abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97775263
Hier verder!

Vorige deel: De kunst van het loslaten van je ex #163

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

"Relationships are like glass. Sometimes it’s better to leave them broken than try to hurt yourself putting it back together."
pi_97775300
aargh ik zit nu met het volgende probleem!

Ik had afgelopen vrijdag een date. En ik weet niet wat me is overkomen maar ben sindsdien helemaal van slag. Denk enkel maar aan dat meisje en wil der zsm weer zien! Alleen vraag ik me werkelijk af of het wederzijds is. Ze vind me een leuke jongen en wil me beter leren kennen. Maar moet nu een week wachten voordat ze weer tijd heeft en alles en voor me gevoel hoor ik der niet zoveel. Volgens mij ga ik nu spoken zien enzo. Dit is ook een irritant gevoel. Iig is me ex nu wel ver ver weg in me hoofd gelukkig.
  maandag 6 juni 2011 @ 09:57:47 #3
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_97776597
Misschien wil je te graag?

P.S. Was er al niet een nieuw topic geopend? De kunst van het loslaten van je ex #168
pi_97777832
dan ga ik daar verder
SLOTJE
  maandag 6 juni 2011 @ 15:20:42 #5
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_97787436
Toch maar hier verder zo te zien :P
  maandag 6 juni 2011 @ 18:49:55 #6
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_97797583
Leuk dat iedereen de hele inhoud kopieert voor de OP, maar vergeet dan niet de link naar het vorige topic aan te passen. ;)

De kunst van het loslaten van je ex #166
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  maandag 6 juni 2011 @ 20:17:01 #7
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_97803500
Bleh, na 1,5 week geen contact had ik vandaag een heel raar onderbuikgevoel en raad eens wie me aanspreekt via Whatsapp....tis net of ze het ruikt.
pi_97804075
Wat voor contact hebben jullie nog Remnant?
pi_97804696
ik mag ook komen joinen in hartzeer. Maar het is niet mn ex
pi_97805432
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:33 schreef _Lily_ het volgende:
ik mag ook komen joinen in hartzeer. Maar het is niet mn ex
Wat is het dan?

Bah.. ik voel me vandaag weer echt helemaal KUT. Wat is dit voor gedoe man, waarom kan ik me niet gewoon vermannen en schijt aan haar hebben en lekker verder gaan met mijn leventje alsof het nooit gebeurt is.. ik ben het zat om tranen voor haar te laten, waarom kan ik dat niet stoppen.. :(
pi_97807887
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:44 schreef Duubje het volgende:

[..]

Wat is het dan?

Bah.. ik voel me vandaag weer echt helemaal KUT. Wat is dit voor gedoe man, waarom kan ik me niet gewoon vermannen en schijt aan haar hebben en lekker verder gaan met mijn leventje alsof het nooit gebeurt is.. ik ben het zat om tranen voor haar te laten, waarom kan ik dat niet stoppen.. :(
Jongen ontmoet, mee gerotzooid een tijd lang en tijdens die periode hem langzamerhand heel leuk/lief gaan vinden. En nu wil hij niet meer terwijl ik net aan het bedenken was hoe ik hiermee zou omgaan. En niet omdat hij geen zin meer heeft of omdat de spanning eraf is, maar omdat ie verliefd is op iemand anders.... sinds kort.
  maandag 6 juni 2011 @ 22:48:16 #12
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_97815563
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:24 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Wat voor contact hebben jullie nog Remnant?
Vriendschappelijk. Momenteel op een heel laag pitje wat ik eigenlijk wel prettig vindt. Maar blijkbaar heb ik de balls niet om het contact 100% te verbreken en ik de ellende dus allemaal op mezelf afroep.
Weet niet precies waar het hem dat inzit. Blijkbaar ben ik een masochist of voelt het gewoon te vertrouwd en onwennig om af te kappen.
pi_97815629
Het is gewoon raar om geen contact meer te hebben met degene waar je eerst heel veel contact mee had. :) Maar vaak wel de beste beslissing.
pi_97815711
en wat als je na 1 date iemand helemaal leuk vind en je diegene vandaag al heel de dag niet gehoord hebt? krijg nu weer hele andere gevoelens over me heen
  maandag 6 juni 2011 @ 22:52:57 #15
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_97815962
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:49 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Het is gewoon raar om geen contact meer te hebben met degene waar je eerst heel veel contact mee had. :) Maar vaak wel de beste beslissing.
Weet ik. Is ook al een paar keer gebeurd; helemaal geen contact. Het enige wat ik nu moet doen is gewoon reageren als ze wat stuurt. Zelf niks sturen. Aan het idee wennen en uitzoeken wat het nu precies is waarom ik het juist met deze meid heb.
Na dat debakel van twee weken geleden had ik echt zo iets van: Zak jij maar in de stront. Snap dus niet waarom die gedachte nu opeens compleet naar de achtergrond verdwijnt.
pi_97816108
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:52 schreef Remnant het volgende:

[..]

Weet ik. Is ook al een paar keer gebeurd; helemaal geen contact. Het enige wat ik nu moet doen is gewoon reageren als ze wat stuurt. Zelf niks sturen. Aan het idee wennen en uitzoeken wat het nu precies is waarom ik het juist met deze meid heb.
Na dat debakel van twee weken geleden had ik echt zo iets van: Zak jij maar in de stront. Snap dus niet waarom die gedachte nu opeens compleet naar de achtergrond verdwijnt.
Onverklaarbaar he? Ik ben opeens ook niet meer kwaad. Maar ook wel logisch, woede verdwijnt sneller. Dan blijft er dat verdriet/verlangen over wat langer de tijd nodig heeft om te slijten. Zou wat zijn als je altijd kwaad bleef.

Tja, contact met je ex verwaterd altijd naar mijn mening.. tenzij je daarvoor ook al vrienden was ofzo of je in dezelfde sociale kring bevindt.
pi_97816679
Super irritant als je gewoon weet dat iemand je als rebound wil gebruiken...

Meid die ik al langer ken, al vanaf dat we naar de brugklas gingen zat ze regelmatig achter me aan.. Nooit obsessief ofzo maar weet wel al heel lang dat ze me wel ziet zitten..

Afijn , 5 jaar geleden kreeg ze een relatie en uiteraard stopte het flirten met mij, logisch.. Nu is het dus 2 weken uit en wil ze met me afspreken :{

Ik heb haar nooit zien zitten, dus het is uberhaupt niet aan de orde of en dat ik iets met haar ga afspreken want dat gaat gewoonweg niet gebeuren, maar ik herken in het gedrag van deze meid gewoon het gedrag van mijn ex toen zij het uitmaakte en dat frustreert me nogal :r

Die chick wil gewoon haar ex jaloers maken, waarschijnlijk als ik ja zeg tegen die date dan neemt ze nog een fototoestel mee om fotos te maken voor op haar facebook oid 8)7 Wat zijn sommige mensen toch kinderachtig
pi_97817330
Je moet dr gewoon neuken! :)
Ik voelde me een stuk beter toen ik dat gedaan had nadat het uitwas met mn ex.
pi_97817622
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:10 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Je moet dr gewoon neuken! :)
Ik voelde me een stuk beter toen ik dat gedaan had nadat het uitwas met mn ex.
dat klopt inderdaad wel. ben ook totaal niet meer met haar bezig momenteel.
pi_97818119
Hmm tja

Ergens natuurlijk ligt het natuurlijk wel voor het oprapen, anderzijds wil ik gewoon absoluut geen relatie met haar, dus om haar nu daarvoor te gebruiken?
Ze woont in hetzelfde dorp dus het is niet dat ik gewoon niets meer van me kan laten horen en haar nooit meer zie oid..

Daarnaast vind ik dit soort gedrag gewoon extreem kansloos, 2 weken uit na een relatie van 5 jaar en alweer zo erg bij iemand aandringen om te daten hoe instabiel komt dat over ?!
pi_97818309
Ik zeg doen ! :D

Ze wil jou misschien ook alleen voor een keertje plezier, wie weet :)
pi_97818384
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:21 schreef JiggyJ het volgende:
Hmm tja

Ergens natuurlijk ligt het natuurlijk wel voor het oprapen, anderzijds wil ik gewoon absoluut geen relatie met haar, dus om haar nu daarvoor te gebruiken?
Ze woont in hetzelfde dorp dus het is niet dat ik gewoon niets meer van me kan laten horen en haar nooit meer zie oid..

Daarnaast vind ik dit soort gedrag gewoon extreem kansloos, 2 weken uit na een relatie van 5 jaar en alweer zo erg bij iemand aandringen om te daten hoe instabiel komt dat over ?!
heel instabiel. maar je hebt nou eenmaal van die mensen die van de een naar de ander gaan. ooit komen die zichzelf wel tegen maar ben bang dat het voor haar nu heel "serieus" voelt
pi_97818477
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:24 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Ik zeg doen ! :D

Ze wil jou misschien ook alleen voor een keertje plezier, wie weet :)
reageer is op mij als vrouw zijnde
pi_97818706
Tja, het doet me gewoon heel erg herinneren aan mijn eigen ex die mij ook probeerde de ogen uit te steken met andere jongens, terwijl zij mij uberhaupt gedumpt had en wist dat ik er heel veel verdriet van had...

Daarom heb ik nu zoiets van nee, en niet omdat ik medelijden heb met die ex oid, maar omdat ik het mensen niet gun om op deze manier hun eigen ego op te krikken en er waarschijnlijk op te kicken om hun ex nog even een trap na te geven... Zij is namelijk ook de dumpende partij en ik weet toevallig dat hij het er ook aardig moeilijk mee heeft, al is het alleen al omdat hij elke dag op al haar facebook updates zit te reageren :D

En ik weet ook hoe dit soort dingen vaak lopen, stel ik ga erop in en het wordt een tijdje sexen met elkaar, mevrouw komt er na een paar weken achter dat ze haar ex toch wel mist en gaat naar hem terug :{
Niet stoer bedoeld ofzo maar meiden oppikken puur voor seks kan in Amsterdam ook heel makkelijk in studentenkroegjes... Daarnaast weet ik niet of ik mezelf als (waarschijnlijk) rebound - object nou gevleid voel of juist beledigd :P
pi_97818834
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:26 schreef Pinguino81 het volgende:

[..]

reageer is op mij als vrouw zijnde
Omdat je het zo vriendelijk vraagt.

Meer info.. wanneer was de date? Kan je niet gewoon een leuk smsje sturen ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')