Je bedoeld dat we voor de euro geen economie hadden?quote:Op maandag 25 juli 2011 12:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Achja. Onze supersterke economie kan inderdaad autonoom operen.
Oh wacht.
Probeer af en toe ook eens een 't' te gebruiken.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je bedoeld dat we voor de euro geen economie hadden?
Energieverspilling. Als je ut kunt lezen is het doel al bereikt.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:04 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Probeer af en toe ook eens een 't' te gebruiken.
Erik bedoelt dat er in de tussentijd wel wat dingen aan het veranderen zijn, de Nederlandse economie tegenwoordig vol trots "een dienstensector" wordt genoemd met op de keper beschouwd nauwelijks waarde en volkomen afhankelijk is van omringende landen, meer dan ooit tevoren. Dan kan je wel een nostalgische hang naar het verleden hebben, ik denk dat het een slechte zaak is als er weer losse munten komen, met nog meer speculatie dan de euro.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je bedoeld dat we voor de euro geen economie hadden?
Ik vind het vooral exemplarisch voor de wat simpelere zielen die bang zijn voor nieuwe dingen.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
Ik begrijp eerlijk gezegd weinig van dat terugverlangen naar de gulden. Stel dat we weer teruggrijpen naar ons oude, vertrouwde muntje. En dan? Oke, je hebt weer wat monetaire instrumenten in handen, maar vooralsnog zijn wij niet echt degenen gebleken die dit nodig hebben. Dat zijn vooral de Zuid-Europese naties.
Nee, mij bevalt die euro wel.
Waarom heb je een euro nodig? Een gulden lijkt mij wel handig, dan zitten we niet vast aan monetair wanbeleid.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
Ik begrijp eerlijk gezegd weinig van dat terugverlangen naar de gulden. Stel dat we weer teruggrijpen naar ons oude, vertrouwde muntje. En dan? Oke, je hebt weer wat monetaire instrumenten in handen, maar vooralsnog zijn wij niet echt degenen gebleken die dit nodig hebben. Dat zijn vooral de Zuid-Europese naties.
Nee, mij bevalt die euro wel.
Conservatieven dus.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind het vooral exemplarisch voor de wat simpelere zielen die bang zijn voor nieuwe dingen.
Wij hebben tot dusver nauwelijks last ondervonden van dat monetaire 'wanbeleid'.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:08 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Waarom heb je een euro nodig? Een gulden lijkt mij wel handig, dan zitten we niet vast aan monetair wanbeleid.
In dit geval is het een destructieve conservatieve eigenschap ja. Alsof we de klok even 10 jaar terug in de tijd kunnen zetten en alles weer wordt zoals vroeger.quote:
Met name die valutaspeculatie heeft ons veel goeds gebracht. Daarnaast ben ik ervan overtuigt dat wij belangrijk blijven in die "dienstensector". Dat is afhankelijk van kwaliteit en niet een gezamenlijke munt.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Erik bedoelt dat er in de tussentijd wel wat dingen aan het veranderen zijn, de Nederlandse economie tegenwoordig vol trots "een dienstensector" wordt genoemd met op de keper beschouwd nauwelijks waarde en volkomen afhankelijk is van omringende landen, meer dan ooit tevoren. Dan kan je wel een nostalgische hang naar het verleden hebben, ik denk dat het een slechte zaak is als er weer losse munten komen, met nog meer speculatie dan de euro.
Maar ik gun het Nederland, en met name Henk en Ingrid van harte hoor. Kunnen we weer lachen als de boodschappen te duur worden
Andere landen wel, zo'n monetaire unie moet je niet willen, de ene economie is de andere niet. Laat landen zelf maar rentestanden bepalen.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wij hebben tot dusver nauwelijks last ondervonden van dat monetaire 'wanbeleid'.
Vanwaar toch die illusie dat je met een mini-munt geen last hebt van monetair wanbeleid? Tijden zijn veranderd, valutaspeculatie is groter dan ooit tevoren en zal alleen maar toenemen met losse munten.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:08 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Waarom heb je een euro nodig? Een gulden lijkt mij wel handig, dan zitten we niet vast aan monetair wanbeleid.
De ECB pleegt monetair wanbeleid? Bovendien leidt een veelheid aan valuta in een economisch sterk geïntegreerd gebied als Europa tot een sterke stijging in transactiekosten.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:08 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Omdat je dan je eigen beleid kan bepalen.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Vanwaar toch die illusie dat je met een mini-munt geen last hebt van monetair wanbeleid? Tijden zijn veranderd, valutaspeculatie is groter dan ooit tevoren en zal alleen maar toenemen met losse munten.
Meer macht naar Brussel dan maar?quote:Op maandag 25 juli 2011 12:11 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Andere landen wel, zo'n monetaire unie moet je niet willen, de ene economie is de andere niet. Laat landen zelf maar rentestanden bepalen.
Heel belangrijk in de dienstensector. Hoe eigenlijk?quote:Op maandag 25 juli 2011 12:10 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Met name die valutaspeculatie heeft ons veel goeds gebracht. Daarnaast ben ik ervan overtuigt dat wij belangrijk blijven in die "dienstensector". Dat is afhankelijk van kwaliteit en niet een gezamenlijke munt.
Ik vind je een tikkeltje naief eigenlijk.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:12 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Omdat je dan je eigen beleid kan bepalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |