abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100610859
Thanks! :)
Ben in feite wel aangenomen bij M&S, maar het is wachten op de juiste uren :') dus zit nu de hele tijd te hopen dat ze bellen en houd ook zelf de site bij voor een vestiging in de buurt die de juiste uren (<20 uur contract) heeft. Ze zeiden iig flexibel te zijn met uren en roosters, dus dat is fijn..

Maar in de tussen tijd zoek ik gewoon door *)
Ja doei.
pi_100610945
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:56 schreef motorbloempje het volgende:
Thanks! :)
Ben in feite wel aangenomen bij M&S, maar het is wachten op de juiste uren :') dus zit nu de hele tijd te hopen dat ze bellen en houd ook zelf de site bij voor een vestiging in de buurt die de juiste uren (<20 uur contract) heeft. Ze zeiden iig flexibel te zijn met uren en roosters, dus dat is fijn..

Maar in de tussen tijd zoek ik gewoon door *)
M&S werk is best leuk mits je in zo'n superstore zit denk ik. Is het supermarkt werk of kledingwerk of beide?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 19:23:54 #178
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100611944
Ik heb mijn bijbaantje in de UK destijds gevonden via de studentenvacaturesite gekoppeld aan de universiteit :Y Ik had er veel mazzel mee dat daar precies een vacature stond voor native speakers of Dutch :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 11 augustus 2011 @ 19:46:56 #179
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100612909
Nog een tipje gevraagd trouwens! Ik wil graag solliciteren op twee functies bij hetzelfde bedrijf, die mijns inziens best op mekaar lijken. Normaliter zou ik dan een van beide kiezen, maar ik heb nog niet echt een sterke voorkeur, dus ik denk om beide te doen, om mijn kansen te vergroten. Hoe zou ik dat kunnen aanpakken? Eén brief schrijven en daarin aangeven dat ik in beide functies interesse heb, of twee verschillende brieven schrijven en proberen er twee originele brieven van te maken? Voor beide functies moeten brieven gericht worden aan dezelfde persoon.
pi_100614574
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:23 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb mijn bijbaantje in de UK destijds gevonden via de studentenvacaturesite gekoppeld aan de universiteit :Y Ik had er veel mazzel mee dat daar precies een vacature stond voor native speakers of Dutch :D
Ja, die loop ik ook elke dag na, en ga morgen als het beter weer is wellicht even langs, ze hebben ook een soort van 'jobcentre' las ik vandaag. De site van de STudent Union is nogal kut :')!

quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

M&S werk is best leuk mits je in zo'n superstore zit denk ik. Is het supermarkt werk of kledingwerk of beide?
Simply Food idd. De warenhuizen (als in kleding ed.) heb ik niet zoveel mee, tenzij achter de kassa :P maargoed, als ze me in het kledinggedeelte wel een baan kunnen geven doe ik dat ook wel :+
Ja doei.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 20:31:32 #181
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100615137
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 20:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, die loop ik ook elke dag na, en ga morgen als het beter weer is wellicht even langs, ze hebben ook een soort van 'jobcentre' las ik vandaag. De site van de STudent Union is nogal kut :')!

[..]

Simply Food idd. De warenhuizen (als in kleding ed.) heb ik niet zoveel mee, tenzij achter de kassa :P maargoed, als ze me in het kledinggedeelte wel een baan kunnen geven doe ik dat ook wel :+
Ja via het jobcenter van the union idd! :Y Die van Leeds had aan het begin van het semester ook spreekuren voor international students om hen te helpen aan werk te komen O+ Misschien doet Hull dat ook wel!
pi_100619582
De Unionsite kun je alleen volledig gebruiken als je een studentnummer en inlog hebt.. en die heb ik dus nog niet, dus da's mooi ruk. Ze hebben wel veel stages staan, en een paar bijbaantjes, waarvan bij één de vacature in het Chinees is :') _O-

Och ja... ik solliciteer gewoon braaf verder :Y
Ja doei.
pi_100640982
Word ik eens benaderd voor een interessante tijdelijke parttime baan, blijkt het net te ver weg te zijn... jammer. :{
pi_100641331
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:33 schreef Balisto het volgende:
Word ik eens benaderd voor een interessante tijdelijke parttime baan, blijkt het net te ver weg te zijn... jammer. :{
wat is net te ver weg voor jou?
pi_100641626
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:43 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

wat is net te ver weg voor jou?
Het is ongeveer anderhalf uur reizen. Dat zou op zich nog te doen zijn voor een tijdelijke baan, maar ik ben aangewezen op het openbaar vervoer en daarmee kan ik er 's ochtends niet op tijd komen.
pi_100647216
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:51 schreef Balisto het volgende:

[..]

Het is ongeveer anderhalf uur reizen. Dat zou op zich nog te doen zijn voor een tijdelijke baan, maar ik ben aangewezen op het openbaar vervoer en daarmee kan ik er 's ochtends niet op tijd komen.
En je hebt geen rijbewijs? Mmm ja ligt er natuurlijk ook aan hoe tijdelijk.. Half jaar is tot daar aan toe, maar korter ook niet dan.

Ik zie het jobsearchen onderhand niet meer zitten, kom echt geen stap verder in de afgelopen 14 maanden, en ben het schoonmaken van andermans huis ook behoorlijk zat.
Ik had me echt wat anders voorgesteld van mijn diploma's (heb mbo+hbo). Maak me nu ook echt zorgen dat zelfs als de economie aantrekt ik afgewezen ga worden "te lang eruit geweest" enzo.

Weet nu ook echt niet meer hoe ik verder moet. Zit te denken om een uitkering aan te gaan vragen (met schoonmaak werk red ik het nauwelijks) en een cursus ergens in te gaan volgen bij de LOI ofzo. Iemand nog andere ideeen? (zal wel niet :P)
pi_100647574
Wat voor diploma's heb je dan precies? En in welke regio woon je, wat zoek je?
pi_100647784
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 17:37 schreef gifkwal het volgende:
Wat voor diploma's heb je dan precies? En in welke regio woon je, wat zoek je?
Facilitair leidinggevende (mbo4) en Facility Management (hbo). Woon in Twente, weinig te vinden hier. Zoek iets fulltime, liefst in mijn vakgebied, maar na 14 maand kijk ik naar alles wat fulltime is. Mijn zoekregio is ongeveer een uur rijden max (ik heb nog geen auto alleen).
Eigenlijk komt overal uit dat ik niet in het profiel pas, of dat ik niet de juiste diploma's heb of dat ik geen ervaring heb (stage ervaring telt blijkbaar niet).
pi_100648131
Hm, dat lijken me toch wel bruikbare diploma's want vrij algemeen inzetbaar. Kan je daar bijvoorbeeld office manager oid mee worden? Is het voor jou geen optie om eventueel te verhuizen naar de randstad?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:18:43 #190
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_100655272
Ik heb vandaag mijn grote dag gehad na ruim 1 jaar werkzoekend geweest te zijn.
Een contract bij een werkgever. *O*
Natuurlijk wel een proeftijd van een maand en dan voor een half jaar. Als alles goed gaat wordt dat een vast contract.

Degene die nog werkzoekend zijn: blijf de moed erin houden. :Y
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:43:21 #191
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100656308
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:18 schreef Rucky het volgende:
Ik heb vandaag mijn grote dag gehad na ruim 1 jaar werkzoekend geweest te zijn.
Een contract bij een werkgever. *O*
Natuurlijk wel een proeftijd van een maand en dan voor een half jaar. Als alles goed gaat wordt dat een vast contract.

Degene die nog werkzoekend zijn: blijf de moed erin houden. :Y
^O^ top! Hier ook proeftijd van een maand en dan een half jaar. En dan twee keer een jaarcontract en dan pas een vast contract :'). Naja, ik zit iig wel goed op m'n plek :+. Over twee weken een eindeproeftijdgesprek met de leidinggevende en als dat positief is, zie ik het wel goedkomen (nu ook wel, maar dan al helemaal, ik ben wel iemand die bevestiging nodig heeft namelijk :@ :+).

@Princess: idd, is verhuizen geen optie? Weet ook niet of je in aanmerking komt voor een uitkering. Dat je al schoonmaakt, is natuurlijk goed, want daarmee laat je zien dat je ook bereid bent werk onder je niveau aan te pakken en bij de aanvraag van een bijstandsuitkering is het in principe de bedoeling dat je alles aanpakt wat je krijgen kunt. Wel zuur dat je niet rond kunt komen van dat werk... Woon je eigenlijk alleen of met iemand samen? Als je huisgenoot minimaal twee keer de bijstandsnorm verdient, krijg je ook geen bijstand namelijk.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:28:12 #192
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_100658154
Princess, Twente is inderdaad ruk als het op banen aankomt.

Ik woon zelf iets noordelijker (Salland) maar dat is dus ook al net zo waardeloos.
Gelukkig ben ik wel in het bezit van eigen vervoer.
Verhuizen naar de randstad is hier geen optie, mijn man heeft vast werk in de buurt en met 3 kinderen verhuis je ook niet zo even.

Als ik wat zie zal ik aan je denken! Ikzelf zoek iets in deeltijd wat geschikt is voor een MEAO-er (bedrijfsadministratie) met werkervaring.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_100744642
Tja verhuizen. Dan zit je in amsterdam in een stinkhok. (meer kan je daar niet zomaar verwachten :') ). En dan in het weekend met de trein naar "huis"?
Lijkt me ook niet echt een leuk leven eigenlijk.

@Viking: ik woon alleen, reden dat ik niet rondkom is dat ik maximaal 24 uur kan maken bij dit bedrijf. Wat meestal neerkomt op 18-20 uur, maar in "slechte tijden" kan het dus ook 0 uur zijn.

Lastig probleem inderdaad dus, ik moet maar gewoon ff doorbikkelen.

@rucky: feli! :) Mag je al snel beginnen?
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:56:53 #194
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_100776679
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 01:34 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Tja verhuizen. Dan zit je in amsterdam in een stinkhok. (meer kan je daar niet zomaar verwachten :') ). En dan in het weekend met de trein naar "huis"?
Lijkt me ook niet echt een leuk leven eigenlijk.

@Viking: ik woon alleen, reden dat ik niet rondkom is dat ik maximaal 24 uur kan maken bij dit bedrijf. Wat meestal neerkomt op 18-20 uur, maar in "slechte tijden" kan het dus ook 0 uur zijn.

Lastig probleem inderdaad dus, ik moet maar gewoon ff doorbikkelen.

@rucky: feli! :) Mag je al snel beginnen?
Ik ben alweer 1,5 week aan het werk maar ivm de reisafstand ben ik nu zoekende naar een woning in de regio Delft. Ik zoek in Den Haag want daar heb ik eerder gewoond. Maar je komt pas in aanmerking als je een contract voor onbepaalde tijd en 3 salaris strookjes kan overhandigen. -O-
Dus ik ben aan het informeren of er ook andere mogelijkheden zijn. Als ik in Den Haag zou kunnen gaan wonen zou mij dat 3 uur per dag schelen.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_100817445
Zou gister moeten worden teruggebeld over het resultaat van het gesprek. Maar nog niks gehoord. Vanochtend gebeld, meneer was er niet en zou worden terug gebeld. Nog steeds niks gehoord.
Weet niet of dat een goed teken is. Als ze enthousiast waren zouden ze wel snel contact hebben opgenomen.
Dan maar wachten en morgen aan het eind van de dag weer bellen
pi_100838089
Ik voel mij erg blij atm :) Vandaag weer naar het uitzendbureau geweest voor een herintake.
De situatie zoals ie was en is (het is een best lang verhaal maar okay):

Een tijd geleden heb ik gesolliciteerd voor een baan bij een callcenter. Netjes alles geregeld bij het uitzendbureau. Het gesprek daar ging ook dermate goed dat ik ook al meteen een uitnodiging voor de selectiedagen in the pocket had.
2 dagen na het gesprek werd ik gebeld dat de datum en tijdstip van de selectiedag veranderd was. Geen probleem hoor voor mij, dus ben ik netjes op komen dagen op de afgesproken tijd en datum.
Ik kwam dus daar en toen was er niemand :{ Had als tijdstip 13:00 gekregen maar de selectiesessies bleken al om 10:00 s'ochtends te zijn geweest :X Ik heb meteen mijn contactpersoon van het uitzendbureau gebeld en die schrok er ook van. Ze had vergeten mij door te geven dat de tijdstippen veranderd waren :X
Ze zou me dus terugbellen voor nieuwe datums. Ook als die er voorlopig niet zouden zijn. En dat zou ze binnen 2 dagen doen. Na 3 dagen had ik nog steeds niks gehoord dus heb ik haar maar gebeld. Bleek dat ze nog geen datums wist. Weer beloofde ze dat ze binnen toen en een week iets zou laten horen. 25 Juli zou ik op vakantie gaan en daar zou ze rekening mee houden en voor die tijd iets laten weten. WEER hoorde ik dus niks. Pissig als ik was ben ik op vakantie gegaan en heb ik 3 weken niks van haar gehoord.
Pas na mijn vakantie heb ik toch maar even het uitzendbureau teruggebeld om te horen hoe de stand van zaken was. Toen kreeg ik een andere vrouw aan de lijn en die was niet blij met hoe alles gelopen was. Ze nodigde me uit voor een nieuw intakegesprek die ik vandaag had en nu is alles wel goed gegaan. Kreeg meteen papieren mee die ik nodig zou hebben (en die ik van de vorige persoon ook al niet NIET gekregen had! :( ), en vrijdag mag ik eindelijk echt naar de selectiesessies toe *O*
Kijk, ik snap best dat er soms fouten gemaakt kunnen worden...helemaal als je net pas op een werkplek werkt, maar fout op fout op fout vind ik gewoon niet kunnen. Mijn nieuwe contactpersoon was erg blij dat ik toch nog van me heb laten horen tussendoor. Ze had niet gedacht dat ik zoveel geduld zou hebben haha. Maja ik wil de baan erg graag, dus dat geduld kon ik dan wel opbrengen
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_100929987
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 01:51 schreef DjinN het volgende:
-veultekst knip-
Gelezen. En heel herkenbaar. Het lijkt er soms wel op alsof er bij het uitzendbureau alleen lege mensen met een beetje uitstraling werken. Echt sommige verwonderen mij met het feit dat ze kunnen typen en ademen tegelijk.

Hier een lijstje met problemen waar ik mee geconfronteerd ben:
- Slechte communicatie. (uitzendbureau wist al bijna 2 weken dat ik " het geworden" was en aangenomen was maar ach, ze hadden het te druk om het mij te laten weten. (gelukkig kende ik iemand binnen het bedrijf en wist ik het al binnen 5 minuten na de beslissing maar dat maakt niet uit)

- Slechte informatie. Vanuit het uitzendburea: Ja het gaat om een half jaar contract, waarna het voor onbepaalde tijd wordt bladiebla. Heb een 40 urig contract zonder termijn. kan dus alsnog morgen buiten gegooid worden.

- Moet overal zelf achteraan. Mijn kilometervergoeding werd niet uitbetaald. Mijn vakantieuren kon ik niet opnemen. Mijn account werd bijna elke week geblokkeerd (om te declareren) Al met al heb ik de eerste 4 weken geen loon gehad omdat ze bij het uitzendbureau het niet zo snapte.

- Als ik een mail wil sturen moet ik het naar het voltallige kantoorpersoneel doen van die vestiging (ongeveer 7 man) omdat er meestal 4a5 niet aanwezig zijn. En niemand pakth et op dus krijg niet sneller dan na 1 week antwoord.

Al met al is het gewoon ontzettend klote. Werk is prima maar het geregel en gezeik, nou ben ik zelf redelijk snugger al zeg ik het zelf, maar ik kan maar niet snappen hoe je nou toch zo godvergeten lomp kan zijn. Er zijn er 4 (ik zeg het nogmaals) waarvan het mij verwonder dat ze kunnen admene en iets anders tegelijk doen.... bah. ;(

Tevens ook pas na 1,5 / 2 jaar werkzoeken iets gevonden en tot op heden geweldig super top en perfect, zowel verloning als collegas als het werk.
pi_101018919
Ik meld me hier ook, hoewel ik hoop dat ik me na morgen ook weer af kan melden:P

Ik heb vorige week een sollicitatiegesprek gehad met een vestigingsmanager. Hij zei mij in hetzelfde gesprek dat ik door was naar de tweede ronde. Vervolgens heb ik een tweede sollicitatiegesprek gehad. Dit was met 2 medewerkers. Ik had er wel een redelijk goed gevoel over maar ik begin steeds meer te twijfelen. Hoe zijn jullie ervaringen hierin? Hoe schatten jullie mijn kans in?
pi_101019401
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 22:05 schreef marjo90 het volgende:
Ik meld me hier ook, hoewel ik hoop dat ik me na morgen ook weer af kan melden:P

Ik heb vorige week een sollicitatiegesprek gehad met een vestigingsmanager. Hij zei mij in hetzelfde gesprek dat ik door was naar de tweede ronde. Vervolgens heb ik een tweede sollicitatiegesprek gehad. Dit was met 2 medewerkers. Ik had er wel een redelijk goed gevoel over maar ik begin steeds meer te twijfelen. Hoe zijn jullie ervaringen hierin? Hoe schatten jullie mijn kans in?
Tja dat is moeilijk te zeggen aangezien wij niet weten wat er gevraagd wordt, hoe jij overkomt, of je CV en werkervaring aansluiten op de functie, of er een klik was enz. :)

Je kan alleen maar afwachten en hopen dat je het bent geworden. :) Ik heb bij 2 sollicitaties het idee gehad dat ik binnen was en beiden keren kozen ze toch voor een ander terwijl de gesprekken goed gingen (werd ook benoemd) maar er was blijkbaar iemand die beter in het profiel pasten of misschien wel goedkoper was.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_101019775
Het gaat om een leerlingenbaan. Mijn werkervaring is wel in dezelfde sector (zorg) maar is niet hetzelfde. Ik was de enige die ze hebben gesproken omdat ze eigenlijk de hele procedure nog moesten starten en ik dan niet per september konden beginnen. Ik heb toen de vestigingsmanager gebeld om te vragen of het mogelijk was om het gesprek eerder te doen en dit was mogelijk. I know het was vrij brutaal maar blijkbaar viel het niet verkeerd want hij stemde met een gesprek in en hij vertelde ook meteen dat er nog een tweede gesprek zou komen.

Probeer ik nou gewoon heel veel positieve dingen te zien of zien jullie hier ook positieve dingen in?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')