Dat is dan ook een fikse studiequote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:29 schreef Shivo het volgende:
Hier is het artikel waar ik het meest trots op ben: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20129251. Nu 346 keer geciteerd.
Jij hebt de langste penis hier, Shivo.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:29 schreef Shivo het volgende:
Hier is het artikel waar ik het meest trots op ben: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20129251. Nu 346 keer geciteerd.
quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:11 schreef Felagund het volgende:
Ik heb een h-index van precies 1 volgens web.of.knowledge.
Als in zo goed/lastig of meer daar wordt je toch wel veel geciteerd/krijg je veel publicaties.quote:Op donderdag 22 maart 2012 16:45 schreef speknek het volgende:
Alhoewel Shivo sowieso wel de langste penis heeft, vind ik de medische wereld wel een beetje een buitencategorie.
De publicatiemogelijkheden hangen ook sterk af van het veld, net als de gewoonte om wel of niet veel te citeren.quote:Op donderdag 22 maart 2012 16:45 schreef speknek het volgende:
Alhoewel Shivo sowieso wel de langste penis heeft, vind ik de medische wereld wel een beetje een buitencategorie.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 16:45 schreef speknek het volgende:
Dat klopt ja. Van die artikelen waaraan met tien man 2 jaar lang gewerkt wordt. Dan is het echt vechten wie eerste auteur mag zijn. In mijn tijd in Boston had ik een kennis die in een biologisch lab verderop werkte. Die lui hadden constant ruzie met elkaar vanwege dit soort perikelen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 16:51 schreef Bosbeetle het volgende:
De meeste fundamentele moleculaire biologie is wel redelijk weg te zetten kwa impact, alleen zijn het wel relatief arbeidsintensieve artikelen.
Eens. Wetenschap is topsport.quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:02 schreef Shivo het volgende:
De 'politiek' hoort er gewoon bij wat mij betreft: wetenschap is een spel en competitief ingestelde wetenschappers schoppen het daarom het verst.
Inderdaad maar wel jammer want ik heb niet zoveel met sportquote:
Ja als bij zo'n conferentie maar 1 procent van de bezoekers vindt dat je iets interessants gedaan hebt en je citeert, voldoe je bij andere studies al praktisch aan de voorwaarden van een tenured professorquote:Op donderdag 22 maart 2012 16:49 schreef Lyrebird het volgende:
[..]Ik doe biomedische onderzoek, dus met die citaties zou het wel goed moeten zitten. Maar het lijkt me ook dat als je een beetje kanker- of hartonderzoek doet, dat je meteen heel veel citaties krijgt. De conferenties van die lui zijn ook immens.
Is die hele fysica hoek niet verziekt? In de VS kun je in ieder geval geen droog brood verdienen met keiharde natuurkunde. Op de vlakken tussen natuurkunde en andere disciplines gelukkig nog wel. Een tijd lang was biofysica een geweldige groeimarkt, omdat overheden maar al te graag in gezondheid investeerde, en biofysica helpt daarbij. Maar dat lijkt nu een beetje over. Het geld lijkt zich nu te verplaatsen naar de groene energie.quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:54 schreef Haushofer het volgende:
Als je competitie wilt kun je es hoge-energie fysica proberen. Amper post-doc plekken, nog minder vaste plekken (zeker nu, fundamenteel onderzoek en bezuinigingen gaan slecht samen) , en je kunt elke dag gescooped worden op het arXiv
Als ik om me heen kijk en de verhalen hoor, krijg ik het idee dat de hoge-energie fysica misschien nog wel het meest schrijnend is (maar dat is waarschijnlijk ook wat gebiasedquote:Op vrijdag 23 maart 2012 04:44 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Is die hele fysica hoek niet verziekt? In de VS kun je in ieder geval geen droog brood verdienen met keiharde natuurkunde. Op de vlakken tussen natuurkunde en andere disciplines gelukkig nog wel. Een tijd lang was biofysica een geweldige groeimarkt, omdat overheden maar al te graag in gezondheid investeerde, en biofysica helpt daarbij. Maar dat lijkt nu een beetje over. Het geld lijkt zich nu te verplaatsen naar de groene energie.
vroeger kreeg ik zelfs complete horloges, maglights, nintendo's en andere zooi van ver boven de 50 dollar, nu mag je nog maar een waarde weggeven van 1-2 dollas niet eens meer dan een normale pen). Is ook wel beter natuurlijk.quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:02 schreef Shivo het volgende:
Bosb: J Biochem is een topjournal! Het meest geciteerde artikel ooit is daar bijvoorbeeld in gepubliceerd: http://www.jbc.org/content/193/1/265.full.pdf+html. Impact factor zegt niet alles.
[quote]
Volgende week naar AACR, een congres over kanker met > 15.000 bezoekers. 'Vroeger' (zeg maar voor de crisis) kon je daar met leuke gadgets vandaan komen; gegraveerde pennen, USB sticks (voordat ze algemeen werden), andere leuke goodies. Nu valt dat wat tegen.
T-shirts, stropdassen, baseball caps etc...quote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik kreeg altjid een blocnote en een pen en gratis koffie op conferenties. (ohja en vaak wel lekker eten)
Waarom? Van wie? Met welk doel?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:37 schreef Re het volgende:
[..]
vroeger kreeg ik zelfs complete horloges, maglights, nintendo's en andere zooi van ver boven de 50 dollar
Omdat het kon door de farmaceuten natuurlijk om te 'branden'quote:
schrijven jullie wel eens een artikel alleen? Er staan altijd zoveel auters bij.quote:
Ook EGF transport, grote kans dat als er iets mis is met triad er meer egfr signalering is wat weer resulteerd in meer groei in tumoren. Het is wat dat betreft wel echt fundamenteel als in, het voegt 'weer' een speler toe aan het enorme pallet aan eiwitten die het endosmale systeem reguleren. En dat endosomale systeem is weer heel belangrijk bij de terminatie van allerhande signalen.quote:Op maandag 14 mei 2012 11:56 schreef Re het volgende:
Geleficiteerd!
En wat kan TRIAD1 depletie doen voor de mensheid, iets met oncologie denk ik? Geen GF of EGF transport oid?
quote:Op maandag 14 mei 2012 13:12 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
schrijven jullie wel eens een artikel alleen? Er staan altijd zoveel auters bij.
Gefeliciteerd trouwens!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |