Jep.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nouja als je een amiga met een 286 of zelfs een 386 vergelijkt dan was het echt een stap terug vooral grafisch. Dos heeft echt heel lang nog achter gelopen op de amiga.
Demoscene.tv en pouët.net.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:04 schreef DaHill het volgende:
Dat soort demos zie je tegenwoordig ook niet veel meer... jammer (of ik zoek niet goed genoeg natuurlijk)
En bedankt he, daar gaat weer een dag waar ik vooral productief had willen zijnquote:
Misschien leuk om een demo scene topic te openen in DIGquote:Op donderdag 21 juli 2011 15:02 schreef flipsen het volgende:
Fuck yeah! http://www.scene.org/file(...)_debris.zip&fileinfo (heeft niets meer met Amiga te maken overigens, maar damn wat een top-demo!)
Inderdaad, ik had destijds zelf een commodore 64 (gave games) en de overburen hadden een Atari ST (gave games én grafische interface) en een paar mensen die ik kende hadden een amiga (cool) en waar komt mijn pa mee thuis. Een fucking 8086 met maar liefst 4 kleuren (CGA) en een monochrome beeldscherm wat net pong kon spelen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nouja als je een amiga met een 286 of zelfs een 386 vergelijkt dan was het echt een stap terug vooral grafisch. Dos heeft echt heel lang nog achter gelopen op de amiga.
ze begonnen een stuk beter te worden rond de intrede van de videokaart (ongeveer in 1994)quote:Op donderdag 21 juli 2011 15:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Inderdaad, ik had destijds zelf een commodore 64 (gave games) en de overburen hadden een Atari ST (gave games én grafische interface) en een paar mensen die ik kende hadden een amiga (cool) en waar komt mijn pa mee thuis. Een fucking 8086 met maar liefst 4 kleuren (CGA) en een monochrome beeldscherm wat net pong kon spelen.
PC's waren toen écht geen match voor de homecomputers. Snap ook nog altijd niet dat pc's zo populair zijn geworden, eigenljk zijn het waardeloze dingen en duurde het nog minstens 10-15 jaar voordat ze hetzelfde konden als de home computers van toen.
Dat zeg ik, zo'n 9 jaar na de introductie van de amiga en zo'n 11 jaar na de introductie van de Commodore 64. Daarna duurde het nog een jaar of 2-3 voordat je dingen als videobewerken en foto's bewerken fatsoenlijk kon doen op pc's.quote:Op donderdag 21 juli 2011 16:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ze begonnen een stuk beter te worden rond de intrede van de videokaart (ongeveer in 1994)
Bedrijven als IBM hadden hun pc’s al ingenesteld in bedrijven voordat er betaalbaar spul op de consumentenmarkt kwam, dus hoeveel technisch superieur aan de pc was er weinig winst te behalen bij bedrijven want de grote zakelijke markt was eigenlijk al vergeven.quote:Op donderdag 21 juli 2011 16:29 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat zeg ik, zo'n 9 jaar na de introductie van de amiga en zo'n 11 jaar na de introductie van de Commodore 64. Daarna duurde het nog een jaar of 2-3 voordat je dingen als videobewerken en foto's bewerken fatsoenlijk kon doen op pc's.
En laat dat nu ook juist het jaar zijn waarin Commodore er mee stopte. :-(quote:ze begonnen een stuk beter te worden rond de intrede van de videokaart (ongeveer in 1994)
klopt, klopt.quote:Op donderdag 21 juli 2011 17:11 schreef Bosbeetle het volgende:
Nouja in de grafische wereld zijn van amiga nu naar mac overgestapt maar daar werd vroeger vooral veel amiga gebruikt
die is ook op amiga gemaakt
je zal ook niet snel iemand amigaOS4 zien draaienquote:Op donderdag 21 juli 2011 18:12 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
klopt, klopt.
Maar helaas is de grafische wereld maar een bijzonder klein gedeelte. Windows had de kantoren ingepikt, en wat mensen op het werk hebben willen ze ook graag thuis hebben.
En aldus is windows tot op de dag van vandaag veruit de grootste speler.
Nee natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 09:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
je zal ook niet snel iemand amigaOS4 zien draaien
100% mee eens.quote:Op donderdag 28 juli 2011 03:43 schreef barthol het volgende:
.
Die Amiga was een machine waarvan ik het gevoel had dat ik die helemaal onder controle had, en waar ik met eigen programmaatjes diep in het operatingsystem kon wroeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |