Zeer zeker. ik heb vaak met verbazing dingen zitten lezen op het internet.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ken via internet ook wel van dat soort lui waar ik echt vraagtekens bij heb. Ik zeg niet dat ze dit zouden doen, maar als het kwartje even anders valt zou het best kunnen.
Klopt er zijn overeenkomsten. Een hoop zelfs.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is ook voor een groot deel zo. Ik ben er ook niet blij mee, maar kan het niet ontkennen na het pamflet gelezen te hebben.
Dat wel, maar dat is wel wat er nu geroepen wordt en geroepen zal worden de komende tijd.quote:Dat is natuurlijk wel onzin.
Iedere moslim is dus een AQ-aanhanger?quote:Op zondag 24 juli 2011 19:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat per definitie eindigen in klopt niet natuurlijk. Maar uiteindelijk was deze reactie ergens wel logisch als je naar alle haat kijkt..
Ik denk dat hij te verdiept was in zijn internetwereld en daarom dacht dat er veel meer support voor zijn acties zou zijn internationaal.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Daarom blijf ik erbij dat ik niet snap wat die sukkel hiermee wilde bereiken.
Volgens mij zijn er overlappingen hoor. Niet wat die knights betreft.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het plan op termijn is :
'wij, the knights' moeten de macht grijpen, al dan niet door een burgeroorlog, moslims wegdrijven en deporteren, linkse leiders vermoorden ( half miljoen in EU-landen), 10% van de bevolking is niet te heropvoeden links die sluiten we op in getto's en na de zuivering herstellen we de democratie , zonder linkse mensen.
Dit is neofascisme, Vergelijk het maar met de plannen van zuid-amerikaanse coupplegers.
Dat hele knightgedoe is zijn romantische fantasie hoe de revolutie op te bouwen,
----
Dit is natuurlijk niet de PVV-ideologie.
Ik zie het verband niet.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Iedere moslim is dus een AQ-aanhanger?
Ja, je hebt zoals gebruikelijk de spijker weer op de kop. Ik denk dat je voortaan wel wat voorzichtiger moet zijn met wat je online plempt. Wat voor jezelf een overdrijving of stijlfiguur is, of gewoon ironie, in ieder geval niet al te serieus, kan door een lurkende wannabee wel eens ál te serieus genomen worden. Waarop hij vervolgens gaat handelen.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar ik denk wel dat de oorlogsretoriek fundamentalisten in de kaart speelt.
Ben het eens met je analyse. Zie nu pas in hoe groot die groep in Europa moet zijn, die dit aanhangt.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er overlappingen hoor. Niet wat die knights betreft.
Volgens mij schreef Monidique vandaag zo waar iets in een ander topic daarover waarmee ik het eens ben. Het is twee zijden van eenzelfde medaille Breivik en Wilders. Daar komt het op neer ongeveer.
De reactie is toch logisch als je naar de haat kijkt? Nou et voila:quote:
Gezien de vele positieve reacties zullen er allicht een paar opstaan die, achteraf, support gaan leveren.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik denk dat hij te verdiept was in zijn internetwereld en daarom dacht dat er veel meer support voor zijn acties zou zijn internationaal.
De analyse van :quote:Op zondag 24 juli 2011 19:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er overlappingen hoor. Niet wat die knights betreft.
Volgens mij schreef Monidique vandaag zo waar iets in een ander topic daarover waarmee ik het eens ben. Het is twee zijden van eenzelfde medaille Breivik en Wilders. Daar komt het op neer ongeveer.
Ja, hoe groot is die dan?quote:Op zondag 24 juli 2011 19:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben het eens met je analyse. Zie nu pas in hoe groot die groep in Europa moet zijn, die dit aanhangt.
Wilders is een absolutist, die zou het niet erg vinden als jouw mond gesnoerd wordt hoor... voor altijd. Hij heeft ook finale oplossingen, weliswaar niet aan het eind van de loop van een geweer. Maar een bijltjesdag onder zijn regime, ik weet niet.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De analyse van :
* moslims bedreigen onze cultuur
* het is de schuld van links
jaja.... dat hebben Wilders en Breitvik gemeenschappelijk
Maar niet de oplossingen.. Wilders is lang niet zo bezopen daarmee.
Volgens mij heb je al een paar keer de verwantschap met zijn ideeën zelf genoemd, en betreurd dat hij deze ideeën nu besmet heeft. Hij zit in jouw hoek, ook al is het een mongool. En het is iets om rekening mee te houden.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nou ik weiger me in de hoek van die Noorse mongool te laten plaatsen. Simpel zat.
Hopen dat gelijkgestemden hem na zullen doen, volgens de instructies in z'n "boek". Ik denk dat hij denkt dat doordat hij dat uitgebreide document heeft geschreven, anderen geen 9 jaar hoeven voor te bereiden om een soortgelijke actie uit te voeren. Uiteindelijk ziet 'ie volgens mij deze actie vooral als reclame voor z'n manifest.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Daarom blijf ik erbij dat ik niet snap wat die sukkel hiermee wilde bereiken.
Ik heb ook geen idee hoeveel mensen het (ik noem het maar PVV) gedachtegoed aanhangen. Maar het leeft kennelijk ook buiten NL. En dat wist ik niet.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, hoe groot is die dan?
Dit soort texten verschijnen op internet en bij wijze van spreken kan het maar een klein groepje idioten zijn die overal onder andere namen dit soort dingen post, blogjes opent en forumpjes begint.
Dat hebben we op FOK! ook gezien. Ik weet niet echt hoeveel mensen dit denken. IRL kom ik dit soort mensen iig nooit tegen.
Ja, dat wist ik dan wel.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee hoeveel mensen het (ik noem het maar PVV) gedachtegoed aanhangen. Maar het leeft kennelijk ook buiten NL. En dat wist ik niet.
Prima, dan zit hij in mijn hoek volgens jou, maar ik hang geen ideeën aan dat Europa door ridders bestuurt en gezuiverd moet worden. Ik vind het verschrikkelijk wat hij heeft gedaan en nee, die ideeën die hij en ik delen leiden niet per definitie tot wat hij heeft gedaan. Period.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij heb je al een paar keer de verwantschap met zijn ideeën zelf genoemd, en betreurd dat hij deze ideeën nu besmet heeft. Hij zit in jouw hoek, ook al is het een mongool. En het is iets om rekening mee te houden.
Het is makkelijk om tegenstanders de oren te wassen wanneer die vervelende vragen stellen als hóe je je idealen dan zou willen bereiken, maar de vrees van je tegenstanders is wél gebaseerd op de vrees voor mensen waarvoor doel middelen heiligt.
Nieuw-rechts is een behoorlijk grote stroming in veel delen van West-Europa. In Noorwegen is een PVV-achtige partij bijvoorbeeld de tweede partij van het land.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee hoeveel mensen het (ik noem het maar PVV) gedachtegoed aanhangen. Maar het leeft kennelijk ook buiten NL. En dat wist ik niet.
Heel simpel gezegd....Weg met de islam en links is fout deel je met hem, alleen jij schiet geen mensen dood. Net zoals buurvrouw Fatima geen vliegtuigen in een gebouw laat vliegen, maar wel dezelfde islamitische gedachtes deelt die AQ ook heeft.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Prima, dan zit hij in mijn hoek volgens jou, maar ik hang geen ideeën aan dat Europa door ridders bestuurt en gezuiverd moet worden. Ik vind het verschrikkelijk wat hij heeft gedaan en nee, die ideeën die hij en ik delen leiden niet per definitie tot wat hij heeft gedaan. Period.
Natuurlijk leiden die ideeën niet per definitie tot wat hij deed.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Prima, dan zit hij in mijn hoek volgens jou, maar ik hang geen ideeën aan dat Europa door ridders bestuurt en gezuiverd moet worden. Ik vind het verschrikkelijk wat hij heeft gedaan en nee, die ideeën die hij en ik delen leiden niet per definitie tot wat hij heeft gedaan. Period.
Toch ben je dan weer bij de oorlogsretoriek. De oorlog is nakende, er zal partij gekozen moeten worden. Voor ons of voor hun..quote:Op zondag 24 juli 2011 20:13 schreef LXIV het volgende:
Verder denk ik niet dat dit de laatste hik is uit deze hoek. Europa wordt in snel tempo veranderd en hier is veel impliciete en explicite ontevredenheid en angst over. Er zijn in Europa nog duizenden Breiviks, waarvan er echt nog wel een paar tot actie zullen overgaan. Of ze allemaal zo 'succesvol' zijn is de vraag, maar ze zullen het zeker proberen.
Door de keuze van zijn doelwit zal deze actie met een sisser aflopen. Maar als er een grote aanslag wordt gepleegd op (onschuldige) Europese moslims, en deze moslims slaan terug bij (onschuldige) Europeanen, dan kan dat het lont in het kruitvat zijn. Zeker wanneer het economisch slecht blijft gaan. Actie op reactie op reactie.
Op een zeker moment moet je min of meer dan wel kiezen: wij of zij. If you are not with us, you are with hem. Ik acht de kans dat dit gebeurt de komende 30 jaar zeker op 50%. Of het nu moslims zijn of Christenen die de eerste klap uitdelen is helemaal niet relevant.
Laten we de AIVD dus maar eens voor de verandering op extreemrechtsjes inzetten?quote:Op zondag 24 juli 2011 20:13 schreef LXIV het volgende:
Verder denk ik niet dat dit de laatste hik is uit deze hoek. Europa wordt in snel tempo veranderd en hier is veel impliciete en explicite ontevredenheid en angst over. Er zijn in Europa nog duizenden Breiviks, waarvan er echt nog wel een paar tot actie zullen overgaan. Of ze allemaal zo 'succesvol' zijn is de vraag, maar ze zullen het zeker proberen.
Door de keuze van zijn doelwit zal deze actie met een sisser aflopen. Maar als er een grote aanslag wordt gepleegd op (onschuldige) Europese moslims, en deze moslims slaan terug bij (onschuldige) Europeanen, dan kan dat het lont in het kruitvat zijn. Zeker wanneer het economisch slecht blijft gaan. Actie op reactie op reactie.
Op een zeker moment moet je min of meer dan wel kiezen: wij of zij. If you are not with us, you are with hem. Ik acht de kans dat dit gebeurt de komende 30 jaar zeker op 50%. Of het nu moslims zijn of Christenen die de eerste klap uitdelen is helemaal niet relevant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |