abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 juli 2011 @ 10:01:35 #51
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100118503
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 09:52 schreef Vlindertjelief het volgende:
Je kunt ook direct contact opnemen met de fysio is mijn ervaring. Die doet dan een soort van intake of het echt nodig is. (Een beetje als de man van wc eend die wc eend adviseert :) )
En dat maakt niet uit voor de verzekering?
Life is what you make it.
pi_100134235
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 09:31 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Als gevolg van vegetarisch eten zou je eerder een ijzertekort opdoen.

In eerste instantie krijg je een tekort aan eiwitten. Als je vlees eet krijg je ruim voldoende eiwitten binnen. Dit valt bijna helemaal weg bij een vegetarisch dieet en moet je je dieet aanvullen met noten, kaas, peulvruchten en dan nog kan het moeilijk zijn. In mijn vakantie heb ik bijna niet gegeten (op wat croissants, stokbroden, kaasjes en een enkele salade na) en heb ik dus op alle gebieden een tekort opgebouwd. Maar een eiwittekort is dus als vegetarier moeilijker aan te vullen. Ijzer- of vitamine B-gebrek treedt pas na maanden of jaren op.

@ computergirl, ik weet dat het een eiwittekort is, omdat ik ook honger bleef houden. Ik kon ALLES eten en dan nog het idee hebben dat ik desnoods mijn schoenzool moest opeten.

Maar vandaag heb ik me netjes aan mijn "dieet" gehouden: gewoon 5 boterhammen, mijn fruitjes en glaasje melk, een handje noten en een gezonde, rijkgevulde volkorenpizza met spinazie. En geen megahonger meer.
Maar morgen ga ik weer lopen, neem daarna een shakie en hopelijk ga ik als een speer!
pi_100136314
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:00 schreef Vitapientje het volgende:

[..]

In eerste instantie krijg je een tekort aan eiwitten. Als je vlees eet krijg je ruim voldoende eiwitten binnen. Dit valt bijna helemaal weg bij een vegetarisch dieet en moet je je dieet aanvullen met noten, kaas, peulvruchten en dan nog kan het moeilijk zijn. In mijn vakantie heb ik bijna niet gegeten (op wat croissants, stokbroden, kaasjes en een enkele salade na) en heb ik dus op alle gebieden een tekort opgebouwd. Maar een eiwittekort is dus als vegetarier moeilijker aan te vullen. Ijzer- of vitamine B-gebrek treedt pas na maanden of jaren op.

@ computergirl, ik weet dat het een eiwittekort is, omdat ik ook honger bleef houden. Ik kon ALLES eten en dan nog het idee hebben dat ik desnoods mijn schoenzool moest opeten.

...
Oeh, dat klinkt als hét probleem van een loper uit mijn omgeving. Is aan het trainen voor de marathon en heeft een doorlopende vreetkick en nooit een verzadigd gevoel. Zal het eens aankaarten bij hem. :{

Heb zelf met hangen en wurgen 3,5 kilometer eruit geperst hier, ben nog niet helemaal fit. En die hond die bijna in mijn reet hing hielp ook niet echt :(
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 30 juli 2011 @ 21:29:05 #54
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_100137459
Ik ben begonnen met af en toe extra eiwitshakes juist omdat ik van nature niet zo veel eet. Ik heb vroeger wel last gehad van de beruchte 'sugar cravings', waardoor je veel trek hebt in zoetigheid. Zo at ik eerder best wel veel snoep, koekjes en chips om deze honger te stillen, maar sinds ik beter op mijn dieet let en dit aanvul met supplementen zoals chroomtabletten ben ik hiervan ook verlost :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Ach3r0n op 30-07-2011 21:34:46 ]
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:14:07 #55
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_100139419
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 09:02 schreef Vlindertjelief het volgende:
Veel succes tijdens de Pride run @slacker_nl. Ik lees dat jij ook aan fitness doet. Helpt dat je nog bij het lopen? Of is dat meer esthetisch?
Helpt zeker bij het lopen! Zou het persoonlijk elke loper aanraden om iig 1x per week een sportschool te bezoeken om krachttraining te doen. En als je dat teveel vind, thuis voor de buis buikspieren, rugspieren en push-ups te doen. Het boek "Het wasborddieet" (te koop via o.a. bol.com) heeft ook een heel scala aan oefeningen die je thuis kan doen, 20 euro oid, geen geld iyam voor een compleet overzicht van voeding, oefeningen en achtergrond info.

Buik/rugspieren zorgen ervoor dat je recht blijft lopen. Merktte vooral in het begin dat m'n buikspieren niet goed getrained waren. Nu ik die train merk ik ze eigenlijk niet meer. Verder helpt het trainen van je benen je ook met het lopen. Sterkere spieren kunnen beter de klappen opvangen en daardoor minder kans op blessures.

En als je mij niet gelooft, dan Runner's World hopelijk wel ;): http://tinyurl.com/3npxy5y

Bedenk me net dat ik een discussie had met m'n trainer (van het hardloopgroepje wat ik elke zaterdag doe) over krachttraining en dat hij bijvoorbeeld ook wel eens lessen wilt geven met meer focus op krachttraining (nu verschuift de focus tussen techniek en intervaltraining). Maar dat hij dit niet doet omdat ie ook weet dat er mensen zijn die maar 1x per week trainen en dat zijn dan die lessen en om dan de focus op krachttrainingen te leggen kan voor wat scheve gezichten zorgen. Heb 'm toen gelijk verteld, goed idee, maar dan wil ik wel weten wanneer dat soort lessen (krachttraining) gegeven worden zodat ik er rekening mee kan houden binnen mijn schema.

@Schanulleke
Overigens zou ik naast de huisarts ook eens een sportarts bezoeken. Zo ben ik te werk gegaan ten tijde van mijn blessure: Huisarts verwijzing laten maken met sportarts, sportarts heeft e.e.a. voorgeschreven (steunzolen) en doorverwijzing naar fysio voor m'n kuiten.

[ Bericht 10% gewijzigd door slacker_nl op 30-07-2011 23:53:53 ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_100152938
Slacker_nl, klinkt goed! Ik ga het alleen lekker thuis doen. De sportschool vind ik afschuwelijk. Ik heb wel 5 pogingen gedaan om met fitness te beginnen, maar ik hou het steeds maar 3 maanden vol (en betaal vervolgens een heel jaar). Toch vind ik iets verwarrend

ik heb al eerder aangegeven dat ik af en toe last van mijn lies heb. Dat heb ik nu goed onder controle door het doen van rekoefeningen voorafgaand en na het lopen. (ook mijn nieuwe schoenen helpen een stuk beter). Ik begreep alleen dat ik daarbij geen buikspieroefeningen moest doen (vraag me niet waarom). Ik had namelijk de gewoonte dit regelmatig te doen, omdat ik in het verleden een hernia heb gehad. Maar nu doe ik die bijna niet meer... Nu ik dit filmpje zie, pak ik het toch maar weer op of iemand moet weten dat er echt bezwaren tegen zijn?

Ik heb net trouwens wel heerlijk 45 minuten gelopen - ik wist niet dat ik dat kon :D - en voor het eerst sinds weken mijn route moeten aanpassen. Morgen ga ik weer, mijn eerste werkdag na de vakantie, dus ik denk dat ik me een beetje moet afreageren :)
  zondag 31 juli 2011 @ 14:16:19 #57
283085 TWP
kassalade
pi_100155853
Krachttraining vind ik ook fijn om erbij te doen. Ik merk werk dat ik stabieler loop in vergelijking met de tijden dat ik nooit iets met de krachttraining deed.

Vandaag m'n 5 kilometer rondje in 25,50 (11,8km/h) dus daar ben ik wel erg tevreden mee. 8 dagen geleden zat ik nog op het halve uur.
:)
  zondag 31 juli 2011 @ 14:59:17 #58
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100157112
Vanochtend 8,5 km gelopen (8 km na correctie, want Nike+ is te optimistisch, deze week maar even kalibreren weer). En volgend weekend ga ik ook even met m'n telefoon lopen, eens kijken wat cardiotrainer ervan vindt.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 31 juli 2011 @ 16:43:29 #59
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_100160463
Voor mij staat vandaag ook weer een langere route op het programma. Kom dan waarschijnlijk precies op 80 KM uit deze maand, wat voor mij een enorme sprong is in het aantal kilometers per maand.
Ter vergelijking heb ik slechts 2 KM gelopen in april, 13 KM in mei en 37 KM in juni vanwege de peesontsteking bij mijn linkerenkel en vervolgens ook nog eens bij mijn rechterenkel :N
  zondag 31 juli 2011 @ 19:46:45 #60
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_100166146
Ben overigens serieus aan het overwegen om een personal trainer in te schakelen om m'n doelen voor dit jaar verder aan te pakken.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zondag 31 juli 2011 @ 20:21:06 #61
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_100167203
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 19:46 schreef slacker_nl het volgende:
Ben overigens serieus aan het overwegen om een personal trainer in te schakelen om m'n doelen voor dit jaar verder aan te pakken.
Mede. Niet zozeer voor het hardlopen, maar voor m'n hele lichaam. Kilo's/centimeters wil ik gedag zwaaien!
  zondag 31 juli 2011 @ 21:49:07 #62
151134 tochmaarwel
wel, maar toch..
pi_100171310
In februari begonnen met Evy 0-5, toen moest ik helaas stoppen na de vierde week ivm een gebroken middenvoetsbeentje. Nu sinds een paar weken weer begonnen, kon helemaal opnieuw beginnen.. en net les 7 gelopen. Hij ging wel lekker.

Eerst liep ik altijd op fietspaden/stoepjes, maar sinds vorige week loop ik in bossen. Dat is zoveel fijner! Kan je een beetje om je heen kijken, de tijd gaat daar (naar mijn mening) veel sneller. :)
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:17:10 #63
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_100191116
quote:
Bedankt voor je inschrijving voor de 36e Amsterdam Marathon. Je hebt gekozen voor het onderdeel Mizuno Halve Marathon.
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:40:20 #64
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_100193838
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 19:46 schreef slacker_nl het volgende:
Wat zijn je doelen dan precies? Een personal trainer alleen voor hardlopen lijkt me niet echt nodig. Je zou dit wel kunnen combineren met fitness / krachttraining.

Ik ben overigens nog steeds niet op mijn oude niveau. Het lukt me nu wel de kortere afstanden sneller te lopen, maar ik geef nog te veel toe op de langere afstanden.

Gisteren 7,1 KM gelopen in 43:30 (9,8 km/u) inclusief 2 onderbrekingen. Op zichzelf ben ik niet ontevreden met het resultaat, maar ik verwacht toch betere prestaties in de komende tijd.

Hier nog even een overzicht van mijn snelheid gedurende de tijd:

Let vooral op de scherp knik na eind maart dit jaar en mijn gevecht om dit weer om te buigen.
  maandag 1 augustus 2011 @ 15:30:46 #65
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100195407
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 30 juli 2011 22:14 schreef slacker_nl het volgende:[/b

@Schanulleke
Overigens zou ik naast de huisarts ook eens een sportarts bezoeken. Zo ben ik te werk gegaan ten tijde van mijn blessure: Huisarts verwijzing laten maken met sportarts, sportarts heeft e.e.a. voorgeschreven (steunzolen) en doorverwijzing naar fysio voor m'n kuiten.
Ik heb morgen een afspraak bij een fysiotherapeut/ sportrevalidatiecentrum waar ik al heel goede ervaringen mee heb. Eerst afwachten wat zij me zullen adviseren.
Life is what you make it.
pi_100195517
@ tochmaarwel, ik zou ook graag lekker door het bos lopen, maar ik ben nogal een bange schijterd. Op de een of andere manier krijg ik altijd enge mannen achter me aan. Dus ik loop alleen over stoepjes e.d. (wel iets minder te zien) en in het weekend af en toe in het bos, zodat ik manlief kan bellen als er een of andere viespeuk me probeert te grijpen :D

Ik zou op zich ook gewoon kunnen trainen om harder te kunnen lopen. Voor die mannen rent het nogakl moeilijk met de broek op de knietjes.
pi_100195576
Hoe hebben jullie trouwens jullie snelheid omhoog gekregen? (heeft niets met bovenstaande post te maken :D) Gewoon veel lopen, intervaltrainingen?

Ik heb namelijk nog steeds het idee dat ik over de straten kruip als een slakkie
  maandag 1 augustus 2011 @ 15:37:16 #68
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100195599
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:36 schreef Vitapientje het volgende:
Hoe hebben jullie trouwens jullie snelheid omhoog gekregen? (heeft niets met bovenstaande post te maken :D) Gewoon veel lopen, intervaltrainingen?

Ik heb namelijk nog steeds het idee dat ik over de straten kruip als een slakkie
Dat ging bij mij eigenlijk vanzelf :Y
F means you're fucked
  maandag 1 augustus 2011 @ 16:18:41 #69
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_100196948
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:40 schreef Ach3r0n het volgende:
Wat zijn je doelen dan precies? Een personal trainer alleen voor hardlopen lijkt me niet echt nodig. Je zou dit wel kunnen combineren met fitness / krachttraining.
Mijn doelen zijn Dam tot Dam loop en de halve marathon van Amsterdam. Ik heb nu twee schema's: 1 voor hardlopen en 1 voor krachttraining. Dat zijn 6 trainingsdagen en ik wil beide trainingen beter op elkaar laten aansluiten en naar 5 trainingsdagen gaan.

Op de vraag hoe ik m'n snelheid verbeter, door intervaltraining en hoop stiekem ook door de krachttraining waardoor er meer kracht in de benen zit.
  maandag 1 augustus 2011 @ 17:45:44 #70
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_100200023
6 trainingsdagen per week is inderdaad wel veel voor een beginnend sporter. Let erop dat je lichaam hersteldagen nodig heeft.

Mijn snelheid is de afgelopen tijd omlaag gegaan, maar ik ben me aan het voorbereiden om een 5 KM wedstrijd te gaan lopen.
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:21:37 #71
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_100203313
Gisteren wezen hardlopen. Te snel naar het eten gegaan waardoor ik ontzettende kramp kreeg. Ben dus gestopt. Boksschool is een maand gesloten dus vanavond kan ik niet gaan boksen. Wil gaan hardlopen maar heb geleerd van gisteren dus wacht eerst nog even een paar uur tot het eten echt goed gezakt is.

Krachttraning kan ik goed gebruiken. Inderdaad voor het hardlopen. Dank voor de link naar het artikel @slacker_nl maar ook gewoon voor de kracht. Het is echt dieptriest gesteld met mijn opdrukkwaliteiten.

Lees hier over een personal trainer. Klinkt interessant maar is dat niet echt heel erg duur? Of denk ik nu te knieperig. Waaraan moet je dan denken?

@Vitapientje. Mijn ervaring is dat je door het vele lopen een steeds betere conditie krijgt. En door die betere conditie gaat harder lopen eigenlijk als vanzelf. Tenzij je het aantal km's of minuten (zoals ik dus doe) steeds maar weer opschroeft. En intervaltrainingen die doen ook veel. Wat ook schijnt te helpen is te heuvelloopjes. Een aantal keren een heuveltje op en af. Dit vraagt meer kracht van je benen waardoor je die extra traint en dus later ook makkelijker snelheid maakt.
Angst klopte op de deur, vertrouwen deed open en zag niemand staan.
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:25:37 #72
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_100203476
@Vlindertjelief
Ik heb wat rondgekeken wat een personal trainer kost..en het is idd duur. Tussen de 50-100 euro per uur, per persoon. Wat wellicht wel een optie is (waar ik zelf ook naar kijk) is een Bootcamp, bv http://www.thebootcampclub.nl/
Relatief goedkoop, lekker buiten en hoor er goede verhalen over.
pi_100203586
@ Vlindertjelief, dat zal het wel zijn, dat ik de afstand steeds groter maak. Misschien dat ik nu wel al sneller ben op een kleinere afstand :?

@ GotC, Bootcamp wilde ik eerst doen, voordat ik met lopen begon. Toen besloot ik dat ik daar niet aan kon komen zonder conditie. Dus toen begonnen met hardlopen. Het lijkt me nog steeds heel leuk. Iemand ervaring ermee in het A'damse Bos?
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:10:05 #74
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_100205338
Thebootcampclub is inderdaad wel heel erg leuk! Heb me ingeschreven en ga binnenkort eens een proeflesje doen denk ik. Jammer genoeg is het niet bij mij in de woonplaats. Maar wel in de plaats waar ik werk dus ik denk ik een keertje voor of na het werk.
Angst klopte op de deur, vertrouwen deed open en zag niemand staan.
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:12:52 #75
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100205456
GotC en ik gaan m waarschijnlijk in Den Haag doen. Op zich wel logisch.....want daar wonen we ook :)
F means you're fucked
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')