Dit zei ik bijna 7,5 jaar geleden in dit topic: VW T1 Busjequote:Dit vind ik dus echt geweldige auto's.. Ik ga er zeker nog een kopen later. Door Europa toeren met zo'n busje lijkt me helemaal geweldig.
ik kan jullie vertellen dat ik nu ook wel over de ¤10.000,- aan kosten zit. Maargoed, ben een ervaring rijker en weet wat ik in de toekomst anders zou doen. Daarbij kom je hier zelden een 15-raams Spijlbus tegen.quote:Waarom doe ik het in Godsnaam?
- De VW T1's zijn in Nederland ¤10.000,- of meer. In Brazilië heb je voor ¤4000,- een mooie bus.
- Het avontuur
Meerdere duizenden euro's..quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:25 schreef BrandX het volgende:
wat kost zo'n geintje nou, zo'n busje helemaal uit Brazilie vandaan hierheen verschepen?
wel toffe auto's
Dat wou ik net vragen, je OP begon enthousiast en aan het einde heb je er spijt van ofzo?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:34 schreef TheFrankey het volgende:
Dus wat je eigenlijk zegt: het is een teleurstelling en ik had het niet moeten doen?
laat ik het zo zeggen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:34 schreef TheFrankey het volgende:
Dus wat je eigenlijk zegt: het is een teleurstelling en ik had het niet moeten doen?
ben idd ook benieuwd hoe je dat moet doenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:43 schreef qwerty_x het volgende:
Hoe heb je de papieren op je naam weten te zetten ?
Voor zover ik weet kan dat alleen via een cartório en daar moet je dan weer Braziliaanse papieren en adres voor hebben.
Leuk dat je hem nu hier hebt, jammer van de conditie van de auto (dat had je wel kunnen zien) en de extra kosten (dat kon je uiteraard niet voorzien)quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:41 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
laat ik het zo zeggen.
Het is een teleurstelling dat er zoveel onvoorziene kosten zijn bijgekomen. Tenminste;
¤1000,- extra voor vervoer dan begroot, waarvan ¤750,- havenkosten in Santos aangezien hij daar 16 dagen gestaan had (de verkoper had niet de juiste papieren). En ¤250,- voor een 'fysieke controle' in de haven van Antwerpen, waar ik bij het opvragen van de offerte niks over te horen kreeg.
Spijt heb ik er absoluut niet van! Het busje heb ik gewoon. Het is mij gelukt om door de bureaucratische rompslomp dat Brazilië heet door te komen en het busje hier te krijgen. Als ik hem zo verkoop dan kan ik de kosten (incl. de reis naar Brazilië) er wel/net uitkrijgen. Ik heb echter wel uuuren achter de pc gezeten hiervoor, maarja.. Anderen spelen uuuren games..
Dat kan.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kan modje deze ff koppelen aan vorig deel
Tja.. Naast het 'werk' wat eraan zat heb ik mij enorm verkeken op de overige kosten..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:50 schreef Barcaconia het volgende:
Vlugge beslissing! Volgende keer wel een beter exemplaar meenemen he!
Boel centjes, helaasquote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:48 schreef Kluupkluup het volgende:
Ok, ik heb de beslissing genomen om hem niet zelf APK-klaar te maken. En dit ook niet te laten doen. Ik heb simpelweg geen geld over en wil aankomend jaar een master gaan doen..
Marktplaats
"dit is een topper" *klik*quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:48 schreef Kluupkluup het volgende:
Ok, ik heb de beslissing genomen om hem niet zelf APK-klaar te maken. En dit ook niet te laten doen. Ik heb simpelweg geen geld over en wil aankomend jaar een master gaan doen..
Marktplaats
quote:
Precies, dat idee had ik ook. Heb je geen hutje-op-de-hei familie, waar ie tijdelijk even kan staan?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 11:17 schreef theKiD het volgende:
Probeer hem idd ergens te stallen bij een -ver?- familielid of vrienden oid? Hier krijg je denk ik wel gigantische spijt van als je hem zomaar weg doet...
ts heb je geen intresse in 2 rijdende auto's?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:46 schreef T42 het volgende:
roest ziet er niet zo erg uit hoorals je iemand kent die kan lassen is zo gelast.
anders ken ik wel een adresje in mill (brabant)
maar ik heb er geen centjes voorhad er zo mee rondgereden. of jemoet hem willen ruilen tegen een kever en camper
[TK] VW camper uit 1981
Die zijn verlaagd inderdaad..quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:38 schreef classpc het volgende:
Mooi verhaal, maar jammer van het einde.
Ligt het trouwens aan mij, of liggen die eerste twee kevers vrij laag op de weg?
Hangt er een beetje van af hoe goed hij is. Wat verwachten ze dat je bijlegt? Of is het 1:1?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:33 schreef Kluupkluup het volgende:
Die cabrio staat te koop voor ¤11.750,-.. Wat mij wel wat aan de hoge kant lijkt..
Ik weet het. Vind de kleur ook niet alles, en niet zo netjes afgemaakt op ratlook, zoals ik het graag zie...quote:
en een rat restaureer je niet eerstquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 06:26 schreef theKiD het volgende:
[..]
Ik weet het. Vind de kleur ook niet alles, en niet zo netjes afgemaakt op ratlook, zoals ik het graag zie...
als je hem orgineel maakt welquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:49 schreef Kluupkluup het volgende:
T42.. Is er een beetje een markt voor dergelijke ovaaltjes? En wat is de waarde dan?
Wow dure hobby dus?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:30 schreef T42 het volgende:
[..]
als je hem orgineel maakt welknipperlichten horen er al niet op te zitten. (motor hoeft niet orgineel te zijn
)
zo is het wat de gek er voor geeften ik ben nie zo gek
cabrio is leuk als je een stalling hebt. anders heb je wel heel veel onkosten van het onderhoud.
geld voor de andere 2 ook. buiten staan is 4 jaar en dan kun je weer lassen
komt door al die zout altijd...quote:
Een orginele T1 is meer waard.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:49 schreef Kluupkluup het volgende:
T42.. Is er een beetje een markt voor dergelijke ovaaltjes? En wat is de waarde dan?
ligt er maar net aanquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een orginele T1 is meer waard.
vanuit TS gezien inderdaad wel, maar vanuit de kopers, die in zo'n forumdraadje de vragende partij zijn, valt dat nog te bezien. Je kunt niet overal naar gaan kijken, en zeker als je er niet heel veel verstand van hebt en hulp nodig hebt om mee te gaan kijken kun je beter op de bussen inzetten die op papier betere kansen geven.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja, dat snap ik ook wel, maar je kunt toch op z'n minst even gaan kijken voor je zo'n oordeel velt?
Ik ben het met je eens dat er gewaarschuwd mag worden.. Als in 'kijk even goed naar de dorpels' of 'kijk even onder het matje bij de voorportier'..quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:42 schreef CafeRoker het volgende:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, hoe lullig het voor kluup ook wel niet is
Er wordt een flinke hoeveelheid meuk aangeboden en het gebeurt maar al te vaak dat verliefde kopers daar met beide poten instampen. Een beetje waarschuwen op een forum kan voor wat meer realiteitsbesef zorgen. En bij twijfel niet inhalen want het gaat immers om veel geld. Nogmaals, kluup is daar nu het slachtoffer van, dat is heel zuur, en ik hoop dat z'n bus spoedig een nieuw baasje vindt.
oh, dat deel van het commentaar bedoel je. Ja, daar kan ik me inderdaad wel wat bij voorstellen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:58 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat er gewaarschuwd mag worden.. Als in 'kijk even goed naar de dorpels' of 'kijk even onder het matje bij de voorportier'..
Maar van dat gelul als "Hij komt niet door de RDW, want deze voertuigen hebben geen typegoedkeuring", dáár word ik niet goed van, want die bewering is aanwijsbaar onjuist.
En ook het eeuwige gezever over 'slechter plaatstaal' en 'slechte lasnaden' is echt iets wat telkens terugkomt, maar nog niemand die daar een bewijs voor kan leveren. Op thesamba.com loopt ook een discussie hierover en niemand komt met foto's, laat staan waargebeurde verhalen. Het is allemaal van "ik hoorde dat..."..
Afijn, het lijkt nu net alsof het hier om een totaal rotte bus gaat, maar er zijn al kijkers geweest die het allemaal erg mee vonden vallen. Hoogste bod so far is ¤8000,-. geen verkeerd bod, maar hoop toch nog iets meer uit de kosten te komen.
Wat tof!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:22 schreef Repeating het volgende:
Je staat bij toppers! @Marktplaats.
keversite zijn stel azijn pissers die alles afmoetten zeiken.. zolang je daar betaald voor je account ben je heiligquote:Op maandag 15 augustus 2011 23:30 schreef Kluupkluup het volgende:
BTW..
Op de keversite stelt iemand dat het op kenteken zetten ene probleem kan worden, met een verhaal dat deze bus geen typegoedkeuring kan hebben..
Als hij dit hele topic had gelezen, had hij gezien dat ik contact met de RDW heb gehad en op papier heb staan dat het voertuig géén IKS-keuring nodig heeft. Enkel moet voldoen aan de permanente eisen, dus APK.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door T42 op 20-08-2011 01:07:05 ]
Als je dat allemaal uit moet besteden, ben je al snel duizenden euro's kwijt. Dus dat zie ik niet gebeuren. Of je moet een goed adres in Polen hebben of iets dergelijks. Daar zullen ze goedkoper maar ook niet gratis werken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:05 schreef CafeRoker het volgende:
zeg kluup, mocht je toch op die 8000 euro blijven hangen, is het dan toch niet aantrekkelijker om ergens geld vandaan te halen voor de reparatie en hem toch zelf op kenteken te krijgen?
Mwah... die reis, is vakantie geweest. Tja dat is leergeld. En als ik het zo heb gelezen valt het voor de rest allemaal nog wel mee bij verkoop van 8k, maar wie weet komt er nog wel iemand die de vraagprijs biedt, wie weet!quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:23 schreef CafeRoker het volgende:
Hij gaat er op deze manier met wat pech ook duizenden euro's op inleveren..
Dan ben je inderdaad wel een beetje een faler.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:38 schreef Kluupkluup het volgende:
-knip-
Maar heb vorige week ook een gast gehad waarvoor ik helemaal terugkwam uit Deventer (naar Utrecht). En het eerste wat hij zei was: 'Voordat je hier heel lang allemaal dingen verteld, ik heb maar ¤6500,- te besteden'.. Lekker dan, zeg dat dan over de mail..
Dit heeft een goede kennis van mij dus ook meegemaakt, 20 trucks uit zijn loods moeten halen naar huis gehaald omdat de persoon een proefrit wou maken na dat proefritje kont persoon terug en bied er nog 20 procent van de vraagprijs voor kennis was de duivel zelf toen...quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:00 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dan ben je inderdaad wel een beetje een faler.
Alleen het laatste stuk snap ik. Het eerste stuk zou ik gisteravond gezegd kunnen hebben.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:22 schreef ayumu het volgende:
[..]
Dit heeft een goede kennis van mij dus ook meegemaakt, 20 trucks uit zijn loods moeten halen naar huis gehaald omdat de persoon een proefrit wou maken na dat proefritje kont persoon terug en bied er nog 20 procent van de vraagprijs voor kennis was de duivel zelf toen...
Kom dan gewoon niet lijkt me zo, Overigens nette bus: Dit is een topper! knopje ingeduwd
Mijn nederlands is niet echt zo geweldig toch gek ben er geborenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:30 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Alleen het laatste stuk snap ik. Het eerste stuk zou ik gisteravond gezegd kunnen hebben.
Leestekens zouden het al prettiger maken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:53 schreef ayumu het volgende:
[..]
Mijn nederlands is niet echt zo geweldig toch gek ben er geboren
Wat zei je: "Stap direct maar weer in je auto"?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:38 schreef Kluupkluup het volgende:
Maar heb vorige week ook een gast gehad waarvoor ik helemaal terugkwam uit Deventer (naar Utrecht). En het eerste wat hij zei was: 'Voordat je hier heel lang allemaal dingen verteld, ik heb maar ¤6500,- te besteden'.. Lekker dan, zeg dat dan over de mail..
inderdaad, wat een pauperactie zeg. Wat gaat er in godsnaam door je heen als je zoiets doet. Net als opbellen en als tweede zin roepen 'wat is je beste prijs'. Als je dat zo roept weet je bij voorbaat al dat je toch niet het juiste antwoord krijgt, dus laat het in godsnaam dan ook achterwege..quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:07 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Wat zei je: "Stap direct maar weer in je auto"?
Deze had ik nog uit Brazilië..quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:49 schreef Mercer het volgende:
Kan je nog een video maken van de vw? Zou wel leuk zijn!
Als een liefhebber/handigert (ik noem maar wat, T2 bv.) een middagje langskomt en 'em een beetje met je nakijkt zodat de kleine technische problemen worden opgelost, zou dat wat zijn? En sommige kleine dingen kunnen veel uitmaken (nieuwe bougies, carbs nakijken, vloeistoffen verversen).quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:25 schreef Kluupkluup het volgende:
Helaas. De Belg koopt de bus niet. Hij was wel entousiast, maar zag het werk wat eraan zat toch niet zitten en wilde het niet uitbesteden. Ik ga nu even een kever fanaat informeren of de accu vervangen moet worden of dat de startmotor een tik nodig heeft..
Die Belgische liefhebber stuurde me net een mailtje met dat een echte liefhebber zich niet laat afschrikken door dit soort probleempjes.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:53 schreef loveli het volgende:
[..]
Als een liefhebber/handigert (ik noem maar wat, T2 bv.) een middagje langskomt en 'em een beetje met je nakijkt zodat de kleine technische problemen worden opgelost, zou dat wat zijn? En sommige kleine dingen kunnen veel uitmaken (nieuwe bougies, carbs nakijken, vloeistoffen verversen).
Hoewel een echte liefhebben zich niet zal laten tegenhouden door een niet of slecht lopend blok, ik neem aan dat slijtageonderdelen nog relatief gemakkelijk te krijgen zijn omdat Volkswagen.
Z'n vrouw welquote:Op zondag 21 augustus 2011 12:58 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Die Belgische liefhebber stuurde me net een mailtje met dat een echte liefhebber zich niet laat afschrikken door dit soort probleempjes.
Achja.. Wie de beslissing ook maakt. Het ís veel geld en er zit ook wel wat werk aan natuurlijk.quote:
Deze dan?quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:50 schreef T42 het volgende:
ik zou hem graag willen maar kan ut niet pinnen![]()
die heb ik al 4 jaarquote:Op zondag 21 augustus 2011 23:40 schreef loveli het volgende:
[..]
Deze dan?
http://www.brickset.com/detail/?set=10220-1
Sorry voor offtopic.
Te koop vanaf oktober 2011quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:55 schreef T42 het volgende:
die heb ik al 4 jaargeintje ik moet die nog
Die móét ik hebbenquote:
en duur dat die is... koop je bijna een echte voor.quote:Op maandag 22 augustus 2011 01:26 schreef loveli het volgende:
US $99.99 $119.99, CA $129.99, DE ¤99.99 , UK £79.99 , DK 799 DKK, available from October.
En dan moet je deze ook hebben:
http://www.firebox.com/product/3644/VW-Camper-Van-Tent
[ afbeelding ]
/bedtijd
Voor 1000 euro kun je 'em ook wel even wat maandjes stallen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 13:59 schreef Kluupkluup het volgende:
Heb de prijs verlaagd naar ¤8990,-.
Bus moet nu gewoon weg.
Het is excl. de vakantiekosten..quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Toch heb je voor ¤250,- een leuke vakantie gehad, al zeg ik het zelf.
Nouja.. Het ging mij in eerste instantie om het toeren.. En nu ik vrienden moet terugbetalen houd ik niet al teveel over om meteen weer zo'n ding te halen..quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:41 schreef Barcaconia het volgende:
Nu je weet wat je kan verwachten zou je het nog best eens over kunnen doen toch? En dan met je ervaring het beter doen zodat je nu winst maaktHet geld heb je nu in je zak
¤1250,- voor een unieke heel gave ervaring!quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:05 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Het is excl. de vakantiekosten..
Die waren ¤1000,-..
Dus je kan ook zeggen ¤1250,- verlies inclusief de vakantie..
Precies..quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
¤1250,- voor een unieke heel gave ervaring!
beter spijt dat je het gedaan hebt, dan spijt dat je het NIET gedaan hebt.
En wat zou het gaaf zijn over een paar jaar 'jou' busje ineens onverwacht op een meeting tegen te komen toch?
Geprobeerd? Het is gelukt hoorquote:Op dinsdag 6 september 2011 23:54 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Jammer, volgde dit topic altijd met veel plezier! Maar toch cool dat je het geprobeerd hebt, wie niet waagt wie niet wint!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |