Met deze opmerking doe jij alsof je object bent, maar dat ben je niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:56 schreef Shispeed het volgende:
Allereerst ben ik geen aanhanger van de PVV en steun Wilders niet en Breivik natuurlijk al helemaal niet. Bovendien verdient de aanslag in Noorwegen aandacht en niet het gezeik over de link met Wilders en Nederland.
Diverse standpunten komen overeen tussen Breivik en Wilders, dan mag je toch wel een associatie leggen?quote:Maar waar ik mij kwaad over maak is het steeds weer de vernoeming van Breivik als voorstander van Wilders en zelfs Wilders als voorstander van Breivik. Vooral door links wordt er geprobeerd Wilders actief te associëren met Breivik, alsof Wilders de aanslagen zou steunen.
Dat noem je nuanceren.quote:Zo bijvoorbeeld in een bericht over Cohen: Hij wilde echter benadrukken dat PVV-leider Geert Wilders niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor de slachtpartijen in Noorwegen waarover Anders Breivik een bekentenis heeft afgelegd
Hoe zou je überhaupt kunnen suggereren dat Wilders ook maar in enige maten verantwoordelijk zou zijn voor de daden van Breivik![]()
Wat is hier suggestief aan?quote:En dan vanmiddag op Teletekst op Ned 1 () :
Pagina 101: "Wilders noemt Breivik waanzinnige"
Vervolgens staat op pagina 100: "Wilders noemt daden Breivik waanzinnig" hoezo suggestief?![]()
Eens.quote:En de mensen die roepen dat de PVV verboden zou moeten worden zouden sowieso een verplichte cursus democratie moeten krijgen, hoe kun je nu een partij willen verbieden de mening representeert van 1/5e van de Nederlandse (stemgerechtigde) bevolking?
tuurlijk mag de associatie gelegd worden tussen Wilders en Breivik, ze delen een aantal standpunten en Breivik vernoemd hem zelfs in zijn manifest dus die associatie kan zeker gelegd worden. Maar onder andere in de media wordt gesuggereerd dat Wilders alle extremistische ideeën en de daden van Breivik zou goedkeuren. Bovendien krijgt de relatie tussen Breivik en Wilders inmdidels meer aandacht dan de hele aanslag zelf.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:34 schreef Capslockie het volgende:
Slechte klacht.
[..]
Met deze opmerking doe jij alsof je object bent, maar dat ben je niet.
[..]
Diverse standpunten komen overeen tussen Breivik en Wilders, dan mag je toch wel een associatie leggen?
[..]
Dat noem je nuanceren.
[..]
Wat is hier suggestief aan?
[..]
Eens.
Wat een onzinquote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:47 schreef Shispeed het volgende:
[..]
tuurlijk mag de associatie gelegd worden tussen Wilders en Breivik, ze delen een aantal standpunten en Breivik vernoemd hem zelfs in zijn manifest dus die associatie kan zeker gelegd worden. Maar onder andere in de media wordt gesuggereerd dat Wilders alle extremistische ideeën en de daden van Breivik zou goedkeuren. Bovendien krijgt de relatie tussen Breivik en Wilders inmdidels meer aandacht dan de hele aanslag zelf.
Wat betreft dat verhaal van teletekst vind ik de kop "Wilders noemt daden Breivik waanzinnig" suggestief omdat je dit op zou kunnen vatten alsof Wilders de daden van Breivik geweldig vind, terwijl juist het tegenovergestelde waar blijkt.
wat een complete kwatsquote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:47 schreef Shispeed het volgende:
[..]
tuurlijk mag de associatie gelegd worden tussen Wilders en Breivik, ze delen een aantal standpunten en Breivik vernoemd hem zelfs in zijn manifest dus die associatie kan zeker gelegd worden. Maar onder andere in de media wordt gesuggereerd dat Wilders alle extremistische ideeën en de daden van Breivik zou goedkeuren. Bovendien krijgt de relatie tussen Breivik en Wilders inmdidels meer aandacht dan de hele aanslag zelf.
Wat betreft dat verhaal van teletekst vind ik de kop "Wilders noemt daden Breivik waanzinnig" suggestief omdat je dit op zou kunnen vatten alsof Wilders de daden van Breivik geweldig vind, terwijl juist het tegenovergestelde waar blijkt.
Nee dat ben ik niet. Wilders veroordeeld hele bevolkingsgroepen uit als zijnde "kwaad" waar ik het absoluut mee oneens ben. Ik steun zijn anti-islam standpunten totaal niet en ik denk dat hij de problemen die de immigratiestroom met zich meebrengen verkeerd en niet effectief aanpakt.quote:
Noorwegen zit nog geen eens in de EU, laat staan in de EMUquote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:55 schreef MisterSqueaky het volgende:
Ik geef de schuld aan Griekenland.
Immers, zonder de crisis zou de Noorweegse politie genoeg geld gehad hebben voor een fatsoenlijk bootje en helikopter.![]()
Oh, en al die PVV stemmers die zo verlekkerd roepen dat Anders B. een held is en de slachtoffers het verdienden zouden even door Wilders zelf in elkaar getrapt moeten worden
Het zou je misschien verbazen om te horen, maar ook de niet- Euro landen hebben last van de crisis.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:56 schreef Shispeed het volgende:
[..]
Noorwegen zit nog geen eens in de EU, laat staan in de EMU
uiteraard hebben niet-Euro landen daar last van, maar hun overheidsfinanciën wordt daardoor veel minder getroffen dan bijvoorbeeld de onzequote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:57 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Het zou je misschien verbazen om te horen, maar ook de niet- Euro landen hebben last van de crisis.
Tuurlijk, nu zou ik ook de schuld aan de VS kunnen geven, maar dat is zo saai.
Minder, maar nog steeds teveel. Immers, de helikopter was hierdoor te duur en een goede boot zat ook niet meer in het budget. Zonder die bezuinigingen was de politie veel eerder ter plaatse geweest.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:59 schreef Shispeed het volgende:
[..]
uiteraard hebben niet-Euro landen daar last van, maar hun overheidsfinanciën wordt daardoor veel minder getroffen dan bijvoorbeeld de onze
klopt, de ideeën van een Wilders om een hele groep verantwoordelijk te houden op basis van hun geloof voor de daden van een relatief kleine groep zijn ook verkeerd.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:01 schreef Gulo het volgende:
Vervelend voor Geert Wilders.
Het is wel een koekje van eigen deeg.
Misschien dat hij zich nu eens realiseert hoe al die vredelievende moslims zich voelen als hij ze verantwoordelijk houdt voor de daden van een enkeling.
Dit klinkt heel erg cliché, maar zo is het wel natuurlijk.
Juist door deze demagogische retoriek is Wilders groot geworden. Nu backfired dat.
Niet echt wenselijk voor het politiek debat, maar ergens wel begrijpelijk.
toen Theo van Gogh werd vermoord zat ik nog op de basisschoolquote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:18 schreef PersonalDevelopment het volgende:
TS moet niet zeuren; je was zelf erbij om moslims zwart te maken na Theo van gogh
Hypocriete PVV-ers
Ik ben wat ouder. En ik kan je een ding zeggen: ook de regeringen voor Mark Rutte hebben veel gedaan om de immigratiestromen tegen te houden, de integratie te bevorderen, radicalisering te stoppen, en aanslagen vanuit islamitische hoek te verijdelen. Het is echt complete nonsens dat de overheid die signalen niet heeft ontvangen. Als vanaf eind jaren '90 werd het steeds minder taboe om minderheden en de islam te bekritiseren. En dat was terecht want door die tijd was het echt taboe en een doodzonde om erover te praten.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:22 schreef Shispeed het volgende:
[..]
toen Theo van Gogh werd vermoord zat ik nog op de basisschool
klopt, de PVV heeft ook enkele standpunten die extremistisch te noemen zijn en waar ik me ook absoluut niet in kan vinden. Ik denk dat we sowieso eens op moeten houden met elkaar overal de schuld van geven, groepen/partijen/geloven discrimineren, belachelijk maken en uitsluiten van het politieke debat.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:30 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik ben wat ouder. En ik kan je een ding zeggen: ook de regeringen voor Mark Rutte hebben veel gedaan om de immigratiestromen tegen te houden, de integratie te bevorderen, radicalisering te stoppen, en aanslagen vanuit islamitische hoek te verijdelen. Het is echt complete nonsens dat de overheid die signalen niet heeft ontvangen. Als vanaf eind jaren '90 werd het steeds minder taboe om minderheden en de islam te bekritiseren. En dat was terecht want door die tijd was het echt taboe en een doodzonde om erover te praten.
Dat kon alleen op feestjes. Maar dan met wat alcohol op zodat je altijd nog kon beroepen op je zatheid.
Alleen wat er nu gebeurt, dat is echt het andere uiterste. Ja, we hebben feitelijk een deelnemer aan de regering die openlijk zegt dat de islam in zijn geheel een gewelddadige cultuur is, en dat links samen met de moslims bezig is de Europese cultuur te vernietigen. Allemaal met instemming, en dat is nog het ergste, met de VVD en het CDA.
Eigenlijk is dit hele topic dus gebaseerd op het feit dat TS bij het woord "waanzinnig" niet eerst aan de daadwerkelijke betekenis van het woord denkt (dat nota bene een combinatie is van de woorden waan en zinnig), maar in eerste instantie aan de spreektaal uitdrukking waarmee "geweldig" bedoeld wordt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:47 schreef Shispeed het volgende:
[..]
http://www.geenstijl.nl/m(...)chateau_ki.html#morequote:GeenStijl Wijnpanel: Château Kirwan 1979
Drie flessen Château Kirwan 1979 had Anders Breivik op een veiling gekocht. De laatste fles zou hij opdrinken in gezelschap van 2 luxehoeren ter totaalwaarde van 2000 euro. Aldus zijn manifesto: My thought was to save the last flask for my last martyrdom celebration and enjoy it with the two high-class model whores I intend to rent prior to the mission. Hoeren van 1K het stuk kennen we. Maar hoe zit dat met die wijn? Château Kirwan is een Bordeaux (40% Cabernet Sauvignon, 30% Merlot, 20% Cabernet Franc, 10% Petit Verdot, 18 maanden rijpen in Frans eiken fust) uit Margaux, gelegen aan de oevers van de Garonne in de Médoc, departement Gironde. Zinloos Feit: wijnschrijver Hubrecht Duijker is ereburger van Margaux. Productie Kirwan: 150.000 flessen per jaar. In Nederland is deze Château Kirwan ooit geïmporteerd door de firma Hulsink, thans Intercaves. Tegenwoordig is de Margaux via internet prima te bestellen. Deze Kirwan uit 2006 kost bijvoorbeeld 49,95. Gewoon doen, u bent niet meteen een conservatief-christelijke rechtsextremist met een fout boordje en een PVV-busje vol kunstmest. Hoe fel die door het kalifaat gesponsorde politburo's der PvdA en D66 dat ook beweren.
Maar het gaat om die 1979. (DEZE DUS). Voor de goede orde: jaartal heeft niks te maken met de Russische inval in Afghanistan en/of de gijzeling in de Amerikaanse ambassade te Teheran, 1979 is het geboortejaar van Anders Breivik. Hoe origineel is dat? De prijs van de Kirwan 1979 schommelt de laatste jaren zo rond de 70 pop. In veel (online) slijterijen is deze Margaux "out of stock". Liefhebbers zullen zich moeten wenden tot veilingen zoals bijvoorbeeld Glerum, waar afgelopen juni nog een Kirwan 1979 (lot 466) voor 150-300 euro geveild werd. Voor de diehard tempeliers onder u hebben we nog een paar flesjes op de kop weten te tikken. Voor 39,80 scoort u een Grand Cru bij Vinoo en in China vonden we nog dit buitenkansje tussen de taugé.
Maar is deze Grand Cru des Morts nog een beetje zuipbaar, qua bouquet, knisperneus en afdronk? Neen. Twee sterren, en dat was het. In het lijstje "Nos Vins" op de homepage van het verantwoordelijke wijnhuis is de 1979 niet opgenomen. Wijnjaar 79 geldt onder kenners als "middelmatig" en er zijn er zelfs die beweren dat elke Kirwan voor het jaar 2000 eigenlijk niet te pruimen is. Is het toeval dat "Vies Drinkbare" een anagram is van Anders Breivik?
Een bekende Nederlandse wijnblogger, die om haar moverende redenen anoniem wenst te blijven, laat in een korte reactie op de Château Kirwan 1979 weten: "Schokkend dat Breivik meer wil uitgeven voor een hoer dan voor een goede fles wijn." Bon. Met die wijsheid, wijnvrienden, houden we dan maar even onze mond, en denken we aan die kinderen die vandaag een gezicht kregen.
Eindelijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:18 schreef MisterSqueaky het volgende:
Ach, ook RECHTS maakt Wilders nu zwart:
http://nos.nl/artikel/259(...)jk-voor-breivik.html
Wilders is al een niet-Westerse allochtoon (half indo). En zijn vrouw is Oost Europees.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:47 schreef eleusis het volgende:
Het is een truuk om hem zwart te maken, want als Wilders zwart is, gaat hij zichzelf het land uit gooien
Vroeger werden ze brave huisnegers genoemdquote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:49 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Wilders is al een niet-Westerse allochtoon (half indo). En zijn vrouw is Oost Europees.
Tot dusver gooit hij zichzelf er nog niet uit
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |