abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99938103
Hier verder!

Vorige deel: De kunst van het loslaten van je ex #167

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

"Relationships are like glass. Sometimes it’s better to leave them broken than try to hurt yourself putting it back together."
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_99938137
Laatste post:

quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 21:56 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Een vriend van mij is woest aantrekkelijk. Hij heeft alles mee; geld, looks, status en heeft een Ferrari (van zijn vader dan) in de garage staan.

Hij is een ongelooflijke player (en dat weten de meiden ook) en toch heeft hij vrijwel iedere week een andere dame aan zijn zijde. Hij behandeld ze als vuil en komt er nog mee weg ook, omdat hij zo vreselijk fysiek aantrekkelijk is.

Als ik hem soms over vrouwen hoor praten... :N alsof het wegwerp producten zijn.

En ik? Ik ben een gemiddelde man, met een gemiddeld uiterlijk, gemiddelde inkomsten en ben te dun voor mijn lengte. En ik moet enorm veel moeite doen om maar enigszins in de smaak te vallen. En dat terwijl ik toch een "nice guy" ben...
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  maandag 25 juli 2011 @ 21:58:36 #3
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_99938157
Jaloers dat jij niet elke week een andere chick in je bed hebt?
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_99938174
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 21:58 schreef goofy_goober het volgende:
Boehoe?
Mag ik ff?
pi_99938240
Ik zou ook jaloers zijn. :P Maar niet zo heel erg.
Maar vaak is het je uitstraling. Ik ken veel normaal uitziende of zelfs tamelijk lelijkerds die met hun zelfvertrouwen veel chicks binnenslaan.
pi_99938249
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 21:58 schreef goofy_goober het volgende:
Jaloers dat jij niet elke week een andere chick in je bed hebt?
Nee, zeker niet! Het gaat om verhoudingen.
pi_99938251
Hoezo is hij beter dan, hij heeft toch ook geen ware liefde gevonden of de vriendin van zijn dromen?
pi_99938286
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:00 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Hoezo is hij beter dan, hij heeft toch ook geen ware liefde gevonden of de vriendin van zijn dromen?
Ik zeg absoluut niet dat hij beter is. In mijn optiek is ieder mens gelijk.
pi_99938465
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:01 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik zeg absoluut niet dat hij beter is. In mijn optiek is ieder mens gelijk.
Waarom jaloers dan :')
pi_99938511
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:05 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Waarom jaloers dan :')
Het staat nergens dat ik ook zoiets wil. Ik snap alleen niet dat zoveel meiden er in trappen.
pi_99938637
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:06 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Het staat nergens dat ik ook zoiets wil. Ik snap alleen niet dat zoveel meiden er in trappen.
Omdat ze niet op zoek zijn naar kwaliteiten die jij denkt dat ze op zoek naar zijn.
pi_99938796
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:06 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

ik snap wat je bedoelt, zie het ook vaak genoeg om me heen, echt aardige kerels, die gewoon niet aan een vrouw kunnen komen, omdat ze hun looks niet helemaal mee hebben, maar FireFox, je kleding keuze, uiterlijke verzorging, hoe je ruikt, praat en loopt is volgens mij nog veel belangrijker dan alleen maar een lekker lijf en een mooie smoel.

Echt, die scharrel waar ik helemaal op gevallen was, die zag er niet uit volgens mijn vriendinnen. Die hadden echt zoiets van ...., dat jij iets in dat ventje ziet, maar ik vond zijn karakter zo mooi, dat ik de rest blijkbaar voor lief heb genomen op dat moment. Het was een lange slungel, veel te dun, met veel te grote voeten, maar jemig wat een karakter had hij al voor iemand van 18 jaar. Dus uiterlijk zegt niet altijd alles, tenminste niet bij mij.
pi_99939175
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:09 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Omdat ze niet op zoek zijn naar kwaliteiten die jij denkt dat ze op zoek naar zijn.
Precies. De zoveel gemaakte fout.....voor een ander gaan denken ;)
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
pi_99939319
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:20 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Precies. De zoveel gemaakte fout.....voor een ander gaan denken ;)
Dat soort meisjes zijn niet op zoek naar een vriend die goed voor ze zorgt en lief is.. je ontdekt als meisje later pas dat je dat eigenlijk wil/nodig hebt in je partner. Eigen ervaring. :')
pi_99940107
Jongens zijn zo idem. Vooral terug te zien bij een vriend van mij. Die neukte elke week wel weer een ander en heeft toentertijd vast meer dan 100 meiden geraakt ( :') ).
Heeft nu wel al meer dan 2 jaar een vaste relatie.
  maandag 25 juli 2011 @ 23:14:49 #16
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_99941910
Op een gegeven moment gaat zoiets natuurlijk ook vervelen. ;)
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_99943167
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:38 schreef trekeennummertje het volgende:
Jongens zijn zo idem. Vooral terug te zien bij een vriend van mij. Die neukte elke week wel weer een ander en heeft toentertijd vast meer dan 100 meiden geraakt ( :') ).
Heeft nu wel al meer dan 2 jaar een vaste relatie.
Gedver, ben blij dat ik dat meisje niet ben, moet je je voorstellen dat je met een vent in bed ligt waar 100 meiden over heen zijn gegaan ! :r
pi_99944052
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:43 schreef missconfessions het volgende:

[..]

Gedver, ben blij dat ik dat meisje niet ben, moet je je voorstellen dat je met een vent in bed ligt waar 100 meiden over heen zijn gegaan ! :r
Aan de ene kant snap ik die reactie.. Aan de andere kant, mensen veranderen en gaan andere dingen belangrijker vinden. Vind het belangrijk hoe zo'n persoon op dat moment is dan hoe hij daarvoor was.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_99944201
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:35 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Waarom vraag je je dat soort dingen nog af..? Doet het er nog toe..?

Tenminste.. ik had dat ook een hele tijd.. maar nou kan het me niet zoveel meer schelen waarom hij wat deed.
Het zijn nu niet zo zeer dingen die ik me af vraag.. Meer dingen die ik kwijt wil.. Ik ben gewoon best wel een denker.

Hij is gewoon zo omdat hij niet alleen kan zijn..
pi_99944259
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:04 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Aan de ene kant snap ik die reactie.. Aan de andere kant, mensen veranderen en gaan andere dingen belangrijker vinden. Vind het belangrijk hoe zo'n persoon op dat moment is dan hoe hij daarvoor was.
zal best, maar feit blijft dat er 100 vrouwen met hem hebben liggen vrijen, weet jij veel wat zo iemand bij zich draagt, soa, hiv, noem maar op !
pi_99944296
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:10 schreef missconfessions het volgende:

[..]

zal best, maar feit blijft dat er 100 vrouwen met hem hebben liggen vrijen, weet jij veel wat zo iemand bij zich draagt, soa, hiv, noem maar op !
Daarvoor heb je condooms en soatesten..
pi_99944390
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:10 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Daarvoor heb je condooms en soatesten..
nou jij liever dan ik, een condoom kan knappen, en het lijkt mij dat als je spontaan seks hebt met iemand, dat je dan niet eerst zegt, 'zullen we een soatest doen voordat we gaan vrijen', maar goed ieder zijn ding toch ?
pi_99944465
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:13 schreef missconfessions het volgende:

[..]

nou jij liever dan ik, een condoom kan knappen, en het lijkt mij dat als je spontaan seks hebt met iemand, dat je dan niet eerst zegt, 'zullen we een soatest doen voordat we gaan vrijen', maar goed ieder zijn ding toch ?
Geen seks zonder condoom bij mij zonder dat we beiden een soatest hebben gehad.. Maar goed ieder zijn ding..
pi_99944563
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:15 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Geen seks zonder condoom bij mij zonder dat we beiden een soatest hebben gehad.. Maar goed ieder zijn ding..
ja hoor, geloof je het zelf ?
pi_99945259
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:17 schreef missconfessions het volgende:

[..]

ja hoor, geloof je het zelf ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')