Sidi is misschien dus wel wat voor mij, ik heb aardig smalle voeten.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:10 schreef marcodej het volgende:
[..]
Verschilt per merk. Meeste merken moet je één of twee maten groter nemen, andere merken hebben dezelfde maat als je schoenmaat. Ook niet elk merk past bij het type voet. Sidi is bijv. niet voor brede voeten.
Gewoon passen dus.
Oh zat niet op te letten. Dacht dat het om die Rabo pakjes gingquote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:37 schreef sciter het volgende:
[..]
Sidi is misschien dus wel wat voor mij, ik heb aardig smalle voeten.
@Freddeh XL-lookpedalen?
Dat hangt ook weer van het type af. De dure lijn van Sidi zijn inderdaad smal maar de instapmodellen zijn zeker niet smaller dan Shimanoquote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:10 schreef marcodej het volgende:
[..]
Verschilt per merk. Meeste merken moet je één of twee maten groter nemen, andere merken hebben dezelfde maat als je schoenmaat. Ook niet elk merk past bij het type voet. Sidi is bijv. niet voor brede voeten.
Gewoon passen dus.
Zie boven, kijk dus wel goed welke types. De schoenen van 200+ euro vallen smal. De goedkopere vallen even breed of smal dan andere merken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:37 schreef sciter het volgende:
[..]
Sidi is misschien dus wel wat voor mij, ik heb aardig smalle voeten.
@Freddeh XL-lookpedalen?
2dehands misschien een optie? Of moet je dat niet doen bij schoenen?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat hangt ook weer van het type af. De dure lijn van Sidi zijn inderdaad smal maar de instapmodellen zijn zeker niet smaller dan Shimano
[..]
Zie boven, kijk dus wel goed welke types. De schoenen van 200+ euro vallen smal. De goedkopere vallen even breed of smal dan andere merken.
Lol móet hij nodig zeggen. De gast die alleen maar moeilijk met zichzelf had in het begin van de tour. Hij is geestelijk niet een winnaar. Heeft veel geestelijke begeleiding nodig.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:59 schreef Freddeh het volgende:
Mooie quote van Gesink: "Niet te veel medelijden met jezelf hebben"
Waarvoor dank uiteraard, weer een leuke om toe te passen op ons fietsleven
Maar hij rijdt hem wel uit.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lol móet hij nodig zeggen. De gast die alleen maar moeilijk met zichzelf had in het begin van de tour. Hij is geestelijk niet een winnaar. Heeft veel geestelijke begeleiding nodig.
Ja nadat ze op hem in hebben gepraat! Het is verdomme zijn werk en er is een fokking ploeg om hem heen gebouwd! Zou wat zijn als hij hem niet uitrijdt.quote:
Joh, doe eens rustigquote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:22 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ja nadat ze op hem in hebben gepraat! Het is verdomme zijn werk en er is een fokking ploeg om hem heen gebouwd! Zou wat zijn als hij hem niet uitrijdt.
Echter de schuld ligt bij de ploegleiding. Ze wisten wat er in zijn molen speelde en je zag hem al maanden worstelen op wat opvliegingen na. Echter men heeft geen aktie ondernomen en heeft de kop in het zand gestoken in de hoop dat het zou overwaaien.
Ik snap je punt. Het duurt al jaren inmiddels. Denk niet dat we veel kans maken in de top 10 ook. Maar aan de andere kant rijden bijvoorbeeld Westra en Hoogerland wel een hele goede Tour, om het niet over Ruijgh te hebben. Voor een eerste Tour weten ze nu wat het is, en kunnen ze daarop nu gaan concentreren voor volgend jaar (want ze zullen graag weer mee willen doen). Ben benieuwd wat met name die drie er volgend jaar van bakken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:46 schreef jpjedi het volgende:
Oh ok![]()
Was meer frustratie dat wij zo lang moeten wachten op een nieuwe Nederlandse klassementsrijder.
Wachten? Nederland behaald al drie jaar dikke top 10 noteringen in de grote rondes.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:46 schreef jpjedi het volgende:
Oh ok![]()
Was meer frustratie dat wij zo lang moeten wachten op een nieuwe Nederlandse klassementsrijder.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lol móet hij nodig zeggen. De gast die alleen maar moeilijk met zichzelf had in het begin van de tour. Hij is geestelijk niet een winnaar. Heeft veel geestelijke begeleiding nodig.
Ja daar is geen woord van teveel gezegd. Die gast knakt al bij een kleine tegenslag. Met zijn mentaliteit komt hij er niet.quote:
Gesink is juist iemand die bekend staat om zijn mentaliteit en het diep kunnen gaan. Vergeten dat hij met 75 aan het uur op het asfalt geknald is?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja daar is geen woord van teveel gezegd. Die gast knakt al bij een kleine tegenslag. Met zijn mentaliteit komt hij er niet.
Wat weet jij nou van z'n mentaliteit joh..quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja daar is geen woord van teveel gezegd. Die gast knakt al bij een kleine tegenslag. Met zijn mentaliteit komt hij er niet.
Zet die maar op een tegeltjequote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:59 schreef Freddeh het volgende:
Mooie quote van Gesink: "Niet te veel medelijden met jezelf hebben"
Waarvoor dank uiteraard, weer een leuke om toe te passen op ons fietsleven
Pics or didn't happenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:28 schreef nodisch18 het volgende:
Mij vanmiddag dan ook maar is op een nieuw stuurlintje getrakteerd![]()
Zojuist gewikkeld (was nog stuurlint-maagd)... en durf te zeggen dat ie er gelikt om zit!
Het bobbelt en achter de rem zit er een stukkie bloot, mislukt dus maar niet slecht voor de 1e keerquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:55 schreef nodisch18 het volgende:
Omdat je het zo lief vraagt![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die Forclaz is een kuitenkiller, stijl ding. De Madeleine is lang maar ze "loopt" erg mooi vanuit Moutiers. Ik vond het een prachtcol.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:16 schreef No-P het volgende:
Col de la Madeleine is misschien net te ver voor mijn vriendin. Ga iig wel Le Semnoz (1200m in 18km), Col de la Forclaz (700m in 9,5km) en de Col de La Colombiere doen. Misschien dan nog een uitstapje naar de Madeleine en de Grand Colombier en waarschijnlijk nog wat andere heuveltjes als de Col de l’Epine.
Prima voor een eerste keer hoorquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:55 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Omdat je het zo lief vraagt![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb precies dezelfde en volgens mij komt het bobbelen doordat er een soort schuimrubber onder zit waardoor het wat "voller" aanvoelt. Door de schaduw lijkt de bobbel nog erger dan het waarschijnlijk in het echt is. Die van mij lijkt trouwens wel wat minder te bobbelen maar heb het dan ook niet zelf gedaanquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het bobbelt en achter de rem zit er een stukkie bloot, mislukt dus maar niet slecht voor de 1e keer
Ah oke dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:40 schreef kaasplankje het volgende:
Als je 't stuurlint goed over elkaar legt bobbelt 't niet; het lint is aan de zijkanten dunner waardoor je steeds een bepaalde overlap moet aanhouden om strak en egaal te kunnen wikkelen.
Dat Specialized lint ken ik niet, wel hadden we bepaalde klanten in de winkel vroeger waarvoor we dubbel stuurlint moesten wikkelen; voor extra comfort. Ik vond dat maar niks.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:44 schreef Patroon het volgende:
Ah oke dat wist ik niet.
Heb die van mij ook even bekeken...lijkt ook wel wat te bobbelen...maar stoort me verder niet, vind het zelfs wel wat zacht...de FM had het over dat Specialized een soort schuimrubber onder het stuurlint had, waardoor het wat dikker wordt. weet jij daar iets van?
Ah oke... dat lijkt mij ook niks. Hierboven nog ff een foto gepost van mijn lintje..alleen zoals ik zei lijken de bobbels wel erger dan de werkelijkheidquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat Specialized lint ken ik niet, wel hadden we bepaalde klanten in de winkel vroeger waarvoor we dubbel stuurlint moesten wikkelen; voor extra comfort. Ik vond dat maar niks.
Ja en in korfbal worden we ook elk jaar wereldkampioen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:40 schreef marcodej het volgende:
[..]
Wachten? Nederland behaald al drie jaar dikke top 10 noteringen in de grote rondes.
Ongeveer 1/3 overlap toch?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:40 schreef kaasplankje het volgende:
Als je 't stuurlint goed over elkaar legt bobbelt 't niet; het lint is aan de zijkanten dunner waardoor je steeds een bepaalde overlap moet aanhouden om strak en egaal te kunnen wikkelen.
Jij hebt vorig topic gemist denk ik. Toen hebben we het er al over gehad, hij is nog bezig met z'n lichaamshouding te ontwikkelen, dus die toren wordt nog lager dan dat hij nu isquote:
Ik móest ook die spacers wel hebben, want m'n belletje zit ónder m'n stuurpen en die had anders niet gepastquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:58 schreef marcodej het volgende:
Ik heb 0 cm aan spacers onder mijn stuurpen, maar wel een toren van 3cm op mn stuurpen.
Ik ben inderdaad nog aan het afbouwen, maar mijn houding is nu prima en ga dat niet veranderen om 1 spacerquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:57 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ongeveer 1/3 overlap toch?
[..]
Jij hebt vorig topic gemist denk ik. Toen hebben we het er al over gehad, hij is nog bezig met z'n lichaamshouding te ontwikkelen, dus die toren wordt nog lager dan dat hij nu is
Die spacertoren van mij daarentegen...Da's ook iets van 2,5cm aan spacers en ik doe er verder ook niets meer aan.
Veel framebouwers zijn de balhoofdbuis gaan verhogen zodat er geen spacers meer nodig zijn. Het is dan niet zo dat je dan dieper zit omdat je geen spacers hebt. Je balhoofd is dan gewoon hoger, maakt dus geen bal uit.quote:
Best lastig he om inhoudelijk te reageren. Iets roepen en zodra iemand met argumenten komt, doe je net of het niet belangrijk is.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:16 schreef Yankee het volgende:
Gelukkig heb ik vanmiddag bij de Appie ontbijtkoek gekocht
Gast, doe niet zo moeilijk. Ik zeg iets over je spacertoren en je bent direct op je teentjes getraptquote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Best lastig he om inhoudelijk te reageren. Iets roepen en zodra iemand met argumenten komt, doe je net of het niet belangrijk is.
We zijn geen bekenden van elkaar waar je zo tegen kunt dollen. Dat doe je maar met je vrienden. Ik zit hier sinds kort op een anoniem forum en gedraag me netjes tegenover jou dus verwacht dat ook richting mezelf.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:29 schreef Yankee het volgende:
[..]
Gast, doe niet zo moeilijk. Ik zeg iets over je spacertoren en je bent direct op je teentjes getrapt![]()
Ik heb zelf ook nog steeds een spacer, niks mis mee. Maar in ieder geval bedankt voor je uitleg. Goed om te zien dat je jezelf zo serieus neemt.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
We zijn geen bekenden van elkaar waar je zo tegen kunt dollen. Dat doe je maar met je vrienden. Ik zit hier sinds kort op een anoniem forum en gedraag me netjes tegenover jou dus verwacht dat ook richting mezelf.
Logisch dat ik met argumenten kom waarom ik dat doe. Ik weet niet in wat voor context ik jouw post moet plaatsen. Misschien heb je juist wel goede tips waar ik wat aan heb, vandaar dat ik om argumenten vraag, wat je blijkbaar niet hebt.
Die argumenten die jij noemt voor je spacers lijken me zeer plausibel. Er is niks mis met een aantal spacers, zolang het er maar niet teveel zijn. Dat ik hier niks tegen heb had je ook wel uit mijn post kunnen halen. Maar blijkbaar voel jij je direct aangevallen, hetgeen niet mijn bedoeling was.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
We zijn geen bekenden van elkaar waar je zo tegen kunt dollen. Dat doe je maar met je vrienden. Ik zit hier sinds kort op een anoniem forum en gedraag me netjes tegenover jou dus verwacht dat ook richting mezelf.
Logisch dat ik met argumenten kom waarom ik dat doe. Ik weet niet in wat voor context ik jouw post moet plaatsen. Misschien heb je juist wel goede tips waar ik wat aan heb, vandaar dat ik om argumenten vraag, wat je blijkbaar niet hebt.
Oke zand erover. Het is via tekst moeilijk in te schatten hoe een ander het bedoelt. Volgens mij denken wij er hetzelfde over. Een aantal spacers is niets mis mee, alleen het moeten er niet teveel zijn. 3 zijn imo niet TE veel, maar moeten er niet meer worden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:59 schreef Yankee het volgende:
[..]
Die argumenten die jij noemt voor je spacers lijken me zeer plausibel. Er is niks mis met een aantal spacers, zolang het er maar niet teveel zijn. Dat ik hier niks tegen heb had je ook wel uit mijn post kunnen halen. Maar blijkbaar voel jij je direct aangevallen, hetgeen niet mijn bedoeling was.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke zand erover. Het is via tekst moeilijk in te schatten hoe een ander het bedoelt. Volgens mij denken wij er hetzelfde over. Een aantal spacers is niets mis mee, alleen het moeten er niet teveel zijn. 3 zijn imo niet TE veel, maar moeten er niet meer worden.
Nee, dat kun je gewoon nog aanpassen. Zadelhoogte zou ik laten zoals het is, maar als jij vindt dat je een wat aggressievere houding wil, dan kun je altijd een spacertje weghalen en je stuur wat lager zetten. Daardoor wordt de saddle to bar drop wat groter. Op zich niets mis mee, maar je rug moet het wel aankunnen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:12 schreef Patroon het volgende:
Heeft iemand hier ook een antwoord op?
Trouwens nog ff een vraag over het verschil in hoogte tusen het zadel en de stuurpen. Volgens de metingen moet dat bij mij 78,4mm zijn staat hier op papier. Betekent dit dat de hoogte van mijn stuur zo moet blijven of kan dit nog veranderen? (ben niet meer in de groei)
Duidelijk! Bedankt Freddeh!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:12 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nee, dat kun je gewoon nog aanpassen. Zadelhoogte zou ik laten zoals het is, maar als jij vindt dat je een wat aggressievere houding wil, dan kun je altijd een spacertje weghalen en je stuur wat lager zetten. Daardoor wordt de saddle to bar drop wat groter. Op zich niets mis mee, maar je rug moet het wel aankunnen.
Beter dan mijn eerste keer, ik heb een kant 3 keer over gedaan. Ik heb hetzelfde lint maar dan zwart.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:55 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Omdat je het zo lief vraagt![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn eerste keren gingen ook niet lekker. Je hebt wel wat pogingen nodig voor je het perfect krijgt. Ik ben inmiddels op een punt aangekomen dat ik die van mij best aardig vindt. Ik gebruik dat flapje onder de remhendel trouwens niet, ik wikkel daar een keer extra...quote:Op zondag 24 juli 2011 02:17 schreef sciter het volgende:
[..]
Beter dan mijn eerste keer, ik heb een kant 3 keer over gedaan. Ik heb hetzelfde lint maar dan zwart.
Ja, die heb ik meteen gekaapt en aan hem verkocht, ik wilde ze eerst zelf houden voor reserve maar hij zag er ook wel wat in.quote:Op zondag 24 juli 2011 08:52 schreef Freddeh het volgende:
Dat frame zag ik idd laatst op MP staan geloof ik, da's wel een mooie
Die classic lijn van Ritchey is echt prachtig voor zulke projecten
Net al gedaan op het toilet. Of bedoel jij wat anders?quote:Op zondag 24 juli 2011 11:03 schreef Patroon het volgende:
Ik duik de sportschool in om te squaten
.Hoerenweer
Google maar ffquote:Op zondag 24 juli 2011 11:06 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Net al gedaan op het toilet. Of bedoel jij wat anders?
Die bobbels zorgen voor extra grip tussen de vingers. Bewuste keuze dus. En dat stukje achter de remhendel heb ik overgeslagen om wat gewicht te besparen. Logisch lijkt mij!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het bobbelt en achter de rem zit er een stukkie bloot, mislukt dus maar niet slecht voor de 1e keer
quote:Op zondag 24 juli 2011 11:40 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Die bobbels zorgen voor extra grip tussen de vingers. Bewuste keuze dus. En dat stukje achter de remhendel heb ik overgeslagen om wat gewicht te besparen. Logisch lijkt mij!
Cool! Klinkt alsof je wel een goede klimmer bentquote:Op zondag 24 juli 2011 14:25 schreef JohnDDD het volgende:
Gisteren de Galibier opgereden. Gemiddelde van 11.4 km/u. Eerst met de auto naar boven, toen in de regen en kou afgedaald naar de voet van de Telegraph en toen weer het hele stuk geklommen naar de top van de Galibier. Dat zijn ongeveer 18 km.
Ging eigenlijk wel lekker. Hij was lang maar ik had geen moment het idee dat ik het niet ging redden. Juist op de steile stukken kon ik lekker op de trappers staan en had ik een lekker ritme. Had het in het begin nogal warm met mijn regenjasje aan, later begon het lekker fris te waaien en toen ik in de wolken kwam was ik helemaal op mijn gemak.
Smaakt naar meer!
Ben inmiddels thuis.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Cool! Klinkt alsof je wel een goede klimmer bent![]()
Toch nog niet naar huis dus?
Inderdaad klimmen is heerlijk.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:38 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ben inmiddels thuis.
Ik had via internet 2 Nederlanders gevonden die vrijdag op de Alpe d'Huez stonden en zaterdag naar huis gingen maar eerst nog even de Galibier wilden doen. En ik mocht meerijden met ze. Dus ik heb bij de ze gekampeerd vrijdagavond en we zijn zaterdagochtend even naar de Galibier gereden en toen rechtstreeks door naar Nederland.
Wat mijn klimmen betreft: ik vind het gewoon ontzettend leuk. Ik denk dat ik nog erg aan mijn basisconditie moet werken. Op de minder steile stukken moest ik het afleggen tegen die 2 andere jongens, op de steilere stukken ging ik die ene voorbij, die andere was een kwartier eerder dan ons allebei geloof ik.
Na de Galibier mis ik de bergen wel. Toch een ongelooflijke omgeving daar. Alleen maar bergen met wat wegen erdoor. En klimmen is gewoon heerlijk....:) Maar alleen op fietsvakantie is ook wel eenzaam, volgend jaar ga ik graag met iemand anders. Doel is om dit jaar aan mijn basisconditie te werken, nog wat vet eraf te krijgen en volgend jaar beter te zijn...
Sorry hoor, maar dat wikkelen lijkt echt helemaal nergens op. Lukte mij ook niet goed de eerste keren, maar wat je nu ziet is dat die tape in de buitenbocht binnen de kortste keren uit elkaar loopt. En die bobbels onderin komen gewoon doordat het lint tijdens het wikkelen niet strak genoeg gehouden is. En ten laatste zijn de wikkelingen helemaal niet gelijkmatig en is de laatste wikkel onder de remhandel gewoon niet goed om alles af te sluiten. OK, voor de eerste keer zal het best wel een paar weken houden maar het ziet er niet uit. En volgende keer een beetje betere kwaliteit (b.v. Fizik) kopen, dat wikkelt wat makkelijker en sluit beter aan.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:30 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Prima voor een eerste keer hoorWel mooi, dat witte carbonlook. Is dat die van BBB? Die heb ik in het zwart...
Goeie einddoppen ook, beter dan die douw-hem-erin-doppen die je er standaard bij krijgt.
Ik vind het er prima uit zien voor een eerste keer. Die van mij was niet veel beter en heeft ook 6000km prima volgehouden. Maar ieder z'n meningquote:Op zondag 24 juli 2011 16:01 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat wikkelen lijkt echt helemaal nergens op. Lukte mij ook niet goed de eerste keren, maar wat je nu ziet is dat die tape in de buitenbocht binnen de kortste keren uit elkaar loopt. En die bobbels onderin komen gewoon doordat het lint tijdens het wikkelen niet strak genoeg gehouden is. En ten laatste zijn de wikkelingen helemaal niet gelijkmatig en is de laatste wikkel onder de remhandel gewoon niet goed om alles af te sluiten. OK, voor de eerste keer zal het best wel een paar weken houden maar het ziet er niet uit. En volgende keer een beetje betere kwaliteit (b.v. Fizik) kopen, dat wikkelt wat makkelijker en sluit beter aan.
Nu ik de foto's nog eens zie, denk ik ook dat hij het lint even wat strakker had moeten omwikkelen. Heb die van mij nog eens gezien en die zit inderdaad een stuk strakker. Maar ik zou het zelf denk ik niet beter doen de 1e keer.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:01 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat wikkelen lijkt echt helemaal nergens op. Lukte mij ook niet goed de eerste keren, maar wat je nu ziet is dat die tape in de buitenbocht binnen de kortste keren uit elkaar loopt. En die bobbels onderin komen gewoon doordat het lint tijdens het wikkelen niet strak genoeg gehouden is. En ten laatste zijn de wikkelingen helemaal niet gelijkmatig en is de laatste wikkel onder de remhandel gewoon niet goed om alles af te sluiten. OK, voor de eerste keer zal het best wel een paar weken houden maar het ziet er niet uit. En volgende keer een beetje betere kwaliteit (b.v. Fizik) kopen, dat wikkelt wat makkelijker en sluit beter aan.
Gewoon een keertje extra wikkelen om je hendelklem heen zeg maar. Kom volgend jaar langs, dan laat ik het zienquote:Op zondag 24 juli 2011 16:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nu ik de foto's nog eens zie, denk ik ook dat hij het lint even wat strakker had moeten omwikkelen. Heb die van mij nog eens gezien en die zit inderdaad een stuk strakker. Maar ik zou het zelf denk ik niet beter doen de 1e keer.
Bij mij kruist het stuurlint achter de remhendel. Weet iemand hoe ze dat hebben gedaan?
[ afbeelding ]
Ja natuurlijk. Soigneren moet met de paplepel ingegoten worden. Stuurlintje hoort auch dabei.quote:Op zondag 24 juli 2011 18:45 schreef eentwee het volgende:
Ja maar om iemand die het voor het eerst doet daar nu gelijk mee te besmetten..
quote:Op zondag 24 juli 2011 18:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gisteren verrassing per post!![]()
[ afbeelding ]
Zit als gegoten! Lekker strak, perfecte maat en mooie kwaliteit. M'n overschoentjes en regenjack ook bezorgd. Jammer genoeg al een paar dagen ziek, zwak en misselijk
Lekker! Waar ga je heen?quote:Op zondag 24 juli 2011 18:59 schreef Oksel het volgende:
Woensdagavond zit ik op de fiets in Zuid-Frankrijk..
Oooooooh jaloers!!!quote:Op zondag 24 juli 2011 18:59 schreef Oksel het volgende:
Woensdagavond zit ik op de fiets in Zuid-Frankrijk..
Dát is nog eens een nauwkeurigequote:Op zondag 24 juli 2011 19:01 schreef Oksel het volgende:
Ik zit 10 dagen hier
Rondje meer is precies 2-2,5 uur, met flink wat HM's..
QFT!quote:Op zondag 24 juli 2011 18:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Soigneren moet met de paplepel ingegoten worden. Stuurlintje hoort auch dabei.
Mooie omgeving!quote:Op zondag 24 juli 2011 19:01 schreef Oksel het volgende:
Ik zit 10 dagen hier
Rondje meer is precies 2-2,5 uur, met flink wat HM's..
Volgens mij heb ik het gevonden, dit filmpje laat zien hoe je dat bereikt.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nu ik de foto's nog eens zie, denk ik ook dat hij het lint even wat strakker had moeten omwikkelen. Heb die van mij nog eens gezien en die zit inderdaad een stuk strakker. Maar ik zou het zelf denk ik niet beter doen de 1e keer.
Bij mij kruist het stuurlint achter de remhendel. Weet iemand hoe ze dat hebben gedaan?
[ afbeelding ]
Ah thanks! Mooi en duidelijk filmpje!quote:Op zondag 24 juli 2011 20:02 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik het gevonden, dit filmpje laat zien hoe je dat bereikt.
Ik vind bij de Rotte altijd wel dat je enorm in de wind zit, dat is het enige dat me tegenstaat aan die route. Maar het is wel waanzinnig mooi daarquote:Op zondag 24 juli 2011 21:36 schreef FJD het volgende:
Bijna op tijd weg gegaan maar toch nog een buitje gepakt helaas. Wel een echt Andy momentje gehadNog nooit zo hard de Rotte rond gegaan maar werd toch makkelijk opgeraapt door een achtervolger
Ach ja, toch nog even lekker bezig geweest
Tja Nederlandse polder zit je altijd wel in de wind. Zou t vervelender vinden als je t kunt ontwijken maar als je een rondje van 60km probeert dan kom je altijd wel uit op polderwegen.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:46 schreef Freddeh het volgende:
Ik vind bij de Rotte altijd wel dat je enorm in de wind zit, dat is het enige dat me tegenstaat aan die route. Maar het is wel waanzinnig mooi daar
Da's waar ja. Uiteindelijk hebben we niet bijzonder veel keus wat dat betreft.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:11 schreef FJD het volgende:
[..]
Tja Nederlandse polder zit je altijd wel in de wind. Zou t vervelender vinden als je t kunt ontwijken maar als je een rondje van 60km probeert dan kom je altijd wel uit op polderwegen.
Middelweg proberen met wind tegen. Staat altijd garant voor plezierquote:Op zondag 24 juli 2011 21:46 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik vind bij de Rotte altijd wel dat je enorm in de wind zit, dat is het enige dat me tegenstaat aan die route. Maar het is wel waanzinnig mooi daar
Was ook geweldig. Bocht zeven was een gekkenhuis. Ook grappig was dat een groot deel van de amateur renners na de koers nog niet naar beneden mochten. De karavaan zou eerst moeten. Gevolg was dat twee agenten een compleet peloton van meer dan 1000 man moest tegenhouden. Uiteindelijk werden we los gelaten. Leuke ervaring om met zoveel renners af te dalen.quote:
Dat wil ik ook doenquote:Op maandag 25 juli 2011 00:05 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Was ook geweldig. Bocht zeven was een gekkenhuis. Ook grappig was dat een groot deel van de amateur renners na de koers nog niet naar beneden mochten. De karavaan zou eerst moeten. Gevolg was dat twee agenten een compleet peloton van meer dan 1000 man moest tegenhouden. Uiteindelijk werden we los gelaten. Leuke ervaring om met zoveel renners af te dalen.
Ook mooi was de afdaling van de Lautaret zonder verkeer te doen. Boven stond alles in de file, van beneden af was de afdaling dicht.
Succes in Boxmeer
Dalen in zo'n idioot grote groep lijkt me wel gaaf, maar wel gevaarlijker. Dalen is wel lekker, zadel tussen de benen klemmen en onderin de beugels, zo plat mogelijk op het stuur. Als ik het doe ziet het er belachelijk uit, maar dat kan me niet schelen, daarvoor vind ik de snelheid te lekkerquote:Op maandag 25 juli 2011 02:02 schreef sciter het volgende:
[..]
Dat wil ik ook doen
In ieder geval morgen maar eens rondje doen en pedalen + Plaatjes + Schoenen enz. bestellen.
Ik ben in Duitsland een keer tijdens een wedstrijd met 80km/h afgedaald in een groep van zo'n 120 renners. Ik kneep hem toen wel even...quote:Op maandag 25 juli 2011 09:21 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dalen in zo'n idioot grote groep lijkt me wel gaaf, maar wel gevaarlijker. Dalen is wel lekker, zadel tussen de benen klemmen en onderin de beugels, zo plat mogelijk op het stuur. Als ik het doe ziet het er belachelijk uit, maar dat kan me niet schelen, daarvoor vind ik de snelheid te lekker
Hahaquote:Op maandag 25 juli 2011 09:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ben in Duitsland een keer tijdens een wedstrijd met 80km/h afgedaald in een groep van zo'n 120 renners. Ik kneep hem toen wel even...
Dude...chil. Iedereen hier heeft wel iets waar we elkaar mee kietelen. mijn gewicht, oksel z'n vouwfiets, Freddeh z'n derde...nou nee laat maar.... Ik wil maar zeggen, relax een beetje.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:35 schreef Patroon het volgende:
We zijn geen bekenden van elkaar waar je zo tegen kunt dollen. Dat doe je maar met je vrienden. Ik zit hier sinds kort op een anoniem forum en gedraag me netjes tegenover jou dus verwacht dat ook richting mezelf.
Kom op nou... Geen ouwe koeien uit de sloot halen. Straks hebben we wéér ruzie en moeten we weer een nieuw topic gaan openen ergens andersquote:Op maandag 25 juli 2011 09:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dude...chil. Iedereen hier heeft wel iets waar we elkaar mee kietelen. mijn gewicht, oksel z'n vouwfiets, Freddeh z'n derde...nou nee laat maar.... Ik wil maar zeggen, relax een beetje.
Hé die zit ook regelmatig in mijn rondje. Zeker als het langs de Rotte te druk is, dan is dat een mooi moment om eraf te gaan.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:21 schreef Littlecreep het volgende:
Middelweg proberen met wind tegen. Staat altijd garant voor plezier
http://maps.google.nl/map(...)008753,0.016866&z=14
Idiootquote:Op maandag 25 juli 2011 10:02 schreef FJD het volgende:
70/75 op een dijkje met 7bft in de rug was wel mooi en afdalend in de buitenbocht een auto inhalen met 50/60 was ook wel een holy fuck momentjeDenk dat ik ondertussen wel iets voorzichtiger ben geworden.
Lekker weer
Dat jullie elkaar lekker anaal kietelen wil nog niet zeggen dat je een nieuwe ook zo moet behandelen.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dude...chil. Iedereen hier heeft wel iets waar we elkaar mee kietelen. mijn gewicht, oksel z'n vouwfiets, Freddeh z'n derde...nou nee laat maar.... Ik wil maar zeggen, relax een beetje.
Ik denk dat het voor nieuwelingen best even wennen kan zijn hier inderdaad. Ik denk ook dat het gebruik van smileys het wat makkelijker maakt om dingen te kunnen relativeren. Stel dat ik tegen Fab roep:quote:Op maandag 25 juli 2011 10:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat jullie elkaar lekker anaal kietelen wil nog niet zeggen dat je een nieuwe ook zo moet behandelen.
quote:Op maandag 25 juli 2011 10:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik weet het Freddeh. Ik heb ook geen vrouwelijk gereedschap, dus ik snap dat het een geintje was
Ja Fab! Met je moobs!quote:
Het viel wel mee hoe gevaarlijk het was. Iedereen bleef onder de 50km/h rijden. Mijn remblokjes zijn inmiddels ook een beetje opquote:Op maandag 25 juli 2011 09:21 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dalen in zo'n idioot grote groep lijkt me wel gaaf, maar wel gevaarlijker. Dalen is wel lekker, zadel tussen de benen klemmen en onderin de beugels, zo plat mogelijk op het stuur. Als ik het doe ziet het er belachelijk uit, maar dat kan me niet schelen, daarvoor vind ik de snelheid te lekker
Vanaf welke kant heb je Lautaret gedaan? Vanuit Les Deux Alpes of de kant die de Tour beklom? En heb jij het Galibier stuk nog kunnen doen? Wij mochten er niet meer langs met fiets van de politie. Moesten uiteindelijk door het gras omlopen om toch de fietsen bij ons te kunnen houden. Gelukkig mijn normale schoenen mee genomen.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:49 schreef hetsjhokleek het volgende:
Donderdag de tour bekeken op de Lauteret. De afdaling was erg lekker zoals Littlecreep ook al beschreef. Vrijdag op Alp d Huez gestaan tussen de Nederlanders bij bocht 7.
Binnen gaan spinnen terwijl buiten de zon schijnt. Wat ben je voor wielrenner? Mietje!quote:Op maandag 25 juli 2011 10:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die train ik nog wel weg! vanavond eerste spinles als het qua werk kan, benieuwd...
Idd! Ik neem aan dat jij vanavond ook buiten een rondje gaat doen? Ik iig welquote:Op maandag 25 juli 2011 11:32 schreef FJD het volgende:
[..]
Binnen gaan spinnen terwijl buiten de zon schijnt. Wat ben je voor wielrenner? Mietje!
Binnen gaan spinnen terwijl buiten de zon schijnt. Wat ben je voor wielrenner? Mietje!![]()
Conclusie; smileys maken het verschil
Waar in Duitsland ga je naar toe? Ik ga over 3 weken 2 dagen naar Tecklenburg.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:11 schreef Mark_Boelen het volgende:
Vanmorgen nog enthousiast over het mooie weer, maar fietsen gaat hem dus vandaag niet meer worden. Ook voor 30 juli geen vrij meer kunnen krijgen dus geen Piet Weening Classic meer voor mij dit jaar.
Wel staat er voor 5 tot 10 augustus een kleine vakantie naar Duitsland gepland waar natuurlijk wielrennen de boventoon zal voeren![]()
Jullie nog plannen aankomende tijd ?
http://www.tigerbalm.com/sgquote:Op maandag 25 juli 2011 14:44 schreef JohnDDD het volgende:
Iemand nog tips voor vermoeide spieren? Ben nu twee dagen terug uit Frankrijk, voel me in principe niet moe en in goede conditie maar mijn beenspieren zijn nog wel erg vermoeid. Zelfs op mijn stadsfiets als ik een beetje aanzet doet het een klein beetje pijn. Had in Frankrijk zelf ook al het idee dat mijn spieren vermoeid waren. Tips?
Dus je hebt de reserve/korte termijn energie uit je benen gereden, maar nog niet aangevuld/gegeten. Lijkt me. Een dagje of twee niet hard fietsen en voldoende eten lijkt me de oplossing? Joop zei het al, de Tour win je in bed!quote:Op maandag 25 juli 2011 14:44 schreef JohnDDD het volgende:
Iemand nog tips voor vermoeide spieren? Ben nu twee dagen terug uit Frankrijk, voel me in principe niet moe en in goede conditie maar mijn beenspieren zijn nog wel erg vermoeid.
quote:
Lichte hersteltraining met hoog cadans lage versnelling en hartslag rond de 140-150 (persoonlijk) werkt goed om het herstel te bevorderen.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:44 schreef JohnDDD het volgende:
Iemand nog tips voor vermoeide spieren? Ben nu twee dagen terug uit Frankrijk, voel me in principe niet moe en in goede conditie maar mijn beenspieren zijn nog wel erg vermoeid. Zelfs op mijn stadsfiets als ik een beetje aanzet doet het een klein beetje pijn. Had in Frankrijk zelf ook al het idee dat mijn spieren vermoeid waren. Tips?
Hoe hard fiets je dan eigenlijk met zo'n lichte hersteltraining?quote:Op maandag 25 juli 2011 15:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lichte hersteltraining met hoog cadans lage versnelling en hartslag rond de 140-150 (persoonlijk) werkt goed om het herstel te bevorderen.
Maar rust is ook zeker niet verkeerd. Lees eens op www.zitvlees.nl over training en hoe de supercompensatie werkt. Zeer leerzaam!
Het maakt mij sowieso niet uit hoe ik eruit zie op de fiets. Hoewel ik met mijn fietspakje natuurlijk wel soigné ben.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:21 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dalen in zo'n idioot grote groep lijkt me wel gaaf, maar wel gevaarlijker. Dalen is wel lekker, zadel tussen de benen klemmen en onderin de beugels, zo plat mogelijk op het stuur. Als ik het doe ziet het er belachelijk uit, maar dat kan me niet schelen, daarvoor vind ik de snelheid te lekker
Hmja; in mijn geval komt dat niet overeen met wat ik zie op m'n hartslagmeter..quote:Op maandag 25 juli 2011 15:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een georganiseerd mens zal dat met een hartslagmeter gaan doen, maar met de natte vinger zou ik zeggen, een snelheid waarbij je spieren hard genoeg moeten werken om de doorbloeding goed op gang te hebben, maar licht genoeg dat je voelt dat het veel harder zou kunnen.
Gewoon de bordjes volgen, eerste stuk over de dijk, dan de brug bij Spijkenisse en dan via Zuidland naar Hellevoetsluis.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Voor de mensen uit omgeving Rotterdam/Dordrecht:
Is het stuk Ridderkerk - Barendrecht - Hoogvliet - Spijkenisse - Hellevloetsluis een beetje te doen op de racefiets, zonder kennis van de omgeving maar met "routeboek" en Iphone kaarten? Hoe lang zou ik over dit stukje doen?
De fietsrouteplanner stuurt me dwars door deze plaatsen op een route van Utrecht naar Zeeland. Rest van die route is wel fijn.. Knooppuntenroute's zijn omwegen en gaan bv dwars door Rotterdam.
T blijft droogquote:Op zondag 24 juli 2011 22:14 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Da's waar ja. Uiteindelijk hebben we niet bijzonder veel keus wat dat betreft.
Morgen is mijn beurt weer voor een maandagavondrondje. Maar eens kijken hoe ik rijden ga ivm de wind, iig een jasje aan want we zullen wel weer regen krijgen. Maar goed, niet teveel medelijden met jezelf hebben
Zit wel wat in inderdaad, ik logeerde bij mensen tijdens mijn fietsvakantie en kon daarom niet altijd zelf beslissen wat ik at. Eet geen vlees en vis was moeilijk te krijgen in Frankrijk. Ook ontbijten Fransen maar zeer weinig. Zelfs op de Galibier had ik hongerklop. Om echt goed te zijn heb ik een flink bord pasta voor en ná de race nodig...nou ja komt wel weer goed in de komende dagen, mijn benen hebben zin om te feitsen vandaag met dat relatief zonnige weer maar toch maar even rust gunnnenquote:Op maandag 25 juli 2011 15:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dus je hebt de reserve/korte termijn energie uit je benen gereden, maar nog niet aangevuld/gegeten. Lijkt me. Een dagje of twee niet hard fietsen en voldoende eten lijkt me de oplossing? Joop zei het al, de Tour win je in bed!
Wat zijn de gemiddelden die daar worden gereden?quote:Op maandag 25 juli 2011 16:45 schreef mrPanerai het volgende:
Zijn er hier mensen die op 4sept "ride 4 the roses" rijden in Aalsmeer?
Moest je bij elkaar blijven dan?quote:Op maandag 25 juli 2011 19:45 schreef ultra_ivo het volgende:
En ook weer terug uit de Oekraïne. Fietsen leverde daar niet veel op, zat een enorme kluns in het groepje die enorm tijd vrat. Voor de rest een leuke tocht, aardig wat nieuws gezien.
70 haal ik al op de Amerongse bergquote:Op maandag 25 juli 2011 10:33 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Het viel wel mee hoe gevaarlijk het was. Iedereen bleef onder de 50km/h rijden. Mijn remblokjes zijn inmiddels ook een beetje opDe Lautaret en Ventoux gingen harder. Ventoux een max van 65km/h, de Lautaret net even een stukje boven de 70 aangetikt. Prachtige brede wegen, alleen jammer van wind tegen, anders was het nog een stukkie sneller gegaan.
Je hebt je toch niet laten afschrikken he?quote:Op maandag 25 juli 2011 21:19 schreef Freddeh het volgende:
Bah, wat een rotavond. Morgen krijgen we weer regen. Woensdag maar weer dan.
Bij elkaar blijven was wel de bedoeling ja. Dit was de 6e keer dat ik in de Oekraïne fietste, vindt 't altijd een mooi land om te rijden. De wegen zijn zeer verschillend. Van superasfalt tot de allergrootste gatenkaas. Ik rij er meestal met 37mm banden op m'n vakantiefiets, dat gaat prima.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
Moest je bij elkaar blijven dan?
Hoe zijn de wegen daar eigenlijk? Wel een apart land om te fietsen, zou er niet zo snel op komen.
Ik heb hem een aantal jaar geleden ook een keer gereden. Bij zo'n tourtocht gaat het gros van de deelnemers niet zo hard. Ik weet niet wat ik toen reed, maar hard was het in ieder geval niet...quote:Op maandag 25 juli 2011 18:19 schreef JortK het volgende:
[..]
Wat zijn de gemiddelden die daar worden gereden?
Op je dooie akkertje, keuveltempoquote:Op maandag 25 juli 2011 15:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hoe hard fiets je dan eigenlijk met zo'n lichte hersteltraining?
Ik heb me niet laten afschrikken, het is hier heel de avond droog geweest. En hoewel ik graag wilde fietsen had ik:quote:Op maandag 25 juli 2011 21:45 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Je hebt je toch niet laten afschrikken he?
Had je regen dan? Wij niet, wij zijn richting Strijen gegaan.quote:Op maandag 25 juli 2011 21:19 schreef Freddeh het volgende:
Bah, wat een rotavond. Morgen krijgen we weer regen. Woensdag maar weer dan.
In de omgeving van Braunlage en Hohegeiss. Op een camping waar ik vroeger ook vaak met mijn ouders ben geweest.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waar in Duitsland ga je naar toe? Ik ga over 3 weken 2 dagen naar Tecklenburg.
Is wel het plan jaquote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:25 schreef CyclingGirl het volgende:
Ha lees het nu dahah. Morgen gaan dan is het mooi weer en goed voor het moraal.
Srsly... Ik houd van vrouwen die zelf hun laptop installeren. Trouw met me Shit... te laat...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:29 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ga vanavond ook niet, ik wacht op beter weer, ik heb het even gehad met in de regen rijden en er wacht nog een strijk en een laptop die geinstalleerd moet worden.
Niet doen! Dit is juist het moment dat goed in je hoofd zit dat je uit moet klikkenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:58 schreef motorbloempje het volgende:
Knie zit verbetering in en wil deze week weer 's wat gaan proberen![]()
In ieder geval even naar de Lidl op en neer donderdag, want die verkopen deze week (vanaf donderdag) fietskleding en ben wel toe aan een nieuwe broek!
Ben alleen wel aan het twijfelen of ik de gewone pedalen er weer even op zet,
Ik vind de afdalingen van de Kemmel- en de Kluisberg anders best een uitdaging.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:18 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ja, ik ook in Vlaanderen. Alleen ligt er geen uitdaging in die afdalingen
Niet alles te letterlijk opnemen hèquote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik vind de afdalingen van de Kemmel- en de Kluisberg anders best een uitdaging.
welke afstand?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:19 schreef Snuf. het volgende:
Mijn oom heeft nog een inschrijving voor LBL staan zaterdag, maar hij gaat zelf niet, dus ik mag hem waarschijnlijk hebben! Super tof, kan ik alsnog rijden
Gemiddelde snelheid is zo relatief. Zegt eigenlijk niets. De omstandigheden zijn altijd anders.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:17 schreef JohnDDD het volgende:
Nou toch maar even 50km erdoor geknald....
Begin nu pas te beseffen hoe slecht mijn conditie altijd was. Mijn gemiddelde ligt nu na 2 weekjes fietsen in Frankrijk al 2/3 km/u hoger. Maar alsnog niet al te hoog....moet nog minimaal 5 km/u hoger kunnen met goed trainen
Daarom zegt de gemiddelde snelheid juist zoveel! Niet van 1 ritje maar over meerdere ritten kun je prima een trend waarnemen op basis van gemiddelde snelhedenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gemiddelde snelheid is zo relatief. Zegt eigenlijk niets. De omstandigheden zijn altijd anders.
Als je altijd alleen rijdt en ook steeds hetzelfde rondje wel.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:10 schreef nodisch18 het volgende:
Daarom zegt de gemiddelde snelheid juist zoveel! Niet van 1 ritje maar over meerdere ritten kun je prima een trend waarnemen op basis van gemiddelde snelheden
Heb je niet te strakke handschoenen ofzo? Of een andere manier waarop de linkerhand minder bloedtoevoer krijgt?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:30 schreef scoloo het volgende:
Jongens even een vraagje. Tijdens het fietsen begint na een km of 30 mijn linkerhand te slapen. En ik heb ook elke keer last van een spier in mijn knieholte. Heeft iemand een idee?
Nee, want als je veel tegenwind hebt of veel moet stoppen bij stoplichten dan gaat je gem. snelheid gigantisch naar beneden terwijl je wel goed presteert. Gewoon een hartslag meter kopen en je aan je hartslag zones houden. Daar kan je veel meer aan aflezen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:10 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Daarom zegt de gemiddelde snelheid juist zoveel! Niet van 1 ritje maar over meerdere ritten kun je prima een trend waarnemen op basis van gemiddelde snelheden
Tijdens het fietsen of over het algemeen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:56 schreef scoloo het volgende:
Nee niet dat ik weet. Kan het er ook aan liggen dat ik meer op mijn linkerhand steun?
Als je ´t dan echt goed wil doen kan je beter een SRM systeem aanschaffen met vermogensmeter in de cranks. Dan kan je het wattage zien wat je trapt. Dat in combinatie met een hartslagmeter is ideaal.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:06 schreef Patroon het volgende:
Nee, want als je veel tegenwind hebt of veel moet stoppen bij stoplichten dan gaat je gem. snelheid gigantisch naar beneden terwijl je wel goed presteert. Gewoon een hartslag meter kopen en je aan je hartslag zones houden. Daar kan je veel meer aan aflezen.
Je kunt de stoplichten ook mee hebben en hetzelfd geld voor de wind. 100x hetzelfde ritje en dat balanceert zich dus wel uit.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee, want als je veel tegenwind hebt of veel moet stoppen bij stoplichten dan gaat je gem. snelheid gigantisch naar beneden terwijl je wel goed presteert. Gewoon een hartslag meter kopen en je aan je hartslag zones houden. Daar kan je veel meer aan aflezen.
exactquote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je kunt de stoplichten ook mee hebben en hetzelfd geld voor de wind. 100x hetzelfde ritje en dat balanceert zich dus wel uit.
Maar let er zelf verder ook niet op
Tijdens het fietsen. Volgens mij is mijn linker schouder wat lager als mijn rechter. En kan het helpen voor die spier in mijn knieholte als ik mijn zadel een heel klein stukje naar links zet? Want anders zou ik niet weten wat ik er aan kan doen. Ik heb al een fietsmeting gehad en daar is mijn fiets op afgesteld. Mijn schoenplaatjes staan volgens mij ook al goed. Heb verschillende posities daarin geprobeerd maar nog nergens verbetering gemerkt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tijdens het fietsen of over het algemeen?
Want als tijdens het fietsen: waarom steun je meer op je linkerhand?
Mits je rechtsdragend bent!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:34 schreef scoloo het volgende:
[..]
En kan het helpen voor die spier in mijn knieholte als ik mijn zadel een heel klein stukje naar links zet?
Je kan aan je afstelling van je fietsje gaan frotten, maar dat is trail & error. Misschien een langere stuurpen of het zadel iets naar achter schuiven? Met een meer gestrekte zitpositie steun je ook minder op je handen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:30 schreef scoloo het volgende:
Jongens even een vraagje. Tijdens het fietsen begint na een km of 30 mijn linkerhand te slapen. En ik heb ook elke keer last van een spier in mijn knieholte. Heeft iemand een idee?
Vallen hoort bij fietsen Moblo. Eens in de zoveel tijd liggen we allemaal wel eens te gillen op de keien.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:05 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ben nu bijna 2 weken uit de runningen dat wil ik écht niet nog een keer
Als je dan straks in je zwembroek in de zon loopt zal je blij zijnquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:22 schreef Snuf. het volgende:
Vandaag voor het eerst in Movistar tenue gereden. Prima tenue, alleen hij is iets korter dan mijn andere tenue waardoor je 3 centimeter wit ziet op mijn been, de rest is erg bruin Ziet er echt raar uit
Ja, dat is waar, maar al mijn zwembroeken/korte broeken zijn sowieso wat langer dus dat maakt dus niet uitquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:23 schreef sciter het volgende:
[..]
Als je dan straks in je zwembroek in de zon loopt zal je blij zijn
Ja, niks aan te doenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:25 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Ja, dat is waar, maar al mijn zwembroeken/korte broeken zijn sowieso wat langer dus dat maakt dus niet uit
Erg jammer, ik zou een weekje in de Alpen op vakantie gaan en 1 weekje 50 KM boven Barcelona, mijn fiets mocht mee en de 2e week zouden we zelfs samen met een kennissen in een huis gaan, die mij aan het wielrennen hebben gebracht, dus lekker fietsen! Alleen mijn opa is heel erg ziek geworden (lees terminaal) dus nu zijn we niet gegaanJammer, maar helaas.
Ja dankjewel, al moet de zon natuurlijk wel effe gaan schijnen hierquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:26 schreef kaasplankje het volgende:
Sterkte met je opa Snuf, dat been bruint wel bij.
Ik hoop het voor je, is erg leuk altijd in een ander land fietsen (vind ik zelf)quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:26 schreef sciter het volgende:
[..]
Ja, niks aan te doen
Ik ben benieuwd of ik mijn fiets mee mag naar Bretagne.
Ik durf dus echt niet meer naar het strand of het zwembad te gaan deze zomer. Erg bruine benen en armen, maar de rest van het lichaam is zo wit als melk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:23 schreef sciter het volgende:
[..]
Als je dan straks in je zwembroek in de zon loopt zal je blij zijn
Ik vertik om mijn shirt uit te doen op het strand. Gaan de goed gekweekte lijntjes weg en dat kan natuurlijk nietquote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:21 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik durf dus echt niet meer naar het strand of het zwembad te gaan deze zomer. Erg bruine benen en armen, maar de rest van het lichaam is zo wit als melk.
Maar zoals het een wielrenner betaamt, ben ik stiekem toch wel een beetje trots op mijn lijntjes.![]()
Of op het asfalt. Of op een motorkap. Of onderin de berm langs de dijk. Of bovenop een paar andere wielrenners.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vallen hoort bij fietsen Moblo. Eens in de zoveel tijd liggen we allemaal wel eens te gillen op de keien.
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:16 schreef Patroon het volgende:
Ik ga altijd met mijn tijdritpak onder de zonnebank
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:50 schreef sciter het volgende:
Ik laat het Rabobank-logo iets doorschijnen zodat mijn witte lichaam twee bruine Rabobank-logos heeft. Wel zo hipster natuurlijk.
Het zijn gewoon rare Friezen. Ik als Groninger kan er mee weg komen om dat te zeggen. Mij nemen ze toch niet serieusquote:
Dat zeggen ze nu ook al 3 weken...quote:Op woensdag 27 juli 2011 08:10 schreef nodisch18 het volgende:
Deze zomer is idd echt brak, al lijkt er eind van de week verbetering te komen
Het goede nieuws is dat dit een trend is van de laatste jaren. Vanaf 2005 t/m 2011 was alleen juli 2006 een goed jaar. De rest was bovengemiddeld nat.quote:
Heb je niet opgelet? De zomer is al afgelopen, daar hebben we al 4 weken van gehad totaal. We zitten nu in de 'verschoven' herfst.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:07 schreef CyclingGirl het volgende:
pff nou zeg dat wel. Ik ga vanavond 80km we gaan rustig aan.
Eerst tegen de wind in en dan met de wind mee.
Hopelijk is het morgenavond ook droog maar dan schijnt het weer te gaan regenen, klotezomer.
En trainen jullie dan het hele jaar door? Zijn er veel verenigingen die dat doen?quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:56 schreef nogeenmaarten het volgende:
De Spartaan in Rijswijk heeft een verlichtte baan. We gebruiken dan alleen het korte rondje (eigenlijk rechthoekje) rond de ijsbaan.
Ik ben nog positief!quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:16 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb je niet opgelet? De zomer is al afgelopen, daar hebben we al 4 weken van gehad totaal. We zitten nu in de 'verschoven' herfst.
Dit is een fietstopic, concentreer je even Fred!quote:
Het zijn wielrenners.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dit is een fietstopic, concentreer je even Fred!
Winter, dinsdagavond wordt er getraind op de baan, donderdagavond is volgens mij nog iets van veldtraining en zondag vossenjacht. Hele jaar door wel wat te doen dus.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
En trainen jullie dan het hele jaar door? Zijn er veel verenigingen die dat doen?
Is moeilijk zo te beoordelen. Zijn zoveel factoren die mee spelen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:48 schreef scoloo het volgende:
Jongens nog even een vraagje betreft mijn knieholte. Ik ben wat aan het zoeken geweest en nou blijkt dat mijn schoenplaatjes niet ver genoeg naar voren kunnen om onder de bal van mijn voet te komen. Ze zitten er wel bijna onder maar niet helemaal. Zou dit ook een oorzaak kunnen zijn?
Goed droog houden. Vooral met m'n voetbalschoenen heb ik hier last van. Gaan gelijk na de training in een droge kast met kranten er in die ik nog een paar keer verwissel.quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:05 schreef nogeenmaarten het volgende:
Mijn schoenen stinken. Ik kan de zooltjes makkelijk even met de was meedraaien, maar hoe doen jullie dat met de schoenen zelf? Laten stinken, meewassen (in beschermzakje oid) of zijn er sprays die goed werken?
Laten stinken, over het algemeen bevinden je schoenen zich ver buiten de detectiegrens van je neusquote:Op woensdag 27 juli 2011 11:05 schreef nogeenmaarten het volgende:
Mijn schoenen stinken. Ik kan de zooltjes makkelijk even met de was meedraaien, maar hoe doen jullie dat met de schoenen zelf? Laten stinken, meewassen (in beschermzakje oid) of zijn er sprays die goed werken?
Ik heb ooit eentje gehad van Tacx. Echt een van de eerste generaties. Toen was het nog handiger om de ketting gewoon met de hand schoon te maken. Kan inmiddels verbeterd zijn uiteraard.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:10 schreef fetss het volgende:
Zo, net fietsje weer opgehaald bij de FM (meting gedaan en fiets afgesteld)hopelijk zijn de rugklachten nu verleden tijd!
![]()
Maandag een paar daagjes naar Spa(BE), volgens mij een mooie fietsomgeving!
Iemand ervaringen met dit apparaat [ afbeelding ]
Werkt dat een beetje of is het een miskoop?
Niet die maar van ander merk. Werkt goed.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:10 schreef fetss het volgende:
Zo, net fietsje weer opgehaald bij de FM (meting gedaan en fiets afgesteld)hopelijk zijn de rugklachten nu verleden tijd!
![]()
Maandag een paar daagjes naar Spa(BE), volgens mij een mooie fietsomgeving!
Iemand ervaringen met dit apparaat [ afbeelding ]
Werkt dat een beetje of is het een miskoop?
Ik ben niet Friesquote:Op woensdag 27 juli 2011 07:25 schreef Freddeh het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het zijn gewoon rare Friezen. Ik als Groninger kan er mee weg komen om dat te zeggen. Mij nemen ze toch niet serieus
Dan hoef je me nog niet serieus te nemen hoorquote:
Zet je fiets weg! Iets met een OP!?quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:11 schreef Pritt het volgende:
Mooi is dat, denk ik dat ik na 1 1/2 week niet fietsen met poep in mijn benen ga fietsen, knal ik met 35 gem (37 kruis) door mijn trainingsrondje van een uur. Moet vaker een week niet fietsen.
quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:11 schreef Pritt het volgende:
Mooi is dat, denk ik dat ik na 1 1/2 week niet fietsen met poep in mijn benen ga fietsen, knal ik met 35 gem (37 kruis) door mijn trainingsrondje van een uur. Moet vaker een week niet fietsen.
Baasquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:51 schreef kaasplankje het volgende:
Vandaag 55km/u gehaald in de beneluxtunnel op een oude stalen Concorde, beat that
Zojuist 63 vanaf de 'heuvel' bij de Maeslantkering, op een lichte alu fiets die niet zo hard naar beneden valt als zo'n stalen "anker weight".quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:51 schreef kaasplankje het volgende:
Vandaag 55km/u gehaald in de beneluxtunnel op een oude stalen Concorde, beat that
Het zou zomaar kunnen dat ik die week in Limburg ben. Een mergellandroute vind ik altijd leuk!quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:24 schreef FJD het volgende:
[..]
BaasMijn GPS meet niet in tunnels. Ik twijfel tussen een cadansmeter of een eigen satelliet in de tunnel
Zijn er trouwens mensen geïnteresseerd om vrijdag de 11e mee de lus van de AGR mee te fietsen? Of de Mergelland route als we echt optimistisch gaan doen. Na afloop pintje pakken
Je haalt me de woorden uit mijn mond. Daarom is rust en inspanning op elkaar afstemmen ook zo belangrijk om beter te worden.quote:
Je fietst wel aanzienlijk harder dan wij doen en t wordt toch meer een gezellig rondje dan een rondje van afzienquote:Op woensdag 27 juli 2011 23:14 schreef Pritt het volgende:
Het zou zomaar kunnen dat ik die week in Limburg ben. Een mergellandroute vind ik altijd leuk!
Wacht maar tot je de dag erna gaat, dan ben je wel brakquote:Op woensdag 27 juli 2011 22:11 schreef Pritt het volgende:
Mooi is dat, denk ik dat ik na 1 1/2 week niet fietsen met poep in mijn benen ga fietsen, knal ik met 35 gem (37 kruis) door mijn trainingsrondje van een uur. Moet vaker een week niet fietsen.
Inderdaad mooi fietske!quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Cyclocross fiets van Specialized met schijfremmen:
[ afbeelding ]
Heb me altijd afgevraagd waarom er nog geen schrijfremmen op racefietsen zittenLijkt me een ontwikkeling die niet te stoppen is.
Dat tweede zou een goed argument kunnen zijn. Te zwaar lijkt me niet meer van toepassing, aangezien de fietsen van de profs tegenwoordig al met lood verzwaard moeten worden om aan de gewichtslimiet te voldoen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:33 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Inderdaad mooi fietske!
Schijfremmen zullen ooit wel eens komen maar voor het moment zijn schijfremmen te zwaar en de voorvorken kunnen de remkracht niet aan. Gewicht is wel wat terug te winnen op de velgen zelf. Ik geloof dat Canyon en volagi al wel iets in ontwikkeling hebben en die laatste zelfs op de markt met eigen velgen.
UCI heeft het voor cyclocross goedgekeurd maar nog niet voor op de weg.
Bij schijfremmen blokkeren je wielen toch ook minder snel? Dat lijkt me wel veiliger.quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:50 schreef jpjedi het volgende:
Tja voor de profs welicht maar dat gebeurt enkel in het kader van de achterliggende markt. Die rijden niet allemaal met <7kg fietsen.
Verder is juist op nat wegdek geen behoefte aan extra remkracht dunkt me.
Je bedoelt dat remkracht beter te doseren is met schikfremmen? Dat weet ik eigenlijk niet. Ik vind mijn mtb remmen eigenlijk erg agressief maar ik heb er nooit mee afgedaald dus zou het eigenlijk niet weten..quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bij schijfremmen blokkeren je wielen toch ook minder snel? Dat lijkt me wel veiliger.
Omgeving Arnhem kan prima dat weekend. Leuke omgeving. Ik rijd die ene dag op en neer naar Limburg.quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Lekker fietsweer gisteravond. Weerbericht laatste weken echt 100% onbetrouwbaar. Gistermorgen stond er nog dat het s'middags en s'avonds zou gaan regenen, uiteindelijk 50 km gefietst onder een strak blauwe lucht.
Jammer dat jullie vrijdag de 12e al naar Limburg gaan. Was zelf voor de 13e en 14e een leuke locatie aan het zoeken. Toch een stuk leuker en makkelijker om op onbekend terrein in een groep te rijden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EDIT: Zie net dat de advertentie is verwijderd.Ik ben ook niet serieus hoor, het was maar een grapjequote:Op woensdag 27 juli 2011 22:14 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dan hoef je me nog niet serieus te nemen hoor![]()
gewoon een spons met water en zeepsop en daarna ff met een droge doek en een streepje olie.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:10 schreef fetss het volgende:
Zo, net fietsje weer opgehaald bij de FM (meting gedaan en fiets afgesteld)hopelijk zijn de rugklachten nu verleden tijd!
![]()
Maandag een paar daagjes naar Spa(BE), volgens mij een mooie fietsomgeving!
Iemand ervaringen met dit apparaat [ afbeelding ]
Werkt dat een beetje of is het een miskoop?
Mijn ervaring is dat wanneer je een ander merk kiest je toch best het irl past, scheelt soms zoveel.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:52 schreef fetss het volgende:
Ik ben op zoek naar nieuw fietskleding, heb op dit moment een caisse d'epargne pak.
Hierin staat: Tagila 5, betekent dit maat 5 en dus een L?
Wat voor zadelpijn heb je?quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:08 schreef Landgeld het volgende:
Ik heb na 2-3 uur fietsen altijd last van zadelpijn. Dit terwijl ik wel kwaliteit-kleding (zoom) heb. Nu ben ik dus naar een nieuw zadel aan het kijken en kwam deze tegen:
http://www.ismzadel.nl/co(...)abel_racezadel!.html
Lijkt mij ideaal, ondanks dat hij er niet super uitziet. Iemand ervaring met dit zadel? Of iemand nog andere tips? Ik wil gewoon 6-8 uur kunnen fietsen (uiteraard met eventuele pauzes) zonder zadelpijn.....
Duur zeg, last van je edele delen of niet?quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:08 schreef Landgeld het volgende:
Ik heb na 2-3 uur fietsen altijd last van zadelpijn. Dit terwijl ik wel kwaliteit-kleding (zoom) heb. Nu ben ik dus naar een nieuw zadel aan het kijken en kwam deze tegen:
http://www.ismzadel.nl/co(...)abel_racezadel!.html
Lijkt mij ideaal, ondanks dat hij er niet super uitziet. Iemand ervaring met dit zadel? Of iemand nog andere tips? Ik wil gewoon 6-8 uur kunnen fietsen (uiteraard met eventuele pauzes) zonder zadelpijn.....
Vraag voor CyclingGirl, die rijdt volgens mij inmiddels ook met een ISM.quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:08 schreef Landgeld het volgende:
Ik heb na 2-3 uur fietsen altijd last van zadelpijn. Dit terwijl ik wel kwaliteit-kleding (zoom) heb. Nu ben ik dus naar een nieuw zadel aan het kijken en kwam deze tegen:
http://www.ismzadel.nl/co(...)abel_racezadel!.html
Lijkt mij ideaal, ondanks dat hij er niet super uitziet. Iemand ervaring met dit zadel? Of iemand nog andere tips? Ik wil gewoon 6-8 uur kunnen fietsen (uiteraard met eventuele pauzes) zonder zadelpijn.....
Behalve dat, waar heb je precies pijn? Ik had altijd pijn aan m'n perineum, en een gevoelloos slurfje.quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:08 schreef Landgeld het volgende:
Ik heb na 2-3 uur fietsen altijd last van zadelpijn. Dit terwijl ik wel kwaliteit-kleding (zoom) heb. Nu ben ik dus naar een nieuw zadel aan het kijken en kwam deze tegen:
http://www.ismzadel.nl/co(...)abel_racezadel!.html
Lijkt mij ideaal, ondanks dat hij er niet super uitziet. Iemand ervaring met dit zadel? Of iemand nog andere tips? Ik wil gewoon 6-8 uur kunnen fietsen (uiteraard met eventuele pauzes) zonder zadelpijn.....
Mijn vriendin heeft zo'n zadel op haar tijdritfiets. Ziet er niet uit op een gewone racerquote:Op donderdag 28 juli 2011 20:08 schreef Landgeld het volgende:
Ik heb na 2-3 uur fietsen altijd last van zadelpijn. Dit terwijl ik wel kwaliteit-kleding (zoom) heb. Nu ben ik dus naar een nieuw zadel aan het kijken en kwam deze tegen:
http://www.ismzadel.nl/co(...)abel_racezadel!.html
Lijkt mij ideaal, ondanks dat hij er niet super uitziet. Iemand ervaring met dit zadel? Of iemand nog andere tips? Ik wil gewoon 6-8 uur kunnen fietsen (uiteraard met eventuele pauzes) zonder zadelpijn.....
Dat zie je alleen als je niet fietst. Dus, fietsen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:16 schreef Yankee het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft zo'n zadel op haar tijdritfiets. Ziet er niet uit op een gewone racer
De bedoeling van dat zadel is volgens mij dat je ver naar voren kunt zitten = tijdrithouding. Lijkt me niet echt ideaal op een gewone racerquote:Op donderdag 28 juli 2011 20:17 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat zie je alleen als je niet fietst. Dus, fietsen.
Zal denk ik ook afhangen van de hoek waarin je het zadel monteert.quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:29 schreef Yankee het volgende:
[..]
De bedoeling van dat zadel is volgens mij dat je ver naar voren kunt zitten = tijdrithouding. Lijkt me niet echt ideaal op een gewone racer
Als je rechter op zit, wat het geval is op een gewone racer tov een tijdritfiets, dan zit zo'n zadel voor geen meter. De hoek oid aanpassen zijn dan geforceerde kunstgrepen. Ik zou dus op zoek gaan naar een ander zadelquote:Op donderdag 28 juli 2011 20:30 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zal denk ik ook afhangen van de hoek waarin je het zadel monteert.
Betweterquote:Op donderdag 28 juli 2011 20:47 schreef Yankee het volgende:
[..]
Als je rechter op zit, wat het geval is op een gewone racer tov een tijdritfiets, dan zit zo'n zadel voor geen meter. De hoek oid aanpassen zijn dan geforceerde kunstgrepen. Ik zou dus op zoek gaan naar een ander zadel
Vanavond ff bij de plaatselijke FM geweest. De bal van de voet zit tussen de knokkel (scharnier) van de kleine en grote teen. (De knokkel van de kleine teen zit verder naar achter.) De as van de trapper móet daar tussen in. Wat dat betreft zitten mijn plaatjes nu goed. Ik ging eerst uit van alleen het scharnierpunt van de grote teen. Zal morgen ff een foto van mijn voet maken voor de duidelijkheid.quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:18 schreef scoloo het volgende:
@ patroon : ik heb precies hetzelfde. Ik heb ze gewoon max naar voren staan en dat werkt bij mij. Maar ik had ook ergens gelezen dat je zelf gaatjes bij kan boren. Maar ik weet niet of dat wat is.
Ik heb ervaring met dit zadel en met een andere van hun, gewoon proberen. Voor mij werkt het goed.quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:08 schreef Landgeld het volgende:
Ik heb na 2-3 uur fietsen altijd last van zadelpijn. Dit terwijl ik wel kwaliteit-kleding (zoom) heb. Nu ben ik dus naar een nieuw zadel aan het kijken en kwam deze tegen:
http://www.ismzadel.nl/co(...)abel_racezadel!.html
Lijkt mij ideaal, ondanks dat hij er niet super uitziet. Iemand ervaring met dit zadel? Of iemand nog andere tips? Ik wil gewoon 6-8 uur kunnen fietsen (uiteraard met eventuele pauzes) zonder zadelpijn.....
Dat is niet zo. Dit zadel werd ook door Lance Armstrong gebruikt tijdens de Tour en andere wedstrijden. Dit zadel is zo gemaakt dat je andres zit dus een ander drukpunt krijgt. Ik heb verschillende zadels geprobeerd maar niks werkte, altijd reed ik mijn huid eraf en kreeg ik ballen. Nu met dit zadel zit ik direct goed op de zitbotjes, daar is het dan nog wel gevoelig maar ik heb niet meer het probleem van velletjes eraf, een opgezette doos of ballen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:29 schreef Yankee het volgende:
[..]
De bedoeling van dat zadel is volgens mij dat je ver naar voren kunt zitten = tijdrithouding. Lijkt me niet echt ideaal op een gewone racer
Ook baard in de keel?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:05 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb verschillende zadels geprobeerd maar niks werkte, altijd reed ik mijn huid eraf en kreeg ik ballen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |