abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 augustus 2011 @ 01:33:29 #201
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101027897
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 22:05 schreef marjo90 het volgende:
Ik meld me hier ook, hoewel ik hoop dat ik me na morgen ook weer af kan melden:P

Ik heb vorige week een sollicitatiegesprek gehad met een vestigingsmanager. Hij zei mij in hetzelfde gesprek dat ik door was naar de tweede ronde. Vervolgens heb ik een tweede sollicitatiegesprek gehad. Dit was met 2 medewerkers. Ik had er wel een redelijk goed gevoel over maar ik begin steeds meer te twijfelen. Hoe zijn jullie ervaringen hierin? Hoe schatten jullie mijn kans in?
Waarom duurt het zo lang? Hoeveel kandidaten hebben ze nog meer gezien?
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_101030951
Het duurt niet erg lang hoor. Ik heb precies een week geleden het eerste gesprek gehad. Reden dat ik vandaag pas iets zou horen was dat de vestigingsmanager maar 1 dag per week aanwezig is en dat is vandaag. Ze moesten toch alles even met elkaar bespreken. Ze hebben naar mijn weten verder niemand gezien (sowieso hebben de 2 dames die ik in het tweede gesprek heb gesproken niemand anders gezien)
pi_101039644
Nog steeds niks gehoord. Moet ik me zorgen gaan maken? Aaaargh wat een rottijd!
pi_101040359
Voor een sollicitatieformulier moet ik mijn kledingmaat opgeven. Iemand enig idee wat hier wordt bedoeld? Ik neem aan dat het hier niet om S/M/L/XL gaat. Het is voor promotiewerk overigens.
pi_101045431
quote:
5s.gif Op maandag 22 augustus 2011 14:42 schreef Balisto het volgende:
Voor een sollicitatieformulier moet ik mijn kledingmaat opgeven. Iemand enig idee wat hier wordt bedoeld? Ik neem aan dat het hier niet om S/M/L/XL gaat. Het is voor promotiewerk overigens.
Je zal waarschijnlijk een polo krijgen, dus ze moeten weten welke maat je hebt. Inderdaad s/m/l/xl of 40/42/44/46 etc.. (mannen maten heb ik geen verstand van... ;) )

Marjo> wat had je afgesproken dan voor termijn? Na een week zou je even kunnen bellen, maar ik vind het neit echt vreemd dat het even duurt, het is tenslotte nog vakantie tijd.
pi_101049017
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 22:20 schreef marjo90 het volgende:
Het gaat om een leerlingenbaan. Mijn werkervaring is wel in dezelfde sector (zorg) maar is niet hetzelfde. Ik was de enige die ze hebben gesproken omdat ze eigenlijk de hele procedure nog moesten starten en ik dan niet per september konden beginnen. Ik heb toen de vestigingsmanager gebeld om te vragen of het mogelijk was om het gesprek eerder te doen en dit was mogelijk. I know het was vrij brutaal maar blijkbaar viel het niet verkeerd want hij stemde met een gesprek in en hij vertelde ook meteen dat er nog een tweede gesprek zou komen.

Probeer ik nou gewoon heel veel positieve dingen te zien of zien jullie hier ook positieve dingen in?
Het is natuurlijk positief dat je door mag naar de 2e ronde maar meer kan ik er niet van zeggen. Zoals ik al zei hangt het van zoveel dingen af .... Je kan alleen maar afwachten.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_101082722
Ik heb net even contact gehad met de vestigingsmanager. Beide gesprekken zijn positief bevonden (yesssssss!) Hij moet nog wel even met p&o contact hebben om mij definitief te kunnen zeggen betreft hoe, wat, waar en wanneer! Hij belt me uiterlijk morgenmiddag. Ik heb nu zelf het idee dat er niks meer mis kan gaan. Wat is jullie mening hierover?
pi_101089748
Vandaag werd ik teruggebeld door een promotiebureau waar ik online mijn gegevens had achtergelaten. Ik heb uitgelegd wie ik ben, wat ik doe, waar ik naar op zoek ben.

Ik vertelde dat ik niet meer studeer, hij vroeg hoe dat zo is gekomen. Geen probleem allemaal. Hij vertelde nog over de werkzaamheden en hoe dingen verder worden geregeld.

Toen de vraag: "Hoe oud ben je?"

Ik vertelde mijn leeftijd. Meteen een stilte aan de andere kant van de lijn.

Ik: "Is dat een probleem?"
Hij: "Nou, er is wel een bepaalde hiërarchie, je zult komen te werken onder teamleiders die een jaar of 20 zijn. Heb je daar geen problemen mee?"
Ik: "Nee hoor, dat maakt me niet uit, ik kan met iedereen wel overweg."
Hij: "We hebben daar in het verleden wel wat moeilijkheden mee gehad, dat het in de praktijk toch niet helemaal soepel ging."
Ik: "Ik heb vaak samengewerkt met jongere mensen en ik ben ervan overtuigd dat het geen probleem zal opleveren."
Hij: "OK, maar je studeert niet meer hè? Misschien kun je terugkomen als je weer met een studie begint. We hebben namelijk wel een bewijs van inschrijving nodig van je opleiding."
Ik: "Zonder bewijs van inschrijving kan het niet? Dat was zonet geen probleem vóórdat ik mijn leeftijd vertelde."
Hij: "..."
Ik: "Nou ja, dan ik weet genoeg. Toch bedankt."

:(

Nog nooit zo'n geval van slecht verkapte leeftijdsdiscriminatie meegemaakt. :{
pi_101091514
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:56 schreef marjo90 het volgende:
Ik heb net even contact gehad met de vestigingsmanager. Beide gesprekken zijn positief bevonden (yesssssss!) Hij moet nog wel even met p&o contact hebben om mij definitief te kunnen zeggen betreft hoe, wat, waar en wanneer! Hij belt me uiterlijk morgenmiddag. Ik heb nu zelf het idee dat er niks meer mis kan gaan. Wat is jullie mening hierover?
Ik heb even mijn glazen bol opgepoetst en ik zie dat je morgenmiddag uiterlijk een antwoord krijgt! :)
Ik hoop dat je voor de functie niet erg zelfverzekerd moet overkomen, want ik vind je hier erg onzeker komen. Zoals ik al een aantal keer zei kunnen wij ook geen voorspellingen doen en net als jij hopen dat jij die baan krijgt.

quote:
13s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 16:50 schreef Balisto het volgende:
Vandaag werd ik teruggebeld door een promotiebureau waar ik online mijn gegevens had achtergelaten. Ik heb uitgelegd wie ik ben, wat ik doe, waar ik naar op zoek ben.

Ik vertelde dat ik niet meer studeer, hij vroeg hoe dat zo is gekomen. Geen probleem allemaal. Hij vertelde nog over de werkzaamheden en hoe dingen verder worden geregeld.

Toen de vraag: "Hoe oud ben je?"

Ik vertelde mijn leeftijd. Meteen een stilte aan de andere kant van de lijn.

Ik: "Is dat een probleem?"
Hij: "Nou, er is wel een bepaalde hiërarchie, je zult komen te werken onder teamleiders die een jaar of 20 zijn. Heb je daar geen problemen mee?"
Ik: "Nee hoor, dat maakt me niet uit, ik kan met iedereen wel overweg."
Hij: "We hebben daar in het verleden wel wat moeilijkheden mee gehad, dat het in de praktijk toch niet helemaal soepel ging."
Ik: "Ik heb vaak samengewerkt met jongere mensen en ik ben ervan overtuigd dat het geen probleem zal opleveren."
Hij: "OK, maar je studeert niet meer hè? Misschien kun je terugkomen als je weer met een studie begint. We hebben namelijk wel een bewijs van inschrijving nodig van je opleiding."
Ik: "Zonder bewijs van inschrijving kan het niet? Dat was zonet geen probleem vóórdat ik mijn leeftijd vertelde."
Hij: "..."
Ik: "Nou ja, dan ik weet genoeg. Toch bedankt."

:(

Nog nooit zo'n geval van slecht verkapte leeftijdsdiscriminatie meegemaakt. :{
Dit is inderdaad een heel slecht verhaal. Triest dat ze je opeens geen kans meer willen geven als je ouder blijkt te zijn dan je teamleiders. Heeft ie verder geen reactie gegeven toen je hem er op wees dat je leeftijd nu opeens een struikelblok blijkt te zijn?
pi_101097232
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 17:40 schreef Cyan het volgende:

[..]

Dit is inderdaad een heel slecht verhaal. Triest dat ze je opeens geen kans meer willen geven als je ouder blijkt te zijn dan je teamleiders. Heeft ie verder geen reactie gegeven toen je hem er op wees dat je leeftijd nu opeens een struikelblok blijkt te zijn?
Hij mompelde nog wat, maar ik had er wel weer genoeg van, dus ik hing vrij snel op.

Ik heb nu wel de behoefte om bepaalde instanties in te schakelen. Ik heb zulke dingen nu zo vaak meegemaakt, dat is echt niet leuk meer.
pi_101103470
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:49 schreef Balisto het volgende:

[..]

Hij mompelde nog wat, maar ik had er wel weer genoeg van, dus ik hing vrij snel op.

Ik heb nu wel de behoefte om bepaalde instanties in te schakelen. Ik heb zulke dingen nu zo vaak meegemaakt, dat is echt niet leuk meer.
Nee het is belachelijk.

Bij mijn vorige werkgever kwamen er 2 stapels binnen als er een vacature was. Onder de 27 en boven de 27. Die boven de 27 werden voor de vorm wel gelezen maar werden nooit uitgenodigd voor een gesprek. Die onder de 27 wel natuurlijk want die mogen ze tegenwoordig 4 tijdelijke contracten geven.
pi_101115941
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:45 schreef Cyan het volgende:

[..]

Nee het is belachelijk.

Bij mijn vorige werkgever kwamen er 2 stapels binnen als er een vacature was. Onder de 27 en boven de 27. Die boven de 27 werden voor de vorm wel gelezen maar werden nooit uitgenodigd voor een gesprek. Die onder de 27 wel natuurlijk want die mogen ze tegenwoordig 4 tijdelijke contracten geven.
Schandalig inderdaad :(

Ik heb hier trouwens geklaagd: http://www.cgb.nl/klachtenformulier :P
pi_101115951
Een motivatie opgeven bij een sollicitatie blijft overigens lastig, vooral als het gaat om een kutbaantje waarvoor je enige eerlijke motivatie "ik heb geld nodig" is...
pi_101116756
quote:
11s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 03:19 schreef Balisto het volgende:
Een motivatie opgeven bij een sollicitatie blijft overigens lastig, vooral als het gaat om een kutbaantje waarvoor je enige eerlijke motivatie "ik heb geld nodig" is...
Herkenbaar, maar probeer altijd iets positiefs te zoeken in de vacature of het bedrijf zelf. De motivatie vond ik ook altijd het moeilijkste om onder woorden te brengen. Soms ben je zo enthousiast over een baan en wil je em gewoon omdat ie je op het lijf is geschreven maar dan is het moeilijk om dat op een professionele manier uit te leggen. En het is nog moeilijker als je alleen maar wilt werken omdat je toch geld moet verdienen.

Goed dat je hebt geklaagd! Hopelijk doen ze er iets mee.
pi_101117653
@ Cyan: ik ben niet heel onzeker normaal gesproken maar na drie kwart jaar solliciteren en overal afgewezen te worden ben ik dat wel geworden ja. Bovendien hangt er nu heel veel voor mij vanaf. Het is namelijk een vereiste om mijn studie te mogen beginnen dat ik een baan heb, Dit zou mijn laatste poging zijn om in september te kunnen beginnen. er hangt gewoon heel veel vanaf. Uiteraard heb ik me niet zo onzeker naar de werkgever gepresenteerd maar hier mag ik toch al mijn "angsten en onzekerheid"kwijt? Die zekerheid zocht en zoek ik ook niet bij jullie maar misschien was er iemand met ervaringen of een bepaalde kijk hierop.

Ik laat het wel weten als ik nog iets van de werkgever heb gehoord.
pi_101138300
Ik heb vanavond de vestigingsmanager aan de telefoon gehad. Hij heeft van de organisatie nog geen toestemming gehad om de vacature open te stellen. Ze hebben in Juli een slechte maand gedraaid qua indicaties e.d. en daardoor kan ik niet per september beginnen. Per oktober kan hoogstwaarschijnlijk wel. Hij kan me dit pas definitief toezeggen op 6 september maar hij kan het me niet garanderen. Eigenlijk vind ik dit best raar. De vacature staat op de website en ze hebben me op 2 gesprekken laten komen zonder toestemming te hebben om iemand aan te nemen. Ik baal hier echt verschrikkelijk van!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:18:34 #217
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101140416
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:23 schreef marjo90 het volgende:
Ik heb vanavond de vestigingsmanager aan de telefoon gehad. Hij heeft van de organisatie nog geen toestemming gehad om de vacature open te stellen. Ze hebben in Juli een slechte maand gedraaid qua indicaties e.d. en daardoor kan ik niet per september beginnen. Per oktober kan hoogstwaarschijnlijk wel. Hij kan me dit pas definitief toezeggen op 6 september maar hij kan het me niet garanderen. Eigenlijk vind ik dit best raar. De vacature staat op de website en ze hebben me op 2 gesprekken laten komen zonder toestemming te hebben om iemand aan te nemen. Ik baal hier echt verschrikkelijk van!
Dat is niet tof nee... Maar zoiets heb ik ook eens gehad: er was een vacature, ik ging op gesprek, had een goed gesprek en toen kon men me ineens toch niet aannemen, omdat de groei eruit was...
Niet meer actief op Fok!
pi_101141029
Ja dat kan je toch gewoon niet maken. Alsof je het nog niet moeilijk genoeg hebt als werkzoekende. Tegenwoordig wordt er van je verwacht dat je alles kan en dat je voor bijna niks wil werken..mogen de mensen die er werken hun werk ook wel van te voren al doen!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:33:25 #219
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101141121
Eens. Helaas is men zich niet echt bewust van de positie van werkzoekenden, vooral niet die van werkzoekenden zonder werk. En dat kan een bedrijf ook niet schelen: die kiezen gewoon de beste kandidaat en niet degene die het langst zonder werk zit. Het schrijven van een goeie vacaturetekst is overigens ook een vak apart.
Niet meer actief op Fok!
pi_101142977
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:23 schreef marjo90 het volgende:
Waarom zetten ze dan een vacature op hun website? :(

Als ik het goed begrijp ben je aangenomen mits er toestemming vanuit de organisatie komt en dan zou je waarschijnlijk per oktober kunnen beginnen?

Heb je nog iets afgesproken met de vestigingsmanager? En in welke richting zoek je een baan want ik begrijp uit je berichten dat je een baan moet hebben voordat je aan je opleiding kan beginnen?
pi_101144504
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 21:10 schreef Cyan het volgende:

[..]

Waarom zetten ze dan een vacature op hun website? :(

Als ik het goed begrijp ben je aangenomen mits er toestemming vanuit de organisatie komt en dan zou je waarschijnlijk per oktober kunnen beginnen?

Heb je nog iets afgesproken met de vestigingsmanager? En in welke richting zoek je een baan want ik begrijp uit je berichten dat je een baan moet hebben voordat je aan je opleiding kan beginnen?
Ja ik snap ook echt niet waarom ze die vacature erop zetten! Deze stond er ook pas op nadat ik mijn eerste gesprek heb gehad.

Klopt. Ik ben aangenomen mits er toestemming komt. Ja klopt ik moet uiterlijk 1 oktober werk hebben in de sector welzijn, maatschappelijke dienstverlening. Ik heb met de vestigingsmanager afgesproken dat ik hem 6 september bel en dat ik dan meer hoor betreft de cijfers en dat ik dan meteen door mag voor een arbeidsvoorwaardengesprek. Nu ga ik daar natuurlijk wel echt ALLES uithalen! Ik word met de seconde kwader :@

Edit: nog even een toevoeging..ik zou uiterlijk eind van de middag iets horen. Ik had om kwart over 5 nog niets gehoord dus heb ik zelf gebeld naar zijn mobiel en hij nam niet op. Half uur later weer gebeld en hij nam weer niet op. Rond 6en nog een X gebeld maar dan met nummerweergave uit en hij nam op. Hij klonk ook beetje betrapt. Volgens mij weet hij dondersgoed dat hij gewoon verkeerd bezig is geweest! Sorry als ik onredelijk ben en alles van mijn kant bekijk maar ik ben gewoon kwaad. Daarom ga ik nu ook even aan de alcohol met een vriend. Bedankt voor het aanhoren van mijn kwade berichtjes:P

[ Bericht 19% gewijzigd door marjo90 op 24-08-2011 21:44:44 ]
pi_101152724
Ik heb ook weer eens gesolliciteerd op een baan die me echt leuk lijkt. Maar ja, in het mailtje dat ik vervolgens kreeg stond dat er meer dan 200 reacties waren. Hallo zeg :') Als ik door de eerste selectie zou komen zou ik voor vrijdag iets horen, maar daar ga ik maar niet vanuit :P

Ik word er soms wel eens een beetje moedeloos van, bij 9 van de 10 vacatures die me echt aanspreken wordt om ervaring gevraagd (soms staat er zelfs letterlijk dat je niet hoeft te reageren als je geen ervaring hebt... ach ja, wel zo eerlijk) en bij die ene waarbij het geen vereiste is zijn er meteen 800 anderen die de baan ook willen, en dan is er altijd wel iemand die leuker/spontaner/mooier/geschikter is.

"Zoek dan wat anders!", zou je zeggen, maar ja. Ik zou eigenlijk niet weten wat voor werk ik zou kunnen doen dat niets met mijn opleiding te maken heeft. Ik zag laatst wel iets over traineeships in de IT, met (ongetwijfeld fictieve) plaatjes erbij van mensen die het ook gedaan hebben, maar dan word je dus opgeleid tot consultant (teh horror) of programmeur (teh horror^2). Zoiets zie ik mezelf gewoon niet doen. Je wil toch ook werk doen dat je echt leuk vindt, en niet alleen maar één of ander suf kantoorbaantje in de IT "omdat je nu eenmaal moet werken"?
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_101160128
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 00:07 schreef pussywillow het volgende:
Je wil toch ook werk doen dat je echt leuk vindt, en niet alleen maar één of ander suf kantoorbaantje in de IT "omdat je nu eenmaal moet werken"?
Dat ligt er natuurlijk aan ... Als jij nu werkloos bent dan zou ik iedere baan aannemen die ik kon krijgen omdat je beter vanuit een werkende situatie verder kan zoeken naar die ideale baan.

Daarbij wil je natuurlijk geen enorm gat op je CV in je werkervaring.
pi_101160750
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 07:39 schreef Cyan het volgende:

[..]

Dat ligt er natuurlijk aan ... Als jij nu werkloos bent dan zou ik iedere baan aannemen die ik kon krijgen omdat je beter vanuit een werkende situatie verder kan zoeken naar die ideale baan.

Uiteindelijk zul je toch concessies moeten doen. Het is niet realistisch om gelijk na je studie al in je droombaan te belanden.
pi_101160856
Precies! Na een tijdje werkloos te zijn ga je vanzelf ook wel settelen voor een baan die niet aan al je wensen voldoet hoor.
pi_101160947
quote:
Dat ervaring gedeelte ervaar ik nu ook. Zoek nu ook vaak naar posities met Junior er in en op MBO niveau (terwijl mijn HBO over maand klaar is). Concessies en later gebruik maken van die ervaring voor een betere baan.
pi_101161796
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 00:07 schreef pussywillow het volgende:
Ik heb ook weer eens gesolliciteerd op een baan die me echt leuk lijkt. Maar ja, in het mailtje dat ik vervolgens kreeg stond dat er meer dan 200 reacties waren. Hallo zeg :') Als ik door de eerste selectie zou komen zou ik voor vrijdag iets horen, maar daar ga ik maar niet vanuit :P

Ik word er soms wel eens een beetje moedeloos van, bij 9 van de 10 vacatures die me echt aanspreken wordt om ervaring gevraagd (soms staat er zelfs letterlijk dat je niet hoeft te reageren als je geen ervaring hebt... ach ja, wel zo eerlijk) en bij die ene waarbij het geen vereiste is zijn er meteen 800 anderen die de baan ook willen, en dan is er altijd wel iemand die leuker/spontaner/mooier/geschikter is.

"Zoek dan wat anders!", zou je zeggen, maar ja. Ik zou eigenlijk niet weten wat voor werk ik zou kunnen doen dat niets met mijn opleiding te maken heeft. Ik zag laatst wel iets over traineeships in de IT, met (ongetwijfeld fictieve) plaatjes erbij van mensen die het ook gedaan hebben, maar dan word je dus opgeleid tot consultant (teh horror) of programmeur (teh horror^2). Zoiets zie ik mezelf gewoon niet doen. Je wil toch ook werk doen dat je echt leuk vindt, en niet alleen maar één of ander suf kantoorbaantje in de IT "omdat je nu eenmaal moet werken"?
Hier precies hetzelfde verhaal, een vacature waar ik - al zeg ik het zelf - echt geknipt voor ben kreeg 200 reacties, nu moet ik ook afwachten of ik doorga naar de gesprekkenronde... Zo frustrerend dat je vaak zelfs bij banen die je op het lijf geschreven zijn al geen kans maakt omdat er zoveel mensen reageren.

Gelukkig heb ik op dit moment tijdelijk werk en is de druk niet zo super hoog, maar ik denk er ook aan om maar iets anders te gaan zoeken dan dat waarvoor ik gestudeerd heb en waar mijn interesses echt liggen. Met dit tempo zit ik anders over 5 jaar nog steeds CVs rond te sturen.
pi_101164133
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 07:39 schreef Cyan het volgende:

[..]

Ik ben nu gelukkig niet werkloos, ik ben al sinds december vorig jaar postbode :P Ben blij dat ik het heb kunnen doen, hoor, maar ik ben zo onderhand wel eens toe aan iets beters. Het verdient slecht, het is niet zo heel erg leuk en het is natuurlijk ook gewoon uitzichtloos werk.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 09:06 schreef brtausi het volgende:

[..]

Dat ervaring gedeelte ervaar ik nu ook. Zoek nu ook vaak naar posities met Junior er in en op MBO niveau (terwijl mijn HBO over maand klaar is). Concessies en later gebruik maken van die ervaring voor een betere baan.
Mja, dat doe ik natuurlijk ook, maar dan krijg je weer te horen dat je "overgekwalificeerd" bent :')

Maar goed, zojuist wel weer een interessante vacature gevonden, dus vandaag weer even een briefje eraan wagen!
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_101167853
Ik kwam zojuist bij de dokter en daar zat een kennis van mijn ouders. Daar raakte ik mee aan de praat en hij vertelde dat zijn vrouw nu bij Yulius werkt. Hij gaf me haar nummer en zei dat ik maar even moest bellen dus ik heb meteen gebeld en ze gaf me een nummer en naam van iemand bij jeugdzorg. Ik heb contact met hem gehad en ik moest even op papier zetten wat ik precies wou en mijn cv naar hem mailen. Heb ik net gedaan. Ze hebben wel plek trouwens! Jeeeeeeeeeeeeeeeeej. Is wel een typisch gevalletje van er gaat altijd weer ergens een deur open:D

Ik hoop zoooooooooooo dat dit lukt!
pi_101167942
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 09:48 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde verhaal, een vacature waar ik - al zeg ik het zelf - echt geknipt voor ben kreeg 200 reacties, nu moet ik ook afwachten of ik doorga naar de gesprekkenronde... Zo frustrerend dat je vaak zelfs bij banen die je op het lijf geschreven zijn al geen kans maakt omdat er zoveel mensen reageren.

Gelukkig heb ik op dit moment tijdelijk werk en is de druk niet zo super hoog, maar ik denk er ook aan om maar iets anders te gaan zoeken dan dat waarvoor ik gestudeerd heb en waar mijn interesses echt liggen. Met dit tempo zit ik anders over 5 jaar nog steeds CVs rond te sturen.
Irritant is dat he. Ze vragen overal ervaring maar hoe kunnen starters nou ervaring op doen als ze daarop worden afgewezen. Je moet tegenwoordig alles kunnen en hebben voor zo min mogelijk salaris :@
  donderdag 25 augustus 2011 @ 14:55:11 #231
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_101171439
JA, ook ik vind tegenwoordig alleen maar vacatures waarin ze op zoek zijn naar een schaap met 5 poten.

Administratief goed onderlegd, engels, duits en nederlands spreken + schrijven, ervaring met specifieke software...

Tot dusver alles in orde.

En dan: ervaring hebben in de specifieke branche, Russisch spreken is een pre, in een jong team passen (lees: onder de 25 zijn) maar wel 5 jaar ervaring hebben.

Of parttime vacatures voor 16 uur maar bij ziekte wel 40 uur beschikbaar moeten zijn.
Als ik 40 uur beschikbaar ben wil ik geen 16 uurs baan en als ik een 16 uurs baan wil is dat omdat ik niet beschikbaar ben voor 40 uur!

Nou ja, voorlopig heb ik werk als schoonmaakster, vanavond invallen want een collega is ziek. Werk valt best mee hoor maar het is niet iets waar toekomst in zit natuurlijk.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_101186582
Wat ik daarnaast nog jammer vind is dat zelfs vacatures die specifiek voor starters lijken te zijn (waar bijvoorbeeld letterlijk om een starter of iemand met 1 à 2 jaar ervaring wordt gevraagd) uiteindelijk toch worden opgevuld met kandidaten die wel een paar decennia ervaring achter de rug hebben "Ja, we kregen zoveel reacties dat we iemand met de relevante ervaring hebben kunnen kiezen".
pi_101187655
Ik kan ondertussen bijna niet meer rondkomen van mijn schoonmaakbaan. Zit nu te denken aan een uitkering en dan een LOI opleiding volgen tijdens het solliciteren.
Maar een echte baan zou wel ergggggg welkom zijn :(
pi_101189258
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 21:10 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik kan ondertussen bijna niet meer rondkomen van mijn schoonmaakbaan. Zit nu te denken aan een uitkering en dan een LOI opleiding volgen tijdens het solliciteren.
Maar een LOI opleiding is toch best duur? Je moet het zelf weten hoor maar als je in de richting waarin jij wil studeren en werken deeltijd kan studeren zou ik dat doen. Dan ga 1 avond naar school en kan je erbij werken. Je moet het uiteindelijk zelf weten hoor maar ik heb gewoon niet zulke goede verhalen gehoord over LOI.
pi_101190202
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 21:44 schreef marjo90 het volgende:

[..]

Maar een LOI opleiding is toch best duur? Je moet het zelf weten hoor maar als je in de richting waarin jij wil studeren en werken deeltijd kan studeren zou ik dat doen. Dan ga 1 avond naar school en kan je erbij werken. Je moet het uiteindelijk zelf weten hoor maar ik heb gewoon niet zulke goede verhalen gehoord over LOI.
Ik heb al een mbo + hbo opleiding. Gaat meer om vulling op mijn CV en om ergens mee bezig te zijn. Ga inderdaad geen complete hbo opleiding meer doen, da's zonde van het geld inderdaad. Je krijgt er toch geen baan mee. ;)
pi_101192090
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 21:59 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ik heb al een mbo + hbo opleiding. Gaat meer om vulling op mijn CV en om ergens mee bezig te zijn. Ga inderdaad geen complete hbo opleiding meer doen, da's zonde van het geld inderdaad. Je krijgt er toch geen baan mee. ;)
hahaha nee dan kan ik me goed voorstellen dat je niet weer een HBO opleiding wil doen. In welke richting zoek je eigenlijk werk?
pi_101193150
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 21:10 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Een MBO en een HBO opleiding afgerond hebben en dan moeten schoonmaken. Dat is best wel zuur. Welke richting was dat als ik vragen mag?
pi_101203166
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 22:52 schreef Devv het volgende:

[..]

Een MBO en een HBO opleiding afgerond hebben en dan moeten schoonmaken. Dat is best wel zuur. Welke richting was dat als ik vragen mag?
Facility Management. En inderdaad best wel zuur. In december ben ik maar gaan poetsen, want thuiszitten is ook niks. Maar was nooit de bedoeling dat dit voor langer dan 2-4 maand was. Nu dus al 9 maand verder. En ik zie geen oplossing meer voor mijn situatie, erg frustrerend.
pi_101203819
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 08:36 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Facility Management. En inderdaad best wel zuur. In december ben ik maar gaan poetsen, want thuiszitten is ook niks. Maar was nooit de bedoeling dat dit voor langer dan 2-4 maand was. Nu dus al 9 maand verder. En ik zie geen oplossing meer voor mijn situatie, erg frustrerend.
Voor mijn gevoel moet je met een opleiding als Facility Management toch wel ergens aan de slag kunnen. Het is weliswaar een heel brede opleiding maar dat hoeft niet per se een belemmering te zijn. Waren er geen mogelijkheden bij je stageplaatsen? Daar kennen ze je immers al.
pi_101203982
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 09:04 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel moet je met een opleiding als Facility Management toch wel ergens aan de slag kunnen. Het is weliswaar een heel brede opleiding maar dat hoeft niet per se een belemmering te zijn. Waren er geen mogelijkheden bij je stageplaatsen? Daar kennen ze je immers al.
Die gingen reorganiseren op het moment dat ik daar was, tig mensen de deur uit. Probleem is denk ik dat overal bezuinigd wordt en ze dus niemand aannnemen zonder ervaring (stage ervaring telt niet). Wonen in regio twente helpt ook niet.
pi_101204383
Zou je niet bij de organisatie waar je nu schoonmaakt kunnen kijken of ze een baantje 'hogerop' hebben? Coördinatie oid? Dan doe je in ieder geval wat werkervaring op.
pi_101204665
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 09:10 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Die gingen reorganiseren op het moment dat ik daar was, tig mensen de deur uit. Probleem is denk ik dat overal bezuinigd wordt en ze dus niemand aannnemen zonder ervaring (stage ervaring telt niet). Wonen in regio twente helpt ook niet.
Ai, dat is wel zuur natuurlijk. Daardoor is de ingang daar versperd.
Mijn mening is dat stage-ervaring wel degelijk telt en een belangrijke rol speelt om jezelf te onderscheiden. Juist door mijn stages ben ik in contact gekomen met verschillende mensen en heb ik de baan gekregen waarin ik nu werkzaam ben.

Regio kan inderdaad heel bepalend zijn voor het werk dat beschikbaar is. Wat voor werk zou je graag gaan doen?
pi_101216357
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 22:52 schreef Devv het volgende:

[..]

Een MBO en een HBO opleiding afgerond hebben en dan moeten schoonmaken. Dat is best wel zuur.
Yep, als je regelmatig voor uitzendbureaus als Asa en Timing hebt gewerkt kom je dat soort mensen vaak tegen. HBO'ers en WO'ers die gedwongen zijn om schoonmaakwerk en andere stomme klusjes te doen. Het heeft iets tragisch.
pi_101216925
Nou ja, tragisch... Er is natuurlijk een enorme verschuiving geweest van vakopleidingen naar een 'je moet naar het hbo/studeren aan de universiteit anders kom je nergens in deze wereld-houding'.

Dit betekent natuurlijk wel dat je op een gegeven moment een tekort krijgt aan bepaalde beroepsgroepen en een overschot aan de andere kant van de weegschaal. Bij een werkgeversmarkt zal de werkgever de beste van alle beschikbare werknemers kiezen (en dan vaak ook nog voor een prikprijsje) en dan blijven alle mensen met te weinig ervaring of net niet de juiste opleiding (of misschien gewoon het verkeerde hoofd) helaas aan de kant staan.
pi_101217710
Voorbeeldje van een "Junior" vacature bij ibood.com:
http://nl-nl.forum.ibood.(...)ccountant-amsterdam/

quote:
Functie eisen:

• Ervaring (min 3 jaar) in liefst financiele functie in internationale organisatie
+ ....nog andere eisen....
Slaat toch nergens op?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2011 14:46:21 ]
pi_101217917
Nou ja, de werkgever kan de medewerkers blijkbaar vinden en kan ze daarnaast nog eens als junior betalen ook. Ideaal toch? (voor de werkgever dan).

Dat het momenteel voor starters niet makkelijk is, spreekt voor zich. Aan de andere kant is dit natuurlijk wel een aardige wake-up call dat je na je hbo niet gelijk met vlaggen, gebak, een chique auto en mobieltje ontvangen wordt bij je nieuwe werkgever en dat men hier en daar de eisen als beginner toch maar een beetje bij moet gaan stellen.
pi_101218815
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:50 schreef PaarsBeestje het volgende:
Nou ja, de werkgever kan de medewerkers blijkbaar vinden en kan ze daarnaast nog eens als junior betalen ook. Ideaal toch? (voor de werkgever dan).

Dat het momenteel voor starters niet makkelijk is, spreekt voor zich. Aan de andere kant is dit natuurlijk wel een aardige wake-up call dat je na je hbo niet gelijk met vlaggen, gebak, een chique auto en mobieltje ontvangen wordt bij je nieuwe werkgever en dat men hier en daar de eisen als beginner toch maar een beetje bij moet gaan stellen.
Dat er tijden waren dat je zo werd ontvangen :{
pi_101218947
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:11 schreef brtausi het volgende:

[..]

Dat er tijden waren dat je zo werd ontvangen :{
Tot aan extra bonussen wanneer het contract daadwerkelijk getekend werd aan toe een aantal jaren terug. Maar het zijn golfbewegingen, dit is een beetje zoals het in de jaren 80 ook was, dus het wordt wel weer beter, maar hebben de mensen in dit topic niets aan. Die moeten gewoon een keer geluk hebben dat ze in positieve zin opvallen (of per ongeluk tegen iemand aanlopen die als kruiwagen kan fungeren). Zo ben ik ook aan mijn huidige baan gekomen.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:21:58 #249
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_101219261
Ik werd eens aangenomen en mocht zelf mijn gewenste salaris noemen en de uren bepalen(wel binnen bepaalde grenzen natuurlijk).
Heel jammer dat dit kantoor overging naar Den Bosch ( ik woon in noord-oost overijssel), was een topbaan.

Ben benieuwd of het weer wat zal aantrekken nu de vakantie ten einde loopt. Ik vind op dit moment geen enkele geschikte vacature en zoek in een straal van 50 km.
Ik denk wel eens aan omscholing maar aan de andere kant is order-entry/crediteurenadministratie wel iets waar ik plezier aan beleef, het zal dus iets moeten zijn in dezelfde richting (en meer kansen op werk in noord-oost nederland).

[ Bericht 0% gewijzigd door Janena op 26-08-2011 15:30:46 (domme typo) ]
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:25:23 #250
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101219392
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:21 schreef Janena het volgende:
Ik vind op dit moment geen enkele geschikte vacature en zoek in een straal van 50 cm.
Ik snap dan wel waarom jij geen vacatures vindt. Thuiswerk misschien iets voor je? ;)
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')