Benieuwd naar de hele lijst met steden, maar echt verbaasd ben ik niet. De auto is en blijft een prima melkkoe.quote:Amsterdam in top-5 duurste parkeerplekken ter wereld
Amsterdam is de op vier na duurste plaats ter wereld om een auto een dag te parkeren. Dat blijkt uit onderzoek van de Colliers International Parking Rate Survey dat dinsdag is uitgekomen.
De autobezitter is hier bijna 40 euro per dag kwijt. Oslo is de duurste plaats ter wereld: ruim 61 euro.
Parkeren in Kopenhagen kost ruim 50 euro, iets meer dan het Australische Melbourne (48 euro).
De goedkoopste van 156 onderzochte steden is Jakarta. Het dagtarief is hier 63 cent.
http://www.nu.nl/binnenla(...)rplekken-wereld.html
Ja, want als IT'er een server meenemen in de trein is net zo makkelijk, doe eens niet zo naïef zeg.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:11 schreef LXIV het volgende:
Parkeerbelasting vind ik echt een prima belasting. Waarom? Omdat je deze belasting zo gemakkelijk en volledig legaal kunt ontduiken. Gewoon, door het OV of de fiets te pakken. Niemand is verplicht om in centrum Amsterdam een dag te parkeren.
Wat de parkeerbelasting opbrengt hoeft elders niet geheven te worden.
Laat die server gewoon bezorgen dan! Of anders je opdrachtgever betalen! Ik geloof niet dat als een IT-er een server moet afleveren, hij uit eigen zak zijn parkeergeld betaalt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:14 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ja, want als IT'er een server meenemen in de trein is net zo makkelijk, doe eens niet zo naïef zeg.
Als jij hier in de provincie komt, mag je ook best gratis parkeren hoor...doe ik niet moeilijk over!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:16 schreef Re het volgende:
voor die provincialen mag de prijs hier best nog 2x zo hoog worden
En hoe denk je dat jouw mooie fietspaden en OV worden bekostigt?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Laat die server gewoon bezorgen dan! Of anders je opdrachtgever betalen! Ik geloof niet dat als een IT-er een server moet afleveren, hij uit eigen zak zijn parkeergeld betaalt.
Jij denkt dat qpark van de gemeente is? En alle winsten aan de overheid afdraagt?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:18 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
En hoe denk je dat jouw mooie fietspaden en OV worden bekostigt?
Gebeurd vaak genoeg hoor, vaak laten IT-bedrijven gewoon op eigen adres bezorgen; vervolgens configureren en zelf plaatsen bij de klant. Ook wordt parkeergeld 9 van de 10 keer niet doorberekend aan de klant.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Laat die server gewoon bezorgen dan! Of anders je opdrachtgever betalen! Ik geloof niet dat als een IT-er een server moet afleveren, hij uit eigen zak zijn parkeergeld betaalt.
Oh...... heel amsterdam zit aan de Qparkquote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jij denkt dat qpark van de gemeente is? En alle winsten aan de overheid afdraagt?
Wat een onzin, ik werk ook in IT en wij hebben gewoon 2 flex cars, daarnaast mogen we zakelijk gewoon van de greenwheels gebruik maken.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:14 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ja, want als IT'er een server meenemen in de trein is net zo makkelijk, doe eens niet zo naïef zeg.
Als ik mijn auto in het penthouse van het Okura parkeer betaal ik nog veel meerquote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:13 schreef Karina het volgende:
New York is volgens mij duurder, waarom staat die er niet bij? Volgens mij betaal je daar op sommige plekken wel 20 dollar per uur (in een parkeergarage dan).
Ja, en je baas betaald daar niet voor.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat een onzin, ik werk ook in IT en wij hebben gewoon 2 flex cars, daarnaast mogen we zakelijk gewoon van de greenwheels gebruik maken.
Natuurlijk, maar het zorgt er wel voor dat niet het halve bedrijf onnodig een auto voor de deur hoeft te hebben.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:25 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ja, en je baas betaald daar niet voor.Dat is allemaal gratis enzo.
Daar heb ik het toch niet over? Ik heb het erover dat je alsnog lekker mag gaan parkeren in Amsterdam en gewoon parkeergeld mag betalen op reactie naar LXIV's statement dat niemand een hele dag in het centrum van Amsterdam hoeft te parkeren.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het zorgt er wel voor dat niet het halve bedrijf onnodig een auto voor de deur hoeft te hebben.
dat is liefquote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:17 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als jij hier in de provincie komt, mag je ook best gratis parkeren hoor...doe ik niet moeilijk over!
Wij zitten tot de meter nauwkeurig op de stadsgrensquote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:29 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Daar heb ik het toch niet over? Ik heb het erover dat je alsnog lekker mag gaan parkeren in Amsterdam en gewoon parkeergeld mag betalen op reactie naar LXIV's statement dat niemand een hele dag in het centrum van Amsterdam hoeft te parkeren.
Ja, jij welquote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wij zitten tot de meter nauwkeurig op de stadsgrens
Je kunt ook je goederen afleveren en weer weggaan om je auto ergens anders neer te zetten. Je kunt precies uitrekenen hoeveel dat kost.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:29 schreef LompeHork het volgende:
Daar heb ik het toch niet over? Ik heb het erover dat je alsnog lekker mag gaan parkeren in Amsterdam en gewoon parkeergeld mag betalen op reactie naar LXIV's statement dat niemand een hele dag in het centrum van Amsterdam hoeft te parkeren.
Tuurlijk kan datquote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:33 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je kunt ook je goederen afleveren en weer weggaan om je auto ergens anders neer te zetten. Je kunt precies uitrekenen hoeveel dat kost.![]()
Iets duurder dan dat, qua wegzettenquote:Jij een uurtje bezig de auto weg te zetten ( ¤ 75,- ) of een dagje parkeren ( ¤ 61,- ).
Dat eerste is natuurlijk onzin. "Een klant nemen die wel parkeerruimte heeft"quote:Je kunt ook een klant nemen die wel parkeerruimte heeft natuurlijk! Of het lekker 1 op 1 doorberekenen aan je klant, wat is sowieso zou doen. Dus wat maak je je druk?
Och och, wat zijn we weer denigrerend, makkelijk he? Zie overigens bovenstaande reden: Dat noemen ze service. Er zijn verder genoeg andere beroepen welke toch echt de noodzaak hebben om vlak bij een winkel/bedrijf te parkeren in het centrum.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:43 schreef Godtje het volgende:
Hoe is het opeens intressant geworden hoe 1 ICT nerd servers moet afleveren?![]()
Zakelijke onkosten lijken me in deze nog het minste probleem. Dan krijg je een groot gedeelte weer terug van de belastingdienst ook.
Dus de kosten doorberekenen aan de klant en van de belasting aftrekkenn en je maakt nog winst ook.
Kun je mij eens uitleggen waarom jij dat niet met het OV kan doen dan?quote:Ik vind het veel erger als ik gewoon na mijn werk even bij vrienden wil gaan eten/drankje doen in een rustige wijk waar je gewoon kan parkeren dat je gewoon 20 euro kwijt bent. Je kan bijna nog beter uiteten gaan. Echt te zot voor woorden die tarieven in de woonwijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |