abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100625014
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 22:50 schreef schommelstoel het volgende:

Zo loopt hij namelijk niet heel de dag over straat ;)
Omdat hij anders de hele tijd de vrouwen van hem af moet slaan natuurlijk.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_100626559
Waren die hieroglyphen die die helikopters en zo voorstelden, niet al eens gedebunked?
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:33:40 #28
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_100628085
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 00:36 schreef Maurice76 het volgende:
Waren die hieroglyphen die die helikopters en zo voorstelden, niet al eens gedebunked?
Alles wat maar een klein beetje gezien kan worden als zijnde dat de huidige geschiedenis (zoals we t leren op school) niet klopt. Wordt verwezen naar t land de fabelen en ze verzinnen er 1 of ander smoesje voor. :Y
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:40:57 #29
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_100632220
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 00:36 schreef Maurice76 het volgende:
Klopt, maar de overige informatie is wel correct.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_100637451
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:48 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Ondanks wat je nu post, zeg ik: Waarom zou ik de manier van geloven van jou wel aannemen.
Omdat jij het ook doet?
Omdat het door andere mensen ooit is beschreven als de waarheid?

Mijn gedachte is dat er toch iets gebeurt kan zijn waar door wij mensen zijn zoals we nu zijn.
En dat is misschien niet afkomstig van de aarde.
Het gat is te groot voor mij.
Je moet helemaal niets, zeker niet omdat ik het wel zou doen. En dat verkondig ik ook zeker niet in mijn reply.
Wat jij gelooft of niet, moet je zelf weten, daarmee heb en wil ik niets te maken.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 21:03 schreef Killaht het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om de beeldjes, er zijn duizenden objecten over de hele wereld die niet te verklaren zijn, dan wel hun grondslag onbekend is. Dat is een feit. Waar en door wie is weer een tweede vraag. Nu jij weer.
Lees eens goed, zowel jij als diegene die ik hierboven quote.

Ik ga niet in op de theorie die in die programma's geuit wordt, ik reageer op de claim van outpost76 dat beeldjes, zoals te zien in het programma en op de plaatjes in dit topic, duidelijk bewijs zijn.
Bewijs waarvan is niet eens van belang, ook al gaat het om het bewijs dat bananen ge-evolueerde slangen zijn, het gaat om de stelling dat beeldjes genoeg bewijs zijn/kunnen zijn.

Daar ga ik tegenin door te stellen dat beeldjes an sich nooit een sluitend bewijs zijn voor of tegen dit soort theorieën, daarvoor missen we teveel context.

Dat er mogelijk in het programma meerdere bewijzen zijn aangedragen, die ondersteund worden door diezelfde beeldjes, maakt het een ander verhaal, maar daar reageerde ik niet op.

Om het heel praktisch te stellen, een beeldje dat eruit ziet als een astronaut uit de jaren '70 hoeft dat natuurlijk niet voor te stellen, het kan ook een beeldje van talloze andere dingen zijn. Dat maakt het meteen al ongeschikt als sluitend bewijs.

Dat was wat ik duidelijk wil maken, niet dat het idee van buitenaardse slavendrijvers onzin is. (wat ik dan wel weer denk, maar nogmaals, dat staat er los van)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:07:37 #31
347693 BlackLodge
Beauty is truth, truth beauty
pi_100639954
De beeldjes zijn inderdaad geen bewijs dat er buitenaardse op onze planeet geweest zijn. Maar het bewijst wel dat die volkeren van 4000 jaar geleden kennis hadden van bepaalde dingen (aerodynamica, wiskunde, sterrenkunde etc.) die wij pas in de afgelopen 100 jaar ontwikkeld hebben. Hoe wisten de Soemeriërs bijvoorbeeld Pluto al te beschrijven in juiste grootte en afstand tot de zon, terwijl wij Pluto pas in 1930 hebben ontdekt.

Hoe zij die kennis zovele jaren geleden verkregen hebben ligt dus in dubio, en ik ben een voorstander van dat het verkregen is door ET's. En met voorstander bedoel ik dat ik die theorie eerder geloof dan hoe de sceptici het verklaren. Want dat doen ze namelijk niet echt. Ze zeggen wel dat het niet door ET's gebracht is, maar ze verklaren bijvoorbeeld niet waarom en hoe de Egyptenaren stenen blokken van tientallen tonnen hebben versjouwd.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackLodge op 12-08-2011 15:31:05 ]
pi_100642869
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:07 schreef BlackLodge het volgende:...maar ze verklaren bijvoorbeeld niet waarom de Egyptenaren stenen blokken van tientallen tonnen hebben versjouwd en zo passend gemaakt dat er geen scheermesje tussen kan.
Dat van die stenen die zo passend zijn, is in Zuid Amerika ...
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:32:58 #33
347693 BlackLodge
pi_100643321
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:21 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Dat van die stenen die zo passend zijn, is in Zuid Amerika ...
Oeps, foutje. Aangepast :P
Maar er waren volgens mij wel meer plekken waarbij de stenen zo goed op elkaar pasten. Het Parthenon in Athene was ook zo gebouwd als ik me niet vergis. Tevens waren deze blokken zo gaaf en glad wat voor ons zonder machine niet te doen is.

[ Bericht 3% gewijzigd door BlackLodge op 12-08-2011 15:39:52 ]
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:44:39 #34
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_100643748
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:07 schreef BlackLodge het volgende:
De beeldjes zijn inderdaad geen bewijs dat er buitenaardse op onze planeet geweest zijn. Maar het bewijst wel dat die volkeren van 4000 jaar geleden kennis hadden van bepaalde dingen (aerodynamica, wiskunde, sterrenkunde etc.) die wij pas in de afgelopen 100 jaar ontwikkeld hebben. Hoe wisten de Soemeriërs bijvoorbeeld Pluto al te beschrijven in juiste grootte en afstand tot de zon, terwijl wij Pluto pas in 1930 hebben ontdekt.

Hoe zij die kennis zovele jaren geleden verkregen hebben ligt dus in dubio, en ik ben een voorstander van dat het verkregen is door ET's. En met voorstander bedoel ik dat ik die theorie eerder geloof dan hoe de sceptici het verklaren. Want dat doen ze namelijk niet echt. Ze zeggen wel dat het niet door ET's gebracht is, maar ze verklaren bijvoorbeeld niet waarom en hoe de Egyptenaren stenen blokken van tientallen tonnen hebben versjouwd.
Zo is er een volk in Mali dacht ik die wist dat Sirius 2 zonnen heeft en waar Sirius B is.. Ehm daar zijn wij pas achter gekomen met de hubble telescoop omdat t met t blote oog niet te zien is... :?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:06:30 #35
347693 BlackLodge
pi_100644622
Ook een leuk stukje wat opzich wel aansluit op dit onderwerp is Coral Castle.
Gaat over een man die in zijn achtertuin allemaal grote stenen heeft uitgehakt. Maar niemand weet precies hoe die daar komen en hoe hij sommige stenen, die gemiddeld 15 ton zijn, heeft opgetakeld om ze op andere stenen te zetten. Wanneer dit aan hem gevraagd werd, was zijn antwoord: "that he understood the laws of weight and leverage well." He also stated that he had "discovered the secrets of the pyramids".
pi_100645623
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:06 schreef BlackLodge het volgende:
Ook een leuk stukje wat opzich wel aansluit op dit onderwerp is Coral Castle.
Gaat over een man die in zijn achtertuin allemaal grote stenen heeft uitgehakt. Maar niemand weet precies hoe die daar komen en hoe hij sommige stenen, die gemiddeld 15 ton zijn, heeft opgetakeld om ze op andere stenen te zetten. Wanneer dit aan hem gevraagd werd, was zijn antwoord: "that he understood the laws of weight and leverage well." He also stated that he had "discovered the secrets of the pyramids".
Deze link heb ik gevonden bij de bezoekerscomments van Coral Castle.
http://www.theforgottentechnology.com/newpage1
pi_100657788
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:44 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Zo is er een volk in Mali dacht ik die wist dat Sirius 2 zonnen heeft en waar Sirius B is.. Ehm daar zijn wij pas achter gekomen met de hubble telescoop omdat t met t blote oog niet te zien is... :?
Je bedoelt de Dogon? Bij het nader bekijken van hun kennis is er nogal wat aan te merken op die kennis.

Dit is precies hetzelfde waar blacklodge meekomt, het is en blijft een kwestie van interpretatie. In het geval van de Dogon kun je heel overtuigend bewijs leveren dat de kennis helemaal niet zo gedetailleerd is en daarnaast ook pas opgedaan nadat wij als "het westen" het ontdekt hadden, waar ook nog eens hard te maken is dat de Dogon contacten hadden met "het westen" aangaande sirius en astronomie.

Hetzelfde kun je stellen over de Soemeriërs, is het wel zo dat ze wisten wat geclaimd wordt dat ze wisten? Vullen wij niet gaten in en interpreteren we opvattingen niet op met onze kennis om zo een verkeerd beeld te schetsen van hun kennis?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_100672773
Foutje
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:00:14 #39
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_100693665
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:20 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Je bedoelt de Dogon? Bij het nader bekijken van hun kennis is er nogal wat aan te merken op die kennis.

Dit is precies hetzelfde waar blacklodge meekomt, het is en blijft een kwestie van interpretatie. In het geval van de Dogon kun je heel overtuigend bewijs leveren dat de kennis helemaal niet zo gedetailleerd is en daarnaast ook pas opgedaan nadat wij als "het westen" het ontdekt hadden, waar ook nog eens hard te maken is dat de Dogon contacten hadden met "het westen" aangaande sirius en astronomie.

Hetzelfde kun je stellen over de Soemeriërs, is het wel zo dat ze wisten wat geclaimd wordt dat ze wisten? Vullen wij niet gaten in en interpreteren we opvattingen niet op met onze kennis om zo een verkeerd beeld te schetsen van hun kennis?
Je zegt precies wat er gezegd wordt in AA. De sceptici zeggen dat het komt door de westerlingen ja, maar hun geloof is terug te leiden naar het oude Egypte. Dat is niet verzonnen nadat westerlingen daar kwamen met kennis over Sirus. Alles wat wijst op mogelijk bewijs wordt altijd afgedaan alsof t fabeltjes oid zijn. Zelfs het feit dat de Sphinx tekenen vertoont van hevige regenval schade. Wat in die regio was rond 10.000 jaar geleden. Nee dat komt door overstromingen... Ehm ja ok waar is dan het silk ed wat achter blijft als zo een overstroming weer weg gaat? Nergens is daar bewijs van. Dus waarom dan wel zo iets geloven terwijl er over heel de wereld onafhankelijk van elkaar tientallen volkeren zeggen dat er goden kwamen uit de hemels en dat dan niet geloven... :? Zoals ik dus al eerder zei het blijft een kwestie van interpretatie. "Goden die naar beneden of naar boven gaan met een hoop herrie, rook en vuur is voor mij maar 1 teken dat t gaat om een soort voertuig dat men toen niet anders kon beschrijven. Simpel weg omdat ze niet wisten wat t was.

Geloof wat je wil geloven maar ik heb geen zin om alles wat ik hier zeg uit te moeten leggen aan jou. Je komt met goede argumenten maar ik vind dat je de serie maar eens kijken moet vanaf seizoen 1 en dan tot en met seizoen 3. Daarna praten we wel verder. :Y ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door Outpost76 op 14-08-2011 01:11:43 ]
pi_100694674
De diverse series van 'Forbidden Archeology' borduren hierop voort op dit thema. Heel veel wordt voor ons verborgen gehouden.

Is te vinden op Youtube.

Ik heb het nog druk voorlopig met Ancient Aliens, Moon Rising en Forbidden Archeology :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_100700968
Puma Punku
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:17:13 #42
347693 BlackLodge
pi_100714212
Ook nog een leuk en mysterieus volk wat beweerd buitenaards te zijn geweest zijn de Dropa's.
pi_100714918
Edit : offtopic

[ Bericht 53% gewijzigd door Summers op 15-08-2011 00:13:44 ]
pi_100715074
maar even serieus, deze:

is al ontkracht. blijkt dat het plaatje is ontstaan door afbladering van de muur, dat het eigenlijk een gewoon hieroglief tekentje is.
pi_100715246
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:17 schreef BlackLodge het volgende:
Ook nog een leuk en mysterieus volk wat beweerd buitenaards te zijn geweest zijn de Dropa's.
En één van de beweringen waarom, Kijk hoeveel er van ze zijn, chinezen.
Hoe komt dat?
Omdat zei de eersten waren.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:00:33 #46
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_100721047
Het blijft allemaal raadselachtig :P
Volg je hart, gebruik je verstand.
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:03:54 #47
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_100721159
Het bestaan van Atlantis is inmiddels toch ook zowaar vastgesteld?
http://www.bol.com/nl/p/d(...)#product_description

Zou de geschiedenis niet eens behoorlijk aangepast moeten worden?
Volg je hart, gebruik je verstand.
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:26:03 #48
347693 BlackLodge
pi_100721929
Als het goed is zou Atlantis ongeveer ter hoogte van Marokko gelegen moeten hebben. En als je op Google Maps naar deze coördinaten (31.625321,-24.543457) gaat, wat een stukje links van Marokko ligt, is wel een raar vierkant te zien in de zee. Ik heb geen idee wat het is, want ik vind dat soort dingen altijd maar erg twijfelachtig. Maar ik vond het wel apart.
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:44:41 #49
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_100722594
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:26 schreef BlackLodge het volgende:
Als het goed is zou Atlantis ongeveer ter hoogte van Marokko gelegen moeten hebben. En als je op Google Maps naar deze coördinaten (31.625321,-24.543457) gaat, wat een stukje links van Marokko ligt, is wel een raar vierkant te zien in de zee. Ik heb geen idee wat het is, want ik vind dat soort dingen altijd maar erg twijfelachtig. Maar ik vond het wel apart.
Dat is 1 van de vele onder gelopen steden toen de laatste ijstijd ophield. Kijk de serie eens voor je hier post. ;)
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:54:37 #50
347693 BlackLodge
pi_100722957
Ik ben bezig de serie te kijken hoor. :P Maar dat gaat niet allemaal in 1 keer. Het is wel interessant allemaal. Eindelijk alles in 1 docu wat ik de afgelopen tijd allemaal zelf los heb moeten opzoeken.

quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:44 schreef Outpost76 het volgende:
Dat is 1 van de vele onder gelopen steden toen de laatste ijstijd ophield.
En volgens Plato zou Atlantis ongeveer 9500 jaar voor Christus zijn vergaan. Wat dus overeenkomt met het einde van de laatste ijstijd, die 11.500 jaar geleden was. Dus zo gek is het nog niet lijkt me.

[ Bericht 25% gewijzigd door BlackLodge op 14-08-2011 19:46:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')