Ik moest een nieuwe telefoon. Mijn oude zat vaak in de zak van mijn broek en was dus vaak in aanraking gekomen met deurposten.... Ik had regelmatig geen bereik meer.
Ik naar de winkel; Wat wilt U? Nou een telefoon, een hele gewone, waarmee ik kan bellen. Een radio is handig, ik wil de top2000 kunnen luisteren. Komen die blagen aanzetten met allerlei "android telefoons" waarmee je zo makkelijk ook op internet kan, kan pingen en die touchscreens hebben......
Dat wil ik niet. Ik heb een geweldige camera, ik heb een pc voor als ik op internet wil, ik wil geen telefoon die vanalles gaat doen als ik per ongeluk het touchscreen aanraak als ik hem uit mijn broekzak haal.....
Dochter ging mee om te kijken wat handig was voor mij. "Mam, neem een Blackberry, dan kunnen we pingen ipv smsen....." Pfff zeg, alsjeblieft, het laatste waar ik behoefte aan heb is 24/7 bereikbaar te zijn voor iedereen....
Het is uiteindelijk een Nokia C300 geworden. Er is weinig keus. Ben ik nou de enige die moeite heeft met de huidige mobieltjes? Ik wil helemaal niet 24/7 bereikbaar zijn en voor allerlei andere dingen (foto's, internet) heb ik andere opties. Mijn mobiel is om te kunnen bellen in noodgevallen, niet om continu in contact met de rest van de wereld te zijn.