FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Betaal contant! Pas op voor het nieuwe pinnen!
delpitdinsdag 19 juli 2011 @ 10:31
Afgelopen vrijdag is mij iets zeer vreemds overkomen. Aangezien ik nog bezig ben met de betrokken supermarkt zal ik de naam van de zaak hier niet vermelden.

Vrijdag boodschappen gedaan (zoals gewoonlijk). Gepind (zoals gewoonlijk) en boodschappen ingepakt. Het systeem geeft een of andere vage melding en het lijkt erop alsof de pinactie is mislukt. Goed, dan maar contant betaald en natuurlijk de bon wel meegenomen.

Zaterdag via elektronisch bankieren gekeken wat er met mijn betaalrekening is gebeurd en jawel de pinactie lijkt wel degelijk geslaagd te zijn. Dezelfde 88.10 euro afgeschreven die ik ook contant betaald heb. De winkel dus opgebeld met het verzoek tot terugbetaling. Ze gaan het uitzoeken.

Vandaag opnieuw contact met de winkel over deze zaak. Bewering is dat er geen kasverschil is en dat er dus geen overschrijving heeft plaatsgevonden. Zojuist email met en kopie kassabon contante betaling en kopie rekeningafschrift elektronische betaling opgestuurd en nu maar weer even afwachten.

Mijn conclusie is dat pinnen onbetrouwbaar is! Is dat een gevolg van missers in het nieuwe systeem? Moeten we massaal terug naar contante betaling? Zijn er mensen die een dergelijk verhaal ook hebben meegemaakt?
HalvinCarrisdinsdag 19 juli 2011 @ 10:33
:') angstzaaier
unox_worstdinsdag 19 juli 2011 @ 10:34
Dus omdat er bij jou iets misgaat moet het volledige electronische betalen op de schop? :')
karr-1dinsdag 19 juli 2011 @ 10:34
Pinnen is onbetrouwbaar omdat het 1 keer mislukt? Lijkt me een beetje overdreven. Fout in het apparaat of in de verwerking is zo gebeurd en word meestal vrij snel opgelost.

Contant betalen gaat steeds meer uitsterven en dat is maar goed ook. Veiliger voor de winkelier en makkelijker voor de klant.
bas-beestdinsdag 19 juli 2011 @ 10:34
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:33 schreef HalvinCarris het volgende:
:') angstzaaier
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:34 schreef unox_worst het volgende:
Dus omdat er bij jou iets misgaat moet het volledige electronische betalen op de schop? :')
Trouwens, lekkere winkel als ze daar moeilijk over doen...
mister_managerdinsdag 19 juli 2011 @ 10:37
TS kan niet pinnen :N
Worteltjestaartdinsdag 19 juli 2011 @ 10:38
Als het waar is, is het lastig en zal de winkel je het geld vast wel terugbetalen.
Maar om daar nou het hele systeem voor af te kraken...

Zo heb ik een keer iets meegemaakt toen ik nog bij de kassa's van de AppieHeijn werkte. Had een caissière een typfout gemaakt bij extra geld pinnen waardoor dame in kwestie niet 50 maar bijna 5000 euro meer had gepind. Dame over de zeik dat dat geld niet stante pede contant teruggegeven kon worden... maar even duidelijk gemaakt moest worden dat ze zelf met het bedrag akkoord was gegaan ('ja maar daar keek ik niet naar').
Waarmee ik wil zeggen: de winkel zal best wel je geld teruggeven maar je kunt zelf ook wat fout gedaan hebben...
PeZudinsdag 19 juli 2011 @ 10:46
domme paniekzaaierij :{
Fattydinsdag 19 juli 2011 @ 10:48
faalkonijn
AdBlockerdinsdag 19 juli 2011 @ 10:50
is het nieuwe truc voor cassiers?
Kapt-Ruigbaarddinsdag 19 juli 2011 @ 10:51
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:46 schreef PeZu het volgende:
domme paniekzaaierij :{
Copycatdinsdag 19 juli 2011 @ 10:52
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:31 schreef delpit het volgende:


Mijn conclusie is dat pinnen onbetrouwbaar is!
Wetenschapper jij!
Kapt-Ruigbaarddinsdag 19 juli 2011 @ 10:52
Ohja, gewoon storneren natuurlijk!!
#ANONIEMdinsdag 19 juli 2011 @ 10:54
TS :')
djgrasvelddinsdag 19 juli 2011 @ 10:57
Graag gedaan. Super de Boer.
PeZudinsdag 19 juli 2011 @ 11:07
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ohja, gewoon storneren natuurlijk!!
pinbetalingen kun je niet storneren
Kapt-Ruigbaarddinsdag 19 juli 2011 @ 11:08
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:07 schreef PeZu het volgende:

[..]

pinbetalingen kun je niet storneren
Meen je dat nou?
Lienekiendinsdag 19 juli 2011 @ 11:10
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Meen je dat nou?
Doe ik altijd, vooral na de weekendboodschappen.
PeZudinsdag 19 juli 2011 @ 11:14
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Meen je dat nou?
uhm ik wist al dat je niet serieus was, maar we zitten in wgr dus ik denk ik zal het voor de duidelijkheid even vermelden voordat sommige fokkers weer helemaal in verwarring zijn
Sjeendinsdag 19 juli 2011 @ 11:18
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:31 schreef delpit het volgende:
Zijn er mensen die een dergelijk verhaal ook hebben meegemaakt?
Ja, afgelopen augustus bij een Intermarché in Bretagne... Nog voor ik contact kon opnemen met hen om te melden dat het zowel per pin als contant betaald was, hadden zij het al teruggeboekt op mijn rekening met de vermelding 'dubbele betaling' ^O^
Sjeendinsdag 19 juli 2011 @ 11:19
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ohja, gewoon storneren natuurlijk!!
Je bent niet grappig, al eeuwen niet meer...
eleusisdinsdag 19 juli 2011 @ 11:21
Goede inductie op basis van één waarneming nou groetjes he
MutedFaithdinsdag 19 juli 2011 @ 11:24
OJE, IK GA METEEN MIJN BANKREKENING LEEG HALEN EN MIJN PINPAS DOORKNIPPEN!

BEDANKT VOOR DE WAARSCHUWING TS!
Kapt-Ruigbaarddinsdag 19 juli 2011 @ 11:28
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:19 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Je bent niet grappig, al eeuwen niet meer...
Storneer me
ZwartmetSuikerdinsdag 19 juli 2011 @ 11:33
Foutje van de pinserver lijkt mij.
staticdatadinsdag 19 juli 2011 @ 11:55
Mijn internet deed het net niet :o. Internet is onbetrouw, jullie moeten er nu allemaal mee stoppen!
delpitdinsdag 19 juli 2011 @ 11:57
fijn om te lezen dat jullie met alle plezier dubbel betalen.

en daarbij geen probleem hebben met moeilijk doende winkeliers.
Copycatdinsdag 19 juli 2011 @ 11:59
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:57 schreef delpit het volgende:
fijn om te lezen dat jullie met alle plezier dubbel betalen.

en daarbij geen probleem hebben met moeilijk doende winkeliers.
Jij leest fijn. En raar.
Sjeendinsdag 19 juli 2011 @ 11:59
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:57 schreef delpit het volgende:
fijn om te lezen dat jullie met alle plezier dubbel betalen.

en daarbij geen probleem hebben met moeilijk doende winkeliers.
lezen is niet echt je sterkste kant hé :)
delpitdinsdag 19 juli 2011 @ 12:01
quote:
lezen is niet echt je sterkste kant hé :)
Ik lees dat ik paniek zaai. Dat ik niet kan pinnen. Dat contant betalen uitsterft en dat dat maar goed is ook. Dat dit soort problemen 'altijd' snel opgelost worden.

Dus ja volgens mij kan ik aardig lezen.
Copycatdinsdag 19 juli 2011 @ 12:05
Je leest ook dat iedereen hier maar wat graag dubbel betaalt?
Jij hebt een vervelende ervaring en maakt die meteen exemplarisch.
PeZudinsdag 19 juli 2011 @ 12:07
wat een rare conclusies trek jij TS, geen wonder dat je niet kan pinnen :{
Ahmad1nejaddinsdag 19 juli 2011 @ 12:09
Foutje van TS, je bent namelijk opgelicht door de kassiere. Die zegt dat t fout is gegaan en jij met je domme kop gelooft het ook nog en betaalt haar lekker contant. Natuurlijk is er geen kasverschil, de kassiere heeft het mooi in eigen zak gestoken.
Kapt-Ruigbaarddinsdag 19 juli 2011 @ 12:10
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:07 schreef PeZu het volgende:
wat een rare conclusies trek jij TS, geen wonder dat je niet kan pinnen :{
Hij trekt concclusies maar vergeet zijn geld uit de pinautomaat te trekken. :'(
Onbetrouwbaar dat pinnen!
Kapt-Ruigbaarddinsdag 19 juli 2011 @ 12:11
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:09 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Foutje van TS, je bent namelijk opgelicht door de kassiere. Die zegt dat t fout is gegaan en jij met je domme kop gelooft het ook nog en betaalt haar lekker contant. Natuurlijk is er geen kasverschil, de kassiere heeft het mooi in eigen zak gestoken.
Mijn conclusie is dat de kassiere onbetrouwbaar is! Zijn er mensen die een dergelijk verhaal ook hebben meegemaakt?
Ahmad1nejaddinsdag 19 juli 2011 @ 12:12
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Mijn conclusie is dat de kassiere onbetrouwbaar is! Zijn er mensen die een dergelijk verhaal ook hebben meegemaakt?
Ik heb er wel eens eerder van gehoord. Uiteindelijk is het het woord van TS tegen dat van de kassiere. Die zegt natuurlijk gewoon dat ze geen contant geld heeft ontvangen en dat de pintransactie zonder problemen is voltooid.
Sjeendinsdag 19 juli 2011 @ 12:13
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:09 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Foutje van TS, je bent namelijk opgelicht door de kassiere. Die zegt dat t fout is gegaan en jij met je domme kop gelooft het ook nog en betaalt haar lekker contant. Natuurlijk is er geen kasverschil, de kassiere heeft het mooi in eigen zak gestoken.
Dat...

TS heb je de bon van het pinnen meegekregen, waarop staat dat de transactie mislukt is?
Citizen.Eraseddinsdag 19 juli 2011 @ 12:13
Goed topic.
Worteltjestaartdinsdag 19 juli 2011 @ 12:14
Lees maar terug: TS heeft bon met daarop contante transactie.

Simpel: geen bon met geslaagde pintransactie, maar wel een afboeking. Gewoon terug laten boeken, klaar, slotje.
borbitdinsdag 19 juli 2011 @ 12:14
dat contant geld verdwijnt. (dit jaar zouden de grote supers over moeten zijn) Is niet echt een goede zaak. Het wordt namelijk een stuk lastiger om dingen met zwart geld te doen. Zwart geld is niet altijd goed maar wel onmisbaar in een samenleving. Bijvoorbeeld illegale mensen hebben geen bank rekening/ wit werk/ uitkering. Deze mensen kunnen nu nog zwart bij klussen om zo in hun eigen onderhoud te voorzien. Met een systeem zonder cash geld zijn deze mensen aangewezen op diefstal/ bedelen. Lijkt me niet goed.
Daarnaast hebben we een groot probleem mocht de stroom/ het internet een keer uitvallen. Ongeveer een maand geleden was er nog een pin storing van enkele uren.
Kapt-Ruigbaarddinsdag 19 juli 2011 @ 12:15
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:14 schreef Worteltjestaart het volgende:
. Gewoon terug laten boeken, klaar, slotje.
Hoe wilde je dat doen zonder hulp van de ontvanger?
Kapt-Ruigbaarddinsdag 19 juli 2011 @ 12:16
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:14 schreef borbit het volgende:
dat contant geld verdwijnt. (dit jaar zouden de grote supers over moeten zijn) Is niet echt een goede zaak. Het wordt namelijk een stuk lastiger om dingen met zwart geld te doen. Zwart geld is niet altijd goed maar wel onmisbaar in een samenleving. Bijvoorbeeld illegale mensen hebben geen bank rekening/ wit werk/ uitkering. Deze mensen kunnen nu nog zwart bij klussen om zo in hun eigen onderhoud te voorzien. Met een systeem zonder cash geld zijn deze mensen aangewezen op diefstal/ bedelen. Lijkt me niet goed.
Daarnaast hebben we een groot probleem mocht de stroom/ het internet een keer uitvallen. Ongeveer een maand geleden was er nog een pin storing van enkele uren.
Illegale mensen zijn wel misbaar in de samenleving.
delpitdinsdag 19 juli 2011 @ 12:16
volgens mij begrijpen sommigen van jullie de betekenis van het vraagteken niet. Ik vraag in mijn openingspost of meer mensen deze ervaring hebben. zo ja dat het toch wel enigszins verontrustend is.

En ja, het zou zelfs nog kunnen dat de kassa meneer (of beter knul) onbetrouwbaar is. Zou wel vrij stom zijn (klein dorp) en voldoende bewijs dat er ook elektronisch betaald is.

Ik heb namelijk EN een kassabon van contante betaling EN afschrift van elektronische betaling.

quote:
Simpel: geen bon met geslaagde pintransactie, maar wel een afboeking. Gewoon terug laten boeken, klaar, slotje.
Probleem is dat volgens mij de enige die dat kan doen de winkelier is.
Sjeendinsdag 19 juli 2011 @ 12:17
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:13 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat...

TS heb je de bon van het pinnen meegekregen, waarop staat dat de transactie mislukt is?
borbitdinsdag 19 juli 2011 @ 12:18
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Illegale mensen zijn wel misbaar in de samenleving.
Dus moeten we ze maar dwingen te jatten :?
karr-1dinsdag 19 juli 2011 @ 12:18
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:14 schreef borbit het volgende:
dat contant geld verdwijnt. (dit jaar zouden de grote supers over moeten zijn) Is niet echt een goede zaak. Het wordt namelijk een stuk lastiger om dingen met zwart geld te doen. Zwart geld is niet altijd goed maar wel onmisbaar in een samenleving. Bijvoorbeeld illegale mensen hebben geen bank rekening/ wit werk/ uitkering. Deze mensen kunnen nu nog zwart bij klussen om zo in hun eigen onderhoud te voorzien. Met een systeem zonder cash geld zijn deze mensen aangewezen op diefstal/ bedelen. Lijkt me niet goed.
Daarnaast hebben we een groot probleem mocht de stroom/ het internet een keer uitvallen. Ongeveer een maand geleden was er nog een pin storing van enkele uren.
Volgens mij is nog niet zo lang geleden door de overheid gesteld dat illegale mensen altijd onwenselijk zijn, dus ik zie niet in waarom we deze mensen dan nog zouden moeten faciliteren.
Kapt-Ruigbaarddinsdag 19 juli 2011 @ 12:18
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:18 schreef borbit het volgende:

[..]

Dus moeten we ze maar dwingen te jatten :?
Wat dacht je van dwingen weg te gaan :?
borbitdinsdag 19 juli 2011 @ 12:19
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:18 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Volgens mij is nog niet zo lang geleden door de overheid gesteld dat illegale mensen altijd onwenselijk zijn, dus ik zie niet in waarom we deze mensen dan nog zouden moeten faciliteren.
+ dat je niet blind kan vertrouwen dat de overheid jou niet opeens illegaal maakt.
Kapt-Ruigbaarddinsdag 19 juli 2011 @ 12:19
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:19 schreef borbit het volgende:

[..]

+ dat je niet blind kan vertrouwen dat de overheid jou niet opeens illegaal maakt.
Kick naar BNW
Ahmad1nejaddinsdag 19 juli 2011 @ 12:20
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:16 schreef delpit het volgende:
volgens mij begrijpen sommigen van jullie de betekenis van het vraagteken niet. Ik vraag in mijn openingspost of meer mensen deze ervaring hebben. zo ja dat het toch wel enigszins verontrustend is.

En ja, het zou zelfs nog kunnen dat de kassa meneer (of beter knul) onbetrouwbaar is. Zou wel vrij stom zijn (klein dorp) en voldoende bewijs dat er ook elektronisch betaald is.

Ik heb namelijk EN een kassabon van contante betaling EN afschrift van elektronische betaling.

[..]

Probleem is dat volgens mij de enige die dat kan doen de winkelier is.
Er staat ook letterlijk op de bon dat er contant is betaald? Kassieres zijn over het algemeen niet de meest slimme personen, er zijn er zat die zullen proberen je op te lichten. Ik ben nog steeds van mening dat dit niks met het nieuwe pinnen te maken heeft
borbitdinsdag 19 juli 2011 @ 12:20
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat dacht je van dwingen weg te gaan :?
oke dit topic ging over pinnen. Niet over het wel of niet gerechtvaardigd zijn van deportaties.
karr-1dinsdag 19 juli 2011 @ 12:20
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:16 schreef delpit het volgende:
volgens mij begrijpen sommigen van jullie de betekenis van het vraagteken niet. Ik vraag in mijn openingspost of meer mensen deze ervaring hebben. zo ja dat het toch wel enigszins verontrustend is.
Vast wel, maar dan word het altijd snel opgelost

quote:
En ja, het zou zelfs nog kunnen dat de kassa meneer (of beter knul) onbetrouwbaar is. Zou wel vrij stom zijn (klein dorp) en voldoende bewijs dat er ook elektronisch betaald is.
Het gaat wel ver om meteen de cassiere te beschuldigen van fraude
[..]
quote:
Probleem is dat volgens mij de enige die dat kan doen de winkelier is.
Volgens mij doet de winkelier niets fout, maar is het meer een probleem van de bank of de leverancier van de pinautomaat.
karr-1dinsdag 19 juli 2011 @ 12:20
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:19 schreef borbit het volgende:

[..]

+ dat je niet blind kan vertrouwen dat de overheid jou niet opeens illegaal maakt.
Er is dan ook geen enkele reden om mij illegaal te maken, dus dat lijkt me erg overdreven.
nugetdinsdag 19 juli 2011 @ 12:21
Illegalen zijn altijd onwenselijk, en pinnen is geen onfeilbaar systeem.. dat zal het ook nooit worden..

Mensen zonder geduld en realiteitszin daarintegen (TS), een winkelier gaat natuurlijk niet omdat jij het zegt direct jou je geld geven.. daar moet eerst op gecontroleerd worden en als er dan blijkt dat het toch klopt gaat er ergens anders iets fout.

Stap je maar naar je bank met bewijs.
Ahmad1nejaddinsdag 19 juli 2011 @ 12:21
Uiteraard kan het natuurlijk ook gewoon een foutje van de kassiere zijn, alleen dat verklaart niet waarom de winkel zegt dat er geen kasverschil is.
Kapt-Ruigbaarddinsdag 19 juli 2011 @ 12:21
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:20 schreef karr-1 het volgende:


Volgens mij doet de winkelier niets fout, maar is het meer een probleem van de bank of de leverancier van de pinautomaat.
De winkelier heeft een onverschuldigde betaling ontvangen. Kan de bank of Equens ook vrij weinig mee.
nugetdinsdag 19 juli 2011 @ 12:22
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

De winkelier heeft een onverschuldige betalen ontvangen. Kan de bank of Equens ook vrij weinig mee.
zegt TS
kovenantdinsdag 19 juli 2011 @ 12:23
pinnen is niet 100% maar wel voor 99.9999%
is nog altijd beter dan betalen met contanten je wilt niet weten hoe vaak je al valse biljetten in je handen hebt gehad zonder dat je het zelf door hebt of zonder dat de winkelier het doorheeft.
Godtjedinsdag 19 juli 2011 @ 12:24
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:23 schreef kovenant het volgende:
pinnen is niet 100% maar wel voor 99.9999%
is nog altijd beter dan betalen met contanten je wilt niet weten hoe vaak je al valse biljetten in je handen hebt gehad zonder dat je het zelf door hebt of zonder dat de winkelier het doorheeft.
Ik wil het wel weten.
Vertel.... :)
PeZudinsdag 19 juli 2011 @ 12:26
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:23 schreef kovenant het volgende:
pinnen is niet 100% maar wel voor 99.9999%
is nog altijd beter dan betalen met contanten je wilt niet weten hoe vaak je al valse biljetten in je handen hebt gehad zonder dat je het zelf door hebt of zonder dat de winkelier het doorheeft.
pinnen is wel 100%

mensen zijn niet 100%
Kapt-Ruigbaarddinsdag 19 juli 2011 @ 12:30
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:26 schreef PeZu het volgende:

[..]

pinnen is wel 100%

mensen zijn niet 100%
Systemen zijn geen 100%
Ahmad1nejaddinsdag 19 juli 2011 @ 12:32
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:24 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik wil het wel weten.
Vertel.... :)
http://www.funtrivia.com/askft/Question33685.html
Gaat over amerikaans geld, maar toch
Godtjedinsdag 19 juli 2011 @ 12:35
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:32 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

http://www.funtrivia.com/askft/Question33685.html
Gaat over amerikaans geld, maar toch
Dus al niet te vergelijken.
Artikel uit 2003 en over dollars. Als ik zelf conclusies aan ga trekken kan ik wel zeggen dat de euro nog veel minder is nagemaakt.

Maar ik hoor het graag van kovenant
PeZudinsdag 19 juli 2011 @ 12:36
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Systemen zijn geen 100%
sommige systemen wel
Copycatdinsdag 19 juli 2011 @ 12:39
De uitroeptekens in de TT kan ik dan weer prima lezen.
Kapt-Ruigbaarddinsdag 19 juli 2011 @ 12:39
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:36 schreef PeZu het volgende:

[..]

sommige systemen wel
Nee.
borbitdinsdag 19 juli 2011 @ 13:00
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:20 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Er is dan ook geen enkele reden om mij illegaal te maken, dus dat lijkt me erg overdreven.
|:(
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:36 schreef PeZu het volgende:

[..]

sommige systemen wel
the only good system is a sound system.
blupdinsdag 19 juli 2011 @ 13:02
Je bent gewoon geflasht door die meid achter de kassa, jou contanten zitten in haar nieuwe bleckberry.
Renaldodinsdag 19 juli 2011 @ 13:09
voor meer dan 80 euro boodschappen bij de lidl :')
MissFrankensteindinsdag 19 juli 2011 @ 13:10
ib4 supermarkt slogans als; "geen fratsen, dat scheelt, c1000."
r_onedinsdag 19 juli 2011 @ 13:12
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

De winkelier heeft een onverschuldigde betaling ontvangen. Kan de bank of Equens ook vrij weinig mee.
Dat.
Renaldodinsdag 19 juli 2011 @ 13:13
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

De winkelier heeft een onverschuldigde betaling ontvangen. Kan de bank of Equens ook vrij weinig mee.
TS kan met een aangifte, via equens de gegevens van de ontvanger achterhalen en een incasso bureau erop af sturen.
Kapt-Ruigbaarddinsdag 19 juli 2011 @ 13:13
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:13 schreef Renaldo het volgende:

[..]

TS kan met een aangifte, via equens de gegevens van de ontvanger achterhalen en een incasso bureau erop af sturen.
Waarom zou hij?
TS kan ook gewoon op zijn afschrift kijken. :')

Bovendien doet Equens daar niks mee. En heb je daar sowieso geen aangifte voor nodig. Alleen het rekeningnummer en de bank is voldoende.
MissFrankensteindinsdag 19 juli 2011 @ 13:14
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:13 schreef Renaldo het volgende:

[..]

TS kan met een aangifte, via equens de gegevens van de ontvanger achterhalen en een incasso bureau erop af sturen.
Ik zeg doen en natuurlijk even hart van Nederland opbellen dat je nu 80 euro kwijt bent
en deze maand niets meer kunt schenken aan je lievelings goede doel -poesjes in nood-.
r_onedinsdag 19 juli 2011 @ 13:14
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:22 schreef nuget het volgende:

[..]

zegt TS
Niet zonder bewijs.
Ahmad1nejaddinsdag 19 juli 2011 @ 13:15
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:13 schreef Renaldo het volgende:

[..]

TS kan met een aangifte, via equens de gegevens van de ontvanger achterhalen en een incasso bureau erop af sturen.
Vooral doen, als je een incassobureau inschakelt blijft er veel van die 80 euro over.
Renaldodinsdag 19 juli 2011 @ 13:15
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarom zou hij?
TS kan ook gewoon op zijn afschrift kijken. :')

Bovendien doet Equens daar niks mee. En heb je daar sowieso geen aangifte voor nodig. Alleen het rekeningnummer en de bank is voldoende.
jah de bank geeft die gegevens dus niet vrij. Alleen op verzoek van equens.
Kapt-Ruigbaarddinsdag 19 juli 2011 @ 13:18
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:15 schreef Renaldo het volgende:

[..]

jah de bank geeft die gegevens dus niet vrij. Alleen op verzoek van equens.
Als je niet weet waar je het over hebt, wees dan gerust stil.
Bovendien weet TS al waar zijn geld is. :|W
r_onedinsdag 19 juli 2011 @ 13:20
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:13 schreef Renaldo het volgende:

[..]

TS kan met een aangifte,
Van welk strafbaar feit?
#ANONIEMdinsdag 19 juli 2011 @ 13:37
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Kick naar BNW
Lijkt me top. Kunnen we daar ook meteen de discussie weer eens ophalen over de onwenselijkheid van pinnen, want dan weten 'ze' altijd waar je bent geweest en wat je gekocht hebt. :P

Het is één groot complot en de regering weet ervan. :Y
dopdinsdag 19 juli 2011 @ 14:11
ik heb het 1 maal mee gemaakt dat de pin module wel aan gaf betaling geslaagd maar dat bij de kassa die er op aan gesloten was er een storing was (soort spannigsdip, scherm ging uit)

er werd mij toen verzocht om nogmaals te pinnen en zij zouden het terug storten als het dubbel werd afgeschreven, ik heb geweigerd en aangeboden mijn gegevens achter te laten , zodat ze contact met me konden opnemen mocht de transactie niet zijn uitgevoerd.zo gezecht zo gedaan en niets meer van gehoord , thuis bleek de betaling ook gewoon uitgevoerd.

was bij mediamarkt


maar met contant betalen heb ik vaker mee gemaakt dat er verkeerd word terug gegeven.
zowel in mijn voordeel als in mijn nadeel
Kapt-Ruigbaarddinsdag 19 juli 2011 @ 14:19
Ik heb een keer meegemaakt bij het afrekenen van de wekelijkse boodschappen dat er een idioot hoog bedrag werd aangeslagen. Ik weigerde dus te betalen. Bleek die kassamuts zo druk in gesprek geweest te zijn met een collega toen ze de klant voor me hielp dat ze helemaal vergeten was af te rekenen. :')
PeZudinsdag 19 juli 2011 @ 14:24
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:11 schreef dop het volgende:
ik heb het 1 maal mee gemaakt dat de pin module wel aan gaf betaling geslaagd maar dat bij de kassa die er op aan gesloten was er een storing was (soort spannigsdip, scherm ging uit)

er werd mij toen verzocht om nogmaals te pinnen en zij zouden het terug storten als het dubbel werd afgeschreven, ik heb geweigerd en aangeboden mijn gegevens achter te laten , zodat ze contact met me konden opnemen mocht de transactie niet zijn uitgevoerd.zo gezecht zo gedaan en niets meer van gehoord , thuis bleek de betaling ook gewoon uitgevoerd.

was bij mediamarkt


maar met contant betalen heb ik vaker mee gemaakt dat er verkeerd word terug gegeven.
zowel in mijn voordeel als in mijn nadeel
de kassière kon dan een rapport uitdraaien en daar stond ie dan wel op als betaald
motorbloempjedinsdag 19 juli 2011 @ 15:48
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:34 schreef unox_worst het volgende:
Dus omdat er bij jou iets misgaat moet het volledige electronische betalen op de schop? :')
Dat, paniekzaaier.
Fouten worden gemaakt, en da's kut voor jou in dit geval, uiteraard. Maar dan zo angst proberen te zaaien? :')!
Renaldodinsdag 19 juli 2011 @ 16:00
is die chip al gekraakt?

of is skimming nu verleden tijd?
Sociosdinsdag 19 juli 2011 @ 16:25
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:14 schreef borbit het volgende:
dat contant geld verdwijnt. (dit jaar zouden de grote supers over moeten zijn) Is niet echt een goede zaak.
:') @ vetgedrukte. Wat een nonens. Men zal te allen tijde met contant geld kunnen blijven betalen.

Sowieso verafschuw ik de pinmentaliteit. Niets mis met chartaal geld.
DonJamesdinsdag 19 juli 2011 @ 16:37
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:25 schreef Socios het volgende:

[..]

:') @ vetgedrukte. Wat een nonens. Men zal te allen tijde met contant geld kunnen blijven betalen.
Nou ja, voorlopig wel, ja.
quote:
Sowieso verafschuw ik de pinmentaliteit.
...
Eh, wat? :?
GreatWhiteSilencedinsdag 19 juli 2011 @ 16:56
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:25 schreef Socios het volgende:

[..]

:') @ vetgedrukte. Wat een nonens. Men zal te allen tijde met contant geld kunnen blijven betalen.
Niet als het aan sommige politici ligt: die willen dat jouw stappen ten alle tijden te volgen zijn...
delpitdinsdag 19 juli 2011 @ 17:30
quote:
Dat, paniekzaaier.
Fouten worden gemaakt, en da's kut voor jou in dit geval, uiteraard. Maar dan zo angst proberen te zaaien? :')!
Wat nou angst zaaien? Ben jij zo gauw bang dan? Ik stel vooral een vraag en ja ik stel het nieuwe pinnen daarbij ter discussie. Het systeem is tenslotte nieuw en dan opeens na jaren zonder problemen iets dergelijks als dit. Dat vind ik inderdaad verdacht. Niet vanwege duistere samenzweringsredenen, maar simpelweg omdat teveel ICT systemen tegenwoordig gewoon naadje in elkaar worden gezet en niet of nauwelijks getest. En niet alleen bij de Overheid. Wie weet is dit het volgende systeem in de rij OV-Chipkaart, EPD. Als dit dus meer gebeurt dan zou er maar zo wat met het systeem aan de hand kunnen zijn.

Het is sowieso al een kutsysteem omdat je je pasje tijdens de transactie moet laten zitten. Over nadenken over handige gebruikersinterfaces gesproken. Het is toch veelbetekenend dat op de site van 'het nieuwe pinnen' een artikel aan 'het vergeten van de pas' wordt gewijd. Niet goed over nagedacht dus, was vroeger nooit een probleem. Conclusie dit stuk van het systeem is een verslechtering. Wie garandeert mij dat mensen die dergelijk gepruts bedenken en uit programmeren niet nog veel grotere blunders begaan?

Update over het geval zelf: krijg van de winkel (coulance) mijn geld terug, maar zij kunnen het niet terugvinden. Ik zal dus bij mijn bank eens achterhalen waar in de grote bittenbak het dan wel gebleven is. Als het wel is afgeschreven, maar nergens bijgeschreven is het helemaal een leuke case.
PeZudinsdag 19 juli 2011 @ 17:30
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Niet als het aan sommige politici ligt: die willen dat jouw stappen ten alle tijden te volgen zijn...
images?q=tbn:ANd9GcQPb3yCRxAX71UIYNJBJJrecbCc3oQ_0zLmA6uTFvJcJAPWTPhMJA&t=1
PeZudinsdag 19 juli 2011 @ 17:31
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:30 schreef delpit het volgende:

[..]

Wat nou angst zaaien? Ben jij zo gauw bang dan? Ik stel vooral een vraag en ja ik stel het nieuwe pinnen daarbij ter discussie. Het systeem is tenslotte nieuw en dan opeens na jaren zonder problemen iets dergelijks als dit. Dat vind ik inderdaad verdacht. Niet vanwege duistere samenzweringsredenen, maar simpelweg omdat teveel ICT systemen tegenwoordig gewoon naadje in elkaar worden gezet en niet of nauwelijks getest. En niet alleen bij de Overheid. Wie weet is dit het volgende systeem in de rij OV-Chipkaart, EPD. Als dit dus meer gebeurt dan zou er maar zo wat met het systeem aan de hand kunnen zijn.

Het is sowieso al een kutsysteem omdat je je pasje tijdens de transactie moet laten zitten. Over nadenken over handige gebruikersinterfaces gesproken. Het is toch veelbetekenend dat op de site van 'het nieuwe pinnen' een artikel aan 'het vergeten van de pas' wordt gewijd. Niet goed over nagedacht dus, was vroeger nooit een probleem. Conclusie dit stuk van het systeem is een verslechtering. Wie garandeert mij dat mensen die dergelijk gepruts bedenken en uit programmeren niet nog veel grotere blunders begaan?

Update over het geval zelf: krijg van de winkel (coulance) mijn geld terug, maar zij kunnen het niet terugvinden. Ik zal dus bij mijn bank eens achterhalen waar in de grote bittenbak het dan wel gebleven is. Als het wel is afgeschreven, maar nergens bijgeschreven is het helemaal een leuke case.
je bent genept door de kassier, de veiligheid van het pinnen staat buiten kijf
delpitdinsdag 19 juli 2011 @ 17:46
quote:
je bent genept door de kassier, de veiligheid van het pinnen staat buiten kijf
En dan zeggen ze dat ik niet kan lezen.....

Als er iemand genept is, dan is het de eigenaar van de winkel. Ik krijg mijn geld terug (zoals je zelf zo mooi gequote hebt). En daarbij betwijfel ik sterk of deze knul het geld in eigen zak gestoken heeft. Het was wel degelijk een opvallende gebeurtenis waar zelfs een meer ervaren collega bij werd gehaald. Niet iets om even stiekem achterover te drukken. Dat zou nogal stom zijn.

Waarom zou de veiligheid van pinnen buiten kijf staan? Nog nooit van skimmen gehoord? De eerste EMV skimmers zijn sowieso al op de markt. Dus dat nieuwe pinnen is al een zinloze actie geweest. Wie weet is IP-PIN (standaard voor pinverkeer over Internet) ook al gekraakt. Het zou mij niet echt verbazen. Niet omdat ik een aluhoedje ben, maar simpelweg omdat er erg veel geld mee te verdienen valt. Zoals Europol in het in mei verschenen rapport Organised Crime Threat Assessment (OCTA) wordt beschreven is de georganiseerde misdaad sterk in opkomst in Internetland.
Klaploperdinsdag 19 juli 2011 @ 17:48
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:30 schreef delpit het volgende:

[..]

Wat nou angst zaaien? Ben jij zo gauw bang dan? Ik stel vooral een vraag en ja ik stel het nieuwe pinnen daarbij ter discussie. Het systeem is tenslotte nieuw en dan opeens na jaren zonder problemen iets dergelijks als dit.
Lees je tt nog eens.
Sjeendinsdag 19 juli 2011 @ 17:50
Ik ga het nog maar eens proberen...

quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:13 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat...

TS heb je de bon van het pinnen meegekregen, waarop staat dat de transactie mislukt is?
motorbloempjedinsdag 19 juli 2011 @ 17:52
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:48 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Lees je tt nog eens.
delpitdinsdag 19 juli 2011 @ 17:56
quote:
Lees je tt nog eens.
Op dit moment staat mijn conclusie nog steeds als een huis. Van mijn rekening is geld afgeschreven (zoals te zien is via internetbankieren), winkeleigenaar geeft aan dat bij hem niets is binnengekomen (wat hij kan zien via zijn rekening). Hij gaat mij (uit coulance) terugbetalen, dus ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat hij onwaarheden verteld.

Simpele conclusie, in het systeem kan geld weglekken. Waar naar toe daar ga ik morgen met de bank eens over bellen. Als de bank een en ander ook niet kan achterhalen is er dus wel degelijk een serieuze mogelijkheid geld kwijt te raken door pinnen. Dat dit niet veel gebeurd is nog betekenisloos. Zo lang is 'het nieuwe pinnen' nog niet ingevoerd. Het systeem staat in principe nog in de kinderschoenen.

Pas op het moment dat OF mijn bank OF de bank van de winkelier de fout kan achterhalen (en rechtzetten) en dat bij voorkeur uit zichzelf durf ik te beweren dat het systeem behoorlijk dicht is. Kunnen ze dat niet dan durf ik wel te zeggen dat het systeem een serieus probleem bevat.

Aanvullend: nee ik heb geen bon over een mislukte transactie, de transactie is aan mijn kant ook niet mislukt het geld is afgeschreven! Echter waarom zou ik twijfelen aan de woorden van de winkelier die mij gaat terugbetalen?
Cyandinsdag 19 juli 2011 @ 18:57
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:56 schreef delpit het volgende:

[..]

Op dit moment staat mijn conclusie nog steeds als een huis. Van mijn rekening is geld afgeschreven (zoals te zien is via internetbankieren), winkeleigenaar geeft aan dat bij hem niets is binnengekomen (wat hij kan zien via zijn rekening). Hij gaat mij (uit coulance) terugbetalen, dus ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat hij onwaarheden verteld.

Simpele conclusie, in het systeem kan geld weglekken. Waar naar toe daar ga ik morgen met de bank eens over bellen. Als de bank een en ander ook niet kan achterhalen is er dus wel degelijk een serieuze mogelijkheid geld kwijt te raken door pinnen. Dat dit niet veel gebeurd is nog betekenisloos. Zo lang is 'het nieuwe pinnen' nog niet ingevoerd. Het systeem staat in principe nog in de kinderschoenen.

Pas op het moment dat OF mijn bank OF de bank van de winkelier de fout kan achterhalen (en rechtzetten) en dat bij voorkeur uit zichzelf durf ik te beweren dat het systeem behoorlijk dicht is. Kunnen ze dat niet dan durf ik wel te zeggen dat het systeem een serieus probleem bevat.

Aanvullend: nee ik heb geen bon over een mislukte transactie, de transactie is aan mijn kant ook niet mislukt het geld is afgeschreven! Echter waarom zou ik twijfelen aan de woorden van de winkelier die mij gaat terugbetalen?
Een winkelier zal je in 9 van de 10 gevallen terugbetalen aangezien ze beter 80 euro verlies kunnen draaien dan 80 klanten verliezen omdat er een verhaal over dubbele afschrijving rond gaat.

Als een pintransactie mislukt dan komt dat vaak bovenaan de kassabon te staan die je krijgt nadat je op een andere manier of met een andere pas hebt betaald. Kijk maar op je kassabon of dat bij jou ook het geval is.
GreatWhiteSilencedinsdag 19 juli 2011 @ 18:57
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:30 schreef PeZu het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
O nee hoor, geen samenzwering. Het is gewoon een feit dat er veel cash geld omgaat in het criminele circuit. Dus zonder contant geld zouden zij het een stuk lastiger krijgen. Ze vinden ongetwijfeld wel oplossingen daarvoor, maar voor de kleine man wordt crimineel gedrag verborgen houden op die manier een stuk lastiger. Bovendien: als er geen cash geld voorhanden is, dan wordt het plegen van overvallen een stuk minder lucratief. (Dat was/is in ieder geval de redenering van Annemarie Jorritsma, die liever ziet dat er in ieder geval in Almere niet meer met cash geld betaald wordt o.a. in de supermarkten).
Desdemonadinsdag 19 juli 2011 @ 18:59
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:31 schreef delpit het volgende:
Afgelopen vrijdag is mij iets zeer vreemds overkomen. Aangezien ik nog bezig ben met de betrokken supermarkt zal ik de naam van de zaak hier niet vermelden.

Vrijdag boodschappen gedaan (zoals gewoonlijk). Gepind (zoals gewoonlijk) en boodschappen ingepakt. Het systeem geeft een of andere vage melding en het lijkt erop alsof de pinactie is mislukt. Goed, dan maar contant betaald en natuurlijk de bon wel meegenomen.

Zaterdag via elektronisch bankieren gekeken wat er met mijn betaalrekening is gebeurd en jawel de pinactie lijkt wel degelijk geslaagd te zijn. Dezelfde 88.10 euro afgeschreven die ik ook contant betaald heb. De winkel dus opgebeld met het verzoek tot terugbetaling. Ze gaan het uitzoeken.

Vandaag opnieuw contact met de winkel over deze zaak. Bewering is dat er geen kasverschil is en dat er dus geen overschrijving heeft plaatsgevonden. Zojuist email met en kopie kassabon contante betaling en kopie rekeningafschrift elektronische betaling opgestuurd en nu maar weer even afwachten.

Mijn conclusie is dat pinnen onbetrouwbaar is! Is dat een gevolg van missers in het nieuwe systeem? Moeten we massaal terug naar contante betaling? Zijn er mensen die een dergelijk verhaal ook hebben meegemaakt?
Ik heb dit ook gehad bij een supermarkt! Het lijkt inderdaad alsof het mislukt is en wordt vervolgens dubbel afgeschreven...
DaBuzzzzzdinsdag 19 juli 2011 @ 19:03
Stomme PVV-er! :D
BeffJeckzondag 24 juli 2011 @ 15:11
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:00 schreef Renaldo het volgende:
is die chip al gekraakt?

of is skimming nu verleden tijd?
ik ben al geskimd. De bank deed er heel panisch over. Of ik het vooral stil wilde houden.
meis123woensdag 27 juli 2011 @ 15:50
Hallo,

Er is geen reden voor grote paniek of zo, maar het is wel goed te weten dat met het nieuwe pinnen er inderdaad wat kinderziektes al gekend zijn. Het voorval zoals door de topic poster is genoemd is typisch iets wat fout gaat bij de banken ! De winkels en hun medewerkers kunnen hier niets aan doen ! Check regelmatig je bankafschriften want het kan zijn dat (geslaagde) pintransacties dubbel worden afgeschreven. Als klant stap je dan naar de winkel, maar deze heeft het bedrag niet dubbel gecrediteerd gekregen. Waar is het geld nu ??
Welnu, dat staat ergens op een tussenrekening bij de bank... zij zullen dit ook weer terug moeten betalen aan de mensen die dit overkomt. Maar dan moet je dit wel zelf melden !
Zie ook deze link.

Het is mij gelukkig nog niet overkomen, maar ik werk in de ICT/ winkelautomatisering en kom dit dus vaker tegen.

Nogmaals: geen reden tot grote paniek, maar wel alert blijven !
Soshawoensdag 27 juli 2011 @ 16:26
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:09 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Foutje van TS, je bent namelijk opgelicht door de kassiere. Die zegt dat t fout is gegaan en jij met je domme kop gelooft het ook nog en betaalt haar lekker contant. Natuurlijk is er geen kasverschil, de kassiere heeft het mooi in eigen zak gestoken.
Ik heb wel een collega gehad die extra gepind geld in eigen zak stak als de klant ernaar vergat te vragen... maar dat is weer wat anders :P