Bron?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:31 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Veel mensen hebben een variabele hypotheek genomen om maandelijks nog goedkoper uit te komen.
Daarom zeg ik ook, kom maar een keer op de koffie. Krijg je volledige inzage in mijn financiele situatie, mag je zien hoeveel het huis nu getaxeerd is en heb je alle gelegenheid mijn verhaal in twijfel te trekken of mijn huis af te kraken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:24 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ik gun Scorp het beste...het was een post met een knipoog btw.
Desondanks lijkt het me moeilijk uit te leggen dat iemand die in 2008-2009 gekocht heeft, het goed voor elkaar heeft. Die mensen hebben fors teveel betaald, dat is simpelweg af te leiden uit de marktontwikkeling. Imo heb je het dan niet zo'n beste deal gesloten (lees de slechtst denkbare qua aankoopprijs in elk geval........al kon je dat op dat moment niet weten).
Zie ik daar een huizenmarkttopicmeet aankomen?!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook, kom maar een keer op de koffie. Krijg je volledige inzage in mijn financiele situatie, mag je zien hoeveel het huis nu getaxeerd is en heb je alle gelegenheid mijn verhaal in twijfel te trekken of mijn huis af te kraken.
Het doet er ook niks toe, en het kan me verder ook aan mijn aarsch oxideren, maar ik wil nu wel eens het mannetje achter die gekke posts zienquote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:50 schreef Whuzz het volgende:
Is het niet gewoon voldoende om aan te tonen dat je je hypotheek nog steeds betaalt? Ik zie niet zo in wat de rest er allemaal toe doet.
Mijn huiskamer is groot genoeg, maar denk niet dat moeders de vrouw dat een goed plan vindquote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zie ik daar een huizenmarkttopicmeet aankomen?!
En omdat het historisch gezien altijd over een looptijd van 30 jaar de beste keuze was. Zelfs als je begin jaren 80 daarin betrekt. Ik heb er overigens geen omdat er een groter probleem kan ontstaan bij veranderingen in je persoonlijke situtatie tov rentevaste perioden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:31 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Veel mensen hebben een variabele hypotheek genomen om maandelijks nog goedkoper uit te komen.
Wat is historisch.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:16 schreef Bayswater het volgende:
[..]
En omdat het historisch gezien altijd over een looptijd van 30 jaar de beste keuze was. Zelfs als je begin jaren 80 daarin betrekt. Ik heb er overigens geen omdat er een groter probleem kan ontstaan bij veranderingen in je persoonlijke situtatie tov rentevaste perioden.
Daar valt wel wat voor te zeggen hoor.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Och, die profiteerde wel van een zeer lage rente, zou zomaar kunnen dat die na 30 jaar in totaal veel minder heeft betaald dan iemand die straks in 2014 een huis koopt waarbij hij 25%* 'korting' krijgt op de aanschafprijs.
* ) Als we uitgaan van het hier zo geliefde doemscenario
Als je tevree bent met je huis en je wil er 30 jaar blijven zitten, is een daling inderdaad niet zo heel erg. Daar zijn we het over eens. Voor mensen die door willen stromen ligt het anders.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:50 schreef Whuzz het volgende:
Is het niet gewoon voldoende om aan te tonen dat je je hypotheek nog steeds betaalt? Ik zie niet zo in wat de rest er allemaal toe doet.
Maar om nu binnen 3 jaar weer eens te gaan denken dat je wilt gaan doorstromen is natuurlijk ook nogal naief geweest dat je niet 3 jaar geleden al een keus kon maken tussen iets kopen of dan toch maar tijdelijk iets huren.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:20 schreef PierreBetfair het volgende:
Voor mensen die door willen stromen ligt het anders.
Over dertig jaren heeft de drukpers menig huizenprijs de lucht in gepompt vermoed ik.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:20 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Als je tevree bent met je huis en je wil er 30 jaar blijven zitten, is een daling inderdaad niet zo heel erg. Daar zijn we het over eens. Voor mensen die door willen stromen ligt het anders.
Denk dat dat het hele punt is
Dat zijn de speculanten/misleiden.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar om nu binnen 3 jaar weer eens te gaan denken dat je wilt gaan doorstromen is natuurlijk ook nogal naief geweest dat je niet 3 jaar geleden al een keus kon maken tussen iets kopen of dan toch maar tijdelijk iets huren.
Als het in dit slakkentempo door blijft dalen, zijn we nog wel een jaar of 7 bezig voordat er een realistisch prijsniveau bereikt is.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar om nu binnen 3 jaar weer eens te gaan denken dat je wilt gaan doorstromen is natuurlijk ook nogal naief geweest dat je niet 3 jaar geleden al een keus kon maken tussen iets kopen of dan toch maar tijdelijk iets huren.
Er zijn wel zat babyboomers die hun hut willen verkopen maar die zitten allemaal veel te hoog in de boom, de corporaties willen ook graag verkopenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:35 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Als het in dit slakkentempo door blijft dalen, zijn we nog wel een jaar of 7 bezig voordat er een realistisch prijsniveau bereikt is.
Er zijn zat starters die binnen 10 jaar willen verkassen naar iets beters, maar dat gaat dus niet lukken op deze manier.
Dan hadden die starters vanaf het begin af aan beter moeten nadenken, alvorens hun handtekening te zetten na een walhalla verhaal van betreffende hypotheekverstrekker. If it sounds too good to be true, it is.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:35 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Als het in dit slakkentempo door blijft dalen, zijn we nog wel een jaar of 7 bezig voordat er een realistisch prijsniveau bereikt is.
Er zijn zat starters die binnen 10 jaar willen verkassen naar iets beters, maar dat gaat dus niet lukken op deze manier.
Als die mensen binnen 10 jaar willen doorstromen en alleen een anuiteiten hypotheek hadden gehad was er ook geen probleem geweest want dan had men in 10 jaar ongeveer 30% van de hypotheek al afbetaald, maar nee u kunt toch echt beter een aflossingsvrije hypotheek nemen, want u bent een dief van u eigen portemennee als u de maximale HRA laat liggen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:35 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Misschien moet je nog eens nalezen wat een annuiteitenhypotheek inhoudt.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:42 schreef Basp1 het volgende:
Als die mensen binnen 10 jaar willen doorstromen en alleen een anuiteiten hypotheek hadden gehad was er ook geen probleem geweest want dan had men in 10 jaar ongeveer 30% van de hypotheek al afbetaald, maar nee u kunt toch echt beter een aflossingsvrije hypotheek nemen, want u bent een dief van u eigen portemennee als u de maximale HRA laat liggen.
Bijdehandjes mode aan/ Ik heb nergens gezet dat het een anuitaire hypotheek met een looptijd van 30 jaar was.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:08 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Misschien moet je nog eens nalezen wat een annuiteitenhypotheek inhoudt.
- Op de eerste plaats is het rentevoordeel de eerste jaren nagenoeg net zo groot als bij een afl.vrije of spaarhypotheek
- Op de tweede plaats heb je na 10 jaar nog lang geen 30% afgelost. De eerste jaren los je veel minder af dan de laatste jaren. (omdat in het begin je aflossing voor een groot deel rente is over je lening)
Je verhaal gaat dus niet op.
Die vlieger gaat niet meer op voor de huidige generatiequote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:35 schreef HansvD het volgende:
[..]
Mijn ouders lossen al 15 jaar niks meer af en wonen voor nog geen 200 euro in de maand...
Relatief gezien zou dat nog steeds wel kunnen hoor. Stel dat je nu 900,- per maand aan hypotheek betaald, en na 30 jaar 50% hebt afgelost. Lekker belangrijk dan die 450,- * ) per maand die je over 30 jaar moet gaan betalen, je zorgverzekering en je energierekening zijn zeer waarschijnlijk tegen die tijd per stuk al hoger dan dat. Sterker nog, een huurhuis zal tegen die tijd minimaal verdubbeld of zelfs verdrievoudigd zijn t.o.v. de huurprijs van nu.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:44 schreef antfukker het volgende:
Die vlieger gaat niet meer op voor de huidige generatie
Een filmpje uit 2009. Kom op zeg er moet toch wel iets recenters te vinden zijn.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |