Die badkleding dat zal allemaal wel, maar dat gemengd zwemmen is wel interessant.quote:'Zedelijke boerkini voorbeeld voor gereformeerden'
Bevindelijk gereformeerden kunnen nog wat leren van moslims als het gaat om zedelijkheid in het zwembad. Dat stelt de Landelijke Stichting ter Bevordering van de Staatkundig Gereformeerde Beginselen (LSBSGB), schrijft het Nederlands Dagblad woensdag.
'Zelfs' onder bevindelijk gereformeerden (orthodox-protestanten) zou de badmode nog maar weinig van het lichaam verhullen, terwijl moslima's zich kuis kleden in boerkini, badkleding die vrijwel het gehele lichaam bedekt. In het LSBSGB-blad In het spoor noemt de redactie het 'beschamend' dat deze 'afgodendienaars' het zevende gebod beter begrijpen en in de praktijk brengen.
PVV-leider Geert Wilders zou zich niet moeten verzetten tegen de boerkini, maar tegen Nederlanders die op stranden 'beslist onzedelijk gekleed gaan'. Het liefst zou de stichting ook het gemengd zwemmen aangepakt zien. In het artikel herinnert de stichting eraan dat ook dit tot in de jaren veertig taboe was.
In de Tweede Wereldoorlog werd in veel gemeenten onder NSB-invloed gemengd zwemmen toegestaan. Na de oorlog keerde het verbod slechts in enkele gemeenten terug. In Staphorst sneuvelde het verbod pas in 1979 en in Genemuiden in 1996.
http://opmerkelijk.nieuws(...)_voor_gereformeerden
Geen idee waarom jij naar het zwembad gaat, maar genoeg mogelijkheden voor je om vrouwelijk schoon te bewonderen lijkt me zo, want er is (bijna) overal gemengd zwemmen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:21 schreef Scorpie het volgende:
Dus als man zijnde zou ik alleen maar tussen andere mannen willen zwemmen en geen vrouwelijk schoon in bikini/badpak willen aanschouwen?
Gelukkig wel ja. Ik heb een hekel aan baantjeszwemmen, geef mij maar gewoon een lekkere plonsduik en wat dobberen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Geen idee waarom jij naar het zwembad gaat, maar genoeg mogelijkheden voor je om vrouwelijk schoon te bewonderen lijkt me zo, want er is (bijna) overal gemengd zwemmen.
Bij ons lokaal zwembad, openlucht, kan je van 7.00 tot 10.00 s`ochtends baantjes zwemmen zonder kinderen en vrouwen zie je er ook slechts sporadisch.quote:Ik wil rustig wat baantjes zwemmen, zonder kinderen en vrouwen om me heen....dat is dan weer niet mogelijk.
Ik wil graag in m'n eentje in mijn auto over de snelweg kunnen scheuren, zonder bejaarden en vrachtwagens om me heen. Helaas is dat ook niet mogelijk.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:29 schreef Kingstown het volgende:
Ik wil rustig wat baantjes zwemmen, zonder kinderen en vrouwen om me heen....dat is dan weer niet mogelijk.
snelwegen zonder vrouwen.....utopiaquote:Op woensdag 20 juli 2011 09:34 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik wil graag in m'n eentje in mijn auto over de snelweg kunnen scheuren. Helaas is dat ook niet mogelijk.
Banenzwemmen zonder kinderen is wel mogelijk in de meeste zwembaden. Waarom er ook geen vrouwen tussen zouden mogen zwemmen, is me niet helemaal duidelijk.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik wil rustig wat baantjes zwemmen, zonder kinderen en vrouwen om me heen....dat is dan weer niet mogelijk.
Waarom mogen ze dat van jou ? Vind je het 'overlast' argument voldoende dan? Want dan heb ik er ook nog wel een paar die ik graag zou willen doorvoeren op dat argumentquote:Op woensdag 20 juli 2011 09:33 schreef KoosVogels het volgende:
Van mij mogen ze best op gezette tijden gescheiden zwemmen. Als er vraag naar is, dan waarom niet? Moet alleen niet de norm worden.
Smaken verschillen, niets mis mee!quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gelukkig wel ja. Ik heb een hekel aan baantjeszwemmen, geef mij maar gewoon een lekkere plonsduik en wat dobberen.
Als ik ga, dan meestal ook 's ochtends vroeg.quote:Bij ons lokaal zwembad, openlucht, kan je van 7.00 tot 10.00 s`ochtends baantjes zwemmen zonder kinderen en vrouwen zie je er ook slechts sporadisch.
Als zij een zwembad zo gek krijgen met geld, gelobby of weet ik het wat, dan zie ik geen probleem. Denk echter dat een zwembad eerder aan zn inkomsten denkt en het verzoek zal afwijzen. Echter, als de accommodatie er brood in ziet om het bad bijvoorbeeld een uurtje per week open te stellen voor gescheiden zwemmen, dan moet zij dat zelf weten.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom mogen ze dat van jou ? Vind je het 'overlast' argument voldoende dan? Want dan heb ik er ook nog wel een paar die ik graag zou willen doorvoeren op dat argument
Ga lobbyen bij je lokale zwembad. Regel een groep mannen die aangeven dat ze ook wel interesse hebben in baantjeszwemmen zonder vrouwen, en wie weet wil het zwembad dan wel een uurtje reserveren.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:29 schreef Kingstown het volgende:
Jammer dat je niet bij mij in het dorp woont dan. Lekker zwemmen in een zwembad op loopafstandquote:Op woensdag 20 juli 2011 09:38 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Smaken verschillen, niets mis mee!
[..]
Als ik ga, dan meestal ook 's ochtends vroeg.
Het vervelende is dat de keuze zeer beperkt is. Maakt mij verder niet uit wat iemands voorkeur is, zolang ik mijn voorkeur ook maar kan doen en dat is erg lastig, omdat de gekke henkies in dit land bedacht hebben dat het goed voor mij is om met vrouwen en kinderen te zwemmen.
Ja oke, daar heb je gelijk in.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als zij een zwembad zo gek krijgen met geld, gelobby of weet ik het wat, dan zie ik geen probleem. Denk echter dat een zwembad eerder aan zn inkomsten denkt en het verzoek zal afwijzen. Echter, als de accommodatie er brood in ziet om het bad bijvoorbeeld een uurtje per week open te stellen voor gescheiden zwemmen, dan moet zij dat zelf weten.
Dat is praktisch gezien onmogelijk, in het geval van zwemmen is het praktisch gezien geen enkel probleem, maar onder druk van het gelijkheidsbeginsel is de dwang van alles gemengd moeten doen zover doorgeslagen dat men mogelijkheden ontneemt, die verder makkelijk te regelen zijn en niemand kwaad doen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:34 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik wil graag in m'n eentje in mijn auto over de snelweg kunnen scheuren, zonder bejaarden en vrachtwagens om me heen. Helaas is dat ook niet mogelijk.
Nogmaals, wat let je om daarheen te gaan met dat voorstel? Of denk je dat die vrouwendingen allemaal zomaar opeens zijn ingesteld?quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat is praktisch gezien onmogelijk, in het geval van zwemmen is het praktisch gezien geen enkel probleem, maar onder druk van het gelijkheidsbeginsel is de dwang van alles gemengd moeten doen zover doorgeslagen dat men mogelijkheden ontneemt, die verder makkelijk te regelen zijn en niemand kwaad doen.
Ladies day kennen ze dan wél weer. Prima, maar doe dan ook even een mannendag. (of ochtend/avond....zou ik ook al blij mee zijn)
Daar zijn ook speciale sauna's voorquote:Op woensdag 20 juli 2011 09:48 schreef Tijn het volgende:
Ik weet niet of ik in het zwembad zou willen liggen met alleen mannen die geen vrouwen erbij willen hebben
Klop eens aan bij het plaatselijke zwembad. Doe ze een voorstel. Misschien hebben ze wel oren naar een vast uurtje zwemmen voor gaylords.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:45 schreef Kingstown het volgende:
Ladies day kennen ze dan wél weer. Prima, maar doe dan ook even een mannendag. (of ochtend/avond....zou ik ook al blij mee zijn)
Precies. Dan beweer je dat je homo bent en een speciale homo-only zwemsessie wil, wedden dat het zo geregeld is?quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:42 schreef freako het volgende:
[..]
Ga lobbyen bij je lokale zwembad. Regel een groep mannen die aangeven dat ze ook wel interesse hebben in baantjeszwemmen zonder vrouwen, en wie weet wil het zwembad dan wel een uurtje reserveren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |