Femke nu, met tranen natuurlijkquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:07 schreef Schaatsfan89 het volgende:
Krijgen we nog een interview met Inge en Sharon?
Die naam heb ik al jaren niet meer gehoord.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:05 schreef TheVulture het volgende:
Waar is die Mettala eigenlijk gebleven?
ach volgend jaar zetten ze natuurlijk gewoon de sterksten (of in ieder geval 3) in natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:10 schreef TheVulture het volgende:
Tja persoonlijke belangen maar ik snap het wel... anders had Van Rouwendaal geen brons gewonnen!
Dat zei ik gister ook alquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:12 schreef TheVulture het volgende:
Die schouders van die Franklin mogen er wezen trouwens
Waar was Femke dan?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:08 schreef TheVulture het volgende:
Arme Femke
Die is mentaal geknakt zeg
Series 4x100 wissel op dag finale 200 meter rug en series/halve finale 50 vrijquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:13 schreef franklop het volgende:
[..]
ach volgend jaar zetten ze natuurlijk gewoon de sterksten (of in ieder geval 3) in natuurlijk.
Weet alleen niet precies hoe het prorgramma is, maar zal niet veel afwijken denk ik?
Interview op Ned 1... die was echt helemaal gebroken en kon daarom niet meer fatsoenlijk presteren vanochtend...quote:
Bij de NOS zeker?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:15 schreef Ericr het volgende:
[..]
Aan het huilen in een interview, emotioneel wrak.
Had hem op eurosport staanquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Interview op Ned 1... die was echt helemaal gebroken en kon daarom niet meer fatsoenlijk presteren vanochtend...
Da's dus hetzelfde programma als vandaagquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Series 4x100 wissel op dag finale 200 meter rug en series/halve finale 50 vrij
met dat verschil dat de finale een dag later isquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Da's dus hetzelfde programma als vandaag
Ja maar voor de individuele belangen gaat dat natuurlijk wel bijtenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:17 schreef franklop het volgende:
[..]
met dat verschil dat de finale een dag later is
There is nothing more in the tank zei ze.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:15 schreef Ericr het volgende:
[..]
En wat gaan ze doen dan? Spetteren met water?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:17 schreef Leatherface het volgende:
Dat is vrij serieus inderdaad.
Je kunt altijd een teleurstellende race zwemmen en dan teleurgesteld zijn.Maar zo stel je je wel heel kwetsbaar op. De concurrenten lusten haar nu rauw (in mentaal opzicht)
mogen ook nog wel wat schrappen eigenlijk hoor, als je ziet hoe karig sommige andere sporten ervanaf komen..quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:18 schreef borisz het volgende:
Nu 20 onderdelen in het bad. Op de OS dus 16. Geen 50 rug, vlinder & school. Daarnaast geen 800 vrij voor de heren en geen 1500 vrij voor de vrouwen.
Allerlei psychologische spelletjes. Thrash talk misschien.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En wat gaan ze doen dan? Spetteren met water?
was het interview van vandaag? Op de site van de NOS kan ik alleen 1 van gisteren vindenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:15 schreef Ericr het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
There is nothing more in the tank zei ze.
Vrouwen onder elkaar zeker?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:19 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Allerlei psychologische spelletjes. Thrash talk misschien.
Ja vanmorgen na de series gedaan... ik vond het echt zielig... maar ze moet ook denken dat ze wel progressie heeft geboekt natuurlijk... 2 jaar geleden stond ze niet in twee finalesquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:20 schreef roos85 het volgende:
[..]
was het interview van vandaag? Op de site van de NOS kan ik alleen 1 van gisteren vinden
ik moest weer aan Amy van Dycken (what's in a namequote:
Ah ja, van Dyken die zelf gewoon een Balco-klantje was, hypocriete teef.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
ik moest weer aan Amy van Dycken (what's in a name) denken die ooit in de baan van Inge de Bruijn spuugde
Grueter komt ook altijd klaar op Arsenal & Barcelona. Dus als die een voorkeur laat merken is dat niks nieuws.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:23 schreef Leatherface het volgende:
Geen verwijt verder, maar is die Grueter nu zo op de hand van de Engelstaligen of lijkt dat maar zo
Het lijkt altijd dat hij net wat meer in superlatieven spreekt als een Amerikaan, Brit of Australier (en dan toch vooral Amerikanen, zo lijkt het) het goed doet.
Ik heb er niks op tegen, maar het valt wel op.
Welke slag is dat?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:25 schreef borisz het volgende:
[..]
Grueter komt ook altijd klaar op Arsenal & Barcelona. Dus als die een voorkeur laat merken is dat niks nieuws.
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:26 schreef TheVulture het volgende:
Inge Dekker die zegt dat ze gewoon haar hoofd koel moet houden... hallelujah
Hij is wel partijdig inderdaad.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:25 schreef borisz het volgende:
[..]
Grueter komt ook altijd klaar op Arsenal & Barcelona. Dus als die een voorkeur laat merken is dat niks nieuws.
Juist niet, ze weet goed wat ze doet denk ik.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:29 schreef TheVulture het volgende:
Wat een heerlijke onbevangenheid bij Van Rouwendaal
Ja ik bedoelde het ook in de zin van nuchterheid.. .die maken ze niet gek...quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Juist niet, ze weet goed wat ze doet denk ik.
Mag ook wel een keer bij een Nederlands talentquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja ik bedoelde het ook in de zin van nuchterheid.. .die maken ze niet gek...
Eurosportquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:25 schreef borisz het volgende:
[..]
De finale 4 x 100 wissel bij de vrouwen was vandaag toch ook nog? Verder geen finales meer in ieder geval.quote:
De naam Wildeboer is al vaak voorbij gekomenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:37 schreef TheVulture het volgende:
Ook al weer een Nederlandse trainer die in het buitenland succes heeft
Dat is geen NL-er meerquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:38 schreef borisz het volgende:
[..]
De naam Wildeboer is al vaak voorbij gekomen
Dat weet ikquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:38 schreef borisz het volgende:
[..]
De naam Wildeboer is al vaak voorbij gekomen
Ik moet altijd een beetje gniffelen als ze verliezen van hun vroegere gebiedsdelen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:37 schreef TheVulture het volgende:
Stiekem vind ik het wel leuk dat die Britten hier zo falen...
Ottessen was een outsider en niet meer dan dat op voorhand dus inderdaad maximaal gepresteerdquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:37 schreef Leatherface het volgende:
Denemarken kan zomaar drie keer goud pakken.
Nu waren Friis en Ottessen ook voor dit toernooi al gevestigde namen, maar ik gok dat ze niet eerder zoveel eremetaal haalden op een groot toernooi.
Inderdaad. Vaak zijn de verschillen bij die lange afstanden veel groter. Mooi ditquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:42 schreef franklop het volgende:
Wat een finale zeg
Friis zwom 779 meter aan de leiding zo'n beetje
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:43 schreef TheVulture het volgende:
als ik zo naar dat gezicht van die Adlington kijk heeft ze wel vaker met een neuslengte verschil gewonnen
Eerlijk is eerlijk. Wel een knappe race van Adlington natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:39 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik moet altijd een beetje gniffelen als ze verliezen van hun vroegere gebiedsdelen.Als ze met rugby of cricket verliezen van Nieuw-Zeeland, India of Australie en als een Nigeriaanse sprinter ze erop legt, dan tovert dat wel een glimlach op mijn gelaat.
Lol, inderdaad.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:53 schreef Thas het volgende:
Die speaker in dat stadion nog even de naam van de Chinese schreeuwen, hopen dat ze nog een tiende harder gaat
Jawel, ik moet altijd zo lachen om haarquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:57 schreef TheVulture het volgende:
Ze moeten Veldhuis echt geen interviews laten doen hoor
voor het mentale punt mag heemskerk wel even bij haar in trainingquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:57 schreef TheVulture het volgende:
Beter dan Libby 'breedbek' Trickett?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:57 schreef TheVulture het volgende:
Dat sowieso... die moeten ze in een moeras neerzettenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Beter dan Libby 'breedbek' Trickett?
Ik vind het altijd grappig hoe ze op het randje belanceert tussen Twents sprek'n en tussen net Nederlands.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:58 schreef alors het volgende:
[..]
Jawel, ik moet altijd zo lachen om haar
Nou Veldhuis blinkt nou ook nooit zo uit in het halen van individuele gouden plakkenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:58 schreef franklop het volgende:
[..]
voor het mentale punt mag heemskerk wel even bij haar in training
maar die laat dan niet gelijk dr koppie hangenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou Veldhuis blinkt nou ook nooit zo uit in het halen van individuele gouden plakken
Lol. Sommige van die Australische zwemdames hebben zo'n 'gillend tienermeisjes - aura'.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat sowieso... die moeten ze in een moeras neerzetten
Nee maar die zegt dan lachend "Ja ik weet ook niet waar het aan ligt hoor hihihihihihi.... nee het was echt niet mentaal hihihihihihihih... ja echt stom he haahahahahahaha"quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:01 schreef franklop het volgende:
[..]
maar die laat dan niet gelijk dr koppie hangen
Nou ja, er zijn maar een paar Nederlandse sportvrouwen die niet of nauwelijks dat giechelige hebben en als ice queen te boek staan. Het meest denk ik daarbij aan Marit van Eupen en Marianne Timmer. Laten dat nou net killers bij uitstek zijn.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou Veldhuis blinkt nou ook nooit zo uit in het halen van individuele gouden plakken
Wat dacht je van Inge de Bruijnquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:04 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn maar een paar Nederlandse sportvrouwen die niet of nauwelijks dat giechelige hebben en als ice queen te boek staan. Het meest denk ik daarbij aan Marit van Eupen en Marianne Timmer. Laten dat nou net killers bij uitstek zijn.
die nam ik niet meer serieus sinds 'Toppie joppie'quote:
Ook uiteraard. Maar dat is wat langer geleden. Van Eupen en Timmer zijn nog niet zo lang geleden gestopt.quote:
Nee maar die zwom wel de stenen uit het bad en zeker sinds haar Amerikaanse avontuur niet meer mentaal kapot te krijgenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:07 schreef franklop het volgende:
[..]
die nam ik niet meer serieus sinds 'Toppie joppie'
Post ook even een pic van haar nieuwe vriend om dit punt te bevestigen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:07 schreef franklop het volgende:
[..]
die nam ik niet meer serieus sinds 'Toppie joppie'
Ow, met motivatie zit het wel snor. Maar het is nogal ongebruikelijk om je kwetsbaarheid zo te tonen in topsport.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat een gezeik zeg hier over Femke......
Ik vind het juist positief dat ze er zo door heen zit, zegt iets over haar motivatie
Daarom. En je moet niet vergeten dat ze werkelijk direct nadat ze uit het bad komen zo'n interview moeten doen, sommigen staan gewoon nog na te hijgen van hun topprestatie.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:14 schreef Leatherface het volgende:
Maar goed, giechelgirls worden niet altijd tweede hoor.Sauerbreij bijvoorbeeld, hoewel het enthousiaste door de jaren heen wat minder werd.
Zolang ze niet onderkent dat het een mentale kwestie was is de kritiek in mijn ogen terecht. Op het moment supreme niet laten zien wat je echt kunt en achteraf huilend afvragen waar het aan kan liggen: duidelijker kun je iets niet krijgen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat een gezeik zeg hier over Femke......
Ik vind het juist positief dat ze er zo door heen zit, zegt iets over haar motivatie
Dat klopt. Maar je kunt dat juist ook als krachtig zien, dat ze zich zo durft te laten zien.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:15 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ow, met motivatie zit het wel snor. Maar het is nogal ongebruikelijk om je kwetsbaarheid zo te tonen in topsport.
http://www.bruno.nl/nieuw(...)-inge-de-bruijn.htmlquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Post ook even een pic van haar nieuwe vriend om dit punt te bevestigen.
Ik heb wel het idee dat zij in staat is om hier wel iets mee te kunnen doen.... ik ga het pas twijfelachtig vinden als je zoiets 4, 5 keer overkomt zoals Veldhuis bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:17 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zolang ze niet onderkent dat het een mentale kwestie was is de kritiek in mijn ogen terecht. Op het moment supreme niet laten zien wat je echt kunt en achteraf huilend afvragen waar het aan kan liggen: duidelijker kun je iets niet krijgen.
Dat is wel zo. Maar ik ben het ook wel met kritiek eens wanneer een sportvrouw grinnikend voor de camera staat als er niet gewonnen is.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Daarom. En je moet niet vergeten dat ze werkelijk direct nadat ze uit het bad komen zo'n interview moeten doen, sommigen staan gewoon nog na te hijgen van hun topprestatie.
Tof zwempak heeft ie aan... oh wacht dat zijn zijn tattoo'squote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
http://www.bruno.nl/nieuw(...)-inge-de-bruijn.html
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Post ook even een pic van haar nieuwe vriend om dit punt te bevestigen.
Ik vond Moniek Kleinsman *ril* ook verschrikkelijk in Turijnquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:19 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is wel zo. Maar ik ben het ook wel met kritiek eens wanneer een sportvrouw grinnikend voor de camera staat als er niet gewonnen is.
Zo vond ik Gerritsen in Vancouver toch ergens wel pijnlijk. Op twee hondersten goud mislopen en dan nog veel uitbundiger en blijer reageren dan de winnares. Hoe kan Nesbitt haar nog ooit serieus nemen, denk je dan?
Jezus man, je doet net alsof ze ondervraagd wordt bij zo'n interview en iets kosten wat kost moet bekennen. Je neemt zo'n interview direct na zo'n wedstrijd veel en veel te serieusquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:17 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zolang ze niet onderkent dat het een mentale kwestie was is de kritiek in mijn ogen terecht. Op het moment supreme niet laten zien wat je echt kunt en achteraf huilend afvragen waar het aan kan liggen: duidelijker kun je iets niet krijgen.
ze was snelste op de wereldranglijst op 100 meter, haalt geen medaille. Ging als snelste naar finale 200 vrij, wordt zevende, terwijl haar halve finale tijd goud op had geleverd.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Jezus man, je doet net alsof ze ondervraagd wordt bij zo'n interview en iets kosten wat kost moet bekennen. Je neemt zo'n interview direct na zo'n wedstrijd veel en veel te serieus![]()
En het slaat nergens op dat ze het op het moment supreme niet heeft laten zien. Het gaat om het hele toernooi dat ze gezwommen heeft en dat heeft ze fantastisch gedaan.
Of weet jij wat haar doelstellingen waren voor dit toernooi? Hoe kun je dan beoordelen of ze het 'niet heeft laten zien'?![]()
Ze heeft nooit eerder in zo
Die kwam er totaal niet aan te pas en dat wist ze. Zij was echt een Olympische toerist, zogezegd.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vond Moniek Kleinsman *ril* ook verschrikkelijk in Turijn
Dat gegrinnik is totaal niet interessant en wat Nesbitt vindt natuurlijk ook niet. Er zijn genoeg topsporters die op een bepaalde manier een interview doen. Qua pr kun je er mss iets van zeggen. maar dat staat los van de persoonlijkheid en van de prestaties.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:19 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is wel zo. Maar ik ben het ook wel met kritiek eens wanneer een sportvrouw grinnikend voor de camera staat als er niet gewonnen is.
Zo vond ik Gerritsen in Vancouver toch ergens wel pijnlijk. Op twee hondersten goud mislopen en dan nog veel uitbundiger en blijer reageren dan de winnares. Hoe kan Nesbitt haar nog ooit serieus nemen, denk je dan?
In die zin faalt ze inderdaad wel... maar aan de andere kant is het wel het eerste toernooi waar ze zo als favoriet aan de start staat... dus ik hoop dat ze hier van leert en er de volgende keer wel staat om het echt af te makenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:25 schreef franklop het volgende:
[..]
ze was snelste op de wereldranglijst op 100 meter, haalt geen medaille. Ging als snelste naar finale 200 vrij, wordt zevende, terwijl haar halve finale tijd goud op had geleverd.
Dan 'faal' je wel gewoon en dan mogen we ook best zeggen dat zoiets mentaal kan zijn
Van Gennip was ook een giechelaar (nu overigens een zure sloot) maar op het moment supreme toch wel een regelrechte killer.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:04 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn maar een paar Nederlandse sportvrouwen die niet of nauwelijks dat giechelige hebben en als ice queen te boek staan. Het meest denk ik daarbij aan Marit van Eupen en Marianne Timmer. Laten dat nou net killers bij uitstek zijn.
En Vos misschien een beetje. Ze is niet kil zoals Van Eupen, maar ook niet giechelig. Bovenal wel een killer op grote toernooien natuurlijk.
Vertegenwoordig jij nu een deel van de NL bevolking?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:25 schreef franklop het volgende:
[..]
ze was snelste op de wereldranglijst op 100 meter, haalt geen medaille. Ging als snelste naar finale 200 vrij, wordt zevende, terwijl haar halve finale tijd goud op had geleverd.
Dan 'faal' je wel gewoon en dan mogen we ook best zeggen dat zoiets mentaal kan zijn
Ik moest ineens weer denken aan die avond in Turijn dat ze samen met Monique Velzeboer en Mart Smeets aan tafel zat... goddomme wat heb ik toen gelachen om de reacties op Fok!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:28 schreef Ericr het volgende:
[..]
Van Gennip was ook een giechelaar (nu overigens een zure sloot) maar op het moment supreme toch wel een regelrechte killer.
Ik denk dat dit ergens wel doorwerkt. Concurrentie denkt dan misschien: ze gelooft niet dat ze kan winnen. Ze is geen winnaarstype. Ze gaat niet tot het uiterste voor goud. Ze is niet gewend te winnen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat gegrinnik is totaal niet interessant en wat Nesbitt vindt natuurlijk ook niet. Er zijn genoeg topsporters die op een bepaalde manier een interview doen. Qua pr kun je er mss iets van zeggen. maar dat staat los van de persoonlijkheid en van de prestaties.
Wat wel minder goed is, is als de blijheid van Gerritsen betekent dat ze haar doelstelling voor de race onrealistisch (= te laag) had gesteld. Maar dat kun je niet echt uit een interview halen.
Zoals gezegd, ze faalt ten opzichte van verwachtingen van anderen (en kennelijk ook van jou), maar dat zegt helemaal niets. Het gaat erom of ze zich ontwikkeld (zoals je terecht ook zegt) en of ze haar eigen doelstelling heeft gehaald. Maar misschien heeft ze die te hoog gesteld en is ze teveel meegaan met verwachtingen van anderen en is ze daarover nu teleurgesteld..quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
In die zin faalt ze inderdaad wel... maar aan de andere kant is het wel het eerste toernooi waar ze zo als favoriet aan de start staat... dus ik hoop dat ze hier van leert en er de volgende keer wel staat om het echt af te maken
Maar waarom is het voor jou (en voor een zwemmer) zo belangrijk wat anderen denken?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:31 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik denk dat dit ergens wel doorwerkt. Concurrentie denkt dan misschien: ze gelooft niet dat ze kan winnen. Ze is geen winnaarstype. Ze gaat niet tot het uiterste voor goud. Ze is niet gewend te winnen.
Iemand die alleen voor goud gaat draait bij wijze van spreken een keutel op een zilveren plak.
met wat voor ander doel dan individueel goud moet ze hier naartoe zijn gegaan dan? Als je het hele jaar de snelste bent op de 100 vrij moet je goud ook gewoon als doel hebben simpel (of afgezakt; minstens een medaille) Het doel zal echt niet 'gewoon een lekker toernooi zwemmen' zijn hoorquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Vertegenwoordig jij nu een deel van de NL bevolking?![]()
En jij (en ik) bepaalt niet of een sporter 'faalt', dat bepaalt de sporter zelf afhankelijk van de doelstelling, die jij nog niet hebt genoemd. De dingen die je noemt zijn korte termijn zaken, dat zegt heel weinig..
Je speelt amateurpsycholoog op basis van een interviewtje en daar kun je niet van afleiding dat HET mentaal is. En jij zegt dat het zo is, niet dat het zo zou kunnen zijn...
Dat zou kunnen, maar dat weet je niet. Jij (en ik) hebben geen idee van haar trainingsopbouw, haar persoonlijke situatie, haar lichamelijke belasting tijdens het toernooi, etc.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:32 schreef TheVulture het volgende:
Heemskerk moet gewoon wennen aan de favorietenrol... dus maar goed dat het nu gebeurt en niet volgend jaar... dan staat ze er gewoon
Omdat in sport ook psychologische oorlogsvoering voorkomt, in woorden of in gebaren.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:35 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maar waarom is het voor jou (en voor een zwemmer) zo belangrijk wat anderen denken?
Aldus de zwemcoach franklop met jarenlange internationale ervaring bij topzwemmersquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:35 schreef franklop het volgende:
[..]
met wat voor ander doel dan individueel goud moet ze hier naartoe zijn gegaan dan? Als je het hele jaar de snelste bent op de 100 vrij moet je goud ook gewoon als doel hebben simpel (of afgezakt; minstens een medaille) Het doel zal echt niet 'gewoon een lekker toernooi zwemmen' zijn hoor
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Aldus de zwemcoach franklop met jarenlange internationale ervaring bij topzwemmers
Dat is nog geen antwoord op mijn vraag, waarom het belangrijk is wat anderen van je denken bij zwemmen. Wat kan er gebeuren dan? Spugen in het water.... lekker belangrijk.. Het wordt wel een probleem bij contactsporten maar da's hier niet aan de orde...quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:38 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Omdat in sport ook psychologische oorlogsvoering voorkomt, in woorden of in gebaren.
Ja, dat is waar, je hebt gelijk. Scherpe psychologische analyse, goede deductie trouwens ookquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Je ziet toch zelf aan haar dat ze teleurgesteld is over haar vierde en zevende plaats, dan zal haar doel wel een stuk anders zijn geweest he? Anders had ze wel gezegd; "Ik heb een lekker toernooi gezwommen'
Het wordt een probleem als je je daardoor laat intimideren.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat is nog geen antwoord op mijn vraag, waarom het belangrijk is wat anderen van je denken bij zwemmen. Wat kan er gebeuren dan? Spugen in het water.... lekker belangrijk.. Het wordt wel een probleem bij contactsporten maar da's hier niet aan de orde...
En dat bluffen zoals bij Tomba kan ook tegen je werken, zoals toen met Phelps en die Cadavadilic (of hoe die gast ook heet)
Mee eens, dat bedoel ik dus preciesquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:46 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het wordt een probleem als je je daardoor laat intimideren.
Als zo'n Tomba komt aangezet met een colonne van mooie vrouwen, druk bellende Italiaanse managertjes, schreeuwende tiffosi en een batterij journalisten. Dan zou ik me al nietig voelen als ik die entourage niet had.
Maar goed, ik weet niet of dat voor Heemskerk opgaat hoor. Misschien zoekt ze de oorzaak meer bij zichzelf.
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Mee eens, dat bedoel ik dus precies![]()
En ik hoop maar niet dat jij jezelf laat intimideren door de minste geringste blaataap.. Want anders ga ik jou ook een Probleem aanpraten
Met dank aan dokter Karstens uit haar woonplaats Haarlem.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:28 schreef Ericr het volgende:
[..]
Van Gennip was ook een giechelaar (nu overigens een zure sloot) maar op het moment supreme toch wel een regelrechte killer.
Goed dat je je nu verdedigt tegen mijn aanvallende opmerking. Dat was precies ook mijn taktiekquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:54 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik haalde misschien een extreem voorbeeld aan met Tomba. Dat is natuurlijk ook wel een mega macho.
ik bedoelde hier ook niet specifiek Heemskerk mee. Het ging meer over pyschologische oorlogsvoering in de algemene zin.
Je bent te laat Tong, Inge heeft inmiddels al goudquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Met dank aan dokter Karstens uit haar woonplaats Haarlem.
4 jaar na Galgary faalde ze door te vallen.
Cadel Evans ook. Maar er kwam een kentering met de wereldtitel.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:57 schreef tong80 het volgende:
Dan Jansen en Gerard van Velden hadden ook de naam te falen op belangrijke momenten.
Inge Dekker
En dan het ultieme verliezersexcuus: het is geen wedstrijd hoor.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Goed dat je je nu verdedigt tegen mijn aanvallende opmerking. Dat was precies ook mijn taktiek
v/d Velden heeft toch mooi goud gewonnen op de OSquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:57 schreef tong80 het volgende:
Dan Jansen en Gerard van Velden hadden ook de naam te falen op belangrijke momenten.
Inge Dekker
Dat bedoelde ik te zeggen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:59 schreef roos85 het volgende:
[..]
v/d Velden heeft toch mooi goud gewonnen op de OS
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:02 schreef roos85 het volgende:
[..]
Maar goud op de OS is niet bepaald falen
Dat biedt perspectief voor Heemskerkquote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:04 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Van Velde, Dan Jansen en Inge Dekker hadden de reputatie van sporters die faalden op belangrijke momenten. Maar uiteindelijk kwam het toch goed en pakten ze toch een grote prijs.
Yep. Ze heeft gelukkig voor haar al estafettegoud in Peking. Dat is natuurlijk anders dan een individuele wereldtitel of Olympische titel, omdat je het succes niet puur op haar inbreng alleen kunt betrekken. Maar ze had een grote bijdrage aan die triomf.quote:
Ik bedoelde te zeggen dat je de hoop nooit moet opgeven.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:02 schreef roos85 het volgende:
[..]
Maar goud op de OS is niet bepaald falen
Doet me denken aan Marcel Wouda toen ie eindelijk een medaille won en moest huilen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:08 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Yep. Ze heeft gelukkig voor haar al estafettegoud in Peking. Dat is natuurlijk anders dan een individuele wereldtitel of Olympische titel, omdat je het succes niet puur op haar inbreng alleen kunt betrekken. Maar ze had een grote bijdrage aan die triomf.
Er zijn genoeg grote zwemsters, zoals Alshammar en Hoff, die nog geen Olympisch goud wonnen. Ook niet uit estafettes dus.
Van Velde faalde eigenlijk niet op belangrijke momenten, hij had in Albertville gewoon pech dat het veld zo dicht op elkaar zat en daarna heeft hij eigenlijk amper gepresteerd op grote toernooien. Maar dat was geen choken. Hij was gewoon jarenlang niet goed genoeg.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:04 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Van Velde, Dan Jansen en Inge Dekker hadden de reputatie van sporters die faalden op belangrijke momenten. Maar uiteindelijk kwam het toch goed en pakten ze toch een grote prijs.
Nee hoor, we waren het al eensch, was slechts een grapje om de discussie af te rondenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
En dan het ultieme verliezersexcuus: het is geen wedstrijd hoor.
Yep. Maar dat is toch een beetje anders. Sydney kwam eigenlijk net te laat voor Wouda om individueel succes te behalen. Die estafette was misschien wel de laatste kans op een medaille van welke kleur dan ook.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Doet me denken aan Marcel Wouda toen ie eindelijk een medaille won en moest huilen.
Als het een judo partij werd, dan kregen wel allebei een rolletje wegens passiviteit.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nee hoor, we waren het al eensch, was slechts een grapje om de discussie af te ronden
(of verdedig ik me nu ook.....)
4-1 in de derde set ofzo?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:29 schreef tong80 het volgende:
Steffi Graf tegen Novotna op Wimbledon over choken gesproken.
Weet je nog hoever ze voorstond Leatherface ?
40-45 Setpointquote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:32 schreef Leatherface het volgende:
4-1 in de derde set, 40-15. Zover kwam Novotna voor, lees ik nu.
Maar ja, tegen een Duitse he?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Ik vind Inge Dekker niet echt in dit rijtje thuishoren. Ze won in 2006 het EK op de100 vlinder, ze pakte in 2008 Olympisch goud op de 4x100 vrij, heeft in 2009 met 5x goud het EK kortebaan gedomineerd, zat in ALLE wereldrecord-estafettes en pakt dit toernooi gewoon 2x goud. Tuurlijk viel ze begin van de week (en individueel op de laatste OS) tegen, maar op zich is haar prijzenkast wel goed gevuld. Er zijn zat sporters die niet kunnen zeggen dat goud hebben gehaald op EK langebaan, WK langebaan, OS, EK kortebaan en WK kortebaan!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:04 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hmm, ja, ze heeft inderdaad een forse prijzenkast. Maar in Peking viel ze tegen op de individuele nummers. Dat beeld bleef misschien onterecht een beetje hangen bij mij. En hier had ze het in de estafette moeilijk, in Peking was dat ook zo.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:18 schreef Vancoen het volgende:
[..]
Ik vind Inge Dekker niet echt in dit rijtje thuishoren. Ze won in 2006 het EK op de100 vlinder, ze pakte in 2008 Olympisch goud op de 4x100 vrij, heeft in 2009 met 5x goud het EK kortebaan gedomineerd, zat in ALLE wereldrecord-estafettes en pakt dit toernooi gewoon 2x goud. Tuurlijk viel ze begin van de week (en individueel op de laatste OS) tegen, maar op zich is haar prijzenkast wel goed gevuld. Er zijn zat sporters die niet kunnen zeggen dat goud hebben gehaald op EK langebaan, WK langebaan, OS, EK kortebaan en WK kortebaan!
T.o.v. Kromowidjojo niet helemaal fair natuurlijk, maar het is wel waar. Als Veldhuis morgen niet voor een verrassing zorgt zie ik het voor haar ook niet meer gebeuren. Kromowidjojo maakt morgen een goede kans om zich ook in het rijtje gouden medaillewinnaars (lange baan) te scharen. Anders gebeurt het wel in de komende jaren, bij Kromowidjojo is meer de vorm het probleem dan de zenuwen (tot nu toe dan).quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:36 schreef Leatherface het volgende:
En Dekker kan nu zeggen dat ze eerder een individuele wereldtitel in het lange bad heeft behaald dan Kromowidjojo, Veldhuis, Heemskerk en Schreuder.
Wat komt er op? Heb hier gvd 5 afstandsbedieningen en weet niet hoe ik van zender moet wisselen.quote:
Lol, kijk even naar het merk tv, dan kan je misschien al een paar afstandbedieningen uitsluitenquote:Op zondag 31 juli 2011 03:02 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Wat komt er op? Heb hier gvd 5 afstandsbedieningen en weet niet hoe ik van zender moet wisselen.
400 wisselslag heren, en dames en de 4x100m wisselslag heren estafette met Nederland. (Driebergen, Stekelenburg, Verlinden, Verschuren)quote:Op zondag 31 juli 2011 03:02 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Wat komt er op? Heb hier gvd 5 afstandsbedieningen en weet niet hoe ik van zender moet wisselen.
Heb al 3 dingen nodig om dat hoerending aan te doen.quote:Op zondag 31 juli 2011 03:06 schreef Nober het volgende:
[..]
Lol, kijk even naar het merk tv, dan kan je misschien al een paar afstandbedieningen uitsluiten
Het is 4-0 voor de dames, kunnen die heren eens wat terug doen...quote:Op zondag 31 juli 2011 03:06 schreef DeLuna het volgende:
[..]
400 wisselslag heren, en dames en de 4x100m wisselslag heren estafette met Nederland. (Driebergen, Stekelenburg, Verlinden, Verschuren)
Ok cool dankjequote:Op zondag 31 juli 2011 03:06 schreef DeLuna het volgende:
[..]
400 wisselslag heren, en dames en de 4x100m wisselslag heren estafette met Nederland. (Driebergen, Stekelenburg, Verlinden, Verschuren)
Wie doet het normaal? Jij toch?quote:Op zondag 31 juli 2011 03:06 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Heb al 3 dingen nodig om dat hoerending aan te doen.
http://nos.nl/sport/video-en-audio/quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:12 schreef Jojoortje het volgende:
Fuck, dat van Dekker gemist. Wanneer herhaling? Of staat het ergens op internet?
Ze zijn al goed bezig hoor, het herenzwemmen lag tot voor kort echt op z'n gat.quote:Op zondag 31 juli 2011 03:07 schreef Nober het volgende:
[..]
Het is 4-0 voor de dames, kunnen die heren eens wat terug doen...
Oké, je zet je tv aan dan zit er aan de voorkant of zijkant wel een knop op om de zender te verzetten.quote:
Wat denk jij wat voor een tv ik heb dan... Ik heb geen kontentv meer.quote:Op zondag 31 juli 2011 03:11 schreef Nober het volgende:
[..]
Oké, je zet je tv aan dan zit er aan de voorkant of zijkant wel een knop op om de zender te verzetten.
Geen idee wat je hebt maar mocht het niet lukken... http://nos.nl/sport/livestream/stream/55/quote:Op zondag 31 juli 2011 03:11 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Wat denk jij wat voor een tv ik heb dan... Ik heb geen kontentv meer.
Nu nog steeds kennelijk, ben allang blij met Dekker's goud.quote:Op zondag 31 juli 2011 03:09 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ze zijn al goed bezig hoor, het herenzwemmen lag tot voor kort echt op z'n gat.
Zoals hierboven gezegd Moniek Nijhuis inderdaad direct aan het begin, dus even na twaalven. Kromowidjojo en Veldhuis zullen zo'n kwartier later wel in het bad liggen. En de 4 x 100 is het laatste onderdeel, dus dat zal na half 2 zijn. Maar exact is het niet echt te zeggen, want het ligt er ook een beetje aan wanneer er wordt gehuldigd bijvoorbeeld.quote:Op zondag 31 juli 2011 08:30 schreef Reismeis het volgende:
Weet iemand wanneer de Nederlanders in actie komen, Nederlandse tijd?
Kon alleen dit schema vinden, maar niet met precieze tijden
Programma:
Zondag 31 juli, 12.00 uur
12.00 uur
WK zwemmen
Finale 50 meter schoolslag (v) met Moniek Nijhuis
Finale 400 meter wisselslag (m)
Finale 50 meter vrije slag (v) met Ranomi Kromowidjojo en Marleen Veldhuis
Finale 50 meter rugslag (m)
Finale 1500 meter vrije slag (m)
Finale 400 meter wisselslag (v)
Finale 4x100 meter wisselslag (m) met Nederland
Idd!quote:
Ja, ik had gisteren open water wedstrijd. Ik kan niet alles te gelijk.quote:Op zondag 31 juli 2011 09:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Idd!![]()
(en DeLuna is gelukkig weer terug van weggeweest)
Jammer dat je juist de mooiste dag voor NL zwemmers gemist hebt. Maar vandaag komen er ook nog medailles bijquote:Op zondag 31 juli 2011 10:20 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja, ik had gisteren open water wedstrijd. Ik kan niet alles te gelijk.
Echt realistisch is het niet, maar het kan altijd. Amerika en Australië zijn sowieso ongrijpbaar. En dan heb je daarna een kransje met Duitsland en Frankrijk en vlak daarachter zit Nederland. Polen, Groot-Brittannië en Canada moeten ze sowieso wel kunnen voorblijven.quote:Op zondag 31 juli 2011 10:51 schreef franklop het volgende:
zou een medaille realistisch zijn voor de estafette mannen? Duitsland en Amerika zullen wel sneller blijven, maar van wat erachter zit?
Bedankt! Dan zit ik om 12 uur voor de tv. Ik heb nog niks live gezien de afgelopen week, dus daar wilde ik vandaag verandering in brengen :-)quote:Op zondag 31 juli 2011 09:52 schreef Sdivad het volgende:
[..]
Zoals hierboven gezegd Moniek Nijhuis inderdaad direct aan het begin, dus even na twaalven. Kromowidjojo en Veldhuis zullen zo'n kwartier later wel in het bad liggen. En de 4 x 100 is het laatste onderdeel, dus dat zal na half 2 zijn. Maar exact is het niet echt te zeggen, want het ligt er ook een beetje aan wanneer er wordt gehuldigd bijvoorbeeld.
Geen probleemquote:Op zondag 31 juli 2011 11:03 schreef Reismeis het volgende:
[..]
Bedankt! Dan zit ik om 12 uur voor de tv. Ik heb nog niks live gezien de afgelopen week, dus daar wilde ik vandaag verandering in brengen :-)
* RobertoCarlos bereidt zich voor: warming up, peptalk, even nog licht wat eten en materiaal controlerenquote:
Naast Amerika zouden Australië, Japan en Duitsland normaalgesproken sneller moeten zijn.quote:Op zondag 31 juli 2011 10:51 schreef franklop het volgende:
zou een medaille realistisch zijn voor de estafette mannen? Duitsland en Amerika zullen wel sneller blijven, maar van wat erachter zit?
Ik snap hier ook even niet zoveel vanquote:Op zondag 31 juli 2011 12:07 schreef alors het volgende:
Kijken jullie Eurosport? bij mij moet het nog beginnen...
nee, ned 1quote:Op zondag 31 juli 2011 12:07 schreef alors het volgende:
Eurosport was eerder ja, de finale is begonnen toen de begintune van Studio Sport nog aan de gang was.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:07 schreef alors het volgende:
Ze deden zeker ook of het live was?quote:
Nee, wat toen de mannen van de estafette binnen kwamen zeiden ze dat verbinding live was.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ze deden zeker ook of het live was?![]()
Tja, dat is wel erg belangrijk, dat journaal
Ja idd er werd niks over gezegdquote:Op zondag 31 juli 2011 12:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ze deden zeker ook of het live was?![]()
Tja, dat is wel erg belangrijk, dat journaal
Iddquote:Op zondag 31 juli 2011 12:12 schreef alors het volgende:
[..]
Ja idd er werd niks over gezegdzelfs eerst nog even 'rustig' aan Johan Kenkhuis vragen waar hij het straks over wilde gaan hebben....
quote:Op zondag 31 juli 2011 12:16 schreef alors het volgende:
[..]
Die staat bij de ingang een jointje te draaien
Mee eens. Ook goed van Veldhuis. Toch wel een sterke comeback na zwangerschap.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:26 schreef TheArt het volgende:
Ranomi heeft er gewoon alles uitgehaald. Een dik PR in de finale, meer kan je dan niet doen.
Doen ze bij meer races, gisteren presteerden ze het om een leeg bad in beeld te brengen bij de finish en dan twee seconden later komen de zwemsters het beeld in zwemmen.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:27 schreef pullup het volgende:
Ik vind het overigens beroerd in beeld gebracht eigenlijk die 50 meter waarbij de helft ongeveer onder water werd gefilmd en dan ook nog eens een deel van achter.
Inderdaadquote:Op zondag 31 juli 2011 12:27 schreef pullup het volgende:
Ik vind het overigens beroerd in beeld gebracht eigenlijk die 50 meter waarbij de helft ongeveer onder water werd gefilmd en dan ook nog eens een deel van achter.
Op een 50 meter is dat een dik PR. Ze zwom die 24,35 eerder dit jaar, dus in een paar maanden er 8 honderdsten af is netjes.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:28 schreef Vancoen het volgende:
Kromo zwom al 24,35, dus het is een PR van 0,08. Desalniettemin, mooie medailles!
Ik vind er eigenlijk wel zat verschillende nummers, maar goed dat is mijn persoonlijke voorkeur.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:29 schreef roos85 het volgende:
Ook raar dat alleen de 50m vrij een Olympisch nummer is.
Bijna ieder zwemafstand is Olympisch. Mag wel een beetje in gesnoeid worden. Vergelijk dat eens bij het baanwielrennen waar het programma steeds meer ingekort isquote:Op zondag 31 juli 2011 12:29 schreef roos85 het volgende:
Volkomen terecht, het zwemmen heeft (nog steeds) veel en veeel teveel nummers...quote:Op zondag 31 juli 2011 12:29 schreef roos85 het volgende:
Vooral dat laatste vind ik erg belangrijk inderdaad. Bij atletiek is de noodzakelijke specialisatie veel groter.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:31 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Volkomen terecht, het zwemmen heeft (nog steeds) veel en veeel teveel nummers...
Zelfde alsof ze met atletiek ook 200 meter achteruit lopen zouden introduceren of zo.En ja, met atletiek heb je ook horden en bijv. steeple, maar dat is iets anders, want daar zie je ook nergens dat dezelfde mensen op die onderdelen om de medailles (kunnen) strijden...
Australië valt over het hele toernooi gezien tegen.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:32 schreef Leatherface het volgende:
Prestaties van Scandinavische landen zijn trouwens goed te noemen dit toernooi.
Twee keer goud voor Denemarken, goud voor Noorwegen en nu dus Zweden.
Alleen Finland heeft niks. En okay, IJsland.
Australie valt me een beetje tegen op Magnussen de 4 x 100 vrij herenestafette na.
Dat vind ik wel meevallenquote:Op zondag 31 juli 2011 12:31 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Volkomen terecht, het zwemmen heeft (nog steeds) veel en veeel teveel nummers...
Dit is wel een rare vergelijking..quote:Zelfde alsof ze met atletiek ook 200 meter achteruit lopen zouden introduceren of zo.En ja, met atletiek heb je ook horden en bijv. steeple, maar dat is iets anders, want daar zie je ook nergens dat dezelfde mensen op die onderdelen om de medailles (kunnen) strijden...
Yep, daarom is de hoeveelheid medailles niet altijd een maatstaf voor wie nu de beste sporter van de Olympische Spelen is.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:31 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Zelfde alsof ze met atletiek ook 200 meter achteruit lopen zouden introduceren of zo.En ja, met atletiek heb je ook horden en bijv. steeple, maar dat is iets anders, want daar zie je ook nergens dat dezelfde mensen op die onderdelen om de medailles (kunnen) strijden...
Leuk dat Phelps 8x goud pakt, maar is beetje hetzelfde alsof ze voor Bekele de 4000, 5000, 6000, 7000, 8000, 9000 en 10.000 meter op het programma zouden zetten...
Eigenlijk waren ze in Peking al minder dan in Athene.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Australië valt over het hele toernooi gezien tegen.
40 onderdelen voor het zwemmen. Op het OS nog steeds 32...quote:Op zondag 31 juli 2011 12:34 schreef roos85 het volgende:
[..]
Dat vind ik wel meevallen
[..]
Dit is wel een rare vergelijking..
De overige sprintnummers worden al op NK/EK/WK gezwommen, en ik vind het vreemd dat deze dan niet tijdens de OS gezwommen worden..
Daarnaast, bijj het baanwielrennen wordt ook niet elk onderdeel gedaan dat op een WK wel wordt gedaan...quote:Op zondag 31 juli 2011 12:36 schreef borisz het volgende:
[..]
40 onderdelen voor het zwemmen. Op het OS nog steeds 32...
Nee. Gewoon niet. Lekker zo laten.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:37 schreef DeeBee het volgende:
Hoezo is dat een rare vergelijking? Dat die nummers op andere toernooien er zijn en dan ook maar op de Spelen het zo moet zijn is een cirkelredenatie natuurlijk... 'Ja, de nummers zijn ergens, dus dan moeten ze overal maar zijn, omdat die nummers er nu eenmaal zijn!'
Mijn vergelijking met atletiek is wel terecht om wat pullup ook zegt: de specialisatie is daar vele malen groter en het niveau ook, waardoor je niet op andere nummers mee kan doen. Het is gewoon slecht dat dezelfde mensen op 8-10 nummers medailles kunnen pakken met zwemmen, dat geeft wel aan dat 'induced handicaps' zoals vlinderslag een veel te kleine verandering van nummer aanbrengen en het min of meer 'hetzelfde kunstje' is...
Wat iemand ook al zei, als je dan ziet hoe weinig medailles er te pakken zijn met baanwielrennen of andere sporten, zou zwemmen echt met de helft van de nummers het moeten doen mijns inziens op de Spelen...
Waarom dat dan weer?quote:Overigens wilde Lochte een zesde titel veroveren, maar hij werd niet opgenomen voor de ploeg die de finale van de 4x100 meter wisselslag zwemt. "De coach maakt de beslissing, daar kan ik niets aan veranderen. Het is wat het is,"
Jij begint over een of ander vaag onderdeel, dus dat vind ik een rare vergelijking..quote:Op zondag 31 juli 2011 12:37 schreef DeeBee het volgende:
Hoezo is dat een rare vergelijking? Dat die nummers op andere toernooien er zijn en dan ook maar op de Spelen het zo moet zijn is een cirkelredenatie natuurlijk... 'Ja, de nummers zijn ergens, dus dan moeten ze overal maar zijn, omdat die nummers er nu eenmaal zijn!'
.quote:Zelfde alsof ze met atletiek ook 200 meter achteruit lopen zouden introduceren of zo
Atletiek en zwemmen zijn natuurlijk totaal andere sporten, bij atletiek heb je bijvoorbeeld de meerkamp maar mensen diverse elementen kunnen beoefenen..quote:Mijn vergelijking met atletiek is wel terecht om wat pullup ook zegt: de specialisatie is daar vele malen groter en het niveau ook, waardoor je niet op andere nummers mee kan doen. Het is gewoon slecht dat dezelfde mensen op 8-10 nummers medailles kunnen pakken met zwemmen, dat geeft wel aan dat 'induced handicaps' zoals vlinderslag een veel te kleine verandering van nummer aanbrengen en het min of meer 'hetzelfde kunstje' is...
Dat kan je toch los van elkaar zien?quote:Wat iemand ook al zei, als je dan ziet hoe weinig medailles er te pakken zijn met baanwielrennen of andere sporten, zou zwemmen echt met de helft van de nummers het moeten doen mijns inziens op de Spelen...
Als het aan jou ligt ook nog de 30, 40 en 60 meter rugslag erbij voor Tancock?quote:
Niet snel genoeg? Ook voor estafette's moeten ze zichzelf plaatsen..quote:
Nee, geen 30m, 40m en 60m. Dat gaat helemaal nergens over.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:45 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Als het aan jou ligt ook nog de 30, 40 en 60 meter rugslag erbij voor Tancock?![]()
En als fan van zwemmen snap ik het wel hoor, ik vind het ook niet stom om naar te kijken, alleen vind ik dat die hoeveelheid medailles ernstig overgewaardeerd wordt die sommige sporters pakken op de Spelen.
quote:Op zondag 31 juli 2011 12:45 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee, geen 30m, 40m en 60m. Dat gaat helemaal nergens over.
Inderdaad, maar de 50m is dan weer wel leukquote:Op zondag 31 juli 2011 12:45 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee, geen 30m, 40m en 60m. Dat gaat helemaal nergens over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |