Lief. Hoe ging dat toen hij kwam aanvliegen? Ben wel heel benieuwd. Zat hij opeens op je vensterbank ofzo? En wat heb je toen gedaan; had je bijvoorbeeld al een kooitje en hoe ging het met voer en drinken de eerste dagen?quote:Op zaterdag 12 november 2011 22:15 schreef stroopdoosch het volgende:
Dit is Brutus, kwam ooit eens aanvliegen en heb hem alweer 6,5 jaar. Tof beest, soms hyperactief en kan zijn naam zeggen.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij zat ineens achter het huis, snel opgepakt en naar binnen genomen, want een groen en geel vogeltje vind je niet elke dagquote:Op zondag 13 november 2011 08:36 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Lief. Hoe ging dat toen hij kwam aanvliegen? Ben wel heel benieuwd. Zat hij opeens op je vensterbank ofzo? En wat heb je toen gedaan; had je bijvoorbeeld al een kooitje en hoe ging het met voer en drinken de eerste dagen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Republiek
Kun je een foto plaatsen van de kooi? Belangrijk lijkt mij dat:quote:Op zondag 13 november 2011 11:49 schreef Levolution het volgende:
Ik heb een flinke hamster-/rattenkooi in de schuur liggen, ik wil deze misschien voor mijn parkieten gebruiken omdat deze groter is dan hun huidige kooi. Twee vragen:
1. Is het erg voor parkieten om te 'verhuizen'?
2. Deze kooi heeft enkele roestplekken omdat hij een tijdje buiten stond. Niet veel, verder is hij in prima staat. Ik dacht eraan om deze roestplekken over te spuiten met spuitverf voor fietsen. Is dat eenmaal uitgedroogd giftig voor vogels?
Vond je hem dan ver van je huis? En hoe ging dat de eerste avond/nacht Waar sliep ze toen?quote:Op zondag 13 november 2011 11:26 schreef stroopdoosch het volgende:
[..]
Hij zat ineens achter het huis, snel opgepakt en naar binnen genomen, want een groen en geel vogeltje vind je niet elke dag. Eerst laten bijkomen van de reis en informatie gezocht over parkieten wat ze eten en wat voor kooi ze moeten hebben enzo. Snel een kooitje en voer gekocht [...]
Dat zit wel snor, dat zijn zaken waar ik ook op lette toen ik nog hamsters had.quote:Op zondag 13 november 2011 14:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Kun je een foto plaatsen van de kooi? Belangrijk lijkt mij dat:
1) de spijlen niet verder uit elkaar zitten dan één centimeter (anders kunnen z emet hun hoofdje klem komen te zitten).
2) er in elk geval aan één kant horizontale spiklen zitten, zodat ze kunnen klimmen.
Dat weet ik allemaal niet meer.quote:Op zondag 13 november 2011 14:57 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Vond je hem dan ver van je huis? En hoe ging dat de eerste avond/nacht Waar sliep ze toen?
quote:Op zondag 13 november 2011 16:38 schreef stroopdoosch het volgende:
[..]
Dat weet ik allemaal niet meer.
Maar waarom mag je Sky niet houden? En waarom hou jij dan niet ook dat andere vogeltje?quote:Op zaterdag 26 november 2011 16:59 schreef lynda het volgende:
nou officieel geen Sky meer in huis.. Schoonmoeders heeft Sky geadopteerd..
Sky stond daar al vanaf half september omdat wij een week op vakantie gingen, toen Sky terug zou komen overleed mijn schoonvader..![]()
Schoonmoeder vind de 2 vogels leuk, tis daar al een stuk stiller in huis nu ze alleen is en de vogeltjes nu nog uit elkaar halen vinden wij ook weer zielig.. Erg jammer maar wel beter zo.
Iemand die nog een goed adresje weet in Noord Holland?
Nieuw vogeltje komt er zeker
Best kans jaquote:Op maandag 5 december 2011 13:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Die denkt ook: ik wil niet naar de DA
Leuk.quote:Op zondag 11 december 2011 16:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik heb ook 2 grasparkietjes
Pika en Chu heten ze
Goede namen.quote:Op zondag 11 december 2011 16:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik heb ook 2 grasparkietjes
Pika en Chu heten ze
Zou kunnen ja. Dat hij eet, is alvast een heel goed teken. die van mij zijn ook weleens tot laat op. Doe je wel een doek over de kooi?quote:Op zondag 11 december 2011 17:07 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
Mijn parkiet heeft opgezette veren en heeft weinig interesse in de omgeving, ik heb net het eetbakje weer gevuld en hij at wel erg veel. Gisteren bleef hij wel tot laat op (2 uur). Kan het zijn dat hij gewoon erg moe is?
Wat moet ik doen?
Ik doe altijd een doek over de hele kooi. Maar ik bedoel als je naar bed gaat. Ik doe altijd rond 23.00 uur een doek over de kooi.quote:Op zondag 11 december 2011 17:17 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
Hij drinkt al en hy eet al, de doek is nu op het dak van de kooi zeg maar. Of moet ik de hele kooi bedekken? Ben een beetje bezorgd en familie is hier voor myn verjaardag en loop alleen maar zorgen om te maken...
Leggen? Bedoel je de kooi op je kamer zetten? Ik hoop dat er niet gerookt wordt? Kan het zijn dat hij een beetje gestresst is door de drukte? Als hij klimt en eet, is dat heel positief. Als ze ziek zijn, zitten ze stil en bol en eten en drinken ze niet. Misschien kun je hem wat trosgierst geven? Dan krijg hij misschien wat extra energie.quote:Op zondag 11 december 2011 17:21 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
Hij klimt wel gewoon enzo maar ik denk dat hij gewoon erg moe is. Kan ik hem het beste op mijn kamer leggen?
Er werd gerookt maar ik heb hem eventjes op mijn kamer neergezet waar dat allemaal niet gebeurd. Hier is het ook lekker stil en kan hij lekker even rusten.quote:Op zondag 11 december 2011 17:47 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Leggen? Bedoel je de kooi op je kamer zetten? Ik hoop dat er niet gerookt wordt? Kan het zijn dat hij een beetje gestresst is door de drukte? Als hij klimt en eet, is dat heel positief. Als ze ziek zijn, zitten ze stil en bol en eten en drinken ze niet. Misschien kun je hem wat trosgierst geven? Dan krijg hij misschien wat extra energie.
Ik zou hem altijd weghalen als er gerookt wordt. Sterker nog, ik zou mensen verbieden om te roken. Dat doe ik bij mij thuis ook. Al komt Halle Berry langs dan mag ze nog op balkon gaan staan met haar sigaret.quote:Op zondag 11 december 2011 17:49 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
[..]
Er werd gerookt maar ik heb hem eventjes op mijn kamer neergezet waar dat allemaal niet gebeurd. Hier is het ook lekker stil en kan hij lekker even rusten.
Zal even kijken of ik nog wat heb liggen, anders koop ik morgen even wat.quote:Op zondag 11 december 2011 17:50 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik zou hem altijd weghalen als er gerookt wordt. Sterker nog, ik zou mensen verbieden om te roken. Dat doe ik bij mij thuis ook. Al komt Halle Berry langs dan mag ze nog op balkon gaan staan met haar sigaret.
Goed als hij even kan rusten. En een beetje trosgierst kan misschien ook helpen.
Graag gedaan.quote:Op zondag 11 december 2011 17:54 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
[..]
Zal even kijken of ik nog wat heb liggen, anders koop ik morgen even wat.
Bedankt voor de tip!
quote:
Mara is ongeveer 10 maanden oudquote:Op maandag 12 december 2011 21:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Mijn parkietjes zijn nog maar 1 jaar oud. Ik weet niet hou oud de Mara is
Die onderste heb ik geen flauw idee wat voor vogel het is. Hij heeft niet zoveel met mensen maar ik probeer hem zo goed mogelijk te onderhouden
Xtravital toch? Ja, dat vinden ze inderdaad lekker. Mijn jongens zijn er ook gek op.quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dat nieuwe voer dat ik voor ze heb gekocht vinden ze echt gigantisch lekker volgens mij...Zodra ik het er in gooi direct opmaken
[ afbeelding ]
Jep, alleen de rozijntjes eten ze niet op volgens mijquote:Op vrijdag 16 december 2011 18:50 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Xtravital toch? Ja, dat vinden ze inderdaad lekker. Mijn jongens zijn er ook gek op.
quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jep, alleen de rozijntjes eten ze niet op volgens mij
5 euro voor een kilo ofzo? Gaat lang genoeg mee, 5 euro is primaquote:Op vrijdag 16 december 2011 21:28 schreef warrel het volgende:
Ik vind dat spul veels te duur. Koes krijgt gewoon zaad, met eivoer er doorheen. En een komkommer
Nja, echt duur vind ik het niet Niet te veel komkommer geven lijkt me, want dar zit veel voht in en daar kan hun ontlasting dun van worden en dat is niet goed. Ik had een keer een soort plantje in de kooi gezet en daarvoor gold hetzelfde. Ik heb het er meteen uitgehaald en zoiets koop ik nooit meer.quote:Op vrijdag 16 december 2011 21:28 schreef warrel het volgende:
Ik vind dat spul veels te duur. Koes krijgt gewoon zaad, met eivoer er doorheen. En een komkommer
Nee, het dubbele. Ik betaal 5,25 euro voor 500 gram en 10,25 euro voor een kilo.quote:Op vrijdag 16 december 2011 21:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
5 euro voor een kilo ofzo? Gaat lang genoeg mee, 5 euro is prima
Eten jouw birdies die salamix? Wij hebben het geprobeerd maar Koosje moest er echt niks van hebbenquote:Op vrijdag 16 december 2011 21:54 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nja, echt duur vind ik het niet Niet te veel komkommer geven lijkt me, want dar zit veel voht in en daar kan hun ontlasting dun van worden en dat is niet goed. Ik had een keer een soort plantje in de kooi gezet en daarvoor gold hetzelfde. Ik heb het er meteen uitgehaald en zoiets koop ik nooit meer.
Wat ik ze elke dag geef, is:
- vers water (behalve op woensdag);
- drie schepjes Xtavital;
- een theeleptje Sala Mix (een soort mengels van sla en kruiden);
- een partje groene appel (ik koop elke week zo'n zakje snoepfruit van AH en daarvan geef ik ze elke dag een partje. Het zakje vouw ik dan dicht, doe ik in een boteramzakje en leg ik in de koelkast);
- een stukje trosgierst van iets van 5 cm (samen krijgen ze in totaal twee strengen per week).
Verder krijgen ze op woensdag in plaats van water roosvicee (met die gele dop (da's met vitamine C) en dan douche ik ze ook (met zo'n spuitbus met van dat speciale vogelspul met aloe vera; dan richt ik de spuit omhoog en spuit ik er zeven keer mee) en op zondag gaan ze in badje.
[..]
Nee, het dubbele. Ik betaal 5,25 euro voor 500 gram en 10,25 euro voor een kilo.
Ja, die vinden ze wel lekker. Maar bijvoorbeeld van die fruitkuipjes (die je bij bijvoorbeeld de Vogelkelder kunt kopen) vinden ze niks.quote:Op vrijdag 16 december 2011 22:13 schreef Chickert het volgende:
[..]
Eten jouw birdies die salamix? Wij hebben het geprobeerd maar Koosje moest er echt niks van hebben
Grppig is dat, bij ClapYourHands dus ok al niet. En die rozijnoefening is niog wel zo'n goede mindfulnessoefening (wet niet of dat iemand hier iets zegt maar ik vermoed van wel).quote:Wij doen ook meestal een goedkope zak eten (lekker basic van de action ofzo) mengen met XtraVital, voor de hoeveelheid en om zo wel het eten gevarieerd te houden. En rozijntjes worden idd niet gegeten... alleen door de kooi geslingerd
Ja, verdund met water. Gewoon zoals je het zelf zou drinken. eb de tip een keer gekregen op parkietenforum/parkietenfreak. Alleen kom ik daar liever niet, want dar roepen ze - gechargeerd gezegd - bij alles wat je zegt over je parkiet wat enigszins afwijkt van het normale dat je meteen naar de dierenarts moet.quote:Geef je die roosvicee wel verdund met water? Nooit eerder gehoord moet ik zeggen...
Haha, dan moeten wij dus naar de dierenarts met de mededeling dat onze parkiet liever de kaas en boter van je brood eet dan dat ze het brood eet. En dat ze midden in je eten landt als je haar er niet bij laatquote:Op zaterdag 17 december 2011 08:43 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, die vinden ze wel lekker. Maar bijvoorbeeld van die fruitkuipjes (die je bij bijvoorbeeld de Vogelkelder kunt kopen) vinden ze niks.
[..]
Grppig is dat, bij ClapYourHands dus ok al niet. En die rozijnoefening is niog wel zo'n goede mindfulnessoefening (wet niet of dat iemand hier iets zegt maar ik vermoed van wel).
[..]
Ja, verdund met water. Gewoon zoals je het zelf zou drinken. eb de tip een keer gekregen op parkietenforum/parkietenfreak. Alleen kom ik daar liever niet, want dar roepen ze - gechargeerd gezegd - bij alles wat je zegt over je parkiet wat enigszins afwijkt van het normale dat je meteen naar de dierenarts moet.
Het zijn takken. Die zijn opgegraven in Nevada (VS) en zijn ongeveer tien miljoen jaar oud. Helemaal niet zo duur hoor trouwens.quote:Op zondag 18 december 2011 12:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Wauw, wat hebben ze een mooie boom om op te zitten
Ding?quote:Op zondag 18 december 2011 19:58 schreef Empathologica het volgende:
Gaaf die takken!
Filmpje van dat gek ding van onsHopelijk werkt het op deze manier..
Filmpje
Bij Koes wel hoor. Die zit zelfs op de hals van je bierflesje als je het in een glas schenkt, dan kan ze zo met dr snavel in het schuimquote:Op zondag 18 december 2011 12:25 schreef Chickert het volgende:
[..]
Haha, dan moeten wij dus naar de dierenarts met de mededeling dat onze parkiet liever de kaas en boter van je brood eet dan dat ze het brood eet. En dat ze midden in je eten landt als je haar er niet bij laatWat voor therapie zouden ze daar op loslaten :p Ik ga er tenminste vanuit dat dit niet bepaald standaard gedrag is voor een parkiet ;-)
Wel oppassen hoor, want alcohol is vergif voor parkieten.quote:Op zondag 18 december 2011 22:19 schreef warrel het volgende:
[..]
Bij Koes wel hoor. Die zit zelfs op de hals van je bierflesje als je het in een glas schenkt, dan kan ze zo met dr snavel in het schuim[...]
[/quote]quote:Op [url=htt[quote]
[b]Op zondag 18 december 2011 20:20 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ding?
Maar wat een vriendelijk dier.![]()
Heb je wel slijtstokken? Dan houdt ze haar eigen snavel misschien bij.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:44 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Heb daarnet toch even de dierenarts gebeld voor Meisje d'r snavel. Ik kan vanavond even langskomen om het bij te laten knippen
Heb 2 slijtstokken in de kooi. Ben nog niet eerder met haar naar de dierenarts geweest, dus ik zal zeker in de buurt blijvenquote:Op donderdag 29 december 2011 16:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Heb je wel slijtstokken? Dan houdt ze haar eigen snavel misschien bij.
Ben je weleens vaker met haar naar de dierenarts geweest? Zorg wel dat je steeds bij haar blijft en haar geruststellend toespreekt zou ik zeggen. En als je terug bent, zorg dan dat er al wat trosgierst in de kooi hangt als troost/'beloning'.
Succes!
Netjes.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ben terug van de dierenarts, snaveltje is weer zoals het hoort
quote:En nu komt de maar: Meisje is... een mannetje![]()
quote:Aangezien Mara dezelfde kleur neusdoppen heeft betekent dat zij OOK een mannetje isKan ik wéér namen gaan verzinnen!
Lijkt mij niet. Ik heb even gekeken en ik kom er niets over tegen in mijn boeken erover. Kan het verkleuring zijn doordat ze ergens tegenaan heeft gewreven?quote:Op donderdag 29 december 2011 18:04 schreef Levolution het volgende:
Zijn plotseling donkere neusdoppen erg?
quote:Op donderdag 29 december 2011 20:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Volgens mij konden veranderingen met de neusdop ook te maken hebben met het klaar zijn voor paring etc?zoiets dacht ik ergens gelezen te hebben iig.
Hier met kerst een onverwacht sterfgeval. Parkietje zat ineens de hele tijd op de bodem, zag ik 's avonds.. nog in een aparte bak gezet met handdoek eronder en er om heen, maar 's ochtends was ie toch overleden
Ik denk niet door wrijven, want de neusdop is gewoon echt van 'binnenuit' donkerder geworden zeg maar.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:07 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Lijkt mij niet. Ik heb even gekeken en ik kom er niets over tegen in mijn boeken erover. Kan het verkleuring zijn doordat ze ergens tegenaan heeft gewreven?
Het belangrijkste is altijd dat ze levendig zijn, dat ze gewoon strak in hun veren zitten en dat ze goed eten.
Was het van de een op de andere dag?
Wat naar zeg. Heel veel sterkte. Hoe lang had je hem?quote:Op donderdag 29 december 2011 20:28 schreef VixenFromHell het volgende:
[...]
Hier met kerst een onverwacht sterfgeval. Parkietje zat ineens de hele tijd op de bodem, zag ik 's avonds.. nog in een aparte bak gezet met handdoek eronder en er om heen, maar 's ochtends was ie toch overleden
Lijkt me ook niet, maar ik zou het gewoon in de gaten houden.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:47 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik denk niet door wrijven, want de neusdop is gewoon echt van 'binnenuit' donkerder geworden zeg maar.
Ze zijn verder gewoon levendig, geen opgezette veren en het gedrag is zoals altijd. Eten doen ze ook.
Het was binnen een paar dagen. Maar goed, ik denk niet dat ik me zorgen moet maken.
Ik wil niet dat ze jonkies krijgen. Twee parkieten vind ik genoeg. Wat de gevolgen zijn van inteelt en wat ik ervan vind, weet ik niet, dus dit is niet echt een antwoord op je vraag.quote:Wat betreft het paren: wat vinden jullie van inteelt bij parkieten (die van mij zijn broer/zus)? Ik ben er zelf geen voorstander van, maar ben benieuwd wat jullie erover denken.
Van mij hoeven ze ook nog geen jonkies.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:59 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet, maar ik zou het gewoon in de gaten houden.
[..]
Ik wil niet dat ze jonkies krijgen. Twee parkieten vind ik genoeg. Wat de gevolgen zijn van inteelt en wat ik ervan vind, weet ik niet, dus dit is niet echt een antwoord op je vraag.
Bij mij is het zelfs zo dat ik denk ik mijn brandende huis in zou rennen om te proberen ze te redden. Maar ze zijn puurder dan mensen vind ik; mensen stellen je toch vaak teleur en dieren niet.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:56 schreef VixenFromHell het volgende:
ja sommige mensen hechten zich wel erg aan dieren. Niets mis mee! In veel opzichten zijn dieren beter/leuker dan mensen
Dat weet ik.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Er komen alleen eitjes/jonkies als je een broedhokje hebt he? Ik heb al tijden 2 koppeltjes (nu weer een nieuw kereltje erbij dan dus...) en er komen geen jonkies hoor. Het klinkt misschien raar, maar zolang je ze geen speciaal hokje geeft maken ze als het goed is geen kleintjes
quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Jeuj, Mara is uit zichzelf uit de kooi gekomen en durft op m'n vinger te zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |