Waarom duurt het zo lang? Hoeveel kandidaten hebben ze nog meer gezien?quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:05 schreef marjo90 het volgende:
Ik meld me hier ook, hoewel ik hoop dat ik me na morgen ook weer af kan melden:P
Ik heb vorige week een sollicitatiegesprek gehad met een vestigingsmanager. Hij zei mij in hetzelfde gesprek dat ik door was naar de tweede ronde. Vervolgens heb ik een tweede sollicitatiegesprek gehad. Dit was met 2 medewerkers. Ik had er wel een redelijk goed gevoel over maar ik begin steeds meer te twijfelen. Hoe zijn jullie ervaringen hierin? Hoe schatten jullie mijn kans in?
Je zal waarschijnlijk een polo krijgen, dus ze moeten weten welke maat je hebt. Inderdaad s/m/l/xl of 40/42/44/46 etc.. (mannen maten heb ik geen verstand van...quote:Op maandag 22 augustus 2011 14:42 schreef Balisto het volgende:
Voor een sollicitatieformulier moet ik mijn kledingmaat opgeven. Iemand enig idee wat hier wordt bedoeld? Ik neem aan dat het hier niet om S/M/L/XL gaat. Het is voor promotiewerk overigens.
Het is natuurlijk positief dat je door mag naar de 2e ronde maar meer kan ik er niet van zeggen. Zoals ik al zei hangt het van zoveel dingen af .... Je kan alleen maar afwachten.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:20 schreef marjo90 het volgende:
Het gaat om een leerlingenbaan. Mijn werkervaring is wel in dezelfde sector (zorg) maar is niet hetzelfde. Ik was de enige die ze hebben gesproken omdat ze eigenlijk de hele procedure nog moesten starten en ik dan niet per september konden beginnen. Ik heb toen de vestigingsmanager gebeld om te vragen of het mogelijk was om het gesprek eerder te doen en dit was mogelijk. I know het was vrij brutaal maar blijkbaar viel het niet verkeerd want hij stemde met een gesprek in en hij vertelde ook meteen dat er nog een tweede gesprek zou komen.
Probeer ik nou gewoon heel veel positieve dingen te zien of zien jullie hier ook positieve dingen in?
Ik heb even mijn glazen bol opgepoetst en ik zie dat je morgenmiddag uiterlijk een antwoord krijgt!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:56 schreef marjo90 het volgende:
Ik heb net even contact gehad met de vestigingsmanager. Beide gesprekken zijn positief bevonden (yesssssss!) Hij moet nog wel even met p&o contact hebben om mij definitief te kunnen zeggen betreft hoe, wat, waar en wanneer! Hij belt me uiterlijk morgenmiddag. Ik heb nu zelf het idee dat er niks meer mis kan gaan. Wat is jullie mening hierover?
Dit is inderdaad een heel slecht verhaal. Triest dat ze je opeens geen kans meer willen geven als je ouder blijkt te zijn dan je teamleiders. Heeft ie verder geen reactie gegeven toen je hem er op wees dat je leeftijd nu opeens een struikelblok blijkt te zijn?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:50 schreef Balisto het volgende:
Vandaag werd ik teruggebeld door een promotiebureau waar ik online mijn gegevens had achtergelaten. Ik heb uitgelegd wie ik ben, wat ik doe, waar ik naar op zoek ben.
Ik vertelde dat ik niet meer studeer, hij vroeg hoe dat zo is gekomen. Geen probleem allemaal. Hij vertelde nog over de werkzaamheden en hoe dingen verder worden geregeld.
Toen de vraag: "Hoe oud ben je?"
Ik vertelde mijn leeftijd. Meteen een stilte aan de andere kant van de lijn.
Ik: "Is dat een probleem?"
Hij: "Nou, er is wel een bepaalde hiërarchie, je zult komen te werken onder teamleiders die een jaar of 20 zijn. Heb je daar geen problemen mee?"
Ik: "Nee hoor, dat maakt me niet uit, ik kan met iedereen wel overweg."
Hij: "We hebben daar in het verleden wel wat moeilijkheden mee gehad, dat het in de praktijk toch niet helemaal soepel ging."
Ik: "Ik heb vaak samengewerkt met jongere mensen en ik ben ervan overtuigd dat het geen probleem zal opleveren."
Hij: "OK, maar je studeert niet meer hè? Misschien kun je terugkomen als je weer met een studie begint. We hebben namelijk wel een bewijs van inschrijving nodig van je opleiding."
Ik: "Zonder bewijs van inschrijving kan het niet? Dat was zonet geen probleem vóórdat ik mijn leeftijd vertelde."
Hij: "..."
Ik: "Nou ja, dan ik weet genoeg. Toch bedankt."
Nog nooit zo'n geval van slecht verkapte leeftijdsdiscriminatie meegemaakt.
Hij mompelde nog wat, maar ik had er wel weer genoeg van, dus ik hing vrij snel op.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:40 schreef Cyan het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een heel slecht verhaal. Triest dat ze je opeens geen kans meer willen geven als je ouder blijkt te zijn dan je teamleiders. Heeft ie verder geen reactie gegeven toen je hem er op wees dat je leeftijd nu opeens een struikelblok blijkt te zijn?
Nee het is belachelijk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:49 schreef Balisto het volgende:
[..]
Hij mompelde nog wat, maar ik had er wel weer genoeg van, dus ik hing vrij snel op.
Ik heb nu wel de behoefte om bepaalde instanties in te schakelen. Ik heb zulke dingen nu zo vaak meegemaakt, dat is echt niet leuk meer.
Schandalig inderdaadquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:45 schreef Cyan het volgende:
[..]
Nee het is belachelijk.
Bij mijn vorige werkgever kwamen er 2 stapels binnen als er een vacature was. Onder de 27 en boven de 27. Die boven de 27 werden voor de vorm wel gelezen maar werden nooit uitgenodigd voor een gesprek. Die onder de 27 wel natuurlijk want die mogen ze tegenwoordig 4 tijdelijke contracten geven.
Herkenbaar, maar probeer altijd iets positiefs te zoeken in de vacature of het bedrijf zelf. De motivatie vond ik ook altijd het moeilijkste om onder woorden te brengen. Soms ben je zo enthousiast over een baan en wil je em gewoon omdat ie je op het lijf is geschreven maar dan is het moeilijk om dat op een professionele manier uit te leggen. En het is nog moeilijker als je alleen maar wilt werken omdat je toch geld moet verdienen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 03:19 schreef Balisto het volgende:
Een motivatie opgeven bij een sollicitatie blijft overigens lastig, vooral als het gaat om een kutbaantje waarvoor je enige eerlijke motivatie "ik heb geld nodig" is...
Dat is niet tof nee... Maar zoiets heb ik ook eens gehad: er was een vacature, ik ging op gesprek, had een goed gesprek en toen kon men me ineens toch niet aannemen, omdat de groei eruit was...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:23 schreef marjo90 het volgende:
Ik heb vanavond de vestigingsmanager aan de telefoon gehad. Hij heeft van de organisatie nog geen toestemming gehad om de vacature open te stellen. Ze hebben in Juli een slechte maand gedraaid qua indicaties e.d. en daardoor kan ik niet per september beginnen. Per oktober kan hoogstwaarschijnlijk wel. Hij kan me dit pas definitief toezeggen op 6 september maar hij kan het me niet garanderen. Eigenlijk vind ik dit best raar. De vacature staat op de website en ze hebben me op 2 gesprekken laten komen zonder toestemming te hebben om iemand aan te nemen. Ik baal hier echt verschrikkelijk van!
Waarom zetten ze dan een vacature op hun website?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:23 schreef marjo90 het volgende:
Ik heb vanavond de vestigingsmanager aan de telefoon gehad. Hij heeft van de organisatie nog geen toestemming gehad om de vacature open te stellen. Ze hebben in Juli een slechte maand gedraaid qua indicaties e.d. en daardoor kan ik niet per september beginnen. Per oktober kan hoogstwaarschijnlijk wel. Hij kan me dit pas definitief toezeggen op 6 september maar hij kan het me niet garanderen. Eigenlijk vind ik dit best raar. De vacature staat op de website en ze hebben me op 2 gesprekken laten komen zonder toestemming te hebben om iemand aan te nemen. Ik baal hier echt verschrikkelijk van!
Ja ik snap ook echt niet waarom ze die vacature erop zetten! Deze stond er ook pas op nadat ik mijn eerste gesprek heb gehad.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:10 schreef Cyan het volgende:
[..]
Waarom zetten ze dan een vacature op hun website?![]()
Als ik het goed begrijp ben je aangenomen mits er toestemming vanuit de organisatie komt en dan zou je waarschijnlijk per oktober kunnen beginnen?
Heb je nog iets afgesproken met de vestigingsmanager? En in welke richting zoek je een baan want ik begrijp uit je berichten dat je een baan moet hebben voordat je aan je opleiding kan beginnen?
Dat ligt er natuurlijk aan ... Als jij nu werkloos bent dan zou ik iedere baan aannemen die ik kon krijgen omdat je beter vanuit een werkende situatie verder kan zoeken naar die ideale baan.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:07 schreef pussywillow het volgende:
Je wil toch ook werk doen dat je echt leuk vindt, en niet alleen maar één of ander suf kantoorbaantje in de IT "omdat je nu eenmaal moet werken"?
Uiteindelijk zul je toch concessies moeten doen. Het is niet realistisch om gelijk na je studie al in je droombaan te belanden.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 07:39 schreef Cyan het volgende:
[..]
Dat ligt er natuurlijk aan ... Als jij nu werkloos bent dan zou ik iedere baan aannemen die ik kon krijgen omdat je beter vanuit een werkende situatie verder kan zoeken naar die ideale baan.
Daarbij wil je natuurlijk geen enorm gat op je CV in je werkervaring.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |