abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99949862
quote:
Amsterdam in top-5 duurste parkeerplekken ter wereld

Amsterdam is de op vier na duurste plaats ter wereld om een auto een dag te parkeren. Dat blijkt uit onderzoek van de Colliers International Parking Rate Survey dat dinsdag is uitgekomen.

De autobezitter is hier bijna 40 euro per dag kwijt. Oslo is de duurste plaats ter wereld: ruim 61 euro.

Parkeren in Kopenhagen kost ruim 50 euro, iets meer dan het Australische Melbourne (48 euro).

De goedkoopste van 156 onderzochte steden is Jakarta. Het dagtarief is hier 63 cent.

http://www.nu.nl/binnenla(...)rplekken-wereld.html
Benieuwd naar de hele lijst met steden, maar echt verbaasd ben ik niet. De auto is en blijft een prima melkkoe.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 08:06:56 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_99949877
Alternatieve titel: Nederland duurste land voor autobezitters
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  dinsdag 26 juli 2011 @ 08:11:42 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99949904
Parkeerbelasting vind ik echt een prima belasting. Waarom? Omdat je deze belasting zo gemakkelijk en volledig legaal kunt ontduiken. Gewoon, door het OV of de fiets te pakken. Niemand is verplicht om in centrum Amsterdam een dag te parkeren.
Wat de parkeerbelasting opbrengt hoeft elders niet geheven te worden.
The End Times are wild
  Moderator dinsdag 26 juli 2011 @ 08:13:51 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_99949926
New York is volgens mij duurder, waarom staat die er niet bij? Volgens mij betaal je daar op sommige plekken wel 20 dollar per uur (in een parkeergarage dan).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_99949931
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:11 schreef LXIV het volgende:
Parkeerbelasting vind ik echt een prima belasting. Waarom? Omdat je deze belasting zo gemakkelijk en volledig legaal kunt ontduiken. Gewoon, door het OV of de fiets te pakken. Niemand is verplicht om in centrum Amsterdam een dag te parkeren.
Wat de parkeerbelasting opbrengt hoeft elders niet geheven te worden.
Ja, want als IT'er een server meenemen in de trein is net zo makkelijk, doe eens niet zo naïef zeg.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 08:15:35 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99949943
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:14 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ja, want als IT'er een server meenemen in de trein is net zo makkelijk, doe eens niet zo naïef zeg.
Laat die server gewoon bezorgen dan! Of anders je opdrachtgever betalen! Ik geloof niet dat als een IT-er een server moet afleveren, hij uit eigen zak zijn parkeergeld betaalt.
The End Times are wild
  dinsdag 26 juli 2011 @ 08:16:27 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99949951
voor die provincialen mag de prijs hier best nog 2x zo hoog worden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_99949964
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:16 schreef Re het volgende:
voor die provincialen mag de prijs hier best nog 2x zo hoog worden
Als jij hier in de provincie komt, mag je ook best gratis parkeren hoor...doe ik niet moeilijk over! 8-)
pi_99949965
Laten we gewoon wat grachten leegpompen om de parkeerplaaten te maken en daarme de parkeertarieven te drukken dat is toch wat de mensen hier willen. :')

Echt weer komkommer nieuws amsterdam is gewoon een volle stad waar parkeren dus ook een dure aangelegenheid is.
pi_99949968
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Laat die server gewoon bezorgen dan! Of anders je opdrachtgever betalen! Ik geloof niet dat als een IT-er een server moet afleveren, hij uit eigen zak zijn parkeergeld betaalt.
En hoe denk je dat jouw mooie fietspaden en OV worden bekostigt? :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_99949985
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:18 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

En hoe denk je dat jouw mooie fietspaden en OV worden bekostigt? :)
Jij denkt dat qpark van de gemeente is? En alle winsten aan de overheid afdraagt?
pi_99949992
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gebeurd vaak genoeg hoor, vaak laten IT-bedrijven gewoon op eigen adres bezorgen; vervolgens configureren en zelf plaatsen bij de klant. Ook wordt parkeergeld 9 van de 10 keer niet doorberekend aan de klant.
pi_99949997
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Jij denkt dat qpark van de gemeente is? En alle winsten aan de overheid afdraagt?
Oh...... heel amsterdam zit aan de Qpark :)

Sorry :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_99950019
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:14 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Wat een onzin, ik werk ook in IT en wij hebben gewoon 2 flex cars, daarnaast mogen we zakelijk gewoon van de greenwheels gebruik maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 26 juli 2011 @ 08:24:58 #15
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_99950026
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:13 schreef Karina het volgende:
New York is volgens mij duurder, waarom staat die er niet bij? Volgens mij betaal je daar op sommige plekken wel 20 dollar per uur (in een parkeergarage dan).
Als ik mijn auto in het penthouse van het Okura parkeer betaal ik nog veel meer 8-), wellicht gaat het hier om gemiddelden? ;)

Kwestie van vraag en aanbod dit. Als iedereen zijn auto in lekker in de P+R zet en er niemand meer met de auto het centrum in wil, dan wordt het vanzelf goedkoper! O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_99950033
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat een onzin, ik werk ook in IT en wij hebben gewoon 2 flex cars, daarnaast mogen we zakelijk gewoon van de greenwheels gebruik maken.
Ja, en je baas betaald daar niet voor. :') Dat is allemaal gratis enzo.
pi_99950056
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:25 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ja, en je baas betaald daar niet voor. :') Dat is allemaal gratis enzo.
Natuurlijk, maar het zorgt er wel voor dat niet het halve bedrijf onnodig een auto voor de deur hoeft te hebben.
pi_99950071
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar het zorgt er wel voor dat niet het halve bedrijf onnodig een auto voor de deur hoeft te hebben.
Daar heb ik het toch niet over? Ik heb het erover dat je alsnog lekker mag gaan parkeren in Amsterdam en gewoon parkeergeld mag betalen op reactie naar LXIV's statement dat niemand een hele dag in het centrum van Amsterdam hoeft te parkeren.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 08:30:03 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99950080
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:17 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als jij hier in de provincie komt, mag je ook best gratis parkeren hoor...doe ik niet moeilijk over! 8-)
dat is lief O+
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_99950092
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:29 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Daar heb ik het toch niet over? Ik heb het erover dat je alsnog lekker mag gaan parkeren in Amsterdam en gewoon parkeergeld mag betalen op reactie naar LXIV's statement dat niemand een hele dag in het centrum van Amsterdam hoeft te parkeren.
Wij zitten tot de meter nauwkeurig op de stadsgrens ;)
pi_99950108
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wij zitten tot de meter nauwkeurig op de stadsgrens ;)
Ja, jij wel :P

Ik werkte bij een bedrijf in Alkmaar, maar moest regelmatig naar klanten in A'dam, dan is het natuurlijk een ander verhaal ;)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 08:33:44 #22
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_99950118
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:29 schreef LompeHork het volgende:
Je kunt ook je goederen afleveren en weer weggaan om je auto ergens anders neer te zetten. Je kunt precies uitrekenen hoeveel dat kost. O+

Jij een uurtje bezig de auto weg te zetten ( ¤ 75,- ) of een dagje parkeren ( ¤ 61,- ).

Je kunt ook een klant nemen die wel parkeerruimte heeft natuurlijk! Of het lekker 1 op 1 doorberekenen aan je klant, wat is sowieso zou doen. Dus wat maak je je druk?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_99950229
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:33 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je kunt ook je goederen afleveren en weer weggaan om je auto ergens anders neer te zetten. Je kunt precies uitrekenen hoeveel dat kost. O+
Tuurlijk kan dat
quote:
Jij een uurtje bezig de auto weg te zetten ( ¤ 75,- ) of een dagje parkeren ( ¤ 61,- ).
Iets duurder dan dat, qua wegzetten ;)

Overigens zou je dan ook weer met het OV terug naar de klant moeten, dat is ook niet bepaald kostenbesparend.
quote:
Je kunt ook een klant nemen die wel parkeerruimte heeft natuurlijk! Of het lekker 1 op 1 doorberekenen aan je klant, wat is sowieso zou doen. Dus wat maak je je druk?
Dat eerste is natuurlijk onzin. "Een klant nemen die wel parkeerruimte heeft" :')

1 op 1 doorberekenen is natuurlijk een optie, maar veel klanten zien het als een stukje service, het ging mij om het feit dat het af en toe wel degelijk nodig is om in het centrum te parkeren.
pi_99950235
Hoe is het opeens intressant geworden hoe 1 ICT nerd servers moet afleveren? :?
Zakelijke onkosten lijken me in deze nog het minste probleem. Dan krijg je een groot gedeelte weer terug van de belastingdienst ook.

Dus de kosten doorberekenen aan de klant en van de belasting aftrekkenn en je maakt nog winst ook.

Ik vind het veel erger als ik gewoon na mijn werk even bij vrienden wil gaan eten/drankje doen in een rustige wijk waar je gewoon kan parkeren dat je gewoon 20 euro kwijt bent. Je kan bijna nog beter uiteten gaan. Echt te zot voor woorden die tarieven in de woonwijken.
pi_99950344
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:43 schreef Godtje het volgende:
Hoe is het opeens intressant geworden hoe 1 ICT nerd servers moet afleveren? :?
Zakelijke onkosten lijken me in deze nog het minste probleem. Dan krijg je een groot gedeelte weer terug van de belastingdienst ook.

Dus de kosten doorberekenen aan de klant en van de belasting aftrekkenn en je maakt nog winst ook.
Och och, wat zijn we weer denigrerend, makkelijk he? Zie overigens bovenstaande reden: Dat noemen ze service. Er zijn verder genoeg andere beroepen welke toch echt de noodzaak hebben om vlak bij een winkel/bedrijf te parkeren in het centrum.
quote:
Ik vind het veel erger als ik gewoon na mijn werk even bij vrienden wil gaan eten/drankje doen in een rustige wijk waar je gewoon kan parkeren dat je gewoon 20 euro kwijt bent. Je kan bijna nog beter uiteten gaan. Echt te zot voor woorden die tarieven in de woonwijken.
Kun je mij eens uitleggen waarom jij dat niet met het OV kan doen dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')