abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100186114
Wat fijn, zo'n momentje bezigheidstherapie 's nachts :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:47:39 #152
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100186244
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:24 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Dit was nog eens een handige tip! Ik heb dus gisteravond/vannacht de melk van dat ik ook zelf echte spruwklachten had opgemaakt. Aangezien ik nu nog geen klachten heb ga ik er vanuit dat mijn melk nu schoon is..

Bartje had gisteravond ineens weer twee stinkende poepluiers, en vannacht om half 4 kwam de echte poepexplosie. :') Dat was alles naar beneden toe afstropen, en hem gelijk onder de douche slingeren. Ik hoop dat het nu gewoon door blijft lopen, maar zal nog even overleggen over de lactulosesiroop met de huisarts..
Fijn dat hij het kwijt is.
Eli heeft het ook 1 keer gehad, en sindsdien nooit meer last gehad. Misschien is het iets eenmaligs?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:54:13 #153
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100190381
Oef laiv, om half 4 een kind badderen, heftig! Gelukkig hier nooit gehad, die alles-loopt-eruit-sessies hadden wij alleen overdag meen ik. En dan vulde ik snel de emmer om hem erin te doen zodat ie weer lekker naar zwitsal rook.
pi_100190769
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:54 schreef pessie het volgende:
Oef laiv, om half 4 een kind badderen, heftig! Gelukkig hier nooit gehad, die alles-loopt-eruit-sessies hadden wij alleen overdag meen ik. En dan vulde ik snel de emmer om hem erin te doen zodat ie weer lekker naar zwitsal rook.
Ik moest vooral erg lachen eigenlijk. Mijn vriend gaf een flesje, en terwijl hij daarmee bezig was hoorde ik de luier al volstromen. En ik lag net in bed toen mijn vriend riep dat ik toch even moest komen kijken. Het was allemaal zo vies dat even onder de douche de beste optie leek. Alleen jammer dat ik van het douchen net te wakker was, en nog een uurtje wakker heb gelegen daarna. Gelukkig was het er snel afgespoeld, en lagen we allemaal binnen een halfuur weer in bed daarna.
pi_100191098
:X heb het gelukkig maar één keer meegemaakt dat ik ze echt in bad moest gooien en dat was overdag. Hopelijk blijft het nu goed gaan!
pi_100199565
Die nachtelijke baddersessies zijn vooral achteraf heel leuk haha. Ik heb het gelukkig ook nog niet meegemaakt..

Aventura, hoe was het wegen?
Hier zooo goed, Elise is in 1 week 430 gram gegroeid! :D Van 3270 naar 3700 gram, en haar geboortegewicht is 3372. Ben zo trots!
Mag nu echt op verzoek gaan voeden, mag het 2-uurs ritme los gaan laten. Maar we zullen zien wat Elise daar zelf van vindt :D
pi_100200241
Oja nog even een vraagje; als jullie gaan winkelen in de stad, hoe doe je dat dan met voeden? Waar voed je?
Ik ben zoveel afgevallen (19 kg) dat ik niks meer pas (ben ook lichter dan voor de zwangerschap, lang leve de bv!) dus moet echt gaan shoppen maar durf nog niet zo goed...
  maandag 1 augustus 2011 @ 17:58:21 #158
259886 pessie
pi_100200501
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 17:51 schreef Sannne het volgende:
Oja nog even een vraagje; als jullie gaan winkelen in de stad, hoe doe je dat dan met voeden? Waar voed je?
Ik ben zoveel afgevallen (19 kg) dat ik niks meer pas (ben ook lichter dan voor de zwangerschap, lang leve de bv!) dus moet echt gaan shoppen maar durf nog niet zo goed...
Nou, ik ben zelf heel makkelijk geworden, maar het liefst bij de V&D (in Groningen zit daar een La Place) hebben ze mooie hoekjes, lekkere koffie/thee en taart! Maar goed ik ben biased, als het aan mij ligt ga ik 's ochtends naar binnen bij de V&D en kom ik 's avonds pas weer buiten :') .
pi_100200596
Sannne, ik vond dat de eerste keren ook heel spannend weet ik nog, en ging liever niet alleen.
In elk geval goed voeden vlak voor je weggaat geeft ja vaak wat speelruimte, en gereden worden in de kinderwagen zorgt misschien wel voor een lekker slapende Elise ;)
Als ze dan toch honger krijgt en je bent nog niet zover, een rustig hoekje proberen te vinden en eventueel een hydrofiel gebruiken om jezelf iets meer mee te bedekken :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_100201387
Elise zet echt dr keel los zodra ze honger krijgt, dus eigenlijk is dat heel onhandig haha.
Maar ja in een rustig restaurantje moet het wel te doen zijn denk ik. Wel spannend idd!
Ben niet zo'n public-voedster denk ik..
pi_100223602
Sanne, misschien weet je ergens wel een parkje of pleintje waar je rustig op een bankje kunt gaan zitten als het aardig weer is. Dan moet je natuurlijk niet wachten totdat Elise echt honger heeft, maar als je haar schema een beetje weet kun je daarop inspelen :)

Ik heb laatst wel in een cafetje gevoed, maar dat was zo kindvriendelijk (speelhoekje, veel moeders met kleine kinderen) dat ik dat wel aandurfde :D
Maar als het echt moet dan voed ik ongeacht de omgeving. Denk dat mensen ook niet zo zitten te wachten op een schreeuwend kind :Y)
pi_100223698
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 17:51 schreef Sannne het volgende:
Heb je een spiegel? Ga eens voor een spiegel zitten en voedt je kindje eens.. En kijk eens hoeveel er nu echt te zien is.. Dat valt meestal reuze mee. Je kan er nog een beetje een hydrofiel over je schouder leggen ofzo...
Ik weet natuurlijk niet hoe handig je al bent met gewoon zittend voeden zonder kussens, maar als het tiet bloot en hap en meteen drinken is dan kun je gewoon een terrasje pakken.. Als je echt tig keer moet aanleggen en je niet erg goed durft duik je gewoon een pashokje in...

Ik voed trouwens gewoon overal en nergens. Bij Jen was ik er na 10 maanden iets terughoudender in, maat Leyla heb ik van het weekend nog op het strand zitten voeden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 09:51:28 #163
259886 pessie
pi_100224384
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:24 schreef Sannne het volgende:
Elise zet echt dr keel los zodra ze honger krijgt, dus eigenlijk is dat heel onhandig haha.
Maar ja in een rustig restaurantje moet het wel te doen zijn denk ik. Wel spannend idd!
Ben niet zo'n public-voedster denk ik..
Geef het wat tijd, dat komt waarschijnlijk wel. Ik zei voordat ik borstvoeding ging geven ook altijd dat ik dat echt niet in het openbaar zou kunnen, nou, bij mij is het echt van kind wil eten, kleding los en hoppa, eet smakelijk :Y) . Ik heb wel 6 H&M voedingshemden, en had daarover altijd een rekbaar shirt dus je zag er ook bijna niets van.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 09:58:50 #164
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100224563
Ik heb inmiddels ook al 'wild' zitten voeden, in de dierentuin! :+ Ook in het parkje. Wel wat gedoe met een tepelhoedje, maar het gaat.

De spruwpijn is helaas nog niet over, ondanks de nystatine. Ik heb net de ha gesproken en hij schrijft nu fluconazol voor, dat was bij de oudste het enige dat hielp. Hopelijk nu ook.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_100224637
Ik draag geen voedingskleding en ook geen voedingsbh meer... Ik flop gewoon zo mn ding eruit no problem. En ik vind een bh met wat vulling toch wat fijner dan die voedingsdingen zonder beugel enzo. Het zit wat mooier.
pi_100224664
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:58 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb inmiddels ook al 'wild' zitten voeden, in de dierentuin! :+ Ook in het parkje. Wel wat gedoe met een tepelhoedje, maar het gaat.

De spruwpijn is helaas nog niet over, ondanks de nystatine. Ik heb net de ha gesproken en hij schrijft nu fluconazol voor, dat was bij de oudste het enige dat hielp. Hopelijk nu ook.
Ik hoop dat het gaat werken..
Tepelhoedje zou je kunnen overwegen om af te bouwen.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 10:08:01 #167
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100224816
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 10:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik hoop dat het gaat werken..
Tepelhoedje zou je kunnen overwegen om af te bouwen.
Ik zou niets liever willen, maar dan moet mijn manneke wel meewerken! ;)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_100224909
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 10:08 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik zou niets liever willen, maar dan moet mijn manneke wel meewerken! ;)
Haha, als hij opzich goed drinkt kun je het af en toe eens proberen.. Pessie heeft ook een tijd met gevoed en af kunnen bouwen.. Misschien ff pmmen, misschien heeft ze tips.. En aan de andere kant, Oeke heeft volgens mij dik 2 jaar gevoed met..

Het kan heel lang goed gaan.. Ik heb Jen ook in het begin met gevoed, en ik was blij dat ze ook zonder kon..
pi_100225491
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 10:01 schreef Ticootje het volgende:
Ik draag geen voedingskleding en ook geen voedingsbh meer... Ik flop gewoon zo mn ding eruit no problem. En ik vind een bh met wat vulling toch wat fijner dan die voedingsdingen zonder beugel enzo. Het zit wat mooier.
ze hebben bij de prenatal ook bh met vulling. ik heb er een. hij werkt ook fijner dan zo slappe ding.

Sannne dat public voeden moet je gewoon een keer proberen. ik ben echt een preutse miep.
ik moest in een over volle mac wel. badcape over het jochie en mij heen, ging prima.
ik heb het eerst op een parkeerplaats gedaan toen kwam de mac en binnenspeeltuin en op de verjaardag van mijn vader(kon boven niet fatsoenlijk zitten). tja als iemand er problemen mee heeft kijken ze maar de andere kant op of gaan ze maar lekker wieberen :P ;)
mama van 3 kids!
pi_100226247
Jullie omschrijven het zo heerlijk nuchter haha.
Ach het is gewoon maar gaan en dan moet je wel idd. Ik woon 45 min reizen met de bus van de stad af dus tussen 2 voedingen gaan is geen optie, dus ik moet straks gewoon iets bedenken.
Zat nog te denken een flesje gekolfde melk mee te nemen maar dat is nog lastiger ivm opwarmen..
Gewoon maar met de borsten billen bloot dus..
pi_100226382
Volgens mij is die gekolfde melk op kamertemperatuur (das vandaag in de stad vast zo'n 27 graden) ook hartstikke lekker hoor.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100226473
En anders kan je ook een uiercover kopen :D

Ik voed overal en ik voed heel bedekt.
Ik doe altijd een extra laagje aan zodat mijn t shirt omhoog kan en mijn topje mijn buik bedekt.
pi_100226475
Ook weer waar ja.. Ze krijgt de fles nu ook als ik klaar ben met kolven dan issie ook wel afgekoeld..
pi_100226593
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:16 schreef Pvoesss het volgende:
Ik doe altijd een extra laagje aan zodat mijn t shirt omhoog kan en mijn topje mijn buik bedekt.
Dat doe ik ook, maar ik vind het altijd lastig om dan mijn tiet subtiel naar buiten te toveren. Gezien het formaat moet ik die echt uit mijn bh tillen, dat gaat nogal lastig met 1 hand en zeker als ik ook nog probeer het bedekt te doen.
pi_100226779
Sannne je kunt ook via internet wat bestellen he en dan thuis passen en retour sturen wat niet past ;) Wehkamp levert binnen 24 uur aan de deur en komt het ook aan de deur weer ophalen.
Je meisje is pas 2 weken oud, en je moet 3 kwartier met de bus, ik vind het nogal een vuurdoop!

Ik kon met oudste nog niet heen en weer naar de brievenbus lopen destijds dus dat heeft een hele tijd geduurd voordat ik weer behoorlijk genoeg kon lopen om boodschappen te doen, zeker een maand. Met jongste ging dat wel sneller ook omdat het gewoon moest, maar toch.
Voeden in het openbaar is gewoon een kwestie van niet denken maar doen, maar toch vond ik die eerste keer doodeng. Dat was bij Chan en Timo in de V&D toen _O- :D

@Vanyel, ik doe altijd eerst mn bh los of tet dr uit, dan t hemdje naar beneden, alles met mn tshirt nog naar beneden dus bedekt, en daarna hou ik kind ervoor en doe mn tshirt omhoog. Op die manier is er eigenlijk heel weinig bloots te zien. Een fractie van een seconde.
:)
pi_100227224
Ik heb nogal gekke benen dus online bestellen is hopeloos..
Maar ik ga deze week ook nog niet hoor ;) Volgende week pas. :p
Ik loop al hele stukken door het dorp, dus lichamelijk moet het wel gaan. Mn moeder zei al, ga jij de stad in dan blijf ik bij Elise.. Misschien moeten we dat maar doen.
En anders een keer meeliften met iemands auto..
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:59:10 #177
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100227643
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 17:31 schreef Sannne het volgende:
Die nachtelijke baddersessies zijn vooral achteraf heel leuk haha. Ik heb het gelukkig ook nog niet meegemaakt..

Aventura, hoe was het wegen?
Hier zooo goed, Elise is in 1 week 430 gram gegroeid! :D Van 3270 naar 3700 gram, en haar geboortegewicht is 3372. Ben zo trots!
Mag nu echt op verzoek gaan voeden, mag het 2-uurs ritme los gaan laten. Maar we zullen zien wat Elise daar zelf van vindt :D
Onze vent weegt nu 4345 gram! Hij is afgelopen week dus nog 200 gram aangekomen. Geboortegewicht was 4145 gram. Het gaat hartstikke goed! De verpleegkundige gaf verder aan dat het prima is dat hij 6 uur achter elkaar slaapt. Hij is ook heel alert en lekker hongerig als hij wakker is. Het is gewoon zijn ritme! Fijn om te horen. Ik dacht al wel dat het goed zou zijn. Vannacht had ik namelijk weer eens de wekker gezet, maar meneer wou dus gewoon écht niet drinken. Nog 1,5 uur heb ik wakker gelegen voor het geval dat, maar nee hoor. Dat is dus zonde van mijn nacht en ik doe het dus ook niet meer! hij reguleert het zelf wel. Ik maakte me ook nog zorgen om om mijn zachter aanvoelende borsten, blijkt dus dat dat heel normaal is. Ik dacht harde borsten=voeding, maar na een tijdje blijken je borsten dus wat normaler aan te gaan voelen, terwijl er wel gewoon melk wordt aangemaakt/in zit. Verder gaf ze nog de tip op ventje op zijn zij te leggen met een handdoek in zijn rug om hem zo makkelijk in slaap te laten vallen. Slaapt hij, dan voorzichtig op zijn rug leggen. Ga ik proberen als hij niet meteen slaapt na een voeding.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 12:21:54 #178
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100228285
Ehm, ik ben zo'n eigenwijze moeder die haar kind van begin af aan op de zij laat slapen en dat ook blijft doen. Ze ligt heus wel eens op haar rug, maar op haar zijkant vind ze prettiger en ik ook vanwege haar bolletje dat zo mooi rond blijft.

Voeden in het openbaar doe ik inmiddels ook zonder blikken of blozen. In het begin vond ik dat ook maar lastig, ook met visite enz, maar het went vanzelf.
Ik heb ook wel een meisje dat zodra ze de borst ziet aanhapt en dan niet meer loslaat totdat ze genoeg heeft of een boer moet doen, dus dat maakt het ook makkelijk. En ik heb wat voedingsshirts, al zijn die ook niet allemaal even ideaal.

Met de bus naar de stad met een baby van 2 weken zou ik persoonlijk niet doen. Dan idd thuislaten of samen met iemand gaan die een auto heeft.
Ik ging twee weken terug naar de stad, das 5 minuten met de auto, en was na 3 uur terug, mupke was mee, wij naar V&D op een gegeven moment, zo van, dan kan ze eten. Maat niets, ze bleef slapen totdat we weer thuis waren, door het schommelen vd kinderwagen.

Mijn kind is gek van wiebelen, op de arm, de wipper, de kinderwagen, de auto, de doek. Als het maar wiebelt... :)
pi_100228775
Oh Leyla sliep ook op haar zij hoor. Staat ook in kraamboek : Leyla slaapt liever op haar zij, moeder is bekent met rugligprotocol.
Prima.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 12:46:01 #180
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100228950
De vpk vertelde dat er voor het 'rugligprotocol' 500 gevallen van wiegendood per jaar gemeld werden, en na de invoering nog enkele tientallen. Maar er schijnt nu ook wetenschappelijk onderzoek te worden gedaan waarbij gefocust wordt op een bepaald enzym dat sommige baby's bij zich dragen en dat een oorzaak kan zijn van wiegendood. Als dat verband gaat worden aangetoond en er kan iets aan gedaan worden, dan wordt het rugligprotocol weer teruggedraaid. Beter voor de bolletjes van alle baby's! Ik vraag me dan alleen wel af of baby's zich dan opeens niet meer op hun buikje draaien en vervolgens stikken. Hm, vaag verhaal nu ik dit zo tik, zal eens kijken of ik een bron kan vinden.
pi_100229063
Er staat me ook iets van bij dat toen het aantal baby's wat aan wiegedood stierf erg hoog werd, er een aantal dingen tegelijkertijd zijn veranderd. Waaronder het rugligprotocol, maar ook het advies niet te roken en drinken tijdens de zwangerschap en niet te roken in het bijzijn van de baby. Ik vermoed, maar das puur lekendenkwerk, dat vooral het roken en drinken tijdens de zwangerschap van grote invloed zijn geweest op het omlaagbrengen van het cijfer van baby's die aan wiegedood overlijden.
Isabel werd juist tijdens de kraamweek op haar zij gelegd, omdat ze nog wel eens spuugde.. Maar de mijne lag de eerste maanden ook doodstil in bed, dus geen gevaar voor draaien ed.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 12:56:27 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100229252
Wat Morretje zegt dus: het is niet alleen het rugligprotocol, het is ook het veel strakkere niet-roken advies, en het verbod op dekbedjes voor babies, enz.

Allen pretenderen de oplossing te zijn voor wiegedood, maar ondertussen komt het vrijwel alleen nog maar voor bij moeders die wel rookten tijdens de zwangerschap...

Soneal heeft trouwens ook gewoon op zijn zij gelegen, vanaf het begin; om gemiep met de kraamhulp te voorkomen had ik zelfs een babysleep gekocht.
Mijn oudste is nog uit de tijd dat ze gewoon op hun zij lagen, en voor mijn gevoel is dat altijd veiliger geweest dan op de rug.

Het grappige was wel dat mijn kraamhulp haar kleinkind ook op de zij liet slapen, maar in haar werk moest ze de rugligging adviseren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_100229675
Terwijl op de rug ze ook net zo makkelijk in hun eigen kots kunnen stikken :+
Ik geloof niet zo in de rug ligging.. Mijn V is pas sinds een weekje of redelijk tevreden op zijn zij.
Hij is een echte buikslaper. Net als ik maar ik kan pas weer op mijn buik als ik geen borstvoeding meer geef natuurlijk. Anders hapt die midden in de nacht zo zielig in het rond : ;(
pi_100229797
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:09 schreef Pvoesss het volgende:
Terwijl op de rug ze ook net zo makkelijk in hun eigen kots kunnen stikken :+
Ik geloof niet zo in de rug ligging.. Mijn V is pas sinds een weekje of redelijk tevreden op zijn zij.
Hij is een echte buikslaper. Net als ik maar ik kan pas weer op mijn buik als ik geen borstvoeding meer geef natuurlijk. Anders hapt die midden in de nacht zo zielig in het rond : ;(
Hoezo dat nou weer? Ik slaap gewoon op mn buik hoor, in mn zwangerschap ook..
pi_100229829
Oh en het niet geven van borstvoeding draagt ook bij aan een hoger risico op wiegendood. Het aantal moeders dat begint met borstvoeding is ook enorm gestegen weer. Helaas is het nog wel steeds zo dat zo rond de 3 maanden nog maar iets van 30% van de kinderen borstvoeding krijgen.

Ik ga ff cijfers opzoeken. Altijd leuk.
pi_100229852
Ik heb dat ook ergens gelezen ooit dat vrijwel alle gevallen van wiegendood samen leken te hangen met rookgedrag van de moeder/ouders. Ofwel de moeder rookte tijdens de zwangerschap, ofwel er werd binnen gerookt en de kleine baby stond veelvuldig bloot aan sigarettenrook.

Oudste heeft op haar rug gelegen, sliep prima zo; ze heeft een scheef/plat hoofd :') maar ik blijf er toch wel bij dat dat voornamelijk de hardnekkige voorkeurshouding is die daar debet aan is geweest. Er zijn ook heel erg veel kindjes die op hun rug slapen en die een keurig rond bolletje hebben. Het lijkt altijd een combinatie van factoren.

Jongste slaapt op haar buik. Vanaf het begin eigenlijk, in de kraamweek al. De kraamverzorgster drukte me op het hart om haar dan in ieder geval vlak bij me te houden maar verder merkte zij ook gewoon wat wij ook merkte, op de rug sliep ze niet en op de zij ook niet. Op de buik wel, keuze snel gemaakt :+
In overleg met de kinderarts is besloten dat de voordelen van buikslapen voor onze jongste zwaar opwegen tegen de risico's van wiegendood. Kortom, we hebben officieel groen licht hier qua buikslapen :D :Y)
niet dat we het anders niet hadden gedaan maar das een ander verhaal :+ het voelt wel fijn om uit de mond van een arts te horen dat HET heilige huisje in babyland niet altijd zo gefixeerd en heilig is en dat je daar best van af mag wijken.
:)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 13:19:51 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100229997
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:14 schreef Ticootje het volgende:
Oh en het niet geven van borstvoeding draagt ook bij aan een hoger risico op wiegendood. Het aantal moeders dat begint met borstvoeding is ook enorm gestegen weer. Helaas is het nog wel steeds zo dat zo rond de 3 maanden nog maar iets van 30% van de kinderen borstvoeding krijgen.

Ik denk dat de koppeling BV - KV en wiegendood ook weer te maken heeft met het aantal rokende moeders.... als je tijdens je zwangerschap al niet kon stoppen dan is de kans groot dat dat ook niet lukt als de baby er is, en ik ga er vanuit dat er weinig rokende moeders zijn die borstvoeding geven.

Hoewel ik er toevallig wel 2 ken :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_100230074
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat de koppeling BV - KV en wiegendood ook weer te maken heeft met het aantal rokende moeders.... als je tijdens je zwangerschap al niet kon stoppen dan is de kans groot dat dat ook niet lukt als de baby er is, en ik ga er vanuit dat er weinig rokende moeders zijn die borstvoeding geven.

Hoewel ik er toevallig wel 2 ken :o
ik ben ook weer begonnen, buiten roken, als kinderen op bed liggen

Google op breastfeeding en sids... Er is zoveel over te vinden eigk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ticootje op 02-08-2011 13:26:51 ]
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 13:29:38 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100230347
Zo zonde hè.... maar ik heb tegen N. al gezegd dat hij nu toch echt rap moet stoppen, want ik ben bang dat ik anders een keer met een glaasje wijn op zo weer een sigaret (uit zijn pakje) pak...
En dat snapt hij dus niet, want ik heb inmiddels al ruim 1½ jaar niet meer gerookt, dus waarom dan weer beginnen :')

En dan te bedenken dat we 2 jaar terug allebei zouden stoppen.
Moet ik zeggen dat hij wel beduidend minder rookt dan vroeger, maar in je uppie buiten in de tuin rookt natuurlijk ook een stuk minder gezellig dan op de bank.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 13:30:34 #190
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100230375
En over een afgeplat koppie icm borstvoeding; dat is dan weer gunstig, want dan ligt de baby meermalen per dag afwisselend met de ene kant van zijn hoofd op je arm of kussen.
pi_100230413
ik heb zo een jaar of 4 niet gerookt.. En eigenlijk is het er zo weer ingeslopen. Bbq van M. zn werk. Peukie pikken en eigenlijk vond ik het wel best en ben ik ermee doorgegaan..
pi_100230508
Niels is net gaan slapen zonder borst :o! Ik had hem verteld dat we niet zouden drinken bij mama maar dat Niels in bed zou gaan liggen en mama hem een verhaaltje voor zou lezen (echt zo'n vout boekje :') ). En dat vond hij goed :D

Niels is een buikslaper. Maar hij heeft volgens mij toch heel ietjes een afplatting aan de zijkant, omdat hij altijd op dezelfde kant van zijn hoofd sliep.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 13:38:20 #193
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100230658
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:14 schreef Ticootje het volgende:

Ik heb nu nog gemengde gevoelens over de duur van de borstvoeding. Ik ga op 3 oktober weer aan de bak. Werk 3 dagen per week op kantoor en 1 dag per week thuis. Dat wordt dan dus kolven. Daar zie ik wel tegen op. Verder vind ik het ook eigenlijk zo'n vies gekledder met spuugdoekjes, lekkende tieten, natte beha's, nat voedingskussen, nat hoeslaken, tepelhoedjes :') Maar goed, daarop laat ik het natuurlijk niet afketsen. De gezondheidsvoordelen en natuurlijk het hele intieme dicht bij je baby zijn zorgen ervoor dat ik het wilde geven en dat ik het nu ook volhoud. Denk wel dat 6 maanden voor mij de absolute max is. En dat dan alleen als het kolven me goed af gaat en het ritme nu lekker blijft gaan. Ik lees ook jullie verhalen over spruw... Als er problemen komen zou het wel kunnen dat ik na 3 maanden al stop. Maar goed, dat zeg ik nu. Voorlopig ga ik door, het gaat prima verder.
pi_100230660
Elise ligt nu ook op dr zij, ze had na dr geboorte zon mooie schedelnaad over haar hoofdje, en nu is 'ie alleen aan de linkerkant nog te zien.. Dus ben een beetje aan het letten op voorkeurshouding nu..
pi_100230720
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:38 schreef Aventura het volgende:

[..]

Verder vind ik het ook eigenlijk zo'n vies gekledder met spuugdoekjes, lekkende tieten, natte beha's, nat voedingskussen, nat hoeslaken, tepelhoedjes :')
En dat lekkere zure melkluchtje erbij :9
pi_100230837
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:38 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik heb nu nog gemengde gevoelens over de duur van de borstvoeding. Ik ga op 3 oktober weer aan de bak. Werk 3 dagen per week op kantoor en 1 dag per week thuis. Dat wordt dan dus kolven. Daar zie ik wel tegen op. Verder vind ik het ook eigenlijk zo'n vies gekledder met spuugdoekjes, lekkende tieten, natte beha's, nat voedingskussen, nat hoeslaken, tepelhoedjes :') Maar goed, daarop laat ik het natuurlijk niet afketsen. De gezondheidsvoordelen en natuurlijk het hele intieme dicht bij je baby zijn zorgen ervoor dat ik het wilde geven en dat ik het nu ook volhoud. Denk wel dat 6 maanden voor mij de absolute max is. En dat dan alleen als het kolven me goed af gaat en het ritme nu lekker blijft gaan. Ik lees ook jullie verhalen over spruw... Als er problemen komen zou het wel kunnen dat ik na 3 maanden al stop. Maar goed, dat zeg ik nu. Voorlopig ga ik door, het gaat prima verder.
Haha... Ik vind je post best grappig opzich!

Kolven is natuurlijk iets wat je zelf moet willen, als het je echt tegen staat dan gaat het ook niet werken om te kolven aangezien je moet kunnen ontspannen om de melk te laten stromen. Maar een goede, fijne kolf draagt wel bij aan comfortabel kolven op je werk... Het is misschien een kwestie van proberen en kijken of het wat voor je is.

Het geklieder daar moest ik ff om lachen... Zeker omdat de spuugdoeken enzo denk bij kunstgevoede kindjes niet anders is... Die kleintjes spugen nu eenmaal. Lekkende memmen gaat over (gelukkig maar) en alles nat na een voeding wordt ook echt wel beter..

Bij Jen ging ik ook absoluut tot de 6 maanden.. Maar daarna had ik zoiets van het loopt gewoon zoals het loopt en ik zag de noodzaak niet echt van afbouwen. Bij een jaar stopte jen met drinken. Nu zeg ik voor mezelf dat mijn grens zo rond de 2 ligt, en misschien als Leyla straks 2 is en nog steeds drinkt dat ik dan weer zeg waarom stoppen....
pi_100230875
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:40 schreef Sannne het volgende:

[..]

En dat lekkere zure melkluchtje erbij :9
uhuh... Leyla spuugde in het begin zoveel.. Echt zo 3x op een dag gewoon met golven over mij heen, tussen mn borsten, in mn haar... En natuurlijk ga je niet 3x op een dag onder de douche staan, dus gewoon ff washand erover en omkleden.. Dat je vent thuis komt en opmerkt : goh jullie ruiken hetzelfde...
pi_100230919
Aventura, het wordt beter, Bartje is nu 2 maanden, en lekkende borsten tussendoor heb ik alleen nog maar bij een voeding als er een tsr is. Hij spuugt nu ook minder heb ik het idee, en alles wordt een stuk minder nat de laatste weken.

Ik moet nog uit gaan zoeken of er op mijn werk(middelbare school) een kolfruimte is. Ik ga denk ik proberen om zo lang mogelijk door te gaan, maar misschien valt het wel erg tegen als ik eenmaal aan het werk ben.

Van de zwangerschapscursus waren er 5 vd 6 die borstvoeding wilden gaan geven, maar uiteindelijk ben ik geloof ik nog de enige die borstvoeding geeft. De rest is al overgestapt op de fles, meestal al binnen 3 weken.
pi_100230957
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:47 schreef laiveneertiekje het volgende:
Aventura, het wordt beter, Bartje is nu 2 maanden, en lekkende borsten tussendoor heb ik alleen nog maar bij een voeding als er een tsr is. Hij spuugt nu ook minder heb ik het idee, en alles wordt een stuk minder nat de laatste weken.

Ik moet nog uit gaan zoeken of er op mijn werk(middelbare school) een kolfruimte is. Ik ga denk ik proberen om zo lang mogelijk door te gaan, maar misschien valt het wel erg tegen als ik eenmaal aan het werk ben.

Van de zwangerschapscursus waren er 5 vd 6 die borstvoeding wilden gaan geven, maar uiteindelijk ben ik geloof ik nog de enige die borstvoeding geeft. De rest is al overgestapt op de fles, meestal al binnen 3 weken.
Ik deed babymassage en van die groep was er ook nog 1 andere moeder die borstvoeding gaf en aan het einde van de cursus was ze aan het afbouwen en 1 andere moeder die gemend gaf.. De rest inderdaad kunstvoeding.
pi_100232216
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:30 schreef Aventura het volgende:
En over een afgeplat koppie icm borstvoeding; dat is dan weer gunstig, want dan ligt de baby meermalen per dag afwisselend met de ene kant van zijn hoofd op je arm of kussen.
Ik heb 5 maanden Dottir op 1 kant gevoed. Van rugby zo doorschuiven naar die andere houding waarvan ik de naam niet meer weet. Advies van de LK: zo kon ik met mijn dominante hand het hoofdje ondersteunen. De gewoonte is erin gebleven, ik wissel pas de laatste maand af en toe om.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')