abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:40:57 #241
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100261478
Aventura klinkt als clusteren.

Wat betreft pads, ik gebruikte natusan. Eerst had ik etos pads maar daar kreeg ik uitslag van (en jeuk :X ) en Hema pads hebben geen plakkertje, vandaar.

PM-girl ik probeerde altijd Nathan's favoriete kant zonder, ben vergeten welke kant dat was :') .
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:58:37 #242
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100261874
Oh ja, dat druppen als je uit de douche komt! :D op een goede dag kon ik weer bijna terug zedig je in omdat ik mezelf besproeid had :D

Pvoesss, ik heb ook nog superlang gelekt. Houdt vanzelf op :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:12:12 #243
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_100262195
Er is iets wat ik me al een tijdje afvraag. :@

Als je bij een 1e kindje onvoldoende melkklierweefsel hebt aangemaakt door te weinig stimulatie in de beginperiode; komt dat dan nog wel goed bij een eventueel tweede kindje?
A grand adventure has begun.
pi_100262215
Interessante vraag, Keshet. Ik kan me niet voorstellen waarom dat niet zou kunnen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:15:19 #245
259886 pessie
pi_100262282
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:12 schreef Keshet het volgende:

Als je bij een 1e kindje onvoldoende melkklierweefsel hebt aangemaakt door te weinig stimulatie in de beginperiode; komt dat dan nog wel goed bij een eventueel tweede kindje?
Volgens mij is dat simpelweg afhankelijk van hormonen, ja dus denk ik. Na een 2de bevalling maak je precies dezelfde hormonen aan als na een eerste bevalling, als je dan stimuleert creëer je een productie. Maar goed, ik ben geen LK dus ik wacht even af wat de anderen hiervan zeggen.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:19:06 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100262385
Ik denk dat het na een normale zwangerschapsduur en met een kind wat wel de kracht heeft om te drinken geen probleem hoeft te zijn.

Zeker als je de baby live kunt voeden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_100262465
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:12 schreef Keshet het volgende:

Ja hoor. nieuwe ronde nieuwe kansen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:25:07 #248
265732 Keshet
pi_100262555
Dank voor de antwoorden ladies!

't leek mij ook logisch dat het in theorie gewoon zou moeten lukken maar toch zat er een stukje twijfel. Ik lees hier vaak dat het voeden van een tweede vanaf de start vaak makkelijker gaat dan bij de 1e. Je hebt natuurlijk al ervaring; dat zal 't vast een stuk makkelijker maken maar ik had bedacht dat je borsten ook al melkklierweefsel van de 1e hebben en dat dus meteen kunnen gebruiken.

Ofzo. Ik had in ieder geval een hele theorie. :D :@

Heb je bij een tweede eigenlijk weer dezelfde stuwing als bij een eerste?

Oh: Even een sidenote: Ik heb geen nieuws aan te kondigen hoor! :D
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:26:53 #249
259886 pessie
pi_100262605
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:25 schreef Keshet het volgende:
Ik durfde het niet te vragen :@ , maar goed, geen nieuws dus.

Blijft dat melkklierweefsel dan zo als je gestopt bent met voeden?
pi_100262762
quote:
Dank voor de antwoorden ladies!

't leek mij ook logisch dat het in theorie gewoon zou moeten lukken maar toch zat er een stukje twijfel. Ik lees hier vaak dat het voeden van een tweede vanaf de start vaak makkelijker gaat dan bij de 1e. Je hebt natuurlijk al ervaring; dat zal 't vast een stuk makkelijker maken maar ik had bedacht dat je borsten ook al melkklierweefsel van de 1e hebben en dat dus meteen kunnen gebruiken.

Ofzo. Ik had in ieder geval een hele theorie. :D :@

Heb je bij een tweede eigenlijk weer dezelfde stuwing als bij een eerste?

Ik had inderdaad gewoon zelfde stuwing, maar je hebt ervaring dus je weet wat beter wat werkt.. Zo heb ik bij Jen echt tot dag 4 doorgelopen... Bij Leyla had ik vanaf dag 2 al melk en toen de stuwing begon meteen bij harde plekken gaan kolven.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:36:09 #251
265732 Keshet
pi_100262810
Dat weet ik dus ook niet precies. Het lijkt me dat de natuur het wel zo geregeld heeft dat het niet allemaal verdwijnt, dat zou zonde zijn!

Ik blijf die stuwing een fascinerend iets te vinden. Dat heb ik eigenlijk helemaal niet gehad. Mocht er hier ooit een tweede komen dan hoop ik echt dat ik dat kindje live kan voeden.

Bij E. heb ik dat 2 keer kunnen doen en dat was slokjeswerk. Toch is dat 1 van mijn mooiste ziekenhuismomenten. O+

Mocht ik weer fulltime melkkoe moeten gaan zijn dan ga ik daar heel hard over nadenken of ik dat weer zou willen en kunnen doen.
pi_100262919
Keshet, hoe groot is de kans dat een eventuele tweede ook zoveel te vroeg gehaald moet worden? Heb jij gewoon pech gehad, of is de kans op herhaling aanwezig?
pi_100263433
quote:

Dat is ook de reden dat ik een beetje twijfel had. De tweede keer voeden gaat hier makkelijker, maar het valt inderdaad niet uit te sluiten dat het gewoon door mijn eigen routine komt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100264715
Ik heb geen idee, het lijkt mij dat elke keer anders kan zijn. Al had een vriendinnetje van me bij de 2de toch ook weer onderproductie (ze kreeg het echt niet omhoog gekrikt ook niet met begeleiding van een LK). Maar dat was beide keren bij een voldragen, normaal verlopen zwangerschap en kraamtijd.

Goed dat ik hier meelees, moet echt even pads kopen, was ik helemaal weer vergeten (nou ja verdrongen) :')

Ik had de vorige zwangerschap vanaf week 20 hele erge lektieten, vooral 's nachts (elke nacht). Deze keer is dat dus totaal anders, af en toe een beetje en sinds de laatste week wat frequenter.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:46:43 #255
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100264817
Ik zit zonder compressen. Mijn arme man had gister bij de Jumbo een medewerker en een bedrijfsleider erbij gehaald en ze zijn allemaal gaan zoeken naar compressen. Niet gevonden. :')
Bij Appie heb je ze gewoon van huismerk...misschien ga ik vandaag zelf wel even naar de Etos. Mijn eerste keer in een winkel sinds ong. 6 weken ofzo.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 12:10:50 #256
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100265761
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:46 schreef Aventura het volgende:
Ik zit zonder compressen. Mijn arme man had gister bij de Jumbo een medewerker en een bedrijfsleider erbij gehaald en ze zijn allemaal gaan zoeken naar compressen. Niet gevonden. :')
Bij Appie heb je ze gewoon van huismerk...misschien ga ik vandaag zelf wel even naar de Etos. Mijn eerste keer in een winkel sinds ong. 6 weken ofzo.
Vervelend! Opgevouwen spuugdoekjes, papieren zakdoekjes of hydrofiel washandjes tot die tijd?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_100266245
Of maandverband in stukken knippen!
  woensdag 3 augustus 2011 @ 12:36:35 #258
94046 PM-girl
pi_100266701
Dat is een slimme sannne!
*
  woensdag 3 augustus 2011 @ 13:03:46 #259
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100267730
Goed idee! Ik probeer even wat uit!
pi_100270484
Het aangemaakte klierweefsel verdwijnt pas weer na de menopauze. Dus je hebt hoe dan ook een voorsprong bij een tweede Keshet ;)
pi_100270678
Zaterdag 1 oktober is de ontmoetingsdag van de Wereld Borstvoedingsweek http://www.borstvoeding.com/nieuwsberichten/wbw11-02.html#meer

in Culemborg, jeej! Dat is een stuk dichterbij. Ik kom uit de nachtdienst maar ga proberen wat te regelen. Wie gaat er mee?
  woensdag 3 augustus 2011 @ 14:32:00 #262
94046 PM-girl
pi_100270970
Wel leuk, alleen is een dag later mijn oudste jarig, dus ik vermoed dat ik niet kan.
*
pi_100271110
Was het niet zo dat in de begin periode prolactine receptoren tot expressie komen onder invloed van stimulatie. Dus dat onvoldoende stimulatie leidt tot te weinig receptoren en daardoor te weinig melk wanneer de vraag, toe begint te nemen wanneer het kindje ouder wordt?

WBW, daar wil ik wel naartoe!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_100271136
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:03 schreef Aventura het volgende:
Goed idee! Ik probeer even wat uit!
Doormidden geknipte inlegkruisjes, maandverband, kraamverband?
Of een luier :+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_100271343
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:35 schreef Twinkly het volgende:
Was het niet zo dat in de begin periode prolactine receptoren tot expressie komen onder invloed van stimulatie. Dus dat onvoldoende stimulatie leidt tot te weinig receptoren en daardoor te weinig melk wanneer de vraag, toe begint te nemen wanneer het kindje ouder wordt?
:Y
Alleen de vraag of die prolactinereceptoren ook blijven bestaan is tot op heden nog niet beantwoord, maar er wordt naarstig naar gezocht!

quote:
WBW, daar wil ik wel naartoe!
Gezellig! Kom ik deze keer wel bij jullie zitten :)
pi_100271793
Oh die meeting vind ik ook wel leuk, heb nog verlof dan.. Even kijken of ik wat vriendinnen kan strikken!
  woensdag 3 augustus 2011 @ 15:04:49 #267
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100272163
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:40 schreef pessie het volgende:
Aventura klinkt als clusteren.

Wat betreft pads, ik gebruikte natusan. Eerst had ik etos pads maar daar kreeg ik uitslag van (en jeuk :X ) en Hema pads hebben geen plakkertje, vandaar.

PM-girl ik probeerde altijd Nathan's favoriete kant zonder, ben vergeten welke kant dat was :') .
Ik heb even opgezocht wat clusteren is en daar lijkt het wel op ja!
pi_100272200
Leuk Sannne! We maken gewoon een Fok!-hoekje ;)
pi_100273830
1 oktober? moet ik ff kijken of er dan geen scholingsdag is.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 16:35:12 #270
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_100276170
1oktober.... ik laat me voor de zekerheid wel vrijroosteren op mijn werk, lijkt me leuk!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:54:57 #271
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100284070
WBW, lijkt me leuk, maar wel weer op bijna 2 uur rijden van hiero...
Ik kijk tegen die tijd wel wat ik doe.
Workshops zijn nog niet bekend volgens mij toch?
pi_100284824
Keshet, ik had bij de eerste tranen-van-de-pijn stuwing en bij nr 2 heb ik helemaal geen stuwing gehad en vanaf dag 1 was er melk. dat de bv desondanks moeizaam ging is een ander verhaal en heeft een andere oorzaak :P

Volgens mijn kraamverzorgster kwam dat omdat ik A. lang heb doorgevoed en dat het voeden overlapte met de zwangerschap. Ik heb in totaal maar een voedingsstop van 6 maanden gehad. Zij vertelde dat ze het vaker zag dat in zulke gevallen de bv heel vlot op gang kwam. Nou was ze heel recent bijgeschool en echt wel kundig op bv gebied maar of dat allemaal echt waar is of enkel op haar waarneming gebaseerd is weet ik niet.

Oh WBW leuk! :Y ik kan helaas niet daarheen komen maar ik zal aan jullie denken ;)
:)
pi_100285387
Ik heb die ervaring ook in de kraamzorg Mignonne.. Mijn allerlaatste gezin nog, zij kolfde op dag 1 al een volle fles.. Ze was bij 2 mnd zwangerschap gestopt met de BV van haar oudste.
Wel had ze flinke stuwing, haar dochter kon de melk gewoon niet wegdrinken..
pi_100285466
Even wat vraagjes trouwens
1.) Eten jullie chocola en drinken jullie frisdrank? (ivm krampjes?)
2.) Hebben jullie iets gebruikt tegen de krampjes, of iets anders gedaan?
3.) Elise kan enorm scheetjes laten en heeft af en toe een half uurtje krampjes.. Maar die scheten, die klinken echt enorm hard! En dan zo 10 achter elkaar.. Is dat wel oke?
pi_100285652
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:24 schreef Sannne het volgende:
Ik heb die ervaring ook in de kraamzorg Mignonne.. Mijn allerlaatste gezin nog, zij kolfde op dag 1 al een volle fles.. Ze was bij 2 mnd zwangerschap gestopt met de BV van haar oudste.
Wel had ze flinke stuwing, haar dochter kon de melk gewoon niet wegdrinken..
Ah ja, mijnes woog bijna 4,3 kg. Die heeft allicht misschien ook wat meer kracht gehad destijds om het allemaal weg te drinken. ofzo?

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:26 schreef Sannne het volgende:
Even wat vraagjes trouwens
1.) Eten jullie chocola en drinken jullie frisdrank? (ivm krampjes?)
2.) Hebben jullie iets gebruikt tegen de krampjes, of iets anders gedaan?
3.) Elise kan enorm scheetjes laten en heeft af en toe een half uurtje krampjes.. Maar die scheten, die klinken echt enorm hard! En dan zo 10 achter elkaar.. Is dat wel oke?
1.) ja en ja.
2.) infacol en cinababy, beiden hielpen iets, veel in de draagdoek gedragen en fietsen met de beentjes.
3.) klinkt bekend en ze leven allebei nog :P volgens mij hoort dat erbij. Je zou misschien wat extra kunnen letten op boeren zodat die lucht in elk geval niet die darmen door hoeft? maar soms is er ook gewoon niets aan te doen.
pi_100285786
de mevrouw van het CB zei dat ik om krampjes te voorkomen cola en chocola kon laten staan. Zijn precies mijn 2 verslavingen, ik heb het al een paar dagen laten staan nu maar is het wel nodig vraag ik me af..

Ik gebruik ook infacol maar merk nog geen verschil..

Boeren moet ik eens beter op gaan letten idd, tnx voor de tip!
pi_100286053
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:32 schreef Sannne het volgende:
de mevrouw van het CB zei dat ik om krampjes te voorkomen cola en chocola kon laten staan. Zijn precies mijn 2 verslavingen, ik heb het al een paar dagen laten staan nu maar is het wel nodig vraag ik me af..

Ik gebruik ook infacol maar merk nog geen verschil..

Boeren moet ik eens beter op gaan letten idd, tnx voor de tip!
je wilt niet weten wat ik wegtank op een dag aan cola :@ :') en ik spuug ook niet in chocola :P

Het ene kind reageert gevoeliger op voedingsmiddelen van de moeder dan het andere kindje maar ik betwijfel of je er vaak wel zoveel tegen kunt doen. Het hoort toch een beetje bij het rijpingsproces van de darmpjes van zo'n uk, ongeacht wat de moeder eet of drinkt moeten die darmen rijpen.
Nouja, ik bedien me altijd maar van het cliche dat je kindje al gewend is aan wat jij at en dronk tijdens de zwangerschap. Ik heb er nooit een peper minder om gegeten en chocola of cola laten staan ook nooit gedaan. Op een gegeven moment bij allebei wel ui laten staan, een week of twee ofzo. Maar ik kan me niet meer herinneren of dat nou echt hielp of niet.

En dat boeren, oudste boerde altijd keurig binnen een minuutje ofzo na de voeding. Soms al bij het omhoogpakken :') :D maar jongste kan er rustig een kwartier over doen voordat er ein-de-lijk een heule flinke boer kwam. Was voor mij toentertijd ook even een leermomentje dat ze er blijkbaar gewoon langer voor nodig had :D
pi_100286368
Ik hoefde maar naar chocola te kijken, en Sofie had al krampjes. Die reageerde daar enorm heftig op. Cola had ze dan weer geen last van . Andere etenswaren ook niet.
*poef* nu is het weg
pi_100286430
Krampen horen er ook gewoon bij, alhoewel het ene kind er meer last van heeft dan het andere. (Ben er 5 maanden zoet mee geweest, die roze wolk is me compleet ontgaan.) Een baby wordt met onrijpe darmen geboren en gedurende het eerste levensjaar gaan die uitrijpen. Dat doet zeer.
Je hoeft qua voedingsmiddelen niks te laten staan tijdens de borstvoedingsperiode, tenzij je kind allergiën heeft. De bubbels in frisdrank gaan niet over in je bloed, daarmee niet over in je melk en daarvan krijgt je kind ook echt geen lucht in zijn darmen. Heel stiekem moet ik altijd een beetje gniffelen om dat fabeltje ;) Chocolade kán buikpijn geven als je kind een koemelkallergie heeft.
Wij hebben Cinebaby en Infacol geprobeerd, beiden hielpen geen zier. Daarnaast hebben we op advies van de osteopaat dagelijks probiotica gegeven en dat leek een klein beetje te helpen. Maar wat uiteindelijk écht heeft geholpen was het verstrijken van de tijd ;)
pi_100286571
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:41 schreef WupWup het volgende:
Gezellig! Kom ik deze keer wel bij jullie zitten :)
O+

Asy, ik hoop dat het lukt om te komen O+
Die workshops die ik gevolgd heb vond ik vorig jaar een beetje tegenvallen. Maar als er weer een natuurlijk ouderschap/ geweldloos communiceren workshop is wil ik daar wel naartoe.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')