abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100111796
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:03 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Die her-hersenspoeling waar ik het net over had. Ik heb liever dat het hem zo ver drijft dat ie er zelf een eind aan maakt. Dat vind ik meer gerechtigheid dan de doodstraf.
Nee, dan houdt ie de eer aan zichzelf, dan hem liever in een cel gooien en echt niemand meer ooit naar binnen laten of bij zijn cel in de buurt laten komen.
Na een maand of 2 kom je dan terug op zijn lichaam op te bergen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_100112055
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Je bent best sadistisch :D
Wel als het gaat om een moordenaar van onschuldige, veelbelovende kinderen die nog een heel leven voor zich hadden. Dan kan het me niet hard genoeg zijn. Maar ik zal altijd tegen de doodstraf zijn. Het beste is als ie zelf tot de conclusie komt dat de wereld er beter op wordt als hij er niet meer is. En daar dan ook naar handelt.
pi_100112078
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:23 schreef TLC het volgende:

[..]

Nee, dan houdt ie de eer aan zichzelf, dan hem liever in een cel gooien en echt niemand meer ooit naar binnen laten of bij zijn cel in de buurt laten komen.
Na een maand of 2 kom je dan terug op zijn lichaam op te bergen.
Dat staat gelijk aan de doodstraf imo. Ik zie geen eer in een zelfmoord gedreven door schuldgevoel en zelfhaat.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2011 00:31:08 ]
pi_100112126
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 23:19 schreef KarinJ. het volgende:
@Caland, ik heb meer verhalen gelezen, sommige nog gruwelijker, denk echt niet dat het aangedikt is.( die jonge jongen was de zoon van de echte agent die in zijn eigentijd en ongewapend op het eiland voor de bewaking zorgde. De stiefbroer van Mette-Marit, de kroonprinses)
Die jongen van 10? Die heeft AB gesproken en gezegd 'schiet mij ook maar dood, je hebt mijn vader ook vermoord'. Daarop heeft AB niets gedaan. 10 was toch te jong voor de moordenaar??
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_100112245
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:29 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Wel als het gaat om een moordenaar van onschuldige, veelbelovende kinderen die nog een heel leven voor zich hadden. Dan kan het me niet hard genoeg zijn. Maar ik zal altijd tegen de doodstraf zijn. Het beste is als ie zelf tot de conclusie komt dat de wereld er beter op wordt als hij er niet meer is. En daar dan ook naar handelt.
Ik ben tegen sadistische straffen. Doodstraf zie ik meer als vergelding, plus het verlossen van de optie dat zo iemand iemand ooit nog wat aan kan doen. Van mij mag de dood ook snel en pijnloos.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 00:36:35 #156
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100112252
Hmja.
(Gevangenis)straf is bedoeld om iemand te laten boeten voor zijn daden. Maar ABB valt niet passend te straffen. Hij heeft al afscheid genomen van het leven en heeft zijn doel bereikt. Dus doodstraf levert weinig op. 't is voor ons makkelijk, en kost niet veel.
Houden we hem daarentegen in de bak en komt 'ie over 30 jaar vrij (dan is ie over de 60), dan moeten we ook nog tot het einde van zijn leven in zijn onderhoud blijven voorzien.
Het mooiste zou zijn als 'ie zelf binnenkort overlijdt... hoeven wij die keuze niet meer te maken en zijn we er mooi vanaf.
pi_100112487
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ik ben tegen sadistische straffen. Doodstraf zie ik meer als vergelding, plus het verlossen van de optie dat zo iemand iemand ooit nog wat aan kan doen. Van mij mag de dood ook snel en pijnloos.
Ik geloof niet zo in vergelding. In ieder geval niet met dit soort gevallen. Iemand die zoiets doet weet precies watvoor schade ie aanricht en welke straf ie eigenlijk verdient. De her-hersenspoeling zie ik dan ook niet als sadistisch, maar meer als een les. Wat hij daar vervolgens mee doet is aan hemzelf. Mijn hoop is alleen dat het hem tot een dusdanig inzicht brengt dat ie de hand aan zichzelf slaat. Dat mag je sadistisch noemen... ik noem het gerechtigheid. Als hij liever levenslang wil wegrotten vind ik het ook goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2011 00:44:42 ]
pi_100112564
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:36 schreef gebrokenglas het volgende:
Hmja.
(Gevangenis)straf is bedoeld om iemand te laten boeten voor zijn daden. Maar ABB valt niet passend te straffen. Hij heeft al afscheid genomen van het leven en heeft zijn doel bereikt. Dus doodstraf levert weinig op. 't is voor ons makkelijk, en kost niet veel.
Houden we hem daarentegen in de bak en komt 'ie over 30 jaar vrij (dan is ie over de 60), dan moeten we ook nog tot het einde van zijn leven in zijn onderhoud blijven voorzien.
Het mooiste zou zijn als 'ie zelf binnenkort overlijdt... hoeven wij die keuze niet meer te maken en zijn we er mooi vanaf.
De beste straf voor die noor zou zijn : dat hij helemaal geen nieuws mag lezen of zien , zodat hij verder niet meekrijgt wat zijn actie teweeg heeft gebracht!

Hoe meer hij daarvan mee krijgt des te trotser hij op zichzelf word....

(helaas is dit al niet meer mogelijk maar goed )
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_100112700
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die jongen van 10? Die heeft AB gesproken en gezegd 'schiet mij ook maar dood, je hebt mijn vader ook vermoord'. Daarop heeft AB niets gedaan. 10 was toch te jong voor de moordenaar??
Notsololwut? Serieus?
Ja doei.
pi_100112730
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Notsololwut? Serieus?
Ja dat wil ik ook even lezen.

Bron?
pi_100112932
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:49 schreef Thomas B. het volgende:

Ja dat wil ik ook even lezen.

Bron?
Ga lekker zelf op zoek :P Het is gezegd door die jongen die door zijn schouder werd geschoten terwijl hij deed alsof hij al dood was.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_100112970
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ga lekker zelf op zoek :P Het is gezegd door die jongen die door zijn schouder werd geschoten terwijl hij deed alsof hij al dood was.
Ik geloof je wel hoor. Ben alleen benieuwd naar het verhaal.
pi_100113003
Ik snap wel dat ie dat jochie van 10 liet leven. Als zon ventje zo dapper zegt van: schiet dan loser. Dat werkt wel eens, en in de ogen van AB was dat jochie van 10 nog in een leeftijd waar ie nog niet gehersenspoeld kan zijn door politiek.
pi_100113049
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:55 schreef Thomas B. het volgende:
Ik geloof je wel hoor. Ben alleen benieuwd naar het verhaal.
Het was één van de allereerste ooggetuigenveslagen die naar buiten kwam. Het is dus ook niet door die 10-jarige jongen zelf verteld, maar door een ander die op de grond lag en het allemaal hoorde. Hij zei nog dat hij erg blij was dat hij die jongen levend zag aan de overkant.
pi_100113124
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:56 schreef Lagrinta het volgende:
Ik snap wel dat ie dat jochie van 10 liet leven. Als zon ventje zo dapper zegt van: schiet dan loser. Dat werkt wel eens, en in de ogen van AB was dat jochie van 10 nog in een leeftijd waar ie nog niet gehersenspoeld kan zijn door politiek.
En hij zei 'je hebt mijn vader ook al doodgeschoten' dus wie weet dacht de moordenaar wel: oh, die jongen kan er niets aan doen dat hij hier is, die is meegenomen door zijn vader. aar goed, de vraag is in hoeverre je dat soort dingen nog helder kunt zien met drugs op, opzwepende muziek op je ipod en nadat je al wie weet hoeveel kinderen koelbloedig hebt afgemaakt.
pi_100113333
Wut? Hij had ook een iPod bij zich?

Overigens werd er in een verhaal iets gezegd over een politieuniform met ook een politiepet, maar die zag ik niet op die afbeelding waar bij je AB in het water ziet staan.
pi_100113783
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:56 schreef Lagrinta het volgende:
Ik was ook ooit tien geloof ik. Kan me er niks bij voorstellen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het was één van de allereerste ooggetuigenveslagen die naar buiten kwam. Het is dus ook niet door die 10-jarige jongen zelf verteld, maar door een ander die op de grond lag en het allemaal hoorde. Hij zei nog dat hij erg blij was dat hij die jongen levend zag aan de overkant.
Afschuwelijk. Het leert ons iets over hoe mensen in elkaar zitten imo. Wij als mens zijnde zijn misschien wel tot veel meer in staat dan we ons voor kunnen stellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2011 01:15:36 ]
pi_100114197
:')

Echt alles wat er in de media wordt geschreven of gezegd, wordt hier zo'n beetje zonder meer voor waar aangenomen en geaccepteerd. Wat een simpel gelul hier zeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2011 01:26:10 ]
pi_100114290
Oh TV fakery, laat maar.
pi_100114325
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 01:25 schreef J0kkebr0k het volgende: :')

Echt alles wat er in de media wordt geschreven of gezegd, wordt hier zo'n beetje zonder meer voor waar aangenomen en geaccepteerd. Wat een simpel gelul hier zeg.
Kan je iets specifieker zijn. We hadden het voornamelijk over ooggetuigenverslagen en het lijkt me toch dat die wel enigszins de realiteit weergeven.
pi_100114904
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 01:29 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Kan je iets specifieker zijn. We hadden het voornamelijk over ooggetuigenverslagen en het lijkt me toch dat die wel enigszins de realiteit weergeven.
-laat maar-

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2011 01:58:37 ]
pi_100117372
Hoezo laat maar :9
pi_100117527
Opsluiten in een isoleercel en "vergeten" dat ook een gevangene zo nu en dan een maaltijd nodig heeft...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_100117569
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 01:25 schreef J0kkebr0k het volgende: :')

Jij hebt meer info?
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_100117629
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 07:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
Opsluiten in een isoleercel en "vergeten" dat ook een gevangene zo nu en dan een maaltijd nodig heeft...
De wereld op z'n kop.
In Singapore kan je de doodstraf krijgen voor als je een grammetje wiet smokkelt.
Deze man krijgt het voor elkaar om 77 mensen te doden, en krijgt niet die doodstraf, die hij vind ik, moet krijgen.

Deze man is gevoelloos maar het beste is om gewoon even alle 77 ouders en nabestaanden naar de executie laten komen, hem confronteren en dan doodstraf geven.

Fuck dit allemaal :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')