abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:19:25 #226
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_100252865
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:16 schreef Maraca het volgende:
Morgen zou het nog warmer worden en dan staat mijn rondje op de planning :'( En korte broek kan niet, want ik heb mijn sportarmband nog niet binnen -O-
life is a bitch..... kan je je iphone niet gewoon in je hand houden?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_100252944
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:19 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet relaxt lopen, bovendien ga je zweten en dat lijkt me niet zo goed voor je iphone (en grip)
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:26:44 #228
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_100253202
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:20 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet relaxt lopen, bovendien ga je zweten en dat lijkt me niet zo goed voor je iphone (en grip)
ik gebruik runtastic als tracker op mijn Blackberry Pearl en ik vind het juist lekker als ik wat in mijn handen heb (anders hangen ze er maar wat bij) en nooit last van grip of zweterige handen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:30:05 #229
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_100253373
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:19 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Ik weet 100% zeker dat ik hem dan wegsmijt tijdens het rennen :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:34:29 #230
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_100261333
ben sinds een maandje of 3 ook aan het hardlopen.
maar als ik dit topic zo ff doorlees ben ik bang dat ik wat te hard van stapel loop. vanaf begin doe ik minimaal 5km maar meestal ligt het tussen de 7 en 10.

is het slecht als je gewoon na jarenlang nagenoeg niet te sporten ineens dit soort afstanden gaat doen?

doe het overigens 1x in de week maar wil het gaan opbouwen naar 2x en dan langzaamaan langere afstanden gaan lopen.
pi_100261366
Ik stond klaar om les 3 te lopen, ben ik vergeten de nieuwe evy erop te zetten :') Toch maar nog met de oude gelopen _O-
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:38:25 #232
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100261427
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:34 schreef RSie het volgende:
maar als ik dit topic zo ff doorlees ben ik bang dat ik wat te hard van stapel loop. vanaf begin doe ik minimaal 5km maar meestal ligt het tussen de 7 en 10.

is het slecht als je gewoon na jarenlang nagenoeg niet te sporten ineens dit soort afstanden gaat doen?

doe het overigens 1x in de week maar wil het gaan opbouwen naar 2x en dan langzaamaan langere afstanden gaan lopen.
Volgens mij is dat voor iedereen weer anders. Het belangrijkste is dat je goed naar je lichaam luistert. Dus niet eigenwijs door gaan lopen met pijntjes enzo...

En 1 is geen...dus ik zou sowieso 2, misschien wel 3 keer per week gaan lopen, en dan langere afstanden op matig tempo afwisselen met kortere afstanden op behoorlijk tempo.
F means you're fucked
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:56:17 #233
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_100261813
quote:

Wat YUR zegt, maar met een kleine waarschuwing erbij. Na jaren niet sporten gelijk 5+ km lopen kan best schadelijk zijn voor je pezen en spieren. Het is belangrijk om goed op te bouwen, anders maak je wellicht meer kapot dan je lief is.
pi_100261829
quote:

je bent precies omgekeerd bezig dan voor beginners wordt aangeraden. Met 1x per week lopen bouw je minder goed je conditie op, je hebt geen trainingseffect omdat er relatief veel tijd zit tussen de trainings sessies. 3x per week en langzaam opbouwen geeft ook je pezen en spieren meer de kans om aan de belasting te wennen en sterker te worden.

(tekening 3 in onderstaande plaatje) http://www.sparrenweg.info/superrunner/html/supercompensatie.html

Maar goed, blijkbaar heb je geen blessures dus als het voor jou werkt?
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:09:11 #235
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_100262123
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:38 schreef YUR het volgende:

[..]

Volgens mij is dat voor iedereen weer anders. Het belangrijkste is dat je goed naar je lichaam luistert. Dus niet eigenwijs door gaan lopen met pijntjes enzo...

En 1 is geen...dus ik zou sowieso 2, misschien wel 3 keer per week gaan lopen, en dan langere afstanden op matig tempo afwisselen met kortere afstanden op behoorlijk tempo.
1 is inderdaad veel te weinig, heb alleen een te druk sociaal leven waardoor ik vrijwel iedere avond en dag volgepland zit. ook net een grote verbouwing van huis afgerond waar ieder vrije uurtje in ging zitten. maar plan is nu om voortaan op de zaterdag ietsjes vroeger uit mijn nest te gaan en de ochtendlucht op te snuiven bij een lekker rondje door de natuur!

Ik heb inderdaad na de 2e keer rennen behoorlijk pijn in mijn linkerkuit gehad en daarna dus even een paar keer ruistiger aan gedaan. ook had ik toen nog geen goede schoenen waardoor de klappen tijdens het lopen te hard waren. nu met de nieuwe stappers nergens last meer van ^O^ (en ik maar eigenwijs doen en stug doorlopen op oude adidas sneakers)

quote:
17s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:56 schreef GotC het volgende:

[..]

Wat YUR zegt, maar met een kleine waarschuwing erbij. Na jaren niet sporten gelijk 5+ km lopen kan best schadelijk zijn voor je pezen en spieren. Het is belangrijk om goed op te bouwen, anders maak je wellicht meer kapot dan je lief is.
daar ben ik dus een beetje bang voor aangezien je niet altijd direct doorhebt wanneer je de boel aan het forceren bent!
al scheelt het waarschijnlijk wel dat ik een flinke poos (zeker half jaar) aan het verbouwen geweest ben en daardoor lichamelijk best intensief bezig geweest ben. (daar kan 3 jaar fitnessen niet tegenop)
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:14:13 #236
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_100262252
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:09 schreef RSie het volgende:

[..]

1 is inderdaad veel te weinig, heb alleen een te druk sociaal leven waardoor ik vrijwel iedere avond en dag volgepland zit. ook net een grote verbouwing van huis afgerond waar ieder vrije uurtje in ging zitten. maar plan is nu om voortaan op de zaterdag ietsjes vroeger uit mijn nest te gaan en de ochtendlucht op te snuiven bij een lekker rondje door de natuur!

Ik heb inderdaad na de 2e keer rennen behoorlijk pijn in mijn linkerkuit gehad en daarna dus even een paar keer ruistiger aan gedaan. ook had ik toen nog geen goede schoenen waardoor de klappen tijdens het lopen te hard waren. nu met de nieuwe stappers nergens last meer van ^O^ (en ik maar eigenwijs doen en stug doorlopen op oude adidas sneakers)

[..]

daar ben ik dus een beetje bang voor aangezien je niet altijd direct doorhebt wanneer je de boel aan het forceren bent!
al scheelt het waarschijnlijk wel dat ik een flinke poos (zeker half jaar) aan het verbouwen geweest ben en daardoor lichamelijk best intensief bezig geweest ben. (daar kan 3 jaar fitnessen niet tegenop)
Koop als een malle goede hardloopschoenen! Dat je zo ver loopt, mwah maar ok. Maar op zulke schoenen hardlopen als beginner, dan vraag je echt om blessures! Kost wellicht een uurtje tijd en 100-150 euro, maar geloof me, dat is het waard..
pi_100262640
Ik ben ook toe aan goede hardloopschoenen!
Ik loop nu wel op hardloopschoenen, maar een goedkopere versie. Nu ik mezelf voor genomen heb om mijn uurtjes fitness te vervangen voor hardlopen (want dadelijk 40 uur stage) heb ik goede schoenen nodig.
Wat is een goed adresje in Eindhoven? Iemand goede ervaringen?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:41:12 #238
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_100262925
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:28 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Ik ben ook toe aan goede hardloopschoenen!
Ik loop nu wel op hardloopschoenen, maar een goedkopere versie. Nu ik mezelf voor genomen heb om mijn uurtjes fitness te vervangen voor hardlopen (want dadelijk 40 uur stage) heb ik goede schoenen nodig.
Wat is een goed adresje in Eindhoven? Iemand goede ervaringen?
Run2day, Get Running, Runnersworld..
pi_100263003
quote:
17s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:41 schreef GotC het volgende:

[..]

Run2day, Get Running, Runnersworld..
Die eerste 2 zitten volgens mij in Eindhoven in de stad. Maar heb je toevallig ervaring in 1 van de winkels? Ik wil graag aan goede schoenen geholpen worden O+
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:45:42 #240
351949 GreenHell
Feel it burning in your cereal
pi_100263030
Wat is er eigenlijk speciaal aan een sportbroek? Ik loop nu in m'n zwembroek (:')) bij gebrek aan beter en dat gaat prima.
pi_100263060
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:45 schreef GreenHell het volgende:
Wat is er eigenlijk speciaal aan een sportbroek? Ik loop nu in m'n zwembroek (:')) bij gebrek aan beter en dat gaat prima.
Mijn hardloopbroeken zijn gemaakt van dat dryfit spul, zitten goed strak (dus zakken niet of) en er zit een vakje achterin waar ik mijn sleutel en ipod in kwijt kan.
Echt ideaal!
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:47:03 #242
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_100263063
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:44 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Die eerste 2 zitten volgens mij in Eindhoven in de stad. Maar heb je toevallig ervaring in 1 van de winkels? Ik wil graag aan goede schoenen geholpen worden O+
Die 2e ken ik niet, die 1e is gewoon een nationale hardloperswinkel. Zorg er iig voor dat je altijd zo'n test moet doen (dus voor de camera lopen etc).
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:02:14 #243
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_100263466
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:57 schreef computergirl het volgende:

[..]

je bent precies omgekeerd bezig dan voor beginners wordt aangeraden. Met 1x per week lopen bouw je minder goed je conditie op, je hebt geen trainingseffect omdat er relatief veel tijd zit tussen de trainings sessies. 3x per week en langzaam opbouwen geeft ook je pezen en spieren meer de kans om aan de belasting te wennen en sterker te worden.

(tekening 3 in onderstaande plaatje) http://www.sparrenweg.info/superrunner/html/supercompensatie.html
[ afbeelding ]

Maar goed, blijkbaar heb je geen blessures dus als het voor jou werkt?
thanks!
als ik dit zo zie ga ik toch mijn loopschema maar eens aanpassen.
ga gewoon proberen om meerdere malen per week ff een half uurtje tot 3 kwartier te lopen.
pi_100263604
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:44 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Ik heb goede ervaring met Get Running, ben daar een keer met mijn broer geweest die hardloopkleding/schoenen nodig had en de winkeleigenaren zijn erg aardig en behulpzaam.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:14:21 #245
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_100263781
Na medisch akkoord ga ik ook maar weer beginnen/herstarten met het hardlopen.
Nu eens met mobiele apps zodat ik iets nauwkeuriger kan bijhouden wat ik zoal doe.

Wat dat betreft was m'n oefenrondje van net waardeloos, iets meer dan 5km gelopen, verzend ik de gegevens, blijven de statistieken op 0 meter staan. :')
Ben van plan 3 keer in de week te gaan lopen, rustige opbouw en uiteindelijk niet meer dan 15km dit jaar.

Voor de eerste keer in lange tijd ging het wel lekker, lichte verzuring aan het eind maar het ging beter als verwacht.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 13:17:51 #246
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_100268243
Ben net in het berggebied gaan hardlopen. Bergaf ging nog wel, berg op is f*kkin zwaar...
pi_100268370
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:17 schreef amaranta het volgende:
Ben net in het berggebied gaan hardlopen. Bergaf ging nog wel, berg op is f*kkin zwaar...
Lijkt me heerlijk!
berg af is ook heel zwaar voor je spieren en pezen bij je knie, hele andere belasting
  woensdag 3 augustus 2011 @ 13:35:24 #248
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_100268850
Ik ben bewust heel langzaam bergaf gegaan
pi_100277117
Ohai :W

ik 'moet' vandaag weer lopen, maar heb echt enorme spierpijn van gisteren (squats, lunges, etc.) en vraag me nu af of ik wel moet gaan lopen :') moet sowieso wel even wachten tot later op de avond, want het is hier ontzettend benauwd, maar denk niet dat dan de spierpijn al weg is :+
Ja doei.
pi_100278833
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:57 schreef motorbloempje het volgende:
Ohai :W

ik 'moet' vandaag weer lopen, maar heb echt enorme spierpijn van gisteren (squats, lunges, etc.) en vraag me nu af of ik wel moet gaan lopen :') moet sowieso wel even wachten tot later op de avond, want het is hier ontzettend benauwd, maar denk niet dat dan de spierpijn al weg is :+
Ik dat het verstandiger is om of niet te lopen of een heel rustig schema. Anders vinden je spieren het morgen echt niet meer leuk :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')