Maar het is de Amigaquote:Op woensdag 20 juli 2011 10:30 schreef Omdatappel het volgende:
Overvloed aan adoratietopics de laatste tijd.
quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:35 schreef Omdatappel het volgende:
[..]
Je plaatje doet het niet bij mij.
quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:36 schreef heggeschaarbarbaar het volgende:
TS is veel te jong voor de Amiga 500...
Hou op over mijn leeftijd.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:36 schreef heggeschaarbarbaar het volgende:
TS is veel te jong voor de Amiga 500...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
Blijkbaar niet genoeg om te weten dat dat ding niet "een paar MB geheugen" had, maar slechts een halve MB.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:48 schreef SherlockHolmes het volgende:
Ik pas toch niet bij deze generatie en heb zelf toen ik 4 was tot mijn 10de op dat ding gespeeld.
Ok, maar het is uitbreidbaar. Mijn vader had het naar 3mb uitgebreid op de een of andere manier. Max. Kon hij iets van 9 of 10 aan dacht ik.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:58 schreef chibibo het volgende:
[..]
Blijkbaar niet genoeg om te weten dat dat ding niet "een paar MB geheugen" had, maar slechts een halve MB.
Zeker weten.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:00 schreef HeatWave het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Amiga_500
Ding was idd wel geweldig voor zijn tijd.
Monkey Island, van floppy, in het Duits!quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk dat ik daar voor het eerst lemmings en sim city op gespeeld heb
Voor mij dan weer niet zo, tenminste, op de Pc kwamen er in de spellen opeens heel veel mogelijkheden bij.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Toen iedereen ineens naar PC ging voelde dat echt als een stap terug
Nouja als je een amiga met een 286 of zelfs een 386 vergelijkt dan was het echt een stap terug vooral grafisch. Dos heeft echt heel lang nog achter gelopen op de amiga.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:24 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Voor mij dan weer niet zo, tenminste, op de Pc kwamen er in de spellen opeens heel veel mogelijkheden bij.
Maar de amiga was wel een gevalletje apart
Je kunt Modplug of Milkytracker downloaden en alsnog 4 channel Amiga MODjes maken.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:29 schreef Frollo het volgende:
Helaas zelf nooit een Amiga gehad, maar heb er wel veel respect voor.
Begin jaren 90 rotzooide ik op de pc veel met audio trackers en ik had me laten vertellen dat dat zijn oorsprong had in de Amiga. Toen besefte ik echt wel goed wat voor een bazending het eigenlijk was.
[ afbeelding ]
Bestaat Fasttracker nog?quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:43 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Je kunt Modplug of Milkytracker downloaden en alsnog 4 channel Amiga MODjes maken.
Dankequote:
Dat was toen super veelquote:
Als ik het niet fout heb was dat iets van 400KB, en dan nog wat extra als je ook de utilities erbij wilde.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:17 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Dat was toen super veel![]()
Hoeveel MB of KB is het AmigaOS eigenlijk?
Milkytracker is praktisch een FasttrackerII kloon.quote:
No problem, my friend.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:40 schreef grindfreakje het volgende:
Oh TS dank je voor dit topic, nu zit ik ineens met een Atari 2600 Emulator Carnival te spelen.
Dat soort grote formaten zie je wel meer als de boel omgezet is. Maar workbench zelf paste gewoon op één 3,5 schijfje. (Max 1.44MB), kickstart zat op een rommetje aan de binnenkant.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:37 schreef Dirk-B het volgende:
Op de volgende site vind je wat info over AmigaOS:
http://www.gregdonner.org/workbench/
Ik heb daarjuist mijn AmigaOne opgestart met
AmigaOS 4.1 update 2 en dat is met alles
inbegrepen (dus ook kickstart op disk) toch
al meer dan 260MB. Natuurlijk is dat geen
(denk ik) assembler meer, maar alles omgezet
naar C. Ook staat er een hoop digitale hulpteksten
bij alsook verschillende programma's.
Inclusief Nibbles?quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:39 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Milkytracker is praktisch een FasttrackerII kloon.
Dat heette in de tijd van de Amiga volgens mij Protracker? Daar heb ik ook uren mee zitten klooien. Als je eenmaal doorhad hoe het werkte (en genoeg samples had) kon je er echt leuke dingen mee doenquote:
Jep.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nouja als je een amiga met een 286 of zelfs een 386 vergelijkt dan was het echt een stap terug vooral grafisch. Dos heeft echt heel lang nog achter gelopen op de amiga.
Demoscene.tv en pouët.net.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:04 schreef DaHill het volgende:
Dat soort demos zie je tegenwoordig ook niet veel meer... jammer (of ik zoek niet goed genoeg natuurlijk)
En bedankt he, daar gaat weer een dag waar ik vooral productief had willen zijnquote:
Misschien leuk om een demo scene topic te openen in DIGquote:Op donderdag 21 juli 2011 15:02 schreef flipsen het volgende:
Fuck yeah! http://www.scene.org/file(...)_debris.zip&fileinfo (heeft niets meer met Amiga te maken overigens, maar damn wat een top-demo!)
Inderdaad, ik had destijds zelf een commodore 64 (gave games) en de overburen hadden een Atari ST (gave games én grafische interface) en een paar mensen die ik kende hadden een amiga (cool) en waar komt mijn pa mee thuis. Een fucking 8086 met maar liefst 4 kleuren (CGA) en een monochrome beeldscherm wat net pong kon spelen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nouja als je een amiga met een 286 of zelfs een 386 vergelijkt dan was het echt een stap terug vooral grafisch. Dos heeft echt heel lang nog achter gelopen op de amiga.
ze begonnen een stuk beter te worden rond de intrede van de videokaart (ongeveer in 1994)quote:Op donderdag 21 juli 2011 15:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Inderdaad, ik had destijds zelf een commodore 64 (gave games) en de overburen hadden een Atari ST (gave games én grafische interface) en een paar mensen die ik kende hadden een amiga (cool) en waar komt mijn pa mee thuis. Een fucking 8086 met maar liefst 4 kleuren (CGA) en een monochrome beeldscherm wat net pong kon spelen.
PC's waren toen écht geen match voor de homecomputers. Snap ook nog altijd niet dat pc's zo populair zijn geworden, eigenljk zijn het waardeloze dingen en duurde het nog minstens 10-15 jaar voordat ze hetzelfde konden als de home computers van toen.
Dat zeg ik, zo'n 9 jaar na de introductie van de amiga en zo'n 11 jaar na de introductie van de Commodore 64. Daarna duurde het nog een jaar of 2-3 voordat je dingen als videobewerken en foto's bewerken fatsoenlijk kon doen op pc's.quote:Op donderdag 21 juli 2011 16:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ze begonnen een stuk beter te worden rond de intrede van de videokaart (ongeveer in 1994)
Bedrijven als IBM hadden hun pc’s al ingenesteld in bedrijven voordat er betaalbaar spul op de consumentenmarkt kwam, dus hoeveel technisch superieur aan de pc was er weinig winst te behalen bij bedrijven want de grote zakelijke markt was eigenlijk al vergeven.quote:Op donderdag 21 juli 2011 16:29 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat zeg ik, zo'n 9 jaar na de introductie van de amiga en zo'n 11 jaar na de introductie van de Commodore 64. Daarna duurde het nog een jaar of 2-3 voordat je dingen als videobewerken en foto's bewerken fatsoenlijk kon doen op pc's.
En laat dat nu ook juist het jaar zijn waarin Commodore er mee stopte. :-(quote:ze begonnen een stuk beter te worden rond de intrede van de videokaart (ongeveer in 1994)
klopt, klopt.quote:Op donderdag 21 juli 2011 17:11 schreef Bosbeetle het volgende:
Nouja in de grafische wereld zijn van amiga nu naar mac overgestapt maar daar werd vroeger vooral veel amiga gebruikt
die is ook op amiga gemaakt
je zal ook niet snel iemand amigaOS4 zien draaienquote:Op donderdag 21 juli 2011 18:12 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
klopt, klopt.
Maar helaas is de grafische wereld maar een bijzonder klein gedeelte. Windows had de kantoren ingepikt, en wat mensen op het werk hebben willen ze ook graag thuis hebben.
En aldus is windows tot op de dag van vandaag veruit de grootste speler.
Nee natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 09:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
je zal ook niet snel iemand amigaOS4 zien draaien
100% mee eens.quote:Op donderdag 28 juli 2011 03:43 schreef barthol het volgende:
.
Die Amiga was een machine waarvan ik het gevoel had dat ik die helemaal onder controle had, en waar ik met eigen programmaatjes diep in het operatingsystem kon wroeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |