abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99830117
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd nu ons tweede kindje geboren is. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):

In december 2010 is er begonnen met de bouw; de verwachte opleverdatum voor de eerste koopwoningen is in november. Onze woning wordt waarschijnlijk begin december opgeleverd.

We hebben de eerste kijkdag erop zitten:

Inmiddels heb ik een indeling van de woonkamer gevonden waar ik blij mee ben:

Maar over een vloer twijfel ik nog. Ik ben verliefd op Rosemary Green uit de marmoleum-collectie van Forbo:

Alleen vraag ik me af of de naden in die vloer niet te opzichtig zijn. Knorretje liet foto's uit hun toekomstige woning zien: 1 en 2. Inmiddels ben ik ook naar troffelvloeren aan het kijken:

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 09:41 schreef Claudia_x het volgende:
Jullie doen me weer de andere kant op twijfelen. O+

Ik vind grindvloeren op zich wel oké, maar ik houd niet van die sterke korrelstructuur. Ik heb nog nooit een grindvloer in het echt gezien en weet dus niet hoe die voelt, bijvoorbeeld als je er met blote voeten overheen loopt. Op deze foto vind ik de vloer wel heel mooi:

Ik heb ook een close-up gevonden. We hebben ons voorgenomen om in ieder geval naar een showroom met troffelvloeren, gietvloeren en zo te gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 23-07-2011 09:58:33 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99830493
Andere ontwikkelingen:

* We hebben een kinderdagverblijf gevonden waar we blij mee zijn en de kinderen hebben allebei een plek.
* Ik heb een voorlopige indeling van de kinderkamers bedacht.

Dit wordt de kamer van Ivan, de oudste:

Op de muur bovenin komt naast zijn bed een behangbeest (hebben we al):

Rechts komt een kast uit de Stuva-serie van de Ikea, een hoge en twee lage kasten waarvan één zonder lade (deze hebben we nog niet):

Voor de hoek linksonderin moet ik nog iets bedenken. Ik zit te denken aan een schilderijhouder met daarin lijsten van (natuurgetrouwe) dierenprenten. Misschien verf ik de onderste helft van de muur zoals op onderstaande Ikeafoto. Onderin is er dan ruimte voor het speelgoed waar hij behoefte aan heeft als hij ouder wordt. Ik had vroeger ook een schoolbord. O+

De kamer van de jongste, Lena, is een stuk kleiner:

De kast hebben we al en die verhuist in principe mee. Als ze ouder wordt wil ik een bedbank onder het raam, maar daar is nu ze nog in haar ledikant slaapt geen ruimte voor. Misschien komt er tegenover de kast een zitbankje, bijvoorbeeld:

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 23-07-2011 10:31:23 ]
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:24:46 #3
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_99830756
Durf het bijna niet te vragen, maar woont daar ook nog een vent?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_99830779
Ja hoor, ik ben de voortrekker maar hij denkt over alles mee en heeft een uitgesproken mening. Alleen de kinderkamers vindt hij niet zo interessant. Ons interieur is ook niet zo girly als je in veel andere topics vaak ziet met grote bloemenstickers en zo. :+

We houden gelukkig allebei niet van superstrakke interieurs met tegelvloeren en zwarte (of juist witte) meubels. Het moet knus zijn met zoveel mogelijk ruimte en een klein beetje retro.

[ Bericht 22% gewijzigd door Claudia_x op 23-07-2011 10:31:57 ]
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:44:53 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99831090
Ik vind het vrij strak, zeker niet overmatig vrouwelijk of 'girly'.
The love you take is equal to the love you make.
pi_99831245
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 09:41 schreef Claudia_x het volgende:
Jullie doen me weer de andere kant op twijfelen. O+

Ik vind grindvloeren op zich wel oké, maar ik houd niet van die sterke korrelstructuur. Ik heb nog nooit een grindvloer in het echt gezien en weet dus niet hoe die voelt, bijvoorbeeld als je er met blote voeten overheen loopt. Op deze foto vind ik de vloer wel heel mooi:

[ afbeelding ]

Ik heb ook een close-up gevonden. We hebben ons voorgenomen om in ieder geval naar een showroom met troffelvloeren, gietvloeren en zo te gaan.
Wij hebben een grijze grindvloer op de badkamer. En je voelt dat het korreltjes zijn en je ziet het natuurlijk ook omdat het grovere korrels zijn als bij een troffelvloer.

Ik denk dat je idd het beste naar een showroom kan gaan zodat je behalve alles van dichtbij kan zien, ook kan voelen hoe de structuur is en hoe het bijvoorbeeld aanvoelt als je erover loopt met blote voeten.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99836692
Van alle vloeren die ik heb gehad (laminaat, hout, tegels, gewoon zeil, vloerbedekking) vind ik onze huidige vloer verreweg het fijnst. Dat heeft voornamelijk te maken met het gevoel van over de vloer zelf lopen. Het is geen zachte vloer maar ook weer niet zo hard als steen en de temperatuur van de vloer is aangenaam (al is dat laatste argument niet zo relevant, aangezien we vloerverwarming hebben). Ik heb om die reden ook zo mijn twijfels bij een gietvloer.

Gister was Ivan flink met zijn meubels aan het schuiven en toen besefte ik weer eens hoe fijn het is om me niet druk te hoeven maken over beschadigingen in de vloer.
pi_99874057
We gaan nog naar de vloerenman maar ik denk dat wij eruit zijn. We nemen de lichtste vloer van M-flor. Dat ziet er ongeveer zo uit.

pi_99874086
Waar hebben jullie plek op het kinderdagverblijf? Ik moet ook maar eens gaan bellen. Heb Milou wel al maanden geleden ingeschreven...Jij moest ze toch nog inschrijven? In ieder geval geen wachtlijsten gelukkig!
pi_99888013
Ziet er goed uit ^O^

Wat die hoekbank betreft, wij hadden er ook een maar hebben nu een 2,5 zits en twee fauteuils en wat ben ik er blij mee, je kunt er meer mee, neemt minder ruimte in beslag en de kamer lijkt/is een stuk minder vol.
Modulaire hoekbank is dan idd ook een optie maar een vaste hoekbank komt hier echt niet meer.
In een hele grote kamer is het prima.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_99890729
quote:
17s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:35 schreef loeszie het volgende:
Waar hebben jullie plek op het kinderdagverblijf? Ik moet ook maar eens gaan bellen. Heb Milou wel al maanden geleden ingeschreven...Jij moest ze toch nog inschrijven? In ieder geval geen wachtlijsten gelukkig!
Ik heb je er een pm over gestuurd! Niet ontvangen? Of heb ik het niet gemeld?

Mooie vloer trouwens! Als ik voor houtachtig zou gaan zou ik ook voor zo'n lichte vloer gaan.
pi_99890766
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:10 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ziet er goed uit ^O^

Wat die hoekbank betreft, wij hadden er ook een maar hebben nu een 2,5 zits en twee fauteuils en wat ben ik er blij mee, je kunt er meer mee, neemt minder ruimte in beslag en de kamer lijkt/is een stuk minder vol.
Modulaire hoekbank is dan idd ook een optie maar een vaste hoekbank komt hier echt niet meer.
In een hele grote kamer is het prima.
Waar hebben jullie je bank gekocht?

Grappig dat de meningen zo unaniem zijn over hoekbanken. :+
  zondag 24 juli 2011 @ 21:32:17 #13
100412 mefke79
komt goed!
pi_99895426
Claudia, wij hebben 2 keer jullie huidige bank en daar toen zelf een hoekbank mee geknutseld. Die opstelling is ook al lang en breed gesneuveld vanwege te lomp en te weinig ruimte. Hier staan nu nog twee losse stoelen, dat is stukken makkelijker.

Die troffelvloer valt voor mij af als ik zo kijk, ik heb een pesthekel aan korreltjes.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 25 juli 2011 @ 08:11:05 #14
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99911200
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waar hebben jullie je bank gekocht?

Grappig dat de meningen zo unaniem zijn over hoekbanken. :+
Niet helemaal unaniem ;) want ik mis onze hoekbank enorm! Wil jij onze bank niet overnemen, kopen wij een nieuwe hoekbank :D.
pi_99912002
Wij hebben ook een hoekbank! En gelukkig past die wel in het huis.. Komt ook omdat we onze eettafel voor het keukenraam hebben vanwege de opstelling van de keuken.
pi_99913702
Ik weet niet precies hoe je hier het ontwerp van onze indeling kunt laten zien maar ik heb wel een linkje http://pl.an/tvmtq4
pi_99950742
quote:
17s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:35 schreef loeszie het volgende:
Ik weet niet precies hoe je hier het ontwerp van onze indeling kunt laten zien maar ik heb wel een linkje http://pl.an/tvmtq4
Leuk om te zien! Je houdt bovenin veel meer ruimte over met die tafel onderin. Zie ik goed dat jullie de keuken iets door hebben laten trekken?
pi_99957671
Klopt het rechterblokje is langer dan op de oorspronkelijke bouwtekening. We hebben een ronde tafel dus deze opstelling kwam het beste uit. En we konden niet veel meer veranderen wat betreft aansluitingen omdat we de woning pas laat kochten. Maar ik ben er wel blij mee. Links boven krijgen we nog keukenkastjes, rechts alleen een afzuigkap. We zitten nog erg te dubbel over de achterwand van de keuken. Ik vind tegels afgrijselijk. Een RVS achterplaat heb ik slechte ervaringen mee en glas vind ik ook niet zo. Het liefste laat ik alles gewoon verven met speciale schrobvaste verf. Maar we zijn er nog niet uit. Gisteren hadden we ook ineens twijfels over de kleur van de keuken (wit). Ineens dachten we aan een donkere keuken. Maar uiteindelijk gaan we gewoon voor wit. Al is het alleen maar omdat het een kleine ruimte is en het zo licht mogelijk te laten.

Pffff keuzes maken is soms best lastig }:|
pi_99963211
Haha, dat laatste is heel herkenbaar. Het is de eerste keer dát we zulke keuzes kunnen maken, maar het is ook wel een grote verantwoordelijkheid. Wat als het allemaal verkeerd uitpakt?

Van een witte keuken krijg je volgens mij geen spijt. Het is hooguit wat doorsnee, maar je kunt je interieur met andere middelen opleuken. Ik heb me nog niet verdiept in tegels/verf voor in de keuken, maar ik had de indruk dat verf niet ideaal is en je de muur nooit echt vlekvrij kunt houden. Klopt dat?

De mensen op de hoek hebben iets heel slims gedaan. Die hebben natuurlijk een erker aan de zijkant waardoor ze meer licht en ruimte in de woonkamer hebben maar ook minder muurruimte om bijvoorbeeld een grote kast neer te zetten. Ze hebben de keuken aan de bovenkant dicht laten maken en gekozen voor de optie van een deur naar de keuken vanuit de gang. Hierdoor hebben ze ook een keuken in U-vorm kunnen nemen, alleen niet onder het raam.

Ik heb ineens twijfels over de tegels die we hebben gekozen voor het toilet. Wordt het niet te 'gelikt'? Maar goed, het is maar het toilet. Ik vind het trouwens nogal suf dat we geen raam in het toilet hebben!
pi_99963249
Oh, en ik ben benieuwd naar de opstelling in jullie badkamer! Hebben jullie door het groter maken van de badkamer ruimte voor een bad én een douche?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:14:41 #21
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_99964680
Geen verf in de keuken! ik heb een eiland, met gootsteen aan de kant, vlakbij een muur. met handen wassen (denk ik) spettert het echt als de ziekte en die muur was áltijd vies. Ik heb daar nu lambrizering en dat is makkelijk af te nemen. Erboven is nog latex, maar het ziet er niet uit. :') blijkbaar met afwassen, handen wassen weet ik wat kinderen zoal uitvoeren dat het toch best spettert.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_99966682
Achterwand vd keuken kun je rustig na het stucken gewoon verven mits je de juiste verf gebruikt.
Hier zit al bijna 2 jaar Sikkens Alphatex Q10 (meen ik maar kan even niet bij de pot komen) ral 9010 op de muren in de keuken en ik kook veel en ben een knoeikoker, of ik biefstukken bak die spetteren, pastasauzen met mooie rode spetters, gerechten met kerrie dus gele spetters, maakt allemaal niks uit, veeg het er zó met een doek af, zelfs na een dag.
Heb dan wel composiet áchter de kookplaat zelf maar vd rest enkel een spatrandje van 10 cm hoog rondom.
Bijkomend voordeel is dat deze verf, als-ie al verkleurd (is kleurvast maar roken of kaarsen...), gewoon schoongemaakt kan worden met óf een sopje óf, indien verkleurd met sierpleisterreiniger van HG.
Muren zijn hier écht brandschoon na dus bijna 2 jaar. Geen vlek te zien.
Latex is absoluut niet geschikt voor in een keuken. Overigens is die Sikkens Alphatex gewoon mat dus geen glimverf.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:46:52 #23
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_99967903
*notities maakt*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_99972023
Heet trouwens Sikkens Alphatex IQ, ik twijfelde al :+
is in elke kleur te mengen en echt gewoon topverf.

(Q10 smeer ik op mijn bekkie in de allang verloren strijd tegen de rimpels maar dat helpt echt niet op een muur :P )
pi_99973959
Ja wat een ellende he met die keuzes allemaal. Vind het soms jammer dat je niet even live alles in je woning kon zien hoe het staat :')

Goed om te horen dat er wel een geschikte verf is. Vind het ook veel mooier dan zo'n lelijke plaat aan de muur.

Onze badkamer is inderdaad een stukje vergroot doordat we de slaapkamer ernaast hebben verkleind. Nog is de badkamer erg klein maar we hebben nu net een inloopdouche naast het bad kunnen plaatsen. Of in ieder geval dat gaat mijn vriend doen..Die offerte van de sanitairman was om te huilen dus nu gaan we (of ik) zelf al het sanitair bestellen online. Scheelt echt honderden euro's. vriend gaat muurtjes metselen en we laten het dan wel tegelen door de tegelboer. Al met al scheelt het dan iets van 1500 euro! :o
Kunnen we die mooi aan andere zaken besteden.

Oh en Claudia wij hebben precies dezelfde toilet haha, is vast heeeeel er mooi 8-)
pi_99974033
Ik probeer me te visualiseren hoe de buren hun keuken nu hebben dan..keuken aan de bovenkant dicht? Ik vind zelf een U-keuken een beetje overdreven groot, hoeveel kastjes moet je dan wel niet hebben :+
pi_99995757
Een keuken is nooit groot genoeg. :+ Nou ja, misschien heb ik het verkeerd begrepen. We zien het allemaal over een tijdje wel! *O*

1500 euro, dat scheelt echt veel! Wilde je veel extra's in de badkamer? De offerte van de sanitairman vonden wij ook belachelijk. We hebben vrijwel al onze meerwerkopties geannuleerd en gaan maar even bij de Ikea shoppen of zo.

Dat wou ik ook nog vragen: als we een standaard wasbak laten monteren door de aannemer, is het dan lastig om een kast te vinden die daarbij past?
pi_99995822
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:46 schreef Lottekoekkie het volgende:
Heet trouwens Sikkens Alphatex IQ, ik twijfelde al :+
is in elke kleur te mengen en echt gewoon topverf.
Dank voor de tip! Ik zou ook nooit gewoon latex gebruikt hebben, want ik zie in onze huidige keuken hoe snel er vlekken in komen. Het gaat om een muur waar de keuken niet eens tegenaan staat en toch krijgen we het op een of andere manier vor elkaar.

Is die verf goedkoper dan tegelen?

quote:
(Q10 smeer ik op mijn bekkie in de allang verloren strijd tegen de rimpels maar dat helpt echt niet op een muur :P )
:D!
pi_99995888
Wij hebben geen hoekbank, maar we hebben een bijpassende poef die er een hoekbank van maakt. Dat is ook best handig.

Over vloeren, ik ben echt heel erg benieuwd wat jullie uiteindelijk gaan kiezen!
Een troffelvloer vind ik wel heel wat anders dan een grindvloer overigens. Een grindvloer is veel groffer en korreliger.
Ik had nog nooit van troffelvloeren gehoord, totdat onze vrienden ermee kwamen. Ik was dus positief verrast. Iniedergeval het checken waard.

Ik zou geen standaard wasbak laten monteren. Kijk ook eens op marktplaats, daar kan je een hele mooie wasbak vinden voor zeer weinig waarschijnlijk. Mensen schaffen namelijk vaak ver van te voren een badkamer aan maar komen er dan achter dat ze wat anders willen of dat het toch niet past. Vaak vind je dus ongebruikte merk dingen voor weinig geld. En iemand die de afmontage doet vinden is ook niet moeilijk.
Alweer diezelfde vrienden hebben zo hele mooie villeroy wasbakken gevonden voor 80 euro, terwijl die bakken per stuk meer dan 300 euro kostte.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_99996001
Hebben die vrienden van jullie ook een troffelvloer, wickie?

Wij hebben de standaardwasbak al geaccepteerd. We kunnen hooguit vragen of ze hem niet willen monteren zodat we eventueel nog voor iets anders kunnen kiezen. Maar is het lastig om bij zo'n wasbak een kast te vinden dan? Ik hoef niet zo nodig een andere wasbak, maar het lijkt me gewoon fijn om er een goede, ruime kast onder te hebben.
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 11:18:53 #31
5428 crew  miss_sly
pi_99996147
Ik vind de wasbakken die Ikea tegenwoordig in het assortiment heeft erg mooi! Als ze die hadden gehad toen wij onze badkamer sanitair zochten, hadden we er waarschijnlijk zo een gekocht!

En wat betreft kastjes in de keuken: mijn ervaring is ook dat je niet snel te veel keukenkastjes hebt :+
Gelukkig komt er hier volgende week een uitbreiding op de bestaande keuken!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99996168
Ja dat zijn dezelfde vrienden, ze hebben net als ons een klushuis gekocht (ik stuur je zo even een pm met hun fotoblog). Ik ga morgen even kijken bij ze, ze zijn een maand op vakantie geweest en ondertussen is hun vloer gelegd, ben heel erg benieuwd. Ik kan wel even foto's maken voor je van de troffelvloer als je wil. Ook hebben ze testjes liggen. Ik maak wel even een mooie fotoserie voor je.

Je wil een kast onder je wasbak? Dan zou ik gewoon een combi meubel kopen en dat laten monteren. Die van de ikea vind ik best mooi.
Meestal is het moeilijk een passende kast te vinden bij een standaard wasbak, die ook mooi erbij past zeg maar. En dat het dan ook helemaal je smaak is.

Wat Miss zegt, wij hadden die ikea bak ook gekocht als die toen is het assortiment had gezeten. Wij hebben nu wel een grote kast van die Godmorgen serie, ben er heel erg blij mee. En heeft ons een hoop geld bespaard.
pi_99996257
Oeh ja, ik ben heel benieuwd naar foto's van de troffelvloer! Ik heb inmiddels wat stalen van novilon binnen en daar zitten ook wel vloeren tussen die ik prima zou vinden voor de verdiepingen.

In dat laatste geval ga ik maar even met m'n vriend overleggen of we niet door moeten geven dat ze de wasbak niet monteren. Dan kunnen we in ieder geval nog Ikeaspul kopen. Kun je dat ook door Ikea laten monteren?
pi_99996453
Geen idee eigenlijk.. Keukens kan je wel door hun laten monteren. Jammergenoeg wonen jullie in Amsterdam, ik had nog een heel goed klusjesduo voor je geweten. Die hebben onze wc's gedaan.
pi_100000900
De offerte van de badkamer was heel erg duur. Niet alleen het sanitair maar voor het metselen van een muurtje rekende hij bijvoorbeeld 800 euro! We hebben in de sanitairshop alles uitgezocht wat we mooi vonden en ik ga op internet alles bestellen. Scheelt echt veel geld! Alle aansluitingen zitten precies op de juiste plek dus we hoeven alleen maar alles zelf te installeren. Of nou ja we :@ mijn vriend dus.

Wij hebben dus de hele badkamer laten vervallen. Alleen laten vergroten en tegelen dus. Daar deden ze trouwens heel moeilijk over. Want als je het sanitair zou laten vervallen dan verviel automatisch het tegelwerk :?
Anyway via de tegelboer kan het alsnog gedaan worden en waarschijnlijk nog goedkoper ook.
pi_100006668
Klinkt heel verstandig, loes! Heb je het bad aan de raamkant?

Ik zat even bij de Ikea te kijken en zoiets zou prima zijn voor ons (249 euro):

Spiegelkast erboven, klaar.

Ik was vergeten dat de Ikea een montageservice heeft, en die hebben ze ook voor badkamermeubels. Als we zelf geen klusjesman hebben tegen die tijd zou dat nog een optie zijn.
pi_100011026
Superleuke kast is dat!
pi_100019229
Mooi inderdaad! En handig zijn die lades! Ben ik nu ook achtergekomen in onze badkamer. Wij hebben dan een dubbele wastafel en die lades zijn echt heel groot! En kan heel veel in.
Hou er wel rekening mee dat in die prijs de wasbak zelf nog niet zit
pi_100019447
Weet je dat zeker, mrien? Ik heb op de site namelijk bij wastafel-meubelcombinaties gekeken. Edit: ik heb nog een keer beter gekeken en de wastafel lijkt er echt bij te zitten.

Opzetje voor de achtertuin:

pi_100019581
loeszie: weet jij aan welke kant de schuifpui straks opengaat?
pi_100019694
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 20:57 schreef Claudia_x het volgende:
Weet je dat zeker, mrien? Ik heb op de site namelijk bij wastafel-meubelcombinaties gekeken. Edit: ik heb nog een keer beter gekeken en de wastafel lijkt er echt bij te zitten.

Opzetje voor de achtertuin:

[ afbeelding ]
Mmm dat dacht ik, maar nu ik het plaatje even goed bekijk lijkt hij er toch wel bij te zitten.

Leuke opzet!!
pi_100019752
Dankzij mefke moet en zal ik nu ook een pergola. :Y) Kunnen we een schommel aan hangen.
pi_100019924
Ooooh jij ook een pergola..Ik wil hem ook ongeveer achterin de tuin. Met inderdaad een schommel eraan O+

Volgens mij gaat die schuifpui open zoals je zelf wilt..als ik de foto zo bekijk..
pi_100019967
Leuke opzet! Ook erg leuk om daarachter een pergola te maken. Ik zat vanmiddag te denken, misschien is een afdakje wat doorloopt bij jullie te heftig (de tuin is minder diep) dit is een hele mooie tussenweg zeg maar.

Wat heerlijk lijkt me dat trouwens, zo'n grote schuifpui.
pi_100020009
Ik dacht dat de tuin maar 7 meter diep was?
pi_100020144
pi_100020155
Wij hebben dit huis uitgekozen omdat we na lang gepuzzel ontdekt hadden dat het de grootste tuin had van de gewone rijtjeshuizen. :+ Maar zeker weten hoe diep de tuin is doe ik niet, hoor. Het is maar wat gegok op basis van een tekening die ik heb gezien, maar dat was geen duidelijke plattegrond. Hoe kom jij op die 7 meter?

En wat bedoel je met 'de schuifpui gaat open zoals je wilt'? Kun je zelf een kant kiezen? Wat ziet het er op de foto trouwens mooi uit, vind je niet? O+ Ik vind de kleur baksteen ook mooi.
pi_100020270
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 21:09 schreef wickie het volgende:
Leuke opzet! Ook erg leuk om daarachter een pergola te maken. Ik zat vanmiddag te denken, misschien is een afdakje wat doorloopt bij jullie te heftig (de tuin is minder diep) dit is een hele mooie tussenweg zeg maar.
Nou, precies. Ik zat te bekijken hoe het eruit zou zien met een groter terrasdeel achterin en met één grasstuk in plaats van twee aparte, en de tuin lijkt daardoor veel kleiner. Het is denk ik goed om zoveel mogelijk gras in de lengte te hebben.

Een pergola boven het deel waar je zit lijkt me erg gaaf, maar dat gaat in ons geval te veel licht wegnemen, vrees ik.
pi_100020276
Volgens mij schuiven de deuren langs elkaar heen. Dus dan kun je zelf een kant kiezen. Maar dat weet ik niet zeker want ik heb het niet gezien. Lief heeft de tekening in floorplanner gemaakt en daar stonden de pijltjes ook beide kanten op.

En hoe kom ik aan die 7 meter? Eeeeh ik dacht ergens te hebben begrepen dat de tuinen 5 bij 7 zijn. Hyves misschien?
pi_100020330
quote:
17s.gif Op woensdag 27 juli 2011 21:15 schreef loeszie het volgende:
Volgens mij schuiven de deuren langs elkaar heen. Dus dan kun je zelf een kant kiezen. Maar dat weet ik niet zeker want ik heb het niet gezien. Lief heeft de tekening in floorplanner gemaakt en daar stonden de pijltjes ook beide kanten op.
Dat zou gaaf zijn! :o

quote:
En hoe kom ik aan die 7 meter? Eeeeh ik dacht ergens te hebben begrepen dat de tuinen 5 bij 7 zijn. Hyves misschien?
Ik zal even de plattegrond uploaden waar ik het op baseer.
pi_100020440
Even teruggelezen...Mariska had de maat van de tuin opgevraagd en kwam op 40m2.

De breedte van het huis is geloof ik 5,3...dan kom je op 7,4 meter ongeveer.
  woensdag 27 juli 2011 @ 21:25:23 #52
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_100020718
Bij de schuifpui die op die foto staat is het linkerdeel het bewegende deel :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_100021334
quote:
17s.gif Op woensdag 27 juli 2011 21:19 schreef loeszie het volgende:
Even teruggelezen...Mariska had de maat van de tuin opgevraagd en kwam op 40m2.

De breedte van het huis is geloof ik 5,3...dan kom je op 7,4 meter ongeveer.
Ik heb het als volgt bepaald. Hieronder zie je onze woningen. De lengte van de woonkamer is 8,77 meter. Als ik een rode lijn trek langs die muur en de lijn kopieer dan zie je dat dat net iets langer is dan onze tuinen. In mijn geval zou de diepte van de tuin aan de bergingkant 8 meter moeten zijn en aan de andere kant 7,6 meter. Jullie hebben weer een grotere voortuin. Maar ik weet natuurlijk niet hoe precies deze tekeningen zijn. Het maffe is dat de tuin nergens op de gedetailleerde plattegronden staat.

Weet jij misschien of er bij de schuifpui door de aannemer iets van tegels wordt gelegd? Ik vraag me namelijk af wat die stippellijnen betekenen.

pi_100021407
quote:
6s.gif Op woensdag 27 juli 2011 21:25 schreef E.T. het volgende:
Bij de schuifpui die op die foto staat is het linkerdeel het bewegende deel :Y
Ja, ik zie op het rechterdeel ook geen handvat. Helaas vertelt deze foto me weinig over onze woning, want de woningen die naast elkaar liggen zijn gespiegeld aan elkaar.
pi_100021622
Er kan misschien wel een handvat aan de binnenkant zitten toch? Ja wat zullen die stippellijnen betekenen? Geen idee!
pi_100021748
Dit behangetje komt bij Milou op de kamer O+
pi_100021773
Sorry voor het kapen van jouw topic Claudia..Vind het wel fijn om over dingen na te denken :+
pi_100021978
Ik heb even de foto's van de huurwoningen zitten bestuderen en daarop zie ik dat het handvat aan de buitenkant niet aan de kant van de gangkast zit maar aan de kant van de keuken. Alleen zegt dat nog steeds niks over de binnenkant. :+

Leuk juist dat je je ideeën deelt! Ik vind dat behang van Ferm Living héél gaaf. Ik ben er al sinds de zwangerschap van Ivan verliefd op! Alleen ga ik hier niet aan behangen beginnen.
pi_100022048
Ik krijg wel de indruk dat er maar één bewegend deel in de schuifpui zit.

Close-up:

woensdag 27 juli 2011 @ 22:58:52 #60
100412 mefke79
komt goed!
pi_100025470
Claudia, mooi ontwerp voor de tuin. Nog een tipje: als het de regenkant is waar je schuifpui zit, dan kan je het terras beter laten beginnen met zeg 10 cm grint. Dan spat het niet zo tegen je pui als het regent.

Enne, behang kan je ook op panelen plakken en die weer op de muur schroeven. Mijn man is ook geen fan van behangen, maar deze oplossing kan ie mee leven. Bovendien makkelijk te vervangen als het niet meer mooi gevonden wordt.
pi_100025619
Komt regen dan altijd of meestal vanuit één kant? Ik weet niet meer zo goed hoe dat nou zat met die winden.
pi_100035437
claudia, ehhh, ik geloof dat het meestal zuidwest of west is. Dacht ik...zou te google'n moeten zijn...
En dat behang! Zooooo mooi. Maar ik hou dan ook van geel voor een kinderkamer.
pi_100117841
Een vriend van een collega van mijn lief - volgt u hem nog? - is homo en heeft dus goede smaak. Hij schijnt marmoleum te hebben in een effen dessin en is er zeer over te spreken. De naden vallen nauwelijks op. Het grootste nadeel vindt hij dat er in de loop der tijd veel krassen op komen. Voor een volgend huis neemt hij dus een gietvloer. (Maar een gietvloer is toch ook krasgevoelig?)

Afijn, marmoleum is nog niet afgeschreven.
pi_100117872
Kan je een keer gaan kijken bij hem?
pi_100118026
Mijn lief wil niet.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 09:41:31 #66
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_100118275
Ik weet niet hoe zijn gezinssamenstelling is, maar als 1 homo al krassen maakt dan gaat dat met een gezin van vier (met twee kleine kinderen) veel sneller. Verwacht ik
pi_100118323
Ik denk dat je gewoon zelf even moet gaan kijken als dat kan natuurlijk. Je hebt krassen en je hebt krassen.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 09:56:45 #68
12888 Skull-splitter
pi_100118442
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 09:41 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik weet niet hoe zijn gezinssamenstelling is, maar als 1 homo al krassen maakt dan gaat dat met een gezin van vier (met twee kleine kinderen) veel sneller. Verwacht ik
Daarom dat basisscholen er nog steeds vol mee liggen zeker :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 08:53 schreef Claudia_x het volgende:
Een vriend van een collega van mijn lief - volgt u hem nog? - is homo en heeft dus goede smaak. Hij schijnt marmoleum te hebben in een effen dessin en is er zeer over te spreken. De naden vallen nauwelijks op. Het grootste nadeel vindt hij dat er in de loop der tijd veel krassen op komen. Voor een volgend huis neemt hij dus een gietvloer. (Maar een gietvloer is toch ook krasgevoelig?)

Afijn, marmoleum is nog niet afgeschreven.
Rare gevolgtrekking :{
Gietvloeren heb je in veel verschillende uitvoeringen en soorten, dat scheelt ook natuurlijk, en als je lief niet wil gaan kijken dan ga je toch lekker zelf?
pi_100119354
quote:
18s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 09:16 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn lief wil niet.
:o }:| Nou ja..
Ik zou die man even mailen en zelf gaan kijken, ik denk dat hij je met alle liefde een rondleiding wil geven.

En ik vind natuurlijk nog steeds dat jullie een gietvloer / troffelvloer moeten nemen O-)
  zaterdag 30 juli 2011 @ 11:45:33 #70
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_100120369
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 09:56 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Daarom dat basisscholen er nog steeds vol mee liggen zeker :D

[..]

Rare gevolgtrekking :{
Gietvloeren heb je in veel verschillende uitvoeringen en soorten, dat scheelt ook natuurlijk, en als je lief niet wil gaan kijken dan ga je toch lekker zelf?
Nou ja, híj zegt dat het krast, niet ik. en schoolvloeren worden anders onderhouden dan de vloer thuis.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 12:05:04 #71
100412 mefke79
komt goed!
pi_100120744
schoolvloeren en ziekenhuisvloeren (ook vaak marmoleum) worden met speciale machines in de was gezet. Die vloeren glanzen ook meer dan die vloer thuis. Ik denk dat dat het verschil is.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 12:06:13 #72
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_100120776
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:05 schreef mefke79 het volgende:
schoolvloeren en ziekenhuisvloeren (ook vaak marmoleum) worden met speciale machines in de was gezet. Die vloeren glanzen ook meer dan die vloer thuis. Ik denk dat dat het verschil is.
precies. Of het líjkt marmoleum, maar is wat anders. Rubber bijvoorbeeld. :P
  zaterdag 30 juli 2011 @ 12:10:27 #73
100412 mefke79
komt goed!
pi_100120871
ik werk in een ziekenhuis, daar is het echt marmoleum. Dat wordt enorm vaak gedweild met zo'n machine en dan eens in het jaar geloof ik, in de was gezet. Maar goed, dat is ook van die hele mooie met printjes en in geel en rood, echt wat voor Claudia :P
pi_100123353
Claudia nog steeds niet uit de vloer?

Hier een linkje naar de indeling van de 1e verdieping. Let niet op de afzichtelijke kleedjes :P
pi_100129260
Sorry voor de late reactie . Claudia, jij vroeg of die muurverf goedkoper is dan tegels.. Nou, had voor die paar muren aan een halve pot genoeg (twee keer gedaan), en ik weet het niet meer precies maar geloof dat die 1 liter me wel een hele 25 of 30 euri heeft gekost.
Als het stucwerk goed is is het een fluitje van een cent.
Gebruik wél een gladde roller voor een strak resultaat, heb het hier gedaan met notabene een lakroller en het ziet er goed uit.
Ben er nog steeds erg blij mee :Y
En als er één precieze meut is die alles schoon wil hebben ben ik dat dus als ik blij ben met die muren...... _O_
pi_100129322
Voorlopig wordt het huis nog niet opgeleverd, dus je reactie is geenszins laat, Lottekoekkie. :+ Da's een goedkope oplossing!
pi_100129440
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:42 schreef loeszie het volgende:
Claudia nog steeds niet uit de vloer?

Hier een linkje naar de indeling van de 1e verdieping. Let niet op de afzichtelijke kleedjes :P
Wauw, ik ben jaloers op jullie badkamer! Ziet er heel goed uit zo met die inloopdouche. Is jullie kledingkast 3 meter breed? Onze kast gaat net wel of net niet in die nis passen.

Zijn jullie eigenlijk geïnteresseerd in een stel goedkope, hardwerkende Slowaken? O-)
pi_100129536
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:10 schreef mefke79 het volgende:
ik werk in een ziekenhuis, daar is het echt marmoleum. Dat wordt enorm vaak gedweild met zo'n machine en dan eens in het jaar geloof ik, in de was gezet. Maar goed, dat is ook van die hele mooie met printjes en in geel en rood, echt wat voor Claudia :P
Nou, precies. Er zit een speciale laag overheen en er is een reden dat er in scholen, ziekenhuizen en kinderdagverblijven voor een lelijk werkje wordt gekozen. Daardoor vallen de krassen minder op. Ik zat pas nog eens op mijn gemakje naar een marmoleumvloer in de wachtkamer van de huisarts te kijken en daar zaten véél krassen op.

Maar goed, dan gaat het om ruimtes die heel intensief gebruikt worden. Het maffe is dat onze novilonvloer geheel krasvrij is. Daaruit blijkt wel weer wat het heel ander spul is.

Ook om deze reden lonkt de troffelvloer. Het lijkt me geweldig om een vloer te hebben waarbij je je niet al te druk hoeft te maken om krassen en afdrukken.
pi_100129691
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 09:41 schreef debuurvrouw het volgende:
:D!

Mijn lief vroeg zich af hoe je in hemelsnaam krassen op een vloer zou kunnen krijgen. Daarop verschoof Ivan zijn tafeltje en stoeljes, rende achter zijn loopkar de gang op en neer en smeet de wipstoel van Lena door de woonkamer. :Y)
  zaterdag 30 juli 2011 @ 19:33:10 #81
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_100133449
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, precies. Er zit een speciale laag overheen en er is een reden dat er in scholen, ziekenhuizen en kinderdagverblijven voor een lelijk werkje wordt gekozen. Daardoor vallen de krassen minder op. Ik zat pas nog eens op mijn gemakje naar een marmoleumvloer in de wachtkamer van de huisarts te kijken en daar zaten véél krassen op.

Maar goed, dan gaat het om ruimtes die heel intensief gebruikt worden. Het maffe is dat onze novilonvloer geheel krasvrij is. Daaruit blijkt wel weer wat het heel ander spul is.

Ook om deze reden lonkt de troffelvloer. Het lijkt me geweldig om een vloer te hebben waarbij je je niet al te druk hoeft te maken om krassen en afdrukken.
Dan zou ik voor rubber gaan. Maar weet niet of dit voor zo'n relatief klein oppervlak te krijgen is.
pi_100670154
Wij gaan vandaag dan eindelijk naar (troffel)vloeren kijken!
pi_100670190
Ik ben heel erg benieuwd waar jullie uiteindelijk voor gaan kiezen! Succes!
pi_100670744
Heel veel plezier vandaag!

Ben heel erg benieuwd naar jullie bevindingen.
pi_100671309
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 08:15 schreef Claudia_x het volgende:
Wij gaan vandaag dan eindelijk naar (troffel)vloeren kijken!
Have fun! Ben heel benieuwd naar je bevindingen :)
pi_100681909
Nou, we zijn terug! We hebben 4 soorten vloeren bekeken:

- grindvloeren: vinden we niet mooi
- gietvloeren van polyurethaan (alfatisch en zouden kleurvast moeten zijn): prachtig, helemaal onze smaak maar zó duur (96,10 euro per m2 bij deze leverancier)
- een zogenaamde 'concretefloor', een gietvloer met betondesign: tegen verwachting in mooi en goedkoper dan een gietvloer, maar nog steeds prijzig (80 euro per m2)
- woonbeton (lijkt op een troffelvloer maar is het niet): ook mooi, maar minder mooi dan de betondesign gietvloer en ongeveer even duur

We zijn er eigenlijk nog steeds niet uit. We vinden de gietvloeren het mooist en de 'concretefloor' vonden we ook wel gaaf (zie foto hieronder, er zitten van die vegen doorheen). Grindvloeren vallen af, dat is niet onze smaak (dat dacht ik al, maar dat werd bevestigd). Woonbeton vind ik op zich heel mooi, maar vanwege de gespikkelde textuur valt de vloer toch af. We hebben begrepen dat echte troffelvloeren amper verkrijgbaar zijn voor consumenten en daar gaan we ook niet meer verder naar kijken.

pi_100681923
Wat we pas bedachten toen we thuis waren is dat we vergeten zijn te vragen naar epoxy coatings. :o We raken er meer en meer van overtuigd dat dat voor ons wel een goede optie is.
pi_100686900
Die van het plaatje is mooi zeg!
pi_100687989
We denken nu dus hieraan:

Mijn schoonzus had het in haar vorige woning en was er zeer over te spreken. De twee grootste nadelen zijn dat het een koude vloer is (de laag die aangebracht wordt is zo dun dat er geen isolerende werking vanuit gaat) en dat je alle oneffenheden van de cementvloer ziet. Dat eerste is voor ons niet zo'n probleem omdat we vloerverwarming hebben. Het tweede vinden we niet erg als de prijs daardoor veel lager blijft. Ik heb het idee dat we voor het hele huis voor zo'n 2500 euro klaar zouden kunnen zijn.

We gaan binnenkort naar een showroom in Amsterdam om al onze vragen te stellen. We moeten even uitzoeken hoe duur zo'n vloer gaat worden als we ook willen dat er geëgaliseerd wordt.
pi_100705856
Dit zijn vrij duidelijke foto's van de manier waarop de vloer wordt aangebracht en het eindresultaat:

pi_100705982
Ik zag net wat foto's in het nieuwe huis van Danny en knorretje (Danny, knorretje en de kinderen (en FOK!) zijn verhuizende #2) en de marmoleumvloer valt wat mij betreft definitief af. Ik vind de naden te opzichtig.

En ik had niet verwacht dat ik het ooit zou zeggen, maar wat is dat dinobehang leuk!
pi_100706178
Zo'n epoxy coating ziet er mooi uit! Kun je als je dan bijvoorbeeld slijtageplekken hebt, die plekken gewoon bijwerken? Of moet je de hele vloer dan opschuren en opnieuw in de coating laten zetten?
pi_100708955
Met de slijtageplekken zal het meevallen. Het is zulk sterk spul dat het in bedrijfsruimtes wordt gebruikt met een behoorlijk zware belasting. Ik weet niet of je plekken bij kunt werken. Ik denk dat het het handigst is om dan toch een ruimte vrij te maken en de boel opnieuw te verven, maar dat is relatief eenvoudig en snel te doen. Je kunt het ook allemaal zelf doen (dat hebben mijn schoonzus en haar man gedaan) en dan is het helemaal een goedkope oplossing. Let wel: het resultaat wordt nooit zo strak als een gietvloer.
pi_100731437
Claudia, ziet er mooi uit! Wel hard en koud, maar dat lost de vloerverwarming voor een deel wel op. Ben benieuwd wat het gaat worden, uiteindelijk.
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:08:07 #95
12888 Skull-splitter
pi_100733540
Is dat niet gewoon betonverf?
pi_100735148
Nee, het is veel duurzamer dan betonverf. Mijn schoonouders hebben betonverf op hun balkonvloer en dat is heel snel lelijk geworden.
pi_100736066
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zag net wat foto's in het nieuwe huis van Danny en knorretje (Danny, knorretje en de kinderen (en FOK!) zijn verhuizende #2) en de marmoleumvloer valt wat mij betreft definitief af. Ik vind de naden te opzichtig.

En ik had niet verwacht dat ik het ooit zou zeggen, maar wat is dat dinobehang leuk!
savonds is het nog veel leuker :) (zal danny eens vragen of dat ook te fotograferen valt (het is dat glow in the dark spul)
pi_100736927
Claudia? Trimetal heeft afwasbare verven.

Echt geniaal gewoon, we hebben een puppie die haar speeltjes en kluifjes overal tegenaan mikt en ik ben zelf niet zo handig dus er komt wel vaker wat op/tegen de muur en alles gaat er mbv een beetje cif af
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100743296
Ik blijf het apart vinden, epoxy in een woonhuis. :)

Bijwerken kan op zich wel, maar dan krijg je snel kleurverschil.
pi_100775626
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 00:51 schreef k_man het volgende:
Ik blijf het apart vinden, epoxy in een woonhuis. :)
Ja, kan ik me voorstellen. Het heeft ook iets geks om de vloer alleen maar te verven. Omdat we vloerverwarming hebben zie ik het wel zitten. Op de bovenverdiepingen hebben we geen vloerverwarming, maar die vloer zal ook niet zo koud zijn als de vloer op de begane grond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')