En dat maakt niet uit voor de verzekering?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 09:52 schreef Vlindertjelief het volgende:
Je kunt ook direct contact opnemen met de fysio is mijn ervaring. Die doet dan een soort van intake of het echt nodig is. (Een beetje als de man van wc eend die wc eend adviseert)
In eerste instantie krijg je een tekort aan eiwitten. Als je vlees eet krijg je ruim voldoende eiwitten binnen. Dit valt bijna helemaal weg bij een vegetarisch dieet en moet je je dieet aanvullen met noten, kaas, peulvruchten en dan nog kan het moeilijk zijn. In mijn vakantie heb ik bijna niet gegeten (op wat croissants, stokbroden, kaasjes en een enkele salade na) en heb ik dus op alle gebieden een tekort opgebouwd. Maar een eiwittekort is dus als vegetarier moeilijker aan te vullen. Ijzer- of vitamine B-gebrek treedt pas na maanden of jaren op.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 09:31 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Als gevolg van vegetarisch eten zou je eerder een ijzertekort opdoen.
Oeh, dat klinkt als hét probleem van een loper uit mijn omgeving. Is aan het trainen voor de marathon en heeft een doorlopende vreetkick en nooit een verzadigd gevoel. Zal het eens aankaarten bij hem.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:00 schreef Vitapientje het volgende:
[..]
In eerste instantie krijg je een tekort aan eiwitten. Als je vlees eet krijg je ruim voldoende eiwitten binnen. Dit valt bijna helemaal weg bij een vegetarisch dieet en moet je je dieet aanvullen met noten, kaas, peulvruchten en dan nog kan het moeilijk zijn. In mijn vakantie heb ik bijna niet gegeten (op wat croissants, stokbroden, kaasjes en een enkele salade na) en heb ik dus op alle gebieden een tekort opgebouwd. Maar een eiwittekort is dus als vegetarier moeilijker aan te vullen. Ijzer- of vitamine B-gebrek treedt pas na maanden of jaren op.
@ computergirl, ik weet dat het een eiwittekort is, omdat ik ook honger bleef houden. Ik kon ALLES eten en dan nog het idee hebben dat ik desnoods mijn schoenzool moest opeten.
...
Helpt zeker bij het lopen! Zou het persoonlijk elke loper aanraden om iig 1x per week een sportschool te bezoeken om krachttraining te doen. En als je dat teveel vind, thuis voor de buis buikspieren, rugspieren en push-ups te doen. Het boek "Het wasborddieet" (te koop via o.a. bol.com) heeft ook een heel scala aan oefeningen die je thuis kan doen, 20 euro oid, geen geld iyam voor een compleet overzicht van voeding, oefeningen en achtergrond info.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 09:02 schreef Vlindertjelief het volgende:
Veel succes tijdens de Pride run @slacker_nl. Ik lees dat jij ook aan fitness doet. Helpt dat je nog bij het lopen? Of is dat meer esthetisch?
Mede. Niet zozeer voor het hardlopen, maar voor m'n hele lichaam. Kilo's/centimeters wil ik gedag zwaaien!quote:Op zondag 31 juli 2011 19:46 schreef slacker_nl het volgende:
Ben overigens serieus aan het overwegen om een personal trainer in te schakelen om m'n doelen voor dit jaar verder aan te pakken.
quote:Bedankt voor je inschrijving voor de 36e Amsterdam Marathon. Je hebt gekozen voor het onderdeel Mizuno Halve Marathon.
Wat zijn je doelen dan precies? Een personal trainer alleen voor hardlopen lijkt me niet echt nodig. Je zou dit wel kunnen combineren met fitness / krachttraining.quote:Op zondag 31 juli 2011 19:46 schreef slacker_nl het volgende:
Ben overigens serieus aan het overwegen om een personal trainer in te schakelen om m'n doelen voor dit jaar verder aan te pakken.
Ik heb morgen een afspraak bij een fysiotherapeut/ sportrevalidatiecentrum waar ik al heel goede ervaringen mee heb. Eerst afwachten wat zij me zullen adviseren.quote:[b]Op zaterdag 30 juli 2011 22:14 schreef slacker_nl het volgende:[/b
@Schanulleke
Overigens zou ik naast de huisarts ook eens een sportarts bezoeken. Zo ben ik te werk gegaan ten tijde van mijn blessure: Huisarts verwijzing laten maken met sportarts, sportarts heeft e.e.a. voorgeschreven (steunzolen) en doorverwijzing naar fysio voor m'n kuiten.
Dat ging bij mij eigenlijk vanzelfquote:Op maandag 1 augustus 2011 15:36 schreef Vitapientje het volgende:
Hoe hebben jullie trouwens jullie snelheid omhoog gekregen? (heeft niets met bovenstaande post te maken) Gewoon veel lopen, intervaltrainingen?
Ik heb namelijk nog steeds het idee dat ik over de straten kruip als een slakkie
Mijn doelen zijn Dam tot Dam loop en de halve marathon van Amsterdam. Ik heb nu twee schema's: 1 voor hardlopen en 1 voor krachttraining. Dat zijn 6 trainingsdagen en ik wil beide trainingen beter op elkaar laten aansluiten en naar 5 trainingsdagen gaan.quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:40 schreef Ach3r0n het volgende:
Wat zijn je doelen dan precies? Een personal trainer alleen voor hardlopen lijkt me niet echt nodig. Je zou dit wel kunnen combineren met fitness / krachttraining.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |