abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97335476
Hier verder!

Vorige deel: De kunst van het loslaten van je ex #163

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

"Relationships are like glass. Sometimes it’s better to leave them broken than try to hurt yourself putting it back together."
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_97335505
Volgens mij was er nog geen nieuwe geopend :)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  donderdag 26 mei 2011 @ 13:54:41 #3
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_97336812
Bah. Ik ben echt stront en stront zenuwachtig voor morgen. De adviezen die ik hier aan anderen soms geef kan ik toch maar moeilijk op mezelf toepassen :(
pi_97337867
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:54 schreef Remnant het volgende:
Bah. Ik ben echt stront en stront zenuwachtig voor morgen. De adviezen die ik hier aan anderen soms geef kan ik toch maar moeilijk op mezelf toepassen :(
Heb ik het blijkbaar gemist maar.. wat is er morgen voor je?
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:26:08 #5
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_97338130
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:19 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Heb ik het blijkbaar gemist maar.. wat is er morgen voor je?
Hehe, nee je hebt niets gemist omdat ik het niet verteld heb. Maar korte toelichting dan. Heb al 2 jaar ongeveer een hele goede band met een meid. Paar keer wat mee gebeurd ook, maar het heeft op relationeel gebied nooit zo mogen zijn.
Als we bellen is het supergezellig, als we afspreken ook (helaas nooit zo vaak, omdat ze momenteel in het buitenland zit voor stage). Paar keer ook al resoluut het contact met haar afgekapt, omdat ik meer voelde (voel) voor haar en zij aangeeft mij als hele goede vriend te zien. Ze vertelt tegen mij zelfs meer dan tegen haar beste vriendin en zegt dat ze zich nog nooit zo vertrouwd met iemand heeft gevoeld.
Na het verbreken van het contact kruisen onze wegen zich toch telkens weer, omdat we elkaar niet los kunnen (willen) laten.
Ik koester haar als goede vriendin, maar wil stiekem gewoon nog meer en dat weet ze.

Nou, om een lang verhaal kort te maken: Ze is deze week in NL en komt morgen langs...en ik merk gewoon dat als ik eraan denk ik die kriebels in m'n buik krijg. Niet de verliefdheidskriebels, maar de kriebels dat er niet meer in zal zitten.
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:33:32 #6
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_97338470
Snap eigenlijk ook niet waarom ik dit in dit topic post, want het is niet eens een ex haha.
pi_97338799
Onbeantwoorde liefde dus.. lastig.
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:43:11 #8
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_97338878
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:41 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Onbeantwoorde liefde dus.. lastig.
Yup. Het zou een stuk minder lastig zijn als ik het niet zo goed met haar kon vinden en vice versa.
Maar ik doe het allemaal zelf. Moet gewoon sterk genoeg zijn om het af te kappen, maar blijkbaar ben ik dat niet :)
pi_97340037
Dus.. ik heb maar gekeken op mijn mail. Hij heeft niet geantwoord..

Had ik eigenlijk wel moeten verwachten. Stom dat ik dacht dat hij ging antwoorden.. dat ik ergens dacht dat er nog iets van een band tussen ons zat ofzo.
pi_97340316
quote:
9s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:12 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Dus.. ik heb maar gekeken op mijn mail. Hij heeft niet geantwoord..

Had ik eigenlijk wel moeten verwachten. Stom dat ik dacht dat hij ging antwoorden.. dat ik ergens dacht dat er nog iets van een band tussen ons zat ofzo.
Ik weet precies hoe je je voelt, ik hoop ook op een reactie op mijn mail.. maar die gaat toch niet komen. Bah wat een twee rot dagen heb ik nu weer zeg..
pi_97340437
Je kan beter geen reactie krijgen dan wel, bij wel heb ik altijd zoiets van shit.
pi_97340589
Mja, ik had toch niet verwacht dat er leuk antwoord zou komen. Maar ik heb nooit zomaar, ook al was het dronken :'), gevraagd of hij het nog es wil proberen. For some reason had ik toch wel gedacht dat ik dat beetje impact op hem had gehad dat zo'n soort mailtje wel iets met hem zou doen. Misschien omdat hij nooit heel final is geweest is in zijn beindiging van ons.. altijd een beetje vaag en 'hoe denk je dat het nu nog zou kunnen werken' vragen..

Maargoed, voelt nu wel heel final in elk geval. Merk ook de laatste tijd dat ik nogal veel over hem aan het vergeten ben.. zie nu ook pas hoe weinig wij elkaar zagen eigenlijk. Vind ik ook wel vervelend dat ik hem zo aan het vergeten ben maar is maar beter zo.

Damn hij zal er wel zijn zaterdag.. ik hoop het echt niet. Als ik hem dan weer zie haalt het alles weer naar boven.

I guess dat ik nu alles wel kan deleten van hem.
  donderdag 26 mei 2011 @ 15:35:09 #13
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_97340846
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:27 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Mja, ik had toch niet verwacht dat er leuk antwoord zou komen. Maar ik heb nooit zomaar, ook al was het dronken :'), gevraagd of hij het nog es wil proberen. For some reason had ik toch wel gedacht dat ik dat beetje impact op hem had gehad dat zo'n soort mailtje wel iets met hem zou doen. Misschien omdat hij nooit heel final is geweest is in zijn beindiging van ons.. altijd een beetje vaag en 'hoe denk je dat het nu nog zou kunnen werken' vragen..

Maargoed, voelt nu wel heel final in elk geval. Merk ook de laatste tijd dat ik nogal veel over hem aan het vergeten ben.. zie nu ook pas hoe weinig wij elkaar zagen eigenlijk. Vind ik ook wel vervelend dat ik hem zo aan het vergeten ben maar is maar beter zo.

Damn hij zal er wel zijn zaterdag.. ik hoop het echt niet. Als ik hem dan weer zie haalt het alles weer naar boven.

Yup. Het zal ongetwijfeld alles weer naar boven halen. Dat blijft het vervelende eraan.
pi_97340892
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:27 schreef LuxorBeetroots het volgende:

Ja mijn ex doet ook de hele tijd zo vaag.. van ik kan/wil nu niet met je verder maar misschien in de toekomst wel. En als ik dan vraag of ze iets wil afspreken om te kijken of er nog iets is dan zegt ze dat dat nu te vroeg komt maar dat ze dat ik de toekomst wel wil doen als ze daar aan toe is, dus dan vraag ik wanneer ze daar aan denkt toe te zijn dan is het van dat weet ik niet en daar moet jij ook niet op gaan zitten wachten.. je moet ook verder met je leven. Ik word daar echt een beetje gek van de laatste twee dagen
pi_97341228
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:36 schreef Duubje het volgende:

[..]

Ja mijn ex doet ook de hele tijd zo vaag.. van ik kan/wil nu niet met je verder maar misschien in de toekomst wel. En als ik dan vraag of ze iets wil afspreken om te kijken of er nog iets is dan zegt ze dat dat nu te vroeg komt maar dat ze dat ik de toekomst wel wil doen als ze daar aan toe is, dus dan vraag ik wanneer ze daar aan denkt toe te zijn dan is het van dat weet ik niet en daar moet jij ook niet op gaan zitten wachten.. je moet ook verder met je leven. Ik word daar echt een beetje gek van de laatste twee dagen
Ze houdt je wel heel erg aan het lijntje. Mijn ex doet dat niet, ik hang mezelf telkens weer aan het haakje terwijl hij niks onderneemt. Behalve dan dat vrolijke lange gesprek van een week terug.

Tja, waarom zou je ook bij iemand willen zijn die niet zo graag bij jou is. Geld voor mezelf ook. De schaamte komt nu ook weer op zetten dus. :')
pi_97341406
Mijn is mijn ex nog niet en we hebben ook geen officiele relatie maar we scharrelen al heel lang 4 jaar ong. Aan de andere kant zit het er wel aan te komen.
Het is een beetje een wandelende soap , meneer is raar als die drank op heeft en vind het leuk als ik jaloers reageer.
Broer zit er ook in te stoken, en zaterdag na rare nacht een bericht gestuurd van wat heb je de laatste tijd en ook bericht om te komen praten, bericht heeft die wel gereageerd maar niet komen praten, gezien hoe pissig ik was wel slim.
Hij is wel online geweest waardoor ik wel vermoedens heb dat ik wel wat van hem ga horen.
Ik weet het zelf ook even niet en heb ook wel een beetje besloten de boel los te laten en gewoon voor afleiding te zorgen , maar ergens denk ik nog wel dat er een gesprek gaat komen.
pi_97341414
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:44 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Ze houdt je wel heel erg aan het lijntje. Mijn ex doet dat niet, ik hang mezelf telkens weer aan het haakje terwijl hij niks onderneemt. Behalve dan dat vrolijke lange gesprek van een week terug.

Tja, waarom zou je ook bij iemand willen zijn die niet zo graag bij jou is. Geld voor mezelf ook. De schaamte komt nu ook weer op zetten dus. :')
Dat doe ik ook hoor, ik kan ook inzien dat ze het gewoon lief probeert te brengen allemaal.. dat ze me laat wennen aan de situatie dat ik alleen ben en dat ik het dan uit mezelf niet meer wil. Ze heeft ook een keer letterlijk gezegd van ik wil je niet aan het lijntje houden maar dat ze echt niet weet wat de toekomst brengt. Was ze maar gewoon keihard en een kutwijf geweest toen ze uit maakte dan was het allemaal niet zo moeilijk :)

Maar je hebt gelijk, waarom zou ik bij iemand willen zijn die kennelijk niet zo graag bij mij wil zijn of er in ieder geval flink over moet nadenken.. dat moet je ook niet willen eigenlijk.
pi_97341548
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:48 schreef Duubje het volgende:

[..]

Dat doe ik ook hoor, ik kan ook inzien dat ze het gewoon lief probeert te brengen allemaal.. dat ze me laat wennen aan de situatie dat ik alleen ben en dat ik het dan uit mezelf niet meer wil. Ze heeft ook een keer letterlijk gezegd van ik wil je niet aan het lijntje houden maar dat ze echt niet weet wat de toekomst brengt. Was ze maar gewoon keihard en een kutwijf geweest toen ze uit maakte dan was het allemaal niet zo moeilijk :)

Maar je hebt gelijk, waarom zou ik bij iemand willen zijn die kennelijk niet zo graag bij mij wil zijn of er in ieder geval flink over moet nadenken.. dat moet je ook niet willen eigenlijk.
Nee. Want het kan duidelijk ook anders.

Ja, ik wou oook gewoon dat hij had gezegd: Ik vind je niet meer leuk. Die woorden heb ik nooit gehoord. Hij verwijtte mij zelfs nog dat ik hem niet meer zag zitten, waarop ik hem meldde hoe verliefd ik op hem was en dat hij zei dat hij dat niet voelde.

Toen ik hem laatst sprak wist hij niet meer dat hij dat had gezegd. :')
  donderdag 26 mei 2011 @ 15:53:36 #19
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_97341604
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:48 schreef formerjellybean het volgende:
Mijn is mijn ex nog niet en we hebben ook geen officiele relatie maar we scharrelen al heel lang 4 jaar ong. Aan de andere kant zit het er wel aan te komen.
Het is een beetje een wandelende soap , meneer is raar als die drank op heeft en vind het leuk als ik jaloers reageer.
Broer zit er ook in te stoken, en zaterdag na rare nacht een bericht gestuurd van wat heb je de laatste tijd en ook bericht om te komen praten, bericht heeft die wel gereageerd maar niet komen praten, gezien hoe pissig ik was wel slim.
Hij is wel online geweest waardoor ik wel vermoedens heb dat ik wel wat van hem ga horen.
Ik weet het zelf ook even niet en heb ook wel een beetje besloten de boel los te laten en gewoon voor afleiding te zorgen , maar ergens denk ik nog wel dat er een gesprek gaat komen.
Vreet dat geen energie?
pi_97341774
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:53 schreef Remnant het volgende:

[..]

Vreet dat geen energie?
Het vreet enorm veel energie. Voor mij is het trouwens ook als het niet uitgesproken word en er van zijn kant niets aangedaan word is het ook over.
Alleen punt is dat meneer op dat soort momenten wel weer meteen reageert. Daarom heb ik eigenlijk heel liever dat die niet reageert dan wel.
Het punt is ook dat als hij met vrienden is raar doet, stoer en zodra die alleen met mij is anders is . Daarin botsen we steeds.
Hij houd voor zijn vrienden en broer een heel ander verhaal maar hij is wel degene die steeds zelf op mijn stoep staat.
pi_97341874
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:58 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Het vreet enorm veel energie. Voor mij is het trouwens ook als het niet uitgesproken word en er van zijn kant niets aangedaan word is het ook over.
Alleen punt is dat meneer op dat soort momenten wel weer meteen reageert. Daarom heb ik eigenlijk heel liever dat die niet reageert dan wel.
Het punt is ook dat als hij met vrienden is raar doet, stoer en zodra die alleen met mij is anders is . Daarin botsen we steeds.
Hij houd voor zijn vrienden en broer een heel ander verhaal maar hij is wel degene die steeds zelf op mijn stoep staat.
Waarom kap je er niet mee?
pi_97341881
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:52 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Nee. Want het kan duidelijk ook anders.

Ja, ik wou oook gewoon dat hij had gezegd: Ik vind je niet meer leuk. Die woorden heb ik nooit gehoord. Hij verwijtte mij zelfs nog dat ik hem niet meer zag zitten, waarop ik hem meldde hoe verliefd ik op hem was en dat hij zei dat hij dat niet voelde.

Toen ik hem laatst sprak wist hij niet meer dat hij dat had gezegd. :')
vreemde situatie waar wij ons in bevinden :) Ik probeer nu gewoon geen contact meer te houden, ze heeft nu mijn dagboek, dus ze weet hoe ik er nog in sta en ik ga nu gewoon voor mezelf kiezen en door met mijn leven. Maar het zeggen is een stuk makkelijker dan het doen helaas ;)
pi_97342034
quote:
15s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:00 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Waarom kap je er niet mee?
Ik wil er ook mee kappen als ik heel eerlijk ben, maar aangezien we in het hetzelfde dorp wonen en elkaar steeds in het uitgaansleven steeds zien, denk ik dat er sowieso een en ander uitgepraat moet worden om juist ook geen soap van te maken van het is uit.
Het is iemand waar ik toch ook een soort vriendschap mee heb en ik zit voor mezelf ook aan te denken van hoe ga ik dit aanpakken.

Gewoon heel groot dilemma dus .
  donderdag 26 mei 2011 @ 16:31:56 #24
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_97343136
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:05 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Ik wil er ook mee kappen als ik heel eerlijk ben, maar aangezien we in het hetzelfde dorp wonen en elkaar steeds in het uitgaansleven steeds zien, denk ik dat er sowieso een en ander uitgepraat moet worden om juist ook geen soap van te maken van het is uit.
Het is iemand waar ik toch ook een soort vriendschap mee heb en ik zit voor mezelf ook aan te denken van hoe ga ik dit aanpakken.

Gewoon heel groot dilemma dus .
Ik herken in ieder geval het gedeelte dat je hoopt dat hij niet meer reageert, omdat je er anders waarschijnlijk toch weer in meegaat.
pi_97344072
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:01 schreef Duubje het volgende:

[..]

vreemde situatie waar wij ons in bevinden :) Ik probeer nu gewoon geen contact meer te houden, ze heeft nu mijn dagboek, dus ze weet hoe ik er nog in sta en ik ga nu gewoon voor mezelf kiezen en door met mijn leven. Maar het zeggen is een stuk makkelijker dan het doen helaas ;)
Ach, ik zit niet meer in een situatie. Het is over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')