abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99659881
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:13 schreef Renaldo het volgende:

[..]

TS kan met een aangifte, via equens de gegevens van de ontvanger achterhalen en een incasso bureau erop af sturen.
Vooral doen, als je een incassobureau inschakelt blijft er veel van die 80 euro over.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_99659901
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarom zou hij?
TS kan ook gewoon op zijn afschrift kijken. :')

Bovendien doet Equens daar niks mee. En heb je daar sowieso geen aangifte voor nodig. Alleen het rekeningnummer en de bank is voldoende.
jah de bank geeft die gegevens dus niet vrij. Alleen op verzoek van equens.
dont get high on your own supply
pi_99659988
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:15 schreef Renaldo het volgende:

[..]

jah de bank geeft die gegevens dus niet vrij. Alleen op verzoek van equens.
Als je niet weet waar je het over hebt, wees dan gerust stil.
Bovendien weet TS al waar zijn geld is. :|W
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_99660076
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:13 schreef Renaldo het volgende:

[..]

TS kan met een aangifte,
Van welk strafbaar feit?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_99660728
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Kick naar BNW
Lijkt me top. Kunnen we daar ook meteen de discussie weer eens ophalen over de onwenselijkheid van pinnen, want dan weten 'ze' altijd waar je bent geweest en wat je gekocht hebt. :P

Het is één groot complot en de regering weet ervan. :Y
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:11:19 #81
545 dop
:copyright: dop
pi_99662036
ik heb het 1 maal mee gemaakt dat de pin module wel aan gaf betaling geslaagd maar dat bij de kassa die er op aan gesloten was er een storing was (soort spannigsdip, scherm ging uit)

er werd mij toen verzocht om nogmaals te pinnen en zij zouden het terug storten als het dubbel werd afgeschreven, ik heb geweigerd en aangeboden mijn gegevens achter te laten , zodat ze contact met me konden opnemen mocht de transactie niet zijn uitgevoerd.zo gezecht zo gedaan en niets meer van gehoord , thuis bleek de betaling ook gewoon uitgevoerd.

was bij mediamarkt


maar met contant betalen heb ik vaker mee gemaakt dat er verkeerd word terug gegeven.
zowel in mijn voordeel als in mijn nadeel
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_99662376
Ik heb een keer meegemaakt bij het afrekenen van de wekelijkse boodschappen dat er een idioot hoog bedrag werd aangeslagen. Ik weigerde dus te betalen. Bleek die kassamuts zo druk in gesprek geweest te zijn met een collega toen ze de klant voor me hielp dat ze helemaal vergeten was af te rekenen. :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:24:23 #83
138448 PeZu
Suspended animation
pi_99662587
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:11 schreef dop het volgende:
ik heb het 1 maal mee gemaakt dat de pin module wel aan gaf betaling geslaagd maar dat bij de kassa die er op aan gesloten was er een storing was (soort spannigsdip, scherm ging uit)

er werd mij toen verzocht om nogmaals te pinnen en zij zouden het terug storten als het dubbel werd afgeschreven, ik heb geweigerd en aangeboden mijn gegevens achter te laten , zodat ze contact met me konden opnemen mocht de transactie niet zijn uitgevoerd.zo gezecht zo gedaan en niets meer van gehoord , thuis bleek de betaling ook gewoon uitgevoerd.

was bij mediamarkt


maar met contant betalen heb ik vaker mee gemaakt dat er verkeerd word terug gegeven.
zowel in mijn voordeel als in mijn nadeel
de kassière kon dan een rapport uitdraaien en daar stond ie dan wel op als betaald
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_99666159
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:34 schreef unox_worst het volgende:
Dus omdat er bij jou iets misgaat moet het volledige electronische betalen op de schop? :')
Dat, paniekzaaier.
Fouten worden gemaakt, en da's kut voor jou in dit geval, uiteraard. Maar dan zo angst proberen te zaaien? :')!
Ja doei.
pi_99666655
is die chip al gekraakt?

of is skimming nu verleden tijd?
dont get high on your own supply
pi_99667713
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:14 schreef borbit het volgende:
dat contant geld verdwijnt. (dit jaar zouden de grote supers over moeten zijn) Is niet echt een goede zaak.
:') @ vetgedrukte. Wat een nonens. Men zal te allen tijde met contant geld kunnen blijven betalen.

Sowieso verafschuw ik de pinmentaliteit. Niets mis met chartaal geld.
pi_99668291
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:25 schreef Socios het volgende:

[..]

:') @ vetgedrukte. Wat een nonens. Men zal te allen tijde met contant geld kunnen blijven betalen.
Nou ja, voorlopig wel, ja.
quote:
Sowieso verafschuw ik de pinmentaliteit.
...
Eh, wat? :?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:56:14 #88
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_99669130
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:25 schreef Socios het volgende:

[..]

:') @ vetgedrukte. Wat een nonens. Men zal te allen tijde met contant geld kunnen blijven betalen.
Niet als het aan sommige politici ligt: die willen dat jouw stappen ten alle tijden te volgen zijn...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_99670484
quote:
Dat, paniekzaaier.
Fouten worden gemaakt, en da's kut voor jou in dit geval, uiteraard. Maar dan zo angst proberen te zaaien? :')!
Wat nou angst zaaien? Ben jij zo gauw bang dan? Ik stel vooral een vraag en ja ik stel het nieuwe pinnen daarbij ter discussie. Het systeem is tenslotte nieuw en dan opeens na jaren zonder problemen iets dergelijks als dit. Dat vind ik inderdaad verdacht. Niet vanwege duistere samenzweringsredenen, maar simpelweg omdat teveel ICT systemen tegenwoordig gewoon naadje in elkaar worden gezet en niet of nauwelijks getest. En niet alleen bij de Overheid. Wie weet is dit het volgende systeem in de rij OV-Chipkaart, EPD. Als dit dus meer gebeurt dan zou er maar zo wat met het systeem aan de hand kunnen zijn.

Het is sowieso al een kutsysteem omdat je je pasje tijdens de transactie moet laten zitten. Over nadenken over handige gebruikersinterfaces gesproken. Het is toch veelbetekenend dat op de site van 'het nieuwe pinnen' een artikel aan 'het vergeten van de pas' wordt gewijd. Niet goed over nagedacht dus, was vroeger nooit een probleem. Conclusie dit stuk van het systeem is een verslechtering. Wie garandeert mij dat mensen die dergelijk gepruts bedenken en uit programmeren niet nog veel grotere blunders begaan?

Update over het geval zelf: krijg van de winkel (coulance) mijn geld terug, maar zij kunnen het niet terugvinden. Ik zal dus bij mijn bank eens achterhalen waar in de grote bittenbak het dan wel gebleven is. Als het wel is afgeschreven, maar nergens bijgeschreven is het helemaal een leuke case.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 17:30:27 #90
138448 PeZu
Suspended animation
pi_99670497
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Niet als het aan sommige politici ligt: die willen dat jouw stappen ten alle tijden te volgen zijn...
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  dinsdag 19 juli 2011 @ 17:31:43 #91
138448 PeZu
Suspended animation
pi_99670544
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:30 schreef delpit het volgende:

[..]

Wat nou angst zaaien? Ben jij zo gauw bang dan? Ik stel vooral een vraag en ja ik stel het nieuwe pinnen daarbij ter discussie. Het systeem is tenslotte nieuw en dan opeens na jaren zonder problemen iets dergelijks als dit. Dat vind ik inderdaad verdacht. Niet vanwege duistere samenzweringsredenen, maar simpelweg omdat teveel ICT systemen tegenwoordig gewoon naadje in elkaar worden gezet en niet of nauwelijks getest. En niet alleen bij de Overheid. Wie weet is dit het volgende systeem in de rij OV-Chipkaart, EPD. Als dit dus meer gebeurt dan zou er maar zo wat met het systeem aan de hand kunnen zijn.

Het is sowieso al een kutsysteem omdat je je pasje tijdens de transactie moet laten zitten. Over nadenken over handige gebruikersinterfaces gesproken. Het is toch veelbetekenend dat op de site van 'het nieuwe pinnen' een artikel aan 'het vergeten van de pas' wordt gewijd. Niet goed over nagedacht dus, was vroeger nooit een probleem. Conclusie dit stuk van het systeem is een verslechtering. Wie garandeert mij dat mensen die dergelijk gepruts bedenken en uit programmeren niet nog veel grotere blunders begaan?

Update over het geval zelf: krijg van de winkel (coulance) mijn geld terug, maar zij kunnen het niet terugvinden. Ik zal dus bij mijn bank eens achterhalen waar in de grote bittenbak het dan wel gebleven is. Als het wel is afgeschreven, maar nergens bijgeschreven is het helemaal een leuke case.
je bent genept door de kassier, de veiligheid van het pinnen staat buiten kijf
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_99671056
quote:
je bent genept door de kassier, de veiligheid van het pinnen staat buiten kijf
En dan zeggen ze dat ik niet kan lezen.....

Als er iemand genept is, dan is het de eigenaar van de winkel. Ik krijg mijn geld terug (zoals je zelf zo mooi gequote hebt). En daarbij betwijfel ik sterk of deze knul het geld in eigen zak gestoken heeft. Het was wel degelijk een opvallende gebeurtenis waar zelfs een meer ervaren collega bij werd gehaald. Niet iets om even stiekem achterover te drukken. Dat zou nogal stom zijn.

Waarom zou de veiligheid van pinnen buiten kijf staan? Nog nooit van skimmen gehoord? De eerste EMV skimmers zijn sowieso al op de markt. Dus dat nieuwe pinnen is al een zinloze actie geweest. Wie weet is IP-PIN (standaard voor pinverkeer over Internet) ook al gekraakt. Het zou mij niet echt verbazen. Niet omdat ik een aluhoedje ben, maar simpelweg omdat er erg veel geld mee te verdienen valt. Zoals Europol in het in mei verschenen rapport Organised Crime Threat Assessment (OCTA) wordt beschreven is de georganiseerde misdaad sterk in opkomst in Internetland.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 17:48:52 #93
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_99671122
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:30 schreef delpit het volgende:

[..]

Wat nou angst zaaien? Ben jij zo gauw bang dan? Ik stel vooral een vraag en ja ik stel het nieuwe pinnen daarbij ter discussie. Het systeem is tenslotte nieuw en dan opeens na jaren zonder problemen iets dergelijks als dit.
Lees je tt nog eens.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 juli 2011 @ 17:50:18 #94
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_99671172
Ik ga het nog maar eens proberen...

quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:13 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat...

TS heb je de bon van het pinnen meegekregen, waarop staat dat de transactie mislukt is?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_99671262
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:48 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Lees je tt nog eens.
Ja doei.
pi_99671380
quote:
Lees je tt nog eens.
Op dit moment staat mijn conclusie nog steeds als een huis. Van mijn rekening is geld afgeschreven (zoals te zien is via internetbankieren), winkeleigenaar geeft aan dat bij hem niets is binnengekomen (wat hij kan zien via zijn rekening). Hij gaat mij (uit coulance) terugbetalen, dus ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat hij onwaarheden verteld.

Simpele conclusie, in het systeem kan geld weglekken. Waar naar toe daar ga ik morgen met de bank eens over bellen. Als de bank een en ander ook niet kan achterhalen is er dus wel degelijk een serieuze mogelijkheid geld kwijt te raken door pinnen. Dat dit niet veel gebeurd is nog betekenisloos. Zo lang is 'het nieuwe pinnen' nog niet ingevoerd. Het systeem staat in principe nog in de kinderschoenen.

Pas op het moment dat OF mijn bank OF de bank van de winkelier de fout kan achterhalen (en rechtzetten) en dat bij voorkeur uit zichzelf durf ik te beweren dat het systeem behoorlijk dicht is. Kunnen ze dat niet dan durf ik wel te zeggen dat het systeem een serieus probleem bevat.

Aanvullend: nee ik heb geen bon over een mislukte transactie, de transactie is aan mijn kant ook niet mislukt het geld is afgeschreven! Echter waarom zou ik twijfelen aan de woorden van de winkelier die mij gaat terugbetalen?
pi_99673306
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:56 schreef delpit het volgende:

[..]

Op dit moment staat mijn conclusie nog steeds als een huis. Van mijn rekening is geld afgeschreven (zoals te zien is via internetbankieren), winkeleigenaar geeft aan dat bij hem niets is binnengekomen (wat hij kan zien via zijn rekening). Hij gaat mij (uit coulance) terugbetalen, dus ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat hij onwaarheden verteld.

Simpele conclusie, in het systeem kan geld weglekken. Waar naar toe daar ga ik morgen met de bank eens over bellen. Als de bank een en ander ook niet kan achterhalen is er dus wel degelijk een serieuze mogelijkheid geld kwijt te raken door pinnen. Dat dit niet veel gebeurd is nog betekenisloos. Zo lang is 'het nieuwe pinnen' nog niet ingevoerd. Het systeem staat in principe nog in de kinderschoenen.

Pas op het moment dat OF mijn bank OF de bank van de winkelier de fout kan achterhalen (en rechtzetten) en dat bij voorkeur uit zichzelf durf ik te beweren dat het systeem behoorlijk dicht is. Kunnen ze dat niet dan durf ik wel te zeggen dat het systeem een serieus probleem bevat.

Aanvullend: nee ik heb geen bon over een mislukte transactie, de transactie is aan mijn kant ook niet mislukt het geld is afgeschreven! Echter waarom zou ik twijfelen aan de woorden van de winkelier die mij gaat terugbetalen?
Een winkelier zal je in 9 van de 10 gevallen terugbetalen aangezien ze beter 80 euro verlies kunnen draaien dan 80 klanten verliezen omdat er een verhaal over dubbele afschrijving rond gaat.

Als een pintransactie mislukt dan komt dat vaak bovenaan de kassabon te staan die je krijgt nadat je op een andere manier of met een andere pas hebt betaald. Kijk maar op je kassabon of dat bij jou ook het geval is.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:57:51 #98
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_99673318
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:30 schreef PeZu het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
O nee hoor, geen samenzwering. Het is gewoon een feit dat er veel cash geld omgaat in het criminele circuit. Dus zonder contant geld zouden zij het een stuk lastiger krijgen. Ze vinden ongetwijfeld wel oplossingen daarvoor, maar voor de kleine man wordt crimineel gedrag verborgen houden op die manier een stuk lastiger. Bovendien: als er geen cash geld voorhanden is, dan wordt het plegen van overvallen een stuk minder lucratief. (Dat was/is in ieder geval de redenering van Annemarie Jorritsma, die liever ziet dat er in ieder geval in Almere niet meer met cash geld betaald wordt o.a. in de supermarkten).
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_99673373
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:31 schreef delpit het volgende:
Afgelopen vrijdag is mij iets zeer vreemds overkomen. Aangezien ik nog bezig ben met de betrokken supermarkt zal ik de naam van de zaak hier niet vermelden.

Vrijdag boodschappen gedaan (zoals gewoonlijk). Gepind (zoals gewoonlijk) en boodschappen ingepakt. Het systeem geeft een of andere vage melding en het lijkt erop alsof de pinactie is mislukt. Goed, dan maar contant betaald en natuurlijk de bon wel meegenomen.

Zaterdag via elektronisch bankieren gekeken wat er met mijn betaalrekening is gebeurd en jawel de pinactie lijkt wel degelijk geslaagd te zijn. Dezelfde 88.10 euro afgeschreven die ik ook contant betaald heb. De winkel dus opgebeld met het verzoek tot terugbetaling. Ze gaan het uitzoeken.

Vandaag opnieuw contact met de winkel over deze zaak. Bewering is dat er geen kasverschil is en dat er dus geen overschrijving heeft plaatsgevonden. Zojuist email met en kopie kassabon contante betaling en kopie rekeningafschrift elektronische betaling opgestuurd en nu maar weer even afwachten.

Mijn conclusie is dat pinnen onbetrouwbaar is! Is dat een gevolg van missers in het nieuwe systeem? Moeten we massaal terug naar contante betaling? Zijn er mensen die een dergelijk verhaal ook hebben meegemaakt?
Ik heb dit ook gehad bij een supermarkt! Het lijkt inderdaad alsof het mislukt is en wordt vervolgens dubbel afgeschreven...
Same shit different day
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:03:09 #100
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_99673494
Stomme PVV-er! :D
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')