quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:04 schreef Parietale_kwab het volgende:
Fries
Friezen
Friesland
Alle Friezen die zich hier zo komen verdedigen
Fries
Friezen
Friesland
Fries
Friezen
Friesland
quote:
Fries
Friezen
Friesland
Dat zeker!quote:
Denk dat het een fotofinish is.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:22 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat zeker!
Friesland is zeker kut, maar Limburg is nog erger.
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:22 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat zeker!
Friesland is zeker kut, maar Limburg is nog erger.
Hey man, ik woon in Limburg.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:23 schreef Parietale_kwab het volgende:
[..]
Denk dat het een fotofinish is.
Ja, weet je hoe relaxed dat is, het zijn maar 20 krantjes, half uurtje bezorgen per dag, en het ligt voor mij perfect op de weg terug naar huis, vanuit school / winkelcentrum.quote:
Met je zachte gquote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:23 schreef Twiitch het volgende:
[..]
[..]
Hey man, ik woon in Limburg.
Geweldige provincie.
Limburgquote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:23 schreef Twiitch het volgende:
[..]
[..]
Hey man, ik woon in Limburg.
Geweldige provincie.
Fries
Friezen
Friesland
Dat is gewoon Nederlands met een spraakgebrek.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:47 schreef Sapstengel het volgende:
Lol pikefel. Is dat Friese dialect bedacht door dyslecten?
En Friezen die in Rotterdam wonen dan?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:53 schreef Stevennn het volgende:
Friezen die niet in Leeuwarden wonenKutboeren met hun onverstaanbare kuttaaltje.
Ik heb er geen moeite mee.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:57 schreef theKiD het volgende:
[..]
Trots zijn om uit f*cking friesland te komen
Misschien ligt de klacht in deze wel bij jou.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:08 schreef FebruaryAir het volgende:
Mijn ex is Fries, sowieso terechte klacht. Wat een vervelend taaltje zeg
Mijn ex ook, geil wijf dat het wasquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:08 schreef FebruaryAir het volgende:
Mijn ex is Fries, sowieso terechte klacht. Wat een vervelend taaltje zeg
En in welk verband plaats je dat het zo is? Dat de friezen een klotevolkje zijn? Want in dat geval heb je wel gelijkquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:06 schreef Psy-freak het volgende:
Sa ist en net oars, want as 't oars wie, wie t net sa
Natuurlijk op zijn eigen post daarboven.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:24 schreef theKiD het volgende:
[..]
En in welk verband plaats je dat het zo is? Dat de friezen een klotevolkje zijn? Want in dat geval heb je wel gelijk![]()
Zo natuurlijk is dat niet, aangezien het overgrote deel wat hier post, tegen de friezen of die taal zijnquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:25 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Natuurlijk op zijn eigen post daarboven.
Nee, sarcasme, Frieslandquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:24 schreef theKiD het volgende:
[..]
En in welk verband plaats je dat het zo is? Dat de friezen een klotevolkje zijn? Want in dat geval heb je wel gelijk![]()
Hou rekening met in het luchtledige vegen douwenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:27 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Nee, sarcasme, Friesland
Ik ga mn ex binnekort een veeg geven
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:27 schreef theKiD het volgende:
[..]
Zo natuurlijk is dat niet, aangezien het overgrote deel wat hier post, tegen de friezen of die taal zijnCan't blame them
Oh, god, hoe heet die partij ook alweer?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:34 schreef BBQSausage het volgende:
Ik las laatst ergens dat veel friezen Friesland wel als land willen zien, inplaats van een provincie. Van mij mogen ze, sterker nog, maak er maar een eiland van, met een flinke zee er tussen, hebben we daar ook geen last meer van.
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:29 schreef theKiD het volgende:
[..]
Hou rekening met in het luchtledige vegen douwenToen ik haar de laatste keer deed, waren de eerste 5cm nogal ruim, en daarna lekker strak
![]()
quote:
Dat inderdaad. Die kun je niet serieus nemen.quote:
Ik ben blij dat Fok! de friezen ook niet serieus neemt, zie die omschrijving!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:40 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Die kun je niet serieus nemen.
Fries
Friezen
Friesland
Niet haten op Friesland.quote:
Wat de neuk moet jij met een Friese krant als je niet in de provincie woont?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:34 schreef BBQSausage het volgende:
Ik las laatst ergens dat veel friezen Friesland wel als land willen zien, inplaats van een provincie. Van mij mogen ze, sterker nog, maak er maar een eiland van, met een flinke zee er tussen, hebben we daar ook geen last meer van.
Nou, blijkbaar (ik begrijp er ook niks van) wonen er in de provincie waar ik woon mensen die Friesland wel een interessante provincie vinden, en er wel een krant over willen lezen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:45 schreef Nobu het volgende:
[..]
Wat de neuk moet jij met een Friese krant als je niet in de provincie woont?
Wanneer gaan jullie nou eens promoveren?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:09 schreef Stevennn het volgende:
Gadverdamme kutfriezen. Ik walg ervan. En ik woon ook nog in Leeuwarden ( geen Frysk gelukkig)
Als de hel befriest!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:10 schreef Nobu het volgende:
[..]
Wanneer gaan jullie nou eens promoveren?
Ik ben zelf Fries, maar dat filmpje en die hele beweging gaat gewoon te ver.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:45 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Ik ben blij dat Fok! de friezen ook niet serieus neemt, zie die omschrijving![ afbeelding ]
Niet waarquote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:18 schreef Keramiekplaatser het volgende:
Het ergste zijn de mensen uit Leeuwarden.
Die denken, door in de 'grote boze stad' te wonen geen Fries te zijn.
Terwijl het net zulke kankerboeren zijn.
Het grappigste is dat ze er echt van overtuigd zijn dat ze geen accent hebben. Terwijl er maar weinig plekken in Friesland zijn waar ze met een duidelijker accent praten.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:18 schreef Keramiekplaatser het volgende:
Het ergste zijn de mensen uit Leeuwarden.
Die denken, door in de 'grote boze stad' te wonen geen Fries te zijn.
Terwijl het net zulke kankerboeren zijn.
O, dus in jullie taaltje heet dat "identiteit".quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:50 schreef HenkdeV het volgende:
Haters gonna hate!
Jaloerse mensen die uit identiteitsloze provincies komen
Ja precies, want jullie zijn een ander ras, toch? Jullie zijn Friezen, een ander volk. Eigen taal, eigen land, eigen identiteit. Als jullie zo graag afstand doen van de Nederlandse identiteit, spuit een eiland op ergens in het midden van een zee, en ga daar lekker buitenlander spelen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:07 schreef HenkdeV het volgende:
De taal is slechts een onderdeel van de identiteit, de cultuur en de binding die een Fries met zijn geboortegrond voelt.
Je zult het vast niet begrijpen, jammer dat je dat gevoel zelf niet kent.
Heb even in je posthistory gekeken. Stuk of 3 topics. Maar wat mij opvalt is dat jij heel 'uitgesproken' over wilt komen en daarnaast gedrag/acties vertoont die naar mijn idee typerend zijn voor Fok!. Dus laten we het maar niet over 'anders' en identiteit hebben.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:17 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Ja precies, want jullie zijn een ander ras, toch? Jullie zijn Friezen, een ander volk. Eigen taal, eigen land, eigen identiteit. Als jullie zo graag afstand doen van de Nederlandse identiteit, spuit een eiland op ergens in het midden van een zee, en ga daar lekker buitenlander spelen.
Heb zo'n hekel aan mensen die denken superieur te zijn aan de "normale" Nederlander, bah.
Ik woon in Friesland maar heb een schijthekel aan de taal, het volk valt in de grotere steden nog wel mee (Sneek, Heerenveen, Leeuwarden). En ik woon in het duurdere wijkje van Leeuwarden, dus meer dan de helft van de inwoners uit mijn wijk zijn vaak zelf geen friezen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:04 schreef Parietale_kwab het volgende:
Fries
Friezen
Friesland
Het is juist andersom.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:38 schreef HenkdeV het volgende:
Helemaal niet superieur, maar wel anders. Geen ander ras maar inderdaad wel een ander volk, sla je geschiedenisboek er maar op na. Daarnaast voel ik me ook gewoon een 'normale Nederlander'.
Het probleem ligt hem voornamelijk bij mensen zoals jou die continu menen af te moeten geven op landgenoten waardoor die zich natuurlijk geroepen voelen om zichzelf (weer) te moeten verdedigen.
Je topic en posts zijn juist zelf een teken van superioriteitsgevoel, alsof het Fries en Friezen geen bestaansrecht hebben omdat jij en een handjevol sympathisanten hier dat vindt. Hypocriet
Keep on hating.
Ik vind de meeste Friesen erg nuchter over komen. Als je over stereotyperingen mag praten dan zou de Hollander toch wel sneller bekend staan als arrogant. Je kan echter niet ontkennen dat een Fries wel trots is op zijn afkomst. En ja, dat doet bij veel Nederlanders toch wel een beetje pijn. Dat er eens niet standaard zeurderig wordt gesproken over de directe woonomgeving. Maar goed, hier worden de straten ook helemaal oranje als daar de gelegenheid voor is. En zien vele Sven Kramer ook als Nederlander en niet alleen als Fries. En speelt SC Heerenveen ook niet met 3 Friesen in de basis.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:56 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Het is juist andersom.
Door de enorme arrogantie van de Friezen hebben mensen een hekel aan ze, en dus niet andersom.
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:41 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Heb even in je posthistory gekeken. Stuk of 3 topics. Maar wat mij opvalt is dat jij heel 'uitgesproken' over wilt komen en daarnaast gedrag/acties vertoont die naar mijn idee typerend zijn voor Fok!. Dus laten we het maar niet over 'anders' en identiteit hebben.
Ik wacht nog steeds op linkseboomknuffelaarquote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:04 schreef Parietale_kwab het volgende:
Fries
Friezen
Friesland
Dit dus. Gewoon negeren.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:17 schreef The_Dean het volgende:
We zijn in Friesland, het is een Friese krant, dus daar staan soms Friese zinnen in. Als je daar niet tegen kan lees je het niet en flikker je lekker op naar de Randstad, elitaire kwal.
Ja, alles friesche meisjes zijn zo net als zweedse damesquote:Op woensdag 27 juli 2011 01:11 schreef KrokanteKrab het volgende:
Ik vind Friese meisjes wel wat hebben.
-Semi-boerinnen.
-Grote tieten
-Een mooi blond koppie.
Fries
Friezen
Friesland
jij maakt het helemaal mooi, jij vind Nederland dus ondergeschikt aan friesland?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:41 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Lijkt mij niet dat voor de zoveelste keer aangegeven moet worden dat de meeste Friesen niks tegen Nederland hebben en erg trots zijn op het Nederlander zijn en de cultuur die er bij hoort.
Je kan het vergelijken met een stad (Nederland) en de straat (Friesland).
Vertel dan waar, want iedereen meent dat te denken, maar niemand weet er een goede bron voor te geven.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:34 schreef BBQSausage het volgende:
fucking borkum ofso, weg met die ellendige friezen!quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:43 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Vertel dan waar, want iedereen meent dat te denken, maar niemand weet er een goede bron voor te geven.
Ik ken wat Frieze meisjes, die voldoen hier prima aan.quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:05 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja, alles friesche meisjes zijn zo net als zweedse dames
Friesland is echt de kanker van nederland
En de negers, marokkanen, limburgers, duitse groningers, polen en mongolen!quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:43 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
fucking borkum ofso, weg met die ellendige friezen!
Ja klopt, maar die heb je ook in Brabant, Groningen en zelfs Zeeland.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:45 schreef KrokanteKrab het volgende:
[..]
Ik ken wat Frieze meisjes, die voldoen hier prima aan.
Er valt vast ook wel een Amsterdammer te vinden die vindt dat Rotterdam opnieuw gebombardeerd moet worden, maar dan ga ik toch ook niet roepen dat alle Amsterdammers Rotterdam opnieuw plat willen hebben? Kom eens met een deugdelijk onderzoek. Ik ken amper Friezen die onafhankelijkheid willen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:43 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
fucking borkum ofso, weg met die ellendige friezen!
Wat jij wilt zeggen moet jij weten. Zelfde geldt voor mij.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:55 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Er valt vast ook wel een Amsterdammer te vinden die vindt dat Rotterdam opnieuw gebombardeerd moet worden, maar dan ga ik toch ook niet roepen dat alle Amsterdammers Rotterdam opnieuw plat willen hebben? Kom eens met een deugdelijk onderzoek. Ik ken amper Friezen die onafhankelijkheid willen.
De gemiddelde autochtone Nederlander wil de allochtone medelander ook weg hebbenquote:Op woensdag 27 juli 2011 13:58 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Wat jij wilt zeggen moet jij weten. Zelfde geldt voor mij.
Onderzoek? waar naar? naar mensen die Friesland weg willen?
Vraag een doorsnee niet friese nederlander en je hebt je uitslag
Maar dit gaat over Friesland.quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:00 schreef Deimos000 het volgende:
[..]
De gemiddelde autochtone Nederlander wil de allochtone medelander ook weg hebben
Je bent wel echt een prutser als je zo overdreven selectief leest en er dan niet iets opzienbarender van kan maken.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:38 schreef jappy-b het volgende:
[..]
jij maakt het helemaal mooi, jij vind Nederland dus ondergeschikt aan friesland?
Oke, Geertquote:Op woensdag 27 juli 2011 14:07 schreef Deimos000 het volgende:
[..]
Je hebt ook allochtonen in Friesland hoor
het is Marianne...quote:
Alle friezen naar Borkumquote:
Dat woordje kende je dus nog niet. Daar heb je het alquote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:57 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
O, dus in jullie taaltje heet dat "identiteit".
Vooruit... Oke!quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:13 schreef Deimos000 het volgende:
[..]
En alle allochtonen naar het Berbergebergte
Goede post. Quote voor het nageslachtquote:Op woensdag 27 juli 2011 14:07 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Je bent wel echt een prutser als je zo overdreven selectief leest en er dan niet iets opzienbarender van kan maken.
Als je in het buitenland bent dan geef je als Fries aan dat je een Nederlander bent. Misschien dat je dan ook nog aan geeft in welk deel van Nederland woont. Iets wat Nederlanders ook doen als ze merken dat een buitenlander aangeeft wel eens in Nederland te zijn geweest.
Als je met een stadsgenoot praat over waar je vandaan komt dan geef je de wijk aan. Sommige mensen praten negatief over de wijk, andere mensen geven aan welke wijken nog lager zijn en een andere groep geeft met trots aan welke wijk ze wonen/geboren zijn. Er zijn, steeds minder naar mijn idee, wijken met een uitgesproken identiteit. Die vind je zowel in Amsterdam, Rotterdam, maar ook in veel kleinere steden/dorpen. Dat mensen daardoor vol lopen met afgunst is een zwaktebod. Die gaan door in overdrijvingen en zijn een stel sentimentele wijven die het klote vinden dat ze maar 10 vingers hebben anders had ze nog meer kunnen wijzen. Op zoek naar de bevestiging is hierbij een 'mooi' karaktertrekje. En ja, ik heb het idee dat er verhoudingsgewijs meer Nederlanders zijn die zo over Friesland denken dan omgekeerd.
En die paar stugge boeren hier in Friesland weten dan ook nog reëlere verbeterpunten op te noemen dan omgekeerd. De taalissue is helemaal een grote grap. Aangezien in Friesland verhoudingsgewijs veel meer mensen de Nederlandse taal machtig zijn dan over geheel Nederland gezien. Ik weet zo heel wat wijkjes op te noemen in de grote steden waarbij de straatnaambordjes beter vervangen kunnen worden door nummers.
quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:14 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op linkseboomknuffelaar
Tessekur iderim!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 03:34 schreef amenth het volgende:
Ik vind frieland echt beetje raar land maar lbk km er vandaan dus toch beetje respect
Welke Friese krant heb je het ooit over?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:08 schreef Micson het volgende:
In Limburg hebben we tenminste kranten met normaal Nederlands, in Friesland menen ze dat ze je hun kuttaal gewoon op kunnen dringen.
Wij Limburgers daarentegen benaderen iedereen met een open en frisse mentaliteit en laten iedereen in hun waarde.
Die Friezen denken dat ze de Nederlandse Basken zijn, trieste onnozele mensen
Dan ben jij duidelijk geen Limburger.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:08 schreef Micson het volgende:
In Limburg hebben we tenminste kranten met normaal Nederlands, in Friesland menen ze dat ze je hun kuttaal gewoon op kunnen dringen.
Wij Limburgers daarentegen benaderen iedereen met een open en frisse mentaliteit en laten iedereen in hun waarde.
Ik bezorg dagblad De Limburger, en ik woon mijn hele leven al in Limburg. Enlighten me, wat heb ik over het hoofd gezien ?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:27 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dan ben jij duidelijk geen Limburger.
Beste post tot nu toe.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:08 schreef Micson het volgende:
Je eigen post.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:40 schreef Micson het volgende:
[..]
Ik bezorg dagblad De Limburger, en ik woon mijn hele leven al in Limburg. Enlighten me, wat heb ik over het hoofd gezien ?
limburg heeft bufkes, en weinig negersquote:
Deze manquote:Op zaterdag 30 juli 2011 02:19 schreef Drinky het volgende:
[..]
limburg heeft bufkes, en weinig negers
Woon zelf in N to the B kom regelamtig in limburg, beter dan u tot de terhctquote:
Je bent wel dom zeg, is dat typisch iets voor limburgers of ben je een mongool?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:40 schreef Micson het volgende:
[..]
Ik bezorg dagblad De Limburger, en ik woon mijn hele leven al in Limburg. Enlighten me, wat heb ik over het hoofd gezien ?
Fries is dan tenminste nog een taal. Dat Limburgse gebrabbel van jullie is niet om aan te horen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:08 schreef Micson het volgende:
Limburgs is geen taal. Fries wel. Leer er mee leven.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:08 schreef Micson het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |