quote:
Op vrijdag 26 augustus 2011 07:27 schreef mane het volgende:Hoe ging het Johannes? En bij kwakzOr?
Ik heb er echt zin in dit jaar. De klassen die ik heb zijn ook echt heel leuk. Daarnaast ben ik geen onderbouwmentor meer, dat is een opluchting na al het werk van vorig jaar.
Iets minder is wel dat de vader van een mentorleerling van vorig jaar dreigt met een klacht bij de inspectie. Leerling is inmiddels van school af en volgens de ouders heeft onze school (ik dus ook) alles verkeerd gedaan. Die mensen zijn echt gek. Als er een leerling is voor wie we ons enorm hebben uitgesloofd dan is die het wel. En raadt eens wie er altijd weigerden mee te werken? Zoals mijn rector zei: soms is het nogal ondankbaar werk. Achja, het zal wel los lopen, alhoewel die ouders hier wel gek genoeg voor zijn.
Balen zeg, zo'n situatie...
Leuk dat je aan me dacht! Het ging heel goed deze week! Deze kinderen, deze scholen, het is echt een verademing vergeleken met vorig jaar. Ik heb in 1 les meer rust dan in een hele week vorig jaar...
Ontzettend leuke kinderen, ik ben nog een beetje flieft op de kids in 1 gymnasium (dropjes zijn het!

"mevrouw, mag ik dat dan ook met potlood doen? - mag ik dit uitknippen? - oh mevrouw, ik heb mijn lockerpas in mijn locker opgesloten - ik ook mevrouw! - juf juf juf, komt u uit engeland?

"
4havo wordt een lastige dit jaar denk ik, moet sowieso nieuwe plattegrond maken, gaat zo niet goed. Ze zijn ontzettend gedemotiveerd. De studiewijzer is bindend, en heel erg saai, zo kan ik geen les geven, maar ze zijn het ook zo gewend en reageerden slecht op een "ander soort" actievere opdracht die ik extra deed. Jammer.
3h mijn mentorklas is lief, zitten wel een paar enorme zorggevallen in, vind ik wel spannend... moet voor 23 sept iedereen apart gesproken hebben en verslag leggen.
3 atheneum is heel leuk, 4 gym/ath hebben maar 2 uur les en dat is een blokuur (de roostermakers hebben enorm gefaald dit jaar, iedereen heft ongeveer de helft van zn lessen in blokuren. mijn 4ga klas had: blokuur engels, blokuur nederlands, blokuur latijn achter elkaar dat kán gewoon niet. en engels blokuur met maar 2 uur les is heel erg onpraktisch...
verder nog een 3h en een 3v op de andere locatie, dat is een zwarte school, hele andere populatie dan de vinexlocatie maar vreselijk leuk. Ontzettend leuke, gemotiveerde, beschaafde kinderen!! alleen het pendelen was een ramp, dus ik heb vandaag een autootje gekocht

Ik ben dol enthousiast. wel afgepeigerd, van elke dag half zes opstaan en nog even echt wennen aan zoveel werken en zoveel lessen, maar ben 2 dagen redelijk op tijd klaar, dus dat is fijn, met een 0,8 aanstelling dus eigenlijk toch nog 2 dagdelen en 1 hele dag min of meer vrij

kijken of t zo blijft na de roosteraanpassingen...
had ik al

gedaan?
serieus... ik wist niet dat t bestond, een klas die echt zelfstandig en stil kan werken...