abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juli 2011 @ 20:11:30 #26
298997 Spaghettivreter
Tevens bierzuiper.
pi_99973088
Terechte klacht.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 20:12:33 #27
40566 Ericr
Livewrong
pi_99973140
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 20:10 schreef Shispeed het volgende:

[..]

precies, bovendien bereidde Breivik zijn aanslagen al 9 jaar lang voor, toen zat Wilders nog in de VVD :N
Je weet dat Spruyt in principe aan de kant van Wilders staat maar toch deze mening is toegedaan?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 20:12:59 #28
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_99973163
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 20:07 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat Geert Wilders het meerdere malen heeft gesproken over een strijd tegen de islam en tegen multi-cultureel links. Een strijd. En wat 'links' nu vraagt (voornamelijk opiniemakers, geen politici) of die strijd fysiek is of alleen met woorden.
Weet je wat hier veel te weinig wordt belicht en overal in de media trouwens, dat Anders zo verrekte christelijk was met zijn tempeliersclubje.

Ik zou zeggen christenen zijn gevaarlijk, heel dat geloof verbieden.

En ik stem niet eens pvv, maar het is zooooo zielig hoe links hier een drol van probeert te draaien.
pi_99973239
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door GGMM op 26-07-2011 20:20:16 (Normaal doen.) ]
  dinsdag 26 juli 2011 @ 20:15:26 #30
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_99973257
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 20:12 schreef Ericr het volgende:

[..]

Je weet dat Spruyt in principe aan de kant van Wilders staat maar toch deze mening is toegedaan?
Normaal gesproken zou dat betekenen dat zijn mening met een flinke korrel zout genomen kan worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 26 juli 2011 @ 20:15:36 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99973268
Job zegt weer hetzelfde als altijd, namelijk dat iemand niet verantwoordelijk kan worden gehouden, en nou een keer in het voordeel van GW, en dan is het nog niet goed....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99973314
Mensen moeten eigenlijk helemaal geen geloven hebben, of allemaal dezelfde geloof hebben, scheelt weer ruzies en oorlogen en al die andere bull shit ;( maarja, dat gaat helaas niet gebeuren
  dinsdag 26 juli 2011 @ 20:16:55 #33
332810 Sloeber94
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_99973342
Ts is aanhanger van Wilders.
  Forum Admin dinsdag 26 juli 2011 @ 20:19:04 #34
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_99973444
Cohen heeft toch ook afstand genomen van stalin en mao?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_99974237
Slechte klacht.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:56 schreef Shispeed het volgende:
Allereerst ben ik geen aanhanger van de PVV en steun Wilders niet en Breivik natuurlijk al helemaal niet. Bovendien verdient de aanslag in Noorwegen aandacht en niet het gezeik over de link met Wilders en Nederland.
Met deze opmerking doe jij alsof je object bent, maar dat ben je niet.

quote:
Maar waar ik mij kwaad over maak is het steeds weer de vernoeming van Breivik als voorstander van Wilders en zelfs Wilders als voorstander van Breivik. Vooral door links wordt er geprobeerd Wilders actief te associëren met Breivik, alsof Wilders de aanslagen zou steunen.
Diverse standpunten komen overeen tussen Breivik en Wilders, dan mag je toch wel een associatie leggen?

quote:
Zo bijvoorbeeld in een bericht over Cohen: Hij wilde echter benadrukken dat PVV-leider Geert Wilders niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor de slachtpartijen in Noorwegen waarover Anders Breivik een bekentenis heeft afgelegd

Hoe zou je überhaupt kunnen suggereren dat Wilders ook maar in enige maten verantwoordelijk zou zijn voor de daden van Breivik :')
Dat noem je nuanceren.

quote:
En dan vanmiddag op Teletekst op Ned 1 ( :') ) :

Pagina 101: "Wilders noemt Breivik waanzinnige"

Vervolgens staat op pagina 100: "Wilders noemt daden Breivik waanzinnig" hoezo suggestief? :')
Wat is hier suggestief aan?

quote:
En de mensen die roepen dat de PVV verboden zou moeten worden zouden sowieso een verplichte cursus democratie moeten krijgen, hoe kun je nu een partij willen verbieden de mening representeert van 1/5e van de Nederlandse (stemgerechtigde) bevolking? :|W
Eens.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 20:47:29 #36
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_99975024
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 20:34 schreef Capslockie het volgende:
Slechte klacht.

[..]

Met deze opmerking doe jij alsof je object bent, maar dat ben je niet.

[..]

Diverse standpunten komen overeen tussen Breivik en Wilders, dan mag je toch wel een associatie leggen?

[..]

Dat noem je nuanceren.

[..]

Wat is hier suggestief aan?

[..]

Eens.
tuurlijk mag de associatie gelegd worden tussen Wilders en Breivik, ze delen een aantal standpunten en Breivik vernoemd hem zelfs in zijn manifest dus die associatie kan zeker gelegd worden. Maar onder andere in de media wordt gesuggereerd dat Wilders alle extremistische ideeën en de daden van Breivik zou goedkeuren. Bovendien krijgt de relatie tussen Breivik en Wilders inmdidels meer aandacht dan de hele aanslag zelf.

Wat betreft dat verhaal van teletekst vind ik de kop "Wilders noemt daden Breivik waanzinnig" suggestief omdat je dit op zou kunnen vatten alsof Wilders de daden van Breivik geweldig vind, terwijl juist het tegenovergestelde waar blijkt.
pi_99975282
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 20:47 schreef Shispeed het volgende:

[..]

tuurlijk mag de associatie gelegd worden tussen Wilders en Breivik, ze delen een aantal standpunten en Breivik vernoemd hem zelfs in zijn manifest dus die associatie kan zeker gelegd worden. Maar onder andere in de media wordt gesuggereerd dat Wilders alle extremistische ideeën en de daden van Breivik zou goedkeuren. Bovendien krijgt de relatie tussen Breivik en Wilders inmdidels meer aandacht dan de hele aanslag zelf.

Wat betreft dat verhaal van teletekst vind ik de kop "Wilders noemt daden Breivik waanzinnig" suggestief omdat je dit op zou kunnen vatten alsof Wilders de daden van Breivik geweldig vind, terwijl juist het tegenovergestelde waar blijkt.
Wat een onzin :'). Het staat er letterlijk dat het niet zo is, hoezo zou het dan de suggestie opwekken dat het wel zo is?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 20:53:43 #38
138448 PeZu
Suspended animation
pi_99975368
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 20:47 schreef Shispeed het volgende:

[..]

wat een complete kwats :D _O-
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  dinsdag 26 juli 2011 @ 20:54:32 #39
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_99975400
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 20:16 schreef Sloeber94 het volgende:
Ts is aanhanger van Wilders.
Nee dat ben ik niet. Wilders veroordeeld hele bevolkingsgroepen uit als zijnde "kwaad" waar ik het absoluut mee oneens ben. Ik steun zijn anti-islam standpunten totaal niet en ik denk dat hij de problemen die de immigratiestroom met zich meebrengen verkeerd en niet effectief aanpakt.
pi_99975451
Ik geef de schuld aan Griekenland.
Immers, zonder de crisis zou de Noorweegse politie genoeg geld gehad hebben voor een fatsoenlijk bootje en helikopter. :Y

Oh, en al die PVV stemmers die zo verlekkerd roepen dat Anders B. een held is en de slachtoffers het verdienden zouden even door Wilders zelf in elkaar getrapt moeten worden ;)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 20:56:14 #41
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_99975483
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 20:55 schreef MisterSqueaky het volgende:
Ik geef de schuld aan Griekenland.
Immers, zonder de crisis zou de Noorweegse politie genoeg geld gehad hebben voor een fatsoenlijk bootje en helikopter. :Y

Oh, en al die PVV stemmers die zo verlekkerd roepen dat Anders B. een held is en de slachtoffers het verdienden zouden even door Wilders zelf in elkaar getrapt moeten worden ;)
Noorwegen zit nog geen eens in de EU, laat staan in de EMU :')

edit: bovendien zouden die mensen die Anders een held vinden sowieso een enkeltje Pieter Baan moeten krijgen :')
pi_99975547
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 20:56 schreef Shispeed het volgende:

[..]

Noorwegen zit nog geen eens in de EU, laat staan in de EMU :')
Het zou je misschien verbazen om te horen, maar ook de niet- Euro landen hebben last van de crisis.

Tuurlijk, nu zou ik ook de schuld aan de VS kunnen geven, maar dat is zo saai.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 20:59:09 #43
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_99975637
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 20:57 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Het zou je misschien verbazen om te horen, maar ook de niet- Euro landen hebben last van de crisis.

Tuurlijk, nu zou ik ook de schuld aan de VS kunnen geven, maar dat is zo saai.
uiteraard hebben niet-Euro landen daar last van, maar hun overheidsfinanciën wordt daardoor veel minder getroffen dan bijvoorbeeld de onze ;)
pi_99975706
Typisch gevalletje "pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet". Niet dat het ook maar de schuld van uberhaupt iemand is, maar dat eeuwige vingetje wijzen naar elkaar. Om van te kotsen.
pi_99975741
Vervelend voor Geert Wilders.

Het is wel een koekje van eigen deeg.

Misschien dat hij zich nu eens realiseert hoe al die vredelievende moslims zich voelen als hij ze verantwoordelijk houdt voor de daden van een enkeling.

Dit klinkt heel erg cliché, maar zo is het wel natuurlijk.

Juist door deze demagogische retoriek is Wilders groot geworden. Nu backfired dat.

Niet echt wenselijk voor het politiek debat, maar ergens wel begrijpelijk.
pi_99975768
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 20:59 schreef Shispeed het volgende:

[..]

uiteraard hebben niet-Euro landen daar last van, maar hun overheidsfinanciën wordt daardoor veel minder getroffen dan bijvoorbeeld de onze ;)
Minder, maar nog steeds teveel. Immers, de helikopter was hierdoor te duur en een goede boot zat ook niet meer in het budget. Zonder die bezuinigingen was de politie veel eerder ter plaatse geweest.
pi_99976450
Elsevier maakt het ook wel bont als we toch gaan wijzen.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:17:34 #48
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_99976613
Zul je zien dat dadelijk de conclusie is dat 't toch gewoon weer door "de moslims" komt want "als zij er niet geweest waren was iemand als Geert Wilders ook niet zo populair geworden" oid. :')
Hallon!
pi_99976665
TS moet niet zeuren; je was zelf erbij om moslims zwart te maken na Theo van gogh :r
Hypocriete PVV-ers :{w
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:19:59 #50
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_99976755
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:01 schreef Gulo het volgende:
Vervelend voor Geert Wilders.

Het is wel een koekje van eigen deeg.

Misschien dat hij zich nu eens realiseert hoe al die vredelievende moslims zich voelen als hij ze verantwoordelijk houdt voor de daden van een enkeling.

Dit klinkt heel erg cliché, maar zo is het wel natuurlijk.

Juist door deze demagogische retoriek is Wilders groot geworden. Nu backfired dat.

Niet echt wenselijk voor het politiek debat, maar ergens wel begrijpelijk.
klopt, de ideeën van een Wilders om een hele groep verantwoordelijk te houden op basis van hun geloof voor de daden van een relatief kleine groep zijn ook verkeerd.

Wat er nu gedaan wordt is echter precies hetzelfde; een politicus wordt geassocieerd en zelfs indirect verantwoordelijk gehouden voor de daden van een terrorist die een aantal standpunten met hem deelde.

Daarom ben ik ook geen aanhanger van Wilders, maar tergelijkertijd zijn een aantal mensen die anti Wilders zijn ook heel erg hypocriet bezig om Wilders en PVV-stemmers neer te zetten als mensen die sympathiseren met Breivik.

Ik denk dat het grootste deel van de PVV stemmers ook helemaal niet anti-islam is, maar eerder genoeg heeft van de problemen die door een (klein) deel van de allochtonen worden veroorzaakt en het slappe beleid wat daartegen gevoerd wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')