quote:Dodental aanslagen Noorwegen naar 91
OSLO - Een schutter heeft vrijdag op het eilandje Utoya, in een meer ten noordwesten van de Noorse hoofdstad Oslo, zeker 84 mensen doodgeschoten. Bij een bomaansag in Oslo vielen nog eens zeven doden.
De slachtoffers op Utoya zijn overwegend tieners en jongeren in de leeftijd van 14 tot 25 jaar. De Noorse politie verhoogde zaterdag het dodental van 10 naar 84.
Een zegsman van de politie zei dat rekening wordt gehouden met het oplopen van het dodental. In het water rond Utoya zoekt de politie naar nog meer mogelijke slachtoffers.
De aanval op het jeugdkamp van de sociaaldemocratische partij op Utoya heeft ''een catastrofale omvang'', aldus politiechef Oystein Maeland. Hij vreesde dat het dodental nog iets hoger kan uitvallen om er ook ernstig gewonde slachtoffers zijn.
De Noorse koning Harald V heeft zaterdag de aanslagen ''een niet te vatten tragedie'' genoemd en zei dat het belangrijk is dat de mensen bij elkaar blijven en elkaar steunen.
Grote bom
De dader kwam aan het eind van de middag en anderhalf tot 2 uur nadat er in het centrum van Oslo een grote bom was ontploft, naar het jeugdkamp verkleed als politieagent. Hij zei de veiligheid te komen controleren en schoot vervolgens op de aanwezigen.
Er waren naar schatting 560 jongeren aanwezig op het kleine eilandje. De schutter is aangehouden. Het zou gaan om een 32-jarige Noor uit de hoofdstad Oslo met rechts-extremistische ideeën.
Autobom
Bij de aanslag met een autobom in de hoofdstad verloren zeven mensen het leven. Aangenomen wordt dat de schutter op Utoya ook verantwoordelijk is voor de aanslag in Oslo. Daar werd het kantoor van de sociaaldemocratische premier Jens Stoltenberg zwaar beschadigd, net als de ministeries van Financiën en van Olie. Het vreedzame Noorwegen werd diep geschokt door de aanslagen.
De premier dook enige tijd onder en militairen zetten straten af in Oslo uit vrees voor meer ontploffingen.
Internationale organisaties
Tal van commentatoren wijdden aanvankelijk uit over welke islamitische groepen hier verantwoordelijk voor konden zijn, maar Stoltenberg liet relatief snel weten dat hij niet dacht dat ''de aanslagen verband hielden met internationale terroristische organisaties, maar dat ze eerder het werk van een gek leken te zijn''.
Een vergelijk met andere landen zegt mij niet zoveel. Mij valt nog altijd het grote verschil op tussen wat het OM eist en wat de rechter uiteindelijk oplegt. (mijn laatste offtopic post)quote:Op zondag 24 juli 2011 21:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is echt onzin als je het afzet tegen soortgelijke landen. Laatst nog een interessante reportage over gezien met allerlei topadvocaten.
Maar wel offtopic dit.
Het word steeds zieker.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:25 schreef superworm het volgende:
Dit zijn hollowpoint-kogels trouwens:
[ afbeelding ]
Vanwege de vorm ontploffen ze inderdaad in heel veel stukjes bij impact. Naar verluidt dus ook nog met de topjes gedipt in pure nicotine.
Nee die stond midden op straat met woorden "Ik ben een bom".quote:Op zondag 24 juli 2011 21:24 schreef Mercer het volgende:
Is nou al duidelijk of die bom in een auto was geplaatst?
Ik ben bang van wel. Zijn aanslag is zeer succesvol geweest en zijn manuscript werkt drempelverlagend. Bovendien is de pakkans laag als je zijn aanwijzingen opvolgt.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:14 schreef Staal het volgende:
Er hangt gelukkig nog wel een profielschets aan de dader. Maar ik vraag me af of hij medestanders zal vinden dat vind ik er zo eng aan. Die intimiteit zoeken met de lezer.
Dat was meteen duidelijk. Die auto was compleet zwart gebakerdquote:Op zondag 24 juli 2011 21:24 schreef Mercer het volgende:
Sympathiek?quote:Op zondag 24 juli 2011 21:26 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb net die hele samenvatting gelezen. Hij komt intelligent en zelfs redelijk sympathiek over.
Samenvatting?quote:Op zondag 24 juli 2011 21:26 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb net die hele samenvatting gelezen. Hij komt intelligent en zelfs redelijk sympathiek over.
quote:Op zondag 24 juli 2011 21:24 schreef Mercer het volgende:
Hoe hij schrijft, zeg maar zonder naar het verschrikkelijke uiteindelijke doel te kijken. Hij komt over als iemand die prettig in de omgang zou zijn.quote:
Dat is die auto geweest? Stevig bakkie dan, ik zou verwachten dat er van zo'n auto bijna niets meer overblijft, maar dat is dus blijkbaar niet zo.quote:
Dat zal nooit gaan gebeuren uiteraard. Beveiliging rond die rechtszaak zal de max. van de max. zijnquote:Op zondag 24 juli 2011 21:30 schreef Leandra het volgende:
Ik realiseerde me net dat hij wellicht voor het ultieme martelaarschap wil gaan en zich daarom op het eiland overgegeven heeft, inmiddels bekend heeft en graag een openbare rechtzaak wil: zodat iemand hem voor de camera's live overhoop kan knallen.
Hij weet immers ook hoe de Noorse maximum straffen zijn, en dat je maar een Jack Ruby nodig hebt om dat voor elkaar te krijgen, en waarschijnlijk staat er een dozijn Ruby's klaar.
complottheorieën daarover buiten beschouwing gelaten
Het is een eng idee dat hij dat misschien ook is ook...quote:Op zondag 24 juli 2011 21:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoe hij schrijft, zeg maar zonder naar het verschrikkelijke uiteindelijke doel te kijken. Hij komt over als iemand die prettig in de omgang zou zijn.
quote:Op zondag 24 juli 2011 21:31 schreef sonnyspek het volgende:
is er geen enkele mogelijkheid om hem in een ander land te vervolgen? zodat hij langer vast zit? (niet toch?)
Ik denk dat Noorwegen dat heel goed zelf kan bepalen..quote:
Nonsens, dus dan gaan we jan en alleman maar ergens anders vervolgen als we de wetten in het desbetreffende land niet goed genoeg vinden. Lekkere boel.quote:
Dat is juist het akelige eraan. Hij gedraagt zich zo normaal dat je niet verwacht dat hij zo'n aanslag kan plegen. Dat maakt de aanslag ook zo succesvol.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoe hij schrijft, zeg maar zonder naar het verschrikkelijke uiteindelijke doel te kijken. Hij komt over als iemand die prettig in de omgang zou zijn.
hoezo vervolgen we dan eigenlijk in Den Haag wel mladic,karadzic?quote:Op zondag 24 juli 2011 21:33 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Nonsens, dus dan gaan we jan en alleman maar ergens anders vervolgen als we de wetten in het desbetreffende land niet goed genoeg vinden. Lekkere boel.
Tja, monsters bestaan nou eenmaal niet.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een eng idee dat hij dat misschien ook is ook...
Internationaal Tribunaal voor oorlogsmsdadigers. Wij hebben de eer gekregen om dat hier te mogen doen.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:35 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
hoezo vervolgen we dan eigenlijk in Den Haag wel mladic,karadzic?
heb je dan ook een tribunaal voor terroristen? (of worden terroristen in eigen land veroordeeld?)quote:Op zondag 24 juli 2011 21:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Internationaal Tribunaal voor oorlogsmsdadigers. Wij hebben de eer gekregen om dat hier te mogen doen.
Die samenvatting bevat vnl. tekst waarin hij heel menselijk overkomt, maar in het manuscript zelf komt je ook veel kille teksten tegen en vreemde en tegenstrijdige opmerkingen/gedachtes.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:35 schreef Isegrim het volgende:
Maar die samenvatting komt zeer weloverwogen & coherent over, terwijl ik her en der las over warrige teksten e.d., of wisselt dat? Voor mensen die al meer gelezen hebben...
Nou ik heb in dit topic [NOORWEGEN] Het levenswerk van Anders Breivik #2 ook een soort van samenvatting met commentaar gelezen van HuffTheTalbot en kan hem nu niet bepaald sympathiek noemen, wel erg intelligent maar dat staat sowieso al vast.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:26 schreef Isegrim het volgende:
Die wordt dan ook niet volgens de NL wet vervolgd.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:35 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
hoezo vervolgen we dan eigenlijk in Den Haag wel mladic,karadzic?
Nou, die auto iig niet. Ik vermoed dat de auto verspreid ligt over een flink gebied gezien de grootte van die ontploffing.quote:
Ik zag op het journaal ook een heel andere auto die compleet uitgebrand was. Deze lijkt alleen zwaar ingedeukt..quote:Op zondag 24 juli 2011 21:40 schreef tjoptjop het volgende:
Nou, die auto iig niet. Ik vermoed dat de auto verspreid ligt over een flink gebied gezien de grootte van die ontploffing.
Nee, die is er niet.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:37 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
heb je dan ook een tribunaal voor terroristen? (of worden terroristen in eigen land veroordeeld?)
srry als het een stomme vraag is
Thx, interessant.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou ik heb in dit topic [NOORWEGEN] Het levenswerk van Anders Breivik #2 ook een soort van samenvatting met commentaar gelezen van HuffTheTalbot en kan hem nu niet bepaald sympathiek noemen, wel erg intelligent maar dat staat sowieso al vast.
Volgens mij zijn ze er internationaal ook niet over uit wat een terrorist is. Wat voor het ene land een terrorist is, is voor een ander land een vrijheidsstrijder.quote:
Hoe zie je dat voor je? Iemand terrorist noemen voordat hij berecht is?quote:Op zondag 24 juli 2011 21:37 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
heb je dan ook een tribunaal voor terroristen? (of worden terroristen in eigen land veroordeeld?)
srry als het een stomme vraag is
Dat is het begin. In het word-file begint dat op pagina 1108..quote:To the jury and/or members of the court; I am standing here today as a Justiciar Knight Commander of the PCCTS, Knights Templar, a pan-European organisation which is a part of the patriotic National Resistance Movements in all Western European countries. I represent the highest national military and political authority considering the fact that we are the only military force in this country that represents the free patriotic people, as we are not on the pay roll of the category A and B traitors that you refer to as your superiors. When I speak, I speak on behalf of millions of Europeans who does not want to see their culture and territorial rights taken from them, who does not want to live under current or future dhimmitude and who does not accept that their own leaders are selling them against their will to Islamic slavery.
Dat wordt me een poppenkast morgen.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:56 schreef EggsTC het volgende:
De speech die hij gaat houden staat ook in dat manifest, opening speech op court.
[..]
Dat is het begin. In het word-file begint dat op pagina 1108..
Morgen is toch alleen de voorgeleiding? Neem aan dat het uiteindelijke proces nog wel even op zich laat wachten...quote:
Het is toch een besloten zitting?quote:
Ja. En nee.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:58 schreef Boze_Appel het volgende:
Is er al bekend of het erger uitgezonden gaat worden?
Je zal wel moeten in een normale democratische rechtsstaat.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:01 schreef tjoptjop het volgende:
Tja, het lijkt me dat je die gast niet niet méér podium wilt geven.
Dat is aan de rechter.quote:
Lijkt me ook niet, anders koop ik morgen nog die banden.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:03 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dit is echt sowieso niet de auto waar die bom in zat.
Nou ja, podium heeft hij toch al, moet je kijken wat hier gebeurt met het bespreken van en quoten uit zijn manifest.. Dat heeft hij heel slim bedacht.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:01 schreef tjoptjop het volgende:
De bomaanslag was de bliksemafleider van wat hij echt van plan was: Het vermoorden van die mensen op dat eiland. Feint in the East, Attack in the West.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:07 schreef SplashO het volgende:
Ligt het trouwens aan mij, of valt het uiteindelijke aantal slachtoffers van de explosie wel erg mee. Ik neem aan dat hij met die voorbereidingen op meer gehoopt had.
Dat valt heel erg mee. Er waren maar heel weinig mensen rondom en in die gebouwen blijkbaar.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:07 schreef SplashO het volgende:
Ligt het trouwens aan mij, of valt het uiteindelijke aantal slachtoffers van de explosie wel erg mee. Ik neem aan dat hij met die voorbereidingen op meer gehoopt had.
Die gast, echt ongelooflijk.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Feint in the East, Attack in the West.
Dat schrijft hij.
Dank, heb ik gemist!quote:Op zondag 24 juli 2011 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
De bomaanslag was de bliksemafleider van wat hij echt van plan was: Het vermoorden van die mensen op dat eiland. Feint in the East, Attack in the West.
Dat schrijft hij.
Je kan er niet echt omheen ofzo, is gewoon true wat daar staat.quote:The following statement was written by Karl Popper, a philosopher at the London School of Economics:
“If we extend unlimited tolerance even to those who are intolerant, if we are not prepared to defend a tolerant society against the onslaught of the intolerant, then the tolerant will be destroyed, and tolerance with them.
We should therefore claim, in the name of tolerance, the right not to tolerate the intolerant.”
Wat wil hij dan bereiken met die nicotine?quote:Op zondag 24 juli 2011 22:02 schreef MouzurX het volgende:
Maar hij heeft dumdumkogels gebruikt én nicotine erbij? daaamn.
Enorm veel letterlijk copy-paste werk in dat manifest ja.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:11 schreef EggsTC het volgende:
Ik moet hem wel meegeven dat hij met erg scherpe quotes komt, zoals;
[..]
Je kan er niet echt omheen ofzo, is gewoon true wat daar staat.
Uit naam van tolerance 91 kinderen afschieten vind ik dan toch weer krom. Ik vind het hetzelfde soort redeneringen alsquote:Op zondag 24 juli 2011 22:11 schreef EggsTC het volgende:
Ik moet hem wel meegeven dat hij met erg scherpe quotes komt, zoals;
[..]
Je kan er niet echt omheen ofzo, is gewoon true wat daar staat.
Vind dat ook wel meevallen ja, denk omdat er ook daar vakantie zal zijn. Maar op deze dag kwam dat jeugdkamp op dat eiland, die combinatie daar is bewust voor gekozen.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:07 schreef SplashO het volgende:
Dit is wel waar wat je zegt.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Uit naam van tolerance 91 kinderen afschieten vind ik dan toch weer krom. Ik vind het hetzelfde soort redeneringen als
"We had to destroy the village to save it'
"We bombarderen Tripoli om de Libische burgers veiligheid te brengen"
etc, etc.
Nicotine is zwaar giftig, als je slechts een verwonding hebt met zo een kogel, maar de nicotine komt in je lichaam ga je alsnog dood. In de 17 eeuw gebruikte men ook wel messen gedipt in nicotine voor politiek moorden. Een sneetje is voldoende danquote:Op zondag 24 juli 2011 22:11 schreef Light het volgende:
[..]
Wat wil hij dan bereiken met die nicotine?
Was jij geen kok?quote:Op zondag 24 juli 2011 22:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nicotine is zwaar giftig, als je slechts een verwonding hebt met zo een kogel, maar de nicotine komt in je lichaam ga je alsnog dood
Lol, dat dacht ik altijd...maar off topic!quote:
Ik dacht altijd dat jij een gepensioneerde, knorrige scheepskok was die met zijn vriend ergens in de Eiffel was gaan wonen. Klopt dat dan niet?quote:
En een x aantal gewonden. Het catastrofeteam van Ullevål sykehus bestaat momenteel uit ca 300 personen, tegen normaal 13. Voorlopig nog genoeg te doen dus. Een aantal van de gewonden zal in ieder geval permanent doof en of blind blijven is bekend, verder zijn ze nog spaarzaam met details.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:09 schreef Light het volgende:
[..]
7 doden in Oslo valt mee, gezien de schade.
Ah, alsof dumdumkogels nog niet genoeg zijn, maak je die dingen ook nog giftig.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nicotine is zwaar giftig, als je slechts een verwonding hebt met zo een kogel, maar de nicotine komt in je lichaam ga je alsnog dood. In de 17 eeuw gebruikte men ook wel messen gedipt in nicotine voor politiek moorden. Een sneetje is voldoende dan
Absoluut wel. Zijn gedachtegoed moet bekend zijn en niet obscuur blijven.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:01 schreef tjoptjop het volgende:
Dat is toch gewoon een soort TBS wat daarmee wordt bedoelt? Na de 21 jaar wordt hij om de X jaar beoordeelt of hij geen gevaar meer is voor de samenleving.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:18 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Wat betreft de mogelijke straf: 21 jaar is maximaal in Noorwegen. In uitzonderlijke gevallen kunnen rechters deze straf met 5 jaar per keer verlengen.
Neequote:Op zondag 24 juli 2011 22:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat jij een gepensioneerde, knorrige scheepskok was die met zijn vriend ergens in de Eiffel was gaan wonen. Klopt dat dan niet?
Gaat dat om de gewonden van de explosie of van de schietpartij? Ik heb gehoord dat er 97 gewonden zijn, maar 'k weet niet of dat van alleen de schietpartij of ook de explosie is.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
En een x aantal gewonden. Het catastrofeteam van Ullevål sykehus bestaat momenteel uit ca 300 personen, tegen normaal 13. Voorlopig nog genoeg te doen dus. Een aantal van de gewonden zal in ieder geval permanent doof en of blind blijven is bekend, verder zijn ze nog spaarzaam met details.
Klopt.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:19 schreef ETA het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een soort TBS wat daarmee wordt bedoelt? Na de 21 jaar wordt hij om de X jaar beoordeelt of hij geen gevaar meer is voor de samenleving.
Daar komt het op neer.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:19 schreef ETA het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een soort TBS wat daarmee wordt bedoelt? Na de 21 jaar wordt hij om de X jaar beoordeelt of hij geen gevaar meer is voor de samenleving.
Dat maakt de quotes niet minder sterk.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Enorm veel letterlijk copy-paste werk in dat manifest ja.
Alsof zulke mensen dom zijn..quote:Op zondag 24 juli 2011 21:26 schreef Isegrim het volgende:
Sowieso wel als torrent.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Is dat epistel nog ergens te downloaden?
Een eigen partij geloof ik?quote:Op zondag 24 juli 2011 22:28 schreef SplashO het volgende:
Is er ergens te vinden wat zijn originele doel was zonder zijn financiële tegenslagen?
Als hij inderdaad die 3 miljoen bij elkaar had gekregen en alle tijd had gehad, wat had hij dan gedaan?
Een breed Europees platform opgezet, waarin neo-conservatieven met elkaar van gedachten konden wisselen over de beste strategie voor een zekere en welvarende Europese toekomst met behoud van de oorspronkelijke nationale identiteiten.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:28 schreef SplashO het volgende:
Is er ergens te vinden wat zijn originele doel was zonder zijn financiële tegenslagen?
Als hij inderdaad die 3 miljoen bij elkaar had gekregen en alle tijd had gehad, wat had hij dan gedaan?
Hij zou dat geld hebben uitgegeven aan drank en hoeren.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:28 schreef SplashO het volgende:
quote:Op zondag 24 juli 2011 21:26 schreef Isegrim het volgende:
Je kunt ook sympathiek zijn en een steekje los hebben.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:31 schreef nokwanda het volgende:
[..]Dat zegt misschien iets over de lezer.
Men kan ook sympathieke zaken quoten en die vervuilen met slechtheid.
Wat ben je als je dat sympathiek lijkt?
Hou er rekening mee dat hij het zelf geschreven heeft he. Natuurlijk lijkt hij dan sympathiek.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:31 schreef nokwanda het volgende:
Dat is anders. Dan ben je prettig gestoord.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt ook sympathiek zijn en een steekje los hebben.
Ja, maar jij leest het stuk met in je gedachten je afschuw van de daden.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:34 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat is anders. Dan ben je prettig gestoord.
In dit geval blijkt wel dat de man intelligent is en blijkbaar veel heeft gelezen, gezien zijn quotes van filosofen. Dat wil echter niet zeggen dat zijn uitleg of idee van deze quotes zuiver is, gezien zijn daden.
Ik zie daar niets sympathieks in, eigenlijk.
Maar goed.... ik vind alle xenofobie dan ook eng en slecht.
Ik denk dat je ook sympathiek kunt zijn en op een bijzondere onprettige wijze gestoord. Het is namelijk helemaal niet zo dat het een het andere uitsluit.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:34 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat is anders. Dan ben je prettig gestoord.
In dit geval blijkt wel dat de man intelligent is en blijkbaar veel heeft gelezen, gezien zijn quotes van filosofen. Dat wil echter niet zeggen dat zijn uitleg of idee van deze quotes zuiver is, gezien zijn daden.
Ik zie daar niets sympathieks in, eigenlijk.
Maar goed.... ik vind alle xenofobie dan ook eng en slecht.
En daar gaat het fout, je kan niet vast blijven houden aan soevereiniteit (want daar gaat het uiteindelijk allemaal om) én tegelijkertijd als één Europa een (economische) wereldmacht spelen.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een breed Europees platform opgezet, waarin neo-conservatieven met elkaar van gedachten konden wisselen over de beste strategie voor een zekere en welvarende Europese toekomst met behoud van de oorspronkelijke nationale identiteiten.
Nja, hij aimde eerst hoog. Toen dat niet lukte, ging hij over op plan B, waar hij dus al langer rekening mee had gehouden.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:35 schreef SplashO het volgende:
Maar hij had geen grotere aanvalsplannen dus als hij al het geld had gehad. Betekend dit dat zijn financiële tegenvallers hem misschien een soort van wanhopig hebben gemaakt (in het nauw hebben gedreven)
Als het nu vorige week was, en jij ging in Oslo een biertje drinken en was toevallig met hem aan de praat geraakt, kan het goed zijn dat jouw indruk was met een prettige, belezen en interessante man van doen te hebben.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja, maar jij leest het stuk met in je gedachten je afschuw van de daden.
Je zult wel moeten. Op nationaal niveau kun je geen vuist meer maken tegen de Europese krachten. Dus als tegenstander zul je eerst in Europa een vuist moeten maken, om vervolgens weer afstand van elkaar te nemen. Dat kan gewoon in onderlinge overeenstemming.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En daar gaat het fout, je kan niet vast blijven houden aan soevereiniteit (want daar gaat het uiteindelijk allemaal om) én tegelijkertijd als één Europa een (economische) wereldmacht spelen.
Maar goed, het feit dat zelfs moordende conservatieve psycho's al nadenken over Europese bewegingen geeft wel aan dat de Europese eenwording niet te stoppen is.
Maar evengoed met de afschuw van de xenofobie en haat tegen moslims. Ik heb daar helemaal niets mee. Vandaar mijn uitspraak eerder.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja, maar jij leest het stuk met in je gedachten je afschuw van de daden.
Goede post.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als het nu vorige week was, en jij ging in Oslo een biertje drinken en was toevallig met hem aan de praat geraakt, kan het goed zijn dat jouw indruk was met een prettige, belezen en interessante man van doen te hebben.
Alleen in stripverhalen en in de complete Amerikaanse cultuur zijn de 'bad guys' ook altijd lelijk, a-sociaal, dom en gemeen. In het echt niet.
Hij heeft alleen geen haat tegen moslims, daar ga je de fout al in. Dit gaat om een heel ander probleem, namelijk zijn wantrouwen m.b.t. links-geörienteerde groepen. Hij is van mening dat deze ervoor zorgen dat "onze" cultuur zal ondersneeuwen. En ik ben het daar wel mee eens. Het is bijna not-done om van je land te houden, behalve tijdens het WK.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:38 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Maar evengoed met de afschuw van de xenofobie en haat tegen moslims. Ik heb daar helemaal niets mee. Vandaar mijn uitspraak eerder.
Gedachtegoed is een ding, overgaan tot praktische voorbereidingen en vervolgens misdaden een tweede. Volgens mij hebben veiligheidsdiensten bar weinig aan alle praktische zaken die ze uit z'n manifest kunnen halen. Tenzij ze bereid zijn alle vormen van privacy overboord te gooien.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Absoluut wel. Zijn gedachtegoed moet bekend zijn en niet obscuur blijven.
Als je een bom wil maken, hoef je niet zo heel lang te googlen, lijkt me. Denk niet dat mensen hoeven te doen alsof dit een wetenschappelijke doorbraak voor terroristen is. Ze zijn nu een kwartier googlen minder kwijt. Grootste obstakel is nog steeds de daadwerkelijke uitvoering. Boer worden, kunstmest bestellen, onopgemerkt blijven, etc.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:42 schreef waht het volgende:
[..]
Gedachtegoed is een ding, overgaan tot praktische voorbereidingen en vervolgens misdaden een tweede. Volgens mij hebben veiligheidsdiensten bar weinig aan alle praktische zaken die ze uit z'n manifest kunnen halen. Tenzij ze bereid zijn alle vormen van privacy overboord te gooien.
Hij heeft een ENORME haat jegens moslims. Volgens hem moet Europa ook moslim-vrij zijn, in case you didn't notice.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Hij heeft alleen geen haat tegen moslims, daar ga je de fout al in. Dit gaat om een heel ander probleem, namelijk zijn wantrouwen m.b.t. links-geörienteerde groepen. Hij is van mening dat deze ervoor zorgen dat "onze" cultuur zal ondersneeuwen. En ik ben het daar wel mee eens. Het is bijna not-done om van je land te houden, behalve tijdens het WK.
De economische banden zijn ondertussen zó sterk dat dat afstand nemen niet kan zonder grote schade aan je eigen economie toe te brengen.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Je zult wel moeten. Op nationaal niveau kun je geen vuist meer maken tegen de Europese krachten. Dus als tegenstander zul je eerst in Europa een vuist moeten maken, om vervolgens weer afstand van elkaar te nemen. Dat kan gewoon in onderlinge overeenstemming.
Ik hou wel van de multiculturaliteit van mijn land. Ik heb geen probleem met het mengen van gewoontes en daar de leuke dingen van in zien. Ik ondervind er geen moeilijkheden van, alleen maar goede dingen.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Hij heeft alleen geen haat tegen moslims, daar ga je de fout al in. Dit gaat om een heel ander probleem, namelijk zijn wantrouwen m.b.t. links-geörienteerde groepen. Hij is van mening dat deze ervoor zorgen dat "onze" cultuur zal ondersneeuwen. En ik ben het daar wel mee eens. Het is bijna not-done om van je land te houden, behalve tijdens het WK.
En je haalt economisch en cultuur weer door elkaar.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De economische banden zijn ondertussen zó sterk dat dat afstand nemen niet kan zonder grote schade aan je eigen economie toe te brengen.
En dat is een goede zaak, willen we als rijke landen een vuist kunnen maken tegen de opkomende economieën.
Dat is het makkelijke ja, en zelfs daarvoor had Anders maatregelen genomen om niet gesnapt te worden. Vervolgens zo'n bom maken vergt wat meer dan alleen google.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:43 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als je een bom wil maken, hoef je niet zo heel lang te googlen, lijkt me. Denk niet dat mensen hoeven te doen alsof dit een wetenschappelijke doorbraak voor terroristen is. Ze zijn nu een kwartier googlen minder kwijt.
Onzin, hij wil niet dat zijn land vervuild wordt. Hij geeft de moslims gewoon een plek in hun eigen land. Het gaat hier niet direct om haat tegen een ras, maar om trots van zijn eigen afkomstquote:Op zondag 24 juli 2011 22:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij heeft een ENORME haat jegens moslims. Volgens hem moet Europa ook moslim-vrij zijn, in case you didn't notice.
Nou in feite niet helemaal, hij wilt moslims gewoon niet in europa hebben.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij heeft een ENORME haat jegens moslims. Volgens hem moet Europa ook moslim-vrij zijn, in case you didn't notice.
En dat is dus tegen de islam gericht, die onderdelen van de Noorse cultuur zou vernietigen volgens hem. Losstaand van de vraag of dit daadwerkelijk gebeurt of niet, is zijn logica niet het probleem.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De enige andere optie is om geen moslim te zijn, maar verplicht te converteren naar het Christendom. Staat allemaal in het stukkie tekst.
Hij heeft niet per definitie een hekel aan Moslims, zolang ze maar in Moslim-landen hun geloof belijden. Stond nog ergens een letterlijke quote waarin hij zei niet tegen Moslims te zijn.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De enige andere optie is om geen moslim te zijn, maar verplicht te converteren naar het Christendom. Staat allemaal in het stukkie tekst.
Op dit punt wellicht niet, op essentiële andere punten wel.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:46 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
En dat is dus tegen de islam gericht, die onderdelen van de Noorse cultuur zou vernietigen volgens hem. Losstaand van de vraag of dit daadwerkelijk gebeurt of niet, is zijn logica niet het probleem.
Moslims zijn geen ras, dus ik begrijp niet waarom je dat erbij betrekt. Hij wilt geen enkele moslim in Europa - het is of deportatie of bekeren naar het Christendom. Als je dat niet als moslimhaat wilt opvatten, wat dan wel.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:46 schreef SplashO het volgende:
[..]
Onzin, hij wil niet dat zijn land vervuild wordt. Hij geeft de moslims gewoon een plek in hun eigen land. Het gaat hier niet direct om haat tegen een ras, maar om trots van zijn eigen afkomst
Als (overdreven) liefde voor zijn eigen cultuur.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moslims zijn geen ras, dus ik begrijp niet waarom je dat erbij betrekt. Hij wilt geen enkele moslim in Europa - het is of deportatie of bekeren naar het Christendom. Als je dat niet als moslimhaat wilt opvatten, wat dan wel.
En hij wilt moslims in Europa hebben, omdat? Precies. Hele onderbouwingen van die statement over mogelijke overname van Europa door moslims, hoe de criminaliteit verminderd kan worden door de volledige deportatie etc.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:46 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nou in feite niet helemaal, hij wilt moslims gewoon niet in europa hebben.
Alle moslims in hun landen en alle christenen in andere landen is zijn gedachte vind ik.
Huh, beetje vreemd verhaal. Moslims zijn geen ras of zo.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:46 schreef SplashO het volgende:
[..]
Onzin, hij wil niet dat zijn land vervuild wordt. Hij geeft de moslims gewoon een plek in hun eigen land. Het gaat hier niet direct om haat tegen een ras, maar om trots van zijn eigen afkomst
Daar kan je hem dan ook geen ongelijk in geven.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:46 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
En dat is dus tegen de islam gericht, die onderdelen van de Noorse cultuur zou vernietigen volgens hem. Losstaand van de vraag of dit daadwerkelijk gebeurt of niet, is zijn logica niet het probleem.
En haat voor een andere cultuur, religie en daarmee per definitie ook die mensen, vandaar ook de inleiding - die feitelijk begint als grondslag voor zijn redenering (hierbij haalt hij meerdere malen de conflicten aan tussen moslims en christenen). Ze zijn één van de vijanden.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als (overdreven) liefde voor zijn eigen cultuur.
Dat kan prima, jij zal het er alleen niet mee eens zijn.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:49 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Daar kan je hem dan ook geen ongelijk in geven.
Het is met name het willen bewaren van de identiteit van Noorwegen. Omdat het toevallig de moslims zijn die hij als grootste bedreiging voor die identiteit ziet wil hij hen assimileren (= anders dan integreren). Het is geen haat tegen de islam an sich. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Wilders, die wel veel fulmineert tegen de islam an sich, zoals de inhoud van de Koran en dit zelfs over de landsgrenzen tilt.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moslims zijn geen ras, dus ik begrijp niet waarom je dat erbij betrekt. Hij wilt geen enkele moslim in Europa - het is of deportatie of bekeren naar het Christendom. Als je dat niet als moslimhaat wilt opvatten, wat dan wel.
Ik vind dat geen liefde voor je eigen cultuur. Maar meer haat naar anderen toe.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als (overdreven) liefde voor zijn eigen cultuur.
Omdat het haaks op zijn levenswijze/visie staat. En de reden waarom hij los is gegaan, is omdat hij voelt dat het via de democratische weg niet meer te redden is. De motivatie is niet zo moeilijk te volgen, maar het probleem oplossen is lastiger. Ik bedoel, je kunt niet zeggen dat er geen conflicten bestaan tussen de islam en de westerse cultuur. Maarja, je kunt het óf negeren óf zo losgaan volgens hem. Of je moet geloven dat het op democratische wijze opgelost kan worden. Daar is hij echt van weggelopen vanwege demonisering van partijen zoals de PVV.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En haat voor een andere cultuur, vandaar ook de inleiding - die feitelijk begint als grondslag voor zijn redenering (hierbij haalt hij meerdere malen de conflicten aan tussen moslims en christenen). Ze zijn één van de vijanden.
Alles kan ja, maar het is wel een feit wat hij daar zegt.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:50 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat kan prima, jij zal het er alleen niet mee eens zijn.
Mag je vinden. Het is alleen niet zo.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dat geen liefde voor je eigen cultuur. Maar meer haat naar anderen toe.
Nee, hij deelt slechts jouw mening, dat maakt het geen feit.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:53 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Alles kan ja, maar het is wel een feit wat hij daar zegt.
Sneu, aangezien niemand weet wat die 'eigen identiteit' is....quote:Op zondag 24 juli 2011 22:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is met name het willen bewaren van de identiteit van Noorwegen. Omdat het toevallig de moslims zijn die hij als grootste bedreiging voor die identiteit ziet wil hij hen assimileren (= anders dan integreren). Het is geen haat tegen de islam an sich. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Wilders, die wel veel fulmineert tegen de islam an sich, zoals de inhoud van de Koran en dit zelfs over de landsgrenzen tilt.
Het is toch niet precies hetzelde koekje.
Wilders spreekt zich eigenlijk ook zelden uit tegenover andere immigranten. Wilders is echt anti-islam. Deze man is het voornamelijk om het behoud van de eigen identiteit te doen.
Ben je ooit in Noorwegen geweest? Ik daag je uit om een plek te vinden waar je in een straal van 1km geen wapperende Noorse vlag of wimpel ziet.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n dooddoener. Alsof wij westerlingen geen identiteit hebben.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Sneu, aangezien niemand weet wat die 'eigen identiteit' is....
Onzin.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is met name het willen bewaren van de identiteit van Noorwegen. Omdat het toevallig de moslims zijn die hij als grootste bedreiging voor die identiteit ziet wil hij hen assimileren (= anders dan integreren). Het is geen haat tegen de islam an sich. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Wilders, die wel veel fulmineert tegen de islam an sich, zoals de inhoud van de Koran en dit zelfs over de landsgrenzen tilt.
Het is toch niet precies hetzelde koekje.
Wilders spreekt zich eigenlijk ook zelden uit tegenover andere immigranten. Wilders is echt anti-islam. Deze man is het voornamelijk om het behoud van de eigen identiteit te doen.
quote:.13 Founding principles of the Order/Tribunal
The purpose of the order/tribunal, PCCTS, is to consolidate Europeans and create and develop a significant armed defensive force through “open source warfare”, by marketing the developed decentralised platform with self-organising features. This will be achieved by our continued efforts to call and request that all Europeans accept the duties which are expected from each and every free, patriotic individual. All free Europeans have a right and a duty to become “Justiciar Knights” for the order/tribunal with the purpose of:
• Oppose all hate-ideologies; communism (anti-individualistic), cultural Marxism/multiculturalism (anti-European), Islam (anti-kafr) and national socialism (anti-Jewish).
Klopt, maar links staat wel toe dat er steeds meer culturen bij elkaar komenquote:Op zondag 24 juli 2011 22:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ben je ooit in Noorwegen geweest? Ik daag je uit om een plek te vinden waar je in een straal van 1km geen wapperende Noorse vlag of wimpel ziet.
Links zijn heeft weinig te maken met het al dan niet uiten van nationale trots.
Ben je ooit in Nederland geweest?quote:Op zondag 24 juli 2011 22:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ben je ooit in Noorwegen geweest? Ik daag je uit om een plek te vinden waar je in een straal van 1km geen wapperende Noorse vlag of wimpel ziet.
Links zijn heeft weinig te maken met het al dan niet uiten van nationale trots.
Ze lijken allemaal ook zo op elkaarquote:Op zondag 24 juli 2011 22:55 schreef sp3c het volgende:
deze discussie moet juist in dat andere topic jongons!
Klopt, en als je deze gezien zou hebben zou je er waarschijnlijk ook zo tegen aan kijken. Als je gezond verstand hebt.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:53 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Nee, hij deelt slechts jouw mening, dat maakt het geen feit.
Ja. Wat is je punt? Het gaat over Noorwegen hier.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ben je ooit in Nederland geweest?
Dat gezever over de nationale identiteit is idd een dooddoener...quote:Op zondag 24 juli 2011 22:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n dooddoener. Alsof wij westerlingen geen identiteit hebben.![]()
![]()
Gezever over religieuze identiteit dan ook. Alle moslims moeten alle kenmerken verbergen.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat gezever over de nationale identiteit is idd een dooddoener...
Want westerlingen kunnen hun identiteit nu niet uitdragen.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:57 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Gezever over religieuze identiteit dan ook. Alle moslims moeten alle kenmerken verbergen.
Krijgt hij toch zijn zin. Door zijn daad is er weer meer draagkracht onder het volk voor rechts-conservatisme zoals de doodstraf. Well played Anders, well played.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:56 schreef MangoTree het volgende:
van nos.nl
Discussie over doodstraf
In Noorwegen woedt een discussie over de maximumstraf van 21 jaar die in het land geldt. Veel mensen zijn er kwaad over dat Anders Breivik, als hij de zwaarste straf krijgt, op zijn 53ste weer op vrije voeten kan zijn. Tientallen Facebookpagina's waarop de doodstraf wordt geëist, kregen in korte tijd duizenden leden. Op andere websites wordt gepleit voor een levenslange gevangenisstraf voor Breivik. In 1948 is voor het laatst iemand in Noorwegen geëxecuteerd. In 1979 is de doodstraf officieel afgeschaft. Na de maximumstraf van 21 jaar kan nog wel een soort tbs worden opgelegd.
Begrijp ik goed dat je je mening dus volledig gebaseerd hebt op dat filmpje?quote:Op zondag 24 juli 2011 22:55 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Klopt, en als je deze gezien zou hebben zou je er waarschijnlijk ook zo tegen aan kijken. Als je gezond verstand hebt.
Op mijn school was het hebben van een vlag verboden. En dat hoor ik van veel scholen hoor. Kwam aantal jaar geleden ookv aak in het nieuws.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Want westerlingen kunnen hun identiteit nu niet uitdragen.
Dat is ook een aparte discussie, maar er zijn natuurlijk wel grote gemene delers. Om gewoon helemaal te ontkennen dat er zoiets als een nationale identiteit bestaat vind ik extreem cultuurrelativisme en grote onzin. Want die is er wel degelijk.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Sneu, aangezien niemand weet wat die 'eigen identiteit' is....
Waarom? Vrijheid blijheid wmb. Ik kots op religie in het algemeen maar als mensen een lap stof om hun kop willen wikkelen houd ik ze niet tegen.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:57 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Gezever over religieuze identiteit dan ook. Alle moslims moeten alle kenmerken verbergen.
achossie...en nu?quote:Op zondag 24 juli 2011 22:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Op mijn school was het hebben van een vlag verboden.
Serieus, wat kan ons een identiteit schelen. Het enige relevante van die identiteit moet zijn dat wij alle rijkdom en macht ter aarde hebben en willen houden. Kleingeestig geneuzel doet niet ter zake.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n dooddoener. Alsof wij westerlingen geen identiteit hebben.![]()
![]()
Lachwekkend inderdaad. Wij beïnvloeden direct en indirect elke verdomde beschaving op deze aarde. En hoor ze huilen over onze "bedreigde" identiteit.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Want westerlingen kunnen hun identiteit nu niet uitdragen.
Het is idd niets nieuws. Maar gelukkig komt er toch nog wel het een en ander bij kijken om zo'n zware bom te maken. Het is niet zo dat je met wat kunstmest en diesel al halverwege bent.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:43 schreef SuperHarregarre het volgende:
Als je een bom wil maken, hoef je niet zo heel lang te googlen, lijkt me. Denk niet dat mensen hoeven te doen alsof dit een wetenschappelijke doorbraak voor terroristen is. Ze zijn nu een kwartier googlen minder kwijt. Grootste obstakel is nog steeds de daadwerkelijke uitvoering. Boer worden, kunstmest bestellen, onopgemerkt blijven, etc.
Nee hoor, ik haal m'n mening uit wel meerdere dingen die ik zie om me heen. Maar dit filmpje heeft er wel aan bijgedragen ja. Als zelfs ex-moslims eruit stappen omdat het in-humaan is wat er gebeurt ben je toch wel erg slecht bezig met je religie. Zeker als die mensen geindoctrineerd zijn vanaf hun geboorte. Geldt overigens voor elk geloof hoor, alleen islam leeft over het algemeen wat verder terug de tijd in dan de andere religies.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:59 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Begrijp ik goed dat je je mening dus volledig gebaseerd hebt op dat filmpje?
Om te ontkennen dat zoiets abstracts als een nationale identiteit constant aan verandering onderhevig is en dat dat echt niet stopt als je welke bevolkingsgroep dan ook weert vind ik dan weer extreem kortzichtig.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is ook een aparte discussie, maar er zijn natuurlijk wel grote gemene delers. Om gewoon helemaal te ontkennen dat er zoiets als een nationale identiteit bestaat vind ik extreem cultuurrelativisme en grote onzin. Want die is er wel degelijk.
Nee, precies, daarom is ophef over verspreiding van het manifest overdreven.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:01 schreef eight het volgende:
[..]
Het is idd niets nieuws. Maar gelukkig komt er toch nog wel het een en ander bij kijken om zo'n zware bom te maken. Het is niet zo dat je met wat kunstmest en diesel al halverwege bent.
Is het dragen van een vlag naar school jouw of de Nederlandse identiteit?quote:Op zondag 24 juli 2011 22:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Op mijn school was het hebben van een vlag verboden. En dat hoor ik van veel scholen hoor. Kwam aantal jaar geleden ookv aak in het nieuws.
soms wel.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:00 schreef Caland het volgende:
Want hogere straffen verminderen de criminaliteit![]()
Volgens Marokkaanse jongens wel die met grote rode vlaggen op de rug liepen. Nederlanders mochten dat echt niet doen hoor. Hup Nederland.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:02 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Is het dragen van een vlag naar school jouw of de Nederlandse identiteit?
Volgens mij is het juist Nederlands om niet te pas en onpas de vlag te gebruiken.
Awww zielepiet. Mocht je geen vlag dragen, is DAT nou de ware Westerse identiteit. Ik had wel wat spannenders verwacht. Kom nou zeg.. de Westerse identiteit is over de hele globe verspreid - de Westerse cultuur is aanwezig in elk land ter wereld. En dan ga je klagen over een vlaggetje.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Op mijn school was het hebben van een vlag verboden. En dat hoor ik van veel scholen hoor. Kwam aantal jaar geleden ookv aak in het nieuws.
Had ik al gezegd dat het Westen de Islamitische wereld al decennia keer op keer vernederd middels militaire middelen, telkens in ons voordeel? En dan moeten WIJ bang zijn voor de invloed van de moslims?quote:
Globaal gekut is heel anders dan wat er op straat gebeurt. Liever vandaag dan morgen onze legers daar weg.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:03 schreef waht het volgende:
[..]
Had ik al gezegd dat het Westen de Islamitische wereld al decennia keer op keer vernederd middels militaire middelen, telkens in ons voordeel? En dan moeten WIJ bang zijn voor de invloed van de moslims?
Niet als we praten over de islamisering van Europa die niet vergelijkbaar is met de verwestering van de Islamitische wereld. Wij zijn de 'cultuuroorlog' aan het winnen, al jaren.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Globaal gekut is heel anders dan wat er op straat gebeurt.
Dus de Nederlandse identiteit is hang Marokkanen copycatten?quote:Op zondag 24 juli 2011 23:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Volgens Marokkaanse jongens wel die met grote rode vlaggen op de rug liepen. Nederlanders mochten dat echt niet doen hoor. Hup Nederland.
Hmm. Ja. Er is natuurlijk ook wel zoiets als een constante factor. Als ik bijvoorbeeld scheepsverslagen van Tromp lees valt het me op hoe Nederlands men toen was in hun manier van denken en redeneren.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Om te ontkennen dat zoiets abstracts als een nationale identiteit constant aan verandering onderhevig is en dat dat echt niet stopt als je welke bevolkingsgroep dan ook weert vind ik dan weer extreem kortzichtig.
Toch is dat precies wat de Anders wil proberen.
Ja het is zo vreselijk op straat tegenwoordigquote:Op zondag 24 juli 2011 23:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Globaal gekut is heel anders dan wat er op straat gebeurt. Liever vandaag dan morgen onze legers daar weg.
Daar ben ik het niet mee eens. Het ergste van het manifest is nl. niet het hoofdstuk over het maken van een bom, maar meer zijn gedachtengoed in het geheel en de exacte beschrijvingen over hoe je een aanslag moet voorbereiden (mentaal,fysiek,logistiek,materialen etc)quote:Op zondag 24 juli 2011 23:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
Nee, precies, daarom is ophef over verspreiding van het manifest overdreven.
Niet bij jou in Schubbekutteveen misschien.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:05 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ja het is zo vreselijk op straat tegenwoordig
quote:Op zondag 24 juli 2011 23:05 schreef waht het volgende:
[..]
Niet als we praten over de islamisering van Europa die niet vergelijkbaar is met de verwestering van de Islamitische wereld. Wij zijn de 'cultuuroorlog' aan het winnen, al jaren.
Twee keer wel de spijker op z'n kop. Al moet je je afvragen of dat dan wel weer zo goed en of gunstig is.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:03 schreef waht het volgende:
[..]
Had ik al gezegd dat het Westen de Islamitische wereld al decennia keer op keer vernederd middels militaire middelen, telkens in ons voordeel? En dan moeten WIJ bang zijn voor de invloed van de moslims?
Ik woon in Rotterdam.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Niet bij jou in Schubbekutteveen misschien.
Leuk dat je dat zegt, maar de praktijk is dus anders. De rest van de wereld heeft meer te vrezen van het Westen en haar identiteit, dan andersom. Er is sprake van een verregaande globalisering, de wereld wordt kleiner. Je kan achterblijven door te blijven denken in natie-staten en daaraan gekoppelde culturen, of je kan je visie verbreden en verrijken. Combinaties van culturen brengen de mooiste dingen voort, dat kost tijd uiteraard - en moeite.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Globaal gekut is heel anders dan wat er op straat gebeurt. Liever vandaag dan morgen onze legers daar weg.
We zullen zien (zei de zenmeester).quote:Op zondag 24 juli 2011 23:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Twee keer wel de spijker op z'n kop. Al moet je je afvragen of dat dan wel weer zo goed en of gunstig is.
Sommige culturen zijn wel goed inderdaad. En dan is het overnemen van onderdelen wel top.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leuk dat je dat zegt, maar de praktijk is dus anders. De rest van de wereld heeft meer te vrezen van het Westen en haar identiteit, dan andersom. Er is sprake van een verregaande globalisering, de wereld wordt kleiner. Je kan achterblijven door te blijven denken in natie-staten en daaraan gekoppelde culturen, of je kan je visie verbreden en verrijken. Combinaties van culturen brengen de mooiste dingen voort, dat kost tijd uiteraard - en moeite.
Ik ben niet blind, jij moet beter kijken.quote:
M'n rood-witte stok zat vast in het trottoir.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:08 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ik ben niet blind, jij moet beter kijken.
Neem bijv. de Wiethandel. Heb je enig idee hoeveel mensen er gestopt zijn met telen nadat de straffen omhoog gingen? Als je 10 jaar geleden werd gepakt 5 kg was het inleveren en wegwezen. Nu krijg je 2 jaar cel en pakken ze je winst af waardoor mensen er niet zo snel meer aan beginnen.quote:
Ja en dan gaan ze dus grotere plantages opzetten om het risico af te dekken.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:10 schreef eight het volgende:
[..]
Neem bijv. de Wiethandel. Heb je enig idee hoeveel mensen er gestopt zijn met telen nadat de straffen omhoog gingen? Als je 10 jaar geleden werd gepakt 5 kg was het inleveren en wegwezen. Nu krijg je 2 jaar cel en pakken ze je winst af waardoor mensen er niet zo snel meer aan beginnen.
Criminelen maken altijd de afweging tussen opbrengst en risico.
Ik ga nette, blonde mensen beter in de gaten houden vanaf nu.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:11 schreef Caland het volgende:
Het is inderdaad elke dag weer overleven geblazen op de straten
De wietteelt is inderdaad enorm verplaatst naar de grote jongens. Het aantal moorden om wietteelt zijn dan ook explosief gestegen sinds de verhoging van de strafmaat. Point proven .quote:Op zondag 24 juli 2011 23:10 schreef eight het volgende:
[..]
Neem bijv. de Wiethandel. Heb je enig idee hoeveel mensen er gestopt zijn met telen nadat de straffen omhoog gingen? Als je 10 jaar geleden werd gepakt 5 kg was het inleveren en wegwezen. Nu krijg je 2 jaar cel en pakken ze je winst af waardoor mensen er niet zo snel meer aan beginnen.
Criminelen maken altijd de afweging tussen opbrengst en risico.
Nul. Sterker nog, er zijn er alleen maar bijgekomen. De enige reden dat mensen nu voorzichtiger zijn is omdat de PAKKANS groter is geworden doordat tegenwoordig heel je straat de symptomen herkent en verraders slapen immers niet. (Kon je 15 jaar geleden nog vrolijk met 60 zakken aarde je woning binnenlopen, anno 2011 lukt dat niet meer.)quote:Op zondag 24 juli 2011 23:10 schreef eight het volgende:
Neem bijv. de Wiethandel. Heb je enig idee hoeveel mensen er gestopt zijn met telen nadat de straffen omhoog gingen?
Het is natuurlijk ook zo dat het Engels en bijvoorbeeld de Amerikaanse overheersing in de media (films, muziek, tv-series) meer invloed hebben op de gemiddelde Nederlandse tiener dan de aanwezigheid van allochtonen. Zeker op onzekere tienermeisjes, die van zo'n imbeciele tv-serie ('It's like, you know, like, right?!") afkijken hoe ze zich denken te moeten gedragen.quote:
Ik heb die clip opgezet toen ik zijn manifest las. Om een beetje in de stemming te komen.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:13 schreef Fredo55 het volgende:
Nu kijk ik geheel anders tegen dit nummer aan:
Klopt, al probeert de PO wel wat tegenwicht te bieden.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook zo dat het Engels en bijvoorbeeld de Amerikaanse overheersing in de media (films, muziek, tv-series) meer invloed hebben op de gemiddelde Nederlandse tiener dan de aanwezigheid van allochtonen. Zeker op onzekere tienermeisjes, die van zo'n imbeciele tv-serie ('It's like, you know, like, right?!") afkijken hoe ze zich denken te moeten gedragen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
quote:Op zondag 24 juli 2011 23:16 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Klopt, al probeert de PO wel wat tegenwicht te bieden.Gelukkig is er nog "Ik houd van Holland"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The End Times are wild
Oh op die manier. De Westerse/Amerikaanse cultuur is ook niet perfect nee.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook zo dat het Engels en bijvoorbeeld de Amerikaanse overheersing in de media (films, muziek, tv-series) meer invloed hebben op de gemiddelde Nederlandse tiener dan de aanwezigheid van allochtonen. Zeker op onzekere tienermeisjes, die van zo'n imbeciele tv-serie ('It's like, you know, like, right?!") afkijken hoe ze zich denken te moeten gedragen.
Ik heb vandaag Paris Hiltons "My best friend forever" gekeken..quote:
Vanuit materieel oogpunt niet. Spiritueel heerst er armoede.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:17 schreef waht het volgende:
[..]
Oh op die manier. De Westerse/Amerikaanse cultuur is ook niet perfect nee.
Maar zoals een slimme user al zei zijn culturen dynamisch, en zo slecht is het op dit moment ook weer niet.
Dat manifest heb ik nog niet gelezen eigenlijk. Ook geen behoefte aan.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb die clip opgezet toen ik zijn manifest las. Om een beetje in de stemming te komen.
1500 pagina's is ook wat teveel. Ik wacht wel op de verfilming.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:19 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Dat manifest heb ik nog niet gelezen eigenlijk. Ook geen behoefte aan.
Er zijn juist heel veel mensen gestopt omdat ze geen strafblad of celstraf willen (bijv. werkende die wat willen bijverdienen)quote:Op zondag 24 juli 2011 23:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Nul. Sterker nog, er zijn er alleen maar bijgekomen. De enige reden dat mensen nu voorzichtiger zijn is omdat de PAKKANS groter is geworden doordat tegenwoordig heel je straat de symptomen herkent en verraders slapen immers niet. (Kon je 15 jaar geleden nog vrolijk met 60 zakken aarde je woning binnenlopen, anno 2011 lukt dat niet meer.)
er was toch ook sprake van dat hij alles op heeft genomen? Hoop niet dat dat ooit uitkomt dan.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
1500 pagina's is ook wat teveel. Ik wacht wel op de verfilming.
Toch is het zeker interessant. Niet zozeer vanwege zijn politieke denkbeelden, als wel voor zijn dagboek waarin hij beschrijft hoe hij negen! jaar lang hier naar toe gewerkt heeft.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:19 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Dat manifest heb ik nog niet gelezen eigenlijk. Ook geen behoefte aan.
Gisteren dacht ik nog van: dit zal wel verfilmt gaan worden.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
1500 pagina's is ook wat teveel. Ik wacht wel op de verfilming.
Ik ook nooit. Maar de naam van het programma ken ik.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Is van RTL, toch? Ik kijk nooit TV.
Als audioboek?quote:Op zondag 24 juli 2011 23:21 schreef Caland het volgende:
[..]
er was toch ook sprake van dat hij alles op heeft genomen? Hoop niet dat dat ooit uitkomt dan.
Nee, op dat eiland op video.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:22 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als audioboek?Op itunes als meest gedownloade podcast straks?
vertel hier eens meer over?quote:Op zondag 24 juli 2011 23:21 schreef Caland het volgende:
[..]
er was toch ook sprake van dat hij alles op heeft genomen? Hoop niet dat dat ooit uitkomt dan.
Haha, er wordt steeds meer wiet en hash verkocht door de jaren heen. Waar komt die zooi dan vandaan?quote:Op zondag 24 juli 2011 23:21 schreef eight het volgende:
[..]
Er zijn juist heel veel mensen gestopt omdat ze geen strafblad of celstraf willen (bijv. werkende die wat willen bijverdienen)
Hoger straffen helpt niet bij straffen die al vrij hoog zijn maar juist wel op het minder laagdrempelig te maken. (laatste offtopic reactie)
Schaalvergroting heet zoiets. De kleintjes vallen weg, alles komt in handen van een paar harde criminelen. Echt een perfecte ontwikkeling.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:21 schreef eight het volgende:
[..]
Er zijn juist heel veel mensen gestopt omdat ze geen strafblad of celstraf willen (bijv. werkende die wat willen bijverdienen)
Hoger straffen helpt niet bij straffen die al vrij hoog zijn maar juist wel op het minder laagdrempelig te maken. (laatste offtopic reactie)
Las ergens dat hij een minicamera had aangeschaft om zijn daden te filmen. Meer weet ik ook niet.quote:
Het is wachten op de rechtszaak. Enige wat nog bekend is geworden:quote:Op zondag 24 juli 2011 23:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Ugh, is er nog wat nieuws bekend? De lappen tekst die hier geplaatst worden zijn niet echt meer ontopic te noemen.
weet je ook nog waar je dit gelezen hebt toevallig?quote:Op zondag 24 juli 2011 23:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Las ergens dat hij een minicamera had aangeschaft om zijn daden te filmen. Meer weet ik ook niet.
Ik heb het ook gezien in een eerder topic. Denk dat het in het manifest staat.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:24 schreef SplashO het volgende:
[..]
weet je ook nog waar je dit gelezen hebt toevallig?
Manuscript.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:24 schreef SplashO het volgende:
[..]
weet je ook nog waar je dit gelezen hebt toevallig?
Vergeleken met vroeger, of wat?quote:Op zondag 24 juli 2011 23:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vanuit materieel oogpunt niet. Spiritueel heerst er armoede.
en die camera zat verstopt in zijn helm?quote:
Ik geloof ook wel dat dat interessant is ja, hoe hij hier 9 jaar mee bezig was en niemand die er van af wist.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch is het zeker interessant. Niet zozeer vanwege zijn politieke denkbeelden, als wel voor zijn dagboek waarin hij beschrijft hoe hij negen! jaar lang hier naar toe gewerkt heeft.
Inclusief het beginnen van een bedrijf en het verdienen van 500.000 euro om kapitaal te hebben, het beginnen van een suikerbietenboerderij om zonder verdachtmaking bepaalde kunstmest te kopen, de manier waarop hij zijn lichaam trainede en opwerkte, hoe hij informatie en chemicaliën verzamelde et cetera.
Je kunt de discussie hier niet voeren zonder dat te lezen. Want je gaat wel begrijpen hoe hij dacht en wat zijn standpunten waren. En daarmee dus ook begrijpen wat er op dat eiland gebeurd is.
Ik ga dat even voor je opzoeken...momentje..quote:Op zondag 24 juli 2011 23:26 schreef eight het volgende:
[..]
en die camera zat verstopt in zijn helm?
Hij heeft meerdere dingen verzonnen om zijn absentie te verklaren. Een WOW-verslaving was daar één van.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:26 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat dat interessant is ja, hoe hij hier 9 jaar mee bezig was en niemand die er van af wist.
Jij heb een samenvatting gelezen neem ik aan?
Ook gelezen. En ik denk juist door die uitvoerige beschrijving dat hij het zou gaan filmen het niet gefilmd heeft.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Las ergens dat hij een minicamera had aangeschaft om zijn daden te filmen. Meer weet ik ook niet.
Is alleen op basis van die samenvatting hè. De rest heb ik nog niets van gelezen.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:31 schreef nokwanda het volgende:
Nou, ik heb niet alles helemaal gelezen, met name zijn dagboek en dat was niet zo heel erg lang. En ik ben er toch ook wel een uurtje of 6 mee bezig geweest. Sommige stukken kun je ook gewoon overslaan.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:26 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat dat interessant is ja, hoe hij hier 9 jaar mee bezig was en niemand die er van af wist.
Jij heb een samenvatting gelezen neem ik aan?
Hij had z'n tijd en resources moeten besteden aan het stelen van de Mona Lisa of Nachtwacht oid, dan was ie een cultfiguur geworden.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, ik heb niet alles helemaal gelezen, met name zijn dagboek en dat was niet zo heel erg lang. En ik ben er toch ook wel een uurtje of 6 mee bezig geweest. Sommige stukken kun je ook gewoon overslaan.
Je leest ook waarom niemand er achter kwam, hoe hij zijn afleidingsmanoevres in elkaar zette. De moeite waard.
Niet dat ik sympathie heb gekregen of anders tegen zijn denkbeelden ben aan gaan kijken, maar een klein beetje bewondering voor zijn toewijding heb ik wel gekregen.
(Al blijft het natuurlijk een idioot en een narcist)
quote:4GB AEE PD80 Mini DV DVR Camera
This extremely small and lightweight field camera is used to document your operation. 4 GB is equivalent to 2 hour of constant filming. Ive personally tested it and it works great. Some governments may seize the movie (after you are neutralized) and publish it while others may bury it or even destroy it to protect the multiculturalist ideology. The reason is that they may regard any documentation from the Justiciar Knight as a mockery of their system. On the other hand, they may actually release the film to the press censored or even uncensored. You may want to bring 2 memory chips and attempt to mail one of them, if possible. You place the memory chip in a pre-made envelope (with stamps and the address of a pre-selected news desk that is likely to publish it uncensored). The best option would of course be to upload the digital movie via high speed internet (your Iphone) to a distribution site at the end of your mission. Unfortunately though, uploading 1-2 GB would take at least 3-7 hours. Also, there is normally a 200MB-ish cap on email attatchments so sending the movie to 10-20 newsdesks is not yet an option due to technological limitations. This will off course change at some point in the future.
Hij heeft wel meerdere dingen genoemd die hij toch niet gebruikt heeft. Het is meer een algemene beschrijving.quote:
Ik heb ook geen idee of ie het echt zo uitgevoerd heeft als beschreven.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij heeft wel meerdere dingen genoemd die hij toch niet gebruikt heeft. Het is meer een algemene beschrijving.
Alhoewel ik meteen zijn manuscript ben gaan lezen toen ik hoorde dat het bestond zou ik die beelden die vanaf zo'n headcam geschoten zijn denk ik overslaan. Dat zou ik toch te aangrijpend vinden, daar zou ik slecht van slapen denk ik.
quote:Camelbak 1,5L pouch with water: 1,6 kg
Gas mask pouch w. mask: 0,5 kg
Medic pouch w. content: 0,5 kg
AEE P80 digital action camera 4 GB + phone: 0,15 kg
Knife w. holster: 0,3 kg
Klopt.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:33 schreef Fredo55 het volgende:
Misschien een domme vraag maar is het zo dat de bomaanslag een afleidingsmanoeuvre was?
Alle hulpdiensten en ogen gericht op Oslo terwijl hij rustig zijn gang kon gaan op het eiland?
Die beelden zullen nooit openbaar worden, kan ik je nu vast verklappen.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij heeft wel meerdere dingen genoemd die hij toch niet gebruikt heeft. Het is meer een algemene beschrijving.
Alhoewel ik meteen zijn manuscript ben gaan lezen toen ik hoorde dat het bestond zou ik die beelden die vanaf zo'n headcam geschoten zijn denk ik overslaan. Dat zou ik toch te aangrijpend vinden, daar zou ik slecht van slapen denk ik.
Dat zou hem een nadeel geven! Of hij zou een sympathisant moeten hebben die alleen maar bekend was met het IP-adres.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:33 schreef MouzurX het volgende:
Hm raar dat hij niet de optie heeft bedacht om het live te broadcasten.
No wayquote:Op zondag 24 juli 2011 23:33 schreef Fredo55 het volgende:
Misschien een domme vraag maar is het zo dat de bomaanslag een afleidingsmanoeuvre was?
Alle hulpdiensten en ogen gericht op Oslo terwijl hij rustig zijn gang kon gaan op het eiland?
En dan moet je nog maar afwachten of het netwerk in Noorwegen dat trekt.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zou hem een nadeel geven! Of hij zou een sympathisant moeten hebben die alleen maar bekend was met het IP-adres.
Dat zegt hij wel:quote:Op zondag 24 juli 2011 23:33 schreef Fredo55 het volgende:
enquote:4. Make a sound in the east, then strike in the west
In any battle the element of surprise can provide an overwhelming advantage. Even when face to face with an enemy, surprise can still be employed by attacking where he least expects it. To do this you must create an expectation in the enemy's mind through the use of a feint.
quote:Usage: Same as 1. The idea here is to get the enemy to focus his forces in a location, and then attack elsewhere which would be weakly defended.
Vind ik ook terecht. Het zal je kind maar zijn dat daar om haar leven smeekt en vervolgens door het hoofd geschoten wordt. Dat hoeft de hele wereld niet te zien.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Die beelden zullen nooit openbaar worden, kan ik je nu vast verklappen.
Hetgeen komt van Sun Tzu, laatste stuk van hoofdstuk 1.quote:
lijkt me toch een paar tikjes lastiger dan een moordpartij op een piepklein eilandje vol mensenquote:Op zondag 24 juli 2011 23:29 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hij had z'n tijd en resources moeten besteden aan het stelen van de Mona Lisa of Nachtwacht oid, dan was ie een cultfiguur geworden.
Ik heb bijna het hele manuscript gelezen nu. Dik 1200 pagina's en ik vind het ook best fascinerend wat hij in elkaar gezet heeft. Hij denkt ook écht de wereld te helpen met zijn actie,.. hij is vastberaden.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, ik heb niet alles helemaal gelezen, met name zijn dagboek en dat was niet zo heel erg lang. En ik ben er toch ook wel een uurtje of 6 mee bezig geweest. Sommige stukken kun je ook gewoon overslaan.
Je leest ook waarom niemand er achter kwam, hoe hij zijn afleidingsmanoevres in elkaar zette. De moeite waard.
Niet dat ik sympathie heb gekregen of anders tegen zijn denkbeelden ben aan gaan kijken, maar een klein beetje bewondering voor zijn toewijding heb ik wel gekregen.
(Al blijft het natuurlijk een idioot en een narcist)
Wat voor derdewereldland denk jij eigenlijk dat Noorwegen is?quote:Op zondag 24 juli 2011 23:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
En dan moet je nog maar afwachten of het netwerk in Noorwegen dat trekt.
Het heeft toch geen zin om pixels te gaan lopen versturen.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:39 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wat voor derdewereldland denk jij eigenlijk dat Noorwegen is?
vastberaden zeker maar vooral paranoidequote:Op zondag 24 juli 2011 23:37 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ik heb bijna het hele manuscript gelezen nu. Dik 1200 pagina's en ik vind het ook best fascinerend wat hij in elkaar gezet heeft. Hij denkt ook écht de wereld te helpen met zijn actie,.. hij is vastberaden.
Hij was een held geweest in BNW, zoveel complottopics had ie kunnen openen.quote:
Dat ligt er maar net aan waar het filmpje terecht komt. Als dit bij een van zijn sympathisanten terecht komt staat het zo online. Een engelse sensatiekrant zie ik er ook nog wel vooraan.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
Die beelden zullen nooit openbaar worden, kan ik je nu vast verklappen.
Alsof ze die post niet doorzoeken maar gewoon gaan bezorgen.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:41 schreef eight het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan waar het filmpje terecht komt. Als dit bij een van zijn sympathisanten terecht komt staat het zo online. Een engelse sensatiekrant zie ik er ook nog wel vooraan.
Ik ga er niet vanuit maar stel dat hij dat memory kaartje in een voorgeschreven envelop heeft gedaan en de kans heeft gekregen om die in de brievenbus te stoppen (mits die er is op dat eilandje) dan komt het morgen of zo aan. (vergezocht, ik weet het)
Als de Noorse politie net zo zorgvuldig omgaat met memorysticks & data als hier krijgen we die film wel te zien. Wat tevens niets minder dan walgelijk gaat worden.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
En dan moet je nog maar afwachten of het netwerk in Noorwegen dat trekt.
Komt zo op liveleak hoorquote:Op zondag 24 juli 2011 23:41 schreef eight het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan waar het filmpje terecht komt. Als dit bij een van zijn sympathisanten terecht komt staat het zo online. Een engelse sensatiekrant zie ik er ook nog wel vooraan.
Ik ga er niet vanuit maar stel dat hij dat memory kaartje in een voorgeschreven envelop heeft gedaan en de kans heeft gekregen om die in de brievenbus te stoppen (mits die er is op dat eilandje) dan komt het morgen of zo aan. (vergezocht, ik weet het)
Of ondertussen is al het bewijsmateriaal gewist toen de stagaire een kopietje probeerde te maken!quote:Op zondag 24 juli 2011 23:43 schreef waht het volgende:
[..]
Als de Noorse politie net zo zorgvuldig omgaat met memorysticks & data als hier krijgen we die film wel te zien. Wat tevens niets minder dan walgelijk gaat worden.
En wederom denk je dat wat voor Nederland geldt ook in Noorwegen zo is?quote:Op zondag 24 juli 2011 23:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Het heeft toch geen zin om pixels te gaan lopen versturen.En Noorwegen is redelijk uitgestrekt. Utoya was een stuk van de stad vandaag. Hier in Nederland trekt je verbinding het af en toe niet hoor.
Zou ik echt ongehoord vuil vinden inderdaad. Die beelden van Utoya waren al hartverscheurend dus ik hoop dat dit ons bespaard blijft.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:43 schreef waht het volgende:
[..]
Als de Noorse politie net zo zorgvuldig omgaat met memorysticks & data als hier krijgen we die film wel te zien. Wat tevens niets minder dan walgelijk gaat worden.
Ik ben een groot voorstander van vrijheid van pers etc, maar in dit specifieke geval zou het dan toch geblokkeerd mogen worden. Net zoals kinderporno bijv.quote:
true that!quote:Op zondag 24 juli 2011 23:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Hij was een held geweest in BNW, zoveel complottopics had ie kunnen openen.
Sorry, ben geen internetwizard in Noorwegen. Ik zal de volgende keer als ik over voetbal post eerst de cursus betaald voetbal afronden. En als ik over eten post, zal ik eerst chefkok worden.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
En wederom denk je dat wat voor Nederland geldt ook in Noorwegen zo is?
Zou me niks verbazen als ze op Utøya al LTE-dekking hebben (4g).
De daadwerkelijke uitvoering hoef je niet intelligent voor te zijn. Terroristen in het midden-oosten doen het ook op dagbasis. Maar het hele manifest enzo...dat is weer andere koek.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
true that!
maar als je stilstaat bij wat er gebeurt is dan hoef je er niet heel intelligent voor te zijn, dat is makkelijker te verwerken omdat dan niet iedere domme boer het kan doen maar uiteindelijk heeft hij een bom in een auto op een publieke plek geplaatst en is ergens achteraf op jongeren gaan schieten ... heb je geen iq van 180 of 9 jaar voorbereiding voor nodig
ik wil niet weten wat er had kunnen gebeuren als hij echt zo intelligent was (of die intelligentie daadwerkelijk benut had) als wel beweerd wordt
iedereen kan 1200 pagina's aan elkaar lullen, zeker als je er 9 jaar mee bezig bentquote:Op zondag 24 juli 2011 23:46 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
De daadwerkelijke uitvoering hoef je niet intelligent voor te zijn. Terroristen in het midden-oosten doen het ook op dagbasis. Maar het hele manifest enzo...dat is weer andere koek.
Er zijn zelfs filmpjes van meisjes die poep eten uit een beker.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:46 schreef Caland het volgende:
Ach, er staan ook filmpjes op internet met close ups dat iemands hoofd eraf wordt gesneden of minutenlang ingeslagen met een stomp voorwerp. Ik sta nergens meer van te kijken.
hij had geen helm op toch?quote:Op zondag 24 juli 2011 23:46 schreef Paul het volgende:
Maar hier op fok is het enige wat ik kan vinden over dat hij misschien een camerahelm achtig iets zou hebben gehad
Moet je voor de gein eens op middelbare scholen kijken of zelfs naar "werkstukken" gemaakt in de bachelor fase op universiteiten. Je zult ervan versteld staan wat daar rondloopt.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
iedereen kan 1200 pagina's aan elkaar lullen, zeker als je er 9 jaar mee bezig bent
het is maar waar je zin en hebt, wat dat betreft was hij idd erg vastberaden
Doe eens posten dan.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Er zijn zelfs filmpjes van meisjes die poep eten uit een beker.
Handlanger is nog aan het uploaden. Z'n internet lag er net even uit.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:49 schreef KarinJ. het volgende:
Ik heb nog niets over filmpjes gelezen/gehoord.
Misschien zijn die er ook niet?
Maak eerst de cursus "eerst denken, dan posten" maar eens afquote:Op zondag 24 juli 2011 23:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Sorry, ben geen internetwizard in Noorwegen. Ik zal de volgende keer als ik over voetbal post eerst de cursus betaald voetbal afronden. En als ik over eten post, zal ik eerst chefkok worden.
ik ga er liever van uit dat Nederlanders heel erg slim zijn dus liever nietquote:Op zondag 24 juli 2011 23:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Moet je voor de gein eens op middelbare scholen kijken of zelfs naar "werkstukken" gemaakt in de bachelor fase op universiteiten. Je zult ervan versteld staan wat daar rondloopt.
quote:Op zondag 24 juli 2011 23:49 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maak eerst de cursus "eerst denken, dan posten" maar eens af![]()
Aannames en speculaties horen volgens de OP niet in dit topic thuIs.
Noorse politie krijgt medewerking van Europol, meende ik ergens te lezen.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:43 schreef waht het volgende:
[..]
correct.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:50 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Noorse politie krijgt medewerking van Europol, meende ik ergens te lezen.
Dan zou hij z'n eigen advies over 'body armour' wel in de wind geslagen hebben.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij had geen helm op toch?
ooggetuigen hebben het iig over een blonde gozer
Kunnen ze lang wachten op antwoorden.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:52 schreef Fogel het volgende:
De politie heeft zojuist gemeld dat de gesprekken morgen achter gesloten deur zullen plaatsvinden.
Ik denk inderdaad dat dit dan niet veel op gaat leveren. Helaasquote:Op zondag 24 juli 2011 23:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Kunnen ze lang wachten op antwoorden.
die gast is een mafkees ... who knowsquote:Op zondag 24 juli 2011 23:51 schreef waht het volgende:
[..]
Dan zou hij z'n eigen advies over 'body armour' wel in de wind geslagen hebben.
das nog best een mogelijkheidquote:Op zondag 24 juli 2011 23:53 schreef Caland het volgende:
Op die foto heeft hij ook geen helm op. Wellicht kan hij de camera nog wel aan z'n geweer bevestigd hebben.
Ze zullen hopen dat het zonder publiciteit kan. Ik neem aan dat hij 9 jaar niet gaat vergooien op dit moment, dus het proces zal gaan duren tot hij zijn publiciteit heeft.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:54 schreef SplashO het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat dit dan niet veel op gaat leveren. Helaas
Net of hij daar iets over gaat zeggen.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:56 schreef EggsTC het volgende:
Ik ben trouwens wel nieuwsgierig wat Geert Wilders van dat manifest vind, want dat zijn toch ook grotendeels zijn overtuigingen.
zie editquote:Op zondag 24 juli 2011 23:57 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Net of hij daar iets over gaat zeggen.
Ja, hij zal wel gek zijn om toe te geven dat ze dezelfde ideologie aanhangen.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:57 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als hij slim is (en dat is hij wel) niet natuurlijk.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:57 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
De media mag toch niets publiceren van de gesprekken morgen volgens de Noorse wet. Dus ongeacht wat hij morgen zegt, zal dat toch nooit openbaar worden. De wet aanpassen zie ik niet zo snel gebeuren.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ze zullen hopen dat het zonder publiciteit kan. Ik neem aan dat hij 9 jaar niet gaat vergooien op dit moment, dus het proces zal gaan duren tot hij zijn publiciteit heeft.
Volgens z'n manifest wel. Weet niet of ze ook bewijs naast dat manifest hebben.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:00 schreef Paul het volgende:
Weten ze eigenlijk al wat van of die Noorse blonde man op het eiland ook die bomaanslag heeft gepleegd in Oslo?
Hij had tonnen kunstmest gekocht en er staat een handleiding in dat manifest hoe je daarmee bommen maakt.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:00 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Volgens z'n manifest wel. Weet niet of ze ook bewijs naast dat manifest hebben.
Is wel "circumstantial" toch?quote:Op maandag 25 juli 2011 00:01 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Hij had tonnen kunstmest gekocht en er staat een handleiding in dat manifest hoe je daarmee bommen maakt.
Hij heeft bekend persoonlijk achter beide gebeurtenissen te staan, maar claimt tegelijk onschuldig te zijn.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:00 schreef Paul het volgende:
Weten ze eigenlijk al wat van of die Noorse blonde man op het eiland ook die bomaanslag heeft gepleegd in Oslo?
In zijn ogen is hij ook onschuldig.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hij heeft bekend persoonlijk achter beide gebeurtenissen te staan, maar claimt tegelijk onschuldig te zijn.
Ik gok dat de rechter het er niet mee eens is.quote:
In ieder geval ziet hij zichzelf als iemand die zichzelf opoffert voor de goede zaak en daarmee ook noodgedwongen een aantal slachtoffers maakt. Misschien niet als onschuldig, maar toch wel als 'de good guy'. In het manifest noemt hij al zijn financiële en persoonlijke offers ook expliciet op.quote:
Geen direct bewijs inderdaad. Maar dat zal een dezer dagen wel eenduidig bewezen worden.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Is wel "circumstantial" toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |