abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 juli 2011 @ 00:21:46 #226
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99732779
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:21 schreef KoosVogels het volgende:

Je bent dus gewoon gekant tegen belasting in het algemeen. Dat is weer een compleet ander verhaal.
Onzin. Belasting is goed, overheid is goed zie Uwtopia op nationstates. Echter achterlijke belasting, ik ben er niet voor.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 21 juli 2011 @ 00:22:27 #227
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99732809
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:21 schreef Hexagon het volgende:
is fokthesystem nu ook al libertarier geworden :')
Geenszins.
Ik ben een rechtse linksert en volgens anderen een linkse rechtsert, maar stem doorgaans SP.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 21 juli 2011 @ 00:22:41 #228
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99732819
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:20 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:

[..]

Ik ben fiscalist. :')
Dan is het wel vreemd dat je niet begrijpt dat geld geven of minder laten betalen onder de streep op hetzelfde neer komt.
pi_99732823
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:20 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:

[..]

Dan weet je dat je eerst betaalt en het tot anderhalf jaar later als leuke extra weer op je rekening krijgt. Een leuke regeling voor een vrij grote doelgroep maar niet wezenlijk anders dan andere regelingen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 21 juli 2011 @ 00:24:20 #230
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99732879
quote:

Ze gaan het niet snappen, NLse politici, partijen, spindokters, hun missie : geslaagd.
pi_99732887
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:21 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Onzin. Belasting is goed, overheid is goed zie Uwtopia op nationstates. Echter achterlijke belasting, ik ben er niet voor.
Wat beschouw jij als achterlijke belasting met betrekking tot de HRA?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 21 juli 2011 @ 00:27:41 #232
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99732991
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:24 schreef KoosVogels het volgende:

Wat beschouw jij als achterlijke belasting met betrekking tot de HRA?
Je bent telkens meer geld kwijt aan wonen.(Ondanks dus de 'voordeeltjes'....)
51% van de hra gaat naar mensen die het niet nodig hebben.
HRA is prijsopdrijvende en dus negatief in alle opzichten, al ziet men dat vaak gewoon niet zoals hier ook blijkt.
pi_99732996
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus als een winkelier je 1 euro korting geeft is het geen extraatje en als hij me de normale prijs laat betalen en dan zomaar 1 euro aan me geeft is het dat wel?
NEEHEE.

Je 'normale belastingplicht' IS [je bruto inkomen - aftrekbare kosten] * tarief - heffingskortingen.

Je 'normale belastingplicht' IS NIET je bruto inkomen * tarief

Echt, :').
pi_99733059
quote:
9s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:27 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:

[..]

NEEHEE.

Je 'normale belastingplicht' IS [je bruto inkomen - aftrekbare kosten] * tarief - heffingskortingen.

Je 'normale belastingplicht' IS NIET je bruto inkomen * tarief

Echt, :').
Waarom zou een aftrekpost een normaal onderdeel zijn van je belastingplicht. Wat is er zo vanzelfsprekend aan aftrekposten?
pi_99733116
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan is het wel vreemd dat je niet begrijpt dat geld geven of minder laten betalen onder de streep op hetzelfde neer komt.
Het principe is verschillend.

Laat ik 't eens anders proberen dan.

Stel de overheid schaft een subsidie af, dan gaan de overheidsuitgaven omlaag.

Stel èchter de overheid schaft een aftrekpost, de HRA bv., af, gaan dan de overheidsuitgaven, in jouw denkwereldje, ook omlaag?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 21 juli 2011 @ 00:31:06 #236
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99733118
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:29 schreef KoosVogels het volgende:

Waarom zou een aftrekpost een normaal onderdeel zijn van je belastingplicht. Wat is er zo vanzelfsprekend aan aftrekposten?
Het is verkoop-slijm, management op landsnivo.
Verkoop iets van 10.000 euro (in die 10.000 is al tig winst) voor 30.000 euro, stel teruggave van 5000 euro in en voila men is blij afgezet te worden.
pi_99733266
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan weet je dat je eerst betaalt en het tot anderhalf jaar later als leuke extra weer op je rekening krijgt. Een leuke regeling voor een vrij grote doelgroep maar niet wezenlijk anders dan andere regelingen.
Je bent jezelf het herhalen. :) Je was dat deel van de belastingen waar de HRA betrekking op heeft nooit, ik herhaal: nooit, verplicht te betalen aan de overheid. Dat de overheid voor deze praktische regeling heeft gekozen - kan overigens ook anders, maar goed, irrelevante discussie - dat doet er niet toe. Punt blijft: je was het geld nooit, nooit, nooit, nooit, nooit, nooit verplicht te betalen aan de overheid. Dat geld was altijd, altijd, altijd, altijd, van jou, jou, jou, jou, jou.
pi_99733305
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:30 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:

[..]

Het principe is verschillend.

Laat ik 't eens anders proberen dan.

Stel de overheid schaft een subsidie af, dan gaan de overheidsuitgaven omlaag.

Stel èchter de overheid schaft een aftrekpost, de HRA bv., af, gaan dan de overheidsuitgaven, in jouw denkwereldje, ook omlaag?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch wel, de belastingdienst heeft dan een stuk minder uitgaven in juni.
pi_99733330
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:35 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:

[..]

Je bent jezelf het herhalen. :) Je was dat deel van de belastingen waar de HRA betrekking op heeft nooit, ik herhaal: nooit, verplicht te betalen aan de overheid. Dat de overheid voor deze praktische regeling heeft gekozen - kan overigens ook anders, maar goed, irrelevante discussie - dat doet er niet toe. Punt blijft: je was het geld nooit, nooit, nooit, nooit, nooit, nooit verplicht te betalen aan de overheid. Dat geld was altijd, altijd, altijd, altijd, van jou, jou, jou, jou, jou.
Volgens mij blijf jij vooral je kramp herhalen.
pi_99733359
quote:

[..]

Wat is zo vanzelfsprekend aan belastingtarieven? Aan heffingskortingen? Aan de definitie van je inkomen? :') Punt is en blijft: zo staat het in de wet. Je bent niet meer verplicht te betalen dan dat je volgende wet verplicht bent te betalen. Al het overige - dat deel van je inkomen dat je NOOIT verplicht was aan de overheid te betalen - is altijd van jou geweest en is je nooit geschonken - hooguit door je werkgever, maar dan 'geschonken' in ruil voor werk. ;)
pi_99733400
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:35 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:

[..]

Waarom zou je nooit verplicht zijn geweest dat bedrag te betalen aan de overheid? Stel, jij en ik betalen hetzelfde bedrag aan belasting, alleen woon ik in een huur- en jij in een koophuis. Jij krijgt geld terug, ik niet.
  donderdag 21 juli 2011 @ 00:38:57 #242
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_99733403
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wie heeft hier nu een plank voor zijn harses?

Dat jij niet het verschil wilt zien tussen het al dan niet jatten van koekjes waar je geen recht op hebt of het innen van democratisch vastgestelde belastingen.

En ook dat jij niet ziet dat subsidies voor doelgroepen en belastingvoordelen voor doelgroepen hoe dan ook invloed hebben op de begroting en dus beide als kosten gezien worden (dus extraatjes voor wie je de kosten maakt).
Een democratie is een mausoleum waar wij niet aan mogen tornen?
Oeh, een vrij arbitraire groep mensen heeft een aantal vertegenwoordigers gekozen en die bepalen dat iets afgenomen mag worden, dan is het goed, dan zijn alle vormen van dwang toegestaan en geheiligd. Het lijkt potdikke wel een pauselijk stempel.

Als een democratie bepaald dat we het eigendom van een koekjesproducent moeten afnemen, want dat is beter voor de meerderheid van de mensen, maakt dat in zichzelf de daad nog niet rechtvaardig. Dit is een vrij persoonlijk rechtvaardigheidsgevoel dat je hebt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_99733406
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Toch wel, de belastingdienst heeft dan een stuk minder uitgaven in juni.
:W Het spelletje 'negeer wat de ander schrijft en blijf gewoon éénregelige herhalingen neerpennen' speel je maar met een ander.
  donderdag 21 juli 2011 @ 00:40:34 #244
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_99733469
quote:

[..]

Wat is er vanzelfsprekend aan een AH-bonuskaart en de kortingen op producten?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_99733470
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:37 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:

[..]

Wat is zo vanzelfsprekend aan belastingtarieven? Aan heffingskortingen? Aan de definitie van je inkomen? :') Punt is en blijft: zo staat het in de wet. Je bent niet meer verplicht te betalen dan dat je volgende wet verplicht bent te betalen. Al het overige - dat deel van je inkomen dat je NOOIT verplicht was aan de overheid te betalen - is altijd van jou geweest en is je nooit geschonken - hooguit door je werkgever, maar dan 'geschonken' in ruil voor werk. ;)
Toch blijft het principe gelijk aan andere 'voordeeltjes' voor specifieke groepen vanwege een bepaalde omstandigheid. Het verdere is stupide semantisch geneuzel.
pi_99733485
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zou je nooit verplicht zijn geweest dat bedrag te betalen aan de overheid? Stel, jij en ik betalen hetzelfde bedrag aan belasting, alleen woon ik in een huur- en jij in een koophuis. Jij krijgt geld terug, ik niet.
Nee, mijn belastingplicht is lager dan de jouwe. Oftewel: ik mag meer van mijn verdiende geld houden dan jij. Je hoort mij niet beweren dat dit 'rechtvaardig' is, dit onderscheid, ik zeg enkel dat het onderscheid bestaat en dat het geen cadeautje is omdat het geld aaaaaaaaallltijjjdd van jou is gebleven. Je was nooit verschuldigd het aan de overheid te betalen; de overheid had het nooit in haar eigendom; de overheid kan het je dus ook onmogelijk als 'cadeautje' teruggeven, aangezien het altijd van jou was geweest en nooit van de overheid.
pi_99733486
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:37 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de HRA onderdeel is van de wet? Dat wetje dat in het leven is geroepen om huizenbezitters een meevaller te gunnen?
pi_99733505
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de HRA onderdeel is van de wet? Dat wetje dat in het leven is geroepen om huizenbezitters een meevaller te gunnen?
Dat was niet de reden dat de HRA is ingevoerd, zie de link die ik eerder in dit topic postte.
  donderdag 21 juli 2011 @ 00:42:07 #249
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99733521
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:41 schreef KoosVogels het volgende:

Nee, de 1e verkopers, de bouwers, ooit, daarna zorgde het voor het blijvend lucht pompen in de zeepbel.
pi_99733524
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wat is er vanzelfsprekend aan een AH-bonuskaart en de kortingen op producten?
Niks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')