quote:Op zaterdag 23 juli 2011 09:41 schreef Claudia_x het volgende:
Jullie doen me weer de andere kant op twijfelen.
Ik vind grindvloeren op zich wel oké, maar ik houd niet van die sterke korrelstructuur. Ik heb nog nooit een grindvloer in het echt gezien en weet dus niet hoe die voelt, bijvoorbeeld als je er met blote voeten overheen loopt. Op deze foto vind ik de vloer wel heel mooi:
Ik heb ook een close-up gevonden. We hebben ons voorgenomen om in ieder geval naar een showroom met troffelvloeren, gietvloeren en zo te gaan.
Wij hebben een grijze grindvloer op de badkamer. En je voelt dat het korreltjes zijn en je ziet het natuurlijk ook omdat het grovere korrels zijn als bij een troffelvloer.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 09:41 schreef Claudia_x het volgende:
Jullie doen me weer de andere kant op twijfelen.
Ik vind grindvloeren op zich wel oké, maar ik houd niet van die sterke korrelstructuur. Ik heb nog nooit een grindvloer in het echt gezien en weet dus niet hoe die voelt, bijvoorbeeld als je er met blote voeten overheen loopt. Op deze foto vind ik de vloer wel heel mooi:
[ afbeelding ]
Ik heb ook een close-up gevonden. We hebben ons voorgenomen om in ieder geval naar een showroom met troffelvloeren, gietvloeren en zo te gaan.
Ik heb je er een pm over gestuurd! Niet ontvangen? Of heb ik het niet gemeld?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:35 schreef loeszie het volgende:
Waar hebben jullie plek op het kinderdagverblijf? Ik moet ook maar eens gaan bellen. Heb Milou wel al maanden geleden ingeschreven...Jij moest ze toch nog inschrijven? In ieder geval geen wachtlijsten gelukkig!
Waar hebben jullie je bank gekocht?quote:Op zondag 24 juli 2011 19:10 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ziet er goed uit![]()
Wat die hoekbank betreft, wij hadden er ook een maar hebben nu een 2,5 zits en twee fauteuils en wat ben ik er blij mee, je kunt er meer mee, neemt minder ruimte in beslag en de kamer lijkt/is een stuk minder vol.
Modulaire hoekbank is dan idd ook een optie maar een vaste hoekbank komt hier echt niet meer.
In een hele grote kamer is het prima.
Niet helemaal unaniemquote:Op zondag 24 juli 2011 20:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waar hebben jullie je bank gekocht?
Grappig dat de meningen zo unaniem zijn over hoekbanken.
Leuk om te zien! Je houdt bovenin veel meer ruimte over met die tafel onderin. Zie ik goed dat jullie de keuken iets door hebben laten trekken?quote:Op maandag 25 juli 2011 10:35 schreef loeszie het volgende:
Ik weet niet precies hoe je hier het ontwerp van onze indeling kunt laten zien maar ik heb wel een linkje http://pl.an/tvmtq4
Dank voor de tip! Ik zou ook nooit gewoon latex gebruikt hebben, want ik zie in onze huidige keuken hoe snel er vlekken in komen. Het gaat om een muur waar de keuken niet eens tegenaan staat en toch krijgen we het op een of andere manier vor elkaar.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:46 schreef Lottekoekkie het volgende:
Heet trouwens Sikkens Alphatex IQ, ik twijfelde al![]()
is in elke kleur te mengen en echt gewoon topverf.
quote:(Q10 smeer ik op mijn bekkie in de allang verloren strijd tegen de rimpels maar dat helpt echt niet op een muur)
Mmm dat dacht ik, maar nu ik het plaatje even goed bekijk lijkt hij er toch wel bij te zitten.quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:57 schreef Claudia_x het volgende:
Weet je dat zeker, mrien? Ik heb op de site namelijk bij wastafel-meubelcombinaties gekeken. Edit: ik heb nog een keer beter gekeken en de wastafel lijkt er echt bij te zitten.
Opzetje voor de achtertuin:
[ afbeelding ]
Nou, precies. Ik zat te bekijken hoe het eruit zou zien met een groter terrasdeel achterin en met één grasstuk in plaats van twee aparte, en de tuin lijkt daardoor veel kleiner. Het is denk ik goed om zoveel mogelijk gras in de lengte te hebben.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:09 schreef wickie het volgende:
Leuke opzet! Ook erg leuk om daarachter een pergola te maken. Ik zat vanmiddag te denken, misschien is een afdakje wat doorloopt bij jullie te heftig (de tuin is minder diep) dit is een hele mooie tussenweg zeg maar.
Dat zou gaaf zijn!quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:15 schreef loeszie het volgende:
Volgens mij schuiven de deuren langs elkaar heen. Dus dan kun je zelf een kant kiezen. Maar dat weet ik niet zeker want ik heb het niet gezien. Lief heeft de tekening in floorplanner gemaakt en daar stonden de pijltjes ook beide kanten op.
Ik zal even de plattegrond uploaden waar ik het op baseer.quote:En hoe kom ik aan die 7 meter? Eeeeh ik dacht ergens te hebben begrepen dat de tuinen 5 bij 7 zijn. Hyves misschien?
Ik heb het als volgt bepaald. Hieronder zie je onze woningen. De lengte van de woonkamer is 8,77 meter. Als ik een rode lijn trek langs die muur en de lijn kopieer dan zie je dat dat net iets langer is dan onze tuinen. In mijn geval zou de diepte van de tuin aan de bergingkant 8 meter moeten zijn en aan de andere kant 7,6 meter. Jullie hebben weer een grotere voortuin. Maar ik weet natuurlijk niet hoe precies deze tekeningen zijn. Het maffe is dat de tuin nergens op de gedetailleerde plattegronden staat.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:19 schreef loeszie het volgende:
Even teruggelezen...Mariska had de maat van de tuin opgevraagd en kwam op 40m2.
De breedte van het huis is geloof ik 5,3...dan kom je op 7,4 meter ongeveer.
Ja, ik zie op het rechterdeel ook geen handvat. Helaas vertelt deze foto me weinig over onze woning, want de woningen die naast elkaar liggen zijn gespiegeld aan elkaar.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:25 schreef E.T. het volgende:
Bij de schuifpui die op die foto staat is het linkerdeel het bewegende deel
Daarom dat basisscholen er nog steeds vol mee liggen zekerquote:Op zaterdag 30 juli 2011 09:41 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik weet niet hoe zijn gezinssamenstelling is, maar als 1 homo al krassen maakt dan gaat dat met een gezin van vier (met twee kleine kinderen) veel sneller. Verwacht ik
Rare gevolgtrekkingquote:Op zaterdag 30 juli 2011 08:53 schreef Claudia_x het volgende:
Een vriend van een collega van mijn lief - volgt u hem nog? - is homo en heeft dus goede smaak. Hij schijnt marmoleum te hebben in een effen dessin en is er zeer over te spreken. De naden vallen nauwelijks op. Het grootste nadeel vindt hij dat er in de loop der tijd veel krassen op komen. Voor een volgend huis neemt hij dus een gietvloer. (Maar een gietvloer is toch ook krasgevoelig?)
Afijn, marmoleum is nog niet afgeschreven.
quote:
Nou ja, híj zegt dat het krast, niet ik. en schoolvloeren worden anders onderhouden dan de vloer thuis.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 09:56 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Daarom dat basisscholen er nog steeds vol mee liggen zeker
[..]
Rare gevolgtrekking
Gietvloeren heb je in veel verschillende uitvoeringen en soorten, dat scheelt ook natuurlijk, en als je lief niet wil gaan kijken dan ga je toch lekker zelf?
precies. Of het líjkt marmoleum, maar is wat anders. Rubber bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:05 schreef mefke79 het volgende:
schoolvloeren en ziekenhuisvloeren (ook vaak marmoleum) worden met speciale machines in de was gezet. Die vloeren glanzen ook meer dan die vloer thuis. Ik denk dat dat het verschil is.
Wauw, ik ben jaloers op jullie badkamer! Ziet er heel goed uit zo met die inloopdouche. Is jullie kledingkast 3 meter breed? Onze kast gaat net wel of net niet in die nis passen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:42 schreef loeszie het volgende:
Claudia nog steeds niet uit de vloer?
Hier een linkje naar de indeling van de 1e verdieping. Let niet op de afzichtelijke kleedjes
Nou, precies. Er zit een speciale laag overheen en er is een reden dat er in scholen, ziekenhuizen en kinderdagverblijven voor een lelijk werkje wordt gekozen. Daardoor vallen de krassen minder op. Ik zat pas nog eens op mijn gemakje naar een marmoleumvloer in de wachtkamer van de huisarts te kijken en daar zaten véél krassen op.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:10 schreef mefke79 het volgende:
ik werk in een ziekenhuis, daar is het echt marmoleum. Dat wordt enorm vaak gedweild met zo'n machine en dan eens in het jaar geloof ik, in de was gezet. Maar goed, dat is ook van die hele mooie met printjes en in geel en rood, echt wat voor Claudia
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 09:41 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik weet niet hoe zijn gezinssamenstelling is, maar als 1 homo al krassen maakt dan gaat dat met een gezin van vier (met twee kleine kinderen) veel sneller. Verwacht ik
Dan zou ik voor rubber gaan. Maar weet niet of dit voor zo'n relatief klein oppervlak te krijgen is.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, precies. Er zit een speciale laag overheen en er is een reden dat er in scholen, ziekenhuizen en kinderdagverblijven voor een lelijk werkje wordt gekozen. Daardoor vallen de krassen minder op. Ik zat pas nog eens op mijn gemakje naar een marmoleumvloer in de wachtkamer van de huisarts te kijken en daar zaten véél krassen op.
Maar goed, dan gaat het om ruimtes die heel intensief gebruikt worden. Het maffe is dat onze novilonvloer geheel krasvrij is. Daaruit blijkt wel weer wat het heel ander spul is.
Ook om deze reden lonkt de troffelvloer. Het lijkt me geweldig om een vloer te hebben waarbij je je niet al te druk hoeft te maken om krassen en afdrukken.
Have fun! Ben heel benieuwd naar je bevindingenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 08:15 schreef Claudia_x het volgende:
Wij gaan vandaag dan eindelijk naar (troffel)vloeren kijken!
savonds is het nog veel leukerquote:Op zondag 14 augustus 2011 11:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zag net wat foto's in het nieuwe huis van Danny en knorretje (Danny, knorretje en de kinderen (en FOK!) zijn verhuizende #2) en de marmoleumvloer valt wat mij betreft definitief af. Ik vind de naden te opzichtig.
En ik had niet verwacht dat ik het ooit zou zeggen, maar wat is dat dinobehang leuk!
Ja, kan ik me voorstellen. Het heeft ook iets geks om de vloer alleen maar te verven. Omdat we vloerverwarming hebben zie ik het wel zitten. Op de bovenverdiepingen hebben we geen vloerverwarming, maar die vloer zal ook niet zo koud zijn als de vloer op de begane grond.quote:Op maandag 15 augustus 2011 00:51 schreef k_man het volgende:
Ik blijf het apart vinden, epoxy in een woonhuis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |