abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juli 2011 @ 23:31:14 #26
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100027171
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 23:21 schreef vogeltjesdans het volgende:

Geef dan ook even aan waarom je dat vindt.
Tuurlijk niet, dan onderbreekt ie zijn flow...

http://www.google.nl/sear(...)ial&client=firefox-a

Als het niet is wat piet denkt, dan is het dUs onzin :)
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  woensdag 27 juli 2011 @ 23:34:34 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100027315
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 23:21 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Geef dan ook even aan waarom je dat vindt.
Waarom wordt alleen van critici hier verwacht dat ze zaken onderbouwen? De post waarop ik reageerde doet dat ook niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100029877
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 23:31 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, dan onderbreekt ie zijn flow...

http://www.google.nl/sear(...)ial&client=firefox-a

Als het niet is wat piet denkt, dan is het dUs onzin :)
Ah, jij hebt ook firefox zie ik :P

Maar iedereen mag hier zijn mening geven, ook als die niet TRU-achtig is, mits wel met respect voor een ander zijn mening en graag met argumenten onderbouwd. Zo houden we de discussie zuiver, blijven we bij het onderwerp en spelen we niet op de man :*
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_100030006
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 23:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom wordt alleen van critici hier verwacht dat ze zaken onderbouwen? De post waarop ik reageerde doet dat ook niet

Omdat alleen het woordje 'onzin' wel erg mager is. De post waar je op reageerde was inderdaad niet onderbouwd met argumenten, maar had wel enige inhoud die bovendien interessant is voor de discussie.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 28 juli 2011 @ 00:44:35 #30
45206 Pietverdriet
pi_100030488
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 00:32 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Omdat alleen het woordje 'onzin' wel erg mager is. De post waar je op reageerde was inderdaad niet onderbouwd met argumenten, maar had wel enige inhoud die bovendien interessant is voor de discussie.
En het was volledige onzin
  donderdag 28 juli 2011 @ 01:04:20 #31
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_100031160
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 21:21 schreef IBAZ het volgende:
Tijd bestaat niet. Het is een persoonlijke ervaring. Die inderdaad beïnvloed kan worden door zoiets als reizen. Voor een molecuul of zijn onderliggende componenten bestaat iets als tijd niet.
Tijd is een... persoonlijke ervaring???? :') !!!!!!!!!!!!!
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:25:04 #32
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100038120
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 01:04 schreef Michielos het volgende:

Dat is het 'ook'.
Mensen denken wel eens, zeggen wel eens : gezelligheid kent geen tijd, dat als het leuk is, de avond/nacht te vlug voorbij is.
Of bij een ongeluk : "die paar seconden leken wel uren."

Dit echter is perceptie van tijd, de klok gaat er niet sneller of trager door.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:26:33 #33
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100038167
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2011 00:44 schreef Pietverdriet het volgende:

En het was volledige onzin
Nu niet meer?
Taal kent ook tijd, verleden, heden en toekomst. Zelfs voltooide toekomst.
Ergo, tijd is onzin in jouw optiek, maar je gebruikt het wel, op 2 manieren zelfs.

[ Bericht 7% gewijzigd door fokthesystem op 28-07-2011 10:40:39 ]
pi_100038374
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:14 schreef DarkY.NL het volgende:
als je nu 2 van deze deeltjes op elkaar laat botsen in een scherpe hoek (zodat het lijkt dat de een de ander duwt), zal dan 1 deeltje niet voor 0,0000001 ms sneller dan het licht gaan?
En als ik in een vliegtuig welke vliegt met 1000km/h een foton afschiet met de snelheid van het licht? In het vliegtuig bereikt deze lichtsnelheid maar voor de buitenwereld is het foton met lichtsnelheid+1000km/h vooruit gegaan. Toch? Zie het als traplopen op een roltrap, of die banden op vliegvelden. Je loopt maar 5 km/h maar gaat toch met 10km/h voooruit. Maak je dus een transportband welke met lichtsnelheid om de maan en aarde draait en verplaats je jezelf daarover met lichtsnelheid dan ga je dus met 2 x lichtsnelheid naar de maan (buiten het feit dat we de energie de komende 1000 jaar nog niet kunnen produceren om iets met de snelheid van het licht te kunnen laten gaan)
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:39:37 #35
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100038514
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:33 schreef Hydrogeny het volgende:

En als ik in een vliegtuig welke vliegt met 1000km/h een foton afschiet met de snelheid van het licht? In het vliegtuig bereikt deze lichtsnelheid maar voor de buitenwereld is het foton met lichtsnelheid+1000km/h vooruit gegaan. Toch?
Er zijn vast wetenschappers die dat ook zo zien.

Echter de gangbare gedachte is deze: rij in een auto met 50 kmpu voorwaarts, gooi een biljartbal voor je uit (je arm gooit met 30 kmpu) dan gaat de bal eventjes 80 kmpu.
Rij nu achteruit, 20 kmpu, gooi weer een bal naar voren, die zal nu slechts 10 kmpu gaan.
Of niet.... ?

Doen we dit in meters in -1- miliseconde dan klopt het.
je legt 50 meter af, je gooit 30 meter, de bal is 80 meter verder
of
je rijd achteruit, 20 meter, je gooit dertig meter, de bal ligt slechts 10 meter voor je.

Met licht, de 'absolute snelheid'(!) gaat dat ineens niet meer op. Volgens de meesten, maar er zijn al wetenschappers die er van afwijken, die komen ook aan bod in de serie through the wormhole, te vinden op youtube ook, gave serie dus m.i.
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:44:28 #36
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100038669
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:33 schreef Hydrogeny het volgende:

(buiten het feit dat we de energie de komende 1000 jaar nog niet kunnen produceren om iets met de snelheid van het licht te kunnen laten gaan)
Ik zie dat niet als feit.
Neem een heel klein knoopcelletje (batterijtje) en een LED lampje en voila, licht, snelheid...
Daarbij is in de ruimte bijna geen weerstand, dat scheelt enorm inzake energie gebruik.
Gaan we uit van een raket motor, of van mij part wielen die 'op de ruimte' kunnen 'rijden' tja dat kost allemaal sloten energie.

Echter er is meer, aantrekkingskracht, golven voor en achter(warpen), wormholes e.d.
Ik sluit niet uit dat het op een dag kan, zoals alles wat de mens verzinnen kan, èn dat het niet heel veel energie hoeft te kosten per sé.
pi_100039249
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:39 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Echter de gangbare gedachte is deze: rij in een auto met 50 kmpu voorwaarts, gooi een biljartbal voor je uit (je arm gooit met 30 kmpu) dan gaat de bal eventjes 80 kmpu.
Rij nu achteruit, 20 kmpu, gooi weer een bal naar voren, die zal nu slechts 10 kmpu gaan.
Of niet.... ?

of
je rijd achteruit, 20 meter, je gooit dertig meter, de bal ligt slechts 10 meter voor je.

Met licht, de 'absolute snelheid'(!) gaat dat ineens niet meer op. Volgens de meesten, maar er zijn al wetenschappers die er van afwijken, die komen ook aan bod in de serie through the wormhole, te vinden op youtube ook, gave serie dus m.i.
Het probleem zit 'm erin dat je in je beschouwing tijd als een constante meeneemt. Het hele relativiteitsprincipe - waaruit dus ook volgt dat niks sneller dan de lichtsnelheid zou kunnen gaan - beschrijft juist dat tijd niet constant is: naarmate de snelheid hoger is, is het tijdsverloop trager. Bij het bereiken van de lichtsnelheid staat de tijd voor dat deeltje zo goed als stil. E.e.a. hangt ook enorm af van de massa van het deeltje, wat voor een foton zo goed als verwaarloosbaar is.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  donderdag 28 juli 2011 @ 11:10:22 #38
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_100039434
Je maakt de fout dat je denkt dat als iets met 60 % van de lichtsnelheid reist en vervolgens verdubbelt in snelheid dat het dus met 120 % van de lichtsnelheid reist.

Of dat als twee schepen elkaar in tegengestelde richting passeren die elk op 99,99 % van de lichtsnelheid vliegen dat ze zich dus met 2 keer de lichtsnelheid van elkaar gaan verwijderen.

Edit: niet het allerlekkerste voorbeeld omdat een derde partij die zich buiten het inertiaalstelsel van de ruimteschepen bevindt wel kan observeren dat de afstand tussen de twee schepen toeneemt met 2 keer de lichtsnelheid. Maar voor de reizers in de ruimteschepen zelf zal het niet zo zijn dat ze zich met 2 keer de lichtsnelheid verwijderen van het andere schip.

[ Bericht 34% gewijzigd door Hanoying op 28-07-2011 11:15:51 ]
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  donderdag 28 juli 2011 @ 11:43:28 #39
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_100040596
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:25 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Dat is het 'ook'.
Mensen denken wel eens, zeggen wel eens : gezelligheid kent geen tijd, dat als het leuk is, de avond/nacht te vlug voorbij is.
Of bij een ongeluk : "die paar seconden leken wel uren."

Dit echter is perceptie van tijd, de klok gaat er niet sneller of trager door.
Ja, dus perceptie van tijd is iets persoonlijks, niet tijd zelf. Je geeft het eigenlijk zelf al aan.
pi_100040870
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:39 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Of niet.... ?

of

Er is eigenlijk niet één serieus te nemen wetenschapper die de relativiteitstheorie niet accepteert. Logisch ook omdat elk experiment wat gedaan wordt in het voordeel van de theorie eindigt. Het is de meest bewezen theorie ever zo'n beetje :P

De zogenaamde 'sneller dan licht'-theorieën ontkennen de relativiteitstheorie ook niet maar zoeken er de meest exotische omwegen omheen. Er is bij mijn weten iig niemand die beweert dat je door de 'normale' ruimtetijd zoals wij die waarnemen op wat voor manier sneller dan het licht kan reizen.

Persoonlijk denk ik niet dat één van die exotische omwegen ooit gaat werken overigens...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_100041194
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 01:04 schreef Michielos het volgende:

[..]

Het zal je misschien shockeren, maar alles is een persoonlijke ervaring. Alles wat je ziet, hoort, voelt, ruikt en proeft, is een persoonlijke ervaring. Dus waarom zou het ervaren van hoe tijd verstrijkt dan niet ook een persoonlijke ervaring zijn?

ik ga even mee in deze richting om de discussie wat op te leuken, het is enkel een theorie
pi_100041266
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:43 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ja, dus perceptie van tijd is iets persoonlijks, niet tijd zelf. Je geeft het eigenlijk zelf al aan.
Klopt, en alles is perceptie. Dus valt tijd ook in ieders persoonlijke domein.
  donderdag 28 juli 2011 @ 12:01:04 #43
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_100041295
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:59 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Het zal je misschien shockeren, maar alles is een persoonlijke ervaring. Alles wat je ziet, hoort, voelt, ruikt en proeft, is een persoonlijke ervaring. Dus waarom zou het ervaren van hoe tijd verstrijkt dan niet ook een persoonlijke ervaring zijn?

ik ga even mee in deze richting om de discussie wat op te leuken, het is enkel een theorie
Dat klopt natuurlijk wel.

Voor mij gaat de tijd langzamer dan voor jou omdat ik sneller denk.Als we allebei 80 worden dan heb ik dus in principe toch langer geleefd O-)
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  donderdag 28 juli 2011 @ 12:05:54 #44
45206 Pietverdriet
pi_100041498
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:59 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Je hebt door dat er een verschil is tussen hoe je dingen waarneemt en dat ze daarbuiten ook gewoon hun bestaan hebben? Datgene wat je observeert en je observatie zijn 2 verschillende items van discussie.
  donderdag 28 juli 2011 @ 12:06:41 #45
45206 Pietverdriet
pi_100041532
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:00 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dus als ik jou niet waarneem besta jij niet?
  donderdag 28 juli 2011 @ 12:06:43 #46
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_100041535
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:00 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Nee,niet alles is perceptie. En tijd valt ook niet in ieders persoonlijke domein.
Tijd is derhalve ook niet iets persoonlijks. Ja, de perceptie van tijd is persoonlijk, duh. Dat ga ik ook niet ontkennen. Maar tijd an sich is niet iets persoonlijks en is ook geen perceptie. Het is er gewoon. Mensen worden oud e.d. Dit is ook prima objectief meetbaar en te zien. Lijkt mij zelf weinig perceptie aan.
Voor de rest een beetje wat Piet hierboven al aangaf.

[ Bericht 6% gewijzigd door Michielos op 28-07-2011 12:11:52 ]
pi_100042650
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:44 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Ik zie dat niet als feit.
Neem een heel klein knoopcelletje (batterijtje) en een LED lampje en voila, licht, snelheid...
Daarbij is in de ruimte bijna geen weerstand, dat scheelt enorm inzake energie gebruik.
Gaan we uit van een raket motor, of van mij part wielen die 'op de ruimte' kunnen 'rijden' tja dat kost allemaal sloten energie.

Echter er is meer, aantrekkingskracht, golven voor en achter(warpen), wormholes e.d.
Ik sluit niet uit dat het op een dag kan, zoals alles wat de mens verzinnen kan, èn dat het niet heel veel energie hoeft te kosten per sé.
Klopt, met iets bedoelde ik eigenlijk iets als een ruimteschip. Dwaalt hier ergens een leuk filmpje over rond waarin berekend wordt wat de engergiebehoefte zou zijn om op aarde/maan en ruimte iets naar lichtsnelheid te jagen.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:06 schreef Michielos het volgende:

[..]

Nee,niet alles is perceptie. En ook niet alles valt door te trekken in ieders persoonlijk domein. Met alle respect, maar als ik je een kogel door je kop jaag, ben je dood. Als jij tegen de muur aanrent, heb je pijn. Dat geldt niet alleen voor jou, maar voor elk ander levend mens. En als je denkt dat dit enkel persoonlijk is, graag een filmpje waarbij je hard met je hoofd tegen de muur rent en geen pijn hebt.
DIt klopt dan ook weer niet helemaal. Pijn is aangeleerd. Je beschadigt iets waardoor je hoofd geleerd heeft dat dit vervelend is en doorgeeft als pijn. Pijn is te omzeilen, zit in je hoofd. En tja, de meeste gaan inderdaad dood van een kogel maar...
Edit: bovenstaand is niet meer van toepassing na de wijziging
pi_100043078
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt door dat er een verschil is tussen hoe je dingen waarneemt en dat ze daarbuiten ook gewoon hun bestaan hebben? Datgene wat je observeert en je observatie zijn 2 verschillende items van discussie.
O? Is dat zo? Hoe weet jij jou wat er buiten jou bestaat? Het enige wat je weet is wat je waarneemt. Misschien is er wel helemaal niets buiten jou? Houden jouw hersenen je constant voor de gek met stimuli als zien, horen, voelen enz? Wat bewijst jou dat wat je waarneemt, echt is?

Nogmaals, ik stuur deze theorie even het topic in om de discussie wat op te leuken
pi_100043134
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus als ik jou niet waarneem besta jij niet?
Voor jou niet nee. Wie weet ben jij ook maar een hersenspinsel voor mij? Net zoals alles dat is? Radicale opvatting ik weet, maar het zou zomaar kunnen dat je universum zich alleen maar afspeelt in je hoofd.
pi_100043198
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:06 schreef Michielos het volgende:

[..]

Nee,niet alles is perceptie.
Nee? Als jij niets waarneemt, op wat voor manier dan ook, hoe kan je dan kennis hebben van de buitenwereld? Hoe weet je dat die bestaat? Waarom ZOU die dan bestaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')