Volgens mij is dat simpelweg afhankelijk van hormonen, ja dus denk ik. Na een 2de bevalling maak je precies dezelfde hormonen aan als na een eerste bevalling, als je dan stimuleert creëer je een productie. Maar goed, ik ben geen LK dus ik wacht even af wat de anderen hiervan zeggen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:12 schreef Keshet het volgende:
Er is iets wat ik me al een tijdje afvraag.
Als je bij een 1e kindje onvoldoende melkklierweefsel hebt aangemaakt door te weinig stimulatie in de beginperiode; komt dat dan nog wel goed bij een eventueel tweede kindje?
Ja hoor. nieuwe ronde nieuwe kansen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:12 schreef Keshet het volgende:
Er is iets wat ik me al een tijdje afvraag.
Als je bij een 1e kindje onvoldoende melkklierweefsel hebt aangemaakt door te weinig stimulatie in de beginperiode; komt dat dan nog wel goed bij een eventueel tweede kindje?
Ik durfde het niet te vragenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:25 schreef Keshet het volgende:
Oh: Even een sidenote: Ik heb geen nieuws aan te kondigen hoor!
Ik had inderdaad gewoon zelfde stuwing, maar je hebt ervaring dus je weet wat beter wat werkt.. Zo heb ik bij Jen echt tot dag 4 doorgelopen... Bij Leyla had ik vanaf dag 2 al melk en toen de stuwing begon meteen bij harde plekken gaan kolven.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:25 schreef Keshet het volgende:
Dank voor de antwoorden ladies!
't leek mij ook logisch dat het in theorie gewoon zou moeten lukken maar toch zat er een stukje twijfel. Ik lees hier vaak dat het voeden van een tweede vanaf de start vaak makkelijker gaat dan bij de 1e. Je hebt natuurlijk al ervaring; dat zal 't vast een stuk makkelijker maken maar ik had bedacht dat je borsten ook al melkklierweefsel van de 1e hebben en dat dus meteen kunnen gebruiken.
Ofzo. Ik had in ieder geval een hele theorie.![]()
Heb je bij een tweede eigenlijk weer dezelfde stuwing als bij een eerste?
Oh: Even een sidenote: Ik heb geen nieuws aan te kondigen hoor!
Dat is ook de reden dat ik een beetje twijfel had. De tweede keer voeden gaat hier makkelijker, maar het valt inderdaad niet uit te sluiten dat het gewoon door mijn eigen routine komt.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:25 schreef Keshet het volgende:
't leek mij ook logisch dat het in theorie gewoon zou moeten lukken maar toch zat er een stukje twijfel. Ik lees hier vaak dat het voeden van een tweede vanaf de start vaak makkelijker gaat dan bij de 1e. Je hebt natuurlijk al ervaring; dat zal 't vast een stuk makkelijker maken maar ik had bedacht dat je borsten ook al melkklierweefsel van de 1e hebben en dat dus meteen kunnen gebruiken.
Vervelend! Opgevouwen spuugdoekjes, papieren zakdoekjes of hydrofiel washandjes tot die tijd?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:46 schreef Aventura het volgende:
Ik zit zonder compressen. Mijn arme man had gister bij de Jumbo een medewerker en een bedrijfsleider erbij gehaald en ze zijn allemaal gaan zoeken naar compressen. Niet gevonden.
Bij Appie heb je ze gewoon van huismerk...misschien ga ik vandaag zelf wel even naar de Etos. Mijn eerste keer in een winkel sinds ong. 6 weken ofzo.
Doormidden geknipte inlegkruisjes, maandverband, kraamverband?quote:
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:35 schreef Twinkly het volgende:
Was het niet zo dat in de begin periode prolactine receptoren tot expressie komen onder invloed van stimulatie. Dus dat onvoldoende stimulatie leidt tot te weinig receptoren en daardoor te weinig melk wanneer de vraag, toe begint te nemen wanneer het kindje ouder wordt?
Gezellig! Kom ik deze keer wel bij jullie zittenquote:WBW, daar wil ik wel naartoe!
Ik heb even opgezocht wat clusteren is en daar lijkt het wel op ja!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:40 schreef pessie het volgende:
Aventura klinkt als clusteren.
Wat betreft pads, ik gebruikte natusan. Eerst had ik etos pads maar daar kreeg ik uitslag van (en jeuk) en Hema pads hebben geen plakkertje, vandaar.
PM-girl ik probeerde altijd Nathan's favoriete kant zonder, ben vergeten welke kant dat was.
Ah ja, mijnes woog bijna 4,3 kg. Die heeft allicht misschien ook wat meer kracht gehad destijds om het allemaal weg te drinken. ofzo?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:24 schreef Sannne het volgende:
Ik heb die ervaring ook in de kraamzorg Mignonne.. Mijn allerlaatste gezin nog, zij kolfde op dag 1 al een volle fles.. Ze was bij 2 mnd zwangerschap gestopt met de BV van haar oudste.
Wel had ze flinke stuwing, haar dochter kon de melk gewoon niet wegdrinken..
1.) ja en ja.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:26 schreef Sannne het volgende:
Even wat vraagjes trouwens
1.) Eten jullie chocola en drinken jullie frisdrank? (ivm krampjes?)
2.) Hebben jullie iets gebruikt tegen de krampjes, of iets anders gedaan?
3.) Elise kan enorm scheetjes laten en heeft af en toe een half uurtje krampjes.. Maar die scheten, die klinken echt enorm hard! En dan zo 10 achter elkaar.. Is dat wel oke?
je wilt niet weten wat ik wegtank op een dag aan colaquote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:32 schreef Sannne het volgende:
de mevrouw van het CB zei dat ik om krampjes te voorkomen cola en chocola kon laten staan. Zijn precies mijn 2 verslavingen, ik heb het al een paar dagen laten staan nu maar is het wel nodig vraag ik me af..
Ik gebruik ook infacol maar merk nog geen verschil..
Boeren moet ik eens beter op gaan letten idd, tnx voor de tip!
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:41 schreef WupWup het volgende:
Gezellig! Kom ik deze keer wel bij jullie zitten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |