![23tfsiv.jpg]()
Dit is een vervolg op..
Ik ga proberen een VW T1 uit Sao Paulo, Brazilië te halen.Wat er aan vooraf ging..
quote:
Dit vind ik dus echt geweldige auto's.. Ik ga er zeker nog een kopen later. Door Europa toeren met zo'n busje lijkt me helemaal geweldig.
Dit zei ik bijna 7,5 jaar geleden in dit topic:
VW T1 BusjeIn het vorige topic had ik het erover wat ik een 'mooie' bus vond. Deze vond ik diezelfde dag toevallig op een Braziliaanse tegenhanger van Marktplaats. Ik heb de beste man een mailtje gestuurd en met Google Translate kwamen we een heel eind.
30 april 2011 zat ik in het vliegtuig naar Sao Paulo, 31 april aangekomen.
Dezelfde dag nog werd ik door de verkoper opgehaald bij mijn hostel en heb ik de bus gezien. Diezelfde avond zijn we naar mijn contactpersoon gereden en hebben afspraken gemaakt over 'hoe nu verder'.
Aangezien ik dacht een week bezig te zijn met papierwerk en het al binnen een dag geregeld bleek te zijn, heb ik een binnenlandse vlucht naar het mooie strand nabij Florianopolis genomen.
Alwaar ik even een paar dagen heb kunnen bijkomen en surfles heb genomen

![Armacao_florianopolis_brazil.jpg]()
In de OP van het vorige topic schreef ik:
quote:
Waarom doe ik het in Godsnaam?
- De VW T1's zijn in Nederland ¤10.000,- of meer. In Brazilië heb je voor ¤4000,- een mooie bus.
- Het avontuur
ik kan jullie vertellen dat ik nu ook wel over de ¤10.000,- aan kosten zit. Maargoed, ben een ervaring rijker en weet wat ik in de toekomst anders zou doen. Daarbij kom je hier zelden een 15-raams Spijlbus tegen.
Ik heb het busje gisteren opgehaald met een oprijwagen van
http://www.oprijwagen-huren.nl/. Klopt, is reclame.. Maar ben gewoon erg tevreden over de service van Stefan.
Zo trof ik het busje aan in de haven, tussen 'the big guys'

![vw_t1_bus_1.jpg]()
Even manoeuvreren met behulp van wat Poolse havenarbeiders en ik kon met behulp van vriendin + lier het ding op de oprijwagen slepen..
![vw_t1_bus_2.jpg]()
![vw_t1_bus_7.jpg]()
![vw_t1_bus_3.jpg]()
![vw_t1_bus_4.jpg]()
Daarna het busje nog even vastzetten met spanbanden en klaar is Kees..
Ik waande mij heel even een personage uit New Kids..
![69407.jpg]()
![vw_t1_bus_5.jpg]()
Maar nu..
De APK keurmeester zag in één oogopslag wat ik blijkbaar onderschat heb: De roest aan de dorpels..
![2dm4h0.jpg]()
Het zou mij wel eens kunnen nekken.. De bus wordt in de loop van volgende week op de brug gezet. Er moeten sowieso nog wat dingen aan gebeuren zoals nieuwe banden, voorverlichting (andere glaasjes), achterlichten zijn verkleurd (geel ipv oranje) en een ruitenwissermotortje. Maargoed, ik maak mij nog het meeste zorgen om die roestplekken.
Misschien moet ik hem maar zonder APK en RDW-keuring verkopen en dit keer mijn verlies nemen. Ik weet wel dat een liefhebber er een heel mooi, niet al te moeilijk project aan heeft om hem heel mooi te maken....
[ Bericht 1% gewijzigd door Anne op 27-07-2011 16:53:58 ]