Ik ga als ik klaar ben met het bewerken van de foto's van de afgelopen weken eens aan de blurb!quote:
Nice, voorzichtig gefeliciteerdquote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:39 schreef Puala het volgende:
[me=Puala] hypert
[/me]
Ik heb na 2 jaar ingeschreven te staan bij de woningbouw en ondertussen ook nog het halve internet wekelijks op zijn kop te zetten.. me als 2e weten te plaatsen voor een huisje in de plaats waar ik zo graag wil wonen! Afgelopen keren allemaal plek 20 - 40 en nu zomaar ineens 2e![]()
En nu ga ik heel hard duimen dat #1 hem eigenlijk niet zo graag wilt en dus nee zegt
En je hebt net een verhuizing achter de rug!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:39 schreef Puala het volgende:
[me=Puala] hypert
[/me]
Ik heb na 2 jaar ingeschreven te staan bij de woningbouw en ondertussen ook nog het halve internet wekelijks op zijn kop te zetten.. me als 2e weten te plaatsen voor een huisje in de plaats waar ik zo graag wil wonen! Afgelopen keren allemaal plek 20 - 40 en nu zomaar ineens 2e![]()
En nu ga ik heel hard duimen dat #1 hem eigenlijk niet zo graag wilt en dus nee zegt
Tof! Ik hoop echt voor je dat je het huis krijgtquote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:26 schreef Puala het volgende:
Ik sta nummer 1![]()
![]()
Net gebeld. Moet een brief afwachten, dan op intake en als ik goedgekeurd ben word de afspraak voor sleutel overdracht gemaakt
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:26 schreef Puala het volgende:
Ik sta nummer 1![]()
![]()
Net gebeld. Moet een brief afwachten, dan op intake en als ik goedgekeurd ben word de afspraak voor sleutel overdracht gemaakt
Hij is grijs/beige-achtig. En het is een gebruiksvoorwerp, boeiendquote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:37 schreef problematiQue het volgende:
Waar gaat die naar toe? Die blijft niet lang wit
Feli meid! Weet je wel al zeker dat het huis je bevalt?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:26 schreef Puala het volgende:
Ik sta nummer 1![]()
![]()
Mijn donkerblauwe rugzak is na de afgelopen weken meer bruin dan blauwquote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hij is grijs/beige-achtig. En het is een gebruiksvoorwerp, boeiend.
En waar 'ie naar toe gaat? Eerst maar eens beginnen met huttentochten in Oostenrijk (hopelijk wordt 't wel snel wat beter weer, vertrek morgen) en daarna met de tent rondtrekken in Schotland.
De buurt is goed, de straat is tof, de plaats is tof. Dan zou het appartement wel heel erg uitgeleefd/afgeragd moeten zijn wil ik het niet doen eigenlijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Feli meid! Weet je wel al zeker dat het huis je bevalt?
Ik ken het verschijnsel ja. Maar als de binnenkant maar schoon blijft vind ik 't prima.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:41 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Mijn donkerblauwe rugzak is na de afgelopen weken meer bruin dan blauw
Welke plaats hebben we het over eigenlijk?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:42 schreef Puala het volgende:
[..]
De buurt is goed, de straat is tof, de plaats is tof. Dan zou het appartement wel heel erg uitgeleefd/afgeragd moeten zijn wil ik het niet doen eigenlijk.
Dorpje rondom Geldermalsenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welke plaats hebben we het over eigenlijk?
Wasda? Lenshoes voor een 800mm?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:28 schreef Isdatzo het volgende:
Het is dan geen fotovest maar toch.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gefeli!!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:26 schreef Puala het volgende:
Ik sta nummer 1![]()
![]()
Tricht toevallig? Daar heb ik familie wonen. En als 't niet opschiet met woonruimte in Utrecht vinden dan trek ik (misschien) daar tijdelijk in.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:44 schreef Puala het volgende:
[..]
Dorpje rondom GeldermalsenEn ja, daar ben ik blij mee
Ik moest lachenquote:
Nee niet Tricht. Enneh, oordoppen niet nodig. Dijk is ver genoeg wegquote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tricht toevallig? Daar heb ik familie wonen. En als 't niet opschiet met woonruimte in Utrecht vinden dan trek ik (misschien) daar tijdelijk in.
Enneh, schaf maar oordopjes aan.. als ik in Utrecht woon kom ik regelmatig de dijkjes onveilig maken daar.
Die banden/velgen doen mij op de één of andere manier aan de Canon-objectieven denkenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:03 schreef Isdatzo het volgende:
Ehhh, deze?
[ afbeelding ]
Je loopt achter kerel!
Leuk zo'n reünie!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:06 schreef SP22 het volgende:
woooow... Mn spaanse vrienden zijn iedereen die ik ken in spanje aan het optrommelen dat ze naar Madrid komen als ik er ben! How cool!
quote:Nikon Pro Series Ranks Highest in Online Buyer Satisfaction with DSLR Cameras
WESTLAKE VILLAGE, Calif.: 19 July 2011 — Owners of DSLR cameras indicate they are highly satisfied with the picture quality of their cameras, but are notably less satisfied with durability and shutter speed/lag time, according to the J.D. Power and Associates 2011 Digital Single-Lens Reflex Camera Online Buyer StudySM released today.
The study examines satisfaction among verified online buyers of digital single-lens reflex camera models. Responses were collected by PowerReviews and reflect the attitudes of actual DSLR camera owners who conducted their purchase using an e-commerce site. The study measures satisfaction among DSLR camera owners across five factors (listed in order of importance): picture quality (including picture clarity, sharpness and color); durability and reliability (including damage resistance, battery life and sturdiness); variety of features (including zoom, image stabilization and low light settings); ease of operation; and shutter speed/lag time (overall “speed” of the camera, including shutter lag time).
Jeej, gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:26 schreef Puala het volgende:
Ik sta nummer 1![]()
![]()
Daarom kocht ik 'm ook. Nu rijd ik op een L-motor.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:13 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Die banden/velgen doen mij op de één of andere manier aan de Canon-objectieven denken
Zwaar leven joh!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:14 schreef SP22 het volgende:
Of ze willen op toernee.. in 6 dagen Madrid, Granada, ALmeria, Málaga, Sevilla en weer Madrid ofzo..
Ehhquote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:40 schreef kanovinnie het volgende:
The study measures satisfaction among DSLR camera owners across five factors (listed in order of importance): picture quality (including picture clarity, sharpness and color); durability and reliability (including damage resistance, battery life and sturdiness); variety of features (including zoom, image stabilization and low light settings); ease of operation; and shutter speed/lag time (overall “speed” of the camera, including shutter lag time).
Daarvan is maar 3 dingen (damage resistance/sturdiness), low light settings en shutter speed/lag) iets wat echt alleen aan een body ligt
Dat zijn toch vooral combi's tussen je lens en body? Ook een pro body werkt niet optimaal met slechte lenzen.quote:
Hm, dat is wel handig. Een soort TinEye.com functionaliteit erbij.quote:Op woensdag 20 juli 2011 06:39 schreef problematiQue het volgende:
Kennen jullie deze functie al van images.google.com? Je klikt op het fotocamera-icoontje, en dan kun je een foto opgeven, en dan zoekt 'ie vergelijkbare foto's. Zo kun je dus je eigen foto opgeven, en zien waar die allemaal beland is, zo is deze foto van mij, die een tijdje terug populair was op 500px, op allemaal russische en oosterse blogs terecht gekomen.
Leuk om te weten! Heb je de begeleidende teksten al door Google translate gehaald?quote:Op woensdag 20 juli 2011 06:39 schreef problematiQue het volgende:
Kennen jullie deze functie al van images.google.com? Je klikt op het fotocamera-icoontje, en dan kun je een foto opgeven, en dan zoekt 'ie vergelijkbare foto's. Zo kun je dus je eigen foto opgeven, en zien waar die allemaal beland is, zo is deze foto van mij, die een tijdje terug populair was op 500px, op allemaal russische en oosterse blogs terecht gekomen.
Ga je wéér verhuizenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:26 schreef Puala het volgende:
Ik sta nummer 1![]()
![]()
Ik heb de Chinese wel gelezen, heel veel 'oh wat schattig'quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:05 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Leuk om te weten! Heb je de begeleidende teksten al door Google translate gehaald?
Goede reis!!quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:44 schreef problematiQue het volgende:
Op naar het vliegveld - het volgende bericht is uit Nederland
Das ook een leuke voor een eigen topic!quote:Op woensdag 20 juli 2011 06:39 schreef problematiQue het volgende:
Kut, ik kom er met dit dus achter dat er een foto van mij is gebruikt bij een inmiddels failliete elektro-webwinkel. Het heeft dus geen zin meer om een factuur te sturen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 06:39 schreef problematiQue het volgende:
Hmmm... serieus?! Dat is wel erg onbeschoft...quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:47 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Kut, ik kom er met dit dus achter dat er een foto van mij is gebruikt bij een inmiddels failliete elektro-webwinkel. Het heeft dus geen zin meer om een factuur te sturen.
Plak deze maar eens in bij dat images.google ding:quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:46 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Hmmm... serieus?! Dat is wel erg onbeschoft...
Mja, een kale kip kun je niet plukken...quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:54 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Plak deze maar eens in bij dat images.google ding:
http://farm5.static.flickr.com/4101/4857084974_54a8b72d5c.jpg
Kijk maar: http://images.google.com/(...)1440&bih=717&prmdo=1
Daar zat ik dus ook al mee, heb wel de foto's met redelijk wat views gechecked. Dit was tot nog toe de enige.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
Maar om nou al mijn foto's af te gaan
Waar stond die foto dan?quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:50 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Daar zat ik dus ook al mee, heb wel de foto's met redelijk wat views gechecked. Dit was tot nog toe de enige.
Ja idd,... bij Flickr kun je aangeven welke rechten je afgeeft (Volledige eigenaar, Creative Commons etc.).quote:Op donderdag 21 juli 2011 07:56 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Waar ik de foto heb gezet bedoel je?
Op flickr en op mijn eigen site.
Dan nog, ook al geef ik er geen aparte rechten aan en staat het als standaard, dan staat er nog copyright All rights reserved. En heeft een bedrijf geen recht om zomaar een foto van mij voor zijn website te gebruiken zonder mijn toestemming.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ja idd,... bij Flickr kun je aangeven welke rechten je afgeeft (Volledige eigenaar, Creative Commons etc.).
Gelijk heb je, hoorquote:Op donderdag 21 juli 2011 11:33 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dan nog, ook al geef ik er geen aparte rechten aan en staat het als standaard, dan staat er nog copyright All rights reserved. En heeft een bedrijf geen recht om zomaar een foto van mij voor zijn website te gebruiken zonder mijn toestemming.
Dat heeft op dit moment geen zin, ik sta als laatste in de rij van schuldeisers dan. Daarbij is de site op dit moment offline. Zodra de site toch weer online zou komen en de foto staat er nog op, ga ik wel een mail o.i.d. sturen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:43 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Gelijk heb je, hoorMaar goed,... ga je de vorige eigenaar er nog op aanspreken?
quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:47 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat heeft op dit moment geen zin, ik sta als laatste in de rij van schuldeisers dan. Daarbij is de site op dit moment offline. Zodra de site toch weer online zou komen en de foto staat er nog op, ga ik wel een mail o.i.d. sturen.
http://www.opgelichtopint(...)pl?num=1308053864/80
Hehe dat is wel heel erg bizar. En ze jatten een foto en dan kom je ze daar ook nog eens tegen. Wat een "bedrijf" zeg.quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:47 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat heeft op dit moment geen zin, ik sta als laatste in de rij van schuldeisers dan. Daarbij is de site op dit moment offline. Zodra de site toch weer online zou komen en de foto staat er nog op, ga ik wel een mail o.i.d. sturen.
http://www.opgelichtopint(...)pl?num=1308053864/80
Weet jij ook al zeker of je naar die meet gaat? Lijkt mij erg gaaf, alleen wel afhankelijkquote:Op donderdag 21 juli 2011 18:20 schreef problematiQue het volgende:
Ik ben er weeeeeeeeer! Nederland is raar, het voelt een beetje aan als buitenland.
Ok. Super. Jij woonde in Schiedam hè?quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:53 schreef problematiQue het volgende:
Mijn moeder heeft mij net officieel de auto uitgeleend voor de 27e, dus ik ben erbij!
danku, zal ik doen
Nee. Dat is helemaal verkeerd.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:02 schreef kanovinnie het volgende:
*vage vriendin voeg KV toe op facebook*
*kv bekijkt de foto's*
Hey, een model.
...
...
...
Oja, die kan ik misbruiken
Je bedoelt van rotterdam centraal 1 halte, linksaf, rechtdoor, beetje naar links, linksaf, rechts, linksaf?quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:44 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ok. Super. Jij woonde in Schiedam hè?
Zou echt heel fijn zijn als ik mee kan rijden vanuit Rotterdam. Afslag Sint franciscus ziekenhuis. Daar 100 meter vandaan
Oja, dom van me. Ik wist dat er nog iets fout wasquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:45 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Nee. Dat is helemaal verkeerd.
Oja, ik ga haar wiebel zijn nummer geven
Haha bijna ben je er dan. Alleen 2 straten ernaast omdat je een keer links af verkeerd gaatquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je bedoelt van rotterdam centraal 1 halte, linksaf, rechtdoor, beetje naar links, linksaf, rechts, linksaf?
[..]
Oja, dom van me. Ik wist dat er nog iets fout was
Bij een beetje linksaf bedoel je? Dat is zegmaar bij de viskraam.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:52 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Haha bijna ben je er dan. Alleen 2 straten ernaast omdat je een keer links af verkeerd gaat![]()
Alleen vrouwen welkomquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bij een beetje linksaf bedoel je? Dat is zegmaar bij de viskraam.![]()
Dus mensen, als je weet welke halte je moet hebben en welke viskraam ik bedoel, dan weet je ook waar Wiebeldak woont
Ik was zeker vlak voor de invoering van die regel bij je langsgeweestquote:
Ja. Ik zit nu weer in de kastquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik was zeker vlak voor de invoering van die regel bij je langsgeweest
Que?quote:
Haha. Die had ik niet over de vloer. Zij had afgesproken op het metro station omdat daar ook een vriendin op haar wachtte. Ik denk dat ze mij eng vondquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Que?
En daarna had je noortje toch nog over de vloer? Das een vrouw volgens mij.
Kan ik me voorstellenquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:09 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Haha. Die had ik niet over de vloer. Zij had afgesproken op het metro station omdat daar ook een vriendin op haar wachtte. Ik denk dat ze mij eng vond
Mooi! Nu de ander nogquote:
Ja iddquote:
Zoals een wijs man ooit sprak,quote:
Hehe, maar goed opzich gezien het aantal clicks wat ik er meegemaakt heb afgelopen jaar ben ik nog heel tevreden dat ik er voor ¤145 een nieuwe sluiter in zitquote:Op donderdag 21 juli 2011 21:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zoals een wijs man ooit sprak,
Half the body's, half the trouble.
En waarempel. Ik heb nog helemaal geen last van haperende body's
Dag 1 vakantie, 400D kapot![]()
Matglasje + half spiegeltje eruit gekieperdquote:
Andere had frontfocus problemen dus daar is een nieuw spiegelhuis & sluiter in gekomenquote:Op donderdag 21 juli 2011 22:53 schreef Omniej het volgende:
Oh, fraai.
Maar ehh... Bij allebei?Of wat is er met de ander?
Haha, nee ik heb mijn body's laten checken voordat ik naar Werchter ging.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:57 schreef Omniej het volgende:
Ach so.
Leuke geintjes zijn dat inderdaad.... Al krijgen ze ook wel wat te verduren natuurlijk.
Ik dacht even dat je beide bodies ergens tegelijk gesloopt had ofzo.
VAKANTIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEquote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:28 schreef Wiebeldak het volgende:
WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEKEND!
Altijd baas boven baas.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
VAKANTIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Dat had ik gistermiddag al!!!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:28 schreef Wiebeldak het volgende:
WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEKEND!
Een schouderontsteking? Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:50 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat had ik gistermiddag al!!!Heb alleen sinds gisteravond weer een schouderontsteking.
Spanning/stress + reuma = spontane onstekingen ...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:52 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Een schouderontsteking? Hoe krijg je dat voor elkaar?
pffff jeetje. Ik heb met je te doen. Hopen dat het snel weer over is iig.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:56 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Spanning/stress + reuma = spontane onstekingen ...
Wordt denk ik ff weekje diclofenac slikken en zoveel mogelijk met rechts proberen te doen (terwijl ik links ben) de komende week.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:57 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
pffff jeetje. Ik heb met je te doen. Hopen dat het snel weer over is iig.
Sterkte!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:00 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Wordt denk ik ff weekje diclofenac slikken en zoveel mogelijk met rechts proberen te doen (terwijl ik links ben) de komende week.
Dat heb ik nog nooit gedaan en vind ik mezelf echt nog niet goed genoeg voor. Eerst maar even de 2 meest recente lenzen echt goed onder de knie krijgen denk ikquote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:06 schreef kanovinnie het volgende:
Is er iemand die bruidsfoto's wil maken?
Ik neem aan dat je dan aan het werk bent, maar ik zou het ook lullig vinden als je er achteraf achterkomt dat je toch wel tijd had. En als ik iemand uit Rotterdam zou moeten aanwijzen die dit kan, dan ben jij het wel.
Ze zoeken voor zover ik weet iemand die weet hoe je een goede compositie neer kan zetten. En aangezien ze (volgens mij) geen budget hebben dacht ik, misschien mooi voor jou.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:09 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit gedaan en vind ik mezelf echt nog niet goed genoeg voor. Eerst maar even de 2 meest recente lenzen echt goed onder de knie krijgen denk ik
Ik ben een heel jaar betaald op vakantie geweest in China, ik win.quote:
Echt heel bizar. Het maakt mij ook echt kwaad.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:30 schreef Timmos het volgende:
WTF is er gaande in Noorwegen.. Meerdere bommen ontploft, schoten gelost op een kinderkamp..
Ik oooooooooooooook!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
VAKANTIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Ik 3. Dus over 17 min wegquote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:42 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik oooooooooooooook!
Zes weken!!!
quote:
Uhuh! Led Zeppelin vind ik sowieso goed, U2 is dan weer absoluut niet mijn ding. En Jack White kende ik alleen van Yhe White Stripes, maar The Raconteurs staat nu wel op mijn lijstje van muziek!quote:
Ja! Da's ook lekker nummer!quote:
Yup... Zo zonde hè, al was het ook wel te verwachten natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:38 schreef Doodkapje het volgende:
Yo,... is Amy Winehouse dood??! Hmmm... CNN zegt van wel![]()
Het zou e-ven-tu-eel nog kunnenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:02 schreef Dark_Angelus het volgende:
Jups, dooiig.
Had er verdorie niet op de foto
Slechtste verjaardagsweer in 27 jaarquote:
Gefeliciteerd Chanty!quote:Op zondag 24 juli 2011 11:53 schreef Chanty het volgende:
[..]
Slechtste verjaardagsweer in 27 jaar![]()
![]()
Ben nog nooit in de herfst jarig geweest
Haha.quote:Op zondag 24 juli 2011 11:53 schreef Chanty het volgende:
[..]
Slechtste verjaardagsweer in 27 jaar![]()
![]()
Ben nog nooit in de herfst jarig geweest
Tnx allen, het verschil daarmee is dat je ervoor kiest erheen te gaanquote:Op zondag 24 juli 2011 21:59 schreef Isdatzo het volgende:
Feli meid!
Maar het kan altijd erger! Sfeerfotos, vandaag op ongeveer 2050m, op weg naar de 3300.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ongeveer 30cm sneeuw.. leuk pad zoeken met stenen, beken, etc.
Uiteindelijk op 2500m maar besloten dat het te gevaarlijk werd (daar 60cm sneeuw, 0 zicht, af en toe kleine lawines, veel wind) en teruggegaan. 't Was echt bar en boos, volgens de gps hebben we op een bepaald stuk anderhalf uur over 850 meter (afstand) gedaan. Wel een dag om nooit te vergeten
.
Ik zit er ook ernstig over te dubben er over een maand eentje te gaan halen ja... M'n huidige netbookje begint het te begeven, die houdt het ook al niet eens meer één college vol op de accu, dus dat begint wat onhandig te worden.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:00 schreef problematiQue het volgende:
Ik wil een MacBook Pro, maar die dingen zijn zo duuuuuuur
Zie op tweakers regelmatig goed geprijsde 2e hands langkomen hoor. Een MBP uit begin 2010 kopen, SSD erin, en je hebt een prima beestje hoor.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:00 schreef problematiQue het volgende:
QFT. Ik heb een MBP uit 2007 (pre-unibody) en het is mijn werkpaardje, maar hij is toch langzaamaan aan vervanging toe. Beetje vervanging kost me echter 3k en dat vind ik toch echt een beetje teveel...quote:Op maandag 25 juli 2011 10:00 schreef problematiQue het volgende:
Die van mij geeft na 20 minuten de geestquote:Op maandag 25 juli 2011 10:10 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik zit er ook ernstig over te dubben er over een maand eentje te gaan halen ja... M'n huidige netbookje begint het te begeven, die houdt het ook al niet eens meer één college vol op de accu, dus dat begint wat onhandig te worden.
En zo'n 13 inch modelletje is toch wel erg geil moet ik zeggen.
Doe mij hem maarquote:Op maandag 25 juli 2011 11:16 schreef Merlijn het volgende:
Ah Crap,
ik krijg net de MBP van een collega aangeboden: december 2010, 17", Core i7, 8 GB en SSD....
Twijfel, twijfel....
Ja, ik zou dan voor de meest standaard MPB gaan. 8GB en i7 erbovenop kost me echt veel te veel.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:30 schreef Doodkapje het volgende:
Ik heb zo'n 13" MBP en ben er erg blij mee. Heb de 2011 versie met een i7 en ook 8GB. Ik zou 'm doen! (de deal, niet je collega).
Je neemt 'm zo makkelijk mee en heb er voor thuis een 23" scherm met IPS-panel bijgekocht en dan kan je m prima als desktop gebruiken.
Apple gaat nu ook de MacBoock Air uitrusten met i5's en dat is ook wel ganz geil...
Ik heb 'm voor +/- 1340,- gekocht (onderwijskorting) en zelf het geheugen opgewaardeerd. Dus het viel me nog mee.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:07 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ja, ik zou dan voor de meest standaard MPB gaan. 8GB en i7 erbovenop kost me echt veel te veel.
Jammer dat de MBA zo weinig harde schijf ruimte heeft. Anders was dat wellicht nog wel een alternatief.
Jij had geen budgetquote:
Hehe nog steeds niet, maar de eerste verdiensten uit foto opdrachten zijn binnen..quote:Op maandag 25 juli 2011 12:35 schreef freud het volgende:
[..]
Jij had geen budget. En als je mobiel wilt, is een mbp de enige optie. Is een workstation een optie, dan is een windows pc nog steeds de beste optie
.
Ik heb altijd het idee bij macrolenzen dat heel veel mensen er eentje kopen omdat het een speciaal soort lens is, en dat is een beetje spannend, maar dat het enthousiasme voor macrofotografie snel wegebt als de lens eenmaal gekocht is en blijkt dat alle foto's die je maakt al tigduizend keer door anderen zijn gemaakt (denk aan foto's van bloemen). Er bestaan geen statistieken, maar mijn gok is dat macrolenzen kampioen verstoffen-in-de-boekenkast zijn.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:30 schreef SP22 het volgende:
Heeft iemand nog een goede reden waarom ik níet de Canon 100mm f/2.8 macro usm, maar een andere lens zou moeten kopen?
Ik deed al veel macro met mn oude camera en mis het nu echt in mn huidige mogelijkheden. Macro is dus niet nieuw voor me. Bovendien is deze lens ook goed als portret lens te gebruiken!quote:Op maandag 25 juli 2011 12:41 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee bij macrolenzen dat heel veel mensen er eentje kopen omdat het een speciaal soort lens is, en dat is een beetje spannend, maar dat het enthousiasme voor macrofotografie snel wegebt als de lens eenmaal gekocht is en blijkt dat alle foto's die je maakt al tigduizend keer door anderen zijn gemaakt (denk aan foto's van bloemen). Er bestaan geen statistieken, maar mijn gok is dat macrolenzen kampioen verstoffen-in-de-boekenkast zijn.
Heb je ideeën wat je met zo'n lens wilt gaan doen?
Ik heb m via surfspot.nl gekocht. Je moet ff kijken of je onderwijsinstelling erbij staat en anders gewoon bij de Apple-store idd.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:27 schreef problematiQue het volgende:
Hoe duur was dat, 4GB erbij? Heb je 'm in de Apple Store gekocht?
Ja werkt prima hoor. En het scherm is echt heel goed.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Maar goed, mobiel is dus wel een vereiste heb ik weer gemerkt met RW en natuurlijk aankomende festivals..
Dus toch maar eens sparen voor een MBP
Oke danquote:Op maandag 25 juli 2011 12:49 schreef SP22 het volgende:
[..]
Ik deed al veel macro met mn oude camera en mis het nu echt in mn huidige mogelijkheden. Macro is dus niet nieuw voor me. Bovendien is deze lens ook goed als portret lens te gebruiken!
Feli!quote:Op maandag 25 juli 2011 16:16 schreef taxibabe het volgende:
![]()
![]()
Ik krijg zojuist te horen dat het zo goed als zeker is dat ik nog een jaartje mag blijven op m'n werk!!![]()
Cool! feli!quote:Op maandag 25 juli 2011 16:16 schreef taxibabe het volgende:
![]()
![]()
Ik krijg zojuist te horen dat het zo goed als zeker is dat ik nog een jaartje mag blijven op m'n werk!!![]()
Feli!quote:Op maandag 25 juli 2011 19:59 schreef Xilantof het volgende:
Feestje
belastinggeld is eindelijk terug!
Vorige jaar huis gekocht, dus daar kwam leuk wat van terug.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:02 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Feli!
Ik speel al 6 quitte met de belasting.
Da's wel lekker ja! Ik heb geen aftrekposten, dus ook geen belasting terug.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:13 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Vorige jaar huis gekocht, dus daar kwam leuk wat van terug.
Volgend jaar weer (geen voorlopige teruggaaf per maand).
Grootste gedeelte gespaard/opzij gezet, en de een klein beetje "over" om wat leuks mee te doen.
Das 't makkelijke levenquote:Op maandag 25 juli 2011 20:20 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Da's wel lekker ja! Ik heb geen aftrekposten, dus ook geen belasting terug.
Aan de ene kant wel lekker makkelijk, maar zo'n spaarpotje is ook wel lekker. Toch ff wat 'extra' geld.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:28 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Das 't makkelijke leven![]()
Zo ging het bij mij ook jaren (huurhuisje en een baas die netjes de belasting qua loon regelde). Met een huis wordt het ineens anders (maar 't is wel een leuke spaarpotje zo).
Eindelijk! Wanneer rijden we naar Parijsquote:Op maandag 25 juli 2011 19:59 schreef Xilantof het volgende:
Feestje
belastinggeld is eindelijk terug!
Gefeliciteerd!quote:
Ik denk het ja.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 01:00 schreef Marc H het volgende:
Ik ben zeker weer de enige die om deze tijd nog wakker is?
Ganz geil is wel de juiste omschrijving ja.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:30 schreef Doodkapje het volgende:
Apple gaat nu ook de MacBoock Air uitrusten met i5's en dat is ook wel ganz geil...
Dat kan vanaf 1 augustus. Dan heb ik m'n lease-autoquote:Op maandag 25 juli 2011 23:00 schreef freud het volgende:
[..]
Eindelijk! Wanneer rijden we naar Parijs
Achteraf minder. Ik dacht een balkon te zien op de foto's en die bleek van de buren te zijn. Leuk appartement dus op een leuke plaats, maar zonder enige buiten ruimte gaat het hem niet wordenquote:
Ja wil niet meer binnen... zal zo de reden postenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:30 schreef Merlijn het volgende:
Puala wil in een hangmat buiten schommelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Feestje verzetten?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:12 schreef SP22 het volgende:
Damn.. een paar van mn beste vrienden kunnen niet op mn feestje komen..
Laatste keer dat ze dat bij mij deden ging ik van mijn graat.... Sindsdien heb ik het niet op naaldenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:18 schreef Doodkapje het volgende:
10 buizen bloed afgenomen hieroHell...
Dan wordt het echt maanden later.. en dan blijf je dit houden.. En er hebben nu al bijna 20 mensen wel toegezegd.. Dan maar nog een klein feestje later houden met de rest. Bovendien hebben die feestjes bij mij thuis de neiging tot 6 uur 's ochtends te duren, dus ze kunnen best ná hun andere afspraak komen vind ik..quote:
What's not to like?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 01:38 schreef Marc H het volgende:
Ik begrijp zowiezo niet waarom mensen een Apple willen,
Idd, Er zijn zoveel redenen... Maar dat is voor iedereen persoonlijk. Ik ben bij Vista afgehaakt omdat ik niet kon wennen aan de nieuwe interface en werkwijze en ik werd schijtziek van die UAC.quote:
Moet nog even een half uurtje.quote:
Ik wacht echt nooit met eten tot de pauze. Ik eet wanneer ik honger heb.quote:
SSD is gewoon retesnel? Het is alleen zo duurquote:Op dinsdag 26 juli 2011 01:06 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ganz geil is wel de juiste omschrijving ja.
Vind de MBA alleen toch te duur... De 11 inch modellen vind ik te klein, en voor het geld dat je voor zelfs het goedkoopste 13 inch model neerlegt, heb ik dan liever een MBP. Dus dat is ook wat ik ga doen denk ik.
En dan pleur ik er later nog wel een keer een SSD'tje in, want daar wil ik eigenlijk ook nooit meer vanaf.
Mja,... het heeft gewoon niet zoveel poes-pas. Ben absoluut geen Apple-fanboy, maar moet zeggen dat ik blij ben met mn MBP. Trackpad werkt gewoon intuitief, alles is toegankelijk en het werkt retesnel. Toegegeven Windows 7 ziet er mooier uit, maar het duurt zo lang om te laden en vreet geheugen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 01:38 schreef Marc H het volgende:
Ik begrijp zowiezo niet waarom mensen een Apple willen,
Houd je toch een private party voor je vrienden die pas later kunnenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:19 schreef SP22 het volgende:
[..]
Dan wordt het echt maanden later.. en dan blijf je dit houden.. En er hebben nu al bijna 20 mensen wel toegezegd.. Dan maar nog een klein feestje later houden met de rest. Bovendien hebben die feestjes bij mij thuis de neiging tot 6 uur 's ochtends te duren, dus ze kunnen best ná hun andere afspraak komen vind ik..
Whehehe... ik had het ook wel ff moeilijk zonet. 2 minuten met zo'n dikke naald in je poot is niet comfortabel meer te noemen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:19 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Laatste keer dat ze dat bij mij deden ging ik van mijn graat.... Sindsdien heb ik het niet op naalden
De prijs...quote:
Ik ben het met je eens dat die dingen echt way overpriced zijn. Maar aan de andere kant: Ik heb nog nooit een laptop in ddagelijks zwaar gebruik gehad die meer dan 4 jaar meeging (ik heb dit jaar voor het eerst de accu vervangen voor 9 tientjes, that's all) en ik heb nog nooit zoveel software via de officiele weg aangeschaft omdat het toch een habbekrats is ten opzichte van Windows progsels...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:46 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
De prijs...Daar mag nog wel wat van af. Al moet ik zeggen dat de upgrade van Leopard naar Lion best wel meevalt in prijs
Ja, goedkoop is het niet. Maar ik vind het zeker te beargumenteren dat je waar voor je geld krijgt. Ik heb de afgelopen dagen wat rondgekeken, maar er zijn weinig laptops die in de buurt komen van een MBP, en dan is er altijd nog wel íets wat net niet helemaal goed is (slechte mousepad, korte batterijduur, te lelijk om aan te zien, plastic behuizing, etc.). Ik neig er steeds meer naar om dan maar 200 euro meer te betalen voor een laptop die wel van A tot Z goed is ontworpen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:46 schreef Doodkapje het volgende:
De prijs...Daar mag nog wel wat van af. Al moet ik zeggen dat de upgrade van Leopard naar Lion best wel meevalt in prijs
Kom je nog in aanmerking voor onderwijskorting? Dat is wel gunstig...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:54 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ja, goedkoop is het niet. Maar ik vind het zeker te beargumenteren dat je waar voor je geld krijgt. Ik heb de afgelopen dagen wat rondgekeken, maar er zijn weinig laptops die in de buurt komen van een MBP, en dan is er altijd nog wel íets wat net niet helemaal goed is (slechte mousepad, korte batterijduur, te lelijk om aan te zien, plastic behuizing, etc.). Ik neig er steeds meer naar om dan maar 200 euro meer te betalen voor een laptop die wel van A tot Z goed is ontworpen.
Nou ja, de UAC is gewoon uit te zetten natuurlijk. Sterker nog, dat is het eerste wat ik doe na een verse Windows-installatie. Vind Windows 7 ook absoluut goed werken en zelfs met Vista was ik destijds (in tegenstelling tot de meesten) behoorlijk tevreden, maar als je eenmaal een Mac gewend bent, merk je gewoon dat het zó ongelofelijk veel beter kan.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:51 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Idd, Er zijn zoveel redenen... Maar dat is voor iedereen persoonlijk. Ik ben bij Vista afgehaakt omdat ik niet kon wennen aan de nieuwe interface en werkwijze en ik werd schijtziek van die UAC.
Ja, ik ben nu in m'n desktop een SSD gewend en daarom wil ik ook gewoon niet anders meer. Zeker voor een laptop zou ik het ook ideaal vinden, omdat ik daar toch geen enorme opslag nodig heb. Maar goed, dat is een upgrade die ik op een later moment nog wel een keer zou doen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:46 schreef Doodkapje het volgende:
SSD is gewoon retesnel? Het is alleen zo duur
Ja, die schroefjes, hahaquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:43 schreef Omniej het volgende:
[..]
Nou ja, de UAC is gewoon uit te zetten natuurlijk. Sterker nog, dat is het eerste wat ik doe na een verse Windows-installatie. Vind Windows 7 ook absoluut goed werken en zelfs met Vista was ik destijds (in tegenstelling tot de meesten) behoorlijk tevreden, maar als je eenmaal een Mac gewend bent, merk je gewoon dat het zó ongelofelijk veel beter kan.Ik weet ook niet hoe ze het flikken en eigenlijk interesseert het me ook niet, maar het werkt gewoon tig keer fijner en daar heb ik met alle liefde wat meer geld voor over.
[..]
Ja, ik ben nu in m'n desktop een SSD gewend en daarom wil ik ook gewoon niet anders meer. Zeker voor een laptop zou ik het ook ideaal vinden, omdat ik daar toch geen enorme opslag nodig heb. Maar goed, dat is een upgrade die ik op een later moment nog wel een keer zou doen.
Hoe dan ook vind ik het met de Mac-prijzen best nog wel meevallen. Je krijgt gewoon heel veel waar voor je geld, die dingen zijn tot in de puntjes afgewerkt, zelfs over de schroefjes aan de onderkant lijkt te zijn nagedacht. Ik heb er echt het geld wel voor over om gewoon een solide apparaat in m'n handen te hebben dat niet alleen een gelikt design heeft, maar ook gewoon retesnel en inderdaad intuïtief werkt.
Dit dus...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:43 schreef Omniej het volgende:
[..]
. ... maar als je eenmaal een Mac gewend bent, merk je gewoon dat het zó ongelofelijk veel beter kan....
En zorg dat je de juiste schroevendraaier hebt.... Apple heeft tegenwoordig eigen type schroefjes....quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:50 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ja, die schroefjes, hahaElke schroef heeft een ander formaat. Bij het vervangen van je RAM: onthoud welke schroef waar zat!
Het zijn er 13
Wat is dat dan weer?!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:55 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Dit dus...
[..]
En zorg dat je de juiste schroevendraaier hebt.... Apple heeft tegenwoordig eigen type schroefjes....
--edit [ afbeelding ]
Die rechter dus
Oef! Als je het over de duivel hebt...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:24 schreef Merlijn het volgende:
Alsof hij het ruikt. MacBook helemaal dood
Ohw zo, nee, daar stond ie al op. Overigens zwaar irritant dat gedoe. Haalde ik de lens eraf dan zag je wel een witte waas, dus het zat hem in de combi lens+flitser.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |