die geluidsproblemen achtervolgen hem wel, waar zou dat nou aan liggen?quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:21 schreef psychosomatic het volgende:
Geluidsproblemen in Keulen lees ik net. Show stilgelegd.
Een artiest heeft altijd zijn of haar eigen geluidsmensen bij zich.quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:44 schreef Belana het volgende:
ik heb dus geen flauw idee hoe dat werkt, of zo iemand zijn eigen geluidsmensen bij zich heeft of afhankelijk is van de zaal.
Maar hij heeft ook allemaal andere muzikanten mee he?
Was het nou wel Renato Neto eigenlijk?
Dan heeft Prince wel heel fors te hard gereden als iedereen nog 40 euro bij moet gaan lappen...quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:34 schreef NeedNoUserName het volgende:
Prince in juli 2011 werd zojuist 40 euro duurder: te hard gereden in Rotterdam
Bij veel concerten is het geluid bij de eerste paar nummers niet optimaal, omdat een lege zaal bij de soundcheck anders klinkt dan een volle, wat je al aangeeft. Een goede geluidsman kan dat echter snel goed krijgen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:50 schreef Godtje het volgende:
[..]
Een artiest heeft altijd zijn of haar eigen geluidsmensen bij zich.
Sterkere nog 95% van het circus is vand e artiest en onder controle van de artiest.
Een gemiddelde nederlandse band/artiest heeft twee geluidstechnici.
Dan hebben we het over bands/artiesten als Borsato, Blof, etc en over een gemiddelde zaal.
Stadion/arena werk zal het nog op kunnen lopen.
Maar de verdeling is in principe dat de hoofd technicus het podium geluid doet. Het geluid wat de artiest te horen krijgt over de monitor speakers dus.
De tweede doet het zaal geluid.
Er zal eigenlijk ook altijd enkele mensen zijn die ervaring hebben met de zaal. Want die hebben inderdaad ervaring hoe die zaal specifiek klinkt. Je kan bijvoorbeeld niet soundchecken met een volle zaal en dat kan heel veel verschil maken.
Maar geluidsproblemen kan natuurlijk van alles zijn. Stroomstoring, de kwaliteit, defecte spullen, etc etc
Nou, vooral lullig voor het publiek. Vanavond was het dus na minder dan anderhalf uur afgelopen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:36 schreef oh-oh het volgende:
Ja je gaat het je wel afvragen van die geluidsproblemen, das echt knap lullig, zeker voor zo een perfectionist!
Nu hoor ik hem heel af en toe ook aanwijzingen geven wat betreft het geluid in de zaal, maar dat kan hij toch onmogelijk horen?quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:27 schreef Meganog500 het volgende:
[..]
Bij veel concerten is het geluid bij de eerste paar nummers niet optimaal, omdat een lege zaal bij de soundcheck anders klinkt dan een volle, wat je al aangeeft. Een goede geluidsman kan dat echter snel goed krijgen.
Het feit dat Prince (zoals op 8 juli toen ik er was) uitgebreid aanwijzingen geeft aan de geluidsman en het geluid dan nog eerder slechter dan beter wordt doet vermoeden dat hij niet de beste geluidsmensen heeft. Waarom dat zou zijn is een raadsel.
Ik neem aan dat de mix van de monitoren hetzelfde is als die in de zaal, dus daar zou hij opmerkingen over kunnen maken. Beter is het natuurlijk als er een goede geluidsman is die weet wat Prince wil.quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:41 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Nu hoor ik hem heel af en toe ook aanwijzingen geven wat betreft het geluid in de zaal, maar dat kan hij toch onmogelijk horen?
De mix op de monitoren op het podium en in hun oor is anders dan die je in de zaal hoort. Vandaar dat hij af en toe aanwijzingen geeft dat hij het anders wil horen. Voor de zaal roept hij vaak iets als turn this mic up, more guitr in the house, turn the keyboards up, om dat op dat moment er een solo oid komt. Hij kan het geluid in de zaal uiteraard nooit goed horen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:41 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Nu hoor ik hem heel af en toe ook aanwijzingen geven wat betreft het geluid in de zaal, maar dat kan hij toch onmogelijk horen?
Ja, ik dacht ook om en nabij 1,5 uur. Ik vond dat te kort. Met name omdat je altijd verhalen hoort dat ie makkelijk de 2 uur haalt met spelen. Dat was nogal teleurstellend. Hij begon pas rond 20:35 en speelde ongeveer tot 21:50. Daarna vond ik het minder met die te lange onderbrekingen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:36 schreef oh-oh het volgende:
Heel veel langer dan 1,5 uur heeft hij effectief de 26e toch ook niet gespeeld?
Volgens mensen op prince.org heeft Prince tijdens het concert de naam van de geluidsman genoemd en gezegd dat men bij hem moest klagen...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:12 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
De mix op de monitoren op het podium en in hun oor is anders dan die je in de zaal hoort. Vandaar dat hij af en toe aanwijzingen geeft dat hij het anders wil horen. Voor de zaal roept hij vaak iets als turn this mic up, more guitr in the house, turn the keyboards up, om dat op dat moment er een solo oid komt. Hij kan het geluid in de zaal uiteraard nooit goed horen.
Wat ik begreep van de problemen van vanavond is dat het gekuid dat ze op het podium horen later kwam dan het geluid in de zaal, een soort van echo. Alle monitoren en versterkers moesten opnieuw gestart worden. Dit probleem schenen ze 's middags ook al te hebben. De laatste van ahoy begaf ene deel van het video scherm het, misschien heeft ie apparatuur die aan vernieuweing toe is, misschien is het gewoon pure pech., Zeker voor de mensen in Keulen.
Het is te hopen dat dit niet in Ierland gebeurt, want dan wordt ie gelynched.
Dat is wel wat kinderachtig, mss had ie zelf een betere moeten huren danquote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:45 schreef Meganog500 het volgende:
[..]
Volgens mensen op prince.org heeft Prince tijdens het concert de naam van de geluidsman genoemd en gezegd dat men bij hem moest klagen...
Wanneer zei hij dat? Tijdens het tweede NSJ concert bood hij nl names John en de NPG excuses aan voor het slechte geluid van de avond ervoor. De derde avond was ik er echter niet bij.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:37 schreef HuubTuub het volgende:
van prince.org ben ik nog nooit vrolijk geworden, dat is de grootste bak zuurpruimen op het web.
Bij NSJ zei Prince inderdaad op het podium dat we moesten klagen bij "John" zijn achternaam zou hij niet noemen...
Op de zondagavond NSJ had hij ook tijdens de show een hele soundcheck er moest van alles aangepast worden, maar ik kon niet echt een verschil horen.
Moet hij maar fatsoenlijk personeel in huren.
owja, dat zei hij.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:24 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Wanneer zei hij dat? Tijdens het tweede NSJ concert bood hij nl names John en de NPG excuses aan voor het slechte geluid van de avond ervoor. De derde avond was ik er echter niet bij.
Ik vind p.org over het algemeen toch vrij positief, maar misschien ben ik dus zo'n zuurpruim waar jij het over hebt.
Ook niet netjes (zwak uitgedrukt) om zijn personeel in het openbaar zo af te vallen. Zegt ook iets over Prince.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:36 schreef HuubTuub het volgende:
maar dan is John blijkbaar onderdeel van zijn personeel... toch knap nog na die eerste avond NSJ.
hahaha jij ook al?quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:34 schreef NeedNoUserName het volgende:
Prince in juli 2011 werd zojuist 40 euro duurder: te hard gereden in Rotterdam
Leuk idee, staan grappige combinaties tussen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:23 schreef okiokinl het volgende:
ik heb een prince- mashup album gemaakt, kan ik hier een linkje posten, of liever niet?
anders, geinteresseerden kunnen me een berichtje sturen.
[ http://img823.imageshack.us/img823/1356/princecovertextsmall.jpg (copy/paste deze link) ]
okee, geen probleem.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:19 schreef krioro het volgende:
[..]
Leuk idee, staan grappige combinaties tussen.
Maar geen link op het forum aub, ivm copyrights en zo.
eerdere audio uploads van Andy zijn allemaal weer verwijderd door NPG Records, het zal dus wel niet echt mogen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:16 schreef Suikeroom het volgende:
mag zij dit zomaar allemaal van Prince op youtube zetten?
Da's toch wel heel merkwaardig.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:13 schreef HuubTuub het volgende:
[..]
eerdere audio uploads van Andy zijn allemaal weer verwijderd door NPG Records, het zal dus wel niet echt mogen.
edit, was geen leuke bijdrage aan dit topic.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
Een echte fan upload dat soort filmpjes dan ook niet
Het nummer zelf is wel een beetje gay ....quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:54 schreef FL_Freak het volgende:
Prince stond met het nummer kiss in die 3FM homo lijst. Kom op man, die gast kreeg meer pussy dan elke artiest ook
quote:De grote kleine man uit Minneapolis moet hard werken om de bonte mix van Hongaren, Nederlanders (15.000!) en festivalvolk uit andere landen voor zich te winnen. Samen met zijn band, waarin opvallend veel vrouwen sleutelposities bekleden, gooit hij het aanvankelijk vooral over de funky boeg. Het eerste uur lijkt voorbij te gaan als een grote jam, vaak opwindend en spetterend – de ritmesectie met drummer John Blackwell en bassiste Ida Nielsen funkt fenomenaal -, maar soms ook wat te uitgesponnen en langdradig.
Basis van dit eerste funkuurtje is voornamelijk onbekend materiaal. Van zijn grote hits horen we slechts een stukje Poplife. Tegelijkertijd heeft Prince, die opkomt in een soort kamerjas van rood velours en met zijn halve snorretje op zijn drieënvijftigste op de oudere Charlie Chaplin begint te lijken, er zijn zinnen op gezet om het publiek vooral veel mee te laten zingen. Zijn pogingen om het mannelijke en vrouwelijke deel van het publiek tot een vocaal vraag-antwoordspel te verleiden, slaan niet al te massaal aan, maar verraden wel zijn wat parmantige ego: (I Know) U Will Be With Me. Zijn uitspraken tussen de nummers door doen dat ook: ‘Do you know how many hits I had?’ en ‘You all grow older, but I still look the same.’
De tand des tijds heeft, zo leert het tweede deel van de show, geen afbreuk gedaan aan zijn dansvermogen. Met soepele spieren zet hij zich aan de Michael Jackson-achtige dribbelpasjes. Ook zijn beroemde nummers, die nu ineens in hoog tempo de revue passeren, klinken allerminst gedateerd. Songs als Raspberry Beret, Cream, Kiss, When Doves Cry, Let’s Go Crazy, 1999 en Delirious krijgen puntige, frisse uitvoeringen. Ook rustigere songs als If I Was Your Girlfriend, Nothing Compares 2 U en Sometimes It Snows In April klinken alsof ze gisteren geschreven zijn.
Maar het absolute hoogtepunt in de show is het na een uur en vijftiende minuten gespeelde Purple Rain, de moeder aller rockballads. Ineens wordt er wel massaal en uit volle borst meegezongen en vult het grote Szigetveld zich met tastbare emotie. Je ziet mensen huilen van blijdschap en ontroering. De bijval die Prince hier oogst ontkomt niet aan nostalgische elementen, maar past een groot artiest die na vele jaren eindelijk voor het eerst zijn beroemdste nummer op Hongaarse bodem komt spelen. De uitvoering, inclusief de fameuze gitaarsolo, is zinderend.
‘Hungary, you are hot. You know why? Because you’re cool,’ voegt Prince het publiek toe.
http://www.oor.nl/#review(...)_bal_sziget_begonnen
Ik zat aanvankelijk te twijfelen of ik het een recensie mocht noemen, maar kwam tot de conclusie dat dit zeker mag: want er staat meer dan voldoende meningsvorming in.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:27 schreef DS4 het volgende:
Toch jammer dat zo'n recensent kennelijk een banaan in zijn oor had tijdens Cool (waarvan hij de tekst eigenlijk wel had mogen kennen en sowieso na het typen van deze onzin een vraagteken in het hoofd had mogen opkomen)...
In Arnhem was het Holland ipv bandquote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:27 schreef DS4 het volgende:
Origineel is:
Band?
-Yes
Are you hot?
-No
Do you know why?
-Why
'Cause you're cool
-Cool
Ik schat in dat hij "Band" heeft vervangen door "Hungary"...
En bij het laatste concert in Ahoy 26 juli was het "I may dine in Amsterdam" En dat in Rotterdamquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:06 schreef AnnaStesia het volgende:
[..]
In Arnhem was het Holland ipv band
Natuurlijk dineert hij in Amsterdam, daar is z'n hotel of denk je dat hij in Rotterdam overnacht?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:35 schreef Days-Of-Wild het volgende:
En bij het laatste concert in Ahoy 26 juli was het "I may dine in Amsterdam" En dat in Rotterdam. Hij had er waarschijnlijk geen benul van.
Da's denk ik niet het punt.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:55 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Natuurlijk dineert hij in Amsterdam, daar is z'n hotel of denk je dat hij in Rotterdam overnacht?
En er is nog de North Sea versie:quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:06 schreef AnnaStesia het volgende:
[..]
In Arnhem was het Holland ipv band
Bij mijn NSJnacht geen cool..helaas!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 18:52 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
En er is nog de North Sea versie:
North Sea
- Yeah
Do you wanna go home?
- No
Do you know why?
- Why
Because you're crazy
Hoe is het met je oren? Is het weggegaan uiteindelijk?quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:46 schreef AnnaStesia het volgende:
[..]
Bij mijn NSJnacht geen cool..helaas!
Het is na een week of 3 wel weggegaan maar kan nog steeds geen harde geluiden verdragen aan de linkerkant,dan gaat mijn oor gelijk piepen...hahaha wat je al niet voor Prince over moet hebben he.quote:Op zondag 14 augustus 2011 08:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hoe is het met je oren? Is het weggegaan uiteindelijk?
Haha gelukkig voor jou!quote:Op zondag 14 augustus 2011 11:50 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben zo blij dat ik nergens last van had , jeminee zeg!
Kudtquote:Op zondag 14 augustus 2011 11:46 schreef AnnaStesia het volgende:
[..]
Het is na een week of 3 wel weggegaan maar kan nog steeds geen harde geluiden verdragen aan de linkerkant,dan gaat mijn oor gelijk piepen...hahaha wat je al niet voor Prince over moet hebben he.
De volgende keer(ik hoop SNEL!!!) neem ik wel oordoppen mee
Hahaha zo zie ik het ook maar,al heb ik al 10 jaar een blijvend souvenir op mijn rug staan,een symbol tattooquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
KudtMaar ja, in ieder geval een uniek blijvend souvenir van His Royal Badness en een goede herinnering als je last heb van je oor....
![]()
Coolquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:41 schreef AnnaStesia het volgende:
[..]
Hahaha zo zie ik het ook maar,al heb ik al 10 jaar een blijvend souvenir op mijn rug staan,een symbol tattoodie is leuker dan mijn piepende oor
Nou...dat weet ik zo net nog niet,ik ken een heleboel fans,waarvan er zeker 80% een symboltattoo hebben of iets anders Prince gerelateerdquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
CoolBinnenkort in jouw Fobo?
(ok, was voorspelbaar....)
Volgens mij kan geen enkele Prince-fan in dit draadje hier over heen![]()
Bij mij staat er een op mijn armquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:55 schreef AnnaStesia het volgende:
[..]
Nou...dat weet ik zo net nog niet,ik ken een heleboel fans,waarvan er zeker 80% een symboltattoo hebben of iets anders Prince gerelateerd
Hahaha zie je wel!quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:34 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Bij mij staat er een op mijn arm
En ik heb een heel groot paars symbol van piepschuim boven ijn bed hangen. Cadeautje van mede-prince fan voor onze trouwdag.
Picture discs had ik op de muur hangen waaronder een Mexicaanse persing van Prince Y La Generacion Del Nuevo Poderquote:Op zondag 14 augustus 2011 15:28 schreef AnnaStesia het volgende:
[..]
Hahaha zie je wel!
Ik heb ingelijste lp hoezen en foto`s in mijn woonkamer op de Princemuur,die dan ook paars is en op mijn slaapkamer een groot paars symbol op de muur geschilderd
Jaaaa die SOTT heeft heel erg lang in de woonkamer gehangen in mijn studenten zomerhuisje haha,heb ze ook allemaal nog maar idd op zolderquote:Op zondag 14 augustus 2011 15:51 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Picture discs had ik op de muur hangen waaronder een Mexicaanse persing van Prince Y La Generacion Del Nuevo Poder![]()
En concertposter, Parade, SOTT en Lovesexy. Plus de concertposter van Wendy & Lisa uit '89 of '90. Ik heb ze nog wel, maar ze hangen niet meer aan de muur, toen we verhuisd zijn is de indeling anders geworden. SOTT heeft nog wel een tijdje in de kamer gehangen, omdat die zo mooi was, en nu hangt die op zolder in het washok.
Yep, ik heb hetzelfde maar dan aan de rechterkant...quote:Op zondag 14 augustus 2011 11:46 schreef AnnaStesia het volgende:
[..]
Het is na een week of 3 wel weggegaan maar kan nog steeds geen harde geluiden verdragen aan de linkerkant,dan gaat mijn oor gelijk piepen...hahaha wat je al niet voor Prince over moet hebben he.
De volgende keer(ik hoop SNEL!!!) neem ik wel oordoppen mee
quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:57 schreef Meganog500 het volgende:
[..]
Yep, ik heb hetzelfde maar dan aan de rechterkant...
Vrees dat het iets blijvend is.
Kudtquote:Op zondag 14 augustus 2011 22:57 schreef Meganog500 het volgende:
[..]
Vrees dat het iets blijvend is.
Gelukkig geen last van gekregen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:57 schreef Meganog500 het volgende:
[..]
Vrees dat het iets blijvend is.![]()
Andy is een Hot Thing.quote:
Ah Michael B. His best drummer evah.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:44 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Had ik dees al es laten zien hier?
Ik met mn ketting, en Michael B. en mn zusje.
Ik heb ook nog zulke met de Game Boyz en een hele innige met Tommy Barbarella
Kirk J. ? I don't think so. Dat was toch wel het absolute dieptepunt qua drummers. Qua rappers ook!quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:28 schreef oh-oh het volgende:
Michael B.en Bobby Z. en Sheila E.
Die met de afgekorte achternamen ieg
90-93 Game Boyz (waaronder percussie) en daarna 96-99 drums. Opvolger van Michael B.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:36 schreef oh-oh het volgende:
Die naam had ik niet eens onthouden, dat zegt genoeg toch?
![]()
Das toch ook geen drummer maar een van die fabuleuze Game Boyz?
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:25 schreef Suikeroom het volgende:
Prince ging lekker in Zurich.. kijk die blik bij 7:10![]()
Damn, wat goed!quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 21:51 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
![]()
"We try to keep it simple"
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 21:51 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
![]()
"We try to keep it simple"
En dat jochie naast die dikke negerin vanaf 8:05quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:25 schreef Suikeroom het volgende:
Prince ging lekker in Zurich.. kijk die blik bij 7:10![]()
Naast Shelby bedoel je??quote:Op zondag 21 augustus 2011 15:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En dat jochie naast die dikke negerin vanaf 8:05![]()
Wel, dat is toch....quote:
Nou, toen het laatste concert geweest was vond ik het wel mooi geweest. Even geen Prince. Maar gister en vandaag zit ik een beetje achterstallig onderhoud aan mijn bootlegs te doen en stuitte ik op de shows in Madison Square Garden en Carolina en ik heb er nu al vijf gezien en ben weer volledig in de mood. Van mij mag ie weer komenquote:
Geen idee, ik weet hoe ze heet. Of is het een hij?quote:
Lijkt me een jongen en hij heeft moves waar Prince niet aan kan tippen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Geen idee, ik weet hoe ze heet. Of is het een hij?
Het zou toch zomaar kunnen dat ie dit najaar weer komtquote:Op zondag 21 augustus 2011 19:47 schreef oh-oh het volgende:
Haha, ik dacht hetzelfde en denk nu ook hetzelfde, hij mag wel weer es
quote:stijntjemijn Purple kid
@ work @Laura's home, with Prince tunes from Dublin 2 fill this lovely area. Ah what a tour. You better save some money in case of :-)
De tour was financieel gezien vast en zeker een succes, dus waarom niet? Hopelijk komt hij nu wel met goede sound guys. Ik snap echt niet waarom hij daarop bezuinigt. Ik weet zeker dat hij deze zomer meer heeft uitgegeven aan cadeautjes voor Andy dan hij kwijt zou zijn aan het betalen van een soundman die 24/7 in dienst is.quote:Op maandag 22 augustus 2011 23:38 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Het zou toch zomaar kunnen dat ie dit najaar weer komt
[..]
Sta ik in de keuken valt mijn oog er opeens op: Ik heb ook nog een keukenschort met symbol erop. Kadootje voor mijn verjaardagquote:Op zondag 14 augustus 2011 21:34 schreef oh-oh het volgende:
Bij mij een Purple Rain singletje in de kast, die kreeg ik laatst van iemand, mijnes staat in de kelder krom te trekken met de rest van mn vinyl![]()
Oh, vroeger droeg ik wel zo een symbol ketting trouwens.
quote:2 all Prince fans in Europe.Hold your horses 4 official announcements in the near future. IF the mentioned dates get confirmed... FUNKYTIMES
Van Stijntjemijn op twitter. Die was de afgelopen tour onderdeel van de crew. Dat is dus min of meer een zekerheidje.quote:Winter in Europe will B funky with #Prince in 2012:unconfirmed places: Rotterdam, Milan, Madrid, Roma, Barcelona, London, Nice... UNOFFICIAL
Zijn hier trouwens alleen bootlegs van? of is er ook een dvd of album?quote:Op donderdag 17 november 2011 22:30 schreef SiameseDwerg het volgende:
Ben nu Montreux Like Jazz aan het kijken![]()
Kippenvel!
Beide. DVD en album, maar beide bootlegquote:Op woensdag 23 november 2011 18:07 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Zijn hier trouwens alleen bootlegs van? of is er ook een dvd of album?
cameraDWERG natuurlijk, niemand op het podium mag langer zijn dan hijzelfquote:Op donderdag 15 december 2011 09:18 schreef Suikeroom het volgende:
lol kijk bij 3 minuten die camera man op zn snufferd gaan![]()
maar op zich, als je goed kijkt (wat niet meer kan), zie je dat die cameraman wel ongeveer zijn lengte heeft.quote:Op donderdag 15 december 2011 10:26 schreef oh-oh het volgende:
Die tijd ligt echt al ver achter hem en bovendien is hem dat nooit gelukt ook
Ach kom nou, iedereen op dat podium is groter dan hij isquote:Op donderdag 29 december 2011 14:14 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
maar op zich, als je goed kijkt (wat niet meer kan), zie je dat die cameraman wel ongeveer zijn lengte heeft.
Ik zat ook ff lekker te genieten ja, grappig dat deze hoger stond dan Raspberry Beret en Let's go crazy en zoquote:Op donderdag 29 december 2011 13:23 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Sinds ik vanmorgen The Cross op de radio heb gehoord wil ik al de hele dag een SOTT concert luisteren. Maar zit op m'n werk en heb die niet bij me
Er is vaak een verschil tussen nummers die lekker in het gehoor liggen en nummers die het gevoel raken :-)quote:Op donderdag 29 december 2011 14:30 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik zat ook ff lekker te genieten ja, grappig dat deze hoger stond dan Raspberry Beret en Let's go crazy en zo
uitzondering op de regel dan?quote:Op donderdag 29 december 2011 14:29 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ach kom nou, iedereen op dat podium is groter dan hij is
Die vrouwen zijn meestal ook niet groot.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:10 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
uitzondering op de regel dan?
ik herinner me echt dat het me opviel toen ik het filmpje keek dat die cameraman net zo klein was als Prince zelf.
overigens niet gekeken of 1 van hen hakken droeg
Die hele band. Vooral tijdens Shhh. Zo gaaf zoals ze op dat podium hangen. En Prince zelf is weer... ik zou bijna homo wordenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:54 schreef oh-oh het volgende:
Je bent me voor , ik zie hem net op FB en wil m hier neer komen gooien, wat baal ik dat we die tour hier niet gehad hebben zeg, Candy was zooooooooo awesome!
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:56 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Die hele band. Vooral tijdens Shhh. Zo gaaf zoals ze op dat podium hangen. En Prince zelf is weer... ik zou bijna homo worden
Doe mij Ida maarquote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:57 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ja, hij is echt fucking hot hier, en idd, die hele band, alleen Rhonda heeft mij nooit zo kunnen bekoren, Levi was zo tof
Ik denk dat we gezamelijke vrienden op FB hebbenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:54 schreef oh-oh het volgende:
Je bent me voor , ik zie hem net op FB en wil m hier neer komen gooien, wat baal ik dat we die tour hier niet gehad hebben zeg, Candy was zooooooooo awesome!
Bij Angelo, die ken ik al jaaaaaaaaaaaaaren, van bij concertenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:16 schreef AnnaStesia het volgende:
[..]
Ik denk dat we gezamelijke vrienden op FB hebbenik zag hem daar ook al voorbij komen
Ik heb hem bij iemand anders gezien.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Bij Angelo, die ken ik al jaaaaaaaaaaaaaren, van bij concerten
Ik had hem via Twitterquote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:29 schreef AnnaStesia het volgende:
[..]
Ik heb hem bij iemand anders gezien.
Michael B. Altijd. Al zijn die anderen inderdaad ook niet slecht. Maar Michael B. is mijn favoriet.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:17 schreef oh-oh het volgende:
Nah, die speelt echt niet zo geweldig hoor
Levi of Larry.
Op drums heeft ie alleen maar geniale mensen gehad, BobbyZ, Sheila, Michael Bland, John Blackwell![]()
Een Prince concert met een all time Prince band dat zou een gaaf concert zijn. Daar wil ik best wat voor neertellen.quote:En rythm moet natuurlijk Wendy zijn, toetsen Lisa en Dr. FinkEn Rosie maar dan voor de vocals
![]()
En dan gewoon alle goede blazers bij elkaar, Eric, Atlanta Bliss, Maceo en Candy.
Dan heb je pas een kekke band
Drums: Michael B. (John Blackwell voor sommige jazzy nummers gastoptreden)quote:Op zaterdag 14 januari 2012 22:08 schreef oh-oh het volgende:
Ja, Michael B is idd degene met de zompigste rauwste funkbeats, Sheila is sowieso leuker op percussie, dus die mag dan ook gewoon meedoen![]()
En idd, daar zou ik ook grof geld voor neertellen, wat is jouw droomband dan?
Damn, wat zou ik hier graag bij zijn! Ik kan niet begrijpen dat m'n vrienden liever naar een Rihanna gaan dan naar Prince..quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:47 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Bijna een half uur Musicology tour pro-shot.
Dat liedje heb ik al de hele avond in mijn hoofd, dat wil zeggen het intro, heel langzaam, achter elkaar door alsof het een rehearsal is. Krijg het maar niet uit mijn kop.quote:
F*-ing briljant...quote:
Echt he, veel beter dan die versie die ik al kende uit t Staple Centrequote:
Eric Leeds!quote:Op maandag 20 februari 2012 22:14 schreef Days-Of-Wild het volgende:
The Revolution, First Avenue, 19-2
DR FINKquote:
Ja had gekund.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 08:53 schreef oh-oh het volgende:
Geen Susannah op vocals? Die hadden ze wel kunnen gebruiken eigenlijk.
quote:Op maandag 11 juni 2012 08:26 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Gister Sheila E gezien in Zoetermeer (off all places). Leuk feestje hoor, die drumt nog steeds als de beste!
Kutquote:Op maandag 11 juni 2012 11:16 schreef Sequencial het volgende:
Afgelopen zaterdag Sheila E gezien op Retropop in Emmen. Special Guest: Candy Dulfer(een verrassing was aangekondigd, Prince was ook leuk geweest
)
A Love Bizarre, Erotic City
Een keer maar een reli-referentiequote:Op maandag 11 juni 2012 09:07 schreef oh-oh het volgende:
[..]Oh echt? Wat tof.
Ze is alleen zo in den here, of was dit geen praise en rejoice gebeuren?
Ik vind haar wel echt vreselijk lief en symphatiek
Was een beetje ver weg, maar toen ik hoorde dat Candy kwam dacht ik nog even om er heen te gaan.quote:Op maandag 11 juni 2012 11:16 schreef Sequencial het volgende:
Afgelopen zaterdag Sheila E gezien op Retropop in Emmen. Special Guest: Candy Dulfer(een verrassing was aangekondigd, Prince was ook leuk geweest
)
A Love Bizarre, Erotic City
Mijn dochter was gister jarig, maar ik kreeg het mooiste kadootjequote:
Dat meisje (Mila) heeft ook al bij Larry Graham op het podium staan drummen...haar nieuwe doel is John vervangen bij Princequote:Op maandag 11 juni 2012 23:52 schreef oh-oh het volgende:
Ah dat meisje en die tshirt dude, hoe tof is dat dan![]()
![]()
![]()
![]()
Is wel op een bootleg DVD te vinden.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:53 schreef oh-oh het volgende:
Ja, zo intiem heb ik hem nog nooit gezien, zo naturel.
Oh en die Candy die liep daar maar mooi tussen he. Heldin!
Ik heb geen pc op dit moment dus ik heb het op mn telefoon gekeken. Liefst had ik dit op dvd...hoe maf ook dat dat na acht jaar pas opduikt he:)??
Feli met je dochter!
Kende ik niet. Heb 'm net gesponst, staat meer mooi spul op. Mijn zondag is weer voor een groot deel gevuldquote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:08 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Is wel op een bootleg DVD te vinden.
http://main.thedigitalgar(...)ife-o-the-party.html
Maar ik heb geen pc ....quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:08 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Is wel op een bootleg DVD te vinden.
http://main.thedigitalgar(...)ife-o-the-party.html
Aan het eind zie je hem ook als "Vinnie" de roadie, dat is Chance Howard. Keyboards, vocals. Zat (of zit ?) bij The Time.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:10 schreef thedeedster het volgende:
Mooie reportage, maar die Cleotus, wat is dat nu precies? Een gast in een pak? In ieder geval hilarisch.
Blij dat ik een positieve bijdrage heb kunnen leveren aan jouw zondag.quote:Op zondag 8 juli 2012 11:00 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Kende ik niet. Heb 'm net gesponst, staat meer mooi spul op. Mijn zondag is weer voor een groot deel gevuld
Hee dit kende ik nog niet, gaaf heequote:Op maandag 2 juli 2012 22:27 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Kent iemand deze? Prince - On the road - Life 'O The Party Documentary
Ik es bij een concert in Paradiso, kwam ie zo langslopen, die man die straalt echt zo fijnquote:Op maandag 9 juli 2012 01:09 schreef hmmmz het volgende:
Maceo is baas, die life on the planet groove cd is geweldig. Zal nooit vergeten dat ik 'm bij de 21 nights in London ge-high-fived heb
quote:Op zondag 8 juli 2012 22:10 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Blij dat ik een positieve bijdrage heb kunnen leveren aan jouw zondag.
quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:36 schreef Norrage het volgende:
Een top 100 is misschien makkelijker....
Achja al die top 5en zijn moment opnamesquote:Op donderdag 12 juli 2012 15:47 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ja, mijn top 5 is echt per minuut verschillend
quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Achja al die top 5en zijn moment opnames
quote:
Mooi om te zien, jaren geleden al die concerten gedownload en op dvd staan. Nu wel handig dat het op youtube staat. Vraag is alleen voor hoelang nog?quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:08 schreef Dagonet het volgende:
Kenden jullie deze al?
Ik zie bij de related nog meer shows van een uur staan.
kutzooi, hij is weggehaald. Heel m'n dag verpest. Dat ze allemaal daar de bloedpoep krijgen.quote:
Mn favo concert blijft dat welquote:
quote:
Ik ook, mijn eerste Prince albumquote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:35 schreef Norrage het volgende:
Wat is Musicology toch eigenlijk een lekker album he
Ja hahaha de mijne ook!quote:Op zondag 22 juli 2012 10:11 schreef oh-oh het volgende:
mijn eerste was Purple Rain op elpee.
Ik ben oud!
En die was van mij en mn moeder samen...
Heerlijk, zoals ze daar op een rijtje staan ook.quote:
Ja, die is fijn.quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:17 schreef oh-oh het volgende:
1. Starfish and Coffee
( zou ik elke ochtend moeten horen, dan sta je altijd vrolijk op)
Ben fan sinds 1984 was toen 14quote:Op zondag 22 juli 2012 10:47 schreef Norrage het volgende:
Volgens mij zitten hier veel oude fans
Ik denk dat Musicology wel het eerste album is dat ik heb leren kennen. Kende destijds wel de hits, maar ik was tot een jaar of 10 geleden nog niet into albums maar alleen into nummers/singles
Moet je niet doen. Je kunt je beter jong voelen. Is een stuk relaxter.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:53 schreef AnnaStesia het volgende:
[..]
Ben fan sinds 1984 was toen 14![]()
jeeeee nu ik het zo opschrijf voel ik me pas echt oud!
Doe ik ook hoor,volgens mij(en mijn kinderen!) ben ik nog aardig jeugdig hahahaquote:Op zondag 22 juli 2012 12:12 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Moet je niet doen. Je kunt je beter jong voelen. Is een stuk relaxter.
quote:
Ik ook zo rond die tijd, alleen was ik toen al ouder. Na de 25 ben ik gestopt met tellen en elk volgend jaar als ervaringsjaar aangegeven. Zo blijf ik 25.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:53 schreef AnnaStesia het volgende:
[..]
Ben fan sinds 1984 was toen 14![]()
jeeeee nu ik het zo opschrijf voel ik me pas echt oud!
Ik gebruik liever de term "duurzame fan".quote:Op zondag 22 juli 2012 10:47 schreef Norrage het volgende:
Volgens mij zitten hier veel oude fans
Ik denk dat Musicology wel het eerste album is dat ik heb leren kennen. Kende destijds wel de hits, maar ik was tot een jaar of 10 geleden nog niet into albums maar alleen into nummers/singles
quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:08 schreef Dagonet het volgende:
Kenden jullie deze al?
Ik zie bij de related nog meer shows van een uur staan.
quote:
The One vind ik het enig leuke nummer ervan. Tour was leuk, met Kravitz in Utrecht.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 08:52 schreef oh-oh het volgende:
[..]Serieus, Freaks on this side, dat vind ik toch wel zoooooo heerlijk
![]()
En die tour vond ik ook erg erg erg leuk.
INewpowersoul
![]()
Als ik 1 album mee mocht nemen en er een jaar naar moest luisteren was het Crystal Ball though.
Poompoom, Pussy Control, the Ride etc etc
True thatquote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:32 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
The One vind ik het enig leuke nummer ervan. Tour was leuk, met Kravitz in Utrecht.
Ik zou denk ik Gold Experience meenemen. Maar 1 Prince album ergens mee naartoe nemen is gewoon niet te doen. Slechts 5 is al martelen.
Zit de hele middag naar North Sea te kijken. Man, man wat was dat toch genieten. Weer datzelfde gevoel bij Girl, zo uniek. Heerlijk, wat een held is het toch.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]
True that![]()
Ja met Kravitz en Sheila E. en met Larry Graham
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:11 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Zit de hele middag naar North Sea te kijken. Man, man wat was dat toch genieten. Weer datzelfde gevoel bij Girl, zo uniek. Heerlijk, wat een held is het toch.
Ik was er alle dagen. Geluid was jammer ja, al had ik daar weinig last van op NSJ zelf omdat ik ver genoeg naar voren stond waarschijnlijk en op de DVD hoor je daar niets van. Wel veel bas, maar dat is alleen maar lekker en boots hebben toch hun eigen geluid wat ik wel lekker vind. Kortom, huize Days-Of-Wild staat te dampen en te stampen deze middag en daar heb ik geen tropische dag voor nodig.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:12 schreef oh-oh het volgende:
[..]Kijken?
Ik was er vrijdag en zaterdag. Ik vond het heel bijzonder maar achteraf gezien zeker niet zijn beste concerten, dat gedoe op vrijdag met het geluid was echt doodzonde he...
Eenschquote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:39 schreef oh-oh het volgende:
Wij stonden ook ver vooraan, maar de eerste dag was het wel echt jammer, vooral omdat hij er zelf zo kwaad om werd, zijn humeur was beter geweest als het gewoon goed geweest was.
quote:Ik ga vanavond Life O the Party weer knallen denk ik.
quote:Zelfs mn vogel is er dol op
Beestje houdt niet van camera's. Net als Princequote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:47 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb gewoon weinig anders. Ik heb ook es van iemand hier ( iets zegt me dat jij dat was ) die Musicology dvd zomaar gekregen. Geen pc en zo he
![]()
Maar ik ben er echt blij mee.
Ik hoop dat mijn spreeuw dus ook echt Princegeluidjes gaat maken, daarom wil ik hem ook zo vaak draaien, hij is nu in de periode dat ie gaat leren spreken als het goed is![]()
Sax vindt ie het allerleukste, hoe harder hoe gekker ie doet![]()
Ik wil een filmpje van je papegaai
Heb er een aantal keren gewerkt, maar zo speciaal vond ik het niet. Je zou trouwens ook denken dat Prince heel wat geld zou kunnen besparen als hij PPS zou sluiten. Zie niet zo snel iemand het overnemen, maar zelfs met minimale bezetting kost het jaarlijks veel meer dan het oplevert.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 01:59 schreef hmmmz het volgende:
Ik ga vanavond weer langs first avenue lopen, vind ik op de een of andere manier heel speciaal.. Het hardrock cafe in Minneapolis is vorig jaar gestopt, zij hadden een vitrine met hele mooie Prince spullen die ik nu niet kan zien
Binnenkort maar is een tripje richting Chanhassen doen.
De meeste mensen in dit topic zullen die denk ik wel kennen.quote:
Rare bril.quote:Op maandag 24 september 2012 13:01 schreef hmmmz het volgende:
Nieuwe versie van Old friends 4 sale en een verrassingsoptreden bij Mary J. Blige in Vegas. Vind die nieuwe look wel cool
Helaas, danwel gelukkig, nietquote:
Bedoel je misschien "The Work"?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:53 schreef One_conundrum het volgende:
Hoe heet die opname ook alweer waar ie electric intercourse speelt
Dat hele oude paarse live optreden.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:09 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Bedoel je misschien "The Work"?
Of heb je het over een live-versie?
Heb em alweer binnenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:26 schreef hmmmz het volgende:
De dvd heet idd the makings of rain. Concert, first avenue minneapolis, '83.
Herkenbaar verhaal. De nieuwe platen zijn IMHO geen schim van de platen uit zijn topperiode. Hoewel ik wel een uitzondering wil maken voor "the rainbow children" (mits je je niet te veel ergert aan de teksten).quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 00:28 schreef Poolhond39 het volgende:
Leuk om te zien dat hier op Fok nog steeds een 'thread' over Prince loopt.
Ik vind het alleen zo jammer om te zien dat Prince er , naar mijn idee, er al meer dan 15 jaar met de pet naar gooit, tenminste op CD. Hij vergooit echt zijn talent wat mij betreft.
De concerten zijn misschien nog wel goed, maar sinds The Gold Experience heeft hij wat mij betreft geen sterk album meer uitgebracht.
Ik had nog wel enige hoop voor zijn carriere toen hij Musicology en 3121 uitbracht (hoewel die albums natuurlijk een Middle of the road-versie van zijn muziek boden), maar MPLsound en 20ten zijn wat mij betreft achterhaald, gedateerd klinkend, ongeinspireerd vooral.
Dat hele gedweep met Andy Allo nu ook, en Rock and roll affair met die achterhaalde synth-sound: zeer spijtig om te zien om een artiest die ik in de jaren tachtig zo kon waarderen, zo irrelevant is geworden.
Live is hij nog steeds onovertroffen, dat is zijn status nu. Waarom ie nog CD's uitbrengt, geen idee. Ik bn bang dat hij zelf denkt dat het nog goede albums zijn, terwijl ze mij ook niet zo kunnen bekoren. Er zitten best goede tracks tussen, maar als compleet geheel is het niet zo best. Pas live gaan de nieuwe nummers leven voor mij. Al moet ik zeggen dat ik Rock N Roll affair best lekker vind klinken, nog steeds.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 00:28 schreef Poolhond39 het volgende:
Leuk om te zien dat hier op Fok nog steeds een 'thread' over Prince loopt.
Ik vind het alleen zo jammer om te zien dat Prince er , naar mijn idee, er al meer dan 15 jaar met de pet naar gooit, tenminste op CD. Hij vergooit echt zijn talent wat mij betreft.
De concerten zijn misschien nog wel goed, maar sinds The Gold Experience heeft hij wat mij betreft geen sterk album meer uitgebracht.
Ik had nog wel enige hoop voor zijn carriere toen hij Musicology en 3121 uitbracht (hoewel die albums natuurlijk een Middle of the road-versie van zijn muziek boden), maar MPLsound en 20ten zijn wat mij betreft achterhaald, gedateerd klinkend, ongeinspireerd vooral.
Dat hele gedweep met Andy Allo nu ook, en Rock and roll affair met die achterhaalde synth-sound: zeer spijtig om te zien om een artiest die ik in de jaren tachtig zo kon waarderen, zo irrelevant is geworden.
Ja, vind ik ook. Albums van na Gold klinken zo hard, zo schel en overgeproduceerd idd.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:10 schreef thedeedster het volgende:
Ik heb eigenlijk het idee dat het probleem vooral ligt bij zijn kwaliteiten als producer en arangeur. Die oude platen hadden nog een scherp randje en waren niet zo overgeproduceerd. Vergelijk eens een "Sign of the Times" met een "Emancipation"; een zeventig minuten durende achtbaan die alle kanten opgaat versus een dood geproduceerd wangedrocht van maar liefst drie uur.
Ben geen fan van zijn stem, maar de rest klinkt wel goed.quote:
2010 is stiekem al weer twee jaar uit, en als je op prince.org rondsurft doen zie je maar weinig signalen over een eventueel nieuw album.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:12 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Live is hij nog steeds onovertroffen, dat is zijn status nu. Waarom ie nog CD's uitbrengt, geen idee.
Vergeet niet dat Dylan een hele serie slechte platen heeft uitgebracht, net as Prince nu. Dat was ook een paar goede nummers en verder niets. Als zijn de laatste 4 albums van Dylan wel weer zeer te pruimen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 00:50 schreef Poolhond39 het volgende:
Terwijl iemand als Bob Dylan hele goede kritieken krijgt voor zijn laatste CD, lijkt het alsof Prince alleen nog maar CD's uitbrengt, zodat mensen niet vergeten dat hij nog actief is: wanneer je luistert naar CD's als Parade of Sign of the Times, zit daar zoveel muzikaliteit en creativiteit in, zoveel potentie: terwijl als ik naar een album als 20ten luister, hoor ik iemand die plichtmatig wat nummertjes uit zijn archief heeft getrokken met het idee: he, het is weer tijd voor een nieuw album, want ik moet weer toeren.