quote:Ik heb sindskort mijn woning verhuurd aangezien ik zelf aan de andere kant van het land ben gaan wonen.
Ik heb een compleet huurcontract opgesteld, inclusief de algemene voorwaarden met betrekking tot verhuur in de particuliere sector.
De eerste maand was er niks aan de hand, maar de 1ste van deze maand zou ik de huur van deze maand op mijn rekening moeten hebben. De eerste week niets gemerkt, maar vorige week woensdag toch contact opgenomen met de huurders.
Zijn excuus was dat de verkering uit is, hij er nog alleen woont en dat zijn vriendin alle passen heeft, hij zou haar de volgende ochtend spreken en meteen het geld overmaken (donderdag dus).
Zelfs van de ene naar de andere bank zou ik het gisteren al moeten hebben. Dus ik heb gebeld, maar hij neemt niet op, ook op smsen of emailen krijg ik geen reactie.
Wat kan ik doen, de hypotheek, gas, elektra etc moet betaald worden en ik heb ook geen geld meer.
quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:36 schreef JDx het volgende:
Iemand die ik ken is vanavond langsgeweest, meisje was thuis, hondjes ook nog (geen wietplantage dus/en verkering is helemaal niet uit of wat dan ook), wel wat anders, die kerel zit in de bak vanwege rijden zonder rijbewijs ofzoiets.
Zij beloofde haar eigen salaris (wat eind deze week komt) over te maken, was niet genoeg, maar eerst wel een deel, als hij weer vrij is komt de rest.
Duss... iets waar ik geen zak aan heb. Mocht het verhaal waar zijn, dan krijg ik eind deze week een klein beetje geld en de rest zal ik de komende tijd nog wel niet zien.
Mocht het verhaal niet waar zijn, is het dus gewoon weer uitstellen en blijkt in ieder geval de rest van het verhaal niet waar.
Eén ding is zeker, ik ga eerst nog aardig doen, proberen mijn geld te krijgen en daarna op grond van "slechte huurders" ze eruit proberen te trappen, want hier heb ik niks aan.
Ik moet voor de 1ste van volgende maand 2175 euro van ze krijgen, alles wat in de buurt komt is mooi meegenomen, alles wat er mist is opnieuw een te late huurbetaling.
Gvd zeg, dit al nadat ik 19 dagen ben verhuisd, tis al stressen genoeg met een totaal nieuwe omgeving, geen ouders of vrienden in de buurt, etc.
quote:Selecteer hieronder het onderwerp waarover u informatie zoekt. Vervolgens kunt u door middel van uitvalmenu's een verdere selectie maken. Klik steeds op OK om uw keuze te bevestigen.
Verkeer op de weg
Auto
Eisen aan bestuurder
Rijbewijs
Rijden terwijl rijbewijs is ingevorderd/ingenomen ingevolge de wet Mulder
Het boetebedrag wordt:
¤180
NB: Als het rijbewijs is ingevorderd/ingenomen op grond van de wegenverkeerswet is sprake van een misdrijf. Daar staan hogere straffen op.
Ja. Rijden zonder rijbewijs is een geldboete. Of meneer moet dit al voor de zoveelste keer gedaan hebben.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:46 schreef Staal het volgende:
Huppelmuts vermoed ook dat er meer aan de hand is:
[..]
En hoe reageerde ze op het verhaal dat ze uit elkaar zouden zijn enz?quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:47 schreef JDx het volgende:
Zijn rijbewijs was ooit al ingenomen en is dus weer gaan rijden.
Aldus de vriendin.
dan is het een misdrijf daar kun je wel gezeik mee krijgenquote:Op woensdag 20 juli 2011 19:47 schreef JDx het volgende:
Aldus de vriendin.
Maar stel dat het waar is dan bezoekt zij hem toch? Hoe kan het zijn dat zij de rekeningen niet kan betalen en hij dat niet met haar regelt? Ik vind het duister. En je zit geen weken vast in de bak na het rijden zonder rijbewijs, zoveel is zeker.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:47 schreef JDx het volgende:
Aldus de vriendin.
Volgens mij is het niet per se het rijden zonder rijbewijs, maar waarschijnlijk zat er ook een rijontzegging aan vast. Als je dan toch gaat rijden is het inderdaad een misdrijf.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:49 schreef gers het volgende:
[..]
dan is het een misdrijf daar kun je wel gezeik mee krijgen
JDx heb je al een ingebrekestelling gestuurd?
Het kan goed waar zijn. Tuurlijk is rijden zonder rijbewijs een geldboete. Maar als je die niet betaalt, dan zetten ze je vanzelf vast.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:48 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ja. Rijden zonder rijbewijs is een geldboete. Of meneer moet dit al voor de zoveelste keer gedaan hebben.
Hoe dan ook, je hoort nu leugen na leugen. Het bewijs dat je huurders niet te vertrouwen zijn.
Als zij het echt vet kut vond had ze jouw al gebeld of ge-e-maild om de situatie uit te leggen blijkbaar heeft ze dat niet gedaan omdat ze het niet belangrijk genoeg vondquote:Op woensdag 20 juli 2011 19:54 schreef JDx het volgende:
Ik denk dat hij vaker gepakt is en dit is rijden tijdens een rijontzegging.
Ze had helemaal zitten paniekeren van: jaaa nu pas 2e maand en nu al te laat met betalen, vind het vet kut bla bla.
Heb ik allemaal niets aan.
Ik ben sowieso fucked, dat weet ik nu al en heb ik al geaccepteerd, schijt, geld is niet het enige waar de wereld om draait.
Blijf wel posten, ik kan er van leren en anderen waarschijnlijk ook.
Dat dus.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:57 schreef gers het volgende:
[..]
Als zij het echt vet kut vond had ze jouw al gebeld of ge-e-maild om de situatie uit te leggen blijkbaar heeft ze dat niet gedaan omdat ze het niet belangrijk genoeg vond
met een knuppel lukt alles.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:00 schreef Civilian het volgende:
Je huurders eruit zetten, dat gaat nog leuk worden. Helaas gaat dat niet zomaar
Ja, dat is ook de meeste effectieve (en op den duur ook de meest gewilde) optie. Alleen via legale wegen gaat 't niet zo makkelijk.quote:
daar hebben we het al over gehad, we gaan het via de nette manier proberen, Fok!knokploeg kan altijd nog opgetrommeld worden.quote:
de nette manier is hen te strippen van alles van waarde en dat te executeren, als ze al iets van waarde hebben en als dat al niet allerlei beperkte zakelijke rechten op zich heeft rusten zoals pand.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
daar hebben we het al over gehad, we gaan het via de nette manier proberen, Fok!knokploeg kan altijd nog opgetrommeld worden.
Ja idd, zij had zijn bankpassen? Nou ideaal, dan kan ze alles betalen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:03 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Worden je bankrekeningen bevroren als je in de bak zit? Ik zie niet helemaal waarom je niet meer kan betalen als je in de bak zit.
Dan moet ze het maar van haar moeder lenen ofzo, ik zou er eens flink wat druk op zetten. Zo'n grietje kent toch haar rechten niet (muhaha)
Stel ik ga van het ergste uit, ik heb deze maand betaald van de borg. Volgende maand kom ik pas serieus in de problemen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:12 schreef Scorpie het volgende:
Je gaat je geld never nooit niet meer zien helaas.
Huurders eruit krijgen kan maanden duren. Wat ze ook geflikt hebben. Huurders hebben soms echt teveel rechtenquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:19 schreef JDx het volgende:
[..]
Stel ik ga van het ergste uit, ik heb deze maand betaald van de borg. Volgende maand kom ik pas serieus in de problemen.
Dan is de enige optie ze er zo snel mogelijk uit krijgen, voordat mijn schulden verder oplopen.
Pfff... toen ik thuis zat kon ik al niet slapen van de stress dat ik in de schulden zou komen als ik geen baan kon vinden. Ik heb nu een baan en kom alsnog in de schulden, ben programmeur en kan me echt niet concentreren zo, om goed na te kunnen denken over complexe queries moet ik er echt 100% bij zijn, straks komt mn baan ook nog op het spel.
Kom je biertje doen danquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:03 schreef JDx het volgende:
[..]
Ja idd, zij had zijn bankpassen? Nou ideaal, dan kan ze alles betalen.
Als ze de waarheid sprak krijg ik vanavond een mailtje en vrijdag een deel van de huur, ben benieuwd. Ben vrijdagavond ook in de buurt, kan niet wachten om er langs te gaan.
Kan die knokploeg dan ook meteen even langs mijn buren?quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:22 schreef Scorpie het volgende:
Even een knokploeg samenstellen die hun naar buiten begeleid.
Ik zou wel willen komen, mits ik opgehaald en gebracht wordtquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:22 schreef Scorpie het volgende:
Even een knokploeg samenstellen die hun naar buiten begeleid.
Maar ze hebben toch een contract ondertekend.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:34 schreef m1155 het volgende:
Hm, ik overweeg ook te gaan verhuren maar al die spookverhalen. En altijd maar die smoezen...
Als hij echt in de bak zit en zij is een dagje weg...spullen eruit halen en andere sloten erin, opnieuw inrichten en de politie bellen als er een stel paupers jou huis in willen... ?
Niet zoals het hoort maar veel sneller dan via de rechter.
Dan denken ze meteen dat je al jaren hier in de wijk woontquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:33 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Ik zou wel willen komen, mits ik opgehaald en gebracht wordt
Doe ik meteen m'n jas met bontkraag aan en koop ik even een nektasje.
Ja, dan werk je jezelf alleen maar tegen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:34 schreef m1155 het volgende:
Hm, ik overweeg ook te gaan verhuren maar al die spookverhalen. En altijd maar die smoezen...
Als hij echt in de bak zit en zij is een dagje weg...spullen eruit halen en andere sloten erin, opnieuw inrichten en de politie bellen als er een stel paupers jou huis in willen... ?
Niet zoals het hoort maar veel sneller dan via de rechter.
Yep, hij alleen trouwens.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:35 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Maar ze hebben toch een contract ondertekend.
Ja dat idee heb ik ook, maar hoe wil je ze er zsm uitzetten?quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:33 schreef tntkiller het volgende:
denk ook niet dat je een deel moet accepteren...kunnen ze straks nog langer blijven wonen omdat ze al iets betaald hebben.
mensen die zoiets doen hebben volgens mij al vaker met het bijltje gehakt en weten precies hoe ze het systeem naar hun hand moeten zetten..
Ja, maar als meneer nu al in de bak zit... wat kun je dan verwachten als tegenmaatregel van 'm?quote:
Nu hopen dat hij langdurig vast zit en dan kan je haar er wel uitzettenquote:Op woensdag 20 juli 2011 21:30 schreef JDx het volgende:
Heb alle smsjes en telefoontjes sowieso nog in mijn geheugen staan, dus zal ze eens opschrijven. Ook alle gesprekken weet ik bijna nog uit mn hoofd.
[..]
Yep, hij alleen trouwens.
Dat lijkt me niet zo'n goed idee. Zo'n incasso kan je tot 8 weken na dato terugdraaien. Betaal je vrolijk je rekeningen, halen ze het na 55 dagen terug, zit je zelf in de min.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:24 schreef Mishu het volgende:
Kan je dat grietje geen automatische incasso machtiging laten tekenen?
Zou kunnen. TS, betalen jouw huurders een vast bedrag per maand voor de woning inclusief gas/water/electra of zijn deze kosten opgesplitst?quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:19 schreef Inlognaam het volgende:
Oh, en doemscenario 2: De huurders stappen naar de huurcommissie en jouw huurprijs wordt door hen te hoog bevonden en wordt verlaagd.
Dat kan niet he, het is geliberaliseerde huur. En heb het zelfs uitgerekend via zo'n model met een puntensysteem, ik zit nog onder de prijs die dat aangeeft.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:19 schreef Inlognaam het volgende:
Oh, en doemscenario 2: De huurders stappen naar de huurcommissie en jouw huurprijs wordt door hen te hoog bevonden en wordt verlaagd.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:36 schreef JDx het volgende:
[..]
Dat kan niet he, het is geliberaliseerde huur. En heb het zelfs uitgerekend via zo'n model met een puntensysteem, ik zit nog onder de prijs die dat aangeeft.
Huur is opgesplitst in huur en voorschot op gas/elektra etc. staat ook netjes in het contract.
Ben bang dat je nog grotere fouten hebt gemaakt dan dat je zelf door hebt.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:14 schreef JDx het volgende:
[..]
Hypotheek 550
Gas/elektra 200
Water e.d. 100
Internet/Digitaletv etc 50
+ 100 euro opzij voor onderhoud
---
1000 euro/maand
Dat heb ik niet kunnen vinden , linkje?quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:52 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
650 is alleen voor woningstichtignen. Een particulier die verhuurt zit al bij 550 aan de vrije prijs.
Het is al zover TS.quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:07 schreef JDx het volgende:
Dat met die dossiers enzo daar begrijp ik echt niks van, ben programmeur, kan alles met wiskunde, maar brieven schrijven en nederlands e.d. is niet mijn sterkste kant.
Als het zo ver komt dan laat ik een advocaat daar wel naar kijken. Gelukkig heeft mijn pa een eigen bedrijf en ook een "huis-advocaat".
Een dossier opbouwen doe je door brieven te sturen en hiervan kopieën te bewaren (print ze ook). Je kunt daarbij ook jouw eigen lijstje doen van de gesprekken/mailtjes/sms-jes die je opschrijft, ter ondersteuning maar die vormen op zich niet echt een bewijsstuk. Kan wel gewoon handig zijn voor jezelf. Maar handel vanaf nu alles schriftelijk af en bewaar kopieën.quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:07 schreef JDx het volgende:
Dat met die dossiers enzo daar begrijp ik echt niks van, ben programmeur, kan alles met wiskunde, maar brieven schrijven en nederlands e.d. is niet mijn sterkste kant.
Als het zo ver komt dan laat ik een advocaat daar wel naar kijken. Gelukkig heeft mijn pa een eigen bedrijf en ook een "huis-advocaat".
Als je pa een eigen bedrijf met huis advocaat heeft, waarom helpt ie je dan niet wat meer met je financiële problemen?quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:07 schreef JDx het volgende:
Of, meer nog, de financiele problemen voorkomen? Een advocaat had ongetwijfeld direct verteld dat dit niet de manier is om je huis te verhuren....quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je pa een eigen bedrijf met huis advocaat heeft, waarom helpt ie je dan niet wat meer met je financiële problemen?
Die heeft het contract zelfs nagekeken.quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:46 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Of, meer nog, de financiele problemen voorkomen? Een advocaat had ongetwijfeld direct verteld dat dit niet de manier is om je huis te verhuren....
Omdat ik jaren geld van hen heb moeten lenen toen ik in de WW zat, nu terugbetaald en nu hebben ze gezegd, eindelijk heb je een goede baan met toekomst en alles, nu moet je alles zelf regelen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je pa een eigen bedrijf met huis advocaat heeft, waarom helpt ie je dan niet wat meer met je financiële problemen?
Vriend, dat is de huurachterstand gedeeld door 3.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:24 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Lol waarom denk je opeens dat hij recht heeft op die 725 extra per maand. Als ze nu gewoon de huur betaald en de achterstand wegwerkt is er echt niets meer aan de hand...
Ja, behalve dat je dan wel extra geld eist, want bij die 2175 euro zit het bedrag dat op 1 augustus betaald moet worden al in. Dus de achterstand bedraagt eigenlijk maar 1000 euro op dit moment. Het kastje, dat voor 175 euro zou worden overgenomen, kun je niet als achterstallige huur claimen imho.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Vriend, dat is de huurachterstand gedeeld door 3.
Elke maand 1/3 van de achterstand is 725....dus niks extras
Oh, als je het zo bekijkt inderdaad wel ja.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, behalve dat je dan wel extra geld eist, want bij die 2175 euro zit het bedrag dat op 1 augustus betaald moet worden al in. Dus de achterstand bedraagt eigenlijk maar 1000 euro op dit moment. Het kastje, dat voor 175 euro zou worden overgenomen, kun je niet als achterstallige huur claimen imho.
dat kan ze dus niet want ze kan vrijdag een klein deel betalen en deze hele zaak heeft dus niks te maken met het feit dat die knaap in de bajes zit maar puur het feit dat het geld er niet is en ook niet was voor hij d ebak in ging..quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:21 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Als ze gewoon nu betaalt dan zijn er geen gevolgen....
->quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:51 schreef JDx het volgende:
Thanks, die ga ik vanavond even in orde maken en in de bus doen. Of persoonlijk afleveren, ga vanavond die kant op.
Handtekening retour bestaat volgens mij niet meer, maar hiermee kun je in elk geval aantonen de brief verstuurd te hebben. Met door de bus gooien lukt dat niet en als je hem persoonlijk overhandigd heb je grote kans dat de huurder de deur dichtgooit voor je een getekende ontvangsbevestiging hebt.quote:
Bij aangetekend versturen heb je net ze weinig bewijs als bij een andere manier, als de huurders moeilijk doen. In die brief kan namelijk alles hebben gestaan (of niks).quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
->
[..]
Handtekening retour bestaat volgens mij niet meer, maar hiermee kun je in elk geval aantonen de brief verstuurd te hebben. Met door de bus gooien lukt dat niet en als je hem persoonlijk overhandigd heb je grote kans dat de huurder de deur dichtgooit voor je een getekende ontvangsbevestiging hebt.
Bij de rechter zal TS aannemelijk moeten maken dat hij de huurder heeft aangemaand. Een kopie van de brief plus een bewijs van verzending plus de uitdraai van tracktrace.nl waaruit blijkt dat de brief afgeleverd is, zal daar vast wel voldoende voor zijn. TS wil nu nakoming van de overeenkomst, een lege brief versturen is niet bepaald logisch in zo'n gevalquote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:07 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Bij aangetekend versturen heb je net ze weinig bewijs als bij een andere manier, als de huurders moeilijk doen. In die brief kan namelijk alles hebben gestaan (of niks).
Met het verschil dat het dan niet het probleem van de verhuurder is als ze niet betalen, dan blijft zijn probleem beperkt tot de kale huur.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:01 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Je moet ze wel op de hoogte stellen.... Wat wel weer zo is. Ze kunnen het meteen daartna ook zelf weer aanvragen, dus erg veel last gaan ze er niet van hebben
Houd eens op met bellen en smsen en stuur eens een aangetekende brief waarin je o.a. benoemt dat de huur te laat is. Dat die binnen een x aantal dagen op je rekening moet staan. Zo niet, dan ben je genoodzaakt gas, water en licht en alle andere diensten te laten afsluiten. En de aansluitkosten zijn natuurlijk voor rekening van de huurder.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:21 schreef JDx het volgende:
Geen antwoord op smsjes of telefoon en geen geld nog.
Maak me momenteel meer zorgen over hoe ik de rekeningen kan betalen en tot hoe ver de schuld op zal lopen.
Kan ik het maken om de telefoon, televisie, internet, gas, elektra en water af te sluiten als er volgende week nog geen geld binnen is?
Waarom zou je maandag pas een brief gaan maken en niet nu of iig dit weekend zodat je hem maandag meteen kan versturen?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:40 schreef JDx het volgende:
Yep, ik ga maandag een brief maken en na laten kijken voordat ik hem verstuur. En natuurlijk een kopie bewaren. Dat ik deze week geld moet hebben en anders genoodzaakt ben om alles behalve de hypotheek op te zeggen.
Je zult de meterstanden nodig hebben om het contract te kunnen beëindigen i.v.m. een eindafrekening. En alles wat de huurder in de periode dat ze er zitten heeft verbruikt moet je verrekenen met wat ze in totaal hebben betaald. M.a.w. ik denk dat je ze een hoop terug moet betalen.quote:Geachte heer/mevrouw *achternaam* (let op dat je hier alleen de huurder noemt waarmee je een contract hebt)
via deze weg attendeer ik u erop dat u tot heden (datum) een huurachterstand heeft van *bedrag*.
Dit bedrag bestaat uit *bedrag huur* en *bedrag gwl*.
Ik verzoek u dringend om dit volledige bedrag voor uiterlijk *datum* op *rekeningnummer* te voldoen ten name van *jouw naam* onder vermelding van *huur en naam bijvoorbeeld*.
Mocht het totale bedrag van *bedrag* op *datum* niet voldaan zijn dan ben ik genoodzaakt om de contracten die ik heb met *energiemaatschappij, watermaatschappij, internetprovider* per direct te beëindigen.
Ik vertrouw erop u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben. Deze brief zal zowel aangetekend als per post worden verstuurd.
M.v.g.
*Jouw naam*
Ze zitten er pas anderhalve maand in en ik heb alles netjes betaald tot en met deze maand hequote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:47 schreef Cyan het volgende:
[..]
Waarom zou je maandag pas een brief gaan maken en niet nu of iig dit weekend zodat je hem maandag meteen kan versturen?
[..]
Je zult de meterstanden nodig hebben om het contract te kunnen beëindigen i.v.m. een eindafrekening. En alles wat de huurder in de periode dat ze er zitten heeft verbruikt moet je verrekenen met wat ze in totaal hebben betaald. M.a.w. ik denk dat je ze een hoop terug moet betalen.
Oh ja klopt. Was even in de war!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:18 schreef JDx het volgende:
[..]
Ze zitten er pas anderhalve maand in en ik heb alles netjes betaald tot en met deze maand he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |