SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Te laatquote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:02 schreef error_404 het volgende:
1 goede reden: 8 weken zomervakantie!![]()
![]()
jullie bewijzen een argument van de auteurquote:Het mooie van uw beroep, de zomervakantie, wordt u maatschappijbreed misgund. Hoewel u die vakantie al dubbel en dwars door uw lage salaris heeft vereffend.eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0![]()
was alweer vergeten waarom ik geen leraar wilde worden......it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...![]()
Geen leraar worden.quote:Oké en nu?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Het probleem met leraar-zijn is dat je de wereld wil verbeteren.
Op zich geen probleem. Maar je hebt zo weinig medestanders die de wereld willen verbeteren. Vrijwel iedereen denkt tegenwoordig alleen maar aan zichzelf, zijn salaris en zijn schulden. En daarom wordt je door iedereen voor gek verklaard.
Het is nu zelfs al zo erg dat journalisten je openlijk voor gek verklaren. Maar goed, journalisten zijn natuurlijk ook de ultieme lamzakken. Ik moet de eerste journalist nog tegenkomen die meer met zijn leven doet dan praten over problemen in de hoop dat andere mensen ze aan zullen pakken.
Verbeter de wereld: begin bij het opruimen van mensen die je voor gek verklaren als je de wereld wil verbeteren.
Of zie ik het nu verkeerd?
Ik zit er best mee. Iedereen heeft recht op zijn mening. Maar mensen die wereldverbeteraars belachelijk maken, zouden in ieder geval de mond gesnoerd moeten worden.
Wat ben je voor mens als je het beter maken van de wereld saboteert? Als je alleen maar negatief kan brallen over andere mensen, terwijl je zelf eigenlijk alleen maar slechter bent?
Een betere wereld begint met educatie.
Wat gaat er dus met de wereld gebeuren als niemand meer leraar wil worden?![]()
Het onderwijs in Nederland is RUK!!! Je kunt je kinderen net zo goed naar Duitsland sturen, waar het onderwijsniveau velen malen hoger ligt.Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene![]()
In feite zegt iemand die leraren belachelijk maakt het volgende: "Ik wil graag slaaf zijn.". Want als je gen educatie hebt, kun je niet voor jezelf denken, kun je je eigen toekomst niet beinvloeden, en dan ben je in feite een slaaf van de gebeurtenissen, van het lot.
'Insjallah', God wil het.
Persoonlijk hoef ik geen slaaf te zijn van een mens. En een slaaf van een God eigenlijk ook niet, zelfs al zou die God dan ook echt bestaan.![]()
Waarom is het RUK?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:24 schreef HSG het volgende:
Het onderwijs in Nederland is RUK!!! Je kunt je kinderen net zo goed naar Duitsland sturen, waar het onderwijsniveau velen malen hoger ligt.
Ik denk omdat die leraar geen kans krijgt van zijn leerlingen. En waarom krijgt 'ie geen kans? Omdat die leerlingen eigenlijk niets willen leren en het leerproces de hele tijd saboteren. Waarom willen die leerlingen niets leren? Omdat hun ouders hen niet hebben bijgebracht dat kennis macht is. Waarom hebben die ouders hun kinderen dat niet bijgebracht? Omdat ze het zelf wel prima vinden om slaaf te zijn, of misschien niet doorhebben dat ze slaaf zijn, maar het ze in ieder geval niets kan schelen of hun kinderen wel of niet slaaf zullen zijn tijdens hun leven.
Waarmee ik maar wil zeggen dat de ouders lamzakken zijn, de kinderen slachtoffer van hun ouders, de leraren slachtoffer van de kinderen, en de politici en andere machtigen der aarde in hun handen wrijven om zoveel potentieele nieuwe slaven. Slaven planten zich voort.
Sterker nog. Je hoeft er niet eens wat voor te doen! Corrumpeer één generatie en profiteer er 2 generaties van. 2 voor de prijs van 1!![]()
Wat een matig geschreven stuk zeg.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
...werken.
Veel leesplezier.
http://www.volkskrant.nl/(...)wijs-te-werken.dhtml
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck![]()
Bullshit, dat kinderen geen zin hebben in naar school gaan is al zo oud als het bestaan van scholen zelf. Het is de taak van leraren om dat te proberen te veranderen, niet die van ouders. Nederlands middelbaar onderwijs is slecht omdat leraren slechte faciliteiten hebben en weinig betaald krijgen, zodat de besten ergens anders gaan werken.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:30 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom is het RUK?
Ik denk omdat die leraar geen kans krijgt van zijn leerlingen. En waarom krijgt 'ie geen kans? Omdat die leerlingen eigenlijk niets willen leren en het leerproces de hele tijd saboteren. Waarom willen die leerlingen niets leren? Omdat hun ouders hen niet hebben bijgebracht dat kennis macht is. Waarom hebben die ouders hun kinderen dat niet bijgebracht? Omdat ze het zelf wel prima vinden om slaaf te zijn, of misschien niet doorhebben dat ze slaaf zijn, maar het ze in ieder geval niets kan schelen of hun kinderen wel of niet slaaf zullen zijn tijdens hun leven.
Waarmee ik maar wil zeggen dat de ouders lamzakken zijn, de kinderen slachtoffer van hun ouders, de leraren slachtoffer van de kinderen, en de politici en andere machtigen der aarde in hun handen wrijven om zoveel potentieele nieuwe slaven. Slaven planten zich voort.
Sterker nog. Je hoeft er niet eens wat voor te doen! Corrumpeer één generatie en profiteer er 2 generaties van. 2 voor de prijs van 1!Ook geen sig dus![]()
Het is de taak van ouders om hun kinderen zo op te voeden dat ze respect hebben voor anderen, ook voor die leraar. Maar vaak kijken die ouders zelf ook neer op een leraar, en dan doen hun kinderen dat ook.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:32 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Het is de taak van leraren om dat te proberen te veranderen, niet die van ouders.
Ik vraag me altijd af waarom heel veel van de ouderlijke-opvoedtaken op school terecht komen (zoals respect voor je medemens, met geld omgaan, zelfvertrouwen kweken, verkeersregels en ga zo maar door). Hoeveel vertrouwen hebben jullie in mij??? Ik heb zelf geen kinderen maar men vertrouwt wel de opvoeding van hun kinderen aan mij toe...
En over tien jaar zeker zeuren dat ik ze allemaal tot boomknuffelaar heb gemaakt![]()
![]()
Retep, de schrijfster van dat artikel werkt zelf in het voortgezet onderwijs. Met een beetje googelen vond ik iemand die zo heet (zij kan een naamgenote zijn) en die zich met ICT (websites en dergelijke) bezig houdt.
Ik deel jouw idealisme, het probleem lijkt mij juist dat er voor dit idealisme geen ruimte meer is in het voortgezet onderwijs terwijl je ook nog eens slecht wordt betaald en weinig maatschappelijk aanzien hebt. Probeer als leraar maar eens zelf de te gebruiken methodes uit te kiezen, extra stof op te geven die niet onderdeel is van het programma, natuurkunde te geven zoals het hoort (opgebouwd met wiskunde), eisen te stellen aan leerlingen (teveel onvoldoendes levert gezeik op) enz.
Als de leraar autonoom zou kunnen werken dan zou het vak m.i. al veel aantrekkelijker zijn maar dan nog...hoeveel mensen zijn zo idealistisch dat ze voor tientallen procentpunten minder salaris voor deze baan kiezen?Willen we echt alleen maar in dat kleine vijvertje van idealisten vissen naar talent? Waarom betalen wij de leraren niet wat meer en de bestuurders veel minder? We geven veel geld uit aan tal van zaken die veel minder belangrijk zijn: vakantie, games, zeer dure hobbies enz.
We kunnen die eerstegraadsleraren die een WO-opleiding hebben gevolgd in het vak waarin zij lesgeven best wel wat meer betalen maar helaas mag elke school tegenwoordig zelf bepalen wat zij die leraar betaalt en is er in veel regio's weinig concurrentie van andere scholen waardoor de school zelf het salaris kan bepalen (misschien ook omdat de leraren zich nog onvoldoende organiseren?).ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Is het niet meestal maar een kleine minderheid van de leerlingen die actief het leerproces verstoort?quote:Ik denk omdat die leraar geen kans krijgt van zijn leerlingen. En waarom krijgt 'ie geen kans? Omdat die leerlingen eigenlijk niets willen leren en het leerproces de hele tijd saboteren.
Mijn ervaring als leerling is dat het vaak om 2 of 3 leerlingen gaat. Dan kom je dus uit op die gebrekkige autonomie, een leraar zou die 2 of 3 leerlingen bij recidivie de toegang tot de les moeten kunnen weigeren. Hoeveel leraren zouden gesteund worden door het schoolbestuur als ze dat doen? Misschien moet de leerplicht maar eens een leerrecht worden.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Wat een ongelooflijk jankverhaal. Sorry, ik kan er niets anders van maken. Wat niet wil zeggen dat ik het eens ben met de huidige onderwijs methodes en er valt genoeg te verbeteren. Volgens mij mag de schrijfster even een psychiater zoeken. Dat gezeur over slechte luchtkwaliteit, vieze theeglazen e.d. gaat nergens over. Een gemiddeld kantoor met 20 computers is niet veel beter, neem je eigen mok mee als ze glazen een probleem zijn, dat doen velen.Dus? Je hebt het niet nodig..quote:U hebt geen eigen bureau of kast en geen eigen computer.
Dat de zomervakantie (daarbij vergeten ze de rest van de vakanties ook maar even) misgunt wordt, valt volgens mij ook wel mee. Het wordt wel als argument aangedragen als er weer een lerares (ja in mijn ervaring zijn het meestal de vrouwen die klagen) loopt de zeuren over de oh-zo zware baan.![]()
Ben het met je eens hoor, behalve op dit punt. Er is zeker plaats in het onderwijs voor idealisme, maar die plaats moet je voor jezelf creeeren als docent.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik deel jouw idealisme, het probleem lijkt mij juist dat er voor dit idealisme geen ruimte meer is in het voortgezet onderwijs...
Ik werk nu een aantal jaren als beta-docent in het VO. Ik ben nog steeds idealistisch, en weet dat ook over te brengen, ik heb er nog steeds lol in, en als mensen mij daarin in de weg staan maak ik een bochtje om ze heen, huil ik soms even en ga ik weer vrolijk idealistisch voor de klas staan. Gladde schouders en een brede rug...
Er is veel 'mis' maar leraren moeten ook eens hun eigen verantwoording nemen. Ik neem geen shit van ons management want dan werk ik niet lekker, en daar ben ik dus zelf verantwoordelijk voor.
Je bent er als leraar altijd nog zelf bij hoor. En zo haal je het wel langer dan tot 3 maanden na je pensioen.![]()
Dat gezeur over theeglazen is natuurlijk om het verhaal vermakelijk te maken.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:51 schreef Schuifpui het volgende:
Wat een ongelooflijk jankverhaal. Sorry, ik kan er niets anders van maken. Wat niet wil zeggen dat ik het eens ben met de huidige onderwijs methodes en er valt genoeg te verbeteren. Volgens mij mag de schrijfster even een psychiater zoeken. Dat gezeur over slechte luchtkwaliteit, vieze theeglazen e.d. gaat nergens over. Een gemiddeld kantoor met 20 computers is niet veel beter, neem je eigen mok mee als ze glazen een probleem zijn, dat doen velen.
[..]
Dus? Je hebt het niet nodig..
Dat de zomervakantie (daarbij vergeten ze de rest van de vakanties ook maar even) misgunt wordt, valt volgens mij ook wel mee. Het wordt wel als argument aangedragen als er weer een lerares (ja in mijn ervaring zijn het meestal de vrouwen die klagen) loopt de zeuren over de oh-zo zware baan.
Maar wat ik je wil vragen; Heb je al eens een week voor de klas gestaan? Heb je enig idee wat docenten behalve lesgeven doen? Ik vrees van niet, want ik klaag eigenlijk nooit, maar 1 ding kan je van deze baan zeggen: Het is absoluut zwaar.
Ter illustratie: het eerste jaar dat ik lesgaf heb ik naast werken alleen maar geslapen, en dat is niet overdreven. Ik kwam thuis en viel in slaap (viel meestal onderweg naar huis al in slaap), man maakt me wakker voor het eten, daarna weer in slaap, man maakt me wakker om naar bed te gaan, weer slapen, wekker gaat, werken. Zo heb ik dat een heel jaar gedaan. Maar als er wordt gezegd dat het een zwaar beroep is overdrijven we.
Hoe weten al die andere mensen toch zo goed hoe zwaar het beroep van een ander is?![]()
Bullshit dat het geen taak van de ouders is. Ben jij moslim ofzo?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:32 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Bullshit, dat kinderen geen zin hebben in naar school gaan is al zo oud als het bestaan van scholen zelf. Het is de taak van leraren om dat te proberen te veranderen, niet die van ouders.![]()
Ik heb nooit voor de klas gestaan, nee. Ik wil ook echt niet beweren dat het een zeer relaxte baan is, maar door jouw baan als leraar als zwaar af te stempelen, beweer je eigenlijk dat een baan als leraar zwaarder is dan de gemiddelde baan. Zwaar is immers relatief. Je oordeelt zelf ook over de zwaarte van andermans beroep.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:56 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Dat gezeur over theeglazen is natuurlijk om het verhaal vermakelijk te maken.
Maar wat ik je wil vragen; Heb je al eens een week voor de klas gestaan? Heb je enig idee wat docenten behalve lesgeven doen? Ik vrees van niet, want ik klaag eigenlijk nooit, maar 1 ding kan je van deze baan zeggen: Het is absoluut zwaar.
Ter illustratie: het eerste jaar dat ik lesgaf heb ik naast werken alleen maar geslapen, en dat is niet overdreven. Ik kwam thuis en viel in slaap (viel meestal onderweg naar huis al in slaap), man maakt me wakker voor het eten, daarna weer in slaap, man maakt me wakker om naar bed te gaan, weer slapen, wekker gaat, werken. Zo heb ik dat een heel jaar gedaan. Maar als er wordt gezegd dat het een zwaar beroep is overdrijven we.
Hoe weten al die andere mensen toch zo goed hoe zwaar het beroep van een ander is?
Ik heb niet de intentie om leraar als een makkelijk baantje weg te zetten, dus vat het niet zo op. Wel is het natuurlijk zo dat je uren gewoon vrij vast liggen, je hebt genoeg vakantie. Er zijn ook mensen die regelmatig weken naar het buitenland moeten en dat nauwelijks gecompenseerd krijgen. Daarnaast zal het-voor-de-klas-staan heel verschillend worden ervaren, het is een vrij specifiek iets.![]()
Nou ben ik al enige jaren oud. Maar ik heb laatst besloten om Russisch te gaan leren. Ik merk dat mijn lerares een stuk gemotiveerder is als ik beter mijn best doe. Ik merk dat als zij beter gemotiveerd is, ze veel meer moeite doet om het interessant voor mij te maken. En dat motiveert MIJ weer.
Zie je dat dit een zichzelf versterkende cirkel is? En dat we er ALLEBEI van profiteren? Zij heeft een leuke 2 uur voor het schijtbeetje centen dat ze voor de les vraagt, en ik leer beter en sneller Russisch.
Nou ben ik dus 43, dus ik SNAP dit zelf. Ik ben het met je eens dat kinderen dit gewoon niet snappen.
Maar OUDERS zouden het wel kunnen snappen. Dus als ouders er voor zorgen dat hun kinderen beter gemotiveerd naar school gaan, dan gaat het met de kinderen op school ook beter. En dan gaat het met de leraar op school ook beter. En dan gaat die meer doen en het interessanter maken dan het minimum dat 'ie voor zijn geld hoeft te doen. En zo wordt het onderwijs beter ZONDER DAT HET DE MAATSCHAPPIJ MEER GELD KOST.
Snap je?
Dit is geen idealisme, dit is common-sense. Voedt je kinderen op, motiveer je kinderen, en het gaat vanzelf langzamerhand beter met de maatschappij. De reden dat wij zo belachelijk veel belasting betalen is omdat wij allemaal maar onze problemen en verantwoordelijkheden op de overheid en op ambtenaren afschuiven. Als ik jullie problemen voor je zou moeten oplossen, dan zou ik daar ook de hoofdprijs voor vragen.![]()
Ik doe dit al 5 jaar om voor jullie bruikbare navigatieapparaatjes te maken. Leraar is niet het enige zware beroep.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:56 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Ter illustratie: het eerste jaar dat ik lesgaf heb ik naast werken alleen maar geslapen, en dat is niet overdreven. Ik kwam thuis en viel in slaap (viel meestal onderweg naar huis al in slaap), man maakt me wakker voor het eten, daarna weer in slaap, man maakt me wakker om naar bed te gaan, weer slapen, wekker gaat, werken. Zo heb ik dat een heel jaar gedaan.
Maar waarom hou ik het al 5 jaar vol? Omdat ik gemotiveerd ben, gemotiveerd wordt door de mensen om me heen, en (meestal) gemotiveerd wordt door de mensen die die apparaatjes kopen.
Ik kijk ook niet op forums naar wat mensen over mijn navigatieapparaatjes schrijven, want op forums zitten toch vrijwel alleen de zeikerds.
Helaas is het voor een leraar wat moeilijker om zijn kinderen en ouders te negeren.
Anyway, na al die jaren snap ik nog steeds niet waarom in Nederland zo denigrerend gedaan wordt over mensen die idealen hebben. Maar dat is een hele andere discussie. Ik vermoed dat ouders ook hier de hand in hebben...
Je moet wel gek zijn om als leraar in het voortgezet onderwijs te...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |