Ze zeggen wel eens, wat goed is komt snel.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:26 schreef TheVulture het volgende:
2.08.42
Van Rouwendaal
Wel jammer dat we een toptalent hebben en dat de Amerikanen dan weer met een buitenaards talent op de proppen komen
Idd, kutkindquote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:26 schreef TheVulture het volgende:
2.08.42
Van Rouwendaal
Wel jammer dat we een toptalent hebben en dat de Amerikanen dan weer met een buitenaards talent op de proppen komen
Roep dat maar niet te hardquote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:28 schreef TheVulture het volgende:
Die Franklin kan gewoon 7 keer goud winnen volgend jaar denk ik
Tja ik zie het ook liever nietquote:
Dit is nog Peking-light. Dat was echt dramatisch.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:32 schreef TheVulture het volgende:
Dit beeld heb ik gemist... een giechelige Veldhuis die heeft verloren
Precies... ook al is ze nog zo goed.. daar kun je toch geen hekel aan hebbenquote:
Niet gekwalificeerd... man man.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
Voor Marleen is de vlinder de warming up voor de 50 vrij..![]()
Waarom dan niet gewoon ook de 100 m vrij doen??
voor de 100m vrij had ze zich niet geplaatst... Heemskerk en Kromo waren sneller... en eigenlijk heeft ze het aan Kromo te danken dat ze 50m vlinder mocht zwemmen want die stond haar plaats afquote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
Voor Marleen is de vlinder de warming up voor de 50 vrij..![]()
Waarom dan niet gewoon ook de 100 m vrij doen??
Het lijkt me vooral frustrerend voor de rest die nu al weet dat als die meid het water in duikt dat je kansloos bent... Kromo kan dan wel zeggen dat ze een goed gevoel heeft voor volgend jaar... ik ben bang dat ze die Franklin er niet af gaat zwemmenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Precies... ook al is ze nog zo goed.. daar kun je toch geen hekel aan hebben
Eindbaas van het toernooiquote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:50 schreef Szura het volgende:
Jeeeeezus wat een onderwaterwerk van Lochte
Ok, verbaast me toch wel.. Nou ja, de 50 m dan maar!!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
voor de 100m vrij had ze zich niet geplaatst... Heemskerk en Kromo waren sneller... en eigenlijk heeft ze het aan Kromo te danken dat ze 50m vlinder mocht zwemmen want die stond haar plaats af
En toch is dat niet zo hopeloos als het lijkt.... Ranomi heeft meer ervaring en Missie Franklin moet maar met de hoge druk omgaan op haar eerste OS....quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het lijkt me vooral frustrerend voor de rest die nu al weet dat als die meid het water in duikt dat je kansloos bent... Kromo kan dan wel zeggen dat ze een goed gevoel heeft voor volgend jaar... ik ben bang dat ze die Franklin er niet af gaat zwemmen
Maar Franklin is wel een Amerikaanquote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En toch is dat niet zo hopeloos als het lijkt.... Ranomi heeft meer ervaring en Missie Franklin moet maar met de hoge druk omgaan op haar eerste OS....
Dat bedoel ik... die hebben toch net iets meer killersinstinct in hun donderquote:
Inderdaad. Het is eigenlijk sinds het WK van 2009 ietsje minder dan in de voorgaande jaren meestal het geval was. Maar ze hebben nu met Magnussen wel een grote kanshebber op goud straks in Londen op de 100 vrij.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:43 schreef Szura het volgende:
De Australiërs hebben ook weleens aansprekendere teams gehad
Volgens mij mag je er wel 3 bijvoorbeeld in de halve finale hebben maar als ze dan 1-2-3 worden, valt die nr. 3 af. Twee per land in de finale.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:16 schreef TheVulture het volgende:
Op de Spelen mag je ook maar twee deelnemers per land hebben toch?
Ja, klopt. Wel jammer opzich..quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:16 schreef TheVulture het volgende:
Op de Spelen mag je ook maar twee deelnemers per land hebben toch?
Lijkt me gewoon verkramping, geen toeval dat het in finales gebeurt. Voor de 100 meter heb ik voor volgend jaar meer vertrouwen in Kromowidjojo, die kan nog wel wat beter dan wat ze dit toernooi/jaar laat zien.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:01 schreef DeeBee het volgende:
Heemskerk snapte weer niet waar het aan lag?
Pff, nou ja...laten we het er maar op houden dat er toch nog een hoop moet gebeuren voor individuele Olympische medailles... Zonder medaille naar huis na met de snelste inschrijftijd de 100 meter gestart te zijn en na zo hard te zwemmen in de halve finales is gewoon teleurstellend...
Jones en Rice (en ook Schipper) zijn er ook een tijd uitgeweest of hebben rustig aan gedaan en gebruiken dit toernooi vooral als opstap naar de Olympische Spelen. Wat de Australiërs betreft ziet het er voor volgend jaar niet zo heel slecht uit.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:08 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is eigenlijk sinds het WK van 2009 ietsje minder dan in de voorgaande jaren meestal het geval was. Maar ze hebben nu met Magnussen wel een grote kanshebber op goud straks in Londen op de 100 vrij.
Maar Sullivan is inderdaad niet meer de sprinter van drie jaar geleden. Leisel Jones wordt tegenwoordig geklopt op de schoolslag. Rice is ook minder dan drie jaar geleden. Het is afwachten hoe de comebacks van Thorpe en Trickett uit zullen pakken.
Franklin kan wel eens de vrouwelijke Phelps worden, zeker qua veelzijdigheid.
Ik neig er ook naar om het bij Heemskerk verkramping te noemen... twee keer in een finale op dezelfde manier de boot in gaan is wel typisch... maar wellicht is dat ook een proces waar ze doorheen moet, ze was nu voor het eerst de favoriet.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 16:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Lijkt me gewoon verkramping, geen toeval dat het in finales gebeurt. Voor de 100 meter heb ik voor volgend jaar meer vertrouwen in Kromowidjojo, die kan nog wel wat beter dan wat ze dit toernooi/jaar laat zien.
En dan huilend voor de camera verklaren dat het vooral niet mentaal is.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 17:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik neig er ook naar om het bij Heemskerk verkramping te noemen... twee keer in een finale op dezelfde manier de boot in gaan is wel typisch... maar wellicht is dat ook een proces waar ze doorheen moet, ze was nu voor het eerst de favoriet.
Ik heb weleens betere toernooien van Nederland gezien.quote:
Dan moet je wel 8 jaar terug, naar Barcelona. Daarna is het altijd wat aanmodderen geweest, het is nog een geluk dat de dames op de 4x100 in ieder geval hun verwachte gouden medaille pakken.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 17:07 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik heb weleens betere toernooien van Nederland gezien.
We hebben geen Van den Hoogenband en Inge de Bruijn meer... dus moet je met 2 medailles tevreden zijn.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 17:07 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik heb weleens betere toernooien van Nederland gezien.
quote:Cesar Cielo, Brazilian Teammates Sufficiently Proved Innocence in Positive Drug Test, CAS Findings Conclude -- July 29, 2011
LAUSANNE, Switzerland, July 29. THE Court of Arbitration for Sport has released its official findings in the much-hyped case involving Cesar Cielo and three other Brazilian swimmers, saying the four sufficiently proved the existence of a banned substance in their system was the result of cross-contamination at a pharmacy.
Cielo, as well as Henrique Barbosa, Nicholas Santos and Vinicius Waked, were initially given warnings by the Brazlian swimming federation after all four tested positive for the banned substance furosemide at the Maria Lenk Trophy meet in June. Furosemide is commonly used by athletes as a masking agent for performance-enhancing drugs.
FINA appealed the punishment to CAS, saying the athletes should receive a stricter punishment, for testing positive, even though they never contested the argument that the furosemide was put into the swimmers' caffeine pills as part of cross contamination at the source. CAS did not fully rule in FINA's favor, upholding the warnings for three of the swimmers, but giving Waked a one-year suspension, as it was his second doping offense.
Cielo would win the world championships title in the 50 butterfly three days after the CAS ruling, becoming very emotional immediately after the race and on the awards podium. Cielo will go into tomorrow's 50 freestyle final as the second seed behind teammate Bruno Fratus.
The CAS finding shows that the caffeine pills were prescribed by Cielo's doctor in 2009, but does not go further to explain why the other three athletes were consuming them. It goes on to state that the remaining caffeine pills found in all the bottles belonging to the four athletes contained trace amounts of furosemide and that this cross contamination was traced to an unnamed pharmacy. This pharmacy had been preparing medications for other clients that required furosemide on the same day the caffeine pills were manufactured for the swimmers.
In giving three of the four swimmers the minimum penalty, the three-person CAS panel said they found no evidence that the furosemide was being used as a masking agent.
Following is the full announcement from CAS:
Following the announcement of the CAS decisions on 21 July 2011 in the case of FINA v. Cesar Cielo, Nicholas dos Santos, Henrique Barbosa and Vinicius Waked and the Brazilian Aquatics Confederation (CBDA), the CAS Panel in charge of these matters has now delivered its final award with reasons.
The CAS Panel, composed of Alan Sullivan QC (Australia) President, Olivier Carrard (Switzerland) and Jeffrey Benz (USA) decided to apply Article 10.4 of the FINA Doping Control Rules, identical to Article 10.4 of the World Anti-Doping Code (WADC), to each of the four Brazilian swimmers. Such article provides that:
"Where a Competitor or other Person can establish how a Specified Substance entered his or her body or came into his or her Possession and that such Specified Substance was not intended to enhance the Competitor's sport performance or mask the Use of a performance-enhancing substance, the period of Ineligibility found in Article 10.2 [applicable in case of prohibited substances] shall be replaced with the following:
First violation: At a minimum, a reprimand and no period of Ineligibility from future Competitions and at a maximum, two years' of Ineligibility.
[...]
The Competitor's or other Person's degree of fault shall be the criterion considered in assessing any reduction of the period of Ineligibility". [According to Article 10.7 of the FINA DC Rules, the minimum sanction for a second anti-doping rule violation with a specified substance is one year of ineligibility].
Contrary to the situation that existed before the implementation of the FINA DC Rules/WADC 2009 edition, furosemide and other diuretics can now be considered as ‘specified substances' in accordance with Article 10.4 above.
In the present matter, the CAS Panel was satisfied that:
-- The caffeine capsules were prescribed by the doctor of Cesar Cielo since the end of 2009;
-- The caffeine capsules were manufactured by the same pharmacy since that time;
-- The caffeine used for the preparation of the capsules was pure and not mixed with other substances;
-- The substance furosemide was detected by a WADA-accredited laboratory in Rio de Janeiro (LABDOP) in the caffeine capsules that remained in the bottle of capsules used by the Athletes;
-- The pharmacy that prepared the caffeine capsules admitted that on the same day, it had also made up, for other clients, several prescriptions for the treatment of heart disease, an ingredient of which was furosemide;
-- The urine concentration of the athletes was normal and was not diluted, which means that furosemide could not have been used as a masking agent in this case.
The above-mentioned elements were not challenged by FINA, which acknowledged that the furosemide was not intended to enhance the performance of the Athletes or to mask the use of a performance enhancing substance and which accepted the application of Article 10.4 FINA DC Rules. However, FINA argued that the fault committed by the athletes was sufficiently serious to justify the imposition of a period of a three-month suspension in the cases of Cielo, Barbosa and dos Santos and a one-year suspension in the case of Waked.
The CAS Panel recognised that the use of food supplements by athletes was generally risky, but that, in the present case, the athletes had taken sufficient precautions to reduce their fault or negligence to the minimum. Accordingly, the CAS Panel has decided to apply the minimum sanctions provided in the FINA DC Rules.
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 17:05 schreef wimderon het volgende:
[..]
En dan huilend voor de camera verklaren dat het vooral niet mentaal is.
Hoeveel NL vrouwen zijn dat dan geweest op de laatste 4 grote tournooien? En hoeveel is dat percentage bij de vrouwen van andere landen?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:35 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Maar wel mijn punt ook ja op de vorige pagina, na de 200 meter d'r een 'choker' noemen wat ik deed was niet helemaal terecht en dat is ze nu ook niet direct, maar verkramping in finales is wat dat betreft een beetje symptomatisch voor een hoop Nederlandse vrouwen...
2005 nog niet hoor, Veldhuis zat het jaar daarvoor pas voor het eerst in de OS estafette en was toen nog opkomend ondanks dat ze al wat ouder was.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:08 schreef DeeBee het volgende:
Nou ja kan op m'n phone nu even niet zoeken...zal ik later even doen...
Maar laatste individuele titels langebaan zijn van De Bruijn in 2003.
En Veldhuis en Dekker (en nu dus Heemskerk 2x en Kromo pas 1x nu, maar niet in topvorm) hebben dus ook nooit een titel gepakt.
Het is niet makkelijk die titels te pakken, maar zeker in 2005 of 2007 had Veldhuis gewoon een titel moeten pakken...
tuurlijkquote:Op vrijdag 29 juli 2011 18:52 schreef DeLuna het volgende:
Sporttribunaal CAS geeft toelichting op zaak Cielo
door Jos van Kuijeren - 29/07/2011, 18:00u. - Bron: ANP/MijnZwemheld.nl
Het verboden middel furosemide waarop de Braziliaanse topzwemmer Cesar Cielo positief had getest, zat in een cafeïnecapsule dat bij de productie vervuild is geraakt. Dat heeft het sporttribunaal CAS vrijdag verklaard in een toelichting op het besluit niet in te gaan op het verzoek van wereldzwembond FINA om Cielo te schorsen.
Daardoor kon de zwemmer meedoen aan de wereldkampioenschappen in Shanghai, waar hij de titel pakte op de 50 meter vlinderslag. De FINA was naar het CAS gestapt omdat de Braziliaanse zwembond het na de positieve test liet bij een waarschuwing.
De zwemmer had samen met drie betrapte collega's al aangevoerd dat het verboden vocht afdrijvende middel, dat doping kan maskeren, in cafeïnesupplementen had gezeten. Volgens het CAS heeft de apotheek die de capsules maakte, toegegeven dat er dezelfde dag medicijnen voor hartpatiënten zijn gefabriceerd waarin furosemide zat.
Klopt, hoewel, in dit veld zie ik haar met een goede tijd nog steeds 4e worden. 50 meters zijn eng.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:16 schreef TheVulture het volgende:
Wat zou het fijn zijn als we morgen eens een verrassende plak zouden zien... voor Verlinden of Van Rouwendaal bijvoorbeeld... maar die kans is natuurlijk niet groot
Dekker maakt ook wel een kans maar ja.... die heeft haar geschiedenis niet mee:')
Volgens mij is de basissnelheid het probleem niet echt. Eerder de explosiviteit bij de start. Denk dat dat nog wel het belangrijkste punt is waar ze winst kan behalen ten opzichte van de concurrentie.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 03:44 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat de basissnelheid van Kromo nog wel iets beter kan... denk ook niet dat beiden aan een medaille kunnen kommen... Alshammer, Hardy en Herasemenia lijken me beter nu
Haha jaquote:Op zaterdag 30 juli 2011 03:50 schreef Steffie het volgende:
Bert is niet zo van twitter. Die wil gewoon de wedstrijd verslaan, haha.
Dat moet wel lukken.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 04:02 schreef TheVulture het volgende:
Ze mogen hopen dat ze 12e eindigen.. dan mogen ze in ieder geval naar de Spelen
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 04:06 schreef TheVulture het volgende:
1500m zometeen dus Thijs kan even wat vragen beantwoorden
Dan zijn negers wel in het voordeelquote:Op zaterdag 30 juli 2011 04:17 schreef DeLuna het volgende:
Neusklem, ik zwem er niet mee, mijn bovenlip is flexibel genoeg om mijn neus af te sluiten als ik onder water ben.
Wat zijn we weer positief zeg!!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:00 schreef TheVulture het volgende:
Erg benieuwd of Inge Dekker een medaille kan pakken, als ze er nu weer naast pist dan ga ik nooit meer iets van haar verwachten denk ik
Ik heb al jarenlang Inge Dekker op het moment supreme niet helemaal aan de verwachtingen zien voldoen dus ze mag me nu positief verrassenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat zijn we weer positief zeg!!
Thanx!!!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:04 schreef FaroHaviva het volgende:
Finale 50 meter vlinderslag (v) met Inge Dekker
Finale 50 meter vrije slag (m)
Halve finales 50 meter schoolslag (v) met Moniek Nijhuis
Finale 200 meter rugslag (v) met Sharon van Rouwendaal
Finale 100 meter vlinderslag (m) met Joeri Verlinden
Halve finales 50 meter vrije slag (v) met Marleen Veldhuis en Ranomi Kromowidjojo
Halve finales 50 meter rugslag (m) met Bastiaan Lijesen
Finale 800 meter vrije slag (v)
Finale 4x100 meter wisselslag (v)
Zie je wel dat ze het kan!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb al jarenlang Inge Dekker op het moment supreme niet helemaal aan de verwachtingen zien voldoen dus ze mag me nu positief verrassen
Precies datquote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:07 schreef Ericr het volgende:
Niet verwacht, haar wel gegund. Misschien een boost om wat meer stabiele prestaties neer te zetten.
Ik ben echt blij voor haar dat ze eindelijk eens een hoofdprijs paktquote:
Ook je twijfels?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 10:21 schreef Leatherface het volgende:
Hmm, voor wat betreft Cielo: ik zal de toelichting van het TAS dan maar geloven.
Nou ja, het blijft natuurlijk verdacht en een vreemde zaken. Maar het CAS zal dan wel niet zomaar een uitspraak hebben gedaan, lijkt me.quote:
Schandalig he, geen idee..quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Onvergefelijk!!En waar is DeLuna?
Ik had precies hetzelfde hoor... nu hopen dat ze dit door kan trekken naar de 100m vlinderquote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:10 schreef Leatherface het volgende:
En waar bijna iedereen al die jaren dacht dat een individuele wereldtitel in het lange bad toch eerder van Veldhuis, Heemskerk of Kromowidjojo zou komen, is het nu juist de vrouw van wie je dit het minste verwachtte (ik althans) die dat presteert.
Dekker.
Je moest zeker nog even plassenquote:
Zal wel van het waxen zijn.....quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:12 schreef alors het volgende:
Het blijft me fascineren die rode vlekken op de borst van Cielo...
Het is zeker verdacht, dit is mij net te toevallig..quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:12 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nou ja, het blijft natuurlijk verdacht en een vreemde zaken. Maar het CAS zal dan wel niet zomaar een uitspraak hebben gedaan, lijkt me.
quote:De zwemmer had samen met drie betrapte collega's al aangevoerd dat het verboden vocht afdrijvende middel, dat doping kan maskeren, in cafeïnesupplementen had gezeten. Volgens het CAS heeft de apotheek die de capsules maakte, toegegeven dat er dezelfde dag medicijnen voor hartpatiënten zijn gefabriceerd waarin furosemide zat.
Jaquote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je moest zeker nog even plassenDit is wel topsport he
Kan pas vanaf november, hij moet eerst 9 maanden gecontroleerd kunnen zijn.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:15 schreef TheVulture het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de comeback van Thorpe... was die nog niet goed genoeg om hier te starten?
Ja maar het CAS heeft er toch verder helemaal geen belang bij om sporters te beschermen... of ben ik dan echt naief?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:16 schreef roos85 het volgende:
[..]
Het is zeker verdacht, dit is mij net te toevallig..
[..]
Dekker had dat net wel... de link werd gelegd met de Franse aanpak waar ze nu traint... alleen was Heemskerk gisteren ook als langzaamste weg....quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
Alweer was een NL-er zo laat weg bij de start
Allebei de Aussies hadden gelijk al een paar meter voorsprong![]()
daar heb je wel een punt, maar tegenwoordig weet je waar nooitquote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja maar het CAS heeft er toch verder helemaal geen belang bij om sporters te beschermen... of ben ik dan echt naief?
Moravcova heeft het ook lang volgehouden maar die is nu wel gestopt inderdaad...quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:22 schreef Leatherface het volgende:
Straf trouwens van Alshammar dat ze toch al ruim een decennium in de top meedraait op sprintnummers. Dat is weinigen gegeven: De Bruijn, Torres en Alshammar zelf komen zo even in mij op.
En Susie O'Neill misschien, maar dat was toch meer middenafstanden. En Janet Evans domineerde dan lang de lange afstanden.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:22 schreef Leatherface het volgende:
Straf trouwens van Alshammar dat ze toch al ruim een decennium in de top meedraait op sprintnummers. Dat is weinigen gegeven: De Bruijn, Torres en Alshammar zelf komen zo even in mij op.
Ze is 7e toch?quote:
Je zou toch zeggen dat je daar wel op kunt trainen... haal gewoon een expert hier naar toe... er valt zoveel winst te halen...quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:24 schreef roos85 het volgende:
Dat de Nederlands traag starten en keren is al lang een probleem, dat was in de VDH tijd al...
Inge de Bruijn kon dat toch wel aardig?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat je daar wel op kunt trainen... haal gewoon een expert hier naar toe... er valt zoveel winst te halen...
Ik meen te herinneren dat ze dat ook gedaan hebben (was in een docu omtrent VDH), maar dat is jaren geleden dat ik dat die gezien heb.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat je daar wel op kunt trainen... haal gewoon een expert hier naar toe... er valt zoveel winst te halen...
Dara Torres, ook al was dat ook vaak in estafette-verband.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:24 schreef Leatherface het volgende:
[..]
En Susie O'Neill misschien, maar dat was toch meer middenafstanden. En Janet Evans domineerde dan lang de lange afstanden.
Die noemde ik al in de eerste instantie, samen met IDB en Alshammar.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:27 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dara Torres, ook al was dat ook vaak in estafette-verband.
Die trainde dan ook in Amerikaquote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:26 schreef FaroHaviva het volgende:
[..]
Inge de Bruijn kon dat toch wel aardig?
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:29 schreef TheVulture het volgende:
Thijs v Valkengoed: "Inge Dekker wordt binnenkort 26, dat is op zich leuk"
Ik had haar ouder geschatquote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:29 schreef TheVulture het volgende:
Thijs v Valkengoed: "Inge Dekker wordt binnenkort 26, dat is op zich leuk"
De concurrentie is natuurlijk hevig op de 100 vlinder, maar goed. Dit is een mooie morele boost natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:31 schreef franklop het volgende:
Wel leuk voor dr, stond juist als 'choker' bekend
Hopelijk beseft ze nu dat ze meer kan en dat ze dit ook op de 100 vlinder zou moeten doen
Precies, als je Alshammer hier kunt kloppen dan kun je op de 100m vlinder ook gewoon meekomen... en dat heeft ze ook altijd gekund... ze was ooit al 4e of 5e geloof ik... geloof in eigen kunnen is echter wel een vereistequote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
De concurrentie is natuurlijk hevig op de 100 vlinder, maar goed. Dit is een mooie morele boost natuurlijk.
ze zat ook te denken; 'waar blijven Ranomi en Femke nouquote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:32 schreef FaroHaviva het volgende:
Heel onwennig, zo alleen op dat hoogste treetje
denk dat we blij mogen zijn als ze in de buurt van dr pr van gister komtquote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:34 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie Van Rouwendaal eigenlijk ook wel een stunt uithalen hier...
Die Franklin uitgezonderd natuurlijk, die is niet te pakken
Als ze een PR zwemt komt ze toch al aardig in de buurt van het podium denk ik... maar niettemin al prima dat ze hier staat natuurlijkquote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:35 schreef franklop het volgende:
[..]
denk dat we blij mogen zijn als ze in de buurt van dr pr van gister komt
Nou ja, ze kan nu rusten met de gedachte dat ze al Olympisch goud heeft (ook al is het een teamonderdeel) en een individuele wereldtitel.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Precies, als je Alshammer hier kunt kloppen dan kun je op de 100m vlinder ook gewoon meekomen... en dat heeft ze ook altijd gekund... ze was ooit al 4e of 5e geloof ik... geloof in eigen kunnen is echter wel een vereiste
Ik ben 2 dagen terug gemigereerd naar Eurosport omdat die gast van Ned 1 elke keer zo irritant "MISSY Franklin" zegtquote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik zei het toch!!! Missie Sharon!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Tja die Franklin lijkt me echt niet te kloppen eigenlijk... maar een medaille is gewoon briljant!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:40 schreef franklop het volgende:
wat zou ze volgend jaar kunnen, als ze zulke stappen blijkt maken.
Lijkt op toernooien absoluut in topvorm
Jolanda de Rover en daarna volgens mij nooit meer iets.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:40 schreef Leatherface het volgende:
Wow, netjes van Van Rouwendaal.Nederlands eremetaal op de rugslag is meestal niet zo gebruikelijk.
Who The Fuck is Missy Franklin???? Missy Sharon is coming!!!quote:
Dit was toch al aardig koelbloedig, 8ste voor een groot gedeelte van de race en dan oprukken naar de derde plek.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:41 schreef FaroHaviva het volgende:
Sharon wordt nog eens eenechte killer
Jawel, maar nu nog niveau om echt te gaan winnenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:42 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dit was toch al aardig koelbloedig, 8ste voor een groot gedeelte van de race en dan oprukken naar de derde plek.
Met Franklin er bij moet je wel erg grote stappen zetten dan.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:43 schreef FaroHaviva het volgende:
[..]
Jawel, maar nu nog niveau om echt te gaan winnen
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:43 schreef FaroHaviva het volgende:
[..]
Jawel, maar nu nog niveau om echt te gaan winnen
Dat bedoel ik... dat wordt een enorme veelvraat volgend jaar in Londen... die zal voor 6/7 keer goud gaan denk ikquote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:44 schreef Ericr het volgende:
[..]
Met Franklin er bij moet je wel erg grote stappen zetten dan.
Is goed, laten we Phelps gewoon winnen...quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:43 schreef TheVulture het volgende:
5e plek voor Joeri zou al prima zijn...
We hebben wel meer toptalenten (gehad) die dat laatste stapje heel moeilijk konden nemen. Dat bedoelde ik er alleen maar mee. Ziet er tot nu toe wel heel hoopvol uitquote:
hij had zich niet geplaatst op de 100m vrij volgens mijquote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:48 schreef Leatherface het volgende:
Ik dacht trouwens dat Phelps de ambitie had om op de 100 vrij voor de prijzen te gaan in Londen. Maar ziet hij daar voorlopig af, of strooide hij hier een beetje zand in de ogen?
Hmm, ok. Ik vlak trouwens niet uit dat hij zich tijdens de Amerikaanse trials wel plaatst voor de 100 vrij. En dan in Londen om de medailles meedoet. Ze laten hem natuurlijk niet voor niks altijd de 4 x 100 vrij estafette zwemmen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
hij had zich niet geplaatst op de 100m vrij volgens mij
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:55 schreef TheVulture het volgende:
Verhaeren heeft Ottessen getraind... bedankt he pipo
Dekker traint toch ook in het buitenland...quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
Rare sport dat zwemmenVerhaeren die concurrent Ottesen gaat coachen
Inderdaad... eigenlijk ongehoord vind ik ook hoor... je bent toch in dienst van de Nederlandse zwemploegquote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ja maar haar coach heeft een eigen club en is geen bondstrainer volgens mijquote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:56 schreef roos85 het volgende:
[..]
Dekker traint toch ook in het buitenland...
Maar dat is toch gewoon haar vaste coach? Ze traint toch ook niet nog eens extra bij de trainer van Alzhammer?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:56 schreef roos85 het volgende:
[..]
Dekker traint toch ook in het buitenland...
En hij blijft keurig op elk groot toernooi roepen dat het niet op dat bewuste toernooi hoeft te gebeuren, dus als dat dadelijk geen goud wordt op de Spelen...quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:47 schreef TheVulture het volgende:
52.21 is niet echt heel sterk qua tijd dan weer.... maar goed, hij zat er bij
Prima toernooi tot nu toe inderdaad... enige jammere was de 200m vrij en de 100m vrij bij de dames... daar had net iets meer ingezeten denk ikquote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:58 schreef franklop het volgende:
hoelang is het geleden dat we zoveel finale plaatsen haalde trouwens? moet wel 10 jaar terug zijn ofzo
ach niet overdrijven, het is maar een week geweest, gewoon een wederdienst. Ranomi zou ook wel met haar trainer kunnen trainen als ze daar is..quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maar dat is toch gewoon haar vaste coach? Ze traint toch ook niet nog eens extra bij de trainer van Alzhammer?
Haha. Die Australische coach van Jessicah Schipper die in de aanloop naar Peking 2008 trainingsschema's verkocht aan de Chinezen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
Daar moest ik ook gelijk aan denken jaquote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:59 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Haha. Die Australische coach van Jessicah Schipper die in de aanloop naar Peking 2008 trainingsschema's verkocht aan de Chinezen.En dan werd vervolgens Schipper in Peking, de race van haar leven note bene, geklopt door twee Chinese zwemsters.
Dat dus. Rare sport dat zwemmen........quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:59 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Haha. Die Australische coach van Jessicah Schipper die in de aanloop naar Peking 2008 trainingsschema's verkocht aan de Chinezen.En dan werd vervolgens Schipper in Peking, de race van haar leven note bene, geklopt door twee Chinese zwemsters.
Slechte start? En vandaag nietquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:01 schreef TheVulture het volgende:
Indrukwekkend van Kromo dit hoor... wel raar dat ze gisteren dan zo achterop lag op de eerste 50m eigenlijk
De Chinezen hadden toch gewoon die hele coach weggekocht? Best logisch dat die zijn trainingsschema's dan meeneemt.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:59 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Misschien toch net verkeerd ingedeeld, niet aangedurfd om snel te starten.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:01 schreef TheVulture het volgende:
Indrukwekkend van Kromo dit hoor... wel raar dat ze gisteren dan zo achterop lag op de eerste 50m eigenlijk
Qua start viel het volgens mij ook wel mee... misschien te voorzichtig vertrokkenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Slechte start? En vandaag niet
Dat vind ik wat anders, een coach mag gaan en staan waar ie wil....quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:02 schreef wimderon het volgende:
[..]
De Chinezen hadden toch gewoon die hele coach weggekocht? Best logisch dat die zijn trainingsschema's dan meeneemt.
Was dat zo? Ik dacht ie op dat moment nog gewoon Schipper trainde. Maar ik zal me dan wel vergissen misschien.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:02 schreef wimderon het volgende:
[..]
De Chinezen hadden toch gewoon die hele coach weggekocht? Best logisch dat die zijn trainingsschema's dan meeneemt.
Dat denk ik dus ook...quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:02 schreef Ericr het volgende:
[..]
Misschien toch net verkeerd ingedeeld, niet aangedurfd om snel te starten.
Nee klopt, hij is gewoon weggekocht... maar wel natuurlijk een dolksteek in de rug van Schipperquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:03 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Was dat zo? Ik dacht ie op dat moment nog gewoon Schipper trainde. Maar ik zal me dan wel vergissen misschien.
Ja. Als hij inderdaad gewoon door de Chinese zwembond in dienst werd genomen is het begrijpelijk.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat vind ik wat anders, een coach mag gaan en staan waar ie wil....
Ik weet het nu ook niet meer zekerquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:03 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Was dat zo? Ik dacht ie op dat moment nog gewoon Schipper trainde. Maar ik zal me dan wel vergissen misschien.
niet de goden verzoekenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:04 schreef Ericr het volgende:
Als ze morgen dan maar niet 4 en 5 worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |