Fair enoughquote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:57 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Michelos: Hoe ervoer jij de energie die vrijkwam bij je Reiki-behandeling?
Lavender: Over die case moet ik nog even nadenken.
Serieuze vragen krijgen wel een serieus antwoord.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, heb nog een vraag.
Is Oscillococcinum geschikt voor vegetariers?
Ik ervoer de energie als non existent. De energie is naar mijn weten ook nog nooit aangetoond of überhaupt gemeten. Vandaar dat ik vroeg hoe jij als homeopaat die energie objectief meet. Of bedoel je zoals Piet eerder aangaf, PTA?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:57 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Michelos: Hoe ervoer jij de energie die vrijkwam bij je Reiki-behandeling?
Lavender: Over die case moet ik nog even nadenken.
Haal ze er anders nog eens bij in dit nieuwe topic.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Ga je mijn vragen nog beantwoorden?
Het is een zeer sterke verdunning van eendenhart en eendenlever, zo sterk dat er geen molecuul meer in zit van het hart en lever, maar het is er wel op gebaseerd, dus de vraag is zeer gerechtvaardigd.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:14 schreef Bastard het volgende:
[..]
Serieuze vragen krijgen wel een serieus antwoord.
Neem aan dat voor een echt serieuze vegetariër het niet uitmaakt of het er nog wel of niet inzit, maar dat het überhaupt gebruikt is. Dat wel ervan uitgaande dat je vegetariër bent omdat je om het lot van dieren geeft en derhalve geen vlees eet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is een zeer sterke verdunning van eendenhart en eendenlever, zo sterk dat er geen molecuul meer in zit van het hart en lever, maar het is er wel op gebaseerd, dus de vraag is zeer gerechtvaardigd.
En mijn andere serieuze vragen zijn ook nog onbeantwoord.
Dank je wel voor je duidelijke antwoordquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:28 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Neem aan dat voor een echt serieuze vegetariër het niet uitmaakt of het er nog wel of niet inzit, maar dat het überhaupt gebruikt is. Dat wel ervan uitgaande dat je vegetariër bent omdat je om het lot van dieren geeft en derhalve geen vlees eet.
Ik denk zolang je niet schudt...quote:
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:42 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Erodome, ik kijk natuurlijk naar het totaalplaatje van de client, dus zowel naar lichaam als geest. Het is tenslotte allemaal energie. Soms zijn er meerdere consulten nodig om het juiste middel voor te kunnen schrijven, omdat het soms nodig is om de client eerst wat beter te leren kennen.
Ik kan natuurlijk niet helemaal in detail treden i.v.m. beroepsgeheim.
Je hebt al je antwoorden verwijderd, maar er stond nog wat in quote's, ik wilde je daar nog even voor bedanken.quote:De energie die balans houdt tussen lichaam en geest en die soms uit balans is (en daardoor worden mensen ziek), om daar het juiste middel op af te stemmen, zodat het weer in balans komt
Ja. Waar is die goede oude tijd, toen er nog fatsoenlijk gemodereerd werd......quote:Op zondag 24 juli 2011 13:08 schreef Bastard het volgende:
Door het verwijderen van posts is deze hele draad de nek omgedraaid, onduidelijk zo.
Voor mij is het heel simpel. Als ik een kwaal heb en de reguliere medicatie werkt niet of is (aantoonbaar) schadelijk voor me dan probeer ik een homeopathisch alternatief. Het is namelijk vanzelfsprekend dat er in de natuur stoffen te vinden zijn die helpen tegen kwaaltjes.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:38 schreef Lavenderr het volgende:
Even proberen de discussie weer vlot te trekken.
'Tegenstanders van homeopathie hanteren slechts twee argumenten: het eerste is dat het niet kan
werken, het tweede dat dubbelblind bewijs aangetoond heeft dat het niet werkt. Dit zijn twee
fundamentele denkfouten. Dat het onverklaarde wel degelijk kan bestaan heeft de geschiedenis
aangetoond en recente wetenschappelijke ontwikkelingen maken het bezwaar tegen homeopathie minder
valide. Dubbelblind onderzoek kan per definitie niet bewijzen dat iets niet werkt, maar bovendien doet het
dubbelblind bewijs voor homeopathie dat inmiddels beschikbaar is niet onder voor regulier bewijs.'
Uit:
http://www.dokterrutten.nl/text/denkfout.pdf
Je bent een pragmatisch mens dus. Ik denk er ook zo over eigenlijk.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:54 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Voor mij is het heel simpel. Als ik een kwaal heb en de reguliere medicatie werkt niet of is (aantoonbaar) schadelijk voor me dan probeer ik een homeopathisch alternatief. Het is namelijk vanzelfsprekend dat er in de natuur stoffen te vinden zijn die helpen tegen kwaaltjes.
Helaas blijkt mij in de praktijk dat ik in de homeopathie pas 1 keer een middel ben tegengekomen dat me daadwerkelijk geholpen heeft.
Zie geen verklaring van de aanhangers dat het werkt, en wie claimt, maakt hard.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:38 schreef Lavenderr het volgende:
Even proberen de discussie weer vlot te trekken.
'Tegenstanders van homeopathie hanteren slechts twee argumenten: het eerste is dat het niet kan
werken,
Nee, dat is niet correct, er is aangetoond dat er geen werking valt aan te tonen. Ook de voorstanders hebben dit (dat het werkt) nooit objectief en overtuigend aan kunnen tonenquote:het tweede dat dubbelblind bewijs aangetoond heeft dat het niet werkt.
Nee, dat zijn het nietquote:Dit zijn twee
fundamentele denkfouten.
Omdat is bewezen dat vliegtuigen kunnen vliegen werkt homeopatie...quote:Dat het onverklaarde wel degelijk kan bestaan heeft de geschiedenis aangetoond
Nee, dat doet het niet.quote:en recente wetenschappelijke ontwikkelingen maken het bezwaar tegen homeopathie minder
valide.
Zie boven waarom dit een verkeerde redenatie is.quote:Dubbelblind onderzoek kan per definitie niet bewijzen dat iets niet werkt,
Daar hebben we nog niets van gezienquote:maar bovendien doet het dubbelblind bewijs voor homeopathie dat inmiddels beschikbaar is niet onder voor regulier bewijs.'
Dokter denkfout had beter moeten opletten bij wetenschapsleer,.quote:
Waarmee je aangeeft dat homeopatie het vooral moet hebben van de hopeloosheid van mensen en daar met herhaalde consulten (Katsjing) om een goed beeld van de patiënt te krijgen haar geld mee verdient.quote:Op zondag 24 juli 2011 15:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je bent een pragmatisch mens dus. Ik denk er ook zo over eigenlijk.
Ik denk dat als men wanhopig wordt door een kwaal waar blijkbaar geen kruidtegen gewassen is, men zich uiteindelijk wendt tot de homeopathie. Misschien met de achterliggende gedachte: baat het niet , het schaadt ook niet .
Yep. Dat idee heb ik wel.quote:Op zondag 24 juli 2011 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarmee je aangeeft dat homeopatie het vooral moet hebben van de hopeloosheid van mensen en daar met herhaalde consulten (Katsjing) om een goed beeld van de patiënt te krijgen haar geld mee verdient.
Dan zou het geen homeopatie meer zijn, maar het voorschrijven van Eendenhart en Eendenlever tegen griep. Dan zou je daar nog steeds de werking van moeten aantonen. Als we dan even weggaan van het heerlijk absurde Oscillococcinum maar zeg, gaan naar kruidenextracten komen we in het terrein van de normale farmacie. Hebben het eerder gehad over het kruiden extract wat zeer succesvol wordt ingezet tegen malaria, maar helaas nog niet synthetisch kan worden gemaakt. Zeer veel moderne geneesmiddelen hebben hun oorsprong in plantenextracten. Het nadeel van met de plantenextracten zelf werken in de dosering daar bij veel medicamenten de juiste dosis en een ongezonde dosis dicht bij elkaar liggen.quote:Op zondag 24 juli 2011 15:29 schreef Lavenderr het volgende:
Wat zou er gebeuren als de homeopathie minder zou verdunnen, dus meer werkzame stoffen in het water zou laten zitten en niet de werking af laat hangen van het 'geheugen' van datzelfde water.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |