quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, achterlijk, er is niets mis met veel te hard rijden (op de snelweg). Maar goed, dat probleem laat zich dus ook omzeilen.
Soft beleid weer. Ik pleit voor 1 jaar papiertje kwijt.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:45 schreef von_Preussen het volgende:
Jezustering, als je vanaf 1 juni meer dan 50km/h te hard rijdt ben je je rijbewijs meteen voor 2 maanden kwijt. Achterlijke tyfushonden.![]()
Dan wordt het maar eens tijd om mijn rijbewijs om te wisselen voor een Duits exemplaar.
Dat zou hetzelfde zijn als jij maar van je ouders een uurtje per dag mag computeren.quote:
Ben het zowaar met je eensquote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Soft beleid weer. Ik pleit voor 1 jaar papiertje kwijt.
50km/h te hard is geen vergissingetje ofzo...
Waar slaat dit op?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat zou hetzelfde zijn als jij maar van je ouders een uurtje per dag mag computeren.
Dat het nogal flauw is om te zeggen dat iets terecht is, dat is nogal tamelijk arbitrair natuurlijk.quote:
Daaromtrent is het een onduidelijke situatie, ze kunnen namelijk alleen de bevoegdheid om een auto in Nederland te besturen afpakken. Heb je bijvoorbeeld een Duits rijbewijs, dan zou je in feite achter de grens (in Duitsland) weer mogen rijden. Over het algemeen doen ze hetgeen dan i.p.v. een invordering gewoon af met een verhoogde boete, dat is ook waarop ik zinspeel, aangezien die ¤100 meer of minder mij niet zoveel boeien.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:55 schreef Boze_Appel het volgende:
Een buitenlands rijbewijs kunnen ze toch ook gewoon afpakken?
Dat is met alles zo, maar als je 50 Kilometer per uur te hard rijdt(3V zei het al) is dat niet zomaar een vergissing.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat het nogal flauw is om te zeggen dat iets terecht is, dat is nogal tamelijk arbitrair natuurlijk.
Wat ik dus al dacht, jij bent een verwend nest geboren in een welgesteld gezin.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Daaromtrent is het een onduidelijke situatie, ze kunnen namelijk alleen de bevoegdheid om een auto in Nederland te besturen afpakken. Heb je bijvoorbeeld een Duits rijbewijs, dan zou je in feite achter de grens (in Duitsland) weer mogen rijden. Over het algemeen doen ze hetgeen dan i.p.v. een invordering gewoon af met een verhoogde boete, dat is ook waarop ik zinspeel, aangezien die ¤100 meer of minder mij niet zoveel boeien.
Maar je bent toch gewoon Nederlands staatsburger?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Daaromtrent is het een onduidelijke situatie, ze kunnen namelijk alleen de bevoegdheid om een auto in Nederland te besturen afpakken. Heb je bijvoorbeeld een Duits rijbewijs, dan zou je in feite achter de grens (in Duitsland) weer mogen rijden. Over het algemeen doen ze hetgeen dan i.p.v. een invordering gewoon af met een verhoogde boete, dat is ook waarop ik zinspeel, aangezien die ¤100 meer of minder mij niet zoveel boeien.
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat ik dus al dacht, jij bent een verwend nest geboren in een welgesteld gezin.
Klopt, een dergelijke marge zou te billijken zijn als het reeel zou zijn dat je 80 mag rijden op een weg waar nooit iemand komt. Of op bepaalde stukken in Nederland waar je naakt en geblinddoekt over de snelweg kan (bij wijze van)quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:58 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dat is met alles zo, maar als je 50 Kilometer per uur te hard rijdt(3V zei het al) is dat niet zomaar een vergissing.
Dat is niet perse negatief hoor.quote:
Ik vraag me af of die trajecten er veel zijnquote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, een dergelijke marge zou te billijken zijn als het reeel zou zijn dat je 80 mag rijden op een weg waar nooit iemand komt. Of op bepaalde stukken in Nederland waar je naakt en geblinddoekt over de snelweg kan (bij wijze van)
Maar waar slaat het op?quote:
Nee, je veroorzaakt immers niet per definitie een gevaarlijke situatie / overlast / hinder alleen maar omdat je erg hard rijdt (ervan uitgaande dat we gewoon over de snelweg spreken). Daarom vind ik een dergelijke straf voor een dergelijke overtreding buiten alle proporties, een geldelijke straf zou afdoende moeten zijn om iets dergelijks af te handelen.quote:
Omdat dat voor sommigen makkelijk te betalen is jaquote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:02 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, je veroorzaakt immers niet per definitie een gevaarlijke situatie / overlast / hinder alleen maar omdat je erg hard rijdt (ervan uitgaande dat we gewoon over de snelweg spreken). Daarom vind ik een dergelijke straf voor een dergelijke overtreding buiten alle proporties, een geldelijke straf zou afdoende moeten zijn om iets dergelijks af te handelen.
Dat heeft er niets mee te maken, een Duits rijbewijs is "iets Duits" waar de Nederlandse staat niets mee te maken heeft c.q. alleen maar binnen Nederland jurisdictie over heeft.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maar je bent toch gewoon Nederlands staatsburger?
Waarom worden veel andere zaken dan wél met een boete afgedaan?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:04 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Omdat dat voor sommigen makkelijk te betalen is ja
Dat zijn toch wat kleinere zaken dan zo hard rijden.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waarom worden veel andere zaken dan wél met een boete afgedaan?
Zou je volgens jouw argumentatie dan voor wildplassen, openbare dronkenschap en fietsen zonder licht maar ook allerlei andere straffen verzinnen, omdat het voor sommigen makkelijk te betalen is?
Hard rijden brengt de maatschappij geen schade toe, wildplassen bijv. wél.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:07 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dat zijn toch wat kleinere zaken dan zo hard rijden.
Door te hard rijden kan je het leven van anderen al gauw in gevaar brengen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hard rijden brengt de maatschappij geen schade toe, wildplassen bijv. wél.
Nee, hard rijden brengt een miniem risico met zich mee, dat is verwaarloosbaar.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:09 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Door te hard rijden kan je het leven van anderen al gauw in gevaar brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |