quote:
quote:Op donderdag 28 juli 2011 17:42 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Evenement is bij deze afgelast
De spoorlijn blijft vast wel liggen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:03 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ja, ho eens even.Dan zou ik elke keer met een boot naar mijn vriendin toe moeten.
Drenthe ja idd! hellepennnnn!quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:05 schreef zarGon het volgende:
Friesland zit nog vast aan andere provincies.
.
Ditquote:Op donderdag 28 juli 2011 17:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Goede actie van deze Groningers.
Fryslan Frij!![]()
Voor een zelfstandige Friese republiek.![]()
Fryslân ≠ Nederland.
Dan ga je maar via de afsluitdijkquote:Op donderdag 28 juli 2011 18:03 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ja, ho eens even.Dan zou ik elke keer met een boot naar mijn vriendin toe moeten.
Via de Afsluitdijk?quote:
Zullen we de kaartverkoop opstarten?quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:07 schreef sp3c het volgende:
raar dat ze het afgelasten
gewoon een voorraad drank inslaan, een dj en een turk met doner kebabkraampje en je hebt een hele leuke dag denk ik
zeker als die Friezen ook komen helpen
En een visum aanvragen voor elk bezoek. En als je haar hierheen wilt halen moet ze inburgeren.quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:03 schreef Kentekenplaat het volgende:
Fryslân.quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:44 schreef john243 het volgende:
Frysland is zwaar overrated, gewoon een provincie met allemaal opscheppers die pochen met vergane glorie van hun hardwerkende voorouders.
quote:Friezin Anna Antonides startte als reactie een Facebookevenement waarin ze Friezen oproept om de Groningers te helpen met graven.
''Het scheelt ons een hoop werk.
Geen punt. Mits er goede verbindingen zijn naar andere provinciën, dus geen veerboot waar je 3 uur doet over een stuk wat je bij mooi weer kunt zien liggen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:36 schreef Banjerkanjer het volgende:
De Friezen hadden het echt niet erg gevonden om losgekoppeld te worden van Groningen
En dan meteen Groningen erbij innemen!quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:39 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Geen punt. Mits er goede verbindingen zijn naar andere provinciën, dus geen veerboot waar je 3 uur doet over een stuk wat je bij mooi weer kunt zien liggen.
Of gaan we scheppen van west tot ost Fryslân?
Dan hebben we een mooi lapje grond erbij.
nah zegquote:Op donderdag 28 juli 2011 21:44 schreef The_Dean het volgende:
Er zitten een Fries, een Groninger en een Drent te vissen aan de Drentse Aa.
Op een gegeven moment vangen ze een vis, wat een wondervis blijkt te zijn!
De vis zegt: "Als jullie me laten gaan, dan mogen jullie alle drie een wens doen."
De drie vissers gaan er mee akkoord en laten de vis vrij.
De Drent begint: "We hebben hier die stapels Hunebedden, en daar wou ik wel graag
vanaf."
*poef* Alle Hunebedden uit Drente weg.
Daarna komt de Groninger: "Ik vind Groningen zo'n mooie provincie, ik wil er een 7 meter hoge muur omheen hebben!"
*poef* Er staat een 7 meter hoge muur om heel Groningen.
Dan vraagt de Fries aan de vis: "Is die muur waterdicht?"
Waarop de vis antwoord: "Jazeker."
"Mooi," zegt de Fries: "Stort er dan maar 6 meter water in."
quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:44 schreef The_Dean het volgende:
Er zitten een Fries, een Groninger en een Drent te vissen aan de Drentse Aa.
Op een gegeven moment vangen ze een vis, wat een wondervis blijkt te zijn!
De vis zegt: "Als jullie me laten gaan, dan mogen jullie alle drie een wens doen."
De drie vissers gaan er mee akkoord en laten de vis vrij.
De Drent begint: "We hebben hier die stapels Hunebedden, en daar wou ik wel graag
vanaf."
*poef* Alle Hunebedden uit Drente weg.
Daarna komt de Groninger: "Ik vind Groningen zo'n mooie provincie, ik wil er een 7 meter hoge muur omheen hebben!"
*poef* Er staat een 7 meter hoge muur om heel Groningen.
Dan vraagt de Fries aan de vis: "Is die muur waterdicht?"
Waarop de vis antwoord: "Jazeker."
"Mooi," zegt de Fries: "Stort er dan maar 6 meter water in."
Even een stukje geschiedenis:quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:41 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
En dan meteen Groningen erbij innemen!
Cool! De hele Randstad er ook nog bij!quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:47 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Even een stukje geschiedenis:
[ afbeelding ]
Wat een slechte paint zeg geeneens streetviewquote:Op donderdag 28 juli 2011 21:47 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik nietquote:Op donderdag 28 juli 2011 21:47 schreef The_Dean het volgende:
Dat dus. Vroeger woonde iedereen in Friesland. Jammer dat mensen hun roots vergeten.
quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:48 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik nietWaar ik ook woon, ik ben en blijf altijd een Friezin
http://en.wikipedia.org/wiki/Frisiaquote:Op donderdag 28 juli 2011 21:48 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Wat een slechte paint zeg geeneens streetview
Krekt mien omke.quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:48 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik nietWaar ik ook woon, ik ben en blijf altijd een Friezin
Kijk eens aan, we breiden per minuut uit!quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:49 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Frisia
Ierland lijkt me ook wel bijzonder, een van de weinige landen waar ik nog niet ben geweest...quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:50 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Krekt mien omke.
Dy wennet ien Ierlân, mar bliuwt altied Frysk.
Welkom!quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:51 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Ik ben dan een half sax half fries volgens die kaart.
Dan hebben we genoeg KFC's in Frieslandquote:Op donderdag 28 juli 2011 21:52 schreef Lithia het volgende:
Noooo! Ik wil niet in een plaats vastzitten waar geen KFC is.
Ja leuk. Friesland nog armerquote:Op donderdag 28 juli 2011 19:01 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Misschien kunnen wij Friezen eenzijdig grensposten openen bij de grens bij Visvliet en Steenwijk en de Afsluitdijk?![]()
Iedere Nederlander krijgt dan een stempel in zijn/haar paspoort waarmee ze maximaal drie maanden legaal mogen verblijven in Fryslan als toerist.![]()
Met van de GWK-wisselkantoortjes waar je je Euro's kan omwisselen voor Frysk Kronar.
Jij bent vast en zeker een Grunniger molleboon?quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:54 schreef Klaploper het volgende:
Friezen.Allemaal vieze nakomelingen van de grootste criminelen van Nederland die daar tijdens de middeleeuwen gedumpt werden..
Of 'n droge worst met kruudnoagel'nquote:Op donderdag 28 juli 2011 21:55 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Jij bent vast en zeker een Grunniger molleboon?
Als je je geschiedenis goed kent zou je weten dat tijdens de middeleeuwen de Friezen juist richting Engeland en Frankrijk trokken.quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:54 schreef Klaploper het volgende:
Friezen.Allemaal vieze nakomelingen van de grootste criminelen van Nederland die daar tijdens de middeleeuwen gedumpt werden..
Een van beide zal het het zijnquote:Op donderdag 28 juli 2011 21:56 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Of 'n droge worst met kruudnoagel'n
Mompelt iets van aardgasopbrengsten..quote:
Ik ben niet Frysk maar ik kan het gewoon begrijpen hoorquote:Op donderdag 28 juli 2011 21:56 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Als je je geschiedenis goed kent zou je weten dat tijdens de middeleeuwen de Friezen juist richting Engeland en Frankrijk trokken.
Tevens een leuk stukje voor de mensen die het Frysk beheersen:
Greate Pier wie in hiele sterke keardel. Op in kear wied er us oan 't ploeijen. Hy hie 't hynder foar de ploege spand. 't Wie noch in âlderwetske ploege mei in houten balke. Doe kom der in fremde man op him ta en dy frege: "Wite jo hwer't greate Pier wennet?" Doe sloech Pier it hynder foar de ploege wei. En hy naem de ploege yn 'e rjochterhân en tilde him in ein fan 'e groun en doe wiisde er mei de ploege op in hûs. En hy sei: "Sjoch, dêr wennet er." Mei de oare fûst sloech er himsels op it boarst en sei: "En hjir stiet er."
quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:56 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Als je je geschiedenis goed kent zou je weten dat tijdens de middeleeuwen de Friezen juist richting Engeland en Frankrijk trokken.
Tevens een leuk stukje voor de mensen die het Frysk beheersen:
Greate Pier wie in hiele sterke keardel. Op in kear wied er us oan 't ploeijen. Hy hie 't hynder foar de ploege spand. 't Wie noch in âlderwetske ploege mei in houten balke. Doe kom der in fremde man op him ta en dy frege: "Wite jo hwer't greate Pier wennet?" Doe sloech Pier it hynder foar de ploege wei. En hy naem de ploege yn 'e rjochterhân en tilde him in ein fan 'e groun en doe wiisde er mei de ploege op in hûs. En hy sei: "Sjoch, dêr wennet er." Mei de oare fûst sloech er himsels op it boarst en sei: "En hjir stiet er."
Je bent gewoon velours! (met dank aan de oma van user RobertoCarlos)quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:59 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat er vroeger enorm veel criminelen en ander tuig in Friesland zaten, die een eigen taal ontwikkelden om makkelijker over hun criminele praktijken te kunnen praten in het openbaar. De mensen die voor hen in Friesland woonden zijn allemaal uitgeroeid door ze. Alle Friezen zijn dus nakomelingen van criminelen.
Het Fries is een oudere taal dan het Nederlands. Toen de Hollandertjes hier kwamen werd het door onze strot geduwd omdat jullie te lui waren je aan te passen aan de heersende voertaal. Net als Duitsers.quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:59 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat er vroeger enorm veel criminelen en ander tuig in Friesland zaten, die een eigen taal ontwikkelden om makkelijker over hun criminele praktijken te kunnen praten in het openbaar.
niet helemaal, de Brabanders (die reserve Zeeuwen in plaatsen als Bergen op Zoom niet meegeteld) hoorde er niet bij!quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:47 schreef The_Dean het volgende:
Dat dus. Vroeger woonde iedereen in Friesland. Jammer dat mensen hun roots vergeten.
De Friezen zijn het tuig. Menig historicus is het er ook mee eens dat de tweede wereldoorlog veel eerder gewonnen zou zijn zonder de Friezen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:01 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Het Fries is een oudere taal dan het Nederlands. Toen de Hollandertjes hier kwamen werd het door onze strot geduwd omdat jullie te lui waren je aan te passen aan de heersende voertaal. Net als Duitsers.
En wie is hier dan het tuig?
quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:12 schreef Klaploper het volgende:
[..]
De Friezen zijn het tuig. Menig historicus is het er ook mee eens dat de tweede wereldoorlog veel eerder gewonnen zou zijn zonder de Friezen.
quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:12 schreef Klaploper het volgende:
[..]
De Friezen zijn het tuig. Menig historicus is het er ook mee eens dat de tweede wereldoorlog veel eerder gewonnen zou zijn zonder de Friezen.
we zijn idd ver gekomen sinds die donkere tijden ... het is nog maar een klein stukje en we zijn er vanafquote:Op donderdag 28 juli 2011 21:47 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De bruggen openzetten aan de Hollander kant van de Afsluitdijk zou een goed begin zijn.quote:
Maar dan verliezen we Noord Holland, Zuidholland, Zeeland en Utrecht. Zou het eigenlijk niet simpeler zijn om Noord Brabant en Limburg gewoon los te koppelen?quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:46 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
De bruggen openzetten aan de Hollander kant van de Afsluitdijk zou een goed begin zijn.
Dan leggen we de grens daar maar neer, niemand die hen verstaat met de zagte G.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:52 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Maar dan verliezen we Noord Holland, Zuidholland, Zeeland en Utrecht. Zou het eigenlijk niet simpeler zijn om Noord Brabant en Limburg gewoon los te koppelen?
Eigenlijk, passen ze veel beter bij Belgiëquote:Op donderdag 28 juli 2011 22:55 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Dan leggen we de grens daar maar neer, niemand die hen verstaat met de zagte G.
Dan hebben ze daar ook weer extra kiezers om een fatsoenlijk (quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:56 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Eigenlijk, passen ze veel beter bij België
Iedereen blij!quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:03 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Dan hebben ze daar ook weer extra kiezers om een fatsoenlijk () stukje regering neer te zetten.
Da's jouw probleem dat je dat niet verstaat.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:55 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Dan leggen we de grens daar maar neer, niemand die hen verstaat met de zagte G.
Versta het prima, jij mij ook?quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:41 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Da's jouw probleem dat je dat niet verstaat.
Welk dialect van de Fryske taal vind je precies het leukst?quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:50 schreef tjoptjop het volgende:
Ik vind dat Friese dialect wel altijd leuk om te horen, toch een soort vakantiegevoel als de mensen raar praten.
Geen idee, zit daar nog verschil in? Gewoon zoals ze op straat met elkaar praten.quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:59 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Welk dialect van de Fryske taal vind je precies het leukst?
Nou en of!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:01 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Geen idee, zit daar nog verschil in? Gewoon zoals ze op straat met elkaar praten.
Een muur eromheen is ook prima. The Great Greek Wallquote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:01 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ooit wel eens een schop in een rots gepoogd te zetten
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nedersaksischquote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nou en of!![]()
Kijk hier maar eens:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Friese_talen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |