![bannerslowchat.gif]()
![mods.png]()
![anne.gif]()
![sd.gif]()
![oldtimers.png]()
![tjabbo.jpg]()
![ookgek.gif]()


![alex.gif]()
![peurac.gif]()
![twente.png]()
![slowchatters.png]()
![baracuda.gif]()
![alfisti.gif]()
![fugie.gif]()
![lipje.jpg]()
![paal.jpg]()
![2cv.gif]()
![newbie.png]()
![Barcaconia.gif]()
![sjoegerd.GIF]()
![invine.gif]()
![dingest.jpg]()
![alicey.png]()
![duvel.gif]()
![op.png]()
SIMG
1632.jpg
![SIMG1632.jpg]()
quote:
Dit is een origineel nieuw in Nederland geleverde Morris Oxford. De huidige eigenaar heeft hem 21 jaar in bezit. De Morris Oxford was destijds een gegoede middenklasse auto van een toendertijd zeer bekend Engels merk. Morris was een merk van BMC (British Motor Corporation), wat ook merken als Austin, Riley, Austin-Healey, MG en Wolseley omvatte. In de jaren zeventig veranderde de concernnaam naar British Leyland, na nog meer merken opgeslokt te hebben (oa. Rover, Triumph, Jaguar). Een slechte kwaliteit en veelvuldige stakingen waren vervolgens oorzaak van het feit dat "de Engelse auto" in ons land een slechte naam kreeg. Deze auto stamt nog van ver vóór dat tijdperk, toen de auto's nog betrouwbaar en degelijk waren. De Oxford is een mooi voorbeeld van het zogenaamde "badge-engineering": elk merk onder het BMC concern had een eigen afgeleide van de auto. Austin had de A60 Cambridge, Riley de 4/72, MG de Magnette en Wolseley de 16/60. Allemaal in wezen dezelfde auto, op details anders (carburatie, grille, dashboard, emblemen).
![SIMG1634.jpg]()
quote:
Uiterlijke staat, interieur
Deze 40 jaar oude Oxford verkeert in een originele staat. Ongeveer 15 jaar geleden is hij onder handen genomen: de chassisdwarsbalkjes vóór zijn vernieuwd (een bekend euvel bij deze modellen) en de auto is opnieuw gespoten. Alle plaatwerk aan de auto is origineel en in goede staat. Na 15 jaar is er misschien wel het een en ander aan het lakwerk aan te merken (kleine dingen), maar de auto maakt nog steeds een prachtige indruk. Het originele chroomwerk is nog in goede conditie. De rood leren bekleding is eveneens in een goede staat en heeft een mooi ietwat doorleefd uiterlijk. Er zitten geen scheuren in en het leer is soepel. De vloerbedekking is netjes, evenals de hemel en deurpanelen. Alle meters functioneren.
![SIMG1642.jpg]()
quote:
Mechanische staat, extra's
Mechanisch is er weinig mis. Er zit net weer een nieuwe APK op (zonder problemen doorgekomen, geldig tot februari 2005). De auto heeft eigenlijk altijd gereden, is nooit voor lange tijd van de weg geweest. Heeft elk jaar zijn APK gehad, en waar nodig zijn onderdelen vernieuwd of gereviseerd (o.a. fusees). De motor loopt netjes, de vierversnellingsbak (vloerschakeling) schakelt goed. Achteras maakt geen rare geluiden. Remmen werken goed, evenals veren en (arm-) schokdempers. De massa is overgezet van plus naar min.
Als extra's zijn originele Lucas verstralers gemonteerd, een Brink trekhaak en een uitlaatdeflector. Tevens is een radio en cassettespeler gemonteerd en een electrische ruitesproeier. Er is een map bij met rekeningen van de laatste vijfentwintig jaar (ook nog van de eerdere eigenaren). Verder nog een origineel BMC werkplaatshandboek, owners handbook en een Haynes manual.
quote:
Onderdelen?
De eerste vraag die mensen stellen is vaak: is het niet moeilijk om aan onderdelen te komen?
Dat is niet het geval, zelfs in Nederland niet. Slijtagedelen (lucht/oliefilter, ontsteking, remvoeringen, koppeling, uitlaat) is vaak gewoon nog bij de reguliere handel te koop. Als die het niet hebben, dan kan je vaak terecht bij de diverse Nederlandse op Engelse (sport) auto's gerichte specialisten. Veel mechanische onderdelen zijn hetzelfde als de MGB, electrische onderdelen zijn van Lucas – die zitten op elke engelse auto. Spatborden, dorpels en reparatiedelen zijn nog nieuw te koop, evenals voorruiten (in Engeland). Andere onderdelen zijn (meestal goedkoop) tweedehands te verkrijgen. Er is een uitstekende club in Nederland. Niet bij de koop inbegrepen, maar eventueel apart te koop zijn onderdelen van een ooit gesloopte Oxford: 4 deuren incl ruiten en hendels, voor- en achterruit, startmotor, dynamo, aandrijfas, bumpers, grille, kachel en divers klein spul.
![SIMG1637.jpg]()
quote:
Het is een fijne auto om mee te rijden. Hij is voldoende vlot en kan gemakkelijk mee op de snelweg. Comfortabel, goede verwarming, ruim, grote kofferbak. Eenvoudige en degelijke techniek, gemakkelijk te onderhouden. Goede auto voor dagelijks gebruik. De auto is te bezichtigen in Tilburg.
![SIMG1647.jpg]()
Tjabbo's fleshlightBojo's date begin----------
EindOok_Gek avatar blunder![foto.png]()
![Marktoppie.png]()
![lp.png]()
![bojoklein.jpg]()
![peukots1.gif]()
![CrazyRiverklein.jpg]()
![alexxxxxklein.png]()
![alexniva1.gif]()
![derpklein.jpg]()
![albertok.jpg]()
![quotes.png]()
quote:
quote:
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Sounddragon het volgende:[..]
sex en Lada in één zin
*mompelt iets over anticonceptie
Op woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:[..]
de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn niva

Op woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:[..]
Herinner me er aan dat ik niet in jouw Niva ga zitten

quote:
@2cv:Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent
quote:
quote:
quote:
quote:
vorige deeltjes, statistieken, wie post er het meest enz enz
http://www.ptaslowchat.tk
De code voor de op is hier te vinden