Die badkleding dat zal allemaal wel, maar dat gemengd zwemmen is wel interessant.quote:'Zedelijke boerkini voorbeeld voor gereformeerden'
Bevindelijk gereformeerden kunnen nog wat leren van moslims als het gaat om zedelijkheid in het zwembad. Dat stelt de Landelijke Stichting ter Bevordering van de Staatkundig Gereformeerde Beginselen (LSBSGB), schrijft het Nederlands Dagblad woensdag.
'Zelfs' onder bevindelijk gereformeerden (orthodox-protestanten) zou de badmode nog maar weinig van het lichaam verhullen, terwijl moslima's zich kuis kleden in boerkini, badkleding die vrijwel het gehele lichaam bedekt. In het LSBSGB-blad In het spoor noemt de redactie het 'beschamend' dat deze 'afgodendienaars' het zevende gebod beter begrijpen en in de praktijk brengen.
PVV-leider Geert Wilders zou zich niet moeten verzetten tegen de boerkini, maar tegen Nederlanders die op stranden 'beslist onzedelijk gekleed gaan'. Het liefst zou de stichting ook het gemengd zwemmen aangepakt zien. In het artikel herinnert de stichting eraan dat ook dit tot in de jaren veertig taboe was.
In de Tweede Wereldoorlog werd in veel gemeenten onder NSB-invloed gemengd zwemmen toegestaan. Na de oorlog keerde het verbod slechts in enkele gemeenten terug. In Staphorst sneuvelde het verbod pas in 1979 en in Genemuiden in 1996.
http://opmerkelijk.nieuws(...)_voor_gereformeerden
Geen idee waarom jij naar het zwembad gaat, maar genoeg mogelijkheden voor je om vrouwelijk schoon te bewonderen lijkt me zo, want er is (bijna) overal gemengd zwemmen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:21 schreef Scorpie het volgende:
Dus als man zijnde zou ik alleen maar tussen andere mannen willen zwemmen en geen vrouwelijk schoon in bikini/badpak willen aanschouwen?
Gelukkig wel ja. Ik heb een hekel aan baantjeszwemmen, geef mij maar gewoon een lekkere plonsduik en wat dobberen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Geen idee waarom jij naar het zwembad gaat, maar genoeg mogelijkheden voor je om vrouwelijk schoon te bewonderen lijkt me zo, want er is (bijna) overal gemengd zwemmen.
Bij ons lokaal zwembad, openlucht, kan je van 7.00 tot 10.00 s`ochtends baantjes zwemmen zonder kinderen en vrouwen zie je er ook slechts sporadisch.quote:Ik wil rustig wat baantjes zwemmen, zonder kinderen en vrouwen om me heen....dat is dan weer niet mogelijk.
Ik wil graag in m'n eentje in mijn auto over de snelweg kunnen scheuren, zonder bejaarden en vrachtwagens om me heen. Helaas is dat ook niet mogelijk.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:29 schreef Kingstown het volgende:
Ik wil rustig wat baantjes zwemmen, zonder kinderen en vrouwen om me heen....dat is dan weer niet mogelijk.
snelwegen zonder vrouwen.....utopiaquote:Op woensdag 20 juli 2011 09:34 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik wil graag in m'n eentje in mijn auto over de snelweg kunnen scheuren. Helaas is dat ook niet mogelijk.
Banenzwemmen zonder kinderen is wel mogelijk in de meeste zwembaden. Waarom er ook geen vrouwen tussen zouden mogen zwemmen, is me niet helemaal duidelijk.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik wil rustig wat baantjes zwemmen, zonder kinderen en vrouwen om me heen....dat is dan weer niet mogelijk.
Waarom mogen ze dat van jou ? Vind je het 'overlast' argument voldoende dan? Want dan heb ik er ook nog wel een paar die ik graag zou willen doorvoeren op dat argumentquote:Op woensdag 20 juli 2011 09:33 schreef KoosVogels het volgende:
Van mij mogen ze best op gezette tijden gescheiden zwemmen. Als er vraag naar is, dan waarom niet? Moet alleen niet de norm worden.
Smaken verschillen, niets mis mee!quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gelukkig wel ja. Ik heb een hekel aan baantjeszwemmen, geef mij maar gewoon een lekkere plonsduik en wat dobberen.
Als ik ga, dan meestal ook 's ochtends vroeg.quote:Bij ons lokaal zwembad, openlucht, kan je van 7.00 tot 10.00 s`ochtends baantjes zwemmen zonder kinderen en vrouwen zie je er ook slechts sporadisch.
Als zij een zwembad zo gek krijgen met geld, gelobby of weet ik het wat, dan zie ik geen probleem. Denk echter dat een zwembad eerder aan zn inkomsten denkt en het verzoek zal afwijzen. Echter, als de accommodatie er brood in ziet om het bad bijvoorbeeld een uurtje per week open te stellen voor gescheiden zwemmen, dan moet zij dat zelf weten.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom mogen ze dat van jou ? Vind je het 'overlast' argument voldoende dan? Want dan heb ik er ook nog wel een paar die ik graag zou willen doorvoeren op dat argument
Ga lobbyen bij je lokale zwembad. Regel een groep mannen die aangeven dat ze ook wel interesse hebben in baantjeszwemmen zonder vrouwen, en wie weet wil het zwembad dan wel een uurtje reserveren.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:29 schreef Kingstown het volgende:
Jammer dat je niet bij mij in het dorp woont dan. Lekker zwemmen in een zwembad op loopafstandquote:Op woensdag 20 juli 2011 09:38 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Smaken verschillen, niets mis mee!
[..]
Als ik ga, dan meestal ook 's ochtends vroeg.
Het vervelende is dat de keuze zeer beperkt is. Maakt mij verder niet uit wat iemands voorkeur is, zolang ik mijn voorkeur ook maar kan doen en dat is erg lastig, omdat de gekke henkies in dit land bedacht hebben dat het goed voor mij is om met vrouwen en kinderen te zwemmen.
Ja oke, daar heb je gelijk in.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als zij een zwembad zo gek krijgen met geld, gelobby of weet ik het wat, dan zie ik geen probleem. Denk echter dat een zwembad eerder aan zn inkomsten denkt en het verzoek zal afwijzen. Echter, als de accommodatie er brood in ziet om het bad bijvoorbeeld een uurtje per week open te stellen voor gescheiden zwemmen, dan moet zij dat zelf weten.
Dat is praktisch gezien onmogelijk, in het geval van zwemmen is het praktisch gezien geen enkel probleem, maar onder druk van het gelijkheidsbeginsel is de dwang van alles gemengd moeten doen zover doorgeslagen dat men mogelijkheden ontneemt, die verder makkelijk te regelen zijn en niemand kwaad doen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:34 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik wil graag in m'n eentje in mijn auto over de snelweg kunnen scheuren, zonder bejaarden en vrachtwagens om me heen. Helaas is dat ook niet mogelijk.
Nogmaals, wat let je om daarheen te gaan met dat voorstel? Of denk je dat die vrouwendingen allemaal zomaar opeens zijn ingesteld?quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat is praktisch gezien onmogelijk, in het geval van zwemmen is het praktisch gezien geen enkel probleem, maar onder druk van het gelijkheidsbeginsel is de dwang van alles gemengd moeten doen zover doorgeslagen dat men mogelijkheden ontneemt, die verder makkelijk te regelen zijn en niemand kwaad doen.
Ladies day kennen ze dan wél weer. Prima, maar doe dan ook even een mannendag. (of ochtend/avond....zou ik ook al blij mee zijn)
Daar zijn ook speciale sauna's voorquote:Op woensdag 20 juli 2011 09:48 schreef Tijn het volgende:
Ik weet niet of ik in het zwembad zou willen liggen met alleen mannen die geen vrouwen erbij willen hebben
Klop eens aan bij het plaatselijke zwembad. Doe ze een voorstel. Misschien hebben ze wel oren naar een vast uurtje zwemmen voor gaylords.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:45 schreef Kingstown het volgende:
Ladies day kennen ze dan wél weer. Prima, maar doe dan ook even een mannendag. (of ochtend/avond....zou ik ook al blij mee zijn)
Precies. Dan beweer je dat je homo bent en een speciale homo-only zwemsessie wil, wedden dat het zo geregeld is?quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:42 schreef freako het volgende:
[..]
Ga lobbyen bij je lokale zwembad. Regel een groep mannen die aangeven dat ze ook wel interesse hebben in baantjeszwemmen zonder vrouwen, en wie weet wil het zwembad dan wel een uurtje reserveren.
Dat is een tic die ik overgehouden heb aan de tijd dat ik nog veel in Midden-Europa was.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:43 schreef DustPuppy het volgende:
Waarom wil je niet met vrouwen zwemmen? Kinderen kan ik me nog voorstellen, maar vrouwen?
Maar baanzwemmen in een normaal Nederlands zwembad gaat hier toch nooit op lijken, ook niet als er alleen maar mannen zijn?quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:54 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat is een tic die ik overgehouden heb aan de tijd dat ik nog veel in Midden-Europa was.
Daar hadden ze van die prachtige oude thermaalbaden waar het echt een dagje uit was om naar zo'n bad te gaan. Veel meer dan zwemmen alleen en daar hadden ze gescheiden én gemengde baden en dat was zo verschrikkelijk relaxed, dat me dat meer dan goed bevallen is.
Na het zwemmen en de modderbehandelingen bijkomen in een groot bad waar je kunt schaken of een boek kan lezen....heerlijk.
Rustig laten zwemmen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Gereformeerden
Moslims
Gelovigen![]()
Wat moet je nou met dat soort mensen?
In een woeste Noordzee?quote:
Ah, je hebt eindelijk zomervakantie, knulletje van me?quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:58 schreef Hathor het volgende:
TS zou het fijn vinden om eens alleen onder mannen te zijn tijdens het zwemmen...mag ik TS eens aanraden op zoek te gaan naar zwembaden voor homo's, dan weet je zeker dat er alleen mannen zijn, en als er al vrouwen aanwezig zijn, hebben die tenmnste een snor.
Ik weet niet wat dit antwoord met het topic te maken heeft, maar ik ben jouw knulletje niet Koos, ik ben hetero.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, je hebt eindelijk zomervakantie, knulletje van me?
Dank voor de tip en ja....ook voor homo's is er een speciaal zwemuurtje, net zoals voor bejaarden, kinderen, naaktzwemmers, vrouwen, allochtonen, gehandicapten en weet ik veel welke groepering, maar ik val in geen van die categorieën.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:58 schreef Hathor het volgende:
TS zou het fijn vinden om eens alleen onder mannen te zijn tijdens het zwemmen...mag ik TS eens aanraden op zoek te gaan naar zwembaden voor homo's, dan weet je zeker dat er alleen mannen zijn, en als er al vrouwen aanwezig zijn, hebben die tenmnste een snor.
TS in het homohoekje drukken is een grapje die je op de pleinen van basisscholen ook regelmatig voorbij hoort komen. Vandaar.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik weet niet wat dit antwoord met het topic te maken heeft, maar ik ben jouw knulletje niet Koos, ik ben hetero.
Mierenneuker.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
TS in het homohoekje drukken is een grapje die je op de pleinen van basisscholen ook regelmatig voorbij hoort komen. Vandaar.
Wel lekker rustig, ik heb meerdere malen meegemaakt tijdens het baantjeszwemmen in het plaatselijke zwembad dat twee vrouwen luid kwekkend hun baantjes trokken: "Ja, toen zei ik tegen haar, ik zeg, dan heb ik zoiets van, geef me wel mijn ruimte met het verwerken van de nasleep van mijn chlamydia, zeg maar. Ik moet het toch zelf een plek geven."quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:53 schreef KoosVogels het volgende:
Naar een zwembad gaan zonder vrouwen is een beetje hetzelfde als Malt-bier drinken: geen reet aan.
en waarom kun je niet met homo's zwemmen? bang dat ze je aanranden?quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dank voor de tip en ja....ook voor homo's is er een speciaal zwemuurtje, net zoals voor bejaarden, kinderen, naaktzwemmers, vrouwen, allochtonen, gehandicapten en weet ik veel welke groepering, maar ik val in geen van die categorieën.
Wat doe jij op pleinen van basisscholen Koos?quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
TS in het homohoekje drukken is een grapje die je op de pleinen van basisscholen ook regelmatig voorbij hoort komen. Vandaar.
Mensen in homohoekje drukken, blijkbaar.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:13 schreef Scorpie het volgende:
Wat doe jij op pleinen van basisscholen Koos?
Hetero staat tot homo als vrouw staat tot moslima?quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:08 schreef alors het volgende:
[..]
en waarom kun je niet met homo's zwemmen? bang dat ze je aanranden?Moslima's en vrouwen zwemmen ook samen in vrouwenuurtjes hoor.
Het zal je misschien verbazen, maar ik ben ook jong geweest.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat doe jij op pleinen van basisscholen Koos?
Je schrijft toch echt "hoort komen" in de tegenwoordige tijd, niet in de verleden tijd. Boefje, een beetje kleine kinderen homofiele gevoelens aanpraten he! Viespeuk!quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zal je misschien verbazen, maar ik ben ook jong geweest.
Lol....zelf een zwembad bouwen? Uhmmm....daar liggen mijn kwaliteiten niet, om het zachtjes uit te drukken. Zoals de meeste mensen wil ik af en toe zwemmen en geen behoefte om daarin ondernemer te worden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:11 schreef SicSicSics het volgende:
Maar Kingston, wat let je om een zwembad te bouwen met verschillende ruimtes (Die er overigens ook gewoon al zijn. Veel Turkse baden, Japanse baden en andere speciale plekjes bieden die mogelijkheid al...) Als er behoefte aan is kun je er goud geld mee verdienen!
Ik ben niet voor niets erelid van stichting Martijn.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je schrijft toch echt "hoort komen" in de tegenwoordige tijd, niet in de verleden tijd. Boefje, een beetje kleine kinderen homofiele gevoelens aanpraten he! Viespeuk!
Maar je kunt al af en toe zwemmen. Dat is het mooie. Iedereen kan af en toe (of heel vaak) zwemmen. Pas als je speciale wensen hebt dan moet je wat meer je best doen, maar dat is toch terecht. Iedereen dezelfde basis (vaak ook nog eens gesubsidieerd?) en als je meer/ speciaal wil dan moet je daar moeite voor doen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:17 schreef Kingstown het volgende:
Lol....zelf een zwembad bouwen? Uhmmm....daar liggen mijn kwaliteiten niet, om het zachtjes uit te drukken. Zoals de meeste mensen wil ik af en toe zwemmen en geen behoefte om daarin ondernemer te worden.
Turkse/Japanse baden heb je hier in de omgeving iig niet, maar ik zal eens checken of er iets binnen redelijke afstand te vinden is, maar het blijft een gedoe.
Ik weet niet naar welk zwembad jij gaat, maar in het subtropisch zwemparadijs bij mij om de hoek is topless zwemmen toch echt niet toegestaan.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
en dat in deze tijd, waar topless zwemmen en zonnen heel normaal is..
Ik wil alleen tussen rood wit blauw gestreepte schildpadden zwemmen en dat kan dan weer niet, boo fucking hoo..
Als voor iedereen hetzelfde gold, had ik er geen moeite mee.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:22 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar je kunt al af en toe zwemmen. Dat is het mooie. Iedereen kan af en toe (of heel vaak) zwemmen. Pas als je speciale wensen hebt dan moet je wat meer je best doen, maar dat is toch terecht. Iedereen dezelfde basis (vaak ook nog eens gesubsidieerd?) en als je meer/ speciaal wil dan moet je daar moeite voor doen.
Bron?quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:25 schreef Gia het volgende:
Maar om islamitische vrouwen naar het zwembad te krijgen, mogen die, gesubsidieerd door de gemeente, hun eigen zwemuurtje.
We zijn hard op weg naar de nivellering. Dat is het probleem van Kingstown, en deze gereformeerden, dat vindt hij erg. Ik juich het toe.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:25 schreef Gia het volgende:
Als voor iedereen hetzelfde gold, had ik er geen moeite mee.
Maar om islamitische vrouwen naar het zwembad te krijgen, mogen die, gesubsidieerd door de gemeente, hun eigen zwemuurtje. Daar mogen dan geen andere vrouwen zwemmen en al helemaal geen mannen.
Verder zijn er ook zwemuurtjes voor vrouwen, maar daar moet je dan lid van worden en kost meer dan gewoon vrij zwemmen. (Gemengd)
Probeer echter als man maar eens voor elkaar te krijgen dat er, gesubsidieerd, een zwemuurtje komt alleen voor vrouwen. Gaat niet lukken. Niet eens ongesubsidieerd krijg je dat voor elkaar. Of je moet letterlijk met een groepje het hele zwembad afhuren.
Speciale wensen....blijkbaar valt het daar idd onder ja. Een verbod op gemengd zwemmen vind ik in de huidige maatschappij absurd, maar als je daardoor verplicht gemengd moet zwemmen blijft het vervelend en wordt je dus in de speciale wensen hoek gedrukt. Het is niet meer en/en, maar is er nog maar 1 smaakje waar je uit kan kiezen. (Nu is het wachten op de eerste die gaat beginnen over blank-niet blank zwemmen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:22 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar je kunt al af en toe zwemmen. Dat is het mooie. Iedereen kan af en toe (of heel vaak) zwemmen. Pas als je speciale wensen hebt dan moet je wat meer je best doen, maar dat is toch terecht. Iedereen dezelfde basis (vaak ook nog eens gesubsidieerd?) en als je meer/ speciaal wil dan moet je daar moeite voor doen.
Ik wil alleen maar tussen mooie vrouwen met blote tieten zwemmen, mag dat ook?quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
en dat in deze tijd, waar topless zwemmen en zonnen heel normaal is..
Ik wil alleen tussen rood wit blauw gestreepte schildpadden zwemmen en dat kan dan weer niet, boo fucking hoo..
Ik denk dat er meer voorstanders zijn van dit plan, dan van gescheiden zwemmenquote:Op woensdag 20 juli 2011 10:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik wil alleen maar tussen mooie vrouwen met blote tieten zwemmen, mag dat ook?
Ga me nou niet vertellen dat je dit niet eens wist?quote:
Inderdaad. Volgens mij is dit er nooit van gekomen. In, ik geloof, Den Haag was er wel sprake van dat een dergelijk project met subsidie gerealiseerd zou worden, maar n.a.v. aanhoudende kritiek van Henk en Ingrid is dit er niet van gekomen.quote:
Zwembad de Hommel hier in Utrecht heeft het lang gedaan, een vriend van me werkte daar toen de moslima's hun wekelijkse zwemuurtje hadden. Of ze het nu nog doen weet ik niet.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:01 schreef Gulo het volgende:
[..]
Inderdaad. Volgens mij is dit er nooit van gekomen. In, ik geloof, Den Haag was er wel sprake van dat een dergelijk project met subsidie gerealiseerd zou worden, maar n.a.v. aanhoudende kritiek van Henk en Ingrid is dit er niet van gekomen.
Zo zie je maar, de NSB was zo slecht nog niet.quote:In de Tweede Wereldoorlog werd in veel gemeenten onder NSB-invloed gemengd zwemmen toegestaan.
Ik weet dat die uurtjes bestaan, maar het is de vraag of die worden opgezet met subsidie.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ga me nou niet vertellen dat je dit niet eens wist?
Ik ben uit esthetische overwegingen overigens een groot voorstander van het scheiden van dikke en normale mensen in zwembaden. Misschien een idee om die mensen een boerkini aan te trekken en het vetkleppen-uurtje te combineren met het moslima-uurtje.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:16 schreef Kentoet het volgende:
In Arnhem had je speciale uurtjes voor o.a. hele dikke mensen en voor oude mensen, dat dit kan in Nederland !!1!1!!
Tsja, zelfs de PVV heeft nog wel één of twee punten waar ik het mee eens benquote:Op woensdag 20 juli 2011 11:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zo zie je maar, de NSB was zo slecht nog niet.
quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben uit esthetische overwegingen overigens een groot voorstander van het scheiden van dikke en normale mensen in zwembaden. Misschien een idee om die mensen een boerkini aan te trekken en het vetkleppen-uurtje te combineren met het moslima-uurtje.
quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben uit esthetische overwegingen overigens een groot voorstander van het scheiden van dikke en normale mensen in zwembaden. Misschien een idee om die mensen een boerkini aan te trekken en het vetkleppen-uurtje te combineren met het moslima-uurtje.
Goed idee, oude mensen zijn vaak ook niet om aan te zien.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:20 schreef Kentoet het volgende:
[..]
![]()
Kunnen die oude mensen dan niet meteen meedoen? Compleet met boerkini?
Vrouwen mogen tegenwoordig zonder mannen zwemmen, vroeger moesten ze het. Nu wordt het tijd voor de mannenemancipatie....zelfde recht als de vrouw aub.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
wordt met dit soort dingen een paar decennia vrouwenemancipatie niet teniet gedaan?
Om religieuze redenen niet met elkaar om mogen gaan of elkaar niet willen zien.. Absurd is het.
dan wel uit eigen zak betaald en niet door de gemeente of overheid.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:33 schreef KoosVogels het volgende:
Van mij mogen ze best op gezette tijden gescheiden zwemmen. Als er vraag naar is, dan waarom niet? Moet alleen niet de norm worden.
Ik was mij er niet van bewust dat ik iets anders beweerde.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:32 schreef rationalitisme het volgende:
[..]
dan wel uit eigen zak betaald en niet door de gemeente of overheid.
dus als een paar hoofddoekjes alleen met elkaar willen zwemmen huur dan lekker het zwembad af
Mensen zijn niet gelijk en dat geforceerd op proberen te leggen is tegennatuurlijk.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:36 schreef Boldface het volgende:
Als gelovigen hun discriminerende opvattingen willen verdedigen, valt steeds vaker de term doorgelagen gelijkheidsbeginsel, zoals TS ook doet.
En dan noemen we het 'vriendjeszwemmen'quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mensen zijn niet gelijk en dat geforceerd op proberen te leggen is tegennatuurlijk.
Nog even en je moet samen douchen, omdat we allemaal gelijk zijn en we anders discrimineren als er gescheiden douches zijn.
Het is discriminerend dat vrouwen, bejaarden, gehandicapten, allochtonen, baby's, homo's en dikkerds apart mogen zwemmen en ik niet, omdat ik een niet-gehandicapte-, hetero-, allochtone-, dunne man ben.
Of iedereen samen of elke groep recht op apart zwemmen.
Uit deze formulering volgt dat je homo of allochtoon bent.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:47 schreef Kingstown het volgende:
Het is discriminerend dat vrouwen, bejaarden, gehandicapten, allochtonen, baby's, homo's en dikkerds apart mogen zwemmen en ik niet, omdat ik een niet-gehandicapte-, hetero-, allochtone-, dunne man ben.
Toen mijn kinderen nog zwemles hadden was dit hier ook. Mocht het laatste uur één van de kleedruimtes niet gebruikt worden omdat er daarna islamitische vrouwen in moesten. Die kleedruimte werd dan nog eerst schoongemaakt ook.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zwembad de Hommel hier in Utrecht heeft het lang gedaan, een vriend van me werkte daar toen de moslima's hun wekelijkse zwemuurtje hadden. Of ze het nu nog doen weet ik niet.
Best wel een leuk verhaal voor bij het kampvuur.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Toen mijn kinderen nog zwemles hadden was dit hier ook. Mocht het laatste uur één van de kleedruimtes niet gebruikt worden omdat er daarna islamitische vrouwen in moesten. Die kleedruimte werd dan nog eerst schoongemaakt ook.
Heb nog nagevraagd of alle vrouwen daar mee mochten zwemmen en kreeg toen te horen dat dit gesubsidieerd was en alleen voor islamitische vrouwen was.
Kreeg te horen dat ze ook een avond hadden voor alleen vrouwen, maar dat was niet gesubsidieerd.
Nee hoor.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Uit deze formulering volgt dat je homo of allochtoon bent.
Nou ja, die moslima's konden ook gewoon terecht bij het vrouwenavondje. Gewoon ook zelf betalen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:59 schreef Marlan het volgende:
Best wel een leuk verhaal voor bij het kampvuur.
Het streepje achter al die woorden hoort er sowieso niet natuurlijk.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:02 schreef Gia het volgende:
Nee hoor.
Dan zou er staan: niet-gehandicapte- , - hetero - etc......
Er staat bij Kingstown geen streepje voor hetero, dus het woordje 'niet' wordt daar niet herhaald.
Nee, klopt. Is niet nodig. Maar ervoor zou wel moeten als hij het woordje 'niet' daar bedoeld had en weggelaten had.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het streepje achter al die woorden hoort er sowieso niet natuurlijk.
Neen, want het is geen samenstelling.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:07 schreef Gia het volgende:
Nee, klopt. Is niet nodig. Maar ervoor zou wel moeten als hij het woordje 'niet' daar bedoeld had en weggelaten had.
Dat hangt van de grootte van de groep af, he. De groep mannen die zonder vrouwen willen zwemmen is te klein om hun eigen zwemuurtje af te dwingen. Simple as that.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Of iedereen samen of elke groep recht op apart zwemmen.
Dat is ook niet nodig.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Neen, want het is geen samenstelling.
Nee, daarom staat er ook geen streepje voor "hetero".quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:13 schreef Gia het volgende:
Dat is ook niet nodig.
Hoe wil jij dan in één adem zeggen dat je niet gehandicapt bent en wel hetero, anders dan 'niet-gehandicapte, hetero man?
Op deze manier staat er echt niet dat hij 'niet-hetero' is.
Zo groot was die groep moslima's ook niet. Waren hooguit 10 stuks.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat hangt van de grootte van de groep af, he. De groep mannen die zonder vrouwen willen zwemmen is te klein om hun eigen zwemuurtje af te dwingen. Simple as that.
quote:In de Tweede Wereldoorlog werd in veel gemeenten onder NSB-invloed gemengd zwemmen toegestaan.
Sinds wanneer is 'toestaan' gelijk aan 'verplichten'?quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:19 schreef Kingstown het volgende:
De NSB was natuurlijk al fout, maar dat ze verantwoordelijk waren voor het verplichten van gemengd zwemmen maakt het er niet beter op.
Hoewel ik vind dat dergelijke uurtjes niet gesubsidieerd dienen te worden, is wat meer extra informatie van jouw kant wel handig. Dat speciale vrouwenavondje, dat geen subsidie kreeg, was dat een initiatief van het zwembad zelf of van een vrouwenvereniging? Maakt nogal een verschil.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Toen mijn kinderen nog zwemles hadden was dit hier ook. Mocht het laatste uur één van de kleedruimtes niet gebruikt worden omdat er daarna islamitische vrouwen in moesten. Die kleedruimte werd dan nog eerst schoongemaakt ook.
Heb nog nagevraagd of alle vrouwen daar mee mochten zwemmen en kreeg toen te horen dat dit gesubsidieerd was en alleen voor islamitische vrouwen was.
Kreeg te horen dat ze ook een avond hadden voor alleen vrouwen, maar dat was niet gesubsidieerd.
Als je nou begrijpend kon lezen, dan had je kunnen zien dat de woorden 'hetero' en 'allochtoon' door hem worden gebruikt. Volgens de taalkundig correcte interpretatie is hij dan allochtoon. Bedoelde hij dat 'niet-' herhaald had moeten worden, dan was hij dus niet-hetero en niet-allochtoon.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor.
Dan zou er staan: niet-gehandicapte- , - hetero - etc......
Er staat bij Kingstown geen streepje voor hetero, dus het woordje 'niet' wordt daar niet herhaald.
De meeste zwembaden hebben alleen aparte uren voor bejaarden, gehandicapten en baby's. Dat heeft te maken met de watertemperatuur. Voor deze doelgroepen moet die wat hoger zijn. Dat is geen discriminatie, dat heeft te maken met de zorg die deze doelgroepen nodig hebben. Of wil jij misschien ook een gesubsidieerde traplift in huis omdat je dat wel fijn lijkt?quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
als jij wil baren mag jij baren hoor lieverd. succes met die maanden zwanger zijn dan maarquote:Op woensdag 20 juli 2011 12:30 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Vrouwen mogen tegenwoordig zonder mannen zwemmen, vroeger moesten ze het. Nu wordt het tijd voor de mannenemancipatie....zelfde recht als de vrouw aub.
Ach gut, wat een straf toch he, dat zwanger zijn.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:13 schreef simmu het volgende:
[..]
als jij wil baren mag jij baren hoor lieverd. succes met die maanden zwanger zijn dan maar
Ach kom, daar hebben we tegenwoordig toch abortus voor?quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:55 schreef simmu het volgende:
als mensen gaan piepen over mannenemancipatie, nja, dan haal ik zwangerschap en bevallen er wel bij ja![]()
Boo fucking hoo
Want zwangerschap is een politiek of cultureel bepaald verschijnsel wat de rechten van de man beperkt. I see...quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:55 schreef simmu het volgende:
als mensen gaan piepen over mannenemancipatie, nja, dan haal ik zwangerschap en bevallen er wel bij ja![]()
Boo fucking hoo
Dank je. Ik zal mijn best doenquote:Op woensdag 20 juli 2011 14:13 schreef simmu het volgende:
[..]
als jij wil baren mag jij baren hoor lieverd. succes met die maanden zwanger zijn dan maar
Het probleem is dat al die groepen wel apart kunnen zwemmen en ik niet....als al die groepen niet hun eigen zwembad hoeven te regelen waarom ik dan wel?quote:maar wat is je probleem nu eigenlijk? je wil zwemmen. maar niet met vrouwen, kinderen, homo's, moslima's, dikke mensen of ouderen. ik denk dat je dan toch idd beter maar je eigen zwembad kunt regelen.
Omdat jij niet tot de doelgroep van het Stuurplatform Fatima "Voor en door intergratie van moslimvrouwen" behoort?quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:32 schreef Kingstown het volgende:
Het probleem is dat al die groepen wel apart kunnen zwemmen en ik niet....als al die groepen niet hun eigen zwembad hoeven te regelen waarom ik dan wel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |