Klopt, maar daar hebben we het nu niet over he ?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:21 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Nee, wat hij noemt toont ie ook aan, zijn youtube clipjes zat van e.d.
Hij heeft ze vanwege dreiging, vooral uit de vredelievende geloofs hoek....
Ja en dat is sterker als je dat met veel doet naar 1 iemand, dan andersom.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:24 schreef MisterSqueaky het volgende:
Klopt, maar daar hebben we het nu niet over he ?
We hebben het er over hoe Geert Wilders ZELF gezegd heeft dat demoniseren kan leiden tot geweld en moord.
De moslims hebben die verantwoording niet afgelegd, maar het werd wel op hoge poten van ze geëist. En je kunt ook niet met droge ogen beweren dat de moslims geen negatieve gevolgen hebben ervaren van de reacties na de moord op Van Gogh. Niet alleen zijn direct moskeeën beklad, maar elke moslim kan je vertellen dat het klimaat er voor hen niet beter op is geworden. Mede door een film als Fitna, waarin Wilders zijn anti-islamverhaal wel degelijk direct koppelt aan de moord op Van Gogh.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:19 schreef Picchia het volgende:
[..]
En in hoeverre hebben zij ook daadwerkelijk verantwoording moeten afleggen voor de moord op Van Gogh? Helemaal niet.
Het vrije woord is dus alleen voor de PVV en Geert Wilders. Als een ander wil reageren op de uitlatingen van Geert Wilders, dan is diegene meteen links. Als Wilders op het randje mag opereren, dan mag de rest het ook.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:23 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Hij heeft net als 149 andere kamerleden daar een positie voor, da's 1, 1.2 is dat het nu ook van de rechter mag,
en 2 is dat hij bewust provoceert en op het randje balanceert, dat legde hij al eens uit, met als doel het debat levendig en immer courant te houden, de mensen te interesseren, dat is dus gelukt....
Ik vraag me ook af hoe de reactie was wanneer de rollen omgekeerd zouden zijn. Een links extremist die op een PVV bijeenkomst een slachtpartij aanricht en vervolgens in zijn 2000 pagina tellend manifest naar Halsema/Cohen verwijst.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:14 schreef Pooleventerug het volgende:
[..]
Hoezo is dat 'de huidige situatie'? Ik ben meer bekend met de situatie waarin 'de kogel van links kwam', waarin de islam verantwoordelijk werd gehouden voor de moord op Van Gogh en waarin Wilders zelf vond dat degenen die hem demoniseren (Pechtold/Van der Laan) verantwoordelijk zijn voor geweld tegen hem en de PVV.
Pas nu er eentje uit Wilders' hoek flipt en mensen doodschiet, is het ineens ieder voor zich.
Heb ik net ook al eens aangehaald. Ik zei ook niet zozeer dat hij verantwoordelijk is ervoor, ik zeg alleen dat ze hypocriet zijn op grond van hun eigen beweringen. En daar kun jij ook niet aan onderuit. Zo simpel is het.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:32 schreef 3-voud het volgende:
Gelukkig zijn ze in Den Haag niet zo spastisch:
SP-fractieleider Emile Roemer: "Daar is geen enkele aanleiding toe. Het zou zeer onverstandig zijn nu met een vinger te wijzen in de richting van Wilders. Als er morgen een moordenaar opstaat die mijn woorden gebruikt, ben ik daar dan ook verantwoordelijk voor?"
D66-Kamerlid Boris van der Ham noemt het 'een idiote reflex' om Wilders kwalijk te nemen dat de Noorse schutter zich gesteund voelde door onder meer de koers van de PVV.
PvdA-leider Job Cohen wilde zich evenmin bezighouden met de vraag of de kogel dit keer van rechts kwam. Cohen: "Laten we dat in godsnaam vermijden. Waar kogels in het spel zijn is de rede weg."
Hele artikel: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)na-Noors-drama.dhtml
'ze', laten we pechtold cs. ff afwachtenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:32 schreef 3-voud het volgende:
Gelukkig zijn ze in Den Haag niet zo spastisch:
Dat zijn 3 doordachte dan wel uit het hart gegrepen zinnige(!) reacties.quote:SP-fractieleider Emile Roemer: "Daar is geen enkele aanleiding toe. Het zou zeer onverstandig zijn nu met een vinger te wijzen in de richting van Wilders. Als er morgen een moordenaar opstaat die mijn woorden gebruikt, ben ik daar dan ook verantwoordelijk voor?"
D66-Kamerlid Boris van der Ham noemt het 'een idiote reflex' om Wilders kwalijk te nemen dat de Noorse schutter zich gesteund voelde door onder meer de koers van de PVV.
PvdA-leider Job Cohen wilde zich evenmin bezighouden met de vraag of de kogel dit keer van rechts kwam. Cohen: "Laten we dat in godsnaam vermijden. Waar kogels in het spel zijn is de rede weg."
Toen de schietpartij net bekend was en men massaal aannam dat het een moslimaanslag was kwamen de PVVers likkebaardend roepen dat dit weer eens bewees dat moslims en linksen die hen steunden slechte mensen waren.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:32 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af hoe de reactie was wanneer de rollen omgekeerd zouden zijn. Een links extremist die op een PVV bijeenkomst een slachtpartij aanricht en vervolgens in zijn 2000 pagina tellend manifest naar Halsema/Cohen verwijst.
Als dat al zo zou zijn, dan was er toch niet, de media zoals die er nu liggen, berichten om de pvv-te roosteren e.d.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:37 schreef MisterSqueaky het volgende:
Als het echt een links-extremist was geweest en Halsema en Cohen in het manifest genoemd waren hadden we waarschijnlijk getuige kunnen zijn van meervoudige orgasmes.
Nog veel meer mensen, onbekenden, denken in termen zoals de dader, of pechtold, of wie dan ook, en nu?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:38 schreef lichtekooi het volgende:
Ik denk dat ik iets gemist heb ofzo, maar ik heb nergens gelezen dat het de schuld van wilders is?
Wél dat de dader zijn gedachtengoed deelde en hem noemde. Dat is imo niet hetzelfde.
Klopt. Dat is ook niet de insteek van dit draadje.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:38 schreef lichtekooi het volgende:
Ik denk dat ik iets gemist heb ofzo, maar ik heb nergens gelezen dat het de schuld van wilders is?
Dit is heel wat anders, er wordt geroepen dat dit het gedachten goed van wilders is.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:38 schreef lichtekooi het volgende:
Wél dat de dader zijn gedachtengoed deelde en hem noemde. Dat is imo niet hetzelfde.
Precies waar we nu om vragen. Meneer Wilders die EINDELIJK eens gaat uitleggen waarvoor hij staat en hoe hij dat wil bereikenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:41 schreef fokthesystem het volgende:
TT, antwoord er op: NEEN !
Noem de dingen zoals ze zijn, maak duidelijk wie je bent en waarvoor je staat, de rest is aan de kiezers.
Knap dat je het mist telkens, hij is voortdurend in het nieuws, hoewel dat dan vaak niet hijzelf is maar anderen over hem...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:42 schreef MisterSqueaky het volgende:
Precies waar we nu om vragen. Meneer Wilders die EINDELIJK eens gaat uitleggen waarvoor hij staat en hoe hij dat wil bereiken
Toon matigen/woorden kiezen naar aanleiding van, is gelijk aan verantwoordelijkheid nemen. En daarmee wijs je een schuldige aan.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:38 schreef lichtekooi het volgende:
Met je ogen dicht kun je niets zienquote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:44 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Knap dat je het mist telkens, hij is voortdurend in het nieuws, hoewel dat dan vaak niet hijzelf is maar anderen over hem...
Of JUIST WEL!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Met je ogen dicht kun je niets zien
het is toch op zn minst raar te noemen dat je zó fel tegen het noemen van dit feit bent?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:39 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Nog veel meer mensen, onbekenden, denken in termen zoals de dader, of pechtold, of wie dan ook, en nu?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |