abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99761006
Restaurant RoopRam Rotterdam, volgens sommigen de beste plaats om
een Surinaamse roti te bestellen en op te eten. Daar er de afgelopen 20 jaar
in Rotterdam allerlei Surinaams/Hindoestaanse restaurantjes/eetzaakjes zijn
opgedoken die ook roti's serveren leek mij de benaming de beste van
Rotterdam
schromelijk overdreven aangezien de beste een relatief
begrip is, en als dit echt zo was Ik er ongetwijfeld wel van gehoord zou hebben. :{

RoopRam heeft 2 filialen in Nederland,1 in India en een aantal in Suriname en
dankt zijn bekendheid vooral van de bekende mond tot mond reclame binnen
de Surinaamse/Hindoestaanse gemeenschap. Dit zelfde geldt ook voor de
bekendheid van dat andere roti-restaurant dat ook zo geweldig moest zijn.
Naam? Roti-land. :{

RoopRam is gelegen aan het Mathenesserplein 89, net voor je de over de
brug rijdt,aan de rechterkant als je van de Kruiskade (centrum-Rotterdam)
aankomt rijden. Van buitengezien kunt je RoopRam al niet missen vanwege
de grote neonborden die de naam van het restaurant aangeven.

Binnengetreden doet het allemaal erg kaal en eenvoudig aan. Een toonbank
met de kassa,stoelen en tafels,televisie aan de wand,grote bollen lampen en
spots voor de verlichting en tot slot aan weerszijden van de muren wasbakken
waar men na afloop van de roti maaltijd gelijk de handen kan wassen zonder
eerst naar de beneden gelegen wc's te hoeven lopen. :s)

De roti's en alles wat erbij wordt in aluminium bakken achter de toonbank in
kokend water warm gehouden en daarboven tegen de muur zie je foto's van de
verschillende roti gerechten die men op als menu voert.

Bij dit bezoek werd gelijk gekozen voor het beste van het beste, te weten de
roti- mix dat uit kip,eend en lamsvlees bestaat. Uiteraard aangevuld met de
welbekende pannekoek.alias de roti-plaat. :)

Een eerste aanblik op het bord met de roti-mix was er een van wat een
soppig geheel en het lijkt allemaal eender.
Wat verder opviel bij de eerste
hap was de typische Hindoestaanse(gekruide) manier van bereiding die de hele
roti overheerste en eigenlijk elke individuele smaak van de kip,eend en lamsvlees
wegnam. Vooral de aanwezige jus was een ware vijver van gekruidheid die misschien
voor Hindoestanen,Pakistanen en Indiërs vrij normaal is,maar voor 'Nederlandse'
begrippen gewoonweg teveel,te overheersend en eigenlijk ook niet lekker was. :N

Tel daarbij op de manier hoe men het eten achter de toonbank warm houdt,(kokend
water) en je begrijpt dat het vlees helemaal doorkookt en smaakloos was geworden
en de aanwezige kousenband i.p.v. lekker knapperig,als slap en waterig aanvoelde.
Ook het verschil tussen de kippenpoten,lamsvlees en eend was niet of nauwelijks te
zien en je miste bij deze roti de aardappelen! }:|

Samengevat:

RoopRamp maakt zijn naam als de beste op roti gebied van Rotterdam
helemaal niet waar en is eerder een aanfluiting op roti gebied,net zo als
Roti-land die ooit (15 jaar geleden!) wel uitstekende roti's produceerden en toen
als erg goed kon worden bestempelt. De roti maaltijden zijn een allegaartje van
alles en nog wat en gezien de manier van bereiding eerder toegespitst op veelal
mensen uit de eigen cultuur terwijl andere Surinaamse restaurantjes/eethuizen
die ook roti's serveren een breder publiek aanspreken zonder aan kwaliteit in te
boeten.

RoopRamp een schande en aanfluiting op roti gebied!
:Y :r

4
/ 10

[ Bericht 1% gewijzigd door rubje op 22-07-2011 13:04:20 ]
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_99761268
Lijkt wel soep man wat er onder op je bord ligt.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:50:01 #3
75659 Kwezel
Masturbation is a crime.
pi_99761320
Sranang Surinaams Afhaalcentrum

Nieuwe Binnenweg 211

Daar dus.
Labia: vrouwelijke variant van een labrador gekruisd met een cavia.
pi_99761346
quote:
4s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:40 schreef rubje het volgende:

Vooral de aanwezige jus was een ware vijver van gekruidheid
die misschien voor Hindoestanen,Pakistanen en Indiërs vrij normaal is,maar voor
‘Nederlandse’ begrippen gewoonweg teveel, te overheersend en eigenlijk ook niet lekker.

4
/ 10
Hier stopte ik met lezen.
Serieus, je beoordeeld een buitenlands gerecht naar Nederlandse begrippen?
Volgens mij moet je dan juist blij zijn dat er iets niet een keer "op z'n Hollands" wordt gemaakt maar gewoon volgens traditioneel recept blijft.
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:54:02 #5
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_99761417
Lijkt eerder een bord royaal gevulde kerrie soep dan roti.

Was van plan deze tent eerdaags eens met een bezoekje te vereren, maar we halen het morgen wel lekker bij de indo toko om de hoek :')
Op elke fokker past een bril.
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:54:12 #6
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99761425
Hmmmmz... Ik herken er de Amsterdamse Roopram absoluut niet in! Sowieso is de roti niet zo waterig, en is de kouseband lekker vers en knapperig. Uiteraard geserveerd met aardappel. Bizar dat er kennelijk zo'n verschil is!

Overigens: zijn er geen drie Roopram's in Nederland? Twee in Rotterdam, 1 in Amsterdam?
pi_99761543
Je moet ook niet met zo'n Europees-culinaire visie naar iets als roti gaan kijken. Dit is hoe roti hoort te zijn. En de RoopRam filialen zijn zowel in Amsterdam als Paramaribo stervensdruk met vrijwel altijd rijen tot buiten :Y.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:50 schreef lighted het volgende:

[..]

Ah grappig, ik zie deze post nu pas. Dat bedoel ik dus :).
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:54 schreef Catch_me het volgende:
Was van plan deze tent eerdaags eens met een bezoekje te vereren, maar we halen het morgen wel lekker bij de indo toko om de hoek :')
TS jaagt zelfs potentiële klanten weg met zijn wan-recensie :').

[ Bericht 39% gewijzigd door dWc_RuffRyder op 21-07-2011 19:05:20 ]
pi_99762178
Ik wordt bijna fan van TS!

[ Bericht 4% gewijzigd door SingleCoil op 21-07-2011 19:51:19 ]
Mu!
  donderdag 21 juli 2011 @ 19:27:46 #9
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99762758
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 19:14 schreef SingleCoil het volgende:
Ik wordt bij fan van TS!
:')
pi_99765005
quote:
quote:
nog 1 correctie, je bent er bijna.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 02:25:33 #11
334993 AMAR420
waar is amar?
pi_99781738
te pittig voor je zeker
zzzzz
pi_99783506
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:22 schreef lighted het volgende:

[..]

[..]

nog 1 correctie, je bent er bijna.
Mijn God! Hebt ik dat gepost?:)

quote:
Ik wor bijna fan van TS
Mu!
pi_99790615
quote:

Volgens mij moet je dan juist blij zijn dat er iets niet een keer "op z'n Hollands" wordt gemaakt maar gewoon volgens traditioneel recept blijft.
Als je nou eens begint met goed te lezen en je eigen reactie dan nog eens doorneemt dan zie
je dat je nogal dom reageert. :Y

Het 'nederlandse'staat tussen aanhalingstekens wat dus in deze inhoudt dat ik niet uitga van
die typische Hollandse 'spruiten'gedachtengang (of voor mij part de zondag chinees smaak)
en terdege vanuit een multiculturele (want dat is de Nl samenleving nu grotendeels!) smaak.
En volgens is mij is gemiddeld genomen de multiculturele smaak in NL zeker niet die
overdreven Hindoestaanse/Pakistaanse 'curry' lucht zoals ik dat omschreef in de review. :{
Hoe verklaar je anders dat andere Surinaamse eethuizen/restaurantjes die ook Hindoestanen
in dienst hebben ook roti's serveren,maar die er wel heel anders uitzien dan deze bagger die
je krijgt voorgeschoteld? ( en zij passen niks aan de smaak van de autochtone nederlander die
normaal de zondagchinees is gewend als je met het argument wilt komen dat dat allemaal aangepast is.) :O

quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:57 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Je moet ook niet met zo'n Europees-culinaire visie naar iets als roti gaan kijken.
Dit is hoe roti hoort te zijn. En de RoopRam filialen zijn zowel in Amsterdam als
Paramaribo stervensdruk met vrijwel altijd rijen tot buiten :Y.
Je lult net zo slap uit je nek als die joker hierboven. }:|
Roti hoort zo helemaal niet te zijn (Google maar eens lekker rond!) maar ik krijg
het gevoel dat jij zo een 'paki'/hindoe afkomst hebt en dus lekker vanuit je eigen
straatje lult om je gelijk aan te tonen dat geen gelijk is. En stervens druk? Kijk
eens goed naar die foto's,was rond lunchtijd en dat is dat over het algemeen de
drukste tijd van de dag dat mensen eten gaan halen. Zie jij rijen voor de deur? :O
Of kom jij nu met de smoes dat ik toevallig de verkeerde dag had genomen om
langs te gaan. :W

quote:
TS jaagt zelfs potentiële klanten weg met zijn wan-recensie :').
ts waarschuwt potentiële klanten voor troep die men krijgt voorgeschoteld en
de hype verhalen van de vrienden van paki's/hindoe's. })
Ik bewijs ze dus een dienst! :W

[ Bericht 4% gewijzigd door rubje op 23-07-2011 12:12:57 ]
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:59:57 #14
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_99790712
Overigens zijn die wastafels wel geniaal.

Als ik deze shit thuis eet moet ik altijd apart naar de keuken om m'n handen/mond tussen te wassen :P
pi_99790774
Dat vond ik als enige wel ontzettend handig en vandaar dus ook mijn cijfer 4 ipv een lager cijfer want los van het eten beoordeel je ook de ligging en hoe alles er verder uitziet als eethuis/restaurantje. Het was er ook schoon en dat telt natuurlijk ook. :s)
pi_99791644
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:56 schreef rubje het volgende:
Je lult net zo slap uit je nek als die joker hierboven. }:|
Roti hoort zo helemaal niet te zijn (Google maar eens lekker rond!)
Ga jij mij vertellen hoe roti's moeten zijn? :') Mijn ouders zijn allebei Surinaams en ik eet 2x per maand roti ongeveer. En hoe kan je in hemelsnaam een buitenlands gerecht beoordelen aan de hand van een 'multicultureel-Nederlandse' criteria? Dat moet je inderdaad doen bij zaken als de Chinees of een kebabzaak, die aangepast zijn aan de Nederlandse smaak, maar niet bij dit soort traditionele gerechten 8)7.

quote:
maar ik krijg het gevoel dat jij zo een 'paki'/hindoe afkomst hebt en dus lekker vanuit je eigen
straatje lult om je gelijk aan te tonen dat geen gelijk is.
Gelukkig niet :'). Jouw 'multicultureel-Nederlandse' smaakbeleving is gewoon inferieur. Netals dat ik niks te zeggen heb in een Italiaanse keuken en een Spanjaard niks te zeggen heeft in een Griekse.

quote:
En stervens druk? Kijk eens goed naar die foto's,was rond lunchtijd en dat is dat over het algemeen de drukste tijd van de dag dat mensen eten gaan halen. Zie jij rijen voor de deur? :O
Of kom jij nu met de smoes dat ik toevallig de verkeerde dag had genomen om
langs te gaan. :W
Als je nou even rustig leest voordat je raaskalt, ik had het over de filialen in Amsterdam en Paramaribo.

quote:
ts waarschuwt potentiële klanten voor troep die men krijgt voorgeschoteld en
de hype verhalen van de vrienden van paki's/hindoe's. })
Ik bewijs ze dus een dienst! :W
Dat jíj het niet lekker vindt betekent niet dat je anderen hiervoor moet 'waarschuwen', zoals ik al zei zijn er zat mensen die het wél kunnen waarderen, te zien aan de drukte en de algehele bekendheid.

[ Bericht 6% gewijzigd door dWc_RuffRyder op 22-07-2011 13:32:50 ]
pi_99792508
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:56 schreef rubje het volgende:

[..]

Als je nou eens begint met goed te lezen en je eigen reactie dan nog eens doorneemt dan zie
je dat je nogal dom reageert. :Y

Het 'nederlandse'staat tussen aanhalingstekens wat dus in deze inhoudt dat ik niet uitga van
die typische Hollandse 'spruiten'gedachtengang (of voor mij part de zondag chinees smaak)
en terdege vanuit een multiculturele (want dat is de Nl samenleving nu grotendeels!) smaak.
En volgens is mij is gemiddeld genomen de multiculturele smaak in NL zeker niet die
overdreven Hindoestaanse/Pakistaanse 'curry' lucht zoals ik dat omschreef in de review. :{
Hoe verklaar je anders dat andere Surinaamse eethuizen/restaurantjes die ook Hindoestanen
in dienst hebben ook roti's serveren,maar die er wel heel anders uitzien dan deze bagger die
je krijgt voorgeschoteld? ( en passen niks aan de smaak van de autochtone nederlander die
normaal de zondagchinees is gewend.) :O

[..]
Ik ben degene die dom lult? Kijk eens dit topic door en kijk hoeveel mensen tegen je in gaan. Wellicht hebben zij toch een punt.
Maar goed, dom lullen, prima.
Waarom is elke gehaktbal anders? Precies.
Over smaak valt zeker te twisten, maar op basis van jou review komt het over alsof jou smaak de juiste smaak is en expert bent in hoe een roti behoort te zijn.
Het lijkt net of je iets tegen deze zaak hebt, aangezien je het ook nodig vindt om elk een beetje gerelateerd topic met je review te spuien.
pi_99792911
TS heeft ergens een review geplaatst en heeft nu onder zijn naambordje "Culinair Recensent" staan...
Mu!
pi_99796960
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:47 schreef lighted het volgende:

Ik ben degene die dom lult? Kijk eens dit topic door en kijk hoeveel mensen tegen je in
gaan. Wellicht hebben zij toch een punt.Maar goed, dom lullen, prima.
Ik zie alleen bepaalde types die erg verdacht reageren en eigenlijk zichzelf verraden kwa
afkomst met als voornaamste reden dat schijnbaar iemand van niet Hindoestaanse/
Pakistaanse/Indiase afkomst het lef heeft om een zichzelf als beste bestempeld
Hindoestaanse eettoko te bekritiseren omdat dat alleen voorbehouden is
aan mensen met diezelfde achtergrond. Nee, dat is lekker evenwichtig. :W

quote:
Over smaak valt zeker te twisten, maar op basis van jou review komt het over alsof jou
smaak de juiste smaak is en expert bent in hoe een roti behoort te zijn.
Laat ik toevallig daar ook redelijk in thuis zijn en niet zomaar iemand of iets ga afkraken
als ik niet zeker weet dat het terecht is. Maar het lijkt dat sommigen liever de leugen in
stand houden(zoals in def) die hun zelf zo welgevallig is, ipv dat ze gewoon er wat aan doen.
:{
quote:
Het lijkt net of je iets tegen deze zaak hebt, aangezien je het ook nodig vindt om elk
een beetje gerelateerd topic met je review te spuien.
Ja,daar was het mij zeker om te doen. Lekker makkelijk een zaak afkraken en bewust
zwart maken omdat dat lekker goedkoop en makkelijk is. :O Get real waldo! |:(

quote:
4s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:27 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

Ga jij mij vertellen hoe roti's moeten zijn? :') Mijn ouders zijn allebei Surinaams en ik eet 2x per maand roti ongeveer. En hoe kan je in hemelsnaam een buitenlands gerecht beoordelen aan de hand van een 'multicultureel-Nederlandse' criteria? Dat moet je inderdaad doen bij zaken als de Chinees of een kebabzaak, die aangepast zijn aan de Nederlandse smaak, maar niet bij dit soort traditionele gerechten 8)7.
Kletsverhaal en je onderschrijftw wat ik al eerder zei: Jij redeneert niet vanuit een 'neutrale' beleving maar vanuit je eigen straatje die bekrompen is :Y te weten puur en alleen gericht op de Surinamers van Hindoestaanse of Pakistaanse oid afkomst! En dat zeg ik, is geen maatstaf als je in Nl bent waar er veel meer Surinamers zijn met een niet Hindoestaanse/Pakistaanse etc afkomst en dus kijk je wat gemiddeld genomen wel de smaak ervan is. IIg heeft dat helemaal niks van doen dat al mensen van autochtone afkomst zijn alleen de zondagchinees als smaak kennen. :6

quote:
Gelukkig niet :'). Jouw 'multicultureel-Nederlandse' smaakbeleving is gewoon inferieur. Netals dat ik niks te zeggen heb in een Italiaanse keuken en een Spanjaard niks te zeggen heeft in een Griekse.
lees maar eens goed wat hierboven staat en ga bij jezelf te rade. :W

quote:
Dat jíj het niet lekker vindt betekent niet dat je anderen hiervoor moet 'waarschuwen', zoals ik al zei zijn er zat mensen die het wél kunnen waarderen, te zien aan de drukte en de algehele bekendheid.
Nl is niet alleen Surinamers van Hindoestaanse of Pakistaanse afkomst,en daarom is deze review in het geheel genomen terecht en onpartijdig geschreven want als ik jou moet geloven had zo een review van zo een eettoko alleen maar beoordeelt kunnen worden als die persoon geboren en getogen was in Suriname en van Hindoestaanse of Pakistaanse afkomst was. :6

Hoe bekrompen en 'racistisch'(alleen eigen mensen mogen en kunnen dus dit soort toko's beoordelen! zeggen jullie dus! |:( :r ) kun je dan zijn anno 2011! :W

[ Bericht 0% gewijzigd door rubje op 23-07-2011 12:15:27 ]
  vrijdag 22 juli 2011 @ 16:43:19 #20
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99801553
Ah daar is de racisme-kaart, eindelijk :')
pi_99803796
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:18 schreef rubje het volgende:

[..]

Ik zie alleen bepaalde types die erg verdacht reageren en eigenlijk zichzelf verraden kwa
afkomst en reden dat schijnbaar iemand van niet Hindoestaanse/Pakistaanse/Indiase
afkomst het lef heeft om een zichzelf als beste bestempelde Hindoestaanse eettoko
te bekritiseren omdat dat alleen voorbehouden is aan mensen met diezelfde achtergrond.
Nee, dat is lekker evenwichtig. :W

[..]

Laat ik toevallig daar ook redelijk in thuis zijn en niet zomaar iemand of iets ga afkraken
als ik niet zeker weet dat het terecht is. Maar het lijkt dat sommigen liever de leugen in
stand houden(zoals in def) die hun zelf zo welgevallig is, ipv dat ze gewoon er wat aan doen.
:{

[..]

Ja,daar was het mij zeker om te doen. Lekker makkelijk een zaak afkraken en bewust
zwart maken omdat dat lekker goedkoop en makkelijk is. :O Get real waldo! |:(

[..]

Kletsverhaal en je onderschrijftw wat ik al eerder zei: Jij redeneert niet vanuit een 'neutrale' beleving maar vanuit je eigen straatje die bekrompen is :Y te weten puur en alleen gericht op de Surinamers van Hindoestaanse of Pakistaanse oid afkomst! En dat zeg ik, is geen maatstaf als je in Nl bent waar er veel meer Surinamers zijn met een niet Hindoestaanse/Pakistaanse etc afkomst en dus kijk je wat gemiddeld genomen wel de smaak ervan is. IIg heeft dat helemaal niks van doen dat al mensen van autochtone afkomst zijn alleen de zondagchinees als smaak kennen. :6

[..]

lees maar eens goed wat hierboven staat en ga bij jezelf te rade. :W

[..]

Nl is niet alleen Surinamers van Hindoestaanse of Pakistaanse afkomst,en daarom is deze review in het geheel genomen terecht en onpartijdig geschreven want als ik jou moet geloven had zo een review van zo een eettoko alleen maar beoordeelt kunnen worden als die persoon geboren en getogen was in Suriname en van Hindoestaanse of Pakistaanse afkomst was. :6

Hoe bekrompen en 'racistisch'(alleen eigen mensen mogen en kunnen dus dit soort toko's beoordelen! zeggen jullie dus! |:( :r ) kun je dan zijn anno 2011! :W
Haha echt serieus, wat een held ben jij (op internet?).
Waar de fuck baseer jij op dat je culinair onderlegd bent?
Daarnaast ben ik 100% Hollands (en kok..) dus wie is er de "waldo" :S.

Uit je koffie review blijkt nou ook niet echt dat je culinair onderlegd ben. Tenminste, ik ben nog nooit een kok tegengekomen die van een slap bakkie houdt :).
pi_99808945
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:18 schreef rubje het volgende:
Kletsverhaal en je onderschrijftw wat ik al eerder zei: Jij redeneert niet vanuit een 'neutrale' beleving maar vanuit je eigen straatje die bekrompen is :Y te weten puur en alleen gericht op de Surinamers van Hindoestaanse of Pakistaanse oid afkomst!
Mijn ouders zijn Surinaams, maar niet van Hindoe/Pakistaanse afkomst. Wel Creool/Javaans/Chinees.

quote:
En dat zeg ik, is geen maatstaf als je in Nl bent waar er veel meer Surinamers zijn met een niet Hindoestaanse/Pakistaanse etc afkomst en dus kijk je wat gemiddeld genomen wel de smaak ervan is.
De gemiddelde smaak van deze 'doelgroep' kan je vinden bij de Surinaams/Javaans/Chinese eet- en/of afhaaltentjes. De roti van RoopRam tegenover de roti van deze tentjes is meestal gewoon beter (want specialisatie). Dat weet ik uit ervaring, van mezelf en vanuit mijn directe omgeving. Niet representatief, maar het is gewoon een feit dat RoopRam bekend staat om goede (betere) roti's.

quote:
IIg heeft dat helemaal niks van doen dat al mensen van autochtone afkomst zijn alleen de zondagchinees als smaak kennen. :6
Jij zegt:

quote:
overdreven Hindoestaanse/Pakistaanse 'curry' lucht zoals ik dat omschreef in de review.
De multiculturele smaak in Nederland ís onder andere de zondachinees. Dat is op de smaak van Nederlanders afgestemd. Sterker nog, 3/4e van het menu vind je niet in China zelf! Met dat referentiekader moet je geen traditioneel gerecht als roti beoordelen. Is dat tegen dovemansoren gezegd ofzo, damn gast? :?

quote:

Jij bent echt raar. Tuurlijk kan en vooral mag iemand van een andere afkomst zo'n tent beoordelen, het slaat alleen nergens op om beoordelingscriteria te hanteren die bij jouw eigen smaak passen, terwijl zo'n traditionele roti bijna is zoals die hoort te zijn. Dat is alsof ik bij een Griek binnenstap en daarna een recensie schrijf over dat de tzatziki waterig was en de kruiden overheersten, terwijl hij dat volgens traditioneel recept heeft klaargemaakt ):O.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:28:38 #23
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_99821497
Beetje als klagen over een visrestaurant omdat de meeste hollanders niet van vis houden.
Ik kan helemaal niks met je review, Rubje.
Misschien dat ik van de week zelfs een langs ga bij Roopram. Ben ondertussen wel benieuwd.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:30:14 #24
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_99821578
Hoeveel ben je eigenlijk voor een standaard roti kwijt daar?
pi_99829515
TT gewijzigd.
pi_99833458
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 17:23 schreef lighted het volgende:

Haha echt serieus, wat een held ben jij (op internet?).
Waar de fuck baseer jij op dat je culinair onderlegd bent?
Gaat jou geen ene flikker aan. Hoezo moet iedereen zijn cv.afgeven
als hij een stukje ervaring en mening ventileert over iets? |:(
quote:
Daarnaast ben ik 100% Hollands (en kok..) dus wie is er de
"waldo" :S.
Nou dan maak jij je druk om niks en ik zou zeggen gooi nog
een schnitzel in de frituur,pak een groot wit bord flikker er wat
garnituur op en zeg dat je een toprestaurant werkt. :6

quote:
Uit je koffie review blijkt nou ook niet echt dat je culinair onderlegd
ben.Tenminste, ik ben nog nooit een kok tegengekomen die van
een slap bakkie houdt :).
Nou nou..knap hoor.Alleen dat pakken wat je toevallig tegenkomt
om proberen een punt te maken dat geen punt is en die andere
review over Sweet Balie,daar zeg je niks over. :') :W
Oh.. dus omdat iets of iemand niet in jouw belevingswereldje past
is het allemaal onzin wat daar buiten valt. :')

tis maar goed dat je 'kok' zal wel een hulpje in de keuken zijn
die mag voorbereiden/snijden
bent want voor elke andere
functie zou je te licht zijn bevonden in de maatschappij. :6

quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 19:26 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

Mijn ouders zijn Surinaams, maar niet van Hindoe/Pakistaanse afkomst. Wel Creool/Javaans/Chinees.
Zoals ik al zei: alleen vanuit je eigen belevingswereldje redeneren en dus niet
openstaan dat er andere 'smaken' zijn.

quote:
De gemiddelde smaak van deze 'doelgroep' kan je vinden bij de Surinaams/Javaans/
Chinese eet- en/of afhaaltentjes. De roti van RoopRam tegenover de roti van deze
tentjes is meestal gewoon beter (want specialisatie). Dat weet ik uit ervaring, van
mezelf en vanuit mijn directe omgeving. Niet representatief, maar het is gewoon
een feit dat RoopRam bekend staat om goede (betere) roti's.
Gast..welk deel van mijn antwoorden begrijp jij niet! :( Ik zeg nou net dat die
hele soppige manier van presentatie/bereiding on-Surinaams is! Wat op dat
bord ligt is gewoon een vijver van drassigheid ondergesneeuwd door een
overdadigheid aan currypoeder waar menig Hindoe/PakiÍndier zo gek op is!
Dat is zelfs voor de gemiddelde Surinamer van welke afkomst ook teveel!
Je ziet het verschil tussen de eend,kip en lam niet eens! Daar gaat het om! }:|

l-e-z-en!

quote:
De multiculturele smaak in Nederland ís onder andere de zondachinees.
Dat is op de smaak van Nederlanders afgestemd. Sterker nog, 3/4e van
het menu vind je niet in China zelf! Met dat referentiekader moet je geen
traditioneel gerecht als roti beoordelen. Is dat tegen dovemansoren gezegd
ofzo, damn gast? :?
En ik zeg al 3 reacties lang dat mijn insteek juist niet van de zondagchinees
is en jij komt aanzetten dat het wel zo is en je bewijst niet eens waarop dat
dan gebasseerd is dan behalve dat ik een blanke ben en dus nooit in staat
kan zijn te beoordelen of het wel goed of fout is. Ik beoordeel dit soort
gerechten door te weten hoe het eruit behoort te zien,hoe het bereidt dient
te worden en welke basis ingredienten ervoor worden gebruikt en natuurlijk
hoe de smaakverhouding uiteindelijk uitvalt tussen alles. En dat is iig niet
een drassig en soppig geheel waar alles eender smaakt! :r

quote:
Jij bent echt raar. Tuurlijk kan en vooral mag iemand van een andere afkomst
zo'n tent beoordelen, het slaat alleen nergens op om beoordelingscriteria te
hanteren die bij jouw eigen smaak passen, terwijl zo'n traditionele roti bijna
is zoals die hoort te zijn. Dat is alsof ik bij een Griek binnenstap en daarna
een recensie schrijf over dat de tzatziki waterig was en de kruiden
overheersten, terwijl hij dat volgens traditioneel recept heeft klaargemaakt ):O.
Je draait in cirkeltjes en speelt je eigen speelplaat te lang af zonder echt met
iets nieuws aan te komen zetten dat je reactie zou rechtvaardigen. :W

[ Bericht 23% gewijzigd door rubje op 23-07-2011 14:05:42 ]
pi_99833765
Zeg, doe eens lief tegen elkander :{w. Vanaf nu.
pi_99836816
Ja mevrouw. :) Btw.. Anne, volgende week zal ik een 'verborgen' plek/toko laten zien
waar je echt overheerlijk Surinaams/Hindoestaans eten kan bestellen/meenemen.
Het ziet er niet uit vd buitenkant maar als je van echt lekker eten houdt,is dit 1 vd
pareltjes in de 'China Town' van Rotterdam-centrum. :s)

[ Bericht 7% gewijzigd door rubje op 23-07-2011 14:19:10 ]
pi_99836905
Ik ben benieuwd ^O^.
pi_99836922
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 12:22 schreef rubje het volgende:

[..]

Gaat jou geen ene flikker aan. Hoezo moet iedereen zijn cv.afgeven
als hij een stukje ervaring en mening ventileert over iets? |:(

[..]

Nou dan maak jij je druk om niks en ik zou zeggen gooi nog
een schnitzel in de frituur,pak een groot wit bord flikker er wat
garnituur op en zeg dat je een toprestaurant werkt. :6

[..]

Nou nou..knap hoor.Alleen dat pakken wat je toevallig tegenkomt
om proberen een punt te maken dat geen punt is en die andere
review over Sweet Balie,daar zeg je niks over. :') :W
Oh.. dus omdat iets of iemand niet in jouw belevingswereldje past
is het allemaal onzin wat daar buiten valt. :')

tis maar goed dat je 'kok' zal wel een hulpje in de keuken zijn
die mag voorbereiden/snijden
bent want voor elke andere
functie zou je te licht zijn bevonden in de maatschappij. :6

[..]

[..]

l-e-z-en!

[..]

[..]

Je draait in cirkeltjes en speelt je eigen speelplaat te lang af zonder echt met
Waarom heb je zo de behoefte iemand persoonlijk aan te vallen die kritiek heeft op een review van je?
Bedoel, volgens mij een review altijd een persoonlijke mening. En lijkt mij dat je bij het plaatsen ervan niet uitgaat van alleen positieve reacties?
Ik heb weinig zin om mij nog verder te verdedigen, mijn enige punt was dat ik je manier van beoordelen in twijfel trek. Mijn commentaar was ook bedoeld voor een discussie i.p.v. zielig modder te gaan gooien.
Dus trek het je niet zo aan dat niet iedereen het met je eens is en geef me even je tel no. dan mag je een keer bij mij komen eten en krijg je geen schnitzel.

xx.
pi_99837477
quote:
In dit geval lijkt mijn 'belevingswereld' gewoon relevant hoor :{.

quote:
Hoe weet jij dat het voor de gemiddelde Surinamer teveel is? Surinamers houden van saus (en dan geen sloot ketchup of mayo :')), anders is het ook maar een droge bedoeling. Zoals je weet 'hoor' je roti eigenlijk met je handen af te scheuren en dan je spijs naar wens te pakken ermee. Je hóeft dus nieteens alle jus op te maken! 8)7.

En ik zie het verschil tussen de soorten vlees op de foto al, laat staan als je 't proeft en dan ook in de gelegenheid bent de structuur van het vlees te definiëren. Je eigen gebrek dus..

quote:
Dude, jij hebt het over de multiculturele Nederlandse smaak, ik geef je nog het voordeel van de twijfel en denk dat je het over de afhaalchinees hebt, maar welke multiculturele smaak bedoel je dan? Die van de magnetronmaaltijden van de AH? Die van pakjes Honig en Knorr? :') Baken dan op z'n minst af wat je bedoelt.

quote:
Wat moet ik dan doen? Aantal personen dat de filialen gemiddeld te verwerken krijgt vertellen? De weekomzet? Een representatieve steekproef houden onder RoopRam bezoekers?

[ Bericht 0% gewijzigd door dWc_RuffRyder op 23-07-2011 14:39:52 ]
pi_101588073
quote:

[i]l-e-z-e-n

Wat een ongelooflijke lulkoek echt serieus. Alsof jij weet wat *typisch* Surinaams is. Zoals je zelf al mekkert in je beginpost: naar nederlandse begrippen is te jus te kruidig en dus niet lekker blabla.

Het is geen Nederlands gerecht dus deal with it! Wij Surinamers vinden sterk gekruid lekker dus toets het gerecht liever aan de hand van dat culturele feitje. En bijna alle Surinamers vinden de roti van roopram ook lekker. Ikzelf ook en ik heb geen hindoestaanse achtergrond. Ik ben Surinaams en dan met een mep Chinees bloed.

Wat de *drab* betreft zoals jij het noemt:
ook dat is niet vreemd. Roti hoor je te eten met je handen en dan lekker soppen in die jus. En ik kan het verschil tussen eend, kip en lam wel proeven
hoor, misschien omdat mijn mond getraind is om kruiden, peper en dergelijke te verdragen en de jouwe niet?
pi_101591663
Ja hoor es, we zijn hier in nederland en dus maak je maar gewoon nederlands eten, zodat TS het ook lekker vindt. Die surinaamse toestanden, daar heeft TS geen behoefte aan. Veel te kruidig. Bah.
Mu!
pi_101596190
Haha lol
pi_101710097
whahaha trouwens ook chique van TS om het te hebben over paki's... valt me nog mee dat hij het niet over koelies/spleetogen en djoeka's heeft...
pi_101819745
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2011 12:46 schreef _Lily_ het volgende:

Wat een ongelooflijke lulkoek echt serieus. Alsof jij weet wat *typisch* Surinaams is. Zoals je zelf al mekkert in je beginpost: naar nederlandse begrippen is te jus te kruidig en dus niet lekker blabla.

Het is geen Nederlands gerecht dus deal with it! Wij Surinamers vinden sterk gekruid lekker dus toets het gerecht liever aan de hand van dat culturele feitje. En bijna alle Surinamers vinden de roti van roopram ook lekker. Ikzelf ook en ik heb geen hindoestaanse achtergrond. Ik ben Surinaams en dan met een mep Chinees bloed.

Wat de *drab* betreft zoals jij het noemt:
ook dat is niet vreemd. Roti hoor je te eten met je handen en dan lekker soppen in die jus. En ik kan het verschil tussen eend, kip en lam wel proeven
hoor, misschien omdat mijn mond getraind is om kruiden, peper en dergelijke te verdragen en de jouwe niet?
Wat een felheid weer.

Ik heb een tijdje terug met iemand een roti gegeten bij een Surinaams eethuisje en dat zag er heel anders
uit dan wat op de foto's van de OP staat. Ik had wat men een "plaat" noemt, knapperige kouseband, vier
stukken kip, aardappelen en een ei met bijbehorende kerrysaus die in voldoende mate aanwezig was.

Geheel anders dan wat op de foto's staat en ik moet zeggen. Lekker!
pi_101855424
- ook dat hoeft niet, beste rubje -

@gF. Dank voor je ervaring en zo te zien heb je dus een echte roti gehad ipv doorkookte troep die RR serveert en waar sommigen helemaal lyrisch over zijn. :r

[ Bericht 27% gewijzigd door Anne op 12-09-2011 14:16:01 ]
pi_101855803
Als je nou simpelweg zou posten "ik vond het niet zo lekker" in plaats van "RoopRamp een schande en aanfluiting op roti gebied", dan zou je misschien ook wat genuanceerdere reacties krijgen.
Mijn surinaamse pleegzusje maakte roti's altijd met veel "nat" en veel kruiden, misschien is dat wel een keuze?
Mu!
pi_101855999
Nog een keer dan.

Als ik bij allerlei andere roti-zaken roti's zie die er anders uitzien en aardappelen,ei,groenten en mooie stukken kip bevatten, het compleet tegenovergestelde zijn van wat RR serveert, en vervolgens een aantal hier op hun lange tenen zijn getrapt en mij vervolgens van een Hollandse smaak ed betichten alleen maar omdat zij vanuit hun eigen achtergrond de roti van RR beleven en dat als het enige juiste zien,dan is het zo gek nog niet dat ik behoorlijk afgeef deze manier van roti bereiden/servering. :{ Ik ben zeker geen specialist op dit gebied maar als je zoveel voorbeelden tot je beschikking hebt die anders uitwijzen dan waar RR mee komt aanzetten dan maak je mij niet wijs dat RR het bij het rechte eind heeft. :s)

nog even en het verwijt komt dat al die andere rot-zaken in de regio Rijnmond geen echte surinamers zijn maar vernederlandse nep-surinamers. :')
pi_101856369
RoopRam de enige juiste? Dat heeft niemand ergens beweerd. Bekijk het anders zo: als de broodjes van dönertent Kebab in Nederland ook winkels heeft in Marokko en Turkije die zelfs de Turkse Grieken en de Algerijnse Marokkanen goed bevallen, dan zal het wel goed voedsel zijn hè :').
pi_101856549
Kennelijk beschrijf jij je Roopram ervaringen ook uitsluitend vanuit je eigen achtergrond
Mu!
pi_101856604
Klopt, dus ik heb vele roti's gehad ondertussen. Niks mis mee, lijkt me..
pi_101856748
quote:
15s.gif Op maandag 12 september 2011 14:38 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Klopt, dus ik heb vele roti's gehad ondertussen. Niks mis mee, lijkt me..
:) Ik bedoelde @rubje
Mu!
pi_101858294
Ah, ok :P. Werkt die quote bij jou ook ineens niet meer :? :D
pi_101858681
quote:
14s.gif Op maandag 12 september 2011 15:25 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ah, ok :P. Werkt die quote bij jou ook ineens niet meer :? :D
Jawel, was lui...
Mu!
  dinsdag 13 september 2011 @ 20:57:07 #47
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101913181
quote:
leek mij de benaming de beste van
Rotterdam schromelijk overdreven aangezien de beste een relatief
begrip is, en als dit echt zo was Ik er ongetwijfeld wel van gehoord zou hebben
Muahahaha
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 13 september 2011 @ 20:59:07 #48
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101913278
quote:

[..]

Ik zat ook al te lachen bij die uitspraak :')

Eigenlijk bedoelt 'ie dat er smaak aan zit. En ja, dat ben je niet gewend als je een stampotfan bent.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 13 september 2011 @ 21:18:50 #49
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101914360
- offtopic -

[ Bericht 94% gewijzigd door Anne op 13-09-2011 21:53:38 ]
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_101916625
Zeg eh, kunnen we het over Restaurant RoopRam Rotterdam houden in plaats van over rubje als persoon? Retorische vraag uiteraard. Mooi. Bedankt.
pi_101929082
We hebben het niet over Rubje maar over zijn "review", Anne.
Mu!
pi_101929422
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:10 schreef SingleCoil het volgende:
We hebben het niet over Rubje maar over zijn "review", Anne.
De reacties over rubje zijn inmiddels weg ;).
pi_101936445
quote:
15s.gif Op maandag 12 september 2011 14:19 schreef rubje het volgende:
Nog een keer dan.

Als ik bij allerlei andere roti-zaken roti's zie die er anders uitzien en aardappelen,ei,groenten en mooie stukken kip bevatten, het compleet tegenovergestelde zijn van wat RR serveert, en vervolgens een aantal hier op hun lange tenen zijn getrapt en mij vervolgens van een Hollandse smaak ed betichten alleen maar omdat zij vanuit hun eigen achtergrond de roti van RR beleven en dat als het enige juiste zien,dan is het zo gek nog niet dat ik behoorlijk afgeef deze manier van roti bereiden/servering. :{ Ik ben zeker geen specialist op dit gebied maar als je zoveel voorbeelden tot je beschikking
hebt die anders uitwijzen dan waar RR mee komt aanzetten dan maak je mij niet
wijs dat RR het bij het rechte eind heeft. :s

nog even en het verwijt komt dat al die
andere rot-zaken in de regio Rijnmond geen echte surinamers zijn maar vernederlandse nep-surinamers. :')

Haha maar het is toch ook zo joh (dat stukje over je hollandse smaak) je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt.

Lyrisch over roopram is een groot woord. M'n moeder maakt het lekkerder (en ook wat droger) maar roopram blijft prima qua smaak. Dus om te zeggen dat het een aanfluiting is ben ik het niet mee eens en zeker niet om de redenen die jij noemt (teveel jus en teveel kruiden. Come on)

Maar gerechten kunnen variëren. Dat snap je wel hoop ik. Het ziet er niet altijd hetzelfde uit, afhankelijk van wie het maakt. Dus je argument over andere "nep-Surinamers" slaat nergens op, niemand heeft gezegd dat roopram de enige goede is
pi_102498806
Ben er vandaag wezen eten als ik de Rotterdammer die ik ben, en man, man, man, lekkere roti heb je daar. En de service was typisch Surinaams; gezellig.
Ik geef het een acht ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 28-09-2011 23:51:11 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_102498844
Tevens doet de bekrompenheid die je kan vinden in de review mij denken aan een review van de eerste Chinees in Nederland.
Te kruidig :r Te pittig :r Te anders :r Niks Hollands :r

[ Bericht 11% gewijzigd door o.us op 28-09-2011 23:52:37 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_104198418
Goed lezen en het in je laten opnemen en vervolgens verwerken is duidelijk niet aan jou besteedt he! :') als ik al meerdere malen aangeef dat ik niet vanuit de typische 'Hollandse' smaak redeneer over RoopRam :{

Hieronder laatst een echte roti gehaald bij een echte 'bazen'-toko!
niet aangepast,pittig,smaakvol en lekker! :Y
pi_104198822
Gister weer eens bij de Amsterdamse vestiging geweest, lekker een rotirolletje met kip. ZO VRESELIJK LEKKER :9~
pi_104247369
En ik begrijp dus dat de roti's van RR bij de 020 vestgingen er niet zo uitzien als dat van hier in Rotterdam? :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')