abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99741834
Ook interessant want er is dus WEL onderzoek naar gedaan :)

Allemaal de moeite waard om eens door te kijken. Er is bijna geen speld tussen te krijgen :)

Ook lesje dubbelblind en waarom je zoiets moet doen om tot resultaten te komen :Y
Je kunt 1001 tests doen naar homeopathie maar als ze niet dubbelblind zijn zegt het niks want je wilt zeker weten of het echt door homeopathi komt als je de werking van homeopathie wilt aantonen. Je moet al het andere uitsluiten.

[ Bericht 40% gewijzigd door SoraAoi op 21-07-2011 12:40:37 ]
  zaterdag 23 juli 2011 @ 14:17:38 #252
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99837051
Interessante docu. Er is dus wel degelijk dubbelblind onderzoek uitgevoerd :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 15:52:07 #253
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99840046
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 15:48 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Ik volg deze discussie al een tijdje en zit me ontzettend te ergeren aan sommige wijsneuzen hier, dus nu heb ik me maar geregistreerd.

Ik ben zelf homeopaat en ik heb alleen maar positieve ervaringen met homeopathie, zowel wat betreft mijn clienten, als mezelf. Dat de wetenschap er niet mee om kan gaan, wil nog niet zeggen dat het niet werkt!

Er zijn wel meer dingen die de wetenschap niet snapt.
Het werkt wel, alleen niet op de manier waarop men denkt dat het werkt. Suikerpillen werken net zo goed als flesjes water inderdaad. Het placebo effect is een mooi iets in my opinion. Niemand ontkent positieve ervaringen hier.

Btw, even in navolging van je post: Positieve ervaringen betekenen nog niet dat het wel werkt. Mensen reageren ook positief op suikerpillen, dat wil niet zeggen dat suiker geneeskrachtige werkingen heeft.

"Er is wel meer dat de wetenschap niet snapt"

Het punt is juist dat door middel van onderzoek de wetenschap WEL weet hoe homeopathie werkt. Het is niet zo dat ze het niet weten en daarom maar wat gaan gokken. Het is onderzocht, het is een klare zaak.
Zou jij als homeopaat anders kunnen uitleggen waarom en hoe het werkt ? Liefst met motivatie, onderzoek en bewijs.

Btw. Ad hominems mogen niet op dit forum.

[ Bericht 9% gewijzigd door Michielos op 23-07-2011 15:58:23 ]
pi_99840207
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 15:48 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Ik volg deze discussie al een tijdje en zit me ontzettend te ergeren aan sommige wijsneuzen hier, dus nu heb ik me maar geregistreerd.

Ik ben zelf homeopaat en ik heb alleen maar positieve ervaringen met homeopathie, zowel wat betreft mijn clienten, als mezelf. Dat de wetenschap er niet mee om kan gaan, wil nog niet zeggen dat het niet werkt!

Wij van WC-eend.....
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 15:59:14 #255
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99840275
quote:

Ik ben zelf homeopaat en ik heb alleen maar positieve ervaring homeopathie, zowel wat betreft mijn clienten, als mezelf. Dat de wetenschap er niet mee om kan gaan, wil nog niet zeggen dat het niet werkt!

Snap jij de wetenschap wel? En snap je waarom je "argument" geen snipper waaibomen hout snijdt?
Maar als je al een tijdje meeleest kan je de volgende vragen wel beantwoorden:
1. Hoe weet je dat je werkzame stof degene is die de werking doet, en niet een van de verontreinigingen die je meeverdunt?
2. Hoe is kwaliteitscontrole mogelijk bij de fabrikage van homeopatische middelen, als de verdunningen zo groot zijn dat er van je werkzame stof niets meer inzit?
3. Waarom is de werking nooit aangetoont bij gedegen dubbelblind onderzoek?
4. Hoe weet je objectief dat het werkt en wat er werkt als je daar geen onderzoek naar doet? (vergelijk de werking of liever, het niet werken van Acetylcystein)

Graag hoor ik je inhoudelijke, beargumenteerde en onderbouwde reactie, wijsneus.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 16:14:15 #256
45206 Pietverdriet
pi_99840808
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 16:09 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:

[..]

Dat jij geen verstand hebt van homeopathie is duidelijk. Ik weet niet wat jouw beroep is, maar daar ga ik toch ook niet van beweren dat het onzin is alleen maar omdat IK er geen verstand van heb? Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waar jouw frustraties vandaan komen, om al de hele discussie lang homeopathie in een kwaad daglicht te stellen.

En hoe homeopathie werkt? Je doet in deze discussie alsof je overal verstand van hebt, maar blijkbaar heb je je nog steeds niet ingelezen in de homeopathie, anders zou je nu ondertussen wel weten hoe het werkt en DAT het werkt. Ga dat eerst maar even doen en kom dan terug, okay?

Als het niet zou werken zouden er geen miljarden mensen over de hele wereld zijn die er baat bij hebben.
Ik zou het waarderen als je inhoudelijk zou antwoorden met argumenten. Ik en en een aantal mensen hier die kritisch zijn doen daar zeer hun best op hun zaak inhoudelijk, onderbouwt met feiten te brengen.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 16:14:55 #257
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99840828
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 16:09 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:

[..]

Dat jij geen verstand hebt van homeopathie is duidelijk. Ik weet niet wat jouw beroep is, maar daar ga ik toch ook niet van beweren dat het onzin is alleen maar omdat IK er geen verstand van heb? Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waar jouw frustraties vandaan komen, om al de hele discussie lang homeopathie in een kwaad daglicht te stellen.

En hoe homeopathie werkt? Je doet in deze discussie alsof je overal verstand van hebt, maar blijkbaar heb je je nog steeds niet ingelezen in de homeopathie, anders zou je nu ondertussen wel weten hoe het werkt en DAT het werkt. Ga dat eerst maar even doen en kom dan terug, okay?

Als het niet zou werken zouden er geen miljarden mensen over de hele wereld zijn die er baat bij hebben.
Nou, ik heb al 2 topics gezien hoe homeopathie tot ongekende hoogtes verdunt wordt, tot het punt waarop er simpelweg geen enkel werkend bestanddeel meer in een flesje kan zitten. Hoe het gemaakt wordt, snap ik nu wel (hoe onlogisch en onmogelijk dit ook is). Wat ik echter nergens lees, en daarom vind ik het interessant dat een homeopaat nu aanwezig is, is WAAROM het werkt. Waarom werkt het volgens jou? Wat is het werkende mechanisme? Jij hebt ervoor gestudeerd, dus ik neem aan dat jij perfect kunt zeggen waarom homeopathie werkt.

Dat: Als het niet zou werken zouden er geen mensen zijn die er baat bij hebben een drogreden is, snap je zelf hopelijk ook wel? Het zegt niks over een objectieve werking.

Ik kijk uit naar je gemotiveerde antwoord
pi_99841090
Laten we het eens concreet maken:

Waarom werkt Cardiflor niet tegen de eczeem in mijn bilnaad? En Triamcinolino wel?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 16:25:34 #259
45206 Pietverdriet
pi_99841219
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 16:23 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Ik hoef helemaal niks te bewijzen. Ik WEET dat het werkt, omdat ik er dagelijks mee werk en er zelf ook gebruik van maak en ik ben zelden ziek. Er heb erg veel ex-BigPharma clienten en die worden helemaal gelukkig als ze merken dat de homeopathie ze goed doet! Dat is toch schitterend? Ik las in deze discussie dat iemand zijn baby ziek was en dankzij de homeopathie beter werd. Vooral voor baby's is deze zachte manier van genezen vaak heel doeltreffend.

Wel raad ik mijn clienten altijd aan om ook gebruik te maken van de reguliere geneeskunde, maar sommigen willen dat niet meer nadat ze eenmaal van de homeopathie 'geproefd' hebben en tja, ik kan ze natuurlijk niet dwingen.
Kan je met argumenten komen ipv de discussie te verzieken?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 16:26:09 #260
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99841239
Just as i thought.. nothing :O

Back ontopic dan maar?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 16:30:29 #261
45206 Pietverdriet
pi_99841433
Slashme wacht rustig op een inhoudelijk antwoord, mocht dat nog komen.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 16:31:11 #262
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99841463
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 16:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kan je met argumenten komen ipv de discussie te verzieken?
Ik vind het wel aardig om ook eens de andere kant te lezen ipv dat zelflikkerij met zn allen waar dan maar weer uit moet blijken waarom het vooral niet zou werken.
Welkome afwisseling die je niet weg moet jagen met je grote mond maar proberen met normale woordenuitwisseling tot meer informatie te komen.
The truth was in here.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 16:34:21 #263
45206 Pietverdriet
pi_99841611
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 16:31 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik vind het wel aardig om ook eens de andere kant te lezen ipv dat zelflikkerij met zn allen waar dan maar weer uit moet blijken waarom het vooral niet zou werken.
Welkome afwisseling die je niet weg moet jagen met je grote mond maar proberen met normale woordenuitwisseling tot meer informatie te komen.
Daarom, een inhoudelijke discussie met argumenten en onderbouwingen.
pi_99841783
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 16:35 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Ik ben het eigenlijk wel met vogeltjesdans eens. Elke keer worden er door de mensen die er niks van snappen, dezelfde vragen gesteld en elke keer zijn ze niet tevreden met de antwoorden en dan wordt er elke keer beweerd dat er geen antwoord is gegeven. Maar blijkbaar hebben jullie zelf al een antwoord in je hoofd, en daardoor zijn de antwoorden die hier door al die geduldige mensen worden gegeven NIET de antwoorden die jullie willen horen.
Nou. Waarom werkt Cardiflor dan niet in mijn BILNAAD? ;)
  zaterdag 23 juli 2011 @ 16:38:38 #265
37769 erodome
Zweefteef
pi_99841802
Schipper-homeopathie, kan je wat vertellen over dingen die je hebt waargenomen, hoe je tot een behandeling komt, waar let je op bij een patient bv, waarom geef je die een bepaald middel?

Ik heb nog nooit het genoegen gehad om dat aan een homeopaat zelf te vragen, dus ik maak even gebruik van je aanwezigheid in deze topic!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 16:42:05 #266
45206 Pietverdriet
pi_99841966
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 16:35 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Ik ben het eigenlijk wel met vogeltjesdans eens. Elke keer worden er door de mensen die er niks van snappen, dezelfde vragen gesteld en elke keer zijn ze niet tevreden met de antwoorden en dan wordt er elke keer beweerd dat er geen antwoord is gegeven. Maar blijkbaar hebben jullie zelf al een antwoord in je hoofd, en daardoor zijn de antwoorden die hier door al die geduldige mensen worden gegeven NIET de antwoorden die jullie willen horen.
Waarom beantwoord je mijn inhoudelijke vragen niet?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 16:44:17 #267
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99842073
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 16:42 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Erodome, ik kijk natuurlijk naar het totaalplaatje van de client, dus zowel naar lichaam als geest. Het is tenslotte allemaal energie. Soms zijn er meerdere consulten nodig om het juiste middel voor te kunnen schrijven, omdat het soms nodig is om de client eerst wat beter te leren kennen.

Ik kan natuurlijk niet helemaal in detail treden i.v.m. beroepsgeheim.
Welke energie bedoel je eigenlijk? En hoe is deze eigenlijk objectief te meten?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 16:46:17 #268
45206 Pietverdriet
pi_99842185
En hoe bepaal je bij welke kwaal welk middel past? Staat dat in een boek? En hoe weet je dat die informatie klopt?
pi_99842221
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 16:45 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:

[..]

Omdat deze al tig keren zijn beantwoord door vogeltjesdans en anderen. Ik ben hier niet om jou bewijzen te leveren. Jij wilt geen gebruik maken van homeopathie? Prima, zal mij een rotzorg zijn, maar ga dan ook niet doen alsof het allemaal maar nep is en dat DUS anderen er ook geen baat bij kunnen hebben.
Ik heb geen baat bij Cardiflor, en Calendula is ook grote onzin.

En dan hebben we het nog niet over die dokter Vogel troep.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 16:47:46 #270
45206 Pietverdriet
pi_99842257
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 16:45 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:

[..]

Omdat deze al tig keren zijn beantwoord door vogeltjesdans en anderen. Ik ben hier niet om jou bewijzen te leveren. Jij wilt geen gebruik maken van homeopathie? Prima, zal mij een rotzorg zijn, maar ga dan ook niet doen alsof het allemaal maar nep is en dat DUS anderen er ook geen baat bij kunnen hebben.
Nee, dat zijn ze niet. De discussie met vogeltjesdans ging over diagnosestelling en hoe je die kan testen. Ik stelde jou heel andere vragen.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 16:48:40 #271
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99842300
quote:

[..]

Vogeltjesdans is geen homeopaat. Jij wel. Of wil je zeggen dat een random iemand eigenlijk net zoveel verstand heeft van homeopathie dan een echte homeopaat? En de meeste vragen die voorgesteld zijn door o.a. Pietverdriet zijn nog steeds niet beantwoord. Daarom zou het interessant zijn om te weten wat een gestudeerd homeopaat hierover te zeggen heeft. Ik ben benieuwd!
  zaterdag 23 juli 2011 @ 16:50:41 #272
45206 Pietverdriet
pi_99842394
Oh en schipper-homeopatie, wat heb je eigenlijk gestudeerd om homeopaat te worden?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 16:54:37 #273
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99842588
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 16:52 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:

[..]

Piet, wat heb jij gestudeerd om zeikerd te worden?
Waarom zo geprikkeld, geïrriteerd, en kwaad reageren op serieuze vragen? Waarom ad hominem gaan als iemand simpelweg dingen wil weten? Is het misschien omdat je zelf geen flauw benul hebt waarom homeopathie werkt en daarom maar de discussie wil molesteren? je kunt toch gewoon normaal reageren, met argumenten en motivatie? Als volwassenen een discussie voeren, i.p.v. kinderachtig in het rond te gaan schreeuwen? Echt kinderachtig dit.. :N Ik had zelf eigenlijk gehoopt dat je je geregistreerd had om een discussie te voeren i.p.v. dit..
  zaterdag 23 juli 2011 @ 16:56:02 #274
45206 Pietverdriet
pi_99842665
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 16:52 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:

[..]

Vanwaar je agressie?
Vind je het niet prettig kritische vragen te krijgen? Wil je alleen bevestiging?
pi_99842683
quote:

[..]

Nou nou, Piet is eigenlijk heel vriendelijk en vraagt je gewoon iets. Je negeert hem, net als mijn vragen over Cardiflor.

Onaardig. En eigenlijk wil ik ook wel weten wat je moet studeren om homeopaat te worden.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 16:59:32 #276
45206 Pietverdriet
pi_99842814
Hoor nog steeds graag antwoord

1. Hoe weet je dat je werkzame stof degene is die de werking doet, en niet een van de verontreinigingen die je meeverdunt?
2. Hoe is kwaliteitscontrole mogelijk bij de fabrikage van homeopatische middelen, als de verdunningen zo groot zijn dat er van je werkzame stof niets meer inzit?
4. Hoe weet je objectief dat het werkt en wat er werkt als je daar geen onderzoek naar doet? (vergelijk de werking of liever, het niet werken van Acetylcystein)

Zeker de eerste 2 vragen lijken me vrij cruciaal, ook voor de aanhanger van homeopatie
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:03:49 #277
45206 Pietverdriet
pi_99842995
Je had mijn gedachten experiment natuurlijk al gelezen, maar voor de volledigheid,

Op woensdag 20 juli 2011 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Maken we even een gedachten experiment,
We gaan even de assumptie aan dat water daadwerkelijk de magische geheugeneigenschap heeft. En we gaan Oscillococcinum maken.
We slachten een eend en nemen wat van zijn hart en lever en laten dit 40 dagen trekken. We filteren en vriesdrogen dat, en gaan het verdunnen. We nemen wat water, en voegen het er aan toe, schudden, nemen een beetje van de oplossing en verdunnen het verder met water. Dit herhalen we tot we de onvoorstelbare verdunning hebben van 10-400
Nu vraag ik me af, hoe weet je nu wat je verdunt hebt? De eendenlever? Ja, maar hoe zit het met de verontreinigingen van het water? Je hebt een plek waar je aan het gieten en aan het verdunnen bent, de lucht zit daar vol met stof, bacteriën, virussen, schimmels ja zelfs algensporen.
Zelfs in de modernste chipfabrieken is men maar tot een bepaalde graad in staat alles uit de lucht te halen. En het water dan? Hoe wil je weten dat je water geen andere sporenelementen bevat? Of heeft bevat? Water is bijna zo oud als het universum, en heeft dus aardig wat bedgenoten gehad in het bestaan.
En de flessen waarin je aan het verdunnen bent?
Allemaal brengen ze sporen mee, al zei het gering
Dat de Eendenlever een actief element is in de griepmedicatie is dus niet alleen vanwege de verdunning onwaarschijnlijk, maar ook omdat je vrijwel onmogelijk kan weten wat er nog meer oneindig verdunt is.
En dan heb je zo je best gedaan je bereiding zuiver te houden binnen bepaalde limieten en dan doe je die oplossing op suiker, suiker is hygroscopisch en trekt vocht uit de lucht. Heeft dat vocht ook een geheugen en wat staat daar in? Je Oscillococcinum gaat plastic buisjes in.

Die verpakking ademt in en uit bij veranderingen in luchtdruk, ja dat is weinig, maar meer dan 10-400
Mensen maken het open en nemen er 2 op hun vochtige hand (zweet) waar weer allerlei zaken oneindig in verdunt zijn en nemen het in hun mond, dat speeksel en je lichaamsvocht bevat ook allerlei oneindige verdunningen

Het lijkt mij nogal een dilemma, en hoe kom je daaruit?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:07:47 #278
45206 Pietverdriet
pi_99843187
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:03 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:

[..]

Het was vooral om aan te geven dat ik me helemaal niet hoef te bewijzen hier en al helemaal tegenover een stel wetenschaps-gelovigen die alles waar de wetenschap niet mee kan omgaan, standaard bestempelen als quatsch.

De wetenschap doet goeie dingen hoor, maar met sommige materie kunnen ze gewoon niet omgaan.
Je registreert je speciaal voor dit topic maar wilt geen inhoudelijke vragen over homeopatie een antwoord geven, maar wel op de man spelen?
En wetenschap is gewoon het streven naar zekere kennis, kennis van of en hoe dingen werken op een methodische aanpak zodat je invloeden van vooringenomenheid weg neemt. Dit is toch wat jij zou moeten willen toch? Geen vooroordelen maar gewoon objectief beoordelen of het werkt?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:18:46 #279
45206 Pietverdriet
pi_99843671
Je hebt mijn vragen niet beantwoord. En waarom zou wetenschap niet met homeopatie om kunnen gaan? Weer een vraag die je niet gaat beantwoorden? Wat is er onredelijk aan mijn vragen dat je zo agressief reageren laat?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:19:06 #280
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99843683
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:14 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:

[..]

Ik heb antwoorden gegeven, maar ik hoef mezelf niet te bewijzen. Er is in deze discussie al genoeg op de man gespeeld t.o.v. de homeopaten en ik zeg één keertje 'zeikerd' en dat is dan meteen een groot probleem?

Ja, ik zeg toch ook dat wetenschap goeie dingen doet, maar het is gewoon een feit dat de wetenschap niet met elke materie om kan gaan. Dat blijkt keer op keer.
Waar is er dan zoal op de man gespeeld? Jij bent serieus de eerste die ad hominems plaatst en mensen dan wel niet voor wijsneus en/of zeikerd gaat uitmaken en tot slot nergens ook maar 1 motivatie of 1 antwoord gegeven heeft. En dat ervaar ik als jammer en als een gemiste kans.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:26:21 #281
45206 Pietverdriet
pi_99843991
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:24 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:

[..]

Nou, er wordt al de hele discussie lang door een aantal mensen (waaronder jij) beweerd dat homeopathie onzin is en lacherig over gedaan. Dat vind ik toch echt wel de homeopathie in een kwaad daglicht stellen, oftewel op de man spelen t.o.v. de homeopaten.

En ik geef genoeg antwoorden, bijvoorbeeld op je vraag over energie was dit mijn antwoord:

De energie die balans houdt tussen lichaam en geest en die soms uit balans is (en daardoor worden mensen ziek), om daar het juiste middel op af te stemmen, zodat het weer in balans komt.

Maar ja, dat negeer je blijkbaar gewoon en ondertussen weer roepen dat ik nergens antwoord op geef. Dat het niet de antwoorden zijn die je wilt horen daar kan ik niks aan doen.
Maar welke energie is dat dan?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:26:31 #282
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99844000
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:24 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:

[..]

Nou, er wordt al de hele discussie lang door een aantal mensen (waaronder jij) beweerd dat homeopathie onzin is en lacherig over gedaan. Dat vind ik toch echt wel de homeopathie in een kwaad daglicht stellen, oftewel op de man spelen t.o.v. de homeopaten.
dus kritisch zijn op homeopathie is hetzelfde als kritisch zijn op de persoon zelf? Ik stel homeopathie ter discussie, niet de persoon hoor.

quote:
En ik geef genoeg antwoorden, bijvoorbeeld op je vraag over energie:

De energie die balans houdt tussen lichaam en geest en die soms uit balans is (en daardoor worden mensen ziek), om daar het juiste middel op af te stemmen, zodat het weer in balans komt.
Bedankt voor het antwoord, hoe valt dit overigens objectief te meten. Ik bedoel dit moet toch op een of andere manier, zeker voor een homeopaat als deze middeltjes gaat voorschrijven, te meten zijn of niet?

quote:
Maar ja, dat negeer je blijkbaar gewoon en ondertussen weer roepen dat ik nergens antwoord op geef. Dat het niet de antwoorden zijn die je wilt horen daar kan ik niks aan doen.
je trok zelf de discussie scheef hoor :)
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:29:03 #283
45206 Pietverdriet
pi_99844080
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:27 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:

[..]

Dat staat er toch: De energie die balans houdt tussen lichaam en geest
Bedoel je ATP?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:34:19 #284
45206 Pietverdriet
pi_99844252
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:32 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Michelos en Piet, hebben jullie toevallig weleens een Reiki-behandeling ondergaan? Op die manier kunnen zowel de client als de behandelaar die energieen vaak heel goed voelen.
Als jij mijn vragen beantwoord, beantwoord ik deze.
pi_99844279
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:32 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Michelos en Piet, hebben jullie toevallig weleens een Reiki-behandeling ondergaan? Op die manier kunnen zowel de client als de behandelaar die energieen vaak heel goed voelen.
De naam Rijkie zegt meer over de therapeut als over de therapie. Flauw grapje van Youp wat ik niet kon laten...
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:35:58 #286
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99844297
quote:
Toen ik tijdens mijn studie stage liep (6 jaar terug denk ik), deed de partner van mijn begeleidster veel met yoga (dru yoga of Hatha yoga, weet niet meer welke) en Reiki. Ik heb zowaar een reiki behandeling ondergaan :) Ik weet niet welk level hij was overigens.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:36:14 #287
45206 Pietverdriet
pi_99844304
Nog even de vragen

5. Wat voor een opleiding heb je gedaan voor homeopaat?
  Moderator zaterdag 23 juli 2011 @ 17:37:35 #288
249559 crew  Lavenderr
pi_99844353
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 16:42 schreef Schipper-Homeopathie het volgende:
Erodome, ik kijk natuurlijk naar het totaalplaatje van de client, dus zowel naar lichaam als geest. Het is tenslotte allemaal energie. Soms zijn er meerdere consulten nodig om het juiste middel voor te kunnen schrijven, omdat het soms nodig is om de client eerst wat beter te leren kennen.

Ik kan natuurlijk niet helemaal in detail treden i.v.m. beroepsgeheim.
Maar misschien kunt u een 'case' vertellen zonder daarbij namen te noemen. Dan komt het beroepsgeheim niet in het geding en kunnen we er hier allemaal wat van leren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')