life is a bitch..... kan je je iphone niet gewoon in je hand houden?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:16 schreef Maraca het volgende:
Morgen zou het nog warmer worden en dan staat mijn rondje op de planningEn korte broek kan niet, want ik heb mijn sportarmband nog niet binnen
Dat lijkt me niet relaxt lopen, bovendien ga je zweten en dat lijkt me niet zo goed voor je iphone (en grip)quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
life is a bitch..... kan je je iphone niet gewoon in je hand houden?
ik gebruik runtastic als tracker op mijn Blackberry Pearl en ik vind het juist lekker als ik wat in mijn handen heb (anders hangen ze er maar wat bij) en nooit last van grip of zweterige handenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:20 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet relaxt lopen, bovendien ga je zweten en dat lijkt me niet zo goed voor je iphone (en grip)
Ik weet 100% zeker dat ik hem dan wegsmijt tijdens het rennenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
life is a bitch..... kan je je iphone niet gewoon in je hand houden?
Volgens mij is dat voor iedereen weer anders. Het belangrijkste is dat je goed naar je lichaam luistert. Dus niet eigenwijs door gaan lopen met pijntjes enzo...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:34 schreef RSie het volgende:
ben sinds een maandje of 3 ook aan het hardlopen.
maar als ik dit topic zo ff doorlees ben ik bang dat ik wat te hard van stapel loop. vanaf begin doe ik minimaal 5km maar meestal ligt het tussen de 7 en 10.
is het slecht als je gewoon na jarenlang nagenoeg niet te sporten ineens dit soort afstanden gaat doen?
doe het overigens 1x in de week maar wil het gaan opbouwen naar 2x en dan langzaamaan langere afstanden gaan lopen.
Wat YUR zegt, maar met een kleine waarschuwing erbij. Na jaren niet sporten gelijk 5+ km lopen kan best schadelijk zijn voor je pezen en spieren. Het is belangrijk om goed op te bouwen, anders maak je wellicht meer kapot dan je lief is.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:34 schreef RSie het volgende:
maar als ik dit topic zo ff doorlees ben ik bang dat ik wat te hard van stapel loop. vanaf begin doe ik minimaal 5km maar meestal ligt het tussen de 7 en 10.
is het slecht als je gewoon na jarenlang nagenoeg niet te sporten ineens dit soort afstanden gaat doen?
doe het overigens 1x in de week maar wil het gaan opbouwen naar 2x en dan langzaamaan langere afstanden gaan lopen.
je bent precies omgekeerd bezig dan voor beginners wordt aangeraden. Met 1x per week lopen bouw je minder goed je conditie op, je hebt geen trainingseffect omdat er relatief veel tijd zit tussen de trainings sessies. 3x per week en langzaam opbouwen geeft ook je pezen en spieren meer de kans om aan de belasting te wennen en sterker te worden.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:34 schreef RSie het volgende:
1 is inderdaad veel te weinig, heb alleen een te druk sociaal leven waardoor ik vrijwel iedere avond en dag volgepland zit. ook net een grote verbouwing van huis afgerond waar ieder vrije uurtje in ging zitten. maar plan is nu om voortaan op de zaterdag ietsjes vroeger uit mijn nest te gaan en de ochtendlucht op te snuiven bij een lekker rondje door de natuur!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:38 schreef YUR het volgende:
[..]
Volgens mij is dat voor iedereen weer anders. Het belangrijkste is dat je goed naar je lichaam luistert. Dus niet eigenwijs door gaan lopen met pijntjes enzo...
En 1 is geen...dus ik zou sowieso 2, misschien wel 3 keer per week gaan lopen, en dan langere afstanden op matig tempo afwisselen met kortere afstanden op behoorlijk tempo.
daar ben ik dus een beetje bang voor aangezien je niet altijd direct doorhebt wanneer je de boel aan het forceren bent!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:56 schreef GotC het volgende:
[..]
Wat YUR zegt, maar met een kleine waarschuwing erbij. Na jaren niet sporten gelijk 5+ km lopen kan best schadelijk zijn voor je pezen en spieren. Het is belangrijk om goed op te bouwen, anders maak je wellicht meer kapot dan je lief is.
Koop als een malle goede hardloopschoenen! Dat je zo ver loopt, mwah maar ok. Maar op zulke schoenen hardlopen als beginner, dan vraag je echt om blessures! Kost wellicht een uurtje tijd en 100-150 euro, maar geloof me, dat is het waard..quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:09 schreef RSie het volgende:
[..]
1 is inderdaad veel te weinig, heb alleen een te druk sociaal leven waardoor ik vrijwel iedere avond en dag volgepland zit. ook net een grote verbouwing van huis afgerond waar ieder vrije uurtje in ging zitten. maar plan is nu om voortaan op de zaterdag ietsjes vroeger uit mijn nest te gaan en de ochtendlucht op te snuiven bij een lekker rondje door de natuur!
Ik heb inderdaad na de 2e keer rennen behoorlijk pijn in mijn linkerkuit gehad en daarna dus even een paar keer ruistiger aan gedaan. ook had ik toen nog geen goede schoenen waardoor de klappen tijdens het lopen te hard waren. nu met de nieuwe stappers nergens last meer van(en ik maar eigenwijs doen en stug doorlopen op oude adidas sneakers)
[..]
daar ben ik dus een beetje bang voor aangezien je niet altijd direct doorhebt wanneer je de boel aan het forceren bent!
al scheelt het waarschijnlijk wel dat ik een flinke poos (zeker half jaar) aan het verbouwen geweest ben en daardoor lichamelijk best intensief bezig geweest ben. (daar kan 3 jaar fitnessen niet tegenop)
Run2day, Get Running, Runnersworld..quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:28 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Ik ben ook toe aan goede hardloopschoenen!
Ik loop nu wel op hardloopschoenen, maar een goedkopere versie. Nu ik mezelf voor genomen heb om mijn uurtjes fitness te vervangen voor hardlopen (want dadelijk 40 uur stage) heb ik goede schoenen nodig.
Wat is een goed adresje in Eindhoven? Iemand goede ervaringen?
Die eerste 2 zitten volgens mij in Eindhoven in de stad. Maar heb je toevallig ervaring in 1 van de winkels? Ik wil graag aan goede schoenen geholpen wordenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:41 schreef GotC het volgende:
[..]
Run2day, Get Running, Runnersworld..
Mijn hardloopbroeken zijn gemaakt van dat dryfit spul, zitten goed strak (dus zakken niet of) en er zit een vakje achterin waar ik mijn sleutel en ipod in kwijt kan.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:45 schreef GreenHell het volgende:
Wat is er eigenlijk speciaal aan een sportbroek? Ik loop nu in m'n zwembroek (:')) bij gebrek aan beter en dat gaat prima.
Die 2e ken ik niet, die 1e is gewoon een nationale hardloperswinkel. Zorg er iig voor dat je altijd zo'n test moet doen (dus voor de camera lopen etc).quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:44 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Die eerste 2 zitten volgens mij in Eindhoven in de stad. Maar heb je toevallig ervaring in 1 van de winkels? Ik wil graag aan goede schoenen geholpen worden
thanks!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:57 schreef computergirl het volgende:
[..]
je bent precies omgekeerd bezig dan voor beginners wordt aangeraden. Met 1x per week lopen bouw je minder goed je conditie op, je hebt geen trainingseffect omdat er relatief veel tijd zit tussen de trainings sessies. 3x per week en langzaam opbouwen geeft ook je pezen en spieren meer de kans om aan de belasting te wennen en sterker te worden.
(tekening 3 in onderstaande plaatje) http://www.sparrenweg.info/superrunner/html/supercompensatie.html
[ afbeelding ]
Maar goed, blijkbaar heb je geen blessures dus als het voor jou werkt?
Ik heb goede ervaring met Get Running, ben daar een keer met mijn broer geweest die hardloopkleding/schoenen nodig had en de winkeleigenaren zijn erg aardig en behulpzaam.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:44 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Die eerste 2 zitten volgens mij in Eindhoven in de stad. Maar heb je toevallig ervaring in 1 van de winkels? Ik wil graag aan goede schoenen geholpen worden
Lijkt me heerlijk!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:17 schreef amaranta het volgende:
Ben net in het berggebied gaan hardlopen. Bergaf ging nog wel, berg op is f*kkin zwaar...
Ik dat het verstandiger is om of niet te lopen of een heel rustig schema. Anders vinden je spieren het morgen echt niet meer leukquote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:57 schreef motorbloempje het volgende:
Ohai
ik 'moet' vandaag weer lopen, maar heb echt enorme spierpijn van gisteren (squats, lunges, etc.) en vraag me nu af of ik wel moet gaan lopenmoet sowieso wel even wachten tot later op de avond, want het is hier ontzettend benauwd, maar denk niet dat dan de spierpijn al weg is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |