Het werkt wel, alleen niet op de manier waarop men denkt dat het werkt. Suikerpillen werken net zo goed als flesjes water inderdaad. Het placebo effect is een mooi iets in my opinion. Niemand ontkent positieve ervaringen hier.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:48 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Ik volg deze discussie al een tijdje en zit me ontzettend te ergeren aan sommige wijsneuzen hier, dus nu heb ik me maar geregistreerd.
Ik ben zelf homeopaat en ik heb alleen maar positieve ervaringen met homeopathie, zowel wat betreft mijn clienten, als mezelf. Dat de wetenschap er niet mee om kan gaan, wil nog niet zeggen dat het niet werkt!
Er zijn wel meer dingen die de wetenschap niet snapt.
Wij van WC-eend.....quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:48 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Ik volg deze discussie al een tijdje en zit me ontzettend te ergeren aan sommige wijsneuzen hier, dus nu heb ik me maar geregistreerd.
Ik ben zelf homeopaat en ik heb alleen maar positieve ervaringen met homeopathie, zowel wat betreft mijn clienten, als mezelf. Dat de wetenschap er niet mee om kan gaan, wil nog niet zeggen dat het niet werkt!
Snap jij de wetenschap wel? En snap je waarom je "argument" geen snipper waaibomen hout snijdt?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:48 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Ik ben zelf homeopaat en ik heb alleen maar positieve ervaring homeopathie, zowel wat betreft mijn clienten, als mezelf. Dat de wetenschap er niet mee om kan gaan, wil nog niet zeggen dat het niet werkt!
Ik zou het waarderen als je inhoudelijk zou antwoorden met argumenten. Ik en en een aantal mensen hier die kritisch zijn doen daar zeer hun best op hun zaak inhoudelijk, onderbouwt met feiten te brengen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:09 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
[..]
Dat jij geen verstand hebt van homeopathie is duidelijk. Ik weet niet wat jouw beroep is, maar daar ga ik toch ook niet van beweren dat het onzin is alleen maar omdat IK er geen verstand van heb? Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waar jouw frustraties vandaan komen, om al de hele discussie lang homeopathie in een kwaad daglicht te stellen.
En hoe homeopathie werkt? Je doet in deze discussie alsof je overal verstand van hebt, maar blijkbaar heb je je nog steeds niet ingelezen in de homeopathie, anders zou je nu ondertussen wel weten hoe het werkt en DAT het werkt. Ga dat eerst maar even doen en kom dan terug, okay?
Als het niet zou werken zouden er geen miljarden mensen over de hele wereld zijn die er baat bij hebben.
Nou, ik heb al 2 topics gezien hoe homeopathie tot ongekende hoogtes verdunt wordt, tot het punt waarop er simpelweg geen enkel werkend bestanddeel meer in een flesje kan zitten. Hoe het gemaakt wordt, snap ik nu wel (hoe onlogisch en onmogelijk dit ook is). Wat ik echter nergens lees, en daarom vind ik het interessant dat een homeopaat nu aanwezig is, is WAAROM het werkt. Waarom werkt het volgens jou? Wat is het werkende mechanisme? Jij hebt ervoor gestudeerd, dus ik neem aan dat jij perfect kunt zeggen waarom homeopathie werkt.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:09 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
[..]
Dat jij geen verstand hebt van homeopathie is duidelijk. Ik weet niet wat jouw beroep is, maar daar ga ik toch ook niet van beweren dat het onzin is alleen maar omdat IK er geen verstand van heb? Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waar jouw frustraties vandaan komen, om al de hele discussie lang homeopathie in een kwaad daglicht te stellen.
En hoe homeopathie werkt? Je doet in deze discussie alsof je overal verstand van hebt, maar blijkbaar heb je je nog steeds niet ingelezen in de homeopathie, anders zou je nu ondertussen wel weten hoe het werkt en DAT het werkt. Ga dat eerst maar even doen en kom dan terug, okay?
Als het niet zou werken zouden er geen miljarden mensen over de hele wereld zijn die er baat bij hebben.
Kan je met argumenten komen ipv de discussie te verzieken?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:23 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Ik hoef helemaal niks te bewijzen. Ik WEET dat het werkt, omdat ik er dagelijks mee werk en er zelf ook gebruik van maak en ik ben zelden ziek. Er heb erg veel ex-BigPharma clienten en die worden helemaal gelukkig als ze merken dat de homeopathie ze goed doet! Dat is toch schitterend? Ik las in deze discussie dat iemand zijn baby ziek was en dankzij de homeopathie beter werd. Vooral voor baby's is deze zachte manier van genezen vaak heel doeltreffend.
Wel raad ik mijn clienten altijd aan om ook gebruik te maken van de reguliere geneeskunde, maar sommigen willen dat niet meer nadat ze eenmaal van de homeopathie 'geproefd' hebben en tja, ik kan ze natuurlijk niet dwingen.
Ik vind het wel aardig om ook eens de andere kant te lezen ipv dat zelflikkerij met zn allen waar dan maar weer uit moet blijken waarom het vooral niet zou werken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kan je met argumenten komen ipv de discussie te verzieken?
Daarom, een inhoudelijke discussie met argumenten en onderbouwingen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:31 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik vind het wel aardig om ook eens de andere kant te lezen ipv dat zelflikkerij met zn allen waar dan maar weer uit moet blijken waarom het vooral niet zou werken.
Welkome afwisseling die je niet weg moet jagen met je grote mond maar proberen met normale woordenuitwisseling tot meer informatie te komen.
Nou. Waarom werkt Cardiflor dan niet in mijn BILNAAD?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:35 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Ik ben het eigenlijk wel met vogeltjesdans eens. Elke keer worden er door de mensen die er niks van snappen, dezelfde vragen gesteld en elke keer zijn ze niet tevreden met de antwoorden en dan wordt er elke keer beweerd dat er geen antwoord is gegeven. Maar blijkbaar hebben jullie zelf al een antwoord in je hoofd, en daardoor zijn de antwoorden die hier door al die geduldige mensen worden gegeven NIET de antwoorden die jullie willen horen.
Waarom beantwoord je mijn inhoudelijke vragen niet?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:35 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Ik ben het eigenlijk wel met vogeltjesdans eens. Elke keer worden er door de mensen die er niks van snappen, dezelfde vragen gesteld en elke keer zijn ze niet tevreden met de antwoorden en dan wordt er elke keer beweerd dat er geen antwoord is gegeven. Maar blijkbaar hebben jullie zelf al een antwoord in je hoofd, en daardoor zijn de antwoorden die hier door al die geduldige mensen worden gegeven NIET de antwoorden die jullie willen horen.
Welke energie bedoel je eigenlijk? En hoe is deze eigenlijk objectief te meten?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:42 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Erodome, ik kijk natuurlijk naar het totaalplaatje van de client, dus zowel naar lichaam als geest. Het is tenslotte allemaal energie. Soms zijn er meerdere consulten nodig om het juiste middel voor te kunnen schrijven, omdat het soms nodig is om de client eerst wat beter te leren kennen.
Ik kan natuurlijk niet helemaal in detail treden i.v.m. beroepsgeheim.
Ik heb geen baat bij Cardiflor, en Calendula is ook grote onzin.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:45 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
[..]
Omdat deze al tig keren zijn beantwoord door vogeltjesdans en anderen. Ik ben hier niet om jou bewijzen te leveren. Jij wilt geen gebruik maken van homeopathie? Prima, zal mij een rotzorg zijn, maar ga dan ook niet doen alsof het allemaal maar nep is en dat DUS anderen er ook geen baat bij kunnen hebben.
Nee, dat zijn ze niet. De discussie met vogeltjesdans ging over diagnosestelling en hoe je die kan testen. Ik stelde jou heel andere vragen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:45 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
[..]
Omdat deze al tig keren zijn beantwoord door vogeltjesdans en anderen. Ik ben hier niet om jou bewijzen te leveren. Jij wilt geen gebruik maken van homeopathie? Prima, zal mij een rotzorg zijn, maar ga dan ook niet doen alsof het allemaal maar nep is en dat DUS anderen er ook geen baat bij kunnen hebben.
Vogeltjesdans is geen homeopaat. Jij wel. Of wil je zeggen dat een random iemand eigenlijk net zoveel verstand heeft van homeopathie dan een echte homeopaat? En de meeste vragen die voorgesteld zijn door o.a. Pietverdriet zijn nog steeds niet beantwoord. Daarom zou het interessant zijn om te weten wat een gestudeerd homeopaat hierover te zeggen heeft. Ik ben benieuwd!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:45 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
[..]
Waarom zo geprikkeld, geïrriteerd, en kwaad reageren op serieuze vragen? Waarom ad hominem gaan als iemand simpelweg dingen wil weten? Is het misschien omdat je zelf geen flauw benul hebt waarom homeopathie werkt en daarom maar de discussie wil molesteren? je kunt toch gewoon normaal reageren, met argumenten en motivatie? Als volwassenen een discussie voeren, i.p.v. kinderachtig in het rond te gaan schreeuwen? Echt kinderachtig dit..quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:52 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
[..]
Piet, wat heb jij gestudeerd om zeikerd te worden?
Vanwaar je agressie?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:52 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
[..]
Nou nou, Piet is eigenlijk heel vriendelijk en vraagt je gewoon iets. Je negeert hem, net als mijn vragen over Cardiflor.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:52 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
[..]
Je registreert je speciaal voor dit topic maar wilt geen inhoudelijke vragen over homeopatie een antwoord geven, maar wel op de man spelen?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:03 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
[..]
Het was vooral om aan te geven dat ik me helemaal niet hoef te bewijzen hier en al helemaal tegenover een stel wetenschaps-gelovigen die alles waar de wetenschap niet mee kan omgaan, standaard bestempelen als quatsch.
De wetenschap doet goeie dingen hoor, maar met sommige materie kunnen ze gewoon niet omgaan.
Waar is er dan zoal op de man gespeeld? Jij bent serieus de eerste die ad hominems plaatst en mensen dan wel niet voor wijsneus en/of zeikerd gaat uitmaken en tot slot nergens ook maar 1 motivatie of 1 antwoord gegeven heeft. En dat ervaar ik als jammer en als een gemiste kans.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:14 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
[..]
Ik heb antwoorden gegeven, maar ik hoef mezelf niet te bewijzen. Er is in deze discussie al genoeg op de man gespeeld t.o.v. de homeopaten en ik zeg één keertje 'zeikerd' en dat is dan meteen een groot probleem?
Ja, ik zeg toch ook dat wetenschap goeie dingen doet, maar het is gewoon een feit dat de wetenschap niet met elke materie om kan gaan. Dat blijkt keer op keer.
Maar welke energie is dat dan?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:24 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
[..]
Nou, er wordt al de hele discussie lang door een aantal mensen (waaronder jij) beweerd dat homeopathie onzin is en lacherig over gedaan. Dat vind ik toch echt wel de homeopathie in een kwaad daglicht stellen, oftewel op de man spelen t.o.v. de homeopaten.
En ik geef genoeg antwoorden, bijvoorbeeld op je vraag over energie was dit mijn antwoord:
De energie die balans houdt tussen lichaam en geest en die soms uit balans is (en daardoor worden mensen ziek), om daar het juiste middel op af te stemmen, zodat het weer in balans komt.
Maar ja, dat negeer je blijkbaar gewoon en ondertussen weer roepen dat ik nergens antwoord op geef. Dat het niet de antwoorden zijn die je wilt horen daar kan ik niks aan doen.
dus kritisch zijn op homeopathie is hetzelfde als kritisch zijn op de persoon zelf? Ik stel homeopathie ter discussie, niet de persoon hoor.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:24 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
[..]
Nou, er wordt al de hele discussie lang door een aantal mensen (waaronder jij) beweerd dat homeopathie onzin is en lacherig over gedaan. Dat vind ik toch echt wel de homeopathie in een kwaad daglicht stellen, oftewel op de man spelen t.o.v. de homeopaten.
Bedankt voor het antwoord, hoe valt dit overigens objectief te meten. Ik bedoel dit moet toch op een of andere manier, zeker voor een homeopaat als deze middeltjes gaat voorschrijven, te meten zijn of niet?quote:En ik geef genoeg antwoorden, bijvoorbeeld op je vraag over energie:
De energie die balans houdt tussen lichaam en geest en die soms uit balans is (en daardoor worden mensen ziek), om daar het juiste middel op af te stemmen, zodat het weer in balans komt.
je trok zelf de discussie scheef hoorquote:Maar ja, dat negeer je blijkbaar gewoon en ondertussen weer roepen dat ik nergens antwoord op geef. Dat het niet de antwoorden zijn die je wilt horen daar kan ik niks aan doen.
Bedoel je ATP?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:27 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
[..]
Dat staat er toch: De energie die balans houdt tussen lichaam en geest
Als jij mijn vragen beantwoord, beantwoord ik deze.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:32 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Michelos en Piet, hebben jullie toevallig weleens een Reiki-behandeling ondergaan? Op die manier kunnen zowel de client als de behandelaar die energieen vaak heel goed voelen.
De naam Rijkie zegt meer over de therapeut als over de therapie. Flauw grapje van Youp wat ik niet kon laten...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:32 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Michelos en Piet, hebben jullie toevallig weleens een Reiki-behandeling ondergaan? Op die manier kunnen zowel de client als de behandelaar die energieen vaak heel goed voelen.
Toen ik tijdens mijn studie stage liep (6 jaar terug denk ik), deed de partner van mijn begeleidster veel met yoga (dru yoga of Hatha yoga, weet niet meer welke) en Reiki. Ik heb zowaar een reiki behandeling ondergaanquote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:32 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Maar misschien kunt u een 'case' vertellen zonder daarbij namen te noemen. Dan komt het beroepsgeheim niet in het geding en kunnen we er hier allemaal wat van leren.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:42 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Erodome, ik kijk natuurlijk naar het totaalplaatje van de client, dus zowel naar lichaam als geest. Het is tenslotte allemaal energie. Soms zijn er meerdere consulten nodig om het juiste middel voor te kunnen schrijven, omdat het soms nodig is om de client eerst wat beter te leren kennen.
Ik kan natuurlijk niet helemaal in detail treden i.v.m. beroepsgeheim.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |