abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100036857
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
Niet echt de juiste reactie.... mensen gaan censureren :P
Als mensen met hun eigen naam moeten reageren, gaan ze zichzelf al censureren. "Anoniem" reageren voelt en is anders. ;)
  donderdag 28 juli 2011 @ 09:38:37 #277
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_100036888
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:36 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Als je doet wat ABB deed, ben je dan sowieso normaal?
Velen kunnen zoiets in de 'juiste' omstandigheden doen, kijk maar naar wat er in oorlogen gebeurt.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_100036904
quote:
Toch is het wel een psychopaat? Lijkt me althans (ik lees het stuk zo verder). Of kan een mens die wel gewoon empathie voelt door een ideaalbeeld zover komen als Breivik? Het doden van zoveel ongewapenden, onschuldige kinderen/jongeren? Is een waanidee zo krachtig dat het de empathie van een normaal mens buiten werking stelt?
I´m back.
pi_100037042
quote:
Maar de anti-islambloggers maken zich wel schuldig aan iets anders: in hun pogingen de islam te bestrijden, halen ze voortdurend feiten uit hun context, verdraaien ze de waarheid en negeren ze onwelgevallige informatie. Ze schrijven hun websites vol met halve waarheden, die passen in hun wereldbeeld van een oorlogszuchtige islam.
En dit is natuurlijk de grote valkuil van internet. Als je al een waanidee hebt dan kun je zoveel bronnen bij elkaar zoeken die jouw waanidee bevestigen dat het de waarheid wordt. Mensen hebben in die anti-Islamitische internet cloud van hun eigen blogjes en eigen fora een eigen sub-werkelijkheid geschapen, waar onwelvalligheden die hen tegenspreken worden weggefilterd en critici die de euvele moed hebben hen tegen te spreken worden geband.
I´m back.
  donderdag 28 juli 2011 @ 09:46:01 #280
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_100037092
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toch is het wel een psychopaat? Lijkt me althans (ik lees het stuk zo verder). Of kan een mens die wel gewoon empathie voelt door een ideaalbeeld zover komen als Breivik? Het doden van zoveel ongewapenden, onschuldige kinderen/jongeren? Is een waanidee zo krachtig dat het de empathie van een normaal mens buiten werking stelt?
Het begrip psychopaat is natuurlijk zo rekbaar als je zelf wil, maar geen empathie hebben, maakt je in mijn ogen niet gelijk een psychopaat
Laffe huichelaar
pi_100037148
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het begrip psychopaat is natuurlijk zo rekbaar als je zelf wil, maar geen empathie hebben, maakt je in mijn ogen niet gelijk een psychopaat
Dat is toch 1 van de main features van een psychopaat, dacht ik, hoor. Het totale onvermogen om zich te verplaatsen in andere individuen en iets van mededogen of medelijden te voelen.
I´m back.
  donderdag 28 juli 2011 @ 09:57:32 #282
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_100037356
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is toch 1 van de main features van een psychopaat, dacht ik, hoor. Het totale onvermogen om zich te verplaatsen in andere individuen en iets van mededogen of medelijden te voelen.
Je bedoelt een sociopaat, denk ik. Subtiel verschil.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_100037426
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:57 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Je bedoelt een sociopaat, denk ik. Subtiel verschil.
Je bedoelt psychopaat is een bredere term?
Indien zo, dan bedoel ik iig wel dat het een sociopaat is.
Dit soort ideeën trekt ook sociopaten aan, denk ik.
I´m back.
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:02:55 #284
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_100037505
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je bedoelt psychopaat is een bredere term?
Indien zo, dan bedoel ik iig wel dat het een sociopaat is.
Dit soort ideeën trekt ook sociopaten aan, denk ik.
Het is nog iets gecompliceerder: Antisocial personality disorder
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:03:01 #285
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100037506
Als je zoiets uithaalt ben je natuurlijk per definitie niet normaal. Los van wat je dan nog in je manifest schrijft of wat je na afloop tegen de psychiater verteld. Daar is geen onderzoek voor nodig.

De vraag is of hij toerekeningsvatbaar is. Dat is toch weer wat anders.
The End Times are wild
pi_100037550
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:42 schreef Knip het volgende:
Muzikaal gezien geeft Peter Gabriel wel een treffende uitleg aan de motieven van een dader van aanslagen. Niet zozeer de politieke motieven, maar de behoefte om zoveel mogelijk aandacht op zich gericht te krijgen

Het lied:

De uitleg:

http://www.songfacts.com/detail.php?id=735

De tekst:
http://www.lyricsfreak.co(...)apshot_20107495.html
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_100037573
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:02 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het is nog iets gecompliceerder: Antisocial personality disorder
Ja, okee, maar ik gebruikte de termen dus als synoniemen, wat dan volgens modernere maatstaven onjuist is... maar je begrijpt wel wat ik bedoel, even los van dat wiki lemma?
I´m back.
pi_100037608
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:03 schreef LXIV het volgende:
Als je zoiets uithaalt ben je natuurlijk per definitie niet normaal. Los van wat je dan nog in je manifest schrijft of wat je na afloop tegen de psychiater verteld. Daar is geen onderzoek voor nodig.

De vraag is of hij toerekeningsvatbaar is. Dat is toch weer wat anders.
Klopt idd. Deze man is wrs wel toerekeningsvatbaar. Volgens mij wijst ook niets in zijn levensgeschiedenis er tot nu toe op dat hij de ziekelijke psychopathie bezit zoals wij daarmee bekend zijn van seriemoordenaars.
I´m back.
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:07:54 #289
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_100037642
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee, maar ik gebruikte de termen dus als synoniemen, wat dan volgens modernere maatstaven onjuist is... maar je begrijpt wel wat ik bedoel, even los van dat wiki lemma?
Ja, maar ik denk dat hij vrij rationeel in zijn benadering is. Of hij echt geen empathie voelt met zijn slachtoffers of dat het iets van een cognitieve dissonantie is, laten we wel even aan de geleerden over.
pi_100037703
Volgens mij zijn psychopaten juist een beetje té rationeel.
pi_100037818
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:07 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja, maar ik denk dat hij vrij rationeel in zijn benadering is. Of hij echt geen empathie voelt met zijn slachtoffers of dat het iets van een cognitieve dissonantie is, laten we wel even aan de geleerden over.
Ja, die cognitieve dissonantie zou dan bewerkstelligd worden door zijn ideeën. Maar zijn daar op deze wijze (dus niet een bomaanslag, dader en slachtoffers zien elkaar niet, dader haalt niet de trigger over) dan zoveel precedenten van te vinden.
Misschien los van voorbeelden uit WO2 of tijdens de zuiveringen van de communisten in de Sovjetunie onder Stalin?
Ik bedoel dit soort vragen blijven ook nog steeds open staan mbt de Holocaust hoor. En daar is 1 verklaring dat de Joden al decennialang dusdanig ontmenselijkt waren dat ook niet-psychopathen/sociopathen konden deelnemen aan de moordpartijen in de Sonderkommando's. Is Breivik dus al zover gegaan in zijn waanideeën dat hij sociaaldemocraten gelijkwaardig had ontmenselijkt in zijn brein als nazi's dat met Joden hadden gedaan?
Of is het gewoon een sociopaat?
I´m back.
pi_100038438
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, die cognitieve dissonantie zou dan bewerkstelligd worden door zijn ideeën. Maar zijn daar op deze wijze (dus niet een bomaanslag, dader en slachtoffers zien elkaar niet, dader haalt niet de trigger over) dan zoveel precedenten van te vinden.
Misschien los van voorbeelden uit WO2 of tijdens de zuiveringen van de communisten in de Sovjetunie onder Stalin?
Ik bedoel dit soort vragen blijven ook nog steeds open staan mbt de Holocaust hoor. En daar is 1 verklaring dat de Joden al decennialang dusdanig ontmenselijkt waren dat ook niet-psychopathen/sociopathen konden deelnemen aan de moordpartijen in de Sonderkommando's. Is Breivik dus al zover gegaan in zijn waanideeën dat hij sociaaldemocraten gelijkwaardig had ontmenselijkt in zijn brein als nazi's dat met Joden hadden gedaan?
Of is het gewoon een sociopaat?
In het geval van de nazi's was het ook de samenleving die ziek was.

En in het geval van ABB ook wel een beetje natuurlijk ...
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:40:07 #293
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100038528
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:38 schreef t-8one het volgende:

[..]

Velen kunnen zoiets in de 'juiste' omstandigheden doen, kijk maar naar wat er in oorlogen gebeurt.
oorlogen zijn niet normaal
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_100040221
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:40 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Als ik naar de geschiedenis van de mens kijk zou ik best wel anders kunnen concluderen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_100040273
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2011 08:51 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Vanaf 2:02 over moslims: ABB nam dat letterlijk en waarom zou je dat niet letterlijk nemen?
Hoe weet je dat dat hij dat letterlijk nam, ben je insider/psycholoog of zo?

De meesten vergeten dat Breivik al 9 jaar aan het voorbereiden was toen Wilders nog bij de VVD in de luiers liep laat staan dat iemand ooit van hem gehoord heeft.

Maargoed, er zijn en blijven mensen die Wilders indirect de schuld geven van deze moordpartij terwijl zoals ook Roemer het tegendeel beweert.
pi_100040438
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:40 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Als je een heel klein beetje in de geschiedenis boeken kijkt is het normaal, De mens kan gewoon niet zonder oorlog. Kijk eens op Fok!. Men maakt zich hier al letterlijk af en irl schoten ze elkaar dood vanwege een andere mening.
  donderdag 28 juli 2011 @ 11:39:42 #297
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_100040465
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:34 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

De meesten vergeten dat Breivik al 9 jaar aan het voorbereiden was toen Wilders nog bij de VVD in de luiers liep laat staan dat iemand ooit van hem gehoord heeft.

Maargoed, er zijn en blijven mensen die Wilders indirect de schuld geven van deze moordpartij terwijl zoals ook Roemer het tegendeel beweert.
Leuk om alles naar de persoon Wilders toe te argumenteren, ik snap dat jij dat als Wilders-aanhanger doet.

Maar het gaat erom dat het wereldbeeld van zowel Wilders als de Noorse moordenaar op veel meer punten dan velen lief is exact op elkaar aansluiten. Wilders laat de oplossingen lekker vaag, de moordende Noor had een heldere oplossing.

Wilders mag best eens duidelijk maken waartoe hij vindt dat zijn ophitsende retoriek en het zwartmaken van bevolkingsgroepen wel toe zou moeten leiden en welke maatregelen hij daartoe getroffen zou willen zien. Voor er meer mensen menen de oplossing voor het verhaal dat Wilders uitdraagt zelf te moeten verzinnen, het is tenslotte de 'ondergang van onze cultuur' die dreigt, niet?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_100040506
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:34 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wilders heeft dan ook weinig tot geen invloed gehad op die Breivik. Het gaat er echter om dat zowel Wilders als Breivik een doemscenario schetsten voor de toekomst van Europa. Zowel Breivik als Wilders heeft het idee dat wij in oorlog zijn met de islam. Enkel koos Breivik ervoor om daadwerkelijk oorlog te gaan voeren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_100040638
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

Leuk om alles naar de persoon Wilders toe te argumenteren, ik snap dat jij dat als Wilders-aanhanger doet.

Maar het gaat erom dat het wereldbeeld van zowel Wilders als de Noorse moordenaar op veel meer punten dan velen lief is exact op elkaar aansluiten. Wilders laat de oplossingen lekker vaag, de moordende Noor had een heldere oplossing.

Wilders mag best eens duidelijk maken waartoe hij vindt dat zijn ophitsende retoriek en het zwartmaken van bevolkingsgroepen wel toe zou moeten leiden en welke maatregelen hij daartoe getroffen zou willen zien. Voor er meer mensen menen de oplossing voor het verhaal dat Wilders uitdraagt zelf te moeten verzinnen, het is tenslotte de 'ondergang van onze cultuur' die dreigt, niet?
Als je in oorlog bent met de Islam, dan is het onmogelijk om een geweldloze oplossing te presenteren.
  donderdag 28 juli 2011 @ 11:45:22 #300
3542 Gia
User under construction
pi_100040656
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2011 08:51 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Vanaf 2:02 over moslims: ABB nam dat letterlijk en waarom zou je dat niet letterlijk nemen?
Extremistische moslims nemen zoveel achterlijkheden uit de koran letterlijk, waardoor het fout gaat. Keyword is dat het om extremisten gaat. En dat is AB ook.

Het is niet het woord wat fout is, maar wat iemand ermee doet. Wil je dat verbieden, dan moet je alle woorden die tot foute daden leiden, verbieden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')